Hebie Chainglider - łańcuch po 7 zimowych miesiącach non-stop

Data: 2011-05-07 21:50:48
Autor: Marcin Hyła
Hebie Chainglider - łańcuch po 7 zimowych miesiącach non-stop
Wczoraj mi coś Hebie zaczął szurać, z ciekawości otwarłem go po 7 miesiącach używania z nowym łańcuchem i oto jak wygląda zawartość: (używany non-stop całą zimę, niemal codziennie parkowany "pod chmurką"):

http://www.rowery.org.pl/hebie_pozimie01.jpg

Jeszcze jeden argument za przerzutką w piaście (ale obudowaną takimi wynalazkami jak chainglider) ;-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-05-07 22:07:42
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
W dniu 2011-05-07 21:50, Marcin Hyła pisze:
Jeszcze jeden argument za przerzutką w piaście (ale obudowaną takimi
wynalazkami jak chainglider)

potwierdzam slpwa Marcina.
rewelacynny wynalazek :)))
--
  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz http://www.rower.orbit.pl
o__,  -"Szukaj swojej Przygody!  A gdy juz znajdziesz

Data: 2011-05-08 02:16:26
Autor: Michał Wolff
Hebie Chainglider - łańcuch po 7 zimowych miesiącach non-stop
On 7 Maj, 21:50, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespammuj.tu>
wrote:
[...]

Akurat wygląd łańcucha to jest mało istotny. Fatalnie wyglądający
łańcuch po zwykłym przesmarowaniu (czy tym bardziej wymyciu benzyną
jak się komuś chce) wraca do zwykłego wyglądu. Liczy się stopień
wyciągnięcia, oczywiście łańcuch pracujący w osłonie i bez przekosów
powinien pożyć dłużej od klasycznego.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-05-10 16:57:39
Autor: Tomasso
Użytkownik "Michał Wolff" napisał:

Akurat wygląd łańcucha to jest mało istotny
Liczy się stopień
wyciągnięcia

Wyciąganie łańcucha wynika m.in., jeśli nie przede wszystkim, z usyfienia rolek i sworzni łańcucha, które się wycierają w wyniku działania pasty ściernej, jaką jest woda z błotem. Raz nasmarowany i czysty łańcuch będzie się znacznie wolniej wyciągał.

Data: 2011-05-11 11:33:28
Autor: Ryszard Mikke
Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu> napisał(a):
[...]

Zdaje sie, ze pisales o smarowaniu lancucha w Chaingliderze czyms gestym.

Czym konkretnie?

rmikke

Data: 2011-05-18 10:56:09
Autor: Marcin Hyła
On 2011-05-11 13:33, Ryszard Mikke wrote:

Zdaje sie, ze pisales o smarowaniu lancucha w Chaingliderze czyms gestym.

Czym konkretnie?

Gęstym? Smarem shimano na mokre dni najprawdopodobniej, bo przed zimą mu dolałem na próbę. Ale nawet nie było takiej potrzeby.

marcin ha

--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2011-05-18 09:09:13
Autor: Ryszard Mikke
On 2011-05-11 13:33, Ryszard Mikke wrote:

> Zdaje sie, ze pisales o smarowaniu lancucha w Chaingliderze czyms gestym.
>
> Czym konkretnie?

Gęstym? Smarem shimano na mokre dni najprawdopodobniej, bo przed zimą mu dolałem na próbę.

A, czyli mam gdzies odpowiedniego FL, dam w obfitosci.

Ale nawet nie było takiej potrzeby.

A tego nie bylbym pewien, moj lancuch po zimie wyglada, jakbym go wykopal z
ziemi po paru latach lezenia...

rmikke

Data: 2011-05-18 12:21:36
Autor: Marcin Hyła
On 2011-05-18 11:09, Ryszard Mikke wrote:
Ale nawet nie było takiej potrzeby.

A tego nie bylbym pewien, moj lancuch po zimie wyglada, jakbym go wykopal z
ziemi po paru latach lezenia...

Łancuch jest nówka sztuka, z października 2010, od razu był założony Hebie, jakoś w grudniu czy styczniu otworzyłem kontrolnie hebie, wszystko było cycuś glancuś, łańcuch biały jak od nowości, dolałem smaru, zamknąłem, otworzyłem jak wrzucałem foto. Wygląda tak samo. Gdzieś tam plamki rudego są, ale hebie nie jest _hermetyczny_ :-)

marcin ha

--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2011-05-18 13:16:37
Autor: robert
On 2011-05-18 11:09, Ryszard Mikke wrote:

> [...]

smaru, zamknąłem, otworzyłem jak wrzucałem foto. Wygląda tak samo.

Gdzieś tam plamki rudego są, ale hebie nie jest _hermetyczny_ :-)

Wow. Trudno uwierzyc ze ta oslona tak swietnie dziala. Ja zalozylem pelna oslone od holendra i bylo wiecej problemow niz pozytku. Ciezko sie dostac do lancucha zeby dobrze wyczyscic a slona woda natychmiast robila swoje. Roznica jest taka ze moj rower parkowal w ogrzewanym garazu i rdza brala chrupala go ostro!(moj lancuch tez wygladal jakby w ziemi lezal) Pozniej zostawialem rower w chlodniejszym miejscu i bylo troche lepiej. Mysle ze parkowanie pod chmurka moglo dzialac na plus :) --

Data: 2011-05-18 21:09:39
Autor: Marcin Hyła
On 2011-05-18 13:16, robert wrote:

[...]

Używałem wielu różnych osłon, klasyczne holenderskie są upierdliwe (albo sztywne i z maleńkimi upierdliwymi łamiącymi się zatyczkami albo miękkie i nie do założenia na ruszt na którym są ropięte) i nieskuteczne w porównaniu z tym o czym rozmawiamy. Mam w tej dziedzinie z 17 lat doświadczeń całorocznych :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-05-17 23:28:13
Autor: garym
[...]

to ja mam jakiegoś pechowego tego Hebie, bo mi się cały rozpina sam. Do tego stopnia, że tylną część już zgubiłem.
Czy te wasze osłony też tak słabo się trzymają?

Data: 2011-05-17 22:15:12
Autor: Ryszard Mikke
garym <garym&do_wyciecia&@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

Czy te wasze osłony też tak słabo się trzymają?

Nie. Nawet jak mialem koncowke pod Rohloffa (ktorej nie udalo mi sie zalozyc na Nezusa, choc rozmiar niby pasowal), to nic nie spadalo. Moze cos nie tak zakladasz? Jak jestes w DC, chetnie pomoge...

rmikke

Data: 2011-05-19 22:14:44
Autor: garym
W dniu 2011-05-18 00:15, Ryszard Mikke pisze:

[...]

moja lokalizacja to wroc więc muszę liczyć na siebie :) ale dziękuję za propozycję. Jeden powód to może być trochę krzywa tarcza, przez co osłona trochę pracuje. Druga rzecz to mój Hebie jest szary. Taki mi pasował do korb, ale to błąd bo już jest cały czarny od błota i smaru. Nie idzie domyć. Jak zgubiłem tył to dokupiłem go w kolorze carnym i mam wrażenie że on jest sztywniejszy. Teraz tył mi się nie odpina. Poczekam może w rowerach stylowych jakaś promocja będzie to sobie przód też dokupię

pozdr

Michał

Data: 2011-05-18 04:38:27
Autor: Michał Rz.
wrote:
[...]

Jak bardzo utrudnione jest wyjmowanie tylnego koła z tą osłoną?
Przyjmując że robi się to częściej niż zwykle (zmiana opon, dętki)
wytrzyma to to?

Data: 2011-05-18 12:13:52
Autor: Ryszard Mikke
Michał Rz. <dlaspamu@rocketmail.com> napisał(a):
On 7 Maj, 21:50, Marcin Hy=B3a <ci...@rowery.org.pl.niespammuj.tu>
wrote:
> Wczoraj mi co=B6 Hebie zacz=B1=B3 szura=E6, z ciekawo=B6ci otwar=B3em go =
po 7
> miesi=B1cach u=BFywania z nowym =B3a=F1cuchem i oto jak wygl=B1da zawarto=
=B6=E6:
> (u=BFywany non-stop ca=B3=B1 zim=EA, niemal codziennie parkowany "pod chm=
urk=B1"):

> http://www.rowery.org.pl/hebie_pozimie01.jpg
>
> Jeszcze jeden argument za przerzutk=B1 w pia=B6cie (ale obudowan=B1 takim=
> wynalazkami jak chainglider) ;-)
Jak bardzo utrudnione jest wyjmowanie tylnego ko=B3a z t=B1 os=B3on=B1?

Skoro MI to nie sprawia problemow, to NIE MOZE byc trudne. ;)

Przyjmuj=B1c =BFe robi si=EA to cz=EA=B6ciej ni=BF zwykle (zmiana opon, d=
=EAtki)
wytrzyma to to?

Pewnie, ze wytrzyma.

rmikke

Data: 2011-05-18 09:40:19
Autor: Michał Rz.
Hebie Chainglider - łańcuch po 7 zimowych miesiącach non-stop
A kupował ktoś w hebie.pl ?
http://tinyurl.com/5un35fl 120zł cała osłona:)

Data: 2011-05-18 21:07:29
Autor: Marcin Hyła
On 2011-05-18 18:40, Michał Rz. wrote:
A kupował ktoś w hebie.pl ?
http://tinyurl.com/5un35fl 120zł cała osłona:)

Nie, w www.rowerystylowe.pl - ale tu widzę mały zonk, bo jak się w nich ( www.hebie.pl ) kupuje osłonę na wymiar? Ja zamiawiałem osobno przód i osobno tył, chyba tylko tak można skutecznie dobrać rozmiar? Bo tam jest jeden rodzaj i od razu do kasy?

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-05-18 13:55:52
Autor: Marcin Hyła
On 2011-05-18 13:38, Michał Rz. wrote:
Jak bardzo utrudnione jest wyjmowanie tylnego koła z tą osłoną?
Przyjmując że robi się to częściej niż zwykle (zmiana opon, dętki)
wytrzyma to to?

Pisałem już - nie widzę żadnego problemu. Tylną część hebie się otwiera bez żadnych problemów.

marcin ha