Hipermarkety i rower , jak to wyglada od strony praktycznej.

Data: 2010-09-05 00:40:55
Autor: Norbert
Hipermarkety i rower , jak to wyglada od strony praktycznej.
Od niedawna wznowiłem przerwaną lata temu przygode z rowerem.
Nachodzi mnie na coraz dalsze wycieczki i cos mnie zastanowilo.
Zalozmy ze mieszkam 25km od najblizszego hipermarketu typu auchan , wola park itd.
Planuje sobie pojechac do niego rowerem. Na małe zakupy i na pizze zalozmy.
Jak ma sie sprawa wejscia z rowerem do centrum handlowego?
Bo nie usmiecha mi sie spuszczanie go z oka. Markety maja niby szafki na pierdoły ale roweru tam nie zmieszcze a poza tym wszedzie piszą że za rzeczy cenne nie ponosza odpowiedzialnosci.
Wiec za rower wart grubo ponad tysiaka tym bardziej.
Czy moge spokojnie wejsc na teren marketu czy centrum handlowego z rowerem? I jesli tak to jakimi przepisami sie podpierac jak trafie na jakiegoś nadgorliwego ochraniacza ktoremu sie akurat uwidzi by sie do mnie przywalic?
Zaznaczam ze jezdze przy sprzyjajacej pogodzie wiec nie naniose na oponach błota itd. Ot , ja , plecaczek i moj goral.

Data: 2010-09-05 00:52:48
Autor: zcxz
On 05-09-2010 00:40, Norbert wrote:
[...]
Przed wola parkiem jest strzezony parking dla rowerow. Znajduje sie na terenie strzezonego parkingu dla samochodow. Rowery stoja 10 metrow od budki ochrony.
Nie korzystalem, nie wiem czy jest platny.

--
zcxz

Data: 2010-09-05 01:02:32
Autor: __Maciek
Hipermarkety i rower , jak to wyglada od strony praktycznej.
Sun, 05 Sep 2010 00:40:55 +0200 Norbert <norkomp@MALPAgmail.com>
napisał:

Planuje sobie pojechac do niego rowerem. Na małe zakupy i na pizze zalozmy.
[...]
[...]

Może być kiepsko, ja co tydzień jeżdżę na zakupy do Castoramy Włochy i
C. H. Reduta (Warszawa) i rower po prostu przypinam i zostawiam, ale
ja mam dość stary i mało atrakcyjny dla złodziei rower i przypinam go
porządnym zamkiem (Kryptonite 4) do solidnych barierek okalających
taras pod C.H. lub do barierek chroniących latarnie przed najechaniem
przez samochód (Castorama).
OIDP widziałem jednak w środku (w Reducie) parę razy gości z rowerem,
ale na terenie "ogólnym" nie na terenie Carrefoura i szczere mówiąc to
na miejscu obsługi/ochrony, na teren samego hipermarketu chyba bym
człowieka z rowerem nie wpuścił.

Ale tak przy okazji to nie przesadzasz aby? Zainwestuj w dobry zamek,
przypnij do solidnego obiektu i możesz spokojnie iść na zakupy. Kiedyś
postawiłem rower pod Arkadią (również W-wa) i gdy go potem odpinałem,
grzebałem przy nim przez dłuższy niż normalnie czas - od razu wyszedł
ochroniarz, stanął z 5m ode mnie i bacznie się przyglądał co robię -
widać pilnują.

Data: 2010-09-05 02:25:09
Autor: Norbert
__Maciek napisał(a):

[...]

Wedle tego co widywałem nie uwazam za przesade. Swego czasu dorabialem troche w ochronie i nie chcesz wiedziec jak to od środka wyglada. Za marne kilka zł za godzine wiekszosc woli byc z dala od wszelkich sytuacji stresowych. Tylko tam gdzie obejmuje kamera musza się przetaczac raz na jakis czas by bylo ich widac. A operator kamer w 90% przypadkow ma przed soba stos gazetek i w nie woli patrzec niz w monitory a tylko na magiczne hasło "kontrolny na obiekcie" gazetki sie chowa i bacznie robi to od czego tam jest ochrona.
Jak ukradna market nie odpowiada, a ochroniarz podejdzie albo i nie.
Ciezko pracowalem na wydane pieniadze na sprzet i nie zaufam ochronie marketów ze nic mu nie grozi jak strace go z oczu.
A nawet jak nie rower to pourywane lampki itd tez kosztuja i nie mam ochoty by jakis wandal rozwalił dla zabawy to co dla mnie oznaczalo wydane pieniadze.
A co do wpuszczania... przeciez nie mam zamiaru jezdzic rowerem tylko go prowadzic. Z wozkiem moge wejsc, wiec co za roznice robi rower?
A jak wezme ze sobą córkę w foteliku na ramie to co , mam ją nosić na reku i robic zakupy? Bo wygodniej by mi bylo po prostu ja prowadzic w foteliku na rowerze.
Zreszta tak naprawde nie chodzi tu o to co sie komu wydaje tylko o przepisy, czy sa jakies stanowiace o takich sytuacjach.
Jutro chyba sie pokusze o podobny post na grupie prawnej jak i naskrobie zapytania do samych hipermarketow o ich stanowisko w sprawie.
Znaczki zakazu wejscia z psem , jedzeniem itp widywalem , ale nie widzialem jeszcze z rowerem i stad moje rozwazania.

Data: 2010-09-05 09:28:50
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-05 02:25, Użytkownik Norbert napisał:

Znaczki zakazu wejscia z psem , jedzeniem itp widywalem , ale nie widzialem jeszcze z rowerem i stad moje rozwazania.

Bywają zakazy wprowadzania rowerów.
Fakt że bardzo rzadko ale można trafić.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-05 09:56:06
Autor: solar
W dniu 2010-09-05 09:28, RadoslawF pisze:

Bywają zakazy wprowadzania rowerów.
Fakt że bardzo rzadko ale można trafić.

W Łodzi chyba nie spotkałem marketu, na którym nie ma zakazu.
A generalnie to często pojawia się tekst o kradzieży roweru spod marketu i obiektywów kamer...

"Polacy to naród antyklerykałów, którzy jednocześnie z jakiegoś powodu mają zwyczaj tłumnego chodzenia do kościoła."
                                     kat. intelektualista Jerzy Turowicz

Data: 2010-09-05 10:33:54
Autor: Kosu
On 2010-09-05 09:56, solar wrote:
W Łodzi chyba nie spotkałem marketu, na którym nie ma zakazu.
A generalnie to często pojawia się tekst o kradzieży roweru spod marketu
i obiektywów kamer...

No bo chyba nie ma większej bzdury niż wiara w te kamery. Jeśli Twój rower złapie jakiś łysy debil, żeby zaimponować lasce, no to masz jego twarz (zakładając, że akurat dorze stanie, bo kamera jest najczęściej tylko jedna). No ale jaki to problem założyć czapkę dla rybaków i pochyić głowę... Nie mówiąc już o tym, że do wielu kradzieży dochodzi w miejscach, gdzie jest po prostu pusto. Nawet jakby facet szedł w kominiarce i z obcęgami w dłoni, to nikt by nie zwrócił uwagi :)

Niestety z przypinaniem rowerów jest tak, że zawsze ktoś może ukraść. Jedynym pomysłem jest rower do zostawiania, czyli tani. Tak tani, że nawet jak nam go ukradną raz na rok, to wciąż wyjdzie dużo taniej niż miesięczny :]

pozdrawiam,
PK

Data: 2010-09-05 03:19:35
Autor: Jesse Custer
[...]

I to jest najlepsze rozwiązanie. Na allegro najtańsze miejskie
singlespeedy można kupić poniżej 300zł. Koszt roweru zwraca się po
dwóch - trzech miesiącach. Można kupić za grosze np. składaczek wigry
i odnowić go małym kosztem. Taki rower spokojnie można zostawić
przypięty na dłuższy czas w mieście bez martwienia się czy będzie na
miejscu kiedy do niego wrócimy.

Data: 2010-09-05 12:35:15
Autor: Andrzej Ozieblo
Jesse Custer pisze:

 Można kupić za grosze np. składaczek wigry
i odnowić go małym kosztem. Taki rower spokojnie można zostawić
przypięty na dłuższy czas w mieście bez martwienia się czy będzie na
miejscu kiedy do niego wrócimy.

I na takim jezdze od lat po miescie. Slynna Wiagra 3, jak mowi moja corka. Ostatnio nawet go nie przypinam. Procz tego mam jeszcze... niech policze, ok. 4 innych rowerow. Pisze okolo, bo niektore nie sa kompletne. Ale tych uzywam tylko na wycieczki i nie rozstaje sie z nimi nawet na chwile. Kiedys podjechalem na jednym z nich do sklepu, wszedlem do srodka caly czas patrzac na rower. I mimo to probowano mi go ukrasc. Jeden koles zablokowal wyjscie, drugi odjezdzal. Przewrocil sie po kilku metrach...

Data: 2010-09-05 13:49:18
Autor: Piotr M
Dnia 05-09-2010 o 12:19:35 Jesse Custer <swientyodmordercow@gmail.com>  napisał(a):

[...]

Nie zgadzam się!
Bo Wy tylko w aspekcie opłacalności, materialiści jedni ;) A co z  przyjemnością jeżdżenia, delektowaniem, komfortem, i całą radością płynącą  ze swojego ulubionego roweru? Nie wyobrażam sobie (przynajmniej na razie i  może do czasu ;) ), zostawiania swojego roweru w domu, po to aby jakimś  Wigry w centrum pozałatwiać sprawy..

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-09-07 15:02:08
Autor: Kosu
On 2010-09-05 13:49, Piotr M wrote:
Nie zgadzam się!
[...]

Komfort i radość z jazdy to jedno, ale pamiętajmy, że nie każdy dojeżdża rowerem 2km przez miasto, a często po ścieżce. W dużych algomeracjach ludzie robią codziennie 30km po szosie (a potem powrót). Singiel może się nie sprawdzić :]

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2010-09-07 16:11:11
Autor: Fabian
W dniu 07.09.2010 15:02, Kosu pisze:
On 2010-09-05 13:49, Piotr M wrote:
[...]

To chyba zależy od ukształtowania terenu, a nie od odległości? Przy
właściwie dobranym przełożeniu można wygodnie przejechać wiele
kilometrów. Niektórzy na OK to nawet >500 km na raz potrafią przejechać
i nie narzekają.

Fabian.

Data: 2010-09-08 11:21:21
Autor: Kosu
On 2010-09-07 16:11, Fabian wrote:
[...]

Ciekawe czy są np 50-letnimi księgowymi :]

pozdrawiam,
PK

Data: 2010-09-05 14:59:42
Autor: Norbert
Jesse Custer napisał(a):

[...]

Jak bym mial market 500m od domu to by bylo dobre rozwiazanie.
W traske 30km w jedna strone do marketu wole juz jechac na moim rowerku bo mam do niego wieksze zaufanie.

Data: 2010-09-05 06:31:57
Autor: --- ---
Hipermarkety i rower , jak to wyglada od strony praktycznej.
A ja się zgadzam z Fabianem. Zawsze jest prawdopodobieństwo, że mogą
nam ukraść/okraść rower, mieszkanie, samochód. My możemy to ryzyko
zminimalizować. Mam dobrego u-Locka i przypinam rowerek do solidnej
barierki.

Takie ciągłe trzymanie przy sobie roweru jest niewygodne.

Data: 2010-09-05 13:45:29
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Sun, 05 Sep 2010 06:31:57 -0700, -- - -- - napisał(a):

Mam dobrego u-Locka i przypinam rowerek do solidnej
barierki.
No i się zaraz zacznie.

Takie ciągłe trzymanie przy sobie roweru jest niewygodne.

W Belgii widziałem składane rowery, zawsze taki można potem do plecaka wrzucić. Nie to żart ale z takim złożonym to pewnie można by wszędzie wejść.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-05 16:33:59
Autor: Piotr M
Dnia 05-09-2010 o 15:31:57 -- - -- - <zinnpl@gmail.com> napisał(a):

[...]

No nie jest, taki u-lock może uwierać w łóżku. Zdecydowanie łańcuch.

Data: 2010-09-05 16:32:38
Autor: Piotr M
Dnia 05-09-2010 o 14:59:42 Norbert <norkomp@malpagmail.com> napisał(a):

Jesse Custer napisał(a):

[...]

I chociażby też np sakwy..

Data: 2010-09-05 10:59:14
Autor: Fabian
W dniu 05.09.2010 10:33, Kosu pisze:
Niestety z przypinaniem rowerów jest tak, że zawsze ktoś może ukraść.

Tak samo ten rower może zostać ukradziony z domu, z piwnicy, z garażu
lub poprzez "dawaj rower frajerze" na ulicy. Tak samo może zostać
okradzione Twoje mieszkanie, Ty sam lub ukradziony może zostać samochód.
Wszystkie te zdarzenia są prawdopodobne i tak naprawdę nie można im
zapobiec, tylko zmniejszyć w jakiś sposób prawdopodobieństwo.

Fabian.

Data: 2010-09-05 17:59:51
Autor: solar
W dniu 2010-09-05 10:59, Fabian pisze:

Tak samo ten rower może zostać ukradziony z domu, z piwnicy, z garażu
lub poprzez "dawaj rower frajerze" na ulicy. Tak samo może zostać

Nie do końca. Przypięty rower jest na widoku i pomysł jego buchnięcia pewnie często jest pod wpływem impulsu: Oo! Stoi niczyj rower.
Poza tym parkingi rowerowe są często obserwowane właśnie pod tym kątem.

"Spaliłbym stu niewinnych, gdyby tylko znalazł się między nimi jeden winny."
                                    inkwiz. Konrad z Marburga

Data: 2010-09-07 14:37:33
Autor: Kosu
On 2010-09-05 10:59, Fabian wrote:
[...]

No nie bardzo. Kradzieże w mieszkaniach to naprawdę ewenement. Nawet w Polsce, która nie jest najbezpieczniejszym krajem na świecie.

Obrabianie mieszkań to już profesjonalizm - wymaga planowania. Kradzieże rowerów (nawet samochodów), to często efekty impulsu w głowie łysego nastolatka w spodniach w paski (przynajmniej tak to wygląda w Warszawie). Tak samo napady typu "dawaj rower frajerze". Chyba nikt nie sterczy w parku i nie czeka na okazję.

Od biedy można by było zbadać stawki u ubepieczycieli. Obawiam się, że jak zgłosisz nowy, błyszczący, modny rower za ~5kz, który przez pół dnia stoi przypięty na ulicy, to może wyjść porównywalnie z przeciętnym mieszkaniem :P

pozdrawiam,
PK

Data: 2010-09-07 16:08:37
Autor: Fabian
W dniu 07.09.2010 14:37, Kosu pisze:
On 2010-09-05 10:59, Fabian wrote:
[...]

Liczby, jakieś liczby? Bo mi się nie wydaje, jak Tobie się wydaje ;)
Słyszałem o osobach, którym okradli mieszkanie lub piwnicę, a roweru z
ulicy nie ;)

[...]

Wg mnie sterczy. Znałem takie miejsce blisko mojego miejsca zamieszkania
gdzie często kradli rowery zdejmując z nich.

[...]

Stawiki ubezpieczeń związanych z rowerem są IMHO niereprezentatywne z
powodu braku oferty innych ubezpieczycieli niż PZU.

Fabian.

Data: 2010-09-05 10:45:23
Autor: Piotr M
Dnia 05-09-2010 o 02:25:09 Norbert <norkomp@malpagmail.com> napisał(a):

A co do wpuszczania... przeciez nie mam zamiaru jezdzic rowerem tylko go  prowadzic.

Tak sobie myślę, że warto znać przepisy i sam jestem ciekaw jak to jest.  Stawiam na to, że jak nie ma oznaczenia zakazu to można.

Tylko po co Ci tam chodzić z tym rowerem :D Promenada czy jak? A do  sklepów też będziesz się z nim pchał? IMO to wszystko niewygodne, łazić  między ludźmi, wymijać ich, uważać na dzieci, łeee. Ja w ogóle omijam  centra handlowe ze względu właśnie na to, a jeszcze pchać się tam rowerem.  Lepiej zostawić przed i już. Ale to oczywiście moje zdanie, które nie  wyklucza tego, że może będę miał taką potrzebę wejścia z rowerem. Dlatego  jestem ciekaw.

Data: 2010-09-05 14:28:33
Autor: Leszek Karlik
Hipermarkety i rower , jak to wyglada od strony praktycznej.
On Sun, 05 Sep 2010 10:45:23 +0200, Piotr M <xx@xx.xx> wrote:

[...]
Tylko po co Ci tam chodzić z tym rowerem :D Promenada czy jak? A do  sklepĂłw teĹź będziesz się z nim pchał? IMO to wszystko niewygodne, łazić  między ludĹşmi, wymijać ich, uwaĹźać na dzieci, łeee.

A z takim koszykiem to juĹź w ogĂłle mega niewygodne, powinni tego zabronić  ;-))

--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2010-09-06 01:52:12
Autor: zcxz
On 05-09-2010 02:25, Norbert wrote:
[...]
Jako konsument nie chce Cie spotkac chodzacego z rowerem po markecie.
Rower to przyjemnosc, a market to nieprzyjemna koniecznosc.

p.s.
Nie ma to jak rodzinna wyprawa z dzieckiem w wozku do marketu ;)
Dogadaj sie z ochroniarzem, pewnie za jakas kase zernknie na Twoj rower. Ty bedziesz mial spokoj i inni konsumenci tez :)

--
zcxz

Data: 2010-09-06 08:15:54
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-09-05, zcxz wrote:
[...]

GdyĹź i bo?

Rower to przyjemnosc, a market to nieprzyjemna koniecznosc.

To zawiść? Rower to środek transportu.

Data: 2010-09-06 21:57:20
Autor: arturbac
W dniu 2010-09-06 10:15, Jan Srzednicki pisze:
Rower to przyjemnosc, a market to nieprzyjemna koniecznosc.
To zawiść? Rower to środek transportu.

Ja ma ten problem, z glowy jeden rower to przyjemnosc drugi to srodek
transportu :-)

Data: 2010-09-12 18:16:10
Autor: staszaiwa
Hipermarkety i rower , jak to wyglada od strony praktycznej.

> Rower to przyjemnosc, a market to nieprzyjemna koniecznosc.

To zawiść? Rower to środek transportu.

Transportu rekreacyjnego.

Data: 2010-09-12 16:27:08
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-09-12, staszaiwa@vp.pl wrote:

> Rower to przyjemnosc, a market to nieprzyjemna koniecznosc.

To zawiść? Rower to środek transportu.

Transportu rekreacyjnego.

Znaczy Prawdziwy Transport (tm) to tylko taki, ktĂłry jest niezdrowy,
nieprzyjemny i w ogĂłle be?

Data: 2010-09-13 15:59:34
Autor: Coaster
On 9/12/10 6:27 PM, Jan Srzednicki wrote:
On 2010-09-12, staszaiwa@vp.pl wrote:

[...]

Burlakow do tego nie mieszaj! ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-09-06 21:40:09
Autor: Titus Atomicus
Hipermarkety i rower , jak to wyglada od strony praktycznej.
In article <i61aer$c2g$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
 zcxz <valter@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
Jako konsument nie chce Cie spotkac chodzacego z rowerem po markecie.
Rower to przyjemnosc, a market to nieprzyjemna koniecznosc.

Obawiam sie, ze nie rozumiem.
[...]

Ale dlaczego z gory zakladasz ze jestes reprezentatywnym konsumentem?
Mi tam rowery w centrum handlowym nie przeszkadzalaby.

TA

Data: 2010-09-05 09:10:45
Autor: Kosu
On 2010-09-05 00:40, Norbert wrote:
[...]

Po pierwsze: ochroniarz się nie przywala, tylko wykonuje swoją pracę.

Market jest obiektem użyteczności publicznej (choć prywatnym) i stosuje się do niego mnóstwo przepisów, które mają sprawić, że każdy będzie mógł z niego korzystać (zresztą nie jestem zwolennikiem tego rozwiązania, ale cóż poradzić...).

Generalnie chodzi o różne dziwaczne przepisy bezpieczeństwa/higieny, których nikt nie zna. Wystarczy że dają one możliwość zakazu wstępu ludziom z rowerami, rolkami, lodami itp. Wejście musisz sobie jakoś sam wynegocjować z ochroniarzem. Możesz go przekonać, że to na chwilę i będziesz ostrożny. Możesz mu powiedzieć, że idziesz do serwisu w sklepie rowerowym, jeśli taki w CH się znajduje.
Statystyczny rowerzysta wpuszczony do centrum handlowego (czy mniejszych sklepów) ma ~30 lat, a na sobie przylegające ciuchy i kask. Pcha w miarę schludnie wyglądający rower szosowy.

Na pewno nie przejdą żadne teksty o dyskryminacji, bo rower to nie wózek inwalidzki.

pozdrawiam,
PK

Data: 2010-09-05 10:54:35
Autor: Piotr M
Dnia 05-09-2010 o 09:10:45 Kosu <665@epf.pl> napisał(a):

Wejście musisz sobie jakoś sam wynegocjować z ochroniarzem. Możesz go  przekonać, że to na chwilę i będziesz ostrożny. Możesz mu powiedzieć, że  idziesz do serwisu w sklepie rowerowym, jeśli taki w CH się znajduje.

Nie zgadzam się z Tobą.
Otóż oto chodzi o to, aby nie zawracać sobie głowy i aby ochroniarz nie  zawracał nam głowy i o to aby w ogóle nie gadać z nim, sądzę że każdy z  nas ma więcej osób z którymi lubi rozmawiać i tematy bardziej ciekawsze  niż "negocjowanie" z ochroniarzem. Jakie negocjowanie, co Ty w ogóle  piszesz, od razu sobie usiądźcie przy kawie..

A jeżeli jest zakaz, to najczęściej jakiekolwiek negocjacje nie pomagają,  on ma swoją pracę i ma gdzieś nadstawiania karku, a i może i dobrze, jest  zakaz to po to aby go przestrzegać.

Oczywiście prezentując swój pogląd, aby jakiś ochroniarz nie zawracał nam  głowy i aby nie "negocjować" z nim, nie jest sprzeczny z tym, aby unikać  relacji międzyludzkich, bo jestem za.

Data: 2010-09-07 15:14:31
Autor: Kosu
On 2010-09-05 10:54, Piotr M wrote:
A jeżeli jest zakaz, to najczęściej jakiekolwiek negocjacje nie
pomagają, on ma swoją pracę i ma gdzieś nadstawiania karku, a i może i
dobrze, jest zakaz to po to aby go przestrzegać.

Nie zawsze, ale zdarza się. Zresztą te nalepki na drzwiach, to nie zakazy ruchu. To informacja o regulaminie sklepu, który nie jest aktem prawnym.
Poza tym ja nie mówię o jakimś negocjowaniu z ochroniarzem co 2 dni, bo trzeba kupić pieczywo. Czasem jedziesz gdzieś na rowerze i robisz się głodny, a nie masz zapięcia. To lepiej spróbować wybłagać ochroniarza, niż zemdleć na trasie :)

Poza tym oczywiście zgadzam się, że regulamin sklepu jest i już. Zresztą w ogóle irytuje mnie to, że firmy muszą się tłumaczyć, czemu zatrudniają samych facetów albo dlaczego nie wpuszczają na pokład samolotu kobiety szerszej niż fotel z podłokietnikami... No ale w takich żyjemy czasach... Chodziło mi o nietypowe sytuacje typu ta wyżej, gdzie warto poprosić o wyjątkowe potraktowanie.

Oczywiście mówienie, że idzie się do serwisu rowerowego, to czyste cwaniactwo, ale nie każdy się przejmuje regulaminami, a każdy musi jeść. To było rozwiązanie dla mniej moralnych :]

poydrawiam,
PK

Data: 2010-09-05 14:55:14
Autor: Norbert
Kosu napisał(a):

Po pierwsze: ochroniarz się nie przywala, tylko wykonuje swoją pracę.
O ktorej spora liczba ochroniarzy nie ma pojecia bo sa z łapanki. Ale to malo wazne.

Data: 2010-09-06 11:23:49
Autor: Norbert
Hipermarkety i rower , jak to wyglada od strony praktycznej.
Oto jaką odpowiedz w sprawie wprowadzania rowerów otrzymałem z Media Markt:
Uprzejmie informuję, że nie jest dozwolone wprowadzanie rowerów
  na teren sklepów Media Markt i nie jest nam wiadomo, żeby którekolwiek
  sklepy, czy instytucja państwowe istniejące w Polsce umożliwiały takie
  działanie. System monitorowania oraz ochrona marketu, czy też centrum
handlowego zarządzającego parkingiem,  pilnują, żeby przypadki kradzieży,
  czy dewastacji nie miały miejsca. Mediam Marki nie odpowiada materialnie
  za rowery pozostawione na parkingu, podobnie jak np. za wózki, czy inne sprzęty.

Data: 2010-09-06 03:22:18
Autor: Faja
On 6 Wrz, 11:23, Norbert <nork...@MALPAgmail.com> wrote:
[...]

To odpisz im że sklepy "DECATHLON" pozwalają wprowadzić rower z tym że
zakładają na rower kartki.

   Po zdrówka  Wiesiek.

Data: 2010-09-06 23:19:48
Autor: Piotr M
Dnia 06-09-2010 o 11:23:49 Norbert <norkomp@malpagmail.com> napisał(a):

Oto jaką odpowiedz w sprawie wprowadzania rowerów otrzymałem z Media  Markt:

Tam z rowerem się pchać?? Bujna wyobraźnia. I podziw nad zdolnościami  ekwilibrystycznymi w poruszaniu się.

[...]

Co za zarozumiałość lub próba szukania sił w gromadzie :)

Data: 2010-09-07 00:26:27
Autor: Norbert
Piotr M napisał(a):
[...]

Pisałem do wielu wiec napisałem i do MM.

[...]

I jakoś na moją ripostę nie odpowiedzieli jak narazie.
Odpowiedzi od reszty ( auchan, tesco itd...) jeszcze nie dostałem.

Data: 2010-09-07 10:39:12
Autor: Alfer_z_pracy
Norbert napisał:
I jakoś na moją ripostę nie odpowiedzieli jak narazie.
Odpowiedzi od reszty ( auchan, tesco itd...) jeszcze nie dostałem.

Całkiem prawdopodobne że nie dostaniesz. Z punktu widzenia dużych sieci takie mejle od rowerzysty są pomijalne. Jak najbardziej rozumiem że z Twojego punktu widzenia to jest ważka sprawa, ale nie oszukujmy się, my jako codzienni rowerzyści, a zwłaszcza jako rowerzyści jeżdżący do "marketów" rowerami jesteśmy jakimś tam pryszczatym promilem. Nie zdziwiłbym się gdyby szefostwo tego czy innego marketu uznałoby Cię za oszołoma. Dla nich i tak sam postawienie stojaka wyrwikółki pod marketem to już wielkie rowerowe poświęcenie. A Ty byś chciał z rowerem przeciskać się między półkami!

Ze swoich miejskich obserwacji dodam, że czasem widzę rowrzystów z rowerami np. w dość odludnym Tesco przy zachodniej granicy Warszawy. A w Tesco / Media Markcie przy Górczewskiej dość często jakiś rower przynajmniej stoi już w środku przypięty linką. Niemniej w atrakcjach w rodzaju warszawskiej Arkadii, Złych Tarasów czy Galerii Mokotów rower będzie potraktowany surowo jak bomba terrorysty islamskiego. Zresztą tam jest tak tłoczno, że spacerowanie z rowerem sam uważam za niezbyt rozsądne.

Aby nie mnożyć postów dodam, że już ze 2 lata temu "obraziłem" się na osiedlowy supermarket. Zawsze pakowałem się z rowerem do środka, t.zn. stawiałem go przy wózkach bo jeździłem bez zapięcia więc było to bezpieczniejsze niż pozostawienie go na zewnątrz. Nikomu nie szkodził, nic nie błocił, podejrzewam że wózki dziecięce robiły więcej syfu. Pewnego dnia nowa kierowniczka wyraziła sprzeciw, po krótkiej dyskusji olałem temat i poszedłem robić zakupy. Po chwili okazało się że laska wyprowadziła rower na zewnątrz i go tam zostawiła samopas. Teraz aż dziwię się że jej nie skrzywdziłem. Tak czy siak od tej pory zakupy robię w innych miejscach, bardziej rowerowych, przez co w skali rocznej sklep traci pewnie ze 3 kafle plus minus. Zresztą i tak nie lubiłem tamtejszej obsługi, hak im w smak!

A.

Data: 2010-09-07 11:19:54
Autor: Norbert
Hipermarkety i rower , jak to wyglada od strony praktycznej.
Tym razem odpowiedz z centrali Tesco:

"Szanowny Panie,
  Taką odpowiedź otrzymaliśmy od sklepu. Przekazujemy ją Panu.
  W sklepach sieci TESCO można zapoznać się z Regulaminem Centrum
  Handlowego, który został sporządzony przez właściciela/administratora
  obiektu, czyli TESCO Polska Sp. z o.o.
  Rowery, między innymi ze względów bezpieczeństwa nie mogą być wprowadzane
  do obiektów. Mogą być pozostawiane w wyznaczanych do tego celu miejscach.
  TESCO nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione mienie.
  Infolinia Tesco
  801 650 650"

Pięknie... kolejny "wykolejony" sklep. Rowery sprzedają ale z rowerem nie wejdziesz.
Kiedyś się czepiali plecaków , nie chciano mnie wpuścić i kazano zostawić plecak w depozycie. Po wezwaniu kierownika zapytalem tylko czy depozyt odpowiada materialnie na pozostawione pod ich nadzorem mienie.
Okazało sięże nie... więc wręczyłem kierownikowi sklepu plecak i stwierdziłęm że deklaruje , że w środku znajduje się sprzęt elektroniczny będący moją własnością o wartości łącznej 20tys.zł.
I akurat było to w tym momencie prawdą , dlatego też nie pozostawiłęm plecaka w samochodzie. Zarządałem spisania przekazania mojego mienia o danej wartości pod opieke depozytu tesco na co kierownik zdębiały wręczył mi plecak i stwierdziłże w takiej sytuacji mogę wejść z plecakiem.
Dziwne? Moim zdaniem tragiczne...

Data: 2010-09-07 19:36:28
Autor: Titus Atomicus
Hipermarkety i rower , jak to wyglada od strony praktycznej.
In article <4c85fa36$0$20989$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> wrote:

 Po chwili okazało się że laska wyprowadziła rower na zewnątrz i go tam zostawiła samopas.
No widzisz.
Sam jestes sobie winien.
Trzeba bylo przypiac ulockiem.
TA

Data: 2010-09-08 09:49:27
Autor: Alfer_z_pracy
Titus napisał:
 Po chwili okazało się że laska wyprowadziła rower na
zewnątrz i go tam zostawiła samopas.
No widzisz.
Sam jestes sobie winien.
Trzeba bylo przypiac ulockiem.

Mądralo, jakbym miał przy sobie uloka to nie pchałbym się z rowerem do środka :-)

A.

Data: 2010-09-11 19:50:07
Autor: __Maciek
Hipermarkety i rower , jak to wyglada od strony praktycznej.
Wed, 8 Sep 2010 09:49:27 +0200 "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl>
napisał:

Mądralo, jakbym miał przy sobie uloka to nie pchałbym się z rowerem do środka :-)

A to tak trudno wozić go ze sobą? W życiu by mi do głowy nie przyszło
żeby pchać się do sklepu samoobsługowego z rowerem i przepychać się z
nim między półkami. Chamstwo i brak poszanowania dla innych ludzi.
Może jeszcze wózek sklepowy sobie na lince zaczepię do bagażnika,
wsiądę na rower i będę z taką przyczepą pedałował po markecie? :-)

Do zwykłego sklepu typu "poproszę to i to", to czasami (ale bardzo
rzadko) zdarza mi się tak wejść, ale pod warunkiem że: są to małe,
szybkie zakupy (np. napój), w środku jest b. mało ludzi, nie ma
znaku/napisu itp. zabraniającego wprowadzania rowerów, zapytam się
będąc w drzwiach "Czy mogę na chwilkę wejść z rowerem?" i otrzymam
odpowiedź twierdzącą. W przeciwnym przypadku szukam miejsca gdzie mogę
rower przypiąć ulockiem, który wożę zawsze ze sobą.

Data: 2010-09-11 22:41:45
Autor: Piotr M

napisał:

[...]

W całości popieram, bardzo zdroworozsądkowe myślenie.

Tylko sprawa hipermarketów i centrów handlowych, to już czynnik ludzki ma  IMHO mniejszy element. Miejsca te to machiny i warto znać przepisy i  oficjalne stanowiska..

Data: 2010-09-11 23:49:04
Autor: Norbert
__Maciek napisał(a):

[...]

Kolego za przeproszeniem co ty pierdzielisz?
Jakie chamstwo? Nie chamstwo tyko zyjemy w zlodziejskim kraju i kazdy ma prawo bronic swojej wlasnosci jak chce. Co ci przeszkadza ze ktos prowadzil by rower przy sobie. Jak ma rozum to nie pcha sie gdzie jest malo miejsca. A mowa o hipermarketach gdzie alejki sa szerokie jak jezdnia. Wiec zastanow sie o czym mowisz.
A koszyk nie potrzebny jak jest zamontowany na rowerze albo sakwy.

Data: 2010-09-12 00:55:00
Autor: Piotr M
Dnia 11-09-2010 o 23:49:04 Norbert <norkomp@malpagmail.com> napisał(a):

[...]

Hipermarketowe alejki szerokie jak jezdnia LOL
Chyba że pójdziesz do Tesco 24h o 4 nad ranem..

Data: 2010-09-12 01:21:18
Autor: Norbert
Piotr M napisał(a):

Hipermarketowe alejki szerokie jak jezdnia LOL
Chyba że pójdziesz do Tesco 24h o 4 nad ranem..

Ja caly czas pisze o wieeeelkich marketach.
I alejki w nich są jak dla mnie szerokie. Samochod by przejechal wiec dlaczego czlowiek z rowerem nie?
I nigdzie nie pisalem ze mam zamiar sie pchac w godzinach szczytu bo nie lubie stac dlugo w kolejce. A w tesco owszem , czesto bywam w godzinach nocnych.

Data: 2010-09-12 01:46:26
Autor: Piotr M
Dnia 12-09-2010 o 01:21:18 Norbert <norkomp@malpagmail.com> napisał(a):

Piotr M napisał(a):

Hipermarketowe alejki szerokie jak jezdnia LOL
Chyba że pójdziesz do Tesco 24h o 4 nad ranem..

Ja caly czas pisze o wieeeelkich marketach.

Hipermarkety są znormalizowane, z małymi wyjątkami takie same.

[...]

Tak też sobie myślę o tym swobodnym poruszaniu się i w ogóle i może trochę  zbaczając z tematu.
Ogólnie w Polce (w porównaniu do krajów zachodniej Europy) nam IMO brakuje  bardzo ogólnej swobody bycia i wolności. Na to IMO składa się wiele  czynników, pierwszy jaki mi się narzuca to standard (jakość) życia, czyli  z jakimi problemami mamy do czynienia, tam komuś nadepniesz z tyłu na buta  (zrobisz piętkę) to ktoś się odwróci i uśmiechnie, u nas w najlepszym  przypadku zabije wzrokiem. Inne problemy, inna nerwowość, mentalność,  pierwsze potrzeby. Ktoś Ci ukradnie lampkę za 100zł to agresja, problem,  itd, tam po prostu pójdziesz kupić drugą. (Jakie zdziwienie mnie wzieło  gdy Niemcy podjechali do Lidla, owszem zamknęli rowery sprzężynkami, ale  wszystko zostawili, sakwy jakieś duperele na nich a nawet lampek nie  wyłączyli.. Druga sprawa, Polska IMO to tak naprawdę kraj bardzo  nietolerancyjny i zawistny. Można by dużo pisać. Ale właśnie tak wiele i  różnorodne czynniki składają sie właśnie na to, że jak idzie się gdzieś z  rowerem to po prostu sie idzie. A u nas to od razu dlaczego, bo tu nie, bo  tu za mało miejsca, bo tu nie wypada, bo można gdzie indziej, bo lepiej  jest przypiąć, itd itd. Nawet samo to że dyskutujemy tu na tym poziomie  składa się ku temu że tej swobody nie ma i jest daleko do niej.

Data: 2010-09-12 03:07:48
Autor: Norbert
Piotr M napisał(a):
Nawet samo to że dyskutujemy tu na tym poziomie składa się ku temu że tej swobody nie ma i jest daleko do niej.

I wlasnie o to chodzi. Jak dla mnie najwyzszy czas to zmienic a nie chowac glowe w piasek. Samo sie nie zrobi. A dzialanie na zasadzie poczekam , niech inni przetrą szlak jest niestety w naszym kraju powszechne bo i poco sie wybijac przed szereg.

Data: 2010-09-14 03:25:04
Autor: __Maciek
Sun, 12 Sep 2010 01:46:26 +0200 "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał:

nietolerancyjny i zawistny. Można by dużo pisać. Ale właśnie tak wiele i
[...]
tu za mało miejsca, bo tu nie wypada, bo można gdzie indziej, bo lepiej  jest przypiąć, itd itd.

Fajnie, ale tam (na Zachodzie) zapewne do tej swobody dochodzi jeszcze
to żeby być nieupierdliwym dla innych.

Data: 2010-09-14 05:49:06
Autor: Fabian
W dniu 14.09.2010 03:25, __Maciek pisze:
[...]

To jakoś tak jest, że prócz swojej wolności szanuje się wolność drugiego
człowieka? Dziś w sklepie sam się zastanawiałem, czekając w kolejce do
kasy, dlaczego u nas wszyscy są tak wrogo nastawieni, nawet ja sam mam
jakąś zawziętą minę, a gdzie indziej ludzie mogą się do siebie
uśmiechać, nawet w przydługiej kolejce do kasy, która nie chce się
posuwać. Chwilę po tym ktoś z tyłu porządnie dźgnął mnie wózkiem, a za
chwilę ktoś inny poprawił z bara przeciskając się przy kasie chcąc wyjść
- oczywiście nic nie mówiąc. I wszystko jasne.

Fabian.

Data: 2010-09-12 01:00:15
Autor: live_evil
W dniu 11.09.2010 23:49, Norbert pisze:
__Maciek napisał(a):

[...]

Samochodem teĹź wjeĹźdĹźasz do sklepu?

--
live_evil

Data: 2010-09-12 01:19:17
Autor: Norbert
live_evil napisał(a):

Samochodem teĹź wjeĹźdĹźasz do sklepu?

A powinienem?

Data: 2010-09-14 02:38:04
Autor: __Maciek
Hipermarkety i rower , jak to wyglada od strony praktycznej.
Sat, 11 Sep 2010 23:49:04 +0200 Norbert <norkomp@MALPAgmail.com>
napisał:

Kolego za przeproszeniem co ty pierdzielisz?
Jakie chamstwo? Nie chamstwo tyko zyjemy w zlodziejskim kraju i kazdy ma prawo bronic swojej wlasnosci jak chce.

Naprawdę boisz się przypiąć rower na 30-40 minut dobrym zamkiem do
porządnego kawałka metalu, pod sklepem gdzie są kamery, chodzi sporo
ludzi, jest ochrona (no dobra, ochronę pomińmy, bo wiadomo jak to z
nimi bywa)? Biedny Ty musisz być nie mogąc się nigdzie ruszyć od
swojego roweru. W zasadzie zostaje Ci tylko jeżdżenie rekreacyjne, bo
o użytkowym nie ma w takiej sytuacji mowy. Jeżeli ma być inaczej, to
chyba będziesz jednak musiał zmienić swoje podejście zamiast próbować
na siłę przystosować świat do swojego widzimisię.

Wyobraź sobie taką sytuację z samochodem... :-D

Nie wydaje Ci się że przesadzasz, że popadasz w jakąś paranoję?
Naprawdę można rower przypiąć i zostawić i jeszcze go zastać po
wyjściu ze sklepu. Nawet jeżeli złodziej kradłby rower spod
supermarketu, to nie będzie się mocował z dobrym ulockiem, wybierze
inny rower (zapewne taki przypięty linką za 10zł).

Co ci przeszkadza ze ktos prowadzil by rower przy sobie. Jak ma rozum to nie pcha sie gdzie jest malo miejsca. A mowa o hipermarketach gdzie alejki sa szerokie jak jezdnia.

Różnie bywa z tą szerokością, nawet w wielkich sklepach część alejek
jest wąskich, a poza tym chodzą ludzie, jeżdzą wózki zakupowe, jeżdzą
paleciaki, maszyny sprzątające itp. Wyobrażasz sobie sytuację kiedy
przy regale stoją np. trzy osoby, w pobliżu ich wózki, a Ty, tachając
swój pojazd chesz też wziąć coś z tego akurat miejsca na regale?
Spokojnie wbijesz wtedy komuś kierownicę w dupę/plecy, zaczepisz o
ubranie, najedziesz kołem na stopę, ubrudzisz spodnie oponą, ktoś nie
będzie mógł przejechać z wózkiem obok, albo zaczepi niechcący o
kierownicę, posyłając twój pojazd w ludzi/regał. Naprawdę nie będzie
Ci przeszkadzało że jesteś upierdliwy, szkodliwy dla innych bo Ty
tylko "bronisz swojej własności"?

Rower, w przeciwieństwie do wózka sklepowego:

- prowadzi się obok siebie, nie przed sobą, co powoduje że gorzej się
nad nim panuje i trudniej jest obserwować jego otoczenie
- nie jest stabilny, trzeba stale dbać żeby się nie przewrócił, może
się też powoli wyłożyć na bok jak go niewłaściwie uchwycić, a w
dodatku może "zmieniać kształt" - chodzi mi o skręcanie przedniego
koła i kierownicy
- wystaje z niego sporo elementów o które można się zaczepić
(kierownica, pedały) oraz ma sporo elementów w które coś może się
zaplątać/wkręcić
- może komuś ubrudzić ubranie oponami - nawet w suchy letni dzień nie
są one krystalicznie czyste - to chyba jasne
- ma niezerowy promień skrętu

Jeszcze raz powiem, wchrzanienie się do supermarketu (nawet wielkiego)
z takim sprzętem i chodzenie z nim między półkami i ludźmi to by było
duże chamstwo i taki klient słusznie dostałby opierdol i został
wyprowadzony.

A koszyk nie potrzebny jak jest zamontowany na rowerze albo sakwy.

Sakwy :-D Ciekawe jakbym tak zamiast z wózkiem, chodził po markecie z
torbą i do niej wkładał zakupy... :-)

Data: 2010-09-14 05:45:33
Autor: Fabian
Hipermarkety i rower , jak to wyglada od strony praktycznej.
W dniu 14.09.2010 02:38, __Maciek pisze:
[ciach]
Zgadzam się.

Sakwy :-D Ciekawe jakbym tak zamiast z wózkiem, chodził po markecie z
torbą i do niej wkładał zakupy... :-)

Akurat to czasem uskuteczniam, np w takim Lidlu nie ma małych koszyków i
jak jestem samochodem to często pakuje do kartonu, a jak jestem rowerem
to do sakwy, chyba, że wcześniej miałem w niej sporo klamotów. W innych
sklepach też mi się zdarzało tak robić.

Fabian.

Data: 2010-09-13 09:39:05
Autor: Alfer_z_pracy
Maciek napisał:
Mądralo, jakbym miał przy sobie uloka to nie pchałbym się z rowerem do
środka :-)

A to tak trudno wozić go ze sobą?

Uloka wożę w 1%-cie moich tras, bo tak często mam realną potrzebę jego użycia. Więc nawet nie trudno, a bez sensu.

W życiu by mi do głowy nie przyszło żeby pchać się do sklepu samoobsługowego z rowerem i przepychać się z nim między półkami. Chamstwo i brak poszanowania dla innych ludzi.

Kolego, spokojnie. Nie pcham się między półkami, tylko stawia(łe)m rower kulturalnie przy wózkach, gdzie _nikomu_ tam nie przeszkadzał. Do czasu, aż nowa kierowniczka powiedziała "nie bo nie". Choć nie umiała wyjaśnić dlaczego rower bardziej brudzi posadzkę w sklepie niż wózek ("Nie będę z panem rozmawiała").

W przeciwnym przypadku szukam miejsca gdzie mogę
rower przypiąć ulockiem, który wożę zawsze ze sobą.

Ulok na moim miejskim rowerze to dodatkowe ok. 1/5 jego całego ciężaru. Nie upadłem na głowę żeby wozić go _zawsze_ po to, by raz na miesiąc go użyć :-) Nie zmuszaj innych do swoich zwyczajów, które nie muszą sprawdzać się u innych.

A.

Data: 2010-09-14 02:51:47
Autor: __Maciek
Hipermarkety i rower , jak to wyglada od strony praktycznej.
Mon, 13 Sep 2010 09:39:05 +0200 "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl>
napisał:

Uloka wożę w 1%-cie moich tras, bo tak często mam realną potrzebę jego użycia. Więc nawet nie trudno, a bez sensu.

Jak kto lubi. Tylko wtedy nie płacz że nie masz co z rowerem zrobić i
nie wciskaj się z nim na siłę, tam gdzie Cię z nim nie chcą.
Jak to mówią, los nagradza przygotowanych...
Nienawidzę takich założeń - może coś tym razem nie będzie potrzebne to
nie zabiorę tego ze sobą. Może się przydać to znaczy że warto/należy
ze sobą to zabrać. Oczywiście bez przesady, np. gdy jeżdżę po mieście,
zwykle nie biorę narzędzi/materiałów umożliwiających naprawę w razie
walnięcia dętki. Ewentualnie dotoczę rower te parę kilometrów lub
przewiozę komunikacją miejską (raz tak jechałem). Zresztą odkąd
pompuję koła "na kamień" to dziwnym trafem przestały mi dętki padać.
Ale ulocka zabieram zawsze i prawie zawsze się przydaje, bo a to coś
akurat się przypomni że trzeba kupić do domu, albo zgłodnieję w drodze
i pójdę gdzieś na jakieś żarcie, a to jeszcze coś innego...

[...]

Jak powyżej. Nie narzekaj wtedy że nie masz co zrobić z rowerem i
bardzo się o niego boisz. Ulock waży ok 2kg. Masz rower o masie 10kg?
Bo mój tak ze dwa razy tyle waży (tak na wyczucie, bo nie ważyłem
nigdy, po co mi to).

Data: 2010-09-14 09:32:10
Autor: Alfer_z_pracy
Maciek napisał:
Jak kto lubi. Tylko wtedy nie płacz że nie masz co z rowerem zrobić i
nie wciskaj się z nim na siłę, tam gdzie Cię z nim nie chcą.

Chyba pomyliłeś rozmówców. Pisałem, że zirytowała mnie postawa laski ze sklepu, która wyprowadziła rower ze sklepu i zostawiła samopas. Choć przez kilka lat do tamtej pory nie było z tym problemu.

Nienawidzę takich założeń - może coś tym razem nie będzie potrzebne to
nie zabiorę tego ze sobą. Może się przydać to znaczy że warto/należy
ze sobą to zabrać. Oczywiście bez przesady

No właśnie, bez przesady. Jeśli rower zostawiam pod sklepem raz na 200 przejażdżek, wożenie ulocka byłoby masochizmem.

Ale ulocka zabieram zawsze i prawie zawsze się przydaje, bo a to coś
akurat się przypomni że trzeba kupić do domu, albo zgłodnieję w drodze
i pójdę gdzieś na jakieś żarcie, a to jeszcze coś innego...

Kiedy wiem, że będę tego dnia łaził po urzędach czy sklepach, biorę uloka. I tylko wtedy. W pozostałych sytuacjach improwizuję - wchodzę z rowerem tam gdzie wejść się da, unikam sklepów czy instytucji gdzie jest zakaz. Czasem ryzykuję bezpieczeństwo roweru. Proste. Dzięki temu 200 dni w roku jeżdżę bez zbędnego obciążenia, co daje 4 tony mniej w kręgosłupie rocznie :-)

Ulock waży ok 2kg. Masz rower o masie 10kg?

O ile dobrze pamiętam 8,9, jakoś tak...

Widzisz, Ty reprezentujesz takiego, jakby to nazwać, miejskiego trapera rowerowego. Masz kilkunastokilogramowy rower, pewnie sakwy lub plecak, do tego ulok, narzędzie i tysiąc innych dupereli, które musisz mieć ze sobą. Ja natomiast cenię sobie szybkość w poruszaniu się po zakorkowanym mieście. W 80% mam ze sobą supermałą nerkę do której upycham komórkę, portfel, małą kurteczkę pdeszcz i bardzo mały zestaw ampuli, niewiele większy od kciuka. Czaisz? Ulok pozostaje na wyjątkowe okazje.

Pzdr
A.

Data: 2010-09-07 21:23:53
Autor: Piotr M
Dnia 07-09-2010 o 10:39:12 Alfer_z_pracy <alferwywalto@mp.pl> napisał(a):

Ze swoich miejskich obserwacji dodam, że czasem widzę rowrzystów z  rowerami np. w dość odludnym Tesco przy zachodniej granicy Warszawy.

Od razu zobaczyłem, oczami wyobraźni, panią z rowerem co robi sobie zakupy  w takim Tesco. Chodzi i wrzuca do koszyka, oczywiście do koszyka  rowerowego ;P To by była wygoda. A żeby było mało, te kasy radiowe, co  swego czasu były testowane w GB, co zamiast kodów to przechodzi się  wózkiem i wszystko na raz jest sczytywane. To była by już wygoda max :)

Data: 2010-09-06 13:23:39
Autor: Tomasso
Hipermarkety i rower , jak to wyglada od strony praktycznej.
Użytkownik "Norbert" napisał:
Czy moge spokojnie wejsc na teren marketu czy centrum handlowego z rowerem?

Taka na przykład "galeria" Zakopianka stosuje podwójne myślenie rodem z Orwella. Jeśli wprowadzam rower do Intersportu, który sprzedaje i serwisuje rowery, to wolno wejść z rowerem. A jeśli ten sam rower wraz z właścicielem chce wejść dziesięć metrów dalej do stoiska z sokami, to już mu nie wolno.

Zaczepiony przez ochroniarza na odcinku od wejścia do intersportu do sokodajni powiedziałem coć w stylu "nie mam pana płaszcza i co pan mi zrobi" i poszedłem dalej.

Dla zasady opuściłem przybytek najodleglejszym wejściem od Intersportu i czekałem, czy się ktoś przystosunkuje. Nikomu się nie chciało.

Dodam, że rower czysty, zadbany, podobnie jak jego właściciel.

Data: 2010-09-12 17:03:02
Autor: staszaiwa
[...]

I tu jest wyższość samochodu nad rowerem.
Jakoś nikt nie obawia się spuścić samochodu z oka, nawet na cały dzień pracy, nawet jeśli jest wart grubo ponad 10 tysiaków....

Data: 2010-09-12 18:24:22
Autor: Fabian
W dniu 12.09.2010 17:03, staszaiwa@vp.pl pisze:
I tu jest wyższość samochodu nad rowerem.
Jakoś nikt nie obawia się spuścić samochodu z oka, nawet na cały dzień pracy, nawet jeśli jest wart grubo ponad 10 tysiaków....

Tak? To wyjaśnij mi te podchody na miejsca parkingowe pod moim blokiem :D

Fabian.

Data: 2010-09-12 18:31:11
Autor: Fabian
W dniu 12.09.2010 18:24, Fabian pisze:
[...]

I jeszcze jedno.
http://www.statystyka.policja.pl/portal/st/840/53654/Kradzieze_rowerow.html
http://www.policja.pl/portal.php?serwis=pol&dzial=4&id=187&poz=2&update=1

z czego wynika, że jednak więcej kradną samochodów. Widać rowerzyści
bardziej boją  się o swoje cacka.

Fabian.

Data: 2010-09-12 18:35:59
Autor: staszaiwa
> [...]

http://www.policja.pl/portal.php?serwis=pol&dzial=4&id=187&poz=2&update=1

z czego wynika, że jednak więcej kradną samochodów. Widać rowerzyści

Nie dziwne.
W ruchu drogowym to nie wiem nawet czy na 100 samochodów przypada 1 rower, czy mniej.

Data: 2010-09-12 18:46:27
Autor: Fabian
W dniu 12.09.2010 18:35, staszaiwa@vp.pl pisze:
[...]

Tak, podróże rowerem w miastach to coś około 2%, ale za to samochodów w
Polsce jest tylko około 2 razy więcej niż rowerów.

Fabian.

Data: 2010-09-12 19:00:50
Autor: staszaiwa
> [...]

Tak, podróże rowerem w miastach to coś około 2%, ale za to samochodów w
Polsce jest tylko około 2 razy więcej niż rowerów.

po miastach.

A jak to wygląda jeśli wziążć pod uwage wszystkie drogi, nie tylko miasta?

Data: 2010-09-12 19:46:38
Autor: Fabian
W dniu 12.09.2010 19:00, staszaiwa@vp.pl pisze:
[...]

A co to ma za znaczenie gdy dyskutujemy o możliwości kradzieży
_zaparkowanego_ pojazdu?

Fabian.

Data: 2010-09-12 20:02:48
Autor: staszaiwa
> [...]
serwis=pol&dzial=4&id=187&poz=2&update=1

> czy >>> mniej.

A co to ma za znaczenie gdy dyskutujemy o możliwości kradzieży

Ma, i to bardzo dużo.

Policyjne statystyki obejmują kradzieże pojazdów ze wszystkich miejsc w kraju, a nie tylko z miast.
Stad pytanie o procentowy udział rowerów w całokształcie ruchu drogowego w Polsce.

Data: 2010-09-12 19:42:43
Autor: Krzysztof Olszak
W dniu 2010-09-12 17:03, staszaiwa@vp.pl pisze:

I tu jest wyższość samochodu nad rowerem.
Jakoś nikt nie obawia się spuścić samochodu z oka,
nawet na cały dzień pracy,
nawet jeśli jest wart grubo ponad 10 tysiaków....

I zostawia go otwartego, bez żadnego autoalarmu?

Krzysztof

Data: 2010-09-12 19:50:10
Autor: Fabian
W dniu 12.09.2010 19:42, Krzysztof Olszak pisze:
[...]

Co więcej, z tego co się orientuje to do droższych samochodów zakładają
klika różnych niezależnych od siebie blokad. W byle najtańszym
samochodzie są co najmniej 3 niezależne mechanizmy uniemożliwiające
kradzież.

Strzeżone parkingi też nie świecą pustkami.

Fabian.

Data: 2010-09-12 20:05:11
Autor: staszaiwa
> [...]

> nawet na cały dzień pracy,
> nawet jeśli jest wart grubo ponad 10 tysiaków....

I zostawia go otwartego, bez żadnego autoalarmu?

zamkniety na kluczyk, podobnie jak rower na ulocka.

autoalarm jest moze w 50% samochodów (nie mylić z centralnym zamkiem)

--

Hipermarkety i rower , jak to wyglada od strony praktycznej.