Historia pewnego skimmingu

Data: 2009-09-13 18:52:56
Autor: astro
Historia pewnego skimmingu
Bankomat przy ulkicy ul Grójeckiej 80/102 w Warszawie okazal sie zbyt zachlanny...
www.pokazywarka.pl/uwaga-na-pieniadze-w-mbanku
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2009-09-13 21:15:19
Autor: eg
Historia pewnego skimmingu

Bankomat przy ulkicy ul Grójeckiej 80/102 w Warszawie okazal sie zbyt
zachlanny...
www.pokazywarka.pl/uwaga-na-pieniadze-w-mbanku

niby duza konkurecnaj miedzy bankami i taka olewka

ale polecam lekture ustawy o elektronicznych instrumentach platnicznych i warto ostro powalczyc z bankiem!!!!

i do jakiejs gazety, czym szybciej, tym lepiej!

Data: 2009-09-13 21:30:47
Autor: Mithos
astro pisze:
Bankomat przy ulkicy ul Grójeckiej 80/102 w Warszawie okazal sie zbyt zachlanny...
www.pokazywarka.pl/uwaga-na-pieniadze-w-mbanku

Co ma skimming karty debetowej do zlecenia przelewu do jakiego¶ banku ?

W jaki sposób zeskanowanie paska magnetycznego umożliwi zrobienie przelewu z karty ?

--
Mithos

Data: 2009-09-13 21:44:13
Autor: MarekZ
"Mithos" <fake@adres.pl> wrote in message news:h8jha1$8p6$1news.onet.pl...

Co ma skimming karty debetowej do zlecenia przelewu do jakiego¶ banku ?

W jaki sposób zeskanowanie paska magnetycznego umożliwi zrobienie przelewu z karty ?

To pisał jaki¶ niefachowiec. Zapewne chodziło mu o to, że ma blokadę na wypłatę z jakiego¶ greckiego bankomatu.

Data: 2009-09-13 21:47:59
Autor: krzysztofsf
MarekZ pisze:
[...]

Dokladnie takie komentarze sa na forum mBanku, ze jest to blokada pod wyplate z bankomatu.

Data: 2009-09-13 21:59:26
Autor: eg
Historia pewnego skimmingu

Dokladnie takie komentarze sa na forum mBanku, ze jest to blokada pod
wyplate z bankomatu.

Nie zmienia to faktu, ze jesli bank wiedzial, ze w danym okresie w danym bankomacie karty byly zeskanowane, powinien je zastrzec, poinformowac klientow, przeprosic za klopot i najszybciej jak to mozliwe dostarczyc nowe. Niestety u nas....

Data: 2009-09-13 23:07:18
Autor: Valdi.Pavlack
Historia pewnego skimmingu
"eg" <egetin@wp.pl> news:h8jiur$5c3$1news.wp.pl

[...]

Kiedy¶ mBank stosował się do tej zasady, z pewnymi wyj±tkiem - nie
informował o tym, że kartę zablokował bo wła¶ciciel dokonał ni± transakcji w
trefnym bankomacie.
Teraz jak widzę nawet się im blokować kart nie chce.
Osobi¶cie wolał bym lekko się zszokować (jak miało to miejsce w przeszło¶ci)
w sklepie gdy w kilku terminalach otrzymywałem odmowę (Leo, why?) mimo, że
na koncie jest kasa niż po zalogowaniu się na nie ujrzeć informację, że kto¶
"życzliwy" wypłacił sobie na moje konto euro w Grecji...
Jak widać standardy się zmieniaj±. Ciekawe co na to ePR mBanku? ;)

Data: 2009-09-14 17:00:41
Autor: Rafał
Valdi.Pavlack pisze:
Kiedy¶ mBank stosował się do tej zasady, z pewnymi wyj±tkiem - nie
informował o tym, że kartę zablokował bo wła¶ciciel dokonał ni± transakcji w
trefnym bankomacie.

Nie wiem kiedy. Po wycieku danych z dvdcrave mbank jako jeden z nielicznych banków olał kompletnie ż±danie blokady z Visy (bo nie wierzę, że nie dostał). Więc u nich to normalne.

--
Raf

Data: 2009-09-14 17:03:13
Autor: Valdi.Pavlack
Historia pewnego skimmingu
"Rafał" news:h8llv8$p19$2atlantis.news.neostrada.pl

> [...]

nielicznych banków olał kompletnie ż±danie blokady z Visy (bo nie
wierzę, że nie dostał). Więc u nich to normalne.

Mi zablokowali kartę z jaki¶ 9 miesięcy temu. Transakcja dokonana w jednym z
trefnych bankomatów BZ WBK.

Data: 2009-09-13 22:03:40
Autor: astro
Historia pewnego skimmingu
Uzytkownik krzysztofsf <krzysztofsf@wppl> napisal w wiadomosci
Dokladnie takie komentarze sa na forum mBanku, ze jest to blokada pod wyplate z bankomatu.

www.mbank.pl/forum/read.html?i=909929&t=909929
Dowodzi tego rowniez zrzut ekranu umieszczony w uaktualnionym artykule:
www.wykop.pl/ramka/235253/uwaga-klienci-mbanku-wasze-pieniadze-sa-zagrozone-kradzieza
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2009-09-13 22:16:46
Autor: MarekZ
Historia pewnego skimmingu
"Mithos" <fake@adres.pl> wrote in message news:h8jjl1$fck$1news.onet.pl...

Moja sytuacja :
1) mBank - limit na wypłaty z bankomatu 50 PLN (karta używana dotychczas raz - przez 2 lata),
¦pię w miarę spokojnie :)

Jednak w standardowej sytuacji takie ustawienie dla karty debetowej jest nie do zaakceptowania. Konieczno¶ć modyfikowania limitu przed każda wypłat± to antyudogodnienie a nie wygoda.

Data: 2009-09-13 22:21:36
Autor: Mithos
MarekZ pisze:
Jednak w standardowej sytuacji takie ustawienie dla karty debetowej jest nie do zaakceptowania. Konieczno¶ć modyfikowania limitu przed każda wypłat± to antyudogodnienie a nie wygoda.

Oczywi¶cie. W BRE można ustawiać dodatkowo ilo¶ć, co wydatnie zmniejsza możliwo¶ć skimmingu.

W Alior nie mogę limitować ilo¶ci dlatego też muszę radzić sobie inaczej.

Poza tym posiadanie KK i karty debetowej umożliwia wydatne uzupełnienie się i sięganie do gotówki wtedy kiedy trzeba. W takiej sytuacji można pozwolić sobie na niskie limity wypłat gotówkowych z karty debetowej.

--
Mithos

Data: 2009-09-13 22:47:47
Autor: Chris
Dnia Sun, 13 Sep 2009 22:16:46 +0200, MarekZ napisał(a):

Jednak w standardowej sytuacji takie ustawienie dla karty debetowej jest nie do zaakceptowania. Konieczno¶ć modyfikowania limitu przed każda wypłat± to antyudogodnienie a nie wygoda.

Jest inne, znacznie lepsze rozwi±zanie, zaproponowane na blogu jednego z
mRadnych już wiele lat temu, a które u mnie od tego czasu zdaje
doskonale egzamin.
Zakłada się izzyKonto i wszelkich opłat oraz przelewów dokonuje się z
tego konta, natomiast eKonto służy tylko do operacji kart±.
Stan eKonta zazwyczaj jest zerowy, przelew ¶rodków na to konto robię
tylko wtedy, gdy mam zamiar dokonywać jakiej¶ operacji kart±.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-09-13 23:09:45
Autor: Marcin Wasilewski
Historia pewnego skimmingu
Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:h8jm3r$3e6$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

    Do momentu aż dorobisz się linii kredytowej. Wtedy te konta funkcjami musz± zamienić się.

Data: 2009-09-13 23:30:06
Autor: Mithos
Marcin Wasilewski pisze:
    Do momentu aż dorobisz się linii kredytowej. Wtedy te konta funkcjami musz± zamienić się.

To jest jaki¶ obowi±zek posiadania linii kredytowej ? Ja nie mam i żyję.

--
Mithos

Data: 2009-09-13 23:11:45
Autor: Krzysiek
Chris pisze:
[...]

Lub odwrotnie jak kto¶ ma kredyt odnawialny w ekoncie. Karta do eKonta awaryjnie tylko do transakcji bezgotówkowych (normalnie KK), a karta do izzyKonta tylko bankomaty. Jak nieplanowana wypłata z bankomatu to tel przelew zdefiniowany eKonto > izzyKonto.

Data: 2009-09-13 23:11:00
Autor: Valdi.Pavlack
Historia pewnego skimmingu
"MarekZ" news:h8jjph$72v$1srv.cyf-kr.edu.pl

[...]

Jeżeli kto¶ wypłaca często, to jak najbardziej masz rację - jest to trochę
kłopotliwe. Jeżeli jednak ze ¶ciany korzystasz rzadko albo wcale to chyba
nie jest jakim¶ kosmicznym wysiłkiem podkręcenie sobie na czas wycieczki do
¶ciany limitu na wypłatę gotóweczki z maszyny :)

Data: 2009-09-13 23:09:43
Autor: Valdi.Pavlack
Historia pewnego skimmingu
"Mithos" news:h8jjl1$fck$1news.onet.pl

Moja sytuacja :
1) mBank - limit na wypłaty z bankomatu 50 PLN (karta używana dotychczas
raz - przez 2 lata),

I to jest jedno z sensownych jak nie najlepszych rozwi±zań. Sam je stosuję
(limit mam 100 PLN) a gdy szykuje się jaka¶ większa wypłata to szybko
podkręcamy limit do góry :)

Obydwie karty maj± zablokowane transakcje bezgotówkowe (i internetowe).
¦pię w miarę spokojnie :)

:)

Data: 2009-09-14 06:40:33
Autor: xbartx
Historia pewnego skimmingu
Dnia Sun, 13 Sep 2009 22:10:44 +0200, Mithos napisał(a):

2) Alior - limit wypłat ustawiany zmiennie, standardowo bardzo niski (w
razie czego mogę wypłacić środki w placówce).

Obydwie karty majÄ… zablokowane transakcje bezgotĂłwkowe (i internetowe).

ĹšpiÄ™ w miarÄ™ spokojnie :)

A po cholera tak sobie życie utrudniać? Już pisałem na grupie jak to można zrobić bezpiecznie i elastycznie w A. Zakładasz drugi rachunek ROR do którego nie masz podpiętej karty debetowej i tam trzymasz cała kasę a co jakiś czas, lub jak wolisz przed każdym wyjściem do bankomatu, przelewasz odpowiednią kwotę. Limity na debetowej ustawiasz na maxa, bo i tak za bardzo nie ma co zwinąć i nich sobie "skimują" ile wlezie ;)

Data: 2009-09-14 10:29:43
Autor: witrak()
On 2009-09-14 08:40, xbartx wrote:
Dnia Sun, 13 Sep 2009 22:10:44 +0200, Mithos napisał(a):

2) Alior - limit wypłat ustawiany zmiennie, standardowo bardzo niski (w
razie czego mogę wypłacić ¶rodki w placówce).

Obydwie karty maj± zablokowane transakcje bezgotówkowe (i internetowe).

¦pię w miarę spokojnie :)

A po cholera tak sobie życie utrudniać? Już pisałem na grupie jak to można zrobić bezpiecznie i elastycznie w A. Zakładasz drugi rachunek ROR do którego nie masz podpiętej karty debetowej i tam trzymasz cała kasę a co jaki¶ czas, lub jak wolisz przed każdym wyj¶ciem do bankomatu, przelewasz odpowiedni± kwotę. Limity na debetowej ustawiasz na maxa, bo i tak za bardzo nie ma co zwin±ć i nich sobie "skimuj±" ile wlezie ;)

Jasne, a co jaki¶ czas próbuj± te karty, których jeszcze nie wyczy¶cili i po paru(nastu) miesi±cach - bach, zdejm± gotóweczkę :-)
Zgodnie z prawami Murphy'ego zrobi± to wła¶nie, gdy będziesz potrzebował większej gotówki, żeby zapłacić w knajpie za wieczór kawalerski, wesele albo stypę ;-)

witrak()

Data: 2009-09-14 08:46:58
Autor: xbartx
Historia pewnego skimmingu
Dnia Mon, 14 Sep 2009 10:29:43 +0200, witrak() napisał(a):

Jasne, a co jakiś czas próbują te karty, których jeszcze nie wyczyścili
i po paru(nastu) miesiÄ…cach - bach, zdejmÄ… gotĂłweczkÄ™ :-) Zgodnie z
prawami Murphy'ego zrobią to właśnie, gdy będziesz potrzebował większej
gotówki, żeby zapłacić w knajpie za wieczór kawalerski, wesele albo
stypÄ™ ;-)

To naprawdę musieliby się wstrzelić, coś jak 6tka w lotka ;)

Data: 2009-09-14 05:28:51
Autor: MałgosiaK
On 14 Wrz, 10:46, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

> prawami Murphy'ego zrobi± to wła¶nie, gdy będziesz potrzebował większej
> gotówki, żeby zapłacić w knajpie za wieczór kawalerski, wesele albo

To naprawdę musieliby się wstrzelić, co¶ jak 6tka w lotka ;)

Xenocide

Witam,

odpowiadaj±c na informacje które pojawiły się w tym po¶cie pragnę
podkre¶lić, że korzystanie z kart mBanku jest bezpieczne.

mBank cały czas monitoruje transakcje dokonywane kartami płatniczymi,
współpracuj±c w tym zakresie zarówno z wła¶cicielami bankomatów, jak i
organizacj± VISA. W przypadku pojawienia się przesłanek mog±cych
¶wiadczyć o zagrożeniu bezpieczeństwa karty Klienta jest ona
zastrzegana, a Klient informowany o zaistniałej sytuacji przez
upoważnionego Pracownika mBanku. To czy do takiego kontaktu ze strony
Pracownika Banku dojdzie zależy od wielu czynników, np. dostępno¶ci
Klienta, poprawno¶ci danych teleadresowych.

Bezpieczeństwo wykonywanych transakcji zależy również od postępowania
samego Klienta. Należy zwracać szczególn± uwagę na wygl±d bankomatu, w
którym następuje wypłata ¶rodków, oraz dostosować wielko¶ć limitów
dostępnych na karcie do aktualnych potrzeb (ich zmiana możliwa jest w
każdej chwili w serwisie internetowym lub u Operatora mLinii). W
przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowo¶ci co do operacji
wykonanych kart± Klient powinien natychmiast poinformować Bank, a w
przypadku podejrzenia podrobienia paska magnetycznego karty
(skimming), również Policję.

Obecnie oczekujemy na ostateczne potwierdzenia dotycz±ce zaistniałej
sytuacji. W przypadku potwierdzenia, iż utrata ¶rodków jest wynikiem
skimmingu Klienci odzyskaj± swoje ¶rodki.

MałgosiaK (mBank)

Data: 2009-09-14 06:02:19
Autor: Jarek Andrzejewski
On Sep 14, 2:28 pm, MałgosiaK <malko...@gmail.com> wrote:

Obecnie oczekujemy na ostateczne potwierdzenia dotycz±ce zaistniałej
sytuacji. W przypadku potwierdzenia, iż utrata ¶rodków jest wynikiem
skimmingu Klienci odzyskaj± swoje ¶rodki.

No tak, przecież mogli wszyscy razem akurat teraz na wakacje do Grecji
wyjechać i akurat przypadkiem wypłacać w bankomatach tego samego
banku :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-09-14 09:58:12
Autor: witek
MałgosiaK wrote:

Obecnie oczekujemy na ostateczne potwierdzenia dotycz±ce zaistniałej
sytuacji. W przypadku potwierdzenia, iż utrata ¶rodków jest wynikiem
skimmingu Klienci odzyskaj± swoje ¶rodki.

aha, tez tak mialem
kto¶ posłużył się moj± kart±. Dokładnie tak samo było.
W momencie telefonu do banku karta została zastrzeżona, a bank udzielił mi kredytu w wysoko¶ci zablokowanej kwoty na czas rozpatrywania reklamacji. Pieni±dze były dostępne na koncie zanim zakończyłem rozmowę.
Moża czas na nowe standardy?

Data: 2009-09-14 18:18:22
Autor: witek
Historia pewnego skimmingu
eg wrote:
kto¶ pos³u¿y³ siê moj± kart±. Dok³adnie tak samo by³o.
W momencie telefonu do banku karta zosta³a zastrze¿ona, a bank udzieli³ mi kredytu w wysoko¶ci zablokowanej kwoty na czas rozpatrywania reklamacji. Pieni±dze by³y dostêpne na koncie zanim zakoñczy³em rozmowê.
MoÂża czas na nowe standardy?

a w jakim banku?

1. nie polskim
2. lokalnym, o zasięgu kilku miast tylko.
3. na drugiej półkuli

Data: 2009-09-14 13:20:36
Autor: xbartx
Historia pewnego skimmingu
Dnia Mon, 14 Sep 2009 05:28:51 -0700, MałgosiaK napisał(a):

odpowiadając na informacje które pojawiły się w tym poście pragnę
podkreślić, że korzystanie z kart mBanku jest bezpieczne.
(...)
Obecnie oczekujemy na ostateczne potwierdzenia dotyczące zaistniałej
sytuacji. W przypadku potwierdzenia, iż utrata środków jest wynikiem
skimmingu Klienci odzyskają swoje środki.

Oczywiście Pani Małgosiu, wszystko ładnie i pięknie wygląda na papierze i ePeeRze ;), ale szara rzeczywistość jest nieco bardziej szara, szczególnie jeżeli pieniądze należą do klienta a nie banku. Było na grupie nie raz i nie dwa. We wpłatomatach mbanku można zaliczyć error i czekać na rozpatrzenie reklamacji tydzień albo lepiej, jednocześnie nie móc dysponować swoimi środkami, zresztą podobnie jest w tym przypadku - do rozwiązania sprawy, klient nie na dostępu do swoich pieniędzy. Dlatego uważam, iż lepiej się samemu zabezpieczyć poprzez właśnie triki w stylu mbanku (izzykonto+ekonto), Alior dwa konta ROR, w eurobanku ROR+KO itd itp.

Data: 2009-09-14 15:18:30
Autor: witrak()
On 2009-09-14 10:46, xbartx wrote:
[...]

Nie, nie, bo tu zdarzenia nie s± równoprawdopodobne ;-) ponieważ jedno z Praw Murphy'ego mówi:

Jeżeli co¶ złego *może* się zdarzyć, to zdarzy się *na pewno*.

witrak()

Data: 2009-09-14 13:22:28
Autor: xbartx
Historia pewnego skimmingu
Dnia Mon, 14 Sep 2009 15:18:30 +0200, witrak() napisał(a):

Nie, nie, bo tu zdarzenia nie sÄ… rĂłwnoprawdopodobne ;-) poniewaĹĽ jedno z
Praw Murphy'ego mĂłwi:

Jeżeli coś złego *może* się zdarzyć, to zdarzy się *na pewno*.

No to trzeba sobie ustalić, że po większe pieniądze w gotówce powiedzmy
500, wybieramy się do oddziału, no ale według Murphego wychodząc z niego
dostaniemy z rogiem po Ĺ‚bie :)

Data: 2009-09-13 23:19:10
Autor: elmer radi radisson
astro wrote:

Bankomat przy ulkicy ul Grójeckiej 80/102 w Warszawie okazal sie zbyt zachlanny...
www.pokazywarka.pl/uwaga-na-pieniadze-w-mbanku

To jest jakas swiezyzna, czy defacto jakis odkop?
Bo mam male deja vu - ten bankomat bodajze w zeszlym roku mial spora
przygode z jakimis sniadymi skimmerami.

--

memento lorem ipsum

Historia pewnego skimmingu