Hitler na kolanach prawie jak Jaru¶ (Nie)wielki.

Data: 2018-04-12 23:54:59
Autor: stevep
Hitler na kolanach prawie jak Jaru¶ (Nie)wielki.
# Niemiecki strażnik przy bramie nie wie, co pocz±ć. Ta mała kobieta nie ma dokumentów na wyprowadzenie ludzi z obozu. Ma jednak zdjęcie z u¶miechniętym Adolfem Hitlerem. Najwidoczniej się znaj±, więc lepiej ich pu¶cić.
Maria Kwa¶niewska (1913-2007) była wszechstronnie uzdolniona. Oprócz br±zowego medalu w Berlinie w rzucie oszczepem wywalczyła też tytuł mistrzyni Polski w piłce ręcznej w 1932 i 1933 r. w barwach ŁKS ŁódĽ oraz w koszykówce w 1947 r. jako zawodniczka AZS Warszawa. W tej dyscyplinie wywalczyła też br±z ¶wiatowych igrzysk kobiecych w 1930 r.

Kiedy patrzę na zdjęcie oszczepniczki Marii Kwa¶niewskiej z Hitlerem, przypominaj± mi się słowa nieżyj±cego już pierwszego wielkopolskiego medalisty olimpijskiego, wio¶larza Jana Krenza-Mikołajczaka. Odwiedziłem go przed laty w jego mieszkaniu na Wildzie w Poznaniu. Rozmawiali¶my o igrzyskach w Los Angeles w 1932 r., gdzie zdobył br±z (polska reprezentacja płynęła za ocean transatlantykiem ,,Pułaski", a potem jechała poci±giem przez USA niczym zdobywcy Dzikiego Zachodu), a także o nazistowskich igrzyskach w Berlinie w 1936 r., na których startował.

- Adolf Hitler pojawiał się na trybunach zawsze tam, gdzie Niemcy mieli szanse na złoto. Kiedy je tracili, od razu wychodził - opowiadał pan Janusz. I dodał: - Może się to panu wyda dziwne, skoro dzisiaj wiemy, co Hitler zrobił, ale wówczas mnie na przykład było przykro, gdy wychodził. #
Ze strony:
http://wyborcza.pl/AkcjeSpecjalne/7,155762,23259925,cudowna-fotografia-z-adolfem-hitlerem.html
--
stevep

Hitler na kolanach prawie jak Jaru¶ (Nie)wielki.