Historyk , Leszek Pietrzak o morderstwie ks. Jerzego Popieuszko.

Data: 2012-01-17 15:51:53
Autor: Obserwator
Historyk , Leszek Pietrzak o morderstwie ks. Jerzego Popieuszko.
*Od wielu lat wielu znanych publicystów i dziennikarzy lansuje pogląd o roli
gen.Milewskiego w sprawie smierci ks.Popiełuszki stawiając m.in tezę , że
zamorodowanie księdza było wynikiem walki pomiedzy frakcjami Milewskiego i
Kiszczaka. Polecam lekturę stenogramów z posiedzeń Biura Politycznego KC PZPR z lat 1982
- 1985, ale całości a nie częsci, jak to czyni wielu medialnych historyków.
Wynika z nich jeden wniosek. Otóż w październiku 1984r. gen. Milewski był w zasadzie już trupem politycznym
i mógł czekać na egzekucję. Utracił swoje polityczne wpływy i mało prawdopodobne jest aby liczyli sie z
nim Sowieci. To Kiszczak mógł być tylko ważny dla Sowietów - to on dysponował realna siła,
jakim był podległy aparat bezpieczeństwa i nadal ogromne wpływy w służbach
wojskowych. W okresie wrzesnia i października Milewski usiłował wyjasnić swój udział w
aferze "Żelazo" a raczej to dlaczego zniknęły "walory" (czyli ukradzione
złoto, diamenty etc.) pozyskane w operacji. Zdecydowana wiekszość BP KC PZPR był wzburzona jego matactwem i wszyscy juz
wiedzieli że jest politycznym trupem. Kiszczak bał sie afery "Zelazo" a raczej
jej skutków. Sprawa Popiełuszki,która sie wówczas działa nie była wówczas najważniejsza dla
towarzyszy. Trwało wówczas sledztwo MSW w sprawie smierci ks.Jerzego.
Przypominam sobie, ze na jednym z posiedzen Jaruzelski zadał pytanie, czy
oskarżeni (piotrowski et consortes) mogą mieć wiedzę na temat "Żelaza". Kiszczak stwierdził wówczas, ze nie. Takich ciekawostek pojawia się tam mnóstwo. Generalnie nie znam żadnych źródeł a spędziłem w przeciwieństwie do głoszacych
opinie światłych historyków i publicystów tysiące godzin nad róznyymi
materiałami źródłowymi dotyczacymi sprawy, które przemawiałyby za rolą
Milewskiego w sprawie. W swoim artykule w "Polsce" starłem się zrekonstruować w skondensowanej formie
mmniej więcej wszystko to co działo sie w sprawie pomiędzy 19 października
1984r. a marcem 1990r.(do tego momentu formalnie prowadzone były sprawy
TERESA, TRAWA i ROBOT). *

Zabrałem głos jako historyk. Z uwagi na fakt, ze w latach 2003-2004 byłem biegłym w sledztwie nie mogę
wskazywać dowodów, jakie przemawiają za tezami zawartymi w artykule. Nie taka
jest tez rola historyka.

 Mój tekst leżał w redakcji wiele miesiecy i to redkacja podjęła decyzję o
jego opublikowaniu. Zabrałem głos również dlatego, ze wiele wyników mojej
ciężkiej pracy było prezentowanych przez media, niejako poza mną. Zostałem już opluty przez wiele środowisk i redakcji oraz wiele znanych
"autorytetów". Zarzucono mi nawet działanie z inspiracji kpt. G.Piotowskiego. Pozdrawiam Leszek Pietrzak Leszek Pietrzak - Doktor historii. Były pracownik Urzędu Ochrony Państwa
(1990-2000). Były Pracownik Biura Bezpieczeństwa Narodowego. Wykładowca
akademicki. Wiecej tekstow tego historyka: http://zakazanahistoria.nowyekran.pl/

Data: 2012-01-17 16:04:05
Autor: Obserwator
KIszczak, Milewski i Afera "Żelazo"

Afera Żelazo - wybuchła w połowie lat 80. XX wieku po ujawnieniu tajnej akcji
I Departamentu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Operacja została
przeprowadzona przez I Departament w czasach, kiedy jego dyrektorem był
generał Mirosław Milewski.

Akcja o kryptonimie "Żelazo" przeprowadzona została w latach 70. XX wieku w
Zachodniej Europie. Polegała na przeniknięciu przez współpracowników polskiego
wywiadu do struktur przestępczych. Poprzez przestępczą działalność (napady rabunkowe, kradzieże, a nawet
morderstwa - w jednej z takich akcji zginął francuski policjant, zaś w 1972
roku szwajcarski bankier) gangsterzy, współpracownicy wywiadu zdobywali
pieniądze, złoto (stąd kryptonim akcji), dzieła sztuki, a także samochody.

Była operacja nietypowa, operacja taka, w której >>śmierdziało<<. Stąd trzeba było mieć zgodę określonego wyższego szczebla. Na ogół ja sobie
nie przypominam, żeby poza sprawami jakimiś szczegółowymi, operacjami, żeby
sekretarz KC czy premier coś akceptował. Więc widocznie uznana była ta sprawa za tej skali, wagi. Brało się to z tego, że wówczas to zapotrzebowanie na pieniądze było wielkie,
i stąd szukało się wszelkich sposobów. - Mirosław Milewski w stenogramie
posiedzenia KC PZPR.

Plan operacji zakładał, że będzie ona wykorzystywana do finansowania
działalności wywiadu PRL. Jednak duża część łupu trafiła do rąk oficerów MSW zaangażowanych w akcję i
nadzorujących ją z kraju. W budynku Ministerstwa istniał w latach 70. tajny sklepik, w którym można było
kupić zrabowane precjoza. Pracownicy MSW obdarowywani byli nimi również w
postaci premii do pensji.

Z zeznań generała Milewskiego przed Centralną Komisją Partyjną PZPR, która
badała sprawę w 1985 roku, wynika również, że skradzione przedmioty rzekomo
zostały częściowo przywłaszczone przez przedstawicieli najwyższych władz PRL
(Edwarda Gierka i jego żonę, Jana Szydlaka, Zdzisława Grudnia i innych).

Z "Żelazem" związani byli trzej bracia Janoszowie: Jan, Mieczysław i
Kazimierz, którzy prowadzili przestępczą działalność w zamian za zapewnienie
bezkarności w PRL oraz udział w zrabowanych łupach.

Osoby związane z aferą "Żelazo" miały kontynuować działalność przestępczą w
tzw. gangu młotkarzy
http://pl.wikipedia.org/wiki/Afera_%22%C5%BBelazo%22

W 1971 roku na polecenie peerelowskiech władz bracia Kazimierz, Mieczysław i
Jan Janoszowie przemycili do Polski wagony złotych pierścionków i bransoletek,
tysiące zegarków, miliony żyletek i skórzane płaszcze. Kierowani przez wywiad z powodzeniem wykonali operację &#8222;Żelazo" i wiele innych
zadań.         Złoto z akcji &#8222;Żelazo" zniknęło w MSW i KC PZPR. (sic !!!)

Ówczesny premier - Piotr Jaroszewicz, zachęcony powodzeniem poprzedniej
operacji zaakceptował &#8222;Żelazo 2". Rabowane na Zachodzie złoto miało docierać do kraju przez placówki dyplomatyczne. Co bracia myślą dziś o swoim udziale w aferach?.

Film dikumentalny o aferze ZELAZO ( w 7 odc):

http://www.youtube.com/watch?v=vaC20QRFn_w

Data: 2012-01-17 20:08:08
Autor: mkarwan

Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf465l$qm5$1inews.gazeta.pl...
W 1971 roku na polecenie peerelowskiech władz bracia Kazimierz, Mieczysław i
Jan Janoszowie przemycili do Polski wagony złotych pierścionków i bransoletek,
tysiące zegarków, miliony żyletek i skórzane płaszcze.

jedne wagon mieści kilka jeśli nie kilkanaście ton.
Wagony tzn. co najmniej kilka.
Czyli przemycili do Polski kilkadziesiąt ton?

Jak można wierzyć w tego rodzaju informację?

Data: 2012-01-17 19:17:02
Autor: Obserwator
KIszczak, Milewski i Afera
mkarwan <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał(a):

jedne wagon mieści kilka jeśli nie kilkanaście ton.
Wagony tzn. co najmniej kilka.
Czyli przemycili do Polski kilkadziesiąt ton?

Jak można wierzyć w tego rodzaju informację?

ale czego kilka lub kilkanascie ton? wegla czy pierza?

a tak w ogole, to na jakiej podstawie kwestionujesz te fakty i wypowiedzi
historykow? Masz jakies silne kontrdowody? To podaj je.

Data: 2012-01-18 11:19:48
Autor: mkarwan
KIszczak, Milewski i Afera
Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf4hfe$3l7$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ponieważ sformułowania które zacytowałeś tchną delikatnie mówiąc mała wiarygodnością.

Data: 2012-01-18 12:38:22
Autor: Obserwator
KIszczak, Milewski i Afera
> [...]

> historykow? Masz jakies silne kontrdowody? To podaj je.

Ponieważ sformułowania które zacytowałeś tchną delikatnie mówiąc mała wiarygodnością.

to tych zlodziei i przestepcow z WSI tez bronisz? Co z toba mkarwan?
Zadziwiasz mnie:)

Data: 2012-01-18 14:50:46
Autor: mkarwan
KIszczak, Milewski i Afera
Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf6efu$4sb$1inews.gazeta.pl...

> [...]

wiarygodnością.

to tych zlodziei i przestepcow z WSI tez bronisz? Co z toba mkarwan?

To ty bronisz Milewskiego i spółkę, nie ja.

Data: 2012-01-18 13:54:25
Autor: Obserwator
KIszczak, Milewski i Afera
mkarwan <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał(a):

To ty bronisz Milewskiego i spółkę, nie ja.

w ktorym miejscu bronie? mozesz pokazac paluszkiem?

Data: 2012-01-18 17:08:11
Autor: mkarwan
KIszczak, Milewski i Afera
Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf6iuh$i60$1inews.gazeta.pl...
To ty bronisz Milewskiego i spółkę, nie ja.

w ktorym miejscu bronie? mozesz pokazac paluszkiem?

W liście otwierającym wątek i w następnych wypowiedziach, dziwne, ze nie zdajesz sobie z tego sprawy..

Data: 2012-01-18 16:20:48
Autor: Obserwator
KIszczak, Milewski i Afera
mkarwan <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał(a):

> w ktorym miejscu bronie? mozesz pokazac paluszkiem?

W liście otwierającym wątek i w następnych wypowiedziach, dziwne, ze nie zdajesz sobie z tego sprawy..

z czego mam sobie zdawac sprawe? z twojej nadinterpretacji i subiektywnej projaruzelskiej oceny udokumentowanych, historycznych faktow?

Data: 2012-01-19 06:16:02
Autor: stevep
KIszczak, Milewski i Afera
Dnia 18-01-2012 o 14:54:25  Obserwator <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl>  napisał(a):

mkarwan <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał(a):

To ty bronisz Milewskiego i spółkę, nie ja.

w ktorym miejscu bronie? mozesz pokazac paluszkiem?

Ależ observer- paluszek i główka to pisia wymowka.

--
stevep

Data: 2012-01-17 20:11:58
Autor: mkarwan

Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf45ep$oio$1inews.gazeta.pl...
[...]

Trup polityczny jak go nazywasz, może bronić się prowokacją, a ta prowokacja nie była na rękę grupy Jaruzelskiego, a jedynie jego wrogów.
Jaka korzyść mogłaby mieć grupa Jaruzelskiego z porwania a później zamordowania Popiełuszki?
Żadną.
Jaka korzyści mogła mieć grupa przeciwników Jaruzelskiego?
Oczywistą, wzburzenie społeczeństwa i przez to odsunięcie grupy Jaruzelskiego od władzy.

Data: 2012-01-17 19:22:35
Autor: Obserwator
[...]

a jaka korzysc z mordowania swoich przeciwnikow ma Putin czy inny dyktator
komunistyczny? Jaruzelski to sowiecki patriota. W sieci sa dostepne filmy
dokumentalne o nim. Przeciez ci proponowalem abys je obejrzal. Nie interesuja
cie? Kazda osoba ktora go broni, NIGDY nie moze byc uznana za Polaka.

Od odklamania historii i osadzenia tych zdrajcow Polski, zalezy przyszlosc jej obywateli. Polska nie zaczyna sie od 1945 r. --

Data: 2012-01-17 20:42:21
Autor: u2
W dniu 2012-01-17 20:22,  Obserwator pisze:
Kazda osoba ktora go broni, NIGDY nie moze byc uznana za Polaka.

Potwierdzam, kazdy kto broni Jeruzela to sowiecka matrioszka.

Data: 2012-01-17 22:07:17
Autor: mkarwan

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4f15cf20$0$26690$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-01-17 20:22,  Obserwator pisze:
Kazda osoba ktora go broni, NIGDY nie moze byc uznana za Polaka.

Potwierdzam, kazdy kto broni Jeruzela to sowiecka matrioszka.

Każdy kto bronił tego co było przed IIWŚ był uznany za zaplutego karła reakcji.

Ty postępujesz podobnie jak tamci.
Ciebie nie interesują fakty ale twoja prawda.
Podobnie jak ci, którzy za stalinowskich czasów mieli tylko swoja prawdę.

Data: 2012-01-17 21:20:01
Autor: Obserwator
[...]

Ty mi tu nie pisz jak ja postepuje. Ja podalem informacje udokumentowane przez
historykow. Ty popatrz na siebie jak postepujesz.
Ja nie oskarzam, kazdego swojego przeciwnika o bycie kosmita, cyganem,
murzynem, pelowcem czy nawet komuchem.

Jakie fakty mnie nie interesuja? Przeciez nie podales ZADNYCH faktow.

Natomiast ja podalem fakty udokumentowane przez historykow,ktore kazdy moze
sobie teraz zweryfikowac.

Te fakty tlumacza takze obecna sytuacje Polski.
Jaruzelski to sowiecki patriota, a nie polski. Ktos kto broni sowieckiego patrioty i komunisty, sam musi byc jemu podobny.

Data: 2012-01-18 11:23:03
Autor: mkarwan

Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf4om1$s2v$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie zdajesz sobie sprawy, ze piszesz językiem reżimowych pismaków z czasów stalinowskich.
"Każdy kto broni Piłsudskiego ( czy innych)  jest zaplutym karłem reakcji.
Staram się dociec prawdy o tamtych czasach.
Ciebie nie interesuje prawda o tamtych czasach, ale chcesz nam wtłoczyć "swoją prawdę", a każdego, kto ma inne zdanie obrzucasz inwektywami.
Sam zachowujesz się jak komuch.
Istota demokracji jest wolność wypowiedzi a nie zamykanie ust bo komuś nie podoba się czyjaś wypowiedź.
Naucz się demokracji bo mentalność masz komuszą.

Data: 2012-01-17 22:04:47
Autor: mkarwan

Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf4hpr$4hg$1inews.gazeta.pl...
[...]

Rzecz w tym aby nie zachowywać się jak komuniści, którzy mieli swoja prawdę odbiegająca od rzeczywistości.
Ty postępujesz podobnie.
Zadałem ci pytania na które nie odpowiedziałeś.

Data: 2012-01-17 21:30:40
Autor: Obserwator
> [...]

Ty postępujesz podobnie.
Zadałem ci pytania na które nie odpowiedziałeś.

ale jaka prawde moze miec komunista i sowiecki patriota, ktorego ty usilujesz
nadal bronic?

On ma taka sama prawde jaka mieli hitlerowcy.  Tyle, ze oni byli jednak
zbrodniarzami ktorzy nie niszczyli wlasnego narodu, komunisci niszcza przede
wszyskim wlasne narody.

Tamtych mimo wszytko bezwzglednie osadzono, a komunistow nadal nie, mimo ze
ilosc zbrodni ktore popelnili jest mniejsza anizeli te, ktore popelnione
zostal przez komunistow.

Komunisci zdemoralizowali spoleczentwa w znacznie wiekszym stopniu, anizeli nawet hitlerowcy, co widac dokladnie na przykladzie NRD i Republiki Federalnej
Niemiec.

Jaruzelski to karierowicz i tchorz godny najwiekszej pogardy. --

Data: 2012-01-18 11:22:09
Autor: mkarwan
Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf4pa0$sh$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Ciebie nie interesuje prawda o tamtych czasach, ale chcesz nam wtłoczyć "swoją prawdę", a każdego, kto ma inne zdanie obrzucasz inwektywami.
Zachowujesz się jak komuch.
Istotą demokracji jest wolność wypowiedzi, a nie zamykanie ust bo komuś nie podoba się czyjaś wypowiedź.
Naucz się demokracji bo mentalność masz komuszą.

Data: 2012-01-18 12:36:19
Autor: Obserwator
[...]

az tak kochasz tego sowieckiego patriote Jaruzelskieg? Kazdy komuch go wlasnie kocha:))

Demokracji ja nie musze sie uczyc, bo demokracja nie polega na tymm, aby bronic wbrew FAKTOM  - mordercy i zdrajcy ktory dla kariery i z tchorzostwa
kolejny raz wpedzil polski narod w bagno. Broniac Jaruzelskiego, bronisz tym samym okupanta bolszewickiego.

Data: 2012-01-18 14:52:33
Autor: mkarwan

Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf6ec3$4jm$1inews.gazeta.pl...
[...]

Mam ci powtórzyć to co wcześniej napisałem, ze postępujesz jak komuch i wykazujesz się komusza mentalnością?

Data: 2012-01-18 13:55:37
Autor: Obserwator
Historyk , Leszek Pietrzak o morderstwie ks. Jerzego Popieuszko.
mkarwan <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał(a):

Mam ci powtórzyć to co wcześniej napisałem, ze postępujesz jak komuch i wykazujesz się komusza mentalnością?

mkarwan, nie projektuj, bo nie kazdy jest tobie podobny:)

Data: 2012-01-18 17:12:00
Autor: mkarwan

Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf6j0o$ibf$1inews.gazeta.pl...
mkarwan <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał(a):

Mam ci powtórzyć to co wcześniej napisałem, ze postępujesz jak komuch i
wykazujesz się komusza mentalnością?

mkarwan, nie projektuj, bo nie kazdy jest tobie podobny:)

Oceniam cię po tym co piszesz, mentalność masz komuszą.

Historyk , Leszek Pietrzak o morderstwie ks. Jerzego Popieuszko.