Hieny cmentarne - 艂owcy b艂臋d贸w

Data: 2011-07-09 07:44:39
Autor: Zbynek Ltd.
Hieny cmentarne - 艂owcy b艂臋d贸w
Witam

http://biznes.onet.pl/mega-afera-w-e-handlu,18572,4787208,1,prasa-detal
"Sze艣膰 os贸b zarzuca ponad 2 tys. e-sklep贸w b艂臋dy w umowach, na czym
mo偶e zarobi膰 kilka milion贸w z艂. Pozwy trafi艂y ju偶 do s膮du 鈥
informuje 鈥濺zeczpospolita鈥. W wypadku przegranej pozywaj膮cy domagaj膮
si臋 12 tys. z艂 za jeden b艂膮d."

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Cz艂owiek zaczyna u偶ywa膰 dopiero wtedy rozumu, gdy ko艅cz膮 mu si臋
wszystkie mo偶liwo艣ci.]

Data: 2011-07-09 09:24:39
Autor: P_ablo
Hieny cmentarne - 艂owcy b艂臋d贸w
U偶ytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:iv8ps4$u0m$1news.onet.pl...
[...]

Generalnie nie popieram ale otwierajacy taki sklep powienien wiedziec jak sie poruszac na tym gruncie.
Juz od kilku lat kancelaria "Lexus" w ten sposob reperuje swoj budzet jednoczesnie wystawiajac swiadectwo wszystkim prawnikom i chyba kazdy o tym juz czytal. Przed umieszczeniem regulaminu na swojej stronie powienien poswiecic pare zl i dac do przejrzenia komus kto sie na tym zna!

--
Picasso

Data: 2011-07-09 11:16:55
Autor: pwz
W dniu 2011-07-09 07:44, Zbynek Ltd. pisze:
[...]

A moim zdaniem - dobrze. Skoro tego typu b艂臋dami (niewa偶ne, czy celowymi, czy nie, ale zawsze na niekorzy艣膰 konsumenta/obywatela) nie potrafi膮 zaj膮膰 si臋 powo艂ane do tego instytucje pa艅stwa, a procedura s膮dowa jest jaka jest, niech sklepy naucz膮 si臋 tego w inny spos贸b.

Zwyk艂emu obywatelowi zazwyczaj m贸wi si臋: 'ignorantia iuris nocet' i przywala si臋 grzywn臋 za najmniejsze wykroczenie. Jak sklep dostanie kilka st贸w po d. za nieuczciwe post臋powanie, mo偶e si臋 nauczy uczciwo艣ci i przestrzegania prawa.
pwz

Data: 2011-07-09 11:36:13
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-07-09 11:16, pwz pisze:

[...]

Pr臋dzej zwinie interes.

A je艣li ju偶 jeste艣my przy 艂aci艅skich paremiach, to jest jeszcze "volenti non fit iniuria" co oznacza, 偶e sklep powinien m贸c tworzy膰 dowolne regulaminy, a kupuj膮cy powinien je ocenia膰 wedle w艂asnego os膮du.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-09 12:44:45
Autor: Olgierd
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
On Sat, 09 Jul 2011 11:36:13 +0200, Liwiusz wrote:

A je艣li ju偶 jeste艣my przy 艂aci艅skich paremiach, to jest jeszcze "volenti
non fit iniuria" co oznacza, 偶e sklep powinien m贸c tworzy膰 dowolne
regulaminy, a kupuj膮cy powinien je ocenia膰 wedle w艂asnego os膮du.

No wi臋c to czyni, a je艣li uwa偶a, 偶e zawarta umowa jest be -- idzie do s膮du.

Faktycznie w przypadku klauzul antykonsumenckich posz艂o dalej: nie trzeba zawrze膰 umowy, 偶eby m贸c si臋 piekli膰.

--
pozdrawiam, Olgierd
|| Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

Data: 2011-07-09 11:47:52
Autor: mi
On 09.07.2011 11:16, pwz wrote:
[...]

Jakie偶 symptomatyczne, 偶e us艂ugi prawne s膮 w Polsce na 偶enuj膮cym poziomie i niebotycznie drogie. U wi臋kso艣ci prawnik贸w taka kontrola regulaminu sko艅czy si臋 og贸lnikami, sprawdzeniem czy nie ma oczywistych b艂臋d贸w, pomini臋ciem wszystkich niuans贸w i wystawieniem poka藕nej faktury.

Zwyk艂emu obywatelowi zazwyczaj m贸wi si臋: 'ignorantia iuris nocet' i

Zwyk艂y obywatel nie ma z prawem nic wsp贸lnego, w szkole serwowane s膮 jakie艣 wychowania seksualne czy indoktrynacje eurounijne a nie ma podstaw prawa. Us艂ugi prawne s膮 niedost臋pne powszechnie.

Wi臋c nie pitol o poszanowaniu prawa, bo w tym kraju prawo nie jest szanowane instytucjonalnie. To narz臋dzie represji a nie 偶adnego 艂adu spo艂ecznego. System wprost wywodz膮cy si臋 ze stalinizmu, z kt贸rego usuni臋te zosta艂y tylko najci臋偶sze represje. Pozosta艂 powszechny bardach.

Data: 2011-07-09 12:24:23
Autor: pwz
Hieny cmentarne - 艂owcy b艂臋d贸w
W dniu 2011-07-09 11:47, mi pisze:
(...)
[...]

Czy zdajesz sobie spraw臋 z tego, 偶e tym akapitem potwierdzasz moj膮 tez臋? W艂a艣nie ze wzgl臋du na kiepsk膮 jako艣膰 systemu prawnego uwa偶am, 偶e dobrze, 偶e przynajmniej w ten spos贸b - skoro prawo i instytucje staj膮ce w jego obronie s膮 nieudolne - sklepy naucz膮 si臋 post臋powa膰 uczciwie.
pwz

Data: 2011-07-09 10:38:36
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-07-09, pwz <pwz@onet.eu> wrote:

[...]

Czy zdajesz sobie spraw z tego, 縠 tym akapitem potwierdzasz moj tez? W砤秐ie ze wzgl阣u na kiepsk jako舵 systemu prawnego uwa縜m, 縠 dobrze, 縠 przynajmniej w ten spos骲 - skoro prawo i instytucje staj眂e w jego obronie s nieudolne - sklepy naucz si post阷owa uczciwie.

Nie zgadzam si. Efektem jest przerzucenie koszt體 na klienta i skalkulowanie
sobie tego (i ryzyka przysz硑ch spraw) w mar縴. Czyli w ostatecznym rozrachunku
zap砤ci klient.

A nadinterpretacj i trollingiem jest nazywanie "nieuczciwymi" przedsi阞iorc體, bez rzetelnej analizy i wiedzy czy ich wina powsta砤 umy秎nie, czy te np. na skutek nie nad笨ania za zmianami w naszym kiepskim systemie prawnym. Nasze prawo jest tak stanowione, 縠 na ka縟ego doros砮go cz硂wieka (nie wa縩e
przedsi阞iorc, czy nie), co mo縩a znale兼.

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2011-07-09 13:05:14
Autor: pwz
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
Nie zgadzam si. Efektem jest przerzucenie koszt體 na klienta i skalkulowanie
sobie tego (i ryzyka przysz硑ch spraw) w mar縴. Czyli w ostatecznym rozrachunku
zap砤ci klient.

A tak to co si dzieje z mar勘? Zyskujemy j dzi阫i zrobieniu w bambuko kilku klient體?

[...]

Je縠li zak砤dasz firm, to twoim psim obowi眤kiem jest zna i przestrzega prawo. Je縠li nie umiesz tego robi sam, wynajmujesz prawnika. To tak jak z ksi阦owo禼i - je縠li nie umiesz liczy, wynajmujesz ksi阦ow, a nie p砤czesz potem, 縠 ci US wlepi domiar za 糽e policzony podatek.
pwz

Data: 2011-07-09 12:20:27
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-07-09, pwz <pwz@onet.eu> wrote:

[...]

[...]

M體isz z pozycji w砤禼iciela biznesu, czy z pozycji smerfa M眃rali?
Ja od dawna wol kupowa licencj i soft za granic, bo tam jest taniej.
A jest taniej, m.in. dlatego 縠 tamtejsze firmy nie musz mie zapas體 finansowych
na wypadek zetkni阠ia si z bzdurnymi przepisami.

[...]

Typowa trollerska zagrywka.

Je縠li zak砤dasz firm, to twoim psim obowi眤kiem jest zna i przestrzega prawo.

Podstaw prawn poprosz. Najlepiej tak, kt髍a m體i 縠 nie-przedsi阞iorca mo縠 mie prawo w dupie.

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2011-07-09 13:15:38
Autor: Liwiusz
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
W dniu 2011-07-09 13:05, pwz pisze:

[...]

Przy obecnym stanie "prawa", powo硑wanie si na i.u.n. to nadu縴cie, a mo縠 i nawet hipokryzja.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-09 13:19:28
Autor: Tomasz Chmielewski
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
On 09.07.2011 13:05, pwz wrote:

[...]

Oczywiscie.

Z tym, ze jak przepisy prawa czy podatkowe sa zbyt absurdalne, to obawiam sie, ze ktos albo tej firmy wcale nie otworzy, albo otworzy ja w innym kraju - w przypadku dzialalnosci prowadzonej online moze to byc latwiejsze, niz walka z wiatrakami.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-07-09 13:31:26
Autor: pwz
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
W dniu 2011-07-09 13:19, Tomasz Chmielewski pisze:
[...]

Ale w przypadku, o kt髍ym traktuje niniejszy w眛ek, nie m體imy o jakich abstrakcyjnych "przepisach prawa czy podatkowych", lecz o konkretnych, niedozwolonych klauzulach zawartych w konkretnych regulaminach. Czyli o zapisach, kt髍e pogarszaj sytuacj klienta. Dla mnie jako klienta nie s to sytuacje "absurdalne", bo zbyt cz阺to mam do czynienia z nieuczciwymi sprzedawcami, kt髍zy potem mi w 縴we oczy mog si 秏ia w stylu "nie mamy pa駍kiego p砤szcza i co nam pan zrobi"?
pwz

Data: 2011-07-09 12:28:27
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-07-09, pwz <pwz@onet.eu> wrote:

[...]

[...]

Ale tylko w Polsce. I aktualizowanych do舵 cz阺to i bez jakiego
sensownego klucza.

Ju widz jak Amazon w UK si przejmie zakazem stosowanym przez jaki
秏ieszny polski urz眃.

I wida to w cenach - amazon jest ju cz阺to wielokrotnie ta駍zy
ni nasze lokalne biznesy. A polski biznesmen wg Ciebie powinien jeszcze dodatkowo wydawa krocie na obs硊g prawn.

Dla mnie jako klienta nie s to sytuacje "absurdalne", bo zbyt cz阺to mam do czynienia z nieuczciwymi sprzedawcami, kt髍zy potem mi w 縴we oczy mog si 秏ia w stylu "nie mamy pa駍kiego p砤szcza i co nam pan zrobi"?

I tak mog, bo jedyna droga rozstrzyni阠ia sporu to s眃, a te s
w Polsce przeci笨one przeci阾ny obywatel zazwyczaj wykazuje strach
przed tak instytucj.

A Ty nie potrafisz odr罂ni tych kt髍zy chc robi biznes a nie znaj si na prawie, od tych kt髍zy chc Ci oszuka i wsadzasz wszystkich grzecznie do jednego worka. Ci kt髍zy chc oszukiwa klient體, spokojnie skalkuluj sobie dzia砤nie "prawnik體" z tego w眛ku i swoje i tak zarobi.

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2011-07-09 12:46:10
Autor: Olgierd
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
On Sat, 09 Jul 2011 12:28:27 +0000, Wojciech Bancer wrote:

Ale tylko w Polsce. I aktualizowanych do艣膰 cz臋sto i bez jakiego艣
sensownego klucza.

Klucz jest prosty: jest postanowienie o wpisie do rejestru klauzul, jest nowa klauzula.

Data: 2011-07-09 14:34:25
Autor: .B:artek.
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
[...]

Tylko w Polsce i 24 innych pa駍twach UE (+ nieznanej mi liczbie pa駍tw europejskich spoza UE, kt髍e dostosowa硑 swoje prawo do dyrektyw konsumenckich UE), ale to szczeg蟪.

Ju widz jak Amazon w UK si przejmie zakazem stosowanym przez jaki
秏ieszny polski urz眃.

Nie musi, bo nie podlega polskiej jurysdykcji.

I wida to w cenach - amazon jest ju cz阺to wielokrotnie ta駍zy
ni nasze lokalne biznesy. A polski biznesmen wg Ciebie powinien
jeszcze dodatkowo wydawa krocie na obs硊g prawn.

Zale縴 w czym. W cz甓ciach komputerowych na przyk砤d nie ;) Ale to kwestia rynku, a nie przepis體 prawnych.

--
..B:artek.

Data: 2011-07-09 15:38:18
Autor: Bydl
On 2011-07-09 14:28:27 +0200, Wojciech Bancer <proteus@post.pl> said:

I wida to w cenach - amazon jest ju cz阺to wielokrotnie ta駍zy
ni nasze lokalne biznesy. A polski biznesmen wg Ciebie powinien
jeszcze dodatkowo wydawa krocie na obs硊g prawn.

Przepraszam, 縠 si隊wtr眂, ale przesi阞iorca powinien by鏍uczciwy.
Mo縠 po prostu ci uczciwi nie musz睜wydawa鏍kroci na obs硊g prawn?
;>>>

--
Bydl

Data: 2011-07-09 13:46:16
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-07-09, Bydl <pan.bydle@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Jakby to by硂 takie proste, to jasne. Ja jestem za. :)
Ale przepisy niekoniecznie pod笨aj za logik. Nieuczciwy mo縠sz by jak nie zg硂sisz swojego miejsca zamieszkania w terminie. Albo nie z硂縴sz sprawozdania do urz阣u marsza砶owskiego w sprawie odpad體 (kij z tym 縠 "zerowego", bo nie wygenerowa砮 odpad體 nie-komunalnych - nie z硂縴sz, nie jeste uczciwy).

A rz眃y dzielnie produkuj przecie nowe ustawy i nowe obowi眤ki biurokratyczne.
Si潮 rzeczy przy takiej masowej produkcji zawsze si znajdzie kto kto przegapi
zmiany.

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2011-07-09 16:52:32
Autor: Bydl

On 2011-07-09, Bydl <pan.bydle@gmail.com> wrote:

Przepraszam, 縠 si隊wtr眂, ale przesi阞iorca powinien by鏍uczciwy.
Mo縠 po prostu ci uczciwi nie musz睜wydawa鏍kroci na obs硊g prawn?
;>>>

Jakby to by硂 takie proste, to jasne. Ja jestem za. :)

Oddycham z ulg.
:-)

Ale przepisy niekoniecznie pod笨aj za logik. Nieuczciwy mo縠sz by
jak nie zg硂sisz swojego miejsca zamieszkania w terminie(...).

OK, ale - wiem, 縠 zw砤szcza w internecie to wyj眛kowo niepopularny pogl眃 - je秎i 砤mi prawo 秝iadomie (czytaj: wprowadzam do umowy klauzule niedozwolone, kradn隊czyj稜regulamin czy sam, bez wiedzy prawnej, go wymy秎am), to musz隊liczy鏍si隊z konsekwencjami.
W omawianym przypadku ci, kt髍zy 秝iadomie 砤mi prawo, s睜pozywani i za swe czyny p砤c. I dobrze...

A rz眃y dzielnie produkuj przecie nowe ustawy i nowe obowi眤ki biurokratyczne.

To prawda. Sami g硂sujemy regularnie na polityk體 i innych nierob體, produkuj眂ych takie gnioty. (cz阺to z powodu braku uczciwych kandydat體, ale to inna broszka)

Si潮 rzeczy przy takiej masowej produkcji zawsze si znajdzie kto kto przegapi
zmiany.

Zamawiaj眂 u prawnika (mam na my秎i kogo znaj眂ego si隊na rzeczy, a nie: Szwagier Portiera Ma Koleg, Kt髍y Sypia Z S眘iadk S阣ziego, Wi阠 On Nam Napisze) regulamin zgodny z prawem, oraz abonament na poprawki? Odnosz wra縠nie, 縠 w takiej sytuacji ryzyko wpadki drastycznie si隊zmniejsza.
Tak samo jak koszty...
:-)))

--
Bydl

Data: 2011-07-09 15:28:48
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-07-09, Bydl <pan.bydle@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Czyli zgadzasz si z tym pod co si podpi背e wy縠j, czyli "A polski biznesmen wg Ciebie powinien jeszcze dodatkowo wydawa krocie na obs硊g prawn."? Pogratulowa...

Odnosz wra縠nie, 縠 w takiej sytuacji ryzyko wpadki drastycznie si隊
zmniejsza. Tak samo jak koszty...

Problem w tym, 縠 niekoniecznie.

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2011-07-09 22:06:40
Autor: Bydl

On 2011-07-09, Bydl <pan.bydle@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

A sk眃 taka my秎?
Zgadzam si隊z tym, by ludzie nauczyli si隊ponosi konsekwencje swoich czyn體.
Bez wzgl阣u na narodowo舵...
;>

 Pogratulowa...

To moim rodzicom.
Oni mnie uczyli, 縠 縴cie to nie jest gra komputerowa...
(no, troch inacej to ujmowali, ale sens ten sam)

Odnosz wra縠nie, 縠 w takiej sytuacji ryzyko wpadki drastycznie si隊
zmniejsza. Tak samo jak koszty...

Problem w tym, 縠 niekoniecznie.

Zwi阫sza si?
Uzasadnisz?

--
Bydl

Data: 2011-07-09 21:00:21
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-07-09, Bydl <pan.bydle@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Tzn. szanta jak z tego artyku硊 to wg Ciebie normalna i moralnie s硊szna konsekwencja, tak?

Odnosz wra縠nie, 縠 w takiej sytuacji ryzyko wpadki drastycznie si隊
zmniejsza. Tak samo jak koszty...
Problem w tym, 縠 niekoniecznie.
Zwi阫sza si?
Uzasadnisz?

Nie uzasadni, bo nie robi砮m analizy.
Nie jest dla mnie jednak oczywiste 縠:
"koszt us硊g prawnych + abonamentu" < "koszt kary / ugody mo縧iwy do na硂縠nia z pewnym niskim prawdopodobie駍twem"
robi砮 analiz, 縠 to wiesz? Ja nie jestem przekonany.

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2011-07-09 16:58:40
Autor: Arek
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
W dniu 2011-07-09 16:52, Bydl pisze:
[..]
W omawianym przypadku ci, kt髍zy 秝iadomie 砤mi prawo, s pozywani i za
swe czyny p砤c. I dobrze...

Nie przejmuj si.
Doro秐iesz, to zrozumiesz w jakim by砮 b酬dzie.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2011-07-09 22:06:39
Autor: Bydl
On 2011-07-09 16:58:40 +0200, Arek <arek@eteria.net> said:

W dniu 2011-07-09 16:52, Bydl pisze:
[..]
W omawianym przypadku ci, kt髍zy 秝iadomie 砤mi prawo, s pozywani i za
swe czyny p砤c. I dobrze...

Nie przejmuj si.

Nie przejmuj si隊ich losem.
Nawet o tym pisa砮m, ale nie zauwa縴砮.

Doro秐iesz,

Zdefiniuj swoje rozumienie tego okre秎enia.

 to zrozumiesz w jakim by砮 b酬dzie.

Bo wiesz, ale nie powiesz?

(jak to brzmia硂 o drastaniu?)

--
Bydl

Data: 2011-07-14 11:08:48
Autor: Tapatik
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
U縴tkownik Bydl napisa:

Przepraszam, 縠 si wtr眂, ale przesi阞iorca powinien by uczciwy.
Mo縠 po prostu ci uczciwi nie musz wydawa kroci na obs硊g prawn?
;>>>

Powiedz to w砤禼icielom JTT. I Romanowi Klusce.
I wielu innym przedsi阞iorcom, kt髍zy zostali wyko馽zeni przez polskich urz阣nik體, ale kt髍zy byli za mali, aby o nich pisano w gazetach.

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2011-07-09 14:31:49
Autor: .B:artek.
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
[...]

Nienad笨anie? List. tzw. niedozwolonych postanowie um體 konsumenckich jest w Kodeksie cywilnym od 8 lat. I to na niej opieraj si - b眃 co b眃 przyk砤dowe - listy klauzul UOKiK.

--
..B:artek.

Data: 2011-07-09 12:36:24
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-07-09, .B:artek. <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> wrote:
[...]

Nienad笨anie?

Tak.

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2011-07-09 14:38:51
Autor: .B:artek.
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
Nienad笨anie?

Tak.

Zapytam jeszcze raz, bo autorytarnie i po prostu brzydko wyci背e spor cz甓 mojej wypowiedzi.

Jak mo縩a nazwa "nienad笨aniem" fakt, 縠 lista tzw. niedozwolonych postanowie um體 konsumenckich jest w Kodeksie cywilnym od 8 lat. I to na niej opieraj si - b眃 co b眃 przyk砤dowe - listy klauzul UOKiK.

--
..B:artek.

Data: 2011-07-09 13:05:39
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-07-09, .B:artek. <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> wrote:

[...]

[...]

Zwyczajnie. Lista "niedozwolonych postanowie um體 konsumenckich" to nie
s jedyne przepisy jakie musz 秎edzi przedsi阞iorcy, tak縠 konstruuj眂
owe regulaminy. Dodatkowo wystarczy te, 縠 google jest wieczne, ma si
stare przepisy pod r阫. Wiesz jak 砤two wej舵 na manowce, jak si *nie wie*
jakie zmiany zasz硑 w VAT po 2004 roku? Wiesz od jakiego czasu obowi眤ywa硑 przepisy 秗odowiskowe, o kt髍ych by硂 ostatnio g硂秐o w powodu "kar"
i og髄nego szoku pod tytu砮m "to co takiego w og髄e jest"?

Skoro nawet prawnicy si musz w jakiej dziedzinie prawa specjalizowa
to jakim cudem trze紈o my秎眂y cz硂wiek mo縠 wymaga sprawnej orientacji
w przepisach od osoby *nie* zajmuj眂ej si prawem?

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2011-07-09 20:12:17
Autor: .B:artek.
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
Skoro nawet prawnicy si musz w jakiej dziedzinie prawa specjalizowa
to jakim cudem trze紈o my秎眂y cz硂wiek mo縠 wymaga sprawnej orientacji
w przepisach od osoby *nie* zajmuj眂ej si prawem?

Ale prowadzenie e-sklepu to nie jest wyczyn godny miana bohatera, nie przesadzajmy. Jako zmiany podatkowe przedsi阞iorcy s w stanie do舵 szybko ogarn辨, wi阠 inaczej ni "gamoniostwem" nie mo縩a wyt硊maczy niedostosowaniem regulaminu - zapewne w cz甓ci bezmy秎nie zer縩i阾ego z innego 紃骴砤 - do przepis體, kt髍e obowi眤uj prawie 10 lat! Gdyby tak t硊maczy, to jeszcze teraz masa sklep體 powinna sprzedawa z 22% VAT-em "bo przecie jest tyle przepis體, 縠 przedsi阞iorcy s na bie勘co dopiero z tymi z 2006 r."

--
..B:artek.

Data: 2011-07-10 06:30:06
Autor: leon
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
Dnia 09-07-2011 o 20:12:17 .B:artek. <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl>  napisa(a):

[...]

Patrzylo sie ile ma ten rejestr? Najnowszy  pdf to 2500 pozycji i 600  stron. Po 30 stronach sie odechciewa

leon
--
Anihilacja pary smok體 o przeciwnych amokach w polu og髄nego bezho硂wia -  Lem

Data: 2011-07-10 09:29:12
Autor: .B:artek.
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
W dniu 10-07-2011 06:30, leon pisze:
Patrzylo sie ile ma ten rejestr? Najnowszy pdf to 2500 pozycji i 600
stron. Po 30 stronach sie odechciewa

Po pierwsze - rejestr zawiera przyk砤dowe klauzule. Nie trzeba czyta rejestru, 縠by przeprowadzi weryfikacj zgodno禼i regulaminu z prawem. Wystarczy przeczyta art. 385(3) Kodeksu cywilnego, kt髍y zawiera raptem 23 jednozdaniowe punkty.

Po drugie - rejestr jest podzielony tematycznie (bran縪wo). Prowadz眂y e-sklep nie musi zaznajamia si z klauzulami z zakresu telekomunikacji czy budownictwa.

Po trzecie - klauzule si powtarzaj, tzn. nie ka縟a jest oryginalna. Wr阠z przeciwnie, mo縩a je pogrupowa - wtedy wyjdzie na to, 縠 np. na 100 klauzul wpisanych do rejestru tak na prawd jest ich 13, tzn. 87 pozycji to "wariacje" jednej z 13 klauzul.

--
..B:artek.

Data: 2011-07-10 12:59:24
Autor: Daniel Pyra
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
W dniu 11-07-10 06:30, leon pisze:

Patrzylo sie ile ma ten rejestr? Najnowszy pdf to 2500 pozycji i 600
stron. Po 30 stronach sie odechciewa

Tia, to w砤秐ie najlepiej pokazuje, 縠 inwencja polskich "przedsi阞iorc骹", jest naprawd nieograniczona...

(D)

Data: 2011-07-10 07:33:47
Autor: to
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
begin .B:artek.
Nienad膮偶anie? List. tzw. niedozwolonych postanowie艅 um贸w konsumenckich
jest w Kodeksie cywilnym od 8 lat. I to na niej opieraj膮 si臋 - b膮d藕 co
b膮d藕 przyk艂adowe - listy klauzul UOKiK.

Chyba nigdy nie czyta艂e艣 ani jednego, ani drugiego.

Data: 2011-07-10 09:38:33
Autor: .B:artek.
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
W dniu 10-07-2011 09:33, to pisze:
Nienad笨anie? List. tzw. niedozwolonych postanowie um體 konsumenckich
jest w Kodeksie cywilnym od 8 lat. I to na niej opieraj si - b眃 co
b眃 przyk砤dowe - listy klauzul UOKiK.

Chyba nigdy nie czyta砮 ani jednego, ani drugiego.

I jedno i drugie - wielokrotnie. Ale co to ma do rzeczy? Jest tam napisane chi駍kim znakami? Bardziej skomplikowane ni przepisy podatkowe?

--
..B:artek.

Data: 2011-07-10 07:54:48
Autor: to
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
begin .B:artek.
I jedno i drugie - wielokrotnie. Ale co to ma do rzeczy? Jest tam
napisane chi艅skim znakami? Bardziej skomplikowane ni偶 przepisy
podatkowe?

....ponadto zdajesz si臋 nie rozumie膰 czym w艂a艣ciwie jest lista tych "klauzul niedozwolonych" i kiedy ma zastosowanie.

Data: 2011-07-10 09:57:23
Autor: .B:artek.
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
W dniu 10-07-2011 09:54, to pisze:
...ponadto zdajesz si nie rozumie czym w砤禼iwie jest lista tych
"klauzul niedozwolonych" i kiedy ma zastosowanie.

Wyt硊macz mi zatem...

--
..B:artek.

Data: 2011-07-09 12:33:59
Autor: Maruda
[...]

.... bo prawo (u nas) jest do d.
Prawo (wol臋 uzywa膰 okre艣lenia "lewo", jest bardziej adekwatne) nie s艂u偶y porz膮dkowaniu funkcjonowania spo艂ecze艅stwa. S艂u偶y prawnikom (bo z tego 偶yj膮), s艂u偶y ich tfurcom (korekta: nie poprawia膰!), bo wstawiaj膮 tam "lub czasopisma" ku krociowym zyskom ich poplecznik贸w i w艂asnej prowizji, a dla "cz艂owieka" jest niezrozumia艂e i bezu偶yteczne.
Ustawy powinny by膰 testowane na uczniach podstaw贸wki. Je艣li mniej, ni偶 80 (70-90)% zrozumie tre艣膰 ustawy i jej niuanse, to ustawa nie mo偶e by膰 poddana dalszemu procedowaniu. Nie nadaje si臋 "dla ludzi". A nasze prawo jest w 100% w艂a艣nie takie. Nie dla ludzi, a dla kurw (czytaj: prawnik贸w).

[...]

Dok艂adnie! :)

Pos艂贸w na latarnie, prawnik贸w do kopania row贸w (przeciwczo艂gowych, jak Bruksela nas najedzie)!

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-07-09 18:11:23
Autor: Zbynek Ltd.
Hieny cmentarne - 艂owcy b艂臋d贸w
Elo

Ale si臋 temat rozr贸s艂. Czytam wi臋c powoli...

pwz napisa艂(a) :
[...]

Oczywi艣cie nie jest zabronione 偶erowanie w ten spos贸b. Jak ci
obro艅cy praworz膮dno艣ci zauwa偶yli b艂臋dy, to mogli zg艂osi膰 to tam
gdzie trzeba. Nie wiem - UOKiK? Jego tryby pewnie miel膮 powoli, ale
zaj臋艂yby si臋 tematem. Ale po co? Skoro mo偶na ze sklep贸w 艣ci膮gn膮膰
szmal. Ci臋偶ki szmal. W por贸wnaniu z nak艂adem 艣rodk贸w na jego uzyskanie.

Wiadomo, 偶e s膮 i cwaniaczki i nieznaj膮cy si臋 na sprawie. Sam znam,
przypadkiem, jeden sklep ukarany przez UOKiK za nieprawid艂owe
informacje na stronie www. A wi臋c da si臋. No ale skoro mo偶na zarobi膰...

Data: 2011-07-09 11:38:45
Autor: .B:artek.
W dniu 09-07-2011 07:44, Zbynek Ltd. pisze:
[...]

Dlaczego "hieny cmentarne"? To osoby oddaj膮ce spo艂ecze艅stwu przys艂ug臋, przy okazji nie robi膮ce tego za darmo. Jak przedsi臋biorca wali sobie na stronie jaki艣 g艂upawy "regulamin", kt贸ry ma by膰 jego "konstytucj膮" wyznaczaj膮c膮 stosunki z klientami, to ponosi tego konsekwencje. Z偶ynanie na g艂upa albo uskutecznianie w艂asnej tw贸rczo艣ci w takich tekstach bez konsultacji z przepisami albo prawnikiem jest szkodliwe. Szkodliwe r贸wnie偶 dla klient贸w, bo tym niej rozgarni臋tym robi taki regulamin wod臋 z m贸zgu.

--
..B:artek.

Data: 2011-07-09 11:52:20
Autor: mi
Hieny cmentarne - 艂owcy b艂臋d贸w
On 09.07.2011 11:38, .B:artek. wrote:
Dlaczego "hieny cmentarne"?

Cho膰by dlatego, 偶e (za spraw膮 samych prawnik贸w) w Polsce nie s膮 powszechnie dost臋pne rzetelne us艂ugi prawne.

Data: 2011-07-09 11:56:40
Autor: .B:artek.
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
W dniu 09-07-2011 11:52, mi pisze:
Cho鎎y dlatego, 縠 (za spraw samych prawnik體) w Polsce nie s
powszechnie dost阷ne rzetelne us硊gi prawne.

Nie uog髄niasz?

--
..B:artek.

Data: 2011-07-09 12:02:28
Autor: mi
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
On 09.07.2011 11:56, .B:artek. wrote:
W dniu 09-07-2011 11:52, mi pisze:
Cho鎎y dlatego, 縠 (za spraw samych prawnik體) w Polsce nie s
powszechnie dost阷ne rzetelne us硊gi prawne.
Nie uog髄niasz?

Nie! Gdzie widzisz s硂wo "wszystkich"?! Panie i panowie prawnicy, najpierw nale縴 posprz眛a w砤sne podw髍ko by formu硂wa opinie, 縠 (kto spo秗骴 was) bierze si za sprz眛anie innych.

Data: 2011-07-09 14:45:44
Autor: .B:artek.
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
W dniu 09-07-2011 12:02, mi pisze:
[...]

Powszechno舵 dost阷u do us硊g prawnych jest coraz wi阫sza. Jest du縪 przedsi阞iorc體 oferuj眂ych pomoc prawn, ale nie wykonuj眂ych zawodu adwokata czy radcy prawnego. Rzetelno舵 by砤 i jest taka sama mniej wi阠ej. Jak w ka縟ej profesji - s 秝ietni specjali禼i, s konowa硑 i jest masa przeci阾nych.
A "powszechna dost阷no舵 rzetelnych us硊g" to bol眂zka ka縟ej bran縴: budowlanej, medycznej, rzemie秎niczej itd.

--
..B:artek.

Data: 2011-07-09 14:56:37
Autor: mi
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
On 09.07.2011 14:45, .B:artek. wrote:
[...]

Masz racj, 縠 sytuacja si zmienia, ale zbyt wolno. Potrzebna jest szokowa naprawa wolnego rynku. Co do konowa丑w te masz racj z zastrze縠niem, 縠 brak wolnego rynku i korporacjonizm spowodowa drastyczne zawy縜nie cen us硊g. Byle konowa bierze horrendalne stawki za swoje us硊gi. Wi阠 ci rzetelni i kompetentni brali jeszcze wy縮ze.

Data: 2011-07-09 18:36:19
Autor: Zbynek Ltd.
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
Elo

..B:artek. napisa(a) :
Dlaczego "hieny cmentarne"?

Ju napisa砮m powy縠j, ale si powt髍z.
W jakim kraju Ty 縴jesz? Mo縩a przecie zawiadomi UOKiK, kt髍y
spraw za砤twi. To by wystarczy硂. Ale skoro mo縩a kosi ci昕ki
szmal... (nie wnikam ju czy z cwaniactwa, czy niewiedzy)

Dlaczego "hieny cmentarne"? Kto kto 縠ruje na przestrzeganiu zasad
logiki, higieny, zdrowego rozs眃ku, kultury przed przepisami prawa,
to hiena cmentarna. Urz阣nicy skarbowi potrafi czeka ca硑 dzie
przed jakim sprzedawc zapiekanek, czy mi阺a by przyskrzyni go na
tym, 縠 po wydaniu towaru, nabiciu tego na kas(!) przemyje przed
wydaniem paragonu r阠e by nie wyda u秝inionego paragonu klientowi.
Zgodnie z prawem. Paragon nale縴 wyda niezw硂cznie.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Cz硂wiek zaczyna u縴wa dopiero wtedy rozumu, gdy ko馽z mu si
wszystkie mo縧iwo禼i.]

Data: 2011-07-09 20:23:01
Autor: .B:artek.
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
W dniu 09-07-2011 18:36, Zbynek Ltd. pisze:
Ju napisa砮m powy縠j, ale si powt髍z.
W jakim kraju Ty 縴jesz? Mo縩a przecie zawiadomi UOKiK, kt髍y
spraw za砤twi. To by wystarczy硂. Ale skoro mo縩a kosi ci昕ki
szmal... (nie wnikam ju czy z cwaniactwa, czy niewiedzy)

Ale to nie jest ani nic niezgodnego z prawem, ani nic niezgodnego z moralno禼i. Ja jako konsument si ciesz. Ciesz, 縠 komu si chcia硂 zwr骳i uwag na sklepikarzy, kt髍zy wieszaj sobie na WWW regulamin, kt髍ego nawet nie rozumiej, i potem w kontaktach z klientami si t硊macz "bo tak mamy w regulaminie". Gdyby trafi硂 na mnie, to bym nie popu禼i, ale w秗骴 konsument體 znajomo舵 praw jest generalnie nie najlepsza i masa ludzi po us硑szeniu czy przeczytaniu w regulaminie, 縠 "sklep mo縠", "sklep nie musi", "sklep ma prawo" itd. stoi jak ciemna tabaka w rogu.

A powiedzmy to sobie szczerze, 縠 niekt髍zy przedsi阞iorcy chc by cwa駍i ni ustawa przewiduje. Za cwani. I to mnie wpienia.

Dlaczego "hieny cmentarne"? Kto kto 縠ruje na przestrzeganiu zasad
logiki, higieny, zdrowego rozs眃ku, kultury przed przepisami prawa,
to hiena cmentarna.

A mi si to akurat podoba. Jako konsumentowi. Rozumiem, 縠 jak rodzice wysy砤j dzieci na kolonie i wo砤j Policj albo ITD, 縠by ci sprawdzili stan techniczny autobusu, to te "hieny cmentarne"?

[...]

Urz阣nik to urz阣nik. Tu jest inny front: przedsi阞iorca - konsument.

--
..B:artek.

Data: 2011-07-09 21:07:56
Autor: spp
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
W dniu 2011-07-09 20:23, .B:artek. pisze:

[...]

Rozumiem, 縠 Ci rodzice proponuj te 縠 jak dostan 'odst阷ne' to nie zadzwoni na policj i ITD?

--
spp

Data: 2011-07-09 21:47:22
Autor: .B:artek.
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
W dniu 09-07-2011 21:07, spp pisze:
Rozumiem, 縠 Ci rodzice proponuj te 縠 jak dostan 'odst阷ne' to nie
zadzwoni na policj i ITD?

A co ma piernik do wiatraka? W tym w眛ku napi阾nowane przez niekt髍ych zosta硂 "donosicielstwo" na fakt nieznajomo禼i prawa przez niekt髍ych sklepikarzy, a nie mo縧iwo舵 odst眕ienia od 勘dania za zwrotem koszt體 s眃owych.

--
..B:artek.

Data: 2011-07-09 22:03:51
Autor: spp
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
W dniu 2011-07-09 21:47, .B:artek. pisze:

[...]

S眃zisz, 縠 pobudki tego "donosicielstwa' s bez znaczenia? W砤秐ie to Tw骿 porzedpi禼a pi阾nowa. Przecie tu nie chodzi o popraw przestrzegania prawa przez e-sklepy ale o kas kancelarii adwokackiej. "Mo縠my wam zrobi ko硂 pi髍 ale jak nam zap砤cicie to nic nie zrobimy" - to jest my秎 przewodnia akcji. Taki rodzaj pobieraczka. :)

--
spp

Data: 2011-07-10 11:25:43
Autor: Damian Skrycki
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
[...]

Jak w innych celach ni sprawdzenie tachograf體 i trze紈o禼i to idioci do n pot阦i do n pot阦i.

ITD i Policji nie wzywa si do sprawdzenia stanu technicznego autobusu. Ka縟y kto ma prawo jazdy mo縠 sprawdzi 秝iat砤 i wycieki p硑n體. To reszty lepsza b阣zie stacja diagnostyczna lub dobry mechanik.

Data: 2011-07-09 22:10:07
Autor: Bydl
On 2011-07-09 18:36:19 +0200, "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> said:

Kto kto 縠ruje na przestrzeganiu zasad
logiki, higieny, zdrowego rozs眃ku, kultury

Kto稜縠ruje na logice, kulturze, higienie?
ia砤 konstrukcja.

 przed przepisami prawa,
to hiena cmentarna.

痚rowanie na przepisach prawa chyba by硂by lepszym okre秎eniem tej firmy kt髍a pozywa tych przedsi阞iorc體?

[...]

Widzia砮 gdzie, czy to figura?
Bo ja w 縴ciu nie widzialem sprzedawcy myj眂ego r阠e podczas odbierania zap砤ty i wydawania kwitka.

Zgodnie z prawem. Paragon nale縴 wyda niezw硂cznie.

Uczciwi wydaj...

--
Bydl

Data: 2011-07-09 23:07:49
Autor: Zbynek Ltd.
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
Bydl napisa(a) :

[...]

No i b阣zie tym razem na mnie, 縠 plotkuj o sprawach kt髍ych nie
by砮m 秝iadkiem :-)

Na wybrze縰 jest teraz sezon turystyczny. Wszelcy sprzedawcy chc
zarobi na turystach. US te chce zarobi w tym gor眂ym okresie, ale
na sprzedawcach :-)
Wczoraj ta historia dotar砤 do mnie. Nie od sprzedawcy, ale z
drugiej r阫i. Nazwijmy to, 縠 od osoby nie opowiadaj眂ej bajek.

Data: 2011-07-09 12:38:04
Autor: Robert Tomasik
[...]

Akcja raczej obliczona na wyd藕wi臋k w mediach, ni偶 faktyczny zysk. Nie s膮dz臋, by s膮dy zas膮dzi艂y na rzecz os贸b fizycznych odszkodowania w takiej wysoko艣ci tylko za samo stwierdzenie nieuczciwej klauzuli.

Natomiast od strony sklep贸w, to bym si臋 wcale nad nimi nie u偶ala艂. W wi臋kszo艣ci wypadk贸w te regulaminy maj膮 na celu tylko i wy艂膮cznie zamotanie klienta i utrudnienie mu korzystania z normalnych, naturalnych, wywodz膮cych si臋 z powszechnych ustaw uprawnie艅. Jak na ALLEGRO widz臋 sprzedawc臋, co to ma na kilkadziesi膮t linijek regulamin, to wol臋 da膰 kilka z艂otych wi臋cej i kupi膰 u takiego, co regulaminu nie ma. Bo szkoda mi czasu na analizowanie takiego regulaminu i zastanawianie si臋, co by by艂o, gdyby ... .

Inna sprawa, 偶e takie regulaminy naruszaj膮 zbiorowe interesy konsument贸w i powinna si臋 nimi zaj膮膰 Inspekcja Handlowa. Czemu tego nie robi, to tego nie wiem. Pewnie z tego powodu, 偶e ma wa偶niejsze sparwy na obecnym etapie, a nie jest w stanie obrobi膰 wszystkiego. Wina pewnie troch臋 polityk贸w, bo ta zabawa z niedozwolonymi klauzulami i woln膮 amerykank膮 z ustawianiem regulamin贸w zrobi艂a si臋 troch臋 ma艂o transparentna i s膮dz臋, 偶e ci臋偶ko by by艂o opracowa膰 jaki艣 regulamin z absolutn膮 pewno艣ci膮, 偶e nie narusza gdzie艣 jakiej艣 tam regulacji. Handel w sieci jest ju偶 na tyle rozwini臋t膮 ga艂臋zi膮 gospodarki, 偶e nie wiem, czy nie najpro艣ciej by艂oby te zasady uj膮膰 w form臋 ustawy, gdzie w jednym miejscu by艂oby napisane najwa偶niejsze. Nie by艂yby potrzebne regulaminy i tyle.

Zreszt膮 i na gruncie obecnego prawa nie przychodz膮 mi do g艂owy 偶adne kwestie, kt贸re wymaga艂yby odmiennego, ni偶 wynikaj膮cy z prawa unormowania Regulaminem. Jedynie spos贸b sk艂adania zam贸wie艅, ale to mo偶na spokojnie wymusi膰 odpowiednim rozwi膮zaniem informatycznym, kt贸re wykluczy z艂o偶enie inaczej zam贸wienia i tyle.

Data: 2011-07-09 12:53:56
Autor: mi
On 09.07.2011 12:38, Robert Tomasik wrote:
Akcja raczej obliczona na wyd藕wi臋k w mediach, ni偶 faktyczny zysk. Nie
s膮dz臋, by s膮dy zas膮dzi艂y na rzecz os贸b fizycznych odszkodowania w takiej
wysoko艣ci tylko za samo stwierdzenie nieuczciwej klauzuli.

Nie chodzi im o odszkodowanie a o pokrycie koszt贸w pe艂nomocnictwa procesowego. Powodowie to zapewne s艂upy, kt贸re sprawy nie bardzo kojarz膮.

Data: 2011-07-09 12:56:09
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-07-09 12:53, mi pisze:
[...]

Dlaczego s艂upy? Przecie偶 to mog膮 by膰 艣wiadomie w ten spos贸b dzia艂aj膮ce osoby.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-09 12:57:24
Autor: mi
On 09.07.2011 12:56, Liwiusz wrote:
Dlaczego s艂upy? Przecie偶 to mog膮 by膰 艣wiadomie w ten spos贸b dzia艂aj膮ce
osoby.

Mog膮, nie musz膮. Je艣li nie maj膮 udzia艂u to i motywatora nie maj膮.

Data: 2011-07-09 13:46:30
Autor: Robert Tomasik
Hieny cmentarne - 艂owcy b艂臋d贸w
U偶ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:iv9c4c$ueq$2news.onet.pl...
[...]

Teoretycznie mog膮, tylko w praktyce to ma艂o prawdopodobne.

Data: 2011-07-09 12:55:01
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-07-09 12:38, Robert Tomasik pisze:
[...]

Bo to nie o odszkodowania chodzi, tylko o koszty pe艂nomocnika.

Najpierw czyta膰, potem komentowa膰, to bardzo dobra rada ;)

"S膮 jednak gotowi wycofa膰 pozwy pod warunkiem zap艂aty "koszt贸w zast臋pstwa procesowego obci膮偶aj膮cych moich klient贸w w 艂膮cznej kwocie 2160 z艂 + VAT" 鈥 wynika z pisma wystosowanego przez kancelari臋 z Tarnowa. Wychodzi po 360 z艂 za jeden b艂膮d w umowie na pozywaj膮cego. W ten spos贸b sze艣膰 os贸b sk艂adaj膮cych pozwy mo偶e na ugodach zarobi膰 kilka milion贸w z艂otych."

--
Liwiusz

Data: 2011-07-09 13:49:07
Autor: Robert Tomasik
Hieny cmentarne - 艂owcy b艂臋d贸w
U偶ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:iv9c2a$ueq$1news.onet.pl...
[...]

Fakt, ale to tym bardziej utwierdza mnie w przekonaniu, ze to nowy szwindel. Sko艅czy艂 o si臋 polowanie na wycinki mapek. Pa艅stwo przycisn臋艂o windykator贸w nowym przepisem karnym. No to bedziemy walczy膰 z regulaminami.

Data: 2011-07-10 20:57:08
Autor: KRZYZAK
Hieny cmentarne - 艂owcy b艂臋d贸w
Dnia Sat, 09 Jul 2011 12:55:01 +0200, Liwiusz napisa(a):

Bo to nie o odszkodowania chodzi, tylko o koszty pe硁omocnika.

A nie dziala tutaj:
"Art. 5. (4) Nie mo縩a czyni ze swego prawa u縴tku, kt髍y by by sprzeczny
ze spo砮czno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami
wsp蟪縴cia spo砮cznego. Takie dzia砤nie lub zaniechanie uprawnionego nie
jest uwa縜ne za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony."

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2011-07-09 14:30:55
Autor: Arek
[...]

Te偶 si臋 dziwi臋 co wypisuj膮.
Pierwszy raz s艂ysz臋 偶e S膮d Ochrony Konsument贸w i Konkurencji mia艂by zatwierdza膰 jakie艣 odszkodowanie. Za co? Jakie straty?

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2011-07-09 14:46:28
Autor: Robert Tomasik
Hieny cmentarne - 艂owcy b艂臋d贸w
U偶ytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisa艂 w wiadomo艣ci news:iv9hm9$s24$1inews.gazeta.pl...
[...]

Akurat tu wychodzi na to, 偶e za koszty zast臋pstwa procesowego. Tylko moim zdaniem troch臋 bez sensu, by by艂o i to zas膮dza膰. Na miejscu s膮du uzna艂bym racje powoda i odst膮pi艂 od zas膮dzenia koszt贸w na jego rzecz z uwagi na to, 偶e samo roszczenie jest bez sensu i niezgodne z zasadami wsp贸艂偶ytcia spo艂ecznego. Skoro klauzula jest zabroniona, to niewa偶na, a zatem jaki sens jest s膮dzi膰 si臋 o jej usuni臋cie?

Data: 2011-07-09 13:03:03
Autor: Olgierd
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
On Sat, 09 Jul 2011 14:46:28 +0200, Robert Tomasik wrote:

Skoro klauzula jest zabroniona, to niewa偶na, a zatem jaki sens
jest s膮dzi膰 si臋 o jej usuni臋cie?

Poniewa偶 przedsi臋biorca co do zasady ca艂y czas j膮 stosuje.

Data: 2011-07-10 06:14:24
Autor: leon
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
Dnia 09-07-2011 o 15:03:03 Olgierd <no.email.no.spam@no.problem>  napisa(a):

On Sat, 09 Jul 2011 14:46:28 +0200, Robert Tomasik wrote:

Skoro klauzula jest zabroniona, to niewa縩a, a zatem jaki sens
jest s眃zi si o jej usuni阠ie?

Poniewa przedsi阞iorca co do zasady ca硑 czas j stosuje.

To sie go informuje i taka klauzula istnieje, a jak nie usunie to sie  zglasza do UOKiK?
Oni sa od tego aby decydowa o karaniu.

leon
--
Anihilacja pary smok體 o przeciwnych amokach w polu og髄nego bezho硂wia -  Lem

Data: 2011-07-10 13:47:57
Autor: Olgierd
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
On Sun, 10 Jul 2011 06:14:24 +0200, leon wrote:

Skoro klauzula jest zabroniona, to niewa偶na, a zatem jaki sens jest
s膮dzi膰 si臋 o jej usuni臋cie?

Poniewa偶 przedsi臋biorca co do zasady ca艂y czas j膮 stosuje.

To sie go informuje i偶 taka klauzula istnieje, a jak nie usunie to sie
zglasza do UOKiK?

Nie bardzo rozumiem co oznacza Twoje pytanie.

Oni sa od tego aby decydowa膰 o karaniu.

Od karania -- tak. Ale s膮 2 rodzaje post臋powania ws. klauzul niedozwolonych (o ustalenie).

Data: 2011-07-10 21:29:18
Autor: leon
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
Dnia 10-07-2011 o 15:47:57 Olgierd <no.email.no.spam@no.problem>  napisa(a):

[...]

Rozr罂ni nale縴 ch赕 wyeliminowanie nieprawid硂wych praktyk poprzez
wezwanie do usuni阠ia, a szanta縪wanie ze wzgl阣u na zysk

Oni sa od tego aby decydowa o karaniu.

Od karania -- tak. Ale s 2 rodzaje post阷owania ws. klauzul
niedozwolonych (o ustalenie).

Skoro ustali i s niedozwolone wi阠 nie trzeba ustala

leon

--
Anihilacja pary smok體 o przeciwnych amokach w polu og髄nego bezho硂wia -  Lem

Data: 2011-07-10 19:46:24
Autor: Olgierd
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
On Sun, 10 Jul 2011 21:29:18 +0200, leon wrote:

Od karania -- tak. Ale s膮 2 rodzaje post臋powania ws. klauzul
niedozwolonych (o ustalenie).

Skoro ustali艂 i偶 s膮 niedozwolone wi臋c nie trzeba ustala膰

No niestety, ale w relacjach z konkretnym przedsi臋biorc膮 nie jest to takie oczywiste. 脫w sklepikarz b臋dzie si臋 na nie powo艂ywa艂 i je stosowa艂.

Data: 2011-07-09 14:54:31
Autor: Marian Pa藕dzioch
Hieny cmentarne - 艂owcy b艂臋d贸w
U偶ytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:iv9isg$2mc$1inews.gazeta.pl...
Akurat tu wychodzi na to, 偶e za koszty zast臋pstwa procesowego.

Ale dalej... "W wypadku przegranej pozywaj膮cy domagaj膮 si臋 12 tys. z艂 za jeden b艂膮d."
Hmm... interesuje mnie podstawa :).

Pzdr.
M.

Data: 2011-07-09 18:52:50
Autor: Zbynek Ltd.
Hieny cmentarne - 艂owcy b艂臋d贸w
Czo艂giem

Robert Tomasik napisa艂(a) :
[...]

Allegro to zupe艂nie inna bajka. Tam rzeczywi艣cie pe艂no cwaniaczk贸w.

Nie broni臋 sklep贸w, nie, daleko mi do tego. Sam jestem ci臋ty na
r贸偶nego pokroju cwaniaczk贸w nawet z du偶ych i podobno rzetelnych sklep贸w.

We藕my cho膰by jeden przyk艂ad takiego cwaniaczka.
Sklep Baltrade z Gda艅ska, www.hurt.com.pl to z艂odzieje i oszu艣ci.
Potr膮cili mi op艂at臋 za przelew zwrotny po oddaniu towaru przed
up艂ywem 10 dni. Jest to sprzeczne z ustaw膮. Ju偶 nie pami臋tam czy
mieli to w regulaminie, ale to nic nie zmienia. Oczywi艣cie
upomnia艂em si臋 o swoje. Bez reakcji. Typowe polskie butne
cwaniaczkostwo: "Nie mamy pa艅skiego p艂aszcza i co nam pan zrobi". I
na tym spraw臋 zako艅czy艂em. Mog艂em napisa膰 pozew. 呕膮daj膮c tego 1 z艂
(s艂ownie: jeden z艂). Tylko, 偶e s臋dzia ju偶 w drzwiach sali s膮dowej
zabi艂by mnie wzrokiem :-D

Kancelaria hien, ups..., prawnicza mog艂a dokona膰 zakupu
kontrolowanego w takim sklepie. I potem policzy膰 sobie koszty. Nie
jest to zabronione. Dzia艂aj膮c w interesie og贸艂u (ale naiwnie gadam)
nie swojej pazerno艣ci.

Data: 2011-07-09 17:46:49
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-07-09, Zbynek Ltd. <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Sklep Baltrade z Gda駍ka, www.hurt.com.pl to z硂dzieje i oszu禼i.
Potr眂ili mi op砤t za przelew zwrotny po oddaniu towaru przed
up硑wem 10 dni. Jest to sprzeczne z ustaw.

A swoj drog, to z kt髍ym punktem ustawy jest to sprzeczne (tak z ciekawo禼i pytam)?

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2011-07-09 23:18:56
Autor: Zbynek Ltd.
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
Wojciech Bancer napisa(a) :
On 2011-07-09, Zbynek Ltd. <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Zdaje si, 縠 chodzi o ustaw o ochronie niekt髍ych praw
konsument體. No to bez zag酬biania si w szczeg蟪owe czytanie Art.7,
a szczeg髄nie Art.385/3 p.12 i p.16.

No i dorzucam do worka, 縠 pieni眃ze oddali 2 miesi眂e po zwrocie
towaru.

Data: 2011-07-09 21:34:53
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-07-09, Zbynek Ltd. <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Thx!

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2011-07-09 19:06:13
Autor: Robert Tomasik
Hieny cmentarne - 艂owcy b艂臋d贸w
U偶ytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:iva10v$i5d$1news.onet.pl...

[...]

Te偶 by mi sie nie chcia艂o, cho膰 spokojnie by to przesz艂ow  post臋pwoaniu upominawczym, bez sali rozpraw.

[...]

Moim zdaniem nie w porz膮dku. Po pierwsze, gdyby da艂o si臋 tego dowie艣膰, to kancelarii spokojnie mo偶naby postawi膰 zarzut oszustwa. Wszak z g贸ry zamawiaj膮c towar nie mieli go zamiaru naby膰, a zatem dzia艂aliw  celu doprowadzenia sklepu do niekorzystnego rozporz膮dzenia mieniem. Po drugie, skoro wiedzieli, ze s膮 to klauzule niedozwoleone, no to r贸wnie偶 powinni wiedzie膰, z臋 s膮 nie wa偶ne - po co zatem pozywa膰 sklep?

Jak si臋 tak zastanowi艂em, to uwa偶am, 偶e brakuje nam tu mechanizmu prawnego karania sklep贸w z takimi regulaminami. Jakie艣 wykroczenie za艂贸偶my. Inspekcja Handlowa 艣le do sklepu maila, 偶e maj膮 niedoizwolon膮 klauzule usun膮膰 do 7 dni. po tym terminie wniosek o ukaranie do s膮du. Raz, czy drugi zap艂ac膮 kilka st贸wek grzywny, to naucz膮 si臋 reagowa膰 w terminie. S膮dze, ze niewielka korekta ustaw by wystarczy艂a.

Data: 2011-07-09 22:12:38
Autor: Bydl
On 2011-07-09 19:06:13 +0200, "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> said:

Jak si tak zastanowi砮m, to uwa縜m, 縠 brakuje nam tu mechanizmu prawnego karania sklep體 z takimi regulaminami.

No w砤秐ie o tym jest ten w眛ek - 縠 w praktyce jest taki mechanizm.

Raz, czy drugi zap砤c kilka st體ek grzywny

A tu p砤c troch隊wi阠ej.
Wg twojej teorii powinni szybciej si隊nauczy.
;-)

--
Bydl

Data: 2011-07-09 12:43:11
Autor: Marian Pa藕dzioch
[...]

W艂a艣nie mia艂em o tym pisa膰. A na jakiej podstawie oni domagaj膮 si臋 pieni臋dzy za b艂膮d w umowie? Ja rozumiem przypadek gdy co艣 na tym faktycznie trafimy, ale niepoj臋ta jest dla mnie sytuacja gdy kto艣 znajduje b艂膮d w regulaminie i domaga si臋 na tej podstawie pieni臋dzy. Ma to jakie艣 poparcie w prawie?

Pzdr.
M.

Data: 2011-07-09 13:57:49
Autor: Daniel Pyra
W dniu 11-07-09 12:43, Marian Pa藕dzioch pisze:

[...]

呕e co, prosz臋? W znacznej cz臋艣ci to 偶adne, eufemistycznie nazwane "b艂臋dy w regulaminie" tylko ordynarna pr贸ba wykorzystania niewiedzy konsumenta.
Sp贸jrzmy na taki znaleziony w sieci autentyczny fragment regulaminu (wyr贸偶nienia i drobne zmiany w celu utrudnienia identyfikacji sklepu - moje):

Gwarantujemy zwrot zakupionego towaru w terminie do 10 dni od daty jego otrzymania. Warunkiem zwrotu towar贸w jest to, by towar by艂 nieu偶ywany, nieuszkodzony [...]. Towar nale偶y przes艂a膰 na adres:

[...]

Do przesy艂ki nale偶y do艂膮czy膰 *informacj臋 o przyczynie zwrotu*. Prosimy tak偶e *o podanie numeru konta bankowego*, by ograniczy膰 koszty zwi膮zane z przes艂aniem pieni臋dzy. *W przypadku gdy powy偶sze warunki nie zostan膮 spe艂nione, zwrot towaru nie b臋dzie rozpatrywany*. Koszty przesy艂ki towaru zwracanego pokrywa klient. Na Pa艅stwa konto zostanie zwr贸cona r贸wnowarto艣膰 odes艂anego towaru, pomniejszona o koszty przesy艂ki.

A co m贸wi Ustawa o Ochronie Niekt贸rych Praw Konsument贸w, rozdzia艂 2, art. 7, ust. 1:
"Konsument, kt贸ry zawar艂 umow臋 na odleg艂o艣膰, mo偶e od niej odst膮pi膰 bez podania przyczyn, sk艂adaj膮c stosowne o艣wiadczenie na pi艣mie, w terminie dziesi臋ciu dni ustalonym w spos贸b okre艣lony w art. 10 ust. 1."

Gdzie w Ustawie jest tak偶e na艂o偶ony na konsumenta obowi膮zek posiadania rachunku bankowego?

Dalej uwa偶asz, 偶e to s膮 tylko "b艂臋dy w regulaminie"?

Pozdr.!
(D)

Data: 2011-07-09 14:48:47
Autor: Marian Pa藕dzioch
Hieny cmentarne - 艂owcy b艂臋d贸w
U偶ytkownik "Daniel Pyra" <droch@gazeta.spamik.be.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:iv9fnv$mhh$1inews.gazeta.pl...
Dalej uwa偶asz, 偶e to s膮 tylko "b艂臋dy w regulaminie"?

Ale偶 ja absolutnie nie broni臋 nawet b艂臋d贸w czy szczeg贸lnie 艣wiadomych dzia艂a艅 na niekorzy艣c klienta. Ale rozchodzi si臋 o co innego. Takie co艣 powinno si臋 zg艂osi膰 do UOKiK i oni powinni z tym walczy膰 i w drodze dalszego post臋powania na przyk艂ad na艂o偶y膰 kar臋. A tutaj pewne osoby chc膮 za to pieni臋dzy. I interesuje mnie na jakiej podstawie.

Pzdr.
M.

Data: 2011-07-09 15:24:39
Autor: Robert Tomasik
[...]

Przy czym w mojej ocenie jedynym problemem jest tu klauzula odmawiaj膮ca "rozpatrzenia zwrotu" - cokolwiek to oznacza w praktyce. Co do reszty, to skoro im to u艂atwia prac臋, to spokojnie by mogli prosi膰. Chce,m to poda. Nie, to nie.

Data: 2011-07-10 00:05:30
Autor: Daniel Pyra
W dniu 11-07-09 15:24, Robert Tomasik pisze:

[...]

No, jasne, 偶e chodzi o t臋 klauzul臋. Te偶 nie mam poj臋cia, co ona oznacza, ale chyba mo偶emy zgodzi膰 si臋, 偶e zosta艂a zapisana w regulaminie sklepu w celu ograniczenia praw konsumenta...

A co powiesz na taki fragment regulaminu sklepu internetowego (r贸wnie偶 dotyczy zwrot贸w towaru):

"Towar zwracany w powy偶szym trybie nale偶y przes艂a膰 na adres sklepu na koszt kupuj膮cego . Towary o warto艣ci powy偶ej 500 PLN mog膮 by膰 zwracane tylko i wy艂膮cznie za pomoc膮 jednej z firm kurierskich: Servisco, UPS, Stolica, Szybka Paczka, DPD. W przypadku nie dope艂nienia kt贸rego艣 z powy偶szych warunk贸w przez kupuj膮cego, zastrzegamy sobie prawo nie przyj臋cia przesy艂ki zwrotnej lub zarzutu bezskuteczno艣ci wobec odst膮pienia od umowy."

Szkoda tylko, 偶e ustawodawca dok艂adnie okre艣la, jakie warunki musi spe艂ni膰 konsument, 偶eby odst膮pienie by艂o skuteczne. Sprawdzi艂em, nie ma na tej li艣cie "wysy艂ki nieautoryzowanym przez sprzedawc臋 operatorem pocztowym lub firm膮 kuriersk膮".
Nie uwa偶am, 偶e handel w internecie to samo z艂o, ale jaka艣 miot艂a przyda艂aby si臋.

(D)

Data: 2011-07-10 07:44:44
Autor: to
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
begin Daniel Pyra
[...]

Tyle, 偶e ten punkt jest bardzo sensowny i racjonalny, bo chodzi im zapewne o to, 偶eby tych towar贸w nie wysy艂a膰 zwyk艂膮 poczt膮, a 偶e tego nie mogli napisa膰, to wymienili kilka przyzwoitych firm kurierskich. W przypadku wysy艂ki zwyk艂膮 poczt膮 paczki do艣膰 cz臋sto s膮 uszkadzane, a procedura reklamacji jest raczej trudno u偶ywalna. W efekcie jest spora szansa, 偶e zwracany towar dotrze do sklepu uszkodzony albo wcale. Czy to jest w interesie konsumenta?

Data: 2011-07-10 12:54:41
Autor: Daniel Pyra
W dniu 11-07-10 09:44, to pisze:

[...]

Nie jest w 偶aden spos贸b racjonalna, bo to jest dyskusja o wy偶szo艣ci jako艣ci us艂ug kuriera A nad kurierem B, a to jest zupe艂nie bez zwi膮zku z uprawnieniami, kt贸re posiada konsument. Teoretycznie konsument ma prawo zwr贸ci膰 towar, dostarczaj膮c go do sprzedawcy wielb艂膮dem i sprzedawca ma obowi膮zek przyj膮膰 zwrot - o ile konsument spe艂ni艂 warunki okre艣lone ustaw膮. Nie ma tutaj miejsca na 偶adne polemiki.
W膮tpliwe te偶 jest powo艂ywanie si臋 na interes konsumenta, zw艂aszcza takiego przys艂owiowego z ma艂ej miejscowo艣ci, w kt贸rym jest urz膮d pocztowy i zwyczajnie wygodniej jest wys艂a膰 paczk臋. Paczka ubezpieczona jest r贸wnie bezpieczna dla nadawcy jak przesy艂ka kurierem - uszkodzenia przesy艂ki pokrywa Poczta Polska, a procedura reklamacyjna wcale nie jest "trudno u偶ywalna".
Sprzedawca, oczywi艣cie, mo偶e sugerowa膰 konsumentowi wyb贸r okre艣lonej firmy kurierskiej. I nic ponad to.

Pozdr.!
(D)

Data: 2011-07-10 16:01:26
Autor: to
Hieny cmentarne - 硂wcy b酬d體
begin Daniel Pyra
[...]

Tyle, 偶e je艣li towar dotrze do sprzedawcy uszkodzony, to sprzedawca nie ma obowi膮zku przyj膮膰 zwrotu. Wtedy oczywi艣cie co drugi (albo prawie ka偶dy) klient b臋dzie robi艂 byd艂o twierdz膮c, 偶e sprzedawca sam go zepsu艂.

Taaa... dobra bajeczka.

Hieny cmentarne - 艂owcy b艂臋d贸w