Hazard a firma za granicą

Data: 2009-12-20 09:19:30
Autor: Rafał K.
Hazard a firma za granicą
O ile mi wiadomo to od 01.01.2010 w Polsce gra w pokera jest
nielegalna.
Załóżmy, że jest taka sytuacja - mam zarejestrowaną firmę na Cyprze,
osiągam przychody z gry w pokera i płacę od nich podatki na Cyprze.
Prawo Cypryjskie nie zabrania gry w pokera.
Wobec tego, czy jako firma na Cyprze podlegam prawu Cypryjskiemu, czy
Polskiemu? Czy grając w pokera jako firma złamię prawo, czy nie?

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Lotto
http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat
http://www.robimybiznes.pl - Zarabianie w Internecie

Data: 2009-12-21 10:40:30
Autor: Gotfryd Smolik news
Hazard a firma za granicą
On Sun, 20 Dec 2009, Rafał K. wrote:

Wobec tego, czy jako firma na Cyprze podlegam prawu Cypryjskiemu, czy
Polskiemu? Czy grając w pokera jako firma złamię prawo, czy nie?

"Firmowość" nie ma nic do rzeczy.

  Udział w grze bierze osoba fizyczna, jeśli byłaby objęta zakazem
udziału w takiej grze, to bez znaczenia jest, czy występuje
w roli "osoby niegospodarczej", właściciela DG czy prezesa spółki.
  Tłumacząc na polski: jak będąc prezesem kogoś zabijesz "dla dobra
firmy", to pójdziesz siedzieć jako Ty, nie jako firma lub jako
prezes. Tak samo nikt nie pyta kierowcy ciężarówki, czy łamie
przepisy w celach osobistych (aby zdążyć na czas na mecz) czy
"dla dobra firmy" - karany jest za przekroczenie przepisu i basta.

  A do kwestii czy i jak określone "granie za granicą" ma być
karalne się nie wtykam, bo nie wnikałem (IMO: goto -> .prawo
bez .podatki).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-21 04:18:21
Autor: Rafał K.
Hazard a firma za granicą
On 21 Gru, 10:40, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

przepisy w celach osobistych (aby zdążyć na czas na mecz) czy
"dla dobra firmy" - karany jest za przekroczenie przepisu i basta.

Taki sam przykład z zabijaniem dał mi mój Brat, kiedy z nim
rozmawiałem na ten temat :)
Tyle, że ja wciąż mam wątpliwość, bo gra w pokera to nie to samo co
zabijanie :)
Wydaje mi się, że istotą problemu jest to, jakie prawo określa zakaz
gry w pokera?
Nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że morderstwo podlega pod
prawo karne, a np. płacenie/nie płacenie podatków pod prawo podatkowe/
finansowe.

Jeżeli np. założę firmę na Cyprze to wobec tego nie muszę już płacić
podatków w Polsce, polski Urząd Skarbowy nie może chyba skontrolować
mojej firmy - właśnie dlatego, że jako firma na Cyprze nie podlegam
polskiemu prawu finansowemu/podatkowemu. Natomiast jako osoba nadal
podlegam polskiemu prawu karnemu, wobec tego za morderstwo byłbym
ukarany przez polskie prawo. Czy do tej pory dobrze to rozumiem?

Kluczowe jest pytanie, czy w Polsce zakaz gry w pokera jest określony
przez prawo karne? Bo jeśli tak, to rzeczywiście nawet założenie firmy
na Cyprze nie zwalnia mnie od odpowiedzialności karnej za grę w
Pokera.

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-12-23 22:06:34
Autor: Gotfryd Smolik news
Hazard a firma za granicą
On Mon, 21 Dec 2009, Rafał K. wrote:

Taki sam przykład z zabijaniem dał mi mój Brat, kiedy z nim
rozmawiałem na ten temat :)

  :)
  Może być tylko przekraczanie prędkości przez kierowcę.

[...]

  Zakaz gry w pokera to pod które będzie podlegał, jak myślisz?
BTW: A KKS opisuje jakie prawo?
(kary administracyjne to jedno, a czyny karalne to drugie)

[...]

  Jeśli ta firma ma postać DG osoby fizycznej, to przeszkodą w kontroli
jest wyłącznie niemożliwość fizyczna ;), zaś *formalnie* opodatkowaniu
podlegasz, zaś przykład Cypru jest o tyle wyjątkowy, że o ile
podobnie jak z wieloma innymi krajami jest zawarta umowa o unikaniu
podwójnego opodatkowania, o tyle anglojęzyczna wersja tej umowy
jest korzystna dla polskiego podatnika - ktoś się widać o to
postarał :>
  Inaczej mówiąc, jeśli mieszkasz w Polsce, to z okazji dochodów
na Cyprze jak najbardziej podlegasz polskiemu prawu podatkowemu
i potencjalnej możliwości kontroli, tylko po co US ma się
wysilać, skoro wywalczy z tego zero złotych podatku...

Natomiast jako osoba nadal
podlegam polskiemu prawu karnemu, wobec tego za morderstwo byłbym
ukarany przez polskie prawo. Czy do tej pory dobrze to rozumiem?

  Przyjmij, że "zakaz gry" będzie właśnie w prawie karnym.

  Dochodzi jeszcze jedna sprawa: jaki jest ZASIĘG tego prawa.
  Inaczej mówiąc, *kto* i *kiedy* podpada pod ukaranie.
  Celem przemyślenia:
- za wielożeństwo nie będzie karany np. obywatel Arabii, mimo
   że przyjechał do Polski i mimo że jedną z jego żon jest Polka
- za oszustwo podatkowe w kraju, z którym .pl nie podpisała
   stosownej umowy, nie będzie w .pl karany ani Polak ani
   ichni obywatel (bo nie złamał *polskich* przepisów)
- za wciąganie marihuany w kraju w którym to jest dozwolone
   nie będzie karany również Polak.

  Przepis o morderstwie zawiera zapis: "kto zabija człowieka".
  Podlega więc *każdy*, kto dopuścił się morderstwa, bez względu
na to *gdzie* zabił. Oczywiście może być wyłączona karalność
(niepoczytalność itede), ale "podleganie" jest.
  Dla odmiany przepis o przekraczaniu prędkości dotyczy:
- dróg publicznych
- z definicji określonych w Polsce.

  Ścigant, który przekroczył prędkość w Czechach, nie będzie
więc ścigany przez *polskie* prawo.

Kluczowe jest pytanie, czy w Polsce zakaz gry w pokera jest określony
przez prawo karne?

  IMO - nie tak.
  Istotne jest, jak on literalnie brzmi, a przez to jak określa
"zasięg przestępstwa".

pzdr, Gotfryd

Hazard a firma za granicą