Hipotetyczna emerytura przy umowie śmieciowej

Data: 2014-04-07 08:25:57
Autor: Tomasz Kaczanowski
Hipotetyczna emerytura przy umowie śmieciowej
W dniu 2014-04-05 13:23, Piotrek pisze:
Gdzieś kiedyś zadałem pytanie czy w świetle obecnie
obowiązującego prawa osoba, która nie przepracowała
ani jednego dnia na umowie o pracę, ale wykonywała
przez odpowiednią liczbę lat pracę w oparciu o umowę
zlecenie, uzyskałaby prawo do pobierania emerytury.
Odpowiedziano mi, że tak, ale to przecież nielogiczne.
O prawie do emerytury decyduje odpowiedni staż pracy,
który z kolei jest ustalany w oparciu o świadectwa
pracy wydawane tylko przy umowie o pracę. U osoby
z mojego przykładu staż pracy byłby zerowy, zatem
jakim cudem przysługiwałaby jej emerytura?

Nie - od 99 roku o prawie do emerytury nie decyduje staż pracy, a ilość wpłaconych składek w połączeniu z wiekiem (uwaga - nie dotyczy grup uprzywilejowanych)

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Hipotetyczna emerytura przy umowie śmieciowej