Data: 2010-06-09 11:40:19 | |
Autor: Obywatelskie niepos硊sze駍two | |
Historia ustawiania przetargu na samolot dla VIP-體 | |
fragment:
Procedura toczy艂a si臋 艣lamazarnie, a偶 zmieni艂 si臋 rz膮d, w miejsce koalicji PiS-Samoobrona-LPR przysz艂a ekipa PO-PSL. Nad przetargiem na samolot dla VIP-贸w piecz臋 rozpostar艂 minister obrony narodowej Bogdan Klich. Jego koleg膮 w rz膮dzie jest Rados艂aw Sikorski, tym razem minister spraw zagranicznych. Jak 艂atwo si臋 domy艣li膰, procedura przetargowa zosta艂a wkr贸tce przerwana. W 2008 roku Klich z powodu oszcz臋dno艣ci w si艂ach zbrojnych nakaza艂 opracowanie nowego WZTT na 3, a nie 6 nowych 艣rednich samolot贸w VIP. Eksperci powo艂ani przez Wojska Lotnicze podali parametry takie jak w roku 2007. I tak jak poprzednio, maszyny tylko trzech producent贸w spe艂niaj膮 te wymagania. Brazylijczycy pozostaj膮 poza konkurencj膮. W grudniu 2008 roku MON wys艂a艂o do producent贸w lotniczych 鈥濺equest for information鈥, w kt贸rym informuje o ch臋ci pilnego nabycia 3 (w opcji 4) nowych 艣rednich samolot贸w VIP o takich w艂a艣nie parametrach. Bardzo interesuj膮c膮 ofert臋 sk艂ada francuski Dassault, proponuj膮c szybk膮 dostaw臋 samolot贸w Falcon, atrakcyjne finansowanie z gwarancjami rz膮du francuskiego z odsuni臋ciem pierwszej p艂atno艣ci na 2012 r. oraz stworzenie w Bydgoszczy bazy serwisowej na ca艂膮 Europ臋 Wschodni膮 i Rosj臋 tudzie偶 stuprocentowy offset. R贸wnie偶 Bombardier sk艂ada ofert臋, 偶e palce liza膰. Wydaje si臋, 偶e samolot dla rz膮du ju偶 jest w polu widzenia... ca艂o艣膰: http://24l.eu/6j Materia艂 z serwisu Obywatelskie niepos艂usze艅stwo (za艂. w 1999 r.) - www.obnie.info |
|