Hmm miałem brać skode a tu..Dacia?

Data: 2013-04-16 20:09:22
Autor: Waz
Hmm miałem brać skode a tu..Dacia?
Miałem kupować citigo a tu widze dzisiaj coś takiego jak nowa dacia sedan za 28500, co to? warto?
http://otomoto.pl/dacia-logan-access-1-2-75-nowy-C27930233.html

Data: 2013-04-16 21:33:17
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-04-16 20:09, Waz pisze:
Miałem kupować citigo a tu widze dzisiaj coś takiego jak nowa dacia
sedan za 28500, co to? warto?
http://otomoto.pl/dacia-logan-access-1-2-75-nowy-C27930233.html

Dla jednego warto, dla drugiego nie warto, a nawet by za darmo nie chciał.
Wyposażenie w tym aucie to jakaś prehistoria za ponad 28tysia nie mówiąc już o bardziej ważniejszych sprawach. Ale to moja skromna opinia.

--
Krzysiek
www.zmieleni.pl

Data: 2013-04-16 21:51:21
Autor: BartekK
[...]
Za tą kasę? Warto kupić coś używanego za połowę tego, a drugą połowę wsadzić w dopieszczenie do stanu lepszego niż nowy, i jest szansa że będziesz miał przynajmniej klimatyzację i żwawszy oszczędny silnik, a nie najmniejszy prehistoryczny silnik z clio w wielkim pudle.

Data: 2013-04-17 15:05:23
Autor: Waz
W dniu 2013-04-16 21:51, BartekK pisze:
[...]

używane odpada, chodzi o to że kupujesz stare auto , wsadzasz w niego kasę i dalej masz stare auto :)

Data: 2013-04-17 15:34:01
Autor: Tadeusz
W dniu 2013-04-17 15:05, Waz pisze:
[...]

I co z tego???
Przecież jak kupisz i wyjedziesz z salonu to też już będzie używane :) więc na utracie wartości stracisz więcej niż wydasz na części do fajniejszego/ładniejszego/lepiej wyposażonego/bezpieczniejszego (co tam kto woli :) ) używanego

Data: 2013-04-17 15:46:55
Autor: Ergie
Hmm miałem brać skode a tu..Dacia?
Użytkownik "Tadeusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kkm8cq$ksh$1@pippin.nask.net.pl...

[...]

Wszystko kwestia jak długo chce się tym autkiem jeździć. Jak p. 15 lat to nowy wcale nie wyjdzie drożej niż 3 x używany 5 letni, a inaczej dba się o auto którego nie zmierza się sprzedawać a inaczej gdy się zakłada, że się je sprzeda. Szansa że auto które ma się od nowości i dba regularnie się posypie jest mniejsza niż szansa że posypie się autko kupione po przypadkowych użytkowniku.

Pisałem to ja posiadacz dwóch używanych autek - ale to dlatego że są one wyłącznie tymczasowe - na kilka lat.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-04-17 16:07:06
Autor: Tadeusz
W dniu 2013-04-17 15:46, Ergie pisze:
[...]

na kilka lat to się teraz oblicza żywot całego samochodu ;)
nowy zawsze wyjdzie drożej niż dobrze wyszukany używany - przecież nikt ci nie każe kupować pierwszego lepszego używanego bo tak rozumiem określenie "przypadkowy"...
Pisze to jako właściciel szóstego już auta używanego i użytkownik jednego nowego służbowego :)

Tadeusz

Data: 2013-04-17 18:29:05
Autor: Waz
[...]

dokładnie mam takie same podejście a ponadto właśnie wróciłem z salonu gdzie oglądałem i wrażenia cud miód powidło, samochód jest gigantyczny! w porównaniu do citigo to limuzyna :), chyba wielkości oktawi, wykonanie wnętrza na poziomie fiatów ale wystarczające, naprawdę pozytywne odczucia, wątpliwości tylko takie:

-jak z trwałością po latach, czy np nie zeżre toto korozja bo spód wydawał się być zabezpieczony ordynarnym ala'bitexem

-silniczek 75KM może być faktycznie mały jak na taki ogromny samochód ale jak patrzę na masę 970kg to już nie wiem...

Data: 2013-04-17 18:34:42
Autor: Cavallino

Użytkownik "Waz" <waz@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

-silniczek 75KM może być faktycznie mały jak na taki ogromny samochód ale jak patrzę na masę 970kg to już nie wiem...

Jeśli nie przeraża się wykończenie i stary silnik, to bierz.
Najlepiej z gazem.

Rakieta to nie bÄ™dzie, ale  auto jak sam piszesz lekkie, wiÄ™c do przemieszczania siÄ™ z miejsca na miejsce nada siÄ™ lepiej niż ta pokraka z zielonÄ… kaczkÄ… na masce.

Tylko pamiętaj, że to tanie Renault, więc koniecznie musisz dokupić przedłużoną gwarancję, na tak długo jak to możliwe.

Data: 2013-04-18 02:13:06
Autor: Marcin Kiciñski
Hmm mia³em braæ skode a tu..Dacia?
W dniu ¶roda, 17 kwietnia 2013 18:29:05 UTC+2 u¿ytkownik Waz napisa³:
[...] wykonanie wnêtrza na poziomie fiatów [...]

.... 20 lat temu. Przejd¼ siê do salonu i zobacz jak s± wykonane wspó³czesne Fiaty. Zdziwisz siê.

Pozdrawiam
MK

Data: 2013-04-24 13:56:31
Autor: radekp@konto.pl
Hmm mia³em braæ skode a tu..Dacia?
Thu, 18 Apr 2013 02:13:06 -0700 (PDT), w
<39f0173f-a9c6-4707-9100-a5a92148c70f@googlegroups.com>, Marcin Kiciñski
<mmkicinski@gmail.com> napisa³(-a):

W dniu ¶roda, 17 kwietnia 2013 18:29:05 UTC+2 u¿ytkownik Waz napisa³:
> [...] wykonanie wnêtrza na poziomie fiatów [...]
> ... 20 lat temu. Przejd¼ siê do salonu i zobacz jak s± wykonane wspó³czesne Fiaty. Zdziwisz siê.

20 lat temu pisano dok³adnie tak samo :).

Data: 2013-04-22 16:36:56
Autor: Deneko
Hmm ... 72 KM 155 km/h.

-silniczek 75KM może być faktycznie mały jak na taki ogromny samochód ale
jak patrzę na masę 970kg to już nie wiem...

    Hyundai Pony  trzybryÅ‚owy
72 KM  masa 950 kg
prędkość max sprawdzona 155 km/h, teren płaski, bez wiatru,
obciążenie - tylko kierowca

Data: 2013-04-17 20:45:16
Autor: adam
[...]

Tylko wlasnie jak wyszukac to dobre uzywane?
Zwykle jak dobre to po 1 dniu juz sprzedane, a i sprzedajacy kreci nosem zeby jechac na stacje i sprawdzic. Skoro handlarz stoi z gotowka w rece..
Pzdr
Adam

Tadeusz

Data: 2013-04-17 21:12:44
Autor: Robert Rędziak
On Wed, 17 Apr 2013 20:45:16 +0200, adam <adam@adam.pl> wrote:

Tylko wlasnie jak wyszukac to dobre uzywane?

 Wzi±æ od rodziny lub zaufanego znajomego, pod warunkiem ¿e
 poprzedni w³a¶ciciel dba³ i u¿ytkowa³ przynajmniej kilka lat (co
 w przypadku aut kilkuletnich oznacza, ¿e to on by³ tym frajerem,
 co nówki kupuje ;)), nie ograniczaj±c siê tylko do ,,laæ benzynê
 i je¼dziæ'', bo bardzo czêsto te s³owa nale¿y braæ dos³ownie.

 RR.
robert rêdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2013-04-18 08:47:27
Autor: z
W dniu 2013-04-17 23:12, Robert Rêdziak pisze:

[...]

Sk±d wzi±æ tylu zaufanych znajomych ¿eby dobraæ odpowiedni wóz? :-)
Z facebooka? Zejd¼ na ziemiê :-)
Jak ju¿ 10-latka i remontowaæ albo nowy.
Po¶rednie mo¿liwo¶ci nie wychodz± kosztowo lepiej ni¿ zakup nowego.
Przy spodziewanym 10-letnim u¿ywaniu oczywi¶cie. :-)

Data: 2013-04-18 21:48:48
Autor: Robert Rędziak
On Thu, 18 Apr 2013 08:47:27 +0200, z <zch28@usunwp.pl> wrote:

Sk±d wzi±æ tylu zaufanych znajomych ¿eby dobraæ odpowiedni wóz? :-)

 No to ju¿ problem kupuj±cego. Alternatyw± jest jeszcze
 przerzuciæ kilka, kilkana¶cie, kilkadziesi±t zajebistych
 cukierków po starowince z Wermachtu, która je¼dzi³a nim tylko do
 klubu BDSM i mo¿e co¶ siê znajdzie. Albo zaczynaæ szukanie od
 górnej czê¶ci tabelki z cenami, wtedy mo¿e prêdzej siê trafi co¶
 sensownego.

Jak ju¿ 10-latka i remontowaæ albo nowy.

 Znaczy wymieniæ 3/4 samochodu, czêsto z czê¶ci u¿ywanych na
 czê¶ci u¿ywane, bo inaczej ginie sens ekonomiczny?

Po¶rednie mo¿liwo¶ci nie wychodz± kosztowo lepiej ni¿ zakup nowego.

 TANSTAAFL

Przy spodziewanym 10-letnim u¿ywaniu oczywi¶cie. :-)

 Nie wiem, czy wytrzyma³bym 10 lat w jednym aucie, ale mo¿e tak
 trzeba to robiæ.

Data: 2013-04-19 09:11:53
Autor: z
W dniu 2013-04-18 23:48, Robert Rêdziak pisze:
Sk±d wzi±æ tylu zaufanych znajomych ¿eby dobraæ odpowiedni wóz? :-)

  No to ju¿ problem kupuj±cego.

I taki problem sk³ania ku salonowi :-)

  Znaczy wymieniæ 3/4 samochodu, czêsto z czê¶ci u¿ywanych na
  czê¶ci u¿ywane, bo inaczej ginie sens ekonomiczny?

Czê¶ci dro¿sze, naprawy bardziej skomplikowane, czê¶ciej trudne do zdiagnozowania = w sumie DRO¯EJ (zakup + naprawy) a efekt i tak nie lepszy ni¿ przy wyremontowanym staruszku :-) Nie licz±c nerwów i siwych w³osów. :-)

  Nie wiem, czy wytrzyma³bym 10 lat w jednym aucie, ale mo¿e tak
  trzeba to robiæ.

Jako ¿e ten nowy ci±gle coraz dro¿szy ;-) przy ka¿dym moim kolejnym zapale ¿eby zmieniæ i po ka¿dej nowej inwestycji-naprawie dochodzê do przekonania ¿e zmieniê znane, sprawdzone gu... na nieznane niesprawdzone gu... . Tym bardziej ¿e to m³odsze jest bardziej ¶liskie :-) My¶lê ¿e 7-lat obecnym poje¿d¿ê. A gdyby to by³ salonowy, ¶wiadomie skonfigurowany pod moje gusty to ponad 10 lat spoko.
A jak ju¿ bêdê w tym salonie po nówkê sztukê to z miernikiem lakieru. Serio :-)

Data: 2013-04-16 22:14:27
Autor: Arbiter
Hmm mia³em braæ skode a tu..Dacia?

U¿ytkownik "Waz" <waz@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:516d93d1$0$26694$65785112news.neostrada.pl...
Mia³em kupowaæ citigo a tu widze dzisiaj co¶ takiego jak nowa dacia sedan za 28500, co to? warto?
http://otomoto.pl/dacia-logan-access-1-2-75-nowy-C27930233.html

imho du¿o bardziej warto ni¿ citigo. Chyba ze wymiary Citigo Ci odpowiadaja. Logan sporo wiekszy i powinien siê lepiej prowadziæ, bardziej przypominaæ samochód.

Data: 2013-04-17 01:09:32
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Hmm miałem brać skode a tu..Dacia?
W dniu 2013-04-16 22:14, Arbiter pisze:

imho dużo bardziej warto niż citigo. Chyba ze wymiary Citigo Ci odpowiadaja.
Logan sporo wiekszy i powinien się lepiej prowadzić, bardziej przypominać
samochód.

Siedziałem w wielu skodach (w citigo nie, citigo ma sąsiad na patkingu i wiem jak to z zew. wygląda). W skodzie nie spotkałem się z możliwością by normalna eksploatacja auta groziła poważnymi urazami (rozcięciami skóry/mięśni) podczas np otwieranai bagażnika ... logany/thalie mają to w standardzie.

DACIA DUSTER, którą oglądałem jako jedyne 4x4 w moim budżecie (65 000 PLN na nowe auto) wywołała u mnie po przymiarce odruch wymiotny. Klamki jak z tojtoja, o 90 % blach można było się pociąć ... żenuła. A skoda ma przynajmniej pakiet "klips na przedniej szybie" na trzymanie kwitów parkingowych - zajebista sprawa :)

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-04-17 16:27:10
Autor: Iksiński

Każdy samochód może być jak skoda... http://tiny.pl/h851h

Data: 2013-04-17 02:30:23
Autor: Pawel O'Pajak
Hmm miałem brać skode a tu..Dacia?
Powitanko,

Miałem kupować citigo a tu widze dzisiaj coś takiego jak nowa dacia
sedan

http://www.euroncap.com/results/skoda/citigo/2011/473.aspx
http://www.euroncap.com/tests/dacia_logan_2005/221.aspx
Czy musze jeszcze cos dodac?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-04-17 07:14:29
Autor: z
W dniu 2013-04-17 02:30, Pawel O'Pajak pisze:
http://www.euroncap.com/results/skoda/citigo/2011/473.aspx
http://www.euroncap.com/tests/dacia_logan_2005/221.aspx
Czy musze jeszcze cos dodac?

Nie wiem czy zauwa¿y³e¶ ¿e chodzi o daciê w nowej budzie
Zreszt± jak wiadomo te testy przedstawiaj± tylko wycinek rzeczywisto¶ci drogowej ;-)

Data: 2013-04-17 12:38:50
Autor: Pawel O'Pajak
Hmm mia³em braæ skode a tu..Dacia?
  Powitanko,

Nie wiem czy zauwa¿y³e¶ ¿e chodzi o daciê w nowej budzie

Jeszcze nie znalazlem crash-testow nowego modelu, ale jakos mam wieksze zaufanie do Skody. Jezdzilem kiedys 105 i w niej mialem wypadek, przodu nie bylo, zlozyl sie w harmonijkê, ale kabina nie tknieta, drzwi dalo sie otworzyc, mnie na drugi dzien bolaly nawet wlosy, ale calo z tego wyszedlem. Potem, juz w 120 zrobiono mi hatchbacka z sedana i tez tyl harmonijka, silnik wjechal troche pod podloge, ale srodek caly. Byly to czasy, gdy poduchy byly w pierwszych probach, pasy i zaglowki w tym modelu nie byly montowane. Nawet w ksiazce o naprawach skodzinki byly rysunki przedstawiajace strefy kontrolowanego zgniotu i to niestety mialem nieprzyjemnosc potwierdzic w praktyce, a mowimy o modelu z poczatku lat 70.
Dacia w roku 2005 zaproponowala poziom sprzed 20 lat mimo poduszek. Jest oczywiscie szansa, ze nauczyli sie na bledach, czego im zycze, ale narazie tego nie udowodnili.

Zreszt± jak wiadomo te testy przedstawiaj± tylko wycinek rzeczywisto¶ci
drogowej ;-)

To prawda, ale statystycznie najczestrze przypadki.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2013-04-17 21:07:10
Autor: Robert Rędziak
Hmm miałem brać skode a tu..Dacia?
On Wed, 17 Apr 2013 12:38:50 +0200, Pawel O'Pajak
<opajak@interia.pl> wrote:

Jeszcze nie znalazlem crash-testow nowego modelu, ale jakos mam wieksze zaufanie do Skody. Jezdzilem kiedys 105

 Szkoda, ¿e nie Tudorem albo 1000MB. Albo L&K. Tak samo maj± siê
 do obecnych produktów grupy VAG.

Data: 2013-04-18 01:47:23
Autor: Pawel O'Pajak
Hmm mia³em braæ skode a tu..Dacia?
Powitanko,

  Szkoda, ¿e nie Tudorem albo 1000MB. Albo L&K. Tak samo maj± siê
  do obecnych produktów grupy VAG.

Mam sentyment do marki, to moj pierwszy samochod, ale tez zaufanie do bezpieczenstwa. Jesli mysleli o tym w czasach, gdy niewielu producentow o tym myslalo na swiecie, to chyba dobrze. Zreszta co tu gadac:
http://www.euroncap.com/results/skoda.aspx

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-04-18 21:49:45
Autor: Robert Rędziak
Hmm miałem brać skode a tu..Dacia?
On Thu, 18 Apr 2013 01:47:23 +0200, Pawel O'Pajak
<opajak@interia.pl> wrote:

Mam sentyment do marki, to moj pierwszy samochod, ale tez zaufanie do bezpieczenstwa.

 Ach, sentyment. Do znaczka. Znaczka zapewniaj±cego
 bezpieczeñstwo. Rozumiem.

Data: 2013-04-18 00:07:19
Autor: scobowski
[...]
http://www.youtube.com/watch?v=Pb-kZQAQI6g

To renault thalia / symbol*.

W rejonie morza Jońskiego/egejskiego / wyżyny anatolijskiej jeździ tego multum - zarówno pod znaczkiem renault jak i dacii. Jakoś się kebaby i nochale nie zabijają masowo, jeżdżą i chwalą - pytałem.

*symbol siÄ™ chyba w amerykach nazywa..

Data: 2013-04-18 00:33:42
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-04-18 00:07, scobowski pisze:

[...]

SYMBOLem nazywają w chorwacjach/egiptach/grecjach i innych beziowych clijówki, i thalie ...
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-04-18 10:09:16
Autor: Chris
Hmm miałem brać skode a tu..Dacia?
Waz nabazgrał(a):

Miałem kupować citigo a tu widze dzisiaj coś takiego jak nowa dacia sedan za 28500, co to? warto?
http://otomoto.pl/dacia-logan-access-1-2-75-nowy-C27930233.html

Tylko ta za 28500 to wersja podstawowa a na fotkach jest już dopieszczona za inną kasę :)

Data: 2013-04-18 20:11:39
Autor: Waz
[...]

wersja podstawowa zdjęcia REAL + wyposażenie

http://otomoto.pl/dacia-logan-od-reki-acces-1-2-75km-C28800667.html

jak dla mnie bomba i nic nie potrzeba mi więcej, jedyny problem to czekanie 3 miesiące

Data: 2013-04-19 12:12:31
Autor: ddddddd
W dniu 2013-04-18 20:11, Waz pisze:
[...]

czekanie 3 miesiÄ…ce

naprawdÄ™ uważasz że klima to rzecz zbÄ™dna? Auto bez klimy to chyba po wyjeździe z salonu nie traci 10% tylko  od razu 20%... ale nawet na to nie patrzÄ…c to auta bez klimy bym nie kupiÅ‚, za 2000zÅ‚ sprzedaÅ‚em ze dwa lata temu golfa mk3 z klimÄ… (jak by siÄ™ chciaÅ‚o jeździć to pewnie nawet ze 2000 trzeba by wÅ‚ożyć) - auto pewnie tak samo wygodne, wyposażone, no i z "niezniszczalnym" 1,9TDI 90KM

Lukasz

Data: 2013-04-19 15:23:40
Autor: Waz
Hmm miałem brać skode a tu..Dacia?
naprawdę uważasz że klima to rzecz zbędna? Auto bez klimy to chyba po
wyjeździe z salonu nie traci 10% tylko  od razu 20%... ale nawet na to
nie patrząc to auta bez klimy bym nie kupił, za 2000zł sprzedałem ze dwa
lata temu golfa mk3 z klimą (jak by się chciało jeździć to pewnie nawet
ze 2000 trzeba by włożyć) - auto pewnie tak samo wygodne, wyposażone, no
i z "niezniszczalnym" 1,9TDI 90KM

nie tylko zbędna ale i szkodliwa

Data: 2013-04-19 18:58:02
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-04-19 15:23, Waz pisze:
naprawdę uważasz że klima to rzecz zbędna?
nie tylko zbędna ale i szkodliwa
Szkodliwe to jest życie. Z dnia na dzień zostaje ci go coraz mniej bez względu na to czy masz klimę czy nie :)
--
Krzysiek
www.zmieleni.pl

Data: 2013-04-28 03:07:25
[...]