Historia po³±czeñ telefonicznych

Data: 2014-10-20 22:44:33
Autor: Pszemol
Historia po³±czeñ telefonicznych
Jak to jest w Androidzie z aplikacj± "telefon"...
czy bêd±c w trakcie rozmowy mogê sobie podgl±dn±æ
historiê wykonanych wcze¶niej rozmów z osob± z któr±
rozmawiam aktualnie czy te¿ mo¿na to zrobiæ dopiero
po od³o¿eniu s³uchawki lub przed wybraniem numeru?

W iOS6 nie jest dostêpna historia po³±czeñ w trakcie rozmowy.

Data: 2014-10-21 00:01:24
Autor: Marek
Historia połączeń telefonicznych
On Mon, 20 Oct 2014 22:44:33 +0200, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Jak to jest w Androidzie z aplikacjÄ… "telefon"...
czy będąc w trakcie rozmowy mogę sobie podglądnąć
historię wykonanych wcześniej rozmów z osobą z którą
rozmawiam aktualnie czy też można to zrobić dopiero
po odłożeniu słuchawki lub przed wybraniem numeru?

Źle postawione pytanie, w Androidzie wszystko można pod warunkiem, że używa się aplikację, która posiada funkcjonalnośc o którą pytasz. Jeśli dialer, który używasz nie podiada tej funkcji to go wymień na inny. Genialne, prawda?

--
Marek

Data: 2014-10-21 00:36:39
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-21 00:01, Użytkownik Marek napisał:

[...]

Dla fanatycznego zwolennika ajfonów nie bardzo. On jest wychowany
na tym że to co firma zainstalowała jest obowiązujące i ma wystarczyć.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-21 07:30:44
Autor: Pszemol
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.6927482915028493196news.neostrada.pl...
[...]

Zadam więc inne pytanie: czy dialer wbudowany w system
przez Googla ma tą funkcjonalność czy trzeba szukać alternatywy?

Data: 2014-10-21 08:27:06
Autor: Marek
On Tue, 21 Oct 2014 07:30:44 +0200, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Zadam więc inne pytanie: czy dialer wbudowany w system
przez Googla ma tą funkcjonalność czy trzeba szukać alternatywy?

Ten od googla (czyli natywny) jest bardzo prosty, służy jako developerski sample i tester api telefonu (zgodnie z zasadą, że Android to system napisany przez programistów dla programistôw) i może nie mieć funkcji o którą pytasz. Z reguły dany producent dostarcza własny, często jeszcze bardziej drewniany, jakby pisany przez idiotów (dla idiotów) nie używających nigdy narzędzia, które tworzą (zjawisko występujące nie tylko u producentów software'u).

--
Marek

Data: 2014-10-21 19:43:43
Autor: Pszemol
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.8978543514648050836news.neostrada.pl...
[...]

Piszesz z pozycji kogoÅ› kto zna system czy zgadujesz?
Bo co to znaczy "może nie mieć takiej funkcji"? Ma ją czy jej nie ma?

Data: 2014-10-22 01:53:36
Autor: Marek
On Tue, 21 Oct 2014 19:43:43 +0200, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Piszesz z pozycji kogoÅ› kto zna system czy zgadujesz?
Bo co to znaczy "może nie mieć takiej funkcji"? Ma ją czy jej nie
ma?

Kurde. Google dostarcza tylko api. To producent telefonu wykorzystuje funkcje api np. w swoim dialerze. To co widzisz w telefonie to dzieÅ‚o programistyczne producenta wykorzystujace api Androida dostarczane przez Googla. KPW? Android to api a nie jakis konkretny produkt z okreskonymi funkcjami. Jak  ci siÄ™ dialer nie podoba, napisz wÅ‚asny. Dialer może robić cokolwiek, np. przeszukiwac google i wyswietlac linki zawierajace strony z nr ktorym gadasz. Albo wyswietlac film. Albo przerwać rozmowe po 666 sekundzie.
Albo mieć tylko cyfrową klawiaturę do wyboru nr bez bazy konraktów, a co niech userzy ćwiczą pamięć.

--
Marek

Data: 2014-10-22 09:29:08
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Historia po³±czeñ telefonicznych
Dnia 2014-10-22, o godz. 01:53:36
Marek <fake@fakeemail.com> napisa³(a):

Kurde. Google dostarcza tylko api. To producent telefonu wykorzystuje funkcje api np. w swoim dialerze. To co widzisz w telefonie to dzie³o programistyczne producenta wykorzystujace api Androida dostarczane przez Googla. KPW? Android to api a nie jakis konkretny produkt z okreskonymi funkcjami. Jak  ci siê dialer nie podoba, napisz w³asny.

Nie do koñca masz racjê. Nexusy s± telefonami referencyjnymi Google-a
choæ nie przez nich produkowane. I s± to konkretne telefony z
konkretnymi funkcjami a nie API.

Zdrówko

Data: 2014-10-22 08:14:52
Autor: masti
Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

[...]

ale to nie znaczy, ze ka¿dy telefon z Androidem ma taki sam dialer mieæ.
To jest demo technologii i pokazanie jak dzia³a.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-10-22 10:42:00
Autor: Marek
Historia połączeń telefonicznych
On Wed, 22 Oct 2014 09:29:08 +0200, "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote:
Nie do końca masz rację. Nexusy są telefonami referencyjnymi
Google-a
choć nie przez nich produkowane. I są to konkretne telefony z
konkretnymi funkcjami a nie API.

ZrobiÅ‚em pewien skrót myÅ›lowy. No ale ich funkcjonalność (konkretnych aplikacji w gotowym telefonie nexusaj) to tylko zrealizowana pewna,  wybrana grupa możliwych funkcjonalnoÅ›ci api. Jak pisaÅ‚em wczeÅ›niej np. dialer może mieć tylko klawiaturÄ™ numerycznÄ… i nic wiÄ™cej. Wszystko zależy co "vendor" zamieÅ›ci. A w ogóle pytanie Pszemola to jakieÅ› dziwne jest, bo przecież w trakcie rozmowy można uruchomić aplikacjÄ™ kontakty i przyjrzeć historiÄ™ dowolnego nr. ZresztÄ… można uruchomić dowolnÄ… aplikacjÄ™. Dla mnie pytanie bez sensu.

--
Marek

Data: 2014-10-22 10:06:33
Autor: rs
<babcia@jewish.org.pl> wrote:
Nie do końca masz rację. Nexusy są telefonami referencyjnymi
Google-a
choć nie przez nich produkowane. I są to konkretne telefony z
konkretnymi funkcjami a nie API.

Zrobiłem pewien skrót myślowy. No ale ich funkcjonalność (konkretnych
aplikacji w gotowym telefonie nexusaj) to tylko zrealizowana pewna,
wybrana grupa możliwych funkcjonalności api. Jak pisałem wcześniej np.
dialer może mieć tylko klawiaturę numeryczną i nic więcej. Wszystko
zależy co "vendor" zamieści. A w ogóle pytanie Pszemola to jakieś dziwne
jest, bo przecież w trakcie rozmowy można uruchomić aplikację kontakty i
przyjrzeć historię dowolnego nr. Zresztą można uruchomić dowolną
aplikacjÄ™. Dla mnie pytanie bez sensu.

w iPhonie mozna tak zrobic? jak? <rs>

Data: 2014-10-22 23:32:27
Autor: Pszemol
Użytkownik "rs" <no.address@no.spam.info> napisał w wiadomości news:5447b9ee$0$44750$c3e8da3$dd9697d2news.astraweb.com...
[...]

Trywialnie prosto: w czasie rozmowy naciskasz okrągły guzik Home
na przodzie telefonu: dialer ucieka do takiej zielonej belki na górze
ekranu (na której można tapnąć aby go wywołać spowrotem na ekran)
a na reszcie ekranu pojawiają się normalne ikony dostępnych aplikacji...

Data: 2014-10-22 23:30:20
Autor: Pszemol
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.4702371997766244120news.neostrada.pl...
A w ogóle pytanie Pszemola to jakieś dziwne jest,
bo przecież w trakcie rozmowy można uruchomić aplikację kontakty i przyjrzeć historię dowolnego nr.

Aplikacja "Contacts" na iOS to książka adresowa,
nie ma w niej ani historii wybranych połączeń ani
historii wysłanych e-mailii ani historii dojazdów do
adresu ulicznego... Sucha baza adresowa.

Historię połączeń natomiast oferuje aplikacja dialera,
gdzie pod pozycją na liście ostatnio wykonanych połączeń
masz ciąg dat/czasów ostatnich rozmów i jak dotkniesz
pozycji na liście nazwisk to automagicznie wykręcasz
numer skojarzony z tÄ… osobÄ….

Ta lista jest niedostępna w tej aplikacji w czasie rozmowy.
Można jedynie rozmowę zawiesić, przełączyć na głośnik
lub wywołać klawiaturę do wstukania kodow DTFM do
np. automatów bankowych.

Zresztą można uruchomić dowolną aplikację. Dla mnie pytanie bez sensu.

Tak, uruchomić można dowolną, z wyjątkiem tego dialera
którego przecież właśnie używasz i mu się GUI zmienia tak,
że listy z historią połączeń lub lista "ulubionych" kontaktów
jest niedostępna.

Data: 2014-10-23 00:06:12
Autor: P.B.
Historia po³±czeñ telefonicznych
Dnia Wed, 22 Oct 2014 23:30:20 +0200, Pszemol napisa³(a):

Aplikacja "Contacts" na iOS to ksi±¿ka adresowa,
nie ma w niej ani historii wybranych po³±czeñ ani
historii wys³anych e-mailii ani historii dojazdów do
adresu ulicznego... Sucha baza adresowa.

To smutne...

Historiê po³±czeñ natomiast oferuje aplikacja dialera,
gdzie pod pozycj± na li¶cie ostatnio wykonanych po³±czeñ
masz ci±g dat/czasów ostatnich rozmów i jak dotkniesz
pozycji na li¶cie nazwisk to automagicznie wykrêcasz
numer skojarzony z t± osob±.

£a³! Amajzing!

Ta lista jest niedostêpna w tej aplikacji w czasie rozmowy.
Mo¿na jedynie rozmowê zawiesiæ, prze³±czyæ na g³o¶nik
lub wywo³aæ klawiaturê do wstukania kodow DTFM do
np. automatów bankowych.

Zreszt± mo¿na uruchomiæ dowoln± aplikacjê. Dla mnie pytanie bez sensu.

Tak, uruchomiæ mo¿na dowoln±, z wyj±tkiem tego dialera
którego przecie¿ w³a¶nie u¿ywasz i mu siê GUI zmienia tak,
¿e listy z histori± po³±czeñ lub lista "ulubionych" kontaktów
jest niedostêpna.

No to wiesz dlaczego u¿ytkownik iPhone, musi byæ wyznawc± Apple - w BB, czy
Androidzie u¿ytkownicy nie maj± takich problemów. Nawet zabytkowy BB Curve
8900 z OS5 ma mo¿liwo¶æ wybrania z poziomu kontaktu w ksi±¿ce adresowej
"Dziennika dzia³añ", w którym masz ca³± aktywno¶æ: SMS'y, po³±czenia,
e-maile, pozycje kalendarza zwi±zane z tym kontaktem. W nowszych BB
dziennik wy¶wietla siê automagicznie na karcie kontaktu. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-10-23 06:06:22
Autor: Pszemol
Historia po³±czeñ telefonicznych
U¿ytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:2nv3ezm4ftgs.1a7h9cv9778p5.dlg40tude.net...
[...]

Czy ja wiem... nie przesadza³bym z tymi emocjami :-)

[...]

Wspania³e, nie? :-)))

[...]

Jasne... BB jest "the best", dlatego tak± furorê na rynku robi±
jego telefony i dlatego akcjonariusze prze¶cigaj± siê w zakupie
akcji RIM na gie³dzie :-)))

Data: 2014-10-23 07:45:04
Autor: P.B.
Historia po³±czeñ telefonicznych
Dnia Thu, 23 Oct 2014 06:06:22 +0200, Pszemol napisa³(a):

Jasne... BB jest "the best", dlatego tak± furorê na rynku robi±
jego telefony i dlatego akcjonariusze prze¶cigaj± siê w zakupie
akcji RIM na gie³dzie :-)))

He he... Miliony much nie mog± siê myliæ! Pozwól jednak, ¿e ja wybiorê
stek, zamiast krowiego ³ajna :) --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-10-23 19:40:58
Autor: Pszemol
Historia po³±czeñ telefonicznych
U¿ytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1bganl3ftpfsc$.u57p3013byik.dlg40tude.net...
[...]

Tak sobie to t³umacz i bêdzie Ci siê ¿y³o lepiej :-)

Data: 2014-10-23 00:18:25
Autor: Marek
On Wed, 22 Oct 2014 23:30:20 +0200, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Historię połączeń natomiast oferuje aplikacja dialera,

Żeby przejrzeć listę połączeń to trzeba odpalać aplikację dialer? A daty można wymienić dialer na inny jak się niepodoba? Co wtedy z tą listą połączeń?

--
Marek

Data: 2014-10-23 06:04:41
Autor: Pszemol
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.3414804059877876902news.neostrada.pl...
On Wed, 22 Oct 2014 23:30:20 +0200, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Historię połączeń natomiast oferuje aplikacja dialera,

Żeby przejrzeć listę połączeń to trzeba odpalać aplikację dialer?

Jeśli przez "odpalać" masz na myśli tapnięcie na ikonę zielonego
telefonu to tak, trzeba strasznie odpalać... tak jak każdą inną apkę.

A daty można wymienić dialer na inny jak się niepodoba?
Co wtedy z tą listą połączeń?

Nie wiem, nie próbowałem.

Data: 2014-10-23 23:48:45
Autor: Marek
On Thu, 23 Oct 2014 06:04:41 +0200, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Jeśli przez "odpalać" masz na myśli tapnięcie na ikonę zielonego
telefonu to tak, trzeba strasznie odpalać... tak jak każdą inną
apkÄ™.

A dlaczego akurat zielonego? W Ameryce wszystkie telefony są zielone i ma się łatwo kojarzyć czy coś w tym stylu? Serio pytam.

--
Marek

Data: 2014-10-24 00:40:39
Autor: J.F.
Historia połączeń telefonicznych
Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
[...]

Nie tylko w Ameryce. O masz
http://mixplus.krotkie-kody.com/

Tak bylo w pierwszej komorce i tak zostalo.
Wiec pretensje mozna by miec, gdyby Apple zmienilo kolorki.

J.

Data: 2014-10-24 04:59:34
Autor: Pszemol
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:544983e8$0$12633$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Marek czepia się dla czepiania... Mem "zielonej słuchawki" jest tak
mocno już ustabilizowany że używa się go wszędzie, i każdy wie co to
znaczy - nawet gdy u niego słuchawka może być buraczkowo-czerwona.

Data: 2014-10-23 23:52:10
Autor: Marek
Historia połączeń telefonicznych
On Thu, 23 Oct 2014 06:04:41 +0200, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
> A daty można wymienić dialer na inny jak się niepodoba?
> Co wtedy z tą listą połączeń?
Nie wiem, nie próbowałem.

Sorry ale dopiero teraz do mnie to dotarło: taki macher od iphona jesteś i nawet nie wiesz czy dialer masz wymienny? Szok.

--
Marek

Data: 2014-10-24 04:58:17
Autor: Pszemol
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.7653032900137934359news.neostrada.pl...
> [...]

Sorry ale dopiero teraz do mnie to dotarło: taki macher od iphona jesteś i nawet nie wiesz czy dialer masz wymienny? Szok.

Chyba mnie z kimÅ› mylisz...
Co do wymiany "dialera" to mam w swoim iPhone 3 różne:
- ten domyślny co przyszedł od Apple w iOS (obsługuje tylko GSM -> telefon)
- ten wbudowany w appka Skype (obsługuje bramkę Skype -> telefon)
- ten wbudowany w appka dp VoIPa (obsługuje bramkę VoIP -> telefon)

Data: 2014-10-24 09:32:39
Autor: Marek
Historia połączeń telefonicznych
On Fri, 24 Oct 2014 04:58:17 +0200, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Chyba mnie z kimÅ› mylisz...

Nie nie mylÄ™.

[...]

Ja się nie pytam, co dostałeś gotowe w pudełku ale jak to możesz wymienić i co z tym zrobić.

--
Marek

Data: 2014-10-24 21:54:39
Autor: Pszemol
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.6612736367141675594news.neostrada.pl...
[...]

Tylko ten pierwszy dostałem gotowy, dwa pozostałe doinstalowałem z AppStore.

Data: 2014-10-21 09:53:07
Autor: MichaelData®
Historia połączeń telefonicznych
Pszemol wydumał(a) w news:m24r2j$dmt$1dont-email.me :

[...]
JeÅ›li  dialer, który używasz nie podiada tej funkcji to go wymieÅ„ na
inny.  Genialne, prawda?
Zadam więc inne pytanie: czy dialer wbudowany w system
przez Googla ma tą funkcjonalność czy trzeba szukać alternatywy?

Googiel pozostawia w takich tematach furtkę dla programistów, którzy to wykorzystują, najczęsciej ZA DARMO w róznych kolorach/układach/mozliwosciach. To temin nieznany Applofilom :)
--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\  "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you

Data: 2014-10-21 19:45:54
Autor: Pszemol
Użytkownik "MichaelData®" <spam@ognik.com> napisał w wiadomości news:m254jg$l3j$1mx1.internetia.pl...
> [...]

którzy to wykorzystują, najczęsciej ZA DARMO w róznych
kolorach/układach/mozliwosciach. To temin nieznany Applofilom :)

Kituś Bajtluś - potrafisz odpowiedzieć na pytanie czy nie potrafisz?
Nie pytałem o to jaki program można napisać pod Androida
tylko jaki już tam jest w telefonie dostarczony od Googla.

Data: 2014-10-21 20:05:07
Autor: Krystek
W dniu 2014-10-21 19:45, Pszemol pisze:
Użytkownik "MichaelData®" <spam@ognik.com> napisał:
..
> [...]

Nie pytałem o to jaki program można napisać pod Androida
tylko jaki już tam jest w telefonie dostarczony od Googla.

Zależy od programu do obsługi połączeń zaszytego w systemie. W SAMSUNGU może być, w ALCATEL-u może nie być, w SONY może być, a w smartfonie innego producenta może nie być. Co producent, to inne rozszerzenia gołego Androida.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-10-22 02:39:09
Autor: MichaelData®
Historia połączeń telefonicznych
Pszemol wydumał(a) w news:m2664v$ctt$1dont-email.me :
[...]

OK, mój ma. W ajplach jak jeden nie ma to wszystkie nie mają. Spox, rozumiem pytanie "na poziomie ajpla" :)

Nie pytałem o to jaki program można napisać pod Androida
tylko jaki już tam jest w telefonie dostarczony od Googla.

Gogiel-mogiel. Najwazjesze że "ta religia" (Andro) ma wielu Bogów i wybiera sie takiego jaki pasuje najlpiej wierzącemu. Ajpel ma jednego Boga, faszystowskiego :/

Data: 2014-10-22 20:55:20
Autor: John Kołalsky
[...]

Nie bardzo. Każda aplikacja musiałaby oferować wszystkie funkcjonalności do jakich urządzenie jest używane np nawigacja musiałaby mieć telefon i sms i latarkę i ...

Data: 2014-10-22 19:05:05
Autor: masti
John Ko³alsky wrote:

U¿ytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com>

[...]

¬le postawione pytanie, w Androidzie wszystko mo¿na pod warunkiem, ¿e u¿ywa siê aplikacjê, która posiada funkcjonalno¶c o któr± pytasz. Je¶li dialer, który u¿ywasz nie podiada tej funkcji to go wymieñ na inny. Genialne, prawda?

Nie bardzo. Ka¿da aplikacja musia³aby oferowaæ wszystkie funkcjonalno¶ci do jakich urz±dzenie jest u¿ywane np nawigacja musia³aby mieæ telefon i sms i latarkê i ...

po co? masz nawigacjê, dialer i latarkê.
Ale jak bardzo chcesz to mo¿esz to miec w jednej aplikacji.

Data: 2014-10-22 21:55:10
Autor: John Ko³alsky
Historia po³±czeñ telefonicznych

U¿ytkownik "masti" <gone@to.hell>

[...]

Bo tak napisa³

masz nawigacjê, dialer i latarkê.
Ale jak bardzo chcesz to mo¿esz to miec w jednej aplikacji.

Aha

Data: 2014-10-23 00:14:44
Autor: Marek
On Wed, 22 Oct 2014 20:55:20 +0200, John Kołalsky<john@kowal.invalid> wrote:
Nie bardzo. Każda aplikacja musiałaby oferować wszystkie
funkcjonalności do
jakich urządzenie jest używane np nawigacja musiałaby mieć telefon
i sms i
latarkÄ™ i..

Nie oto chodzi, jest api z którego można skorzystać i napisać własną aplikację mającą to co się chce, np. dialer z historią połączeń.

--
Marek

Data: 2014-10-23 06:07:27
Autor: Pszemol
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.4660767464767190070news.neostrada.pl...
[...]

Marku, ale nie o tym mowa. Nie jesteśmy na forum dla developerów.
Jesteśmy użytkownikami i rozmawiamy o gotowych produktach a nie
o ich możliwościach oprogramowywania przez programistów z użyciem API...

Data: 2014-10-23 07:21:56
Autor: masti
Pszemol wrote:

U¿ytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:almarsoft.4660767464767190070news.neostrada.pl...
On Wed, 22 Oct 2014 20:55:20 +0200, John Ko³alsky<john@kowal.invalid> wrote:
[...]

Nie oto chodzi, jest api z którego mo¿na skorzystaæ i napisaæ w³asn± aplikacjê maj±c± to co siê chce, np. dialer z histori± po³±czeñ.

Marku, ale nie o tym mowa. Nie jeste¶my na forum dla developerów.
Jeste¶my u¿ytkownikami i rozmawiamy o gotowych produktach a nie
o ich mo¿liwo¶ciach oprogramowywania przez programistów z u¿yciem API...

ta mo¿liwo¶æ to jest to co zobaczysz w dostêpnych aplikacjach. Nikt od
Ciebie nie wymaga, ¿eby¶ sam te aplikacje pisa³.

Data: 2014-10-23 19:34:42
Autor: John Ko³alsky
[...]

Jednak ci±gle nie ma sensu pisanie kombajnów zawieraj±cych wszystkie mo¿liwe funkcjonalno¶ci.

Data: 2014-10-23 23:43:52
Autor: Marek
On Thu, 23 Oct 2014 06:07:27 +0200, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
[...]

Czasy gotowców odchodząv do lamusa.

--
Marek

Data: 2014-10-24 01:47:07
Autor: John Kołalsky
[...]

Napisanie nawet w miarę prostej aplikacji to jednak masa czasu na co może sobie pozwolić co najwyżej doświadczony programista, który już ten czas stracił.

Data: 2014-10-24 09:29:47
Autor: Marek
Historia połączeń telefonicznych
On Fri, 24 Oct 2014 01:47:07 +0200, John Kołalsky<john@kowal.invalid> wrote:
Napisanie nawet w miarÄ™ prostej aplikacji to jednak masa czasu na
co może
sobie pozwolić co najwyżej doświadczony programista, który już ten
czas
stracił.

Nie odstraszaj ludzi przed programowaniem w andku. JeÅ›li apka nie ma mieć wykfintnej grafiki, której diopieszczenie faktycznie może zająć trochÄ™ czasu to napisanie jakieÅ› funkcjonalnoÅ›ci np. serwisu informujÄ…cego o zdarzeniach w tel. ii wysÅ‚ajÄ…ce to info dalej to kwestia minut i to dla zupeÅ‚nie niedoÅ›wiadczonego programisty bo w sieci jest peÅ‚no gotowców, które tylko wystarczy dostosować do wÅ‚asnych potrzeb.  W Andku to jest fajne, że jak siÄ™ ma pomysÅ‚ na jakÄ…Å› funkcjonalność, która na etapie zaÅ‚ożeÅ„ wydaje siÄ™ skomplikowana do zrobienia to później jest zaskoczenie jakie to proste, bo wiÄ™kszość tej skomplikowanej roboty odwala api a programista wÅ‚aÅ›ciwie ma poprzestawić tylko kilka wajch. Javy  nie lubiÄ™ ale doceniam prostotÄ™ i szybkość z jakÄ… można tworzyć aplikacje.
KiedyÅ› znajomy zastrzeliÅ‚ mnie proÅ›bÄ…, przerabiaÅ‚ na excela pewne pliki, które wypluwane miaÅ‚ z jakieÅ› aplikacji. Po przerobieniu ich rÄ™cznie na xls musiaÅ‚ je wysyÅ‚ać ftpem gdzieÅ› tam. No to mnie pyta, czy daÅ‚oby siÄ™ to jakoÅ› w telefonie zautomatyzować. WydawaÅ‚o mi siÄ™, że to cholernie skomplikowane, szczególnie ten xls bo to coÅ› z tym windowsem zwiÄ…zane  (windows to widujÄ™ u znajomych,  czasami w tv albo na laptopie żony, do którego nie mam prawa siÄ™ dotykać bo zaraz coÅ› popsujÄ™). Po przyjrzeniu siÄ™ jak ten xls ugryźć, okazaÅ‚o siÄ™, że sÄ… gotowe "javove" api do generowania xls, które sdk andka wciÄ…ga bez zajÄ…kniÄ™cia a o ftp to już nie wspominajÄ…c. ZÅ‚ożenie tego do kupy w dziaÅ‚ajÄ…ca apkÄ™ zajęło może z godzinkÄ™, to dużo czasu? Ja jestem dziadek ale mÅ‚odzież  takie rzeczy to pewnie robi w kilkanaÅ›cie minut.

--
Marek

Data: 2014-10-24 19:03:41
Autor: John Kołalsky
[...]

Bądźmy realistami. Ludzie którzy chcą programować nie przejmą się. Poza tym, nie chodzi konkretnie o andka tylko o dowolny system nawet niekoniecznie mobilny bo wszystkie współczesne systemy mają wygodne API.

Jeśli apka nie ma mieć wykfintnej grafiki, której diopieszczenie faktycznie może zająć trochę czasu

Dla niedoświadczonego grafika ... (pierdzylyndzy)

to napisanie jakieś funkcjonalności np. serwisu informującego o zdarzeniach w tel. ii wysłające to info dalej to kwestia minut i to dla zupełnie niedoświadczonego programisty bo w sieci jest pełno gotowców, które tylko wystarczy dostosować do własnych potrzeb.

Jak ? Najpierw trzeba mieć środowisko programistyczne, potem spośród tysięcy znaleźć właściwy przykład, dalej nauczyć się klikać po środowisku by w ogóle dotrzeć do kodu, ... . Taki specjalista był w BSC co pokazywał w godzinę przeróżne możliwości RAD wklejając gotowe pliki itp, ale normalnie to trzeba też wyklikać a żeby wyklikać to trzeba wiedzieć jak wyklikać a żeby mieć czym wyklikać trzeba wiedzieć co zainstalować itd

[...]

Potrzebowałem uruchomić program komunikujący się po BT z urządzeniem mierzącym temperaturę do którego notabene też kiedyś pisałem program by mogło mierzyć. Miałem wyszukany kiedyś program, który umiał realizować taką komunikację i cośtam wysyłający, ale ... innym protokołem. Żeby mi to zadziałało potrzebowałem więc zaimplementować nowy protokół. Szczęśliwie miałem już taką implementację na podobną ale jednak nie tę samą platformę w tym samym języku programowania, więc zadanie było generalnie proste. Zeszło mi jednak całe popołudnie a program tylko wyświetlił pomiary i nie nadaje się jeszcze do opublikowania. Może nie mam wybitnego IQ, ale jak tak obserwuję młodszych to szybciej im nie idzie, więc ... ile czasu zajęłoby napisanie od zera kompletnego programu zielonemu programiście ?

Ja jestem dziadek ale mÅ‚odzież  takie rzeczy to pewnie robi w kilkanaÅ›cie minut.

Młodzi programiści nieco szybciej łapią i chętniej próbują nowe rzeczy, ale niespecjalnie przekłada się to na działający produkt.

Data: 2014-10-23 19:27:03
Autor: John Kołalsky
[...]

Znaczy ... jak nie pasuje, że dialer nie ma kontaktów to należy sobie własny napisać który ma ? Zaprzecza sensowi istnienia wielu dedykowach różnym funkcjonalnościom aplikacji. Ja wiem, że w pewnych okolicznościach można przełączać się między aplikacjami, ale jak mowa o pisaniu to akurat zupełna fikcja bo przeciętny kowalski niczego nie programuje tylko konsumuje gotowe oprogramowanie, które siłą rzeczy nie ma każdej możliwej fukcjonalności.

Data: 2014-10-21 00:02:39
Autor: AL
On 2014-10-20 22:44, Pszemol wrote:
[...]

masz dostêp do wszystkiego - w tym historii rozmów (w³a¶nie zrobi³em test - XperiaZ1compact, KitKat 4.4.4)

Data: 2014-10-21 19:14:06
Autor: Tomek
Historia po³±czeñ telefonicznych
U¿ytkownik "Pszemol"  napisa³:

czy bêd±c w trakcie rozmowy mogê sobie podgl±dn±æ
historiê wykonanych wcze¶niej rozmów z osob± z któr±
rozmawiam aktualnie

Oczywi¶cie. Android 4.2.2

Data: 2014-10-26 12:01:47
Autor: JS
Historia po³±czeñ telefonicznych

U¿ytkownik "Pszemol"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:m23s7v$5he$1@dont-email.me...

[...]

A po jak± cholerê? Tre¶ci rozmów nawet w i-co¶tam nie sprawdzisz...

JS

Data: 2014-10-26 21:41:24
Autor: Pszemol
Historia po³±czeñ telefonicznych
U¿ytkownik "JS" <ianusUSUN@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:544d3101$0$12633$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Mnie nie interesuje tre¶æ rozmów tylko data/czas
po³±czenia z numerem z którym aktualnie jestem
na linii.

Data: 2014-10-27 19:53:42
Autor: Tomek
[...]

Napisa³o ju¿ kilka osób, w tym ja - jest to mo¿liwe.
Jak d³ugo bêdziesz siê nad tym modli³?

Data: 2014-10-28 23:12:57
Autor: Pszemol
Historia po³±czeñ telefonicznych
U¿ytkownik "Tomek" <nie@odpisuj.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:m2m4bf$6ki$1node2.news.atman.pl...
[...]

Zauwa¿ komu i na jakie pytanie odpisa³em.
Mo¿e zrozumiesz kontekst wypowiedzi.

Data: 2014-10-29 18:41:51
Autor: Tomek
[...]

Zauwa¿ kto ju¿ tê sprawê Ci wyja¶ni³, mo¿e zrozumiesz, ¿e siê wci±¿ pogr±¿asz w swojej g³upocie i ignorancji prowokuj±c kolejne osoby.

Data: 2014-10-27 20:23:27
Autor: JS
Historia po³±czeñ telefonicznych

U¿ytkownik "Pszemol"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:m2jm9n$q05$1@dont-email.me...

Mnie nie interesuje tre¶æ rozmów tylko data/czas
po³±czenia z numerem z którym aktualnie jestem
na linii.

Ale po co?
Jak siê z kim¶ rozmawia to wypada siê na rozmowie skupiæ a nie analizowaæ kiedy ostatnio z t±
osoba siê rozmawia³o.

O¶wieæ mnie proszê bo ja prosty cz³owiek jestem do czego mo¿e byæ potrzebna taka historia rozmów
w³a¶nie w trakcie kolejnej rozmowy?

JS

Data: 2014-10-28 19:29:14
Autor: Tomek
Historia po³±czeñ telefonicznych
U¿ytkownik "JS"  napisa³:

O¶wieæ mnie proszê bo ja prosty cz³owiek jestem do czego mo¿e byæ potrzebna taka historia rozmów w³a¶nie w trakcie kolejnej rozmowy?

Nie to ¿ebym wyrêcza³ Pszemola. Ale a¿ tak prosty jeste¶?
Przyk³ad pierwszy z brzegu. Dzwonisz z reklamacj± i wmawiaj± Ci, ¿e dzwonisz pierwszy raz.
Dzwonisz po taksówkê 4 raz, bo nie przyjecha³a, a pani twierdzi, ¿e nie mia³a zg³oszenia.
Wiêcej przyk³adów nie znam, bo wiesz, ja prosty cz³owiek jestem.

Data: 2014-10-28 22:45:11
Autor: RadoslawF
Historia połączeń telefonicznych
Dnia 2014-10-28 19:29, Użytkownik Tomek napisał:

Oświeć mnie proszę bo ja prosty człowiek jestem do czego może być
potrzebna taka historia rozmów właśnie w trakcie kolejnej rozmowy?

Nie to żebym wyręczał Pszemola. Ale aż tak prosty jesteś?
Przykład pierwszy z brzegu. Dzwonisz z reklamacją i wmawiają Ci, że
dzwonisz pierwszy raz.
Dzwonisz po taksówkę 4 raz, bo nie przyjechała, a pani twierdzi, że nie
miała zgłoszenia.
Więcej przykładów nie znam, bo wiesz, ja prosty człowiek jestem.

Ja tam dzwonię raz i przyjmują, przyjeżdżają i co tam jeszcze.
Ale może ja aż taki prosty nie jestem ?

Pozdrawiam

Data: 2014-10-28 23:18:01
Autor: Pszemol
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:m2p2p3$9sm$2node1.news.atman.pl...
[...]

Musisz żyć w jakimś idealnym świecie gdzie nikt nigdy błędów
nie robi ani nigdy nic nie jest spitolone w żadnym systemie...
My jak widać żyjemy w innym, realnym świecie, w którym co
jakiś czas coś sie wykorbi i niestety trzeba naprawić albo
upomnieć konsultanta który nie wpisał zlecenia do komputera.

Data: 2014-10-29 03:39:16
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-28 23:18, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

W idealnym świecie nie żyję ale jeszcze nie miałem potrzeby
sprawdzania o której gdzieś dzwoniłem.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-29 07:30:47
Autor: P.B.
Historia połączeń telefonicznych
Dnia Wed, 29 Oct 2014 03:39:16 +0100, RadoslawF napisa³(a):

W idealnym ¶wiecie nie ¿yjê ale jeszcze nie mia³em potrzeby
sprawdzania o której gdzie¶ dzwoni³em.

No to mo¿esz ¶mia³o kupowaæ iPhone. Specjalnie dla Ciebie, nie
zaimplementowali w nim takiej funkcjonalno¶ci. :)

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-10-29 10:39:20
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-29 07:30, Użytkownik P.B. napisał:

W idealnym świecie nie żyję ale jeszcze nie miałem potrzeby
sprawdzania o której gdzieś dzwoniłem.

No to możesz śmiało kupować iPhone. Specjalnie dla Ciebie, nie
zaimplementowali w nim takiej funkcjonalności. :)

O ile komputerów tej firmy używam od kilkunastu lat to do
iGadżetów nie mam zaufania. Są dla fanboi lub chcących się
dowartościować a nie dla ludzi mających konkretne wymagania.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-29 19:34:12
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-29 02:24, Użytkownik animka napisał:

[...]

Już nie. Rozwiodłem się.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-28 23:15:59
Autor: Pszemol
Historia po³±czeñ telefonicznych
U¿ytkownik "JS" <ianusUSUN@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:544fdf78$0$11149$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Taki scenariusz: dzwonisz na gor±c± liniê w sprawie..
Dopytujesz siê, dlaczego sprawa jeszcze nie za³atwiona.
Panienka twierdzi, ¿e w komputerze niczego nie ma...
Ty wkurzony twierdzisz ¿e dzwoni³e¶ przecie¿ w zesz³ym
tygodniu. A ona na to: w który dzieñ i o której godzinie
(aby sprawdziæ kto wtedy siedzia³ w helpdesku)
I chcesz siê nie zoz³±czaæ (bo czeka³e¶ ju¿ 27 minut
w kolejce do nastêpnego konsultanta) i w czasie
tego po³±czenia sprawdziæ kiedy by³o ostatnie do
tego samego numeru.

Data: 2014-10-29 07:23:02
Autor: marfi
Historia po³±czeñ telefonicznych
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:m2p4jc$kt8$1dont-email.me...
[...]

  Panienka stwierdza, ¿e nic takiego nie mia³o miejsca - jakie kroki podejmujesz :)

--
marfi

Data: 2014-10-29 19:32:11
Autor: JS
Historia po³±czeñ telefonicznych

U¿ytkownik "Pszemol"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:m2p4jc$kt8$1@dont-email.me...

Ty wkurzony twierdzisz ¿e dzwoni³e¶ przecie¿ w zesz³ym
tygodniu. A ona na to: w który dzieñ i o której godzinie
(aby sprawdziæ kto wtedy siedzia³ w helpdesku)

I tu pojawia siê problem: zegar w telefonie nie zgadza siê z zegarem w rejestrze infolinii.
Wszystko bierze w ³eb.
Mówisz, ¿e dzwoni³e¶ o 10:25, a panienka na to, ¿e nie.
Owszem - ma pewnie na li¶cie twoj± rozmowê o 10:26, ale przecie¿ ty twierdzisz, ¿e to by³o o 10:25...

Mo¿e nie jestem taki skrzywiony jak Tomek i pewnie dlatego nie mam problemu z wmawianiem mi
czegokolwiek jak dzwoniê z reklamacj±...

JS

Historia po³±czeñ telefonicznych