Hipermarkety i rower , jak to wyglada od strony praktycznej.

Data: 2010-09-12 17:03:02
Autor: staszaiwa
Hipermarkety i rower , jak to wyglada od strony praktycznej.
Od niedawna wznowiłem przerwaną lata temu przygode z rowerem.
Nachodzi mnie na coraz dalsze wycieczki i cos mnie zastanowilo.
Zalozmy ze mieszkam 25km od najblizszego hipermarketu typu auchan , wola park itd.
Planuje sobie pojechac do niego rowerem. Na małe zakupy i na pizze zalozmy.
Jak ma sie sprawa wejscia z rowerem do centrum handlowego?
Bo nie usmiecha mi sie spuszczanie go z oka. Markety maja niby szafki na pierdoły ale roweru tam nie zmieszcze a poza tym wszedzie piszą że za rzeczy cenne nie ponosza odpowiedzialnosci.
Wiec za rower wart grubo ponad tysiaka tym bardziej.

I tu jest wyższość samochodu nad rowerem.
Jakoś nikt nie obawia się spuścić samochodu z oka, nawet na cały dzień pracy, nawet jeśli jest wart grubo ponad 10 tysiaków....

Data: 2010-09-12 18:24:22
Autor: Fabian
W dniu 12.09.2010 17:03, staszaiwa@vp.pl pisze:
I tu jest wyższość samochodu nad rowerem.
Jakoś nikt nie obawia się spuścić samochodu z oka, nawet na cały dzień pracy, nawet jeśli jest wart grubo ponad 10 tysiaków....

Tak? To wyjaśnij mi te podchody na miejsca parkingowe pod moim blokiem :D

Fabian.

Data: 2010-09-12 18:31:11
Autor: Fabian
W dniu 12.09.2010 18:24, Fabian pisze:
[...]

I jeszcze jedno.
http://www.statystyka.policja.pl/portal/st/840/53654/Kradzieze_rowerow.html
http://www.policja.pl/portal.php?serwis=pol&dzial=4&id=187&poz=2&update=1

z czego wynika, że jednak więcej kradną samochodów. Widać rowerzyści
bardziej boją  się o swoje cacka.

Fabian.

Data: 2010-09-12 18:35:59
Autor: staszaiwa
> [...]

http://www.policja.pl/portal.php?serwis=pol&dzial=4&id=187&poz=2&update=1

z czego wynika, że jednak więcej kradną samochodów. Widać rowerzyści

Nie dziwne.
W ruchu drogowym to nie wiem nawet czy na 100 samochodów przypada 1 rower, czy mniej.

Data: 2010-09-12 18:46:27
Autor: Fabian
W dniu 12.09.2010 18:35, staszaiwa@vp.pl pisze:
[...]

Tak, podróże rowerem w miastach to coś około 2%, ale za to samochodów w
Polsce jest tylko około 2 razy więcej niż rowerów.

Fabian.

Data: 2010-09-12 19:00:50
Autor: staszaiwa
> [...]

Tak, podróże rowerem w miastach to coś około 2%, ale za to samochodów w
Polsce jest tylko około 2 razy więcej niż rowerów.

po miastach.

A jak to wygląda jeśli wziążć pod uwage wszystkie drogi, nie tylko miasta?

Data: 2010-09-12 19:46:38
Autor: Fabian
W dniu 12.09.2010 19:00, staszaiwa@vp.pl pisze:
[...]

A co to ma za znaczenie gdy dyskutujemy o możliwości kradzieży
_zaparkowanego_ pojazdu?

Fabian.

Data: 2010-09-12 20:02:48
Autor: staszaiwa
> [...]
serwis=pol&dzial=4&id=187&poz=2&update=1

> czy >>> mniej.

A co to ma za znaczenie gdy dyskutujemy o możliwości kradzieży

Ma, i to bardzo dużo.

Policyjne statystyki obejmują kradzieże pojazdów ze wszystkich miejsc w kraju, a nie tylko z miast.
Stad pytanie o procentowy udział rowerów w całokształcie ruchu drogowego w Polsce.

Data: 2010-09-12 19:42:43
Autor: Krzysztof Olszak
W dniu 2010-09-12 17:03, staszaiwa@vp.pl pisze:

I tu jest wyższość samochodu nad rowerem.
Jakoś nikt nie obawia się spuścić samochodu z oka,
nawet na cały dzień pracy,
nawet jeśli jest wart grubo ponad 10 tysiaków....

I zostawia go otwartego, bez żadnego autoalarmu?

Krzysztof

Data: 2010-09-12 19:50:10
Autor: Fabian
W dniu 12.09.2010 19:42, Krzysztof Olszak pisze:
[...]

Co więcej, z tego co się orientuje to do droższych samochodów zakładają
klika różnych niezależnych od siebie blokad. W byle najtańszym
samochodzie są co najmniej 3 niezależne mechanizmy uniemożliwiające
kradzież.

Strzeżone parkingi też nie świecą pustkami.

Fabian.

Data: 2010-09-12 20:05:11
Autor: staszaiwa
> [...]

> nawet na cały dzień pracy,
> nawet jeśli jest wart grubo ponad 10 tysiaków....

I zostawia go otwartego, bez żadnego autoalarmu?

zamkniety na kluczyk, podobnie jak rower na ulocka.

autoalarm jest moze w 50% samochodów (nie mylić z centralnym zamkiem)

--

Hipermarkety i rower , jak to wyglada od strony praktycznej.