Hitler tolerował Polaków, a brzydził się Rosjana mi...

Data: 2009-03-20 11:52:15
Autor: Tzva Adonai
Hitler tolerował Polaków, a brzydził się Rosjana mi...
Pan Adolf to postać szanowana na pl.soc.polityka, jego wypowiedzi są
tu gruntownie analizowane i poddawane wysublimowanej krytyce, więc
zapewne i ten tekst zapoczątkuje ciekawą dyskusję na temat antagonizmu
pomiędzy nazizmem a panslawizmem...

***

Sporo uwagi poswieca Borejsza stosunkowi Hitlera do Polaków. Wydaje
sie, ze nienawisci do nich nie wyniósl z mlodosci (tak jak nabral
uprzedzen do Czechów). Przez jakis czas Hitler, podziwiajacy przeciez
Pilsudskiego (po zajeciu Krakowa zlozono wience na jego grobie),
pozytywnie ocenial jego antydemokratyczny zamach majowy, liczac na to,
ze Polacy beda satelickimi sojusznikami Niemiec w wojnie z Rosja
(Borejsza analizuje takze, czy prawdziwe sa twierdzenia o próbie
nawiazania zakulisowych rozmów przez Pilsudskiego i dazacego do wladzy
Hitlera). Polacy stali dla Hitlera ponad Rosjanami. Cenil ich
antyrosyjskosc i niechec do panslawizmu.

http://www.download.lechnijakowski.com/borejsza-recenzja-nk.pdf

Hitler tolerował Polaków, a brzydził się Rosjana mi...