Hibernacja na dysku SSD

Data: 2015-04-17 08:13:03
Autor: ww
Hibernacja na dysku SSD
W dniu 2015-04-16 o 12:34, Heraklit pisze:
Do tej pory maj±c HDD używałem dla wygody hibernacji/usypinia. Zmieniłem
na ssd (256GB) i chciałem również skorzystać z tej wygodnej opcji. Po
przejrzeniu kilku w±tków z googla wychodzi na to, że hibernacja "nie
szkodzi to dyskowi ssd, ale jest niewskazane". Czy używaj±c hibernacji
mogę przez najbliższe 2-3 lata spać spokojnie i nie martwić się o
"zdrowie" ssd?

Ja osobi¶cie nie wyobrażam sobie nie używania hibernacji ale
przej¶ciu na ssd (samsung 830) miałem pewne opory. W zwi±zku z tym
zacz±łem używać w win 7 zwykłego u¶pienia. Ale kilka razy już się przekonałem, że to nie jest zwykłe u¶pienie bo po odł±czeniu zasilania zawsze wraca mi do stanu który był przed u¶pieniem. Nie wiem czy to
co¶ robi zrzut pamięci tak jak hibernacja ale działa tak samo i
najwyraĽniej dyskowi przez 3 lata nie zaszkodziło.

Data: 2015-04-17 08:49:44
Autor: ToMasz
Hibernacja na dysku SSD
[...]
o wła¶nie. Czym więc różni się hibernacja od u¶pienia, ale w sensie pani Kasi która siedzi przed kompem? W obydwu przypadkach komp wstaje z pootwieranymi programami na pulpicie, a w u¶pieniu/hibernacji zużywa tak samo mało energii?
ToMasz

Data: 2015-04-17 09:14:20
Autor: ww
Hibernacja na dysku SSD
W dniu 2015-04-17 o 08:49, ToMasz pisze:
[...]

W sumie w windows 7 to się nazywa u¶pienie hybrydowe i wg strony microsoftu jest to poł±czenie hibernacji z u¶pieniem. Dane s± zrzucane
na dysk (jak przy hibernacji) ale system nie jest zamykany do 0 tylko
usypiany. Jeżeli zasilanie nie padnie to wstaje szybko jak po u¶pieniu,
je¶li padnie to odtwarza stan z dysku jak przy hibernacji.

W klasycznej hibernacji na pewno komputer zużywa mniej pr±du. To s±
jednak pewnie różnice rzędu "oszczędzaj rok a kupisz sobie piwo".

Data: 2015-04-17 12:22:32
Autor: elmer radi radisson
Hibernacja na dysku SSD
On 2015-04-17 09:14, ww wrote:

[...]

Poza tym mozna sobie ustawic, ze np. po 3h uspienia, dopiero wykonuje
sie hibernacja. Szczegolnie przydatna rzecz jesli ktos danego dnia
sobie wrzuci laptopa do torby, nie bedzie juz go wybudzal i np.
wylaczal i wowczas normalnie na drugi dzien zorientowal by sie, ze sleep
zezarl mu do konca baterie.

Sleep z reguly wystarcza na podtrzymanie rzedu doby (oczywiscie
zaleznie od lapsa i stopnia naladowania oraz stanu baterii).
Zahibernowany moze lezec ile chce (odliczajac kwestie jakiegos tam
podjadania pradu przez nawet wylaczony laptop). I nawet sytuacja typu
zgon baterii czy jej wyjecie nie zabije stanu zapisanej sesji - w
odroznieniu od "sleep" ktory sobie siedzi w pamieci RAM.

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-04-17 12:38:01
Autor: ww
Hibernacja na dysku SSD
W dniu 2015-04-17 o 12:22, elmer radi radisson pisze:
On 2015-04-17 09:14, ww wrote:

[...]

O tym nie wiedziałem a jest to ciekawe. Ja usypiam komputer czasami
pewnie z 30 razy dziennie i fajnie by było gdyby nie zrzucał za każdym
razem danych.

Data: 2015-04-18 08:52:52
Autor: ww
Hibernacja na dysku SSD
On 2015-04-17 12:22, elmer radi radisson wrote:
On 2015-04-17 09:14, ww wrote:

[...]

A wła¶ciwie to jak się to robi ? Bo w ustawieniach u¶pienia hybrydowego
znalazłem co¶ o hibernacji ale tam jest ustawione na NIGDY. A jednak po wył±czeniu
pr±du okazuje się, że hibernacja była.

Data: 2015-04-19 12:33:54
Autor: elmer radi radisson
Hibernacja na dysku SSD
On 2015-04-18 08:52, ww wrote:

A wła¶ciwie to jak się to robi ? Bo w ustawieniach u¶pienia hybrydowego
znalazłem co¶ o hibernacji ale tam jest ustawione na NIGDY. A jednak po
wył±czeniu
pr±du okazuje się, że hibernacja była.

To nie wymaga ustawienia hybrydowej. Hybrydowa moze byc wowczas
wylaczona. Po prostu ustawiasz sobie normalnie sleep po jakims
czasie bezczynnosci, oraz hibernacje po znacznie dluzszym czasie.
System po przejsciu w tryb sleep, po podanym czasie hibernacji
przejdzie w ten stan i zapisze go na dysku.

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-04-19 18:28:15
Autor: \(c\)RaSz
Hibernacja na dysku SSD
Użytkownik "elmer radi radisson"  napisał w
: On 2015-04-18 08:52, ww wrote:
:
: > A wła¶ciwie to jak się to robi ? (...)
: >
:
: (...) Po prostu ustawiasz sobie normalnie sleep po jakims
: czasie bezczynnosci, oraz hibernacje
:

Chyba trzeba ciut bardziej łopatologicznie:
Prawo-klik na powierzchni pulpitu, wybierasz W, czyli "wła¶ciwo¶ci", zakładkę "wygaszacz ekranu", w przedostatniej linijce "zasilanie", a tam masz możliwo¶ć ustawienia zarówno czasu "wstrzymania" (u¶pienia) jak i hibernacji.

--
Nie oczekuj, iż rz±d uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. S± w tym "porz±dku
dziobania" ludzie, na których rz±dowym decydentom  -  zależy ZNACZNIE bardziej.

Data: 2015-04-20 07:58:49
Autor: ww
Hibernacja na dysku SSD
W dniu 2015-04-19 o 18:28,  (c)RaSz pisze:
Użytkownik "elmer radi radisson"  napisał w
: On 2015-04-18 08:52, ww wrote:
:
: > A wła¶ciwie to jak się to robi ? (...)
: >
:
[...]

Mój miszczu ! Jeszcze napisz co to ta "powierzchnia pulpitu".

Data: 2015-04-20 08:57:19
Autor: januszek
Hibernacja na dysku SSD
ww napisa?(a):

[...]

MĂłj miszczu ! Jeszcze napisz co to ta "powierzchnia pulpitu".

To jest to coś co jest zaraz pod szybką/folią włączonego monitora ;P

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Hibernacja na dysku SSD