Henryka Krzywonos ukrywała się w Szczecinie

Data: 2010-09-14 17:52:55
Autor: D. J. MC Donald Musk
Henryka Krzywonos ukrywała się w Szczecinie

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:8vhjjdesj9fd.1e5kk4jbodr6t.dlg40tude.net...
Henryka Krzywonos w latach 80. ukrywała się w Szczecinie. Pracowała w
fabryce na Prawobrzeżu. Gdy zachorowała na raka, wróciła do Gdańska. -
Gdyby nie to, z pewnością bym tutaj została - mówi.

Przez lata Henryka Krzywonos żyła w cieniu innych legendarnych działaczy
Solidarności. Dziś mówi, że nie lubi rozgłosu i nie czuje się bohaterem. 15
sierpnia 1980 roku zatrzymała w Gdańsku prowadzony przez siebie tramwaj i
wykrzyknęła historyczne zdanie: "ten tramwaj dalej już nie jedzie". Stało
się symbolem strajku pracowników gdańskiej komunikacji, którzy w ślad za
nią zaczęli przystępować do protestu. Między innymi przez to musiała
później uciekać. Aż trafiła do Szczecina.

- Dostałam nakaz opuszczenia Gdańska i podejmowania pracy w PRL - wspomina
pani Henryka. - Ksiądz Jankowski podarował mi tysiąc złotych, co miało
pomóc w rozpoczęciu nowego życia. Wyjechałam na Mazury. Jednak i tam
dotarły do mnie macki władzy. Wyjechałam do Szczecina. Wcześniej musiałam
zmienić nazwisko.

Jedyną możliwością zmiany nazwiska był szybki, fikcyjny ślub.

- Zgodził się na niego jeden z facetów, który wiedział o co chodzi - mówi
pani Henryka. - Ślub wzięłam tylko po to, by wziąć później rozwód. Nazwisko
jednak zostało. Nie mieszkaliśmy razem, choć nawet się zaprzyjaźniliśmy.
Ten mężczyzna wiedział, że kiedy tylko będzie chciał - załatwimy sprawę i
przerwiemy tę fikcję. Tak w końcu się stało.

dobre, dobre nawet na powiesc sensacyjna! ciekawe kto jej taki zyciorys wymyslil...?
A moze sama? Ta bajka o tym jak zatrzymala tramwaj (jak mogla zatrzymac tramwaj skoro nie bylo pradu i tramwaj stal?)
to tez ciekawa opowiesc dla idiotow...

Data: 2010-09-15 16:30:08
Autor: cirrus
Użytkownik "D. J. MC Donald Musk" <kaszalot@zyrandol.pll.lot> napisał w wiadomości news:i6o5o0$2h2q$1news.ett.com.ua...
[...]

Tramwaj stał bo go nie pchałeś kretynie.

--
stevep

Data: 2010-09-15 16:56:43
Autor: D. J. MC Donald Musk

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomości news:i6ql9j$7op$1news.vectranet.pl...
[...]

wole pchac tramwaj niz taka tramwajare co zatrzymuje tramwaj gdy tramwaj stoi bo nie ma pradu...

Henryka Krzywonos ukrywała się w Szczecinie