Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Hmmmm ... co Wy na to?

Hmmmm ... co Wy na to?

Data: 2010-04-13 19:43:49
Autor: mkarwan
Hmmmm ... co Wy na to?

Użytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisał w wiadomości news:hq28vt$6t2$1atlantis.news.neostrada.pl...
http://www.rmf24.pl/raport-lech-kaczynski-nie-zyje-2/kaczynski-fakty/news-problemy-z-komunikacja-miedzy-kontrolerem-a-zaloga,nId,272444

Gdyby faktycznie o to się rozchodziło to błąd byłby
zależny od cienienia atm. w tej okolicy i wynosiłby
właśnie ok 70-100 metrów.
Byłby to straszny przypadek, pilot lecący na wskazania
wysokościomierza barometrycznego byłby przekonany o
tym Ĺźe grunt jest jeszcze duĹźo poniĹźej.
Kurcze obydwa sposoby pomiaru są na swój sposób
logiczne...

A radiowysokościomierz miał?

Data: 2010-04-13 21:15:14
Autor: Tomy M.
Hmmmm ... co Wy na to?
Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hq2b6n$91e$1nemesis.news.neostrada.pl...

A radiowysokościomierz miał?

Miał ... i pokazywał mu 50-60 metrów do gruntu ponieważ
przelatywał nad wąwozem... :-/


--



Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-04-13 21:32:50
Autor: mkarwan
Hmmmm ... co Wy na to?

Użytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisał w wiadomości news:hq2gi4$d15$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hq2b6n$91e$1nemesis.news.neostrada.pl...

A radiowysokościomierz miał?

Miał ... i pokazywał mu 50-60 metrów do gruntu ponieważ
przelatywał nad wąwozem... :-/

A wąwóz miał szerokość 20 metrów?

Data: 2010-04-13 22:03:57
Autor: MH
Hmmmm ... co Wy na to?


A wÄ&#65533;wĂłz miaĹ&#65533; szerokoĹ&#65533;Ä&#65533; 20 metrĂłw?

"Gdzieś tam dzwony biją , tylko nie wiem w którym kościele"..  Wysokościomierz
barometryczny jest wystarczająco dokładny na dużych wysokościach. Zasada
działania jest bardzo prosta , w miejscu startu zerujemy względem panującego
ciśnienia przyrząd na wskazanie "0". Oczywiście , w innym położeniu
geograficznym na tejże samej wysokości n.p.m , ciśnienie atmosferyczne może być
inne.. Wobec tego , pomiar jest obarczony błędem. Do precyzyjnego pomiaru
wysokości względem gleby , podczas przelotu na małych wysokościach rzędu
kilkudziesięciu/kilkuset metrów wykorzystuje się radiowysokościomierz. Jest to
taki "sonar" , skierowany pionowo w dół , wykorzystujący w przeciwieństwie do
sonara fale EM , a nie akustyczne. To jest tak w dużym uproszczeniu , bo czas
przejścia impulsu EM "w te i nazat" na wysokości kilkunastu/kilkudziesięciu
metrów jest ÓREWSKO trudny do zmierzenia z wymaganą precyzją. W praktyce
"puszcza" się 2 impulsy ze znanym opóźnieniem , a dalej demodulacja fazowa.

SZEROKOŚĆ "WĄWOZU" NIE MA NIC DO TEGO !!!

MH


--


Data: 2010-04-13 22:24:12
Autor: Tomy M.
Hmmmm ... co Wy na to?




Użytkownik "MH" <logiznam@op.pl> napisał w wiadomości news:3461.00001764.4bc4ce2dnewsgate.onet.pl...


A wÄ&#65533;wĂłz miaĹ&#65533; szerokoĹ&#65533;Ä&#65533; 20 metrĂłw?


"Gdzieś tam dzwony biją , tylko nie wiem w którym kościele".. Wysokościomierz
barometryczny jest wystarczająco dokładny na dużych wysokościach. Zasada
działania jest bardzo prosta , w miejscu startu zerujemy względem panującego
ciśnienia przyrząd na wskazanie "0". Oczywiście , w innym położeniu
geograficznym na tejże samej wysokości n.p.m , ciśnienie atmosferyczne może być
inne.. Wobec tego , pomiar jest obarczony błędem. Do precyzyjnego pomiaru
wysokości względem gleby , podczas przelotu na małych wysokościach rzędu
kilkudziesięciu/kilkuset metrów wykorzystuje się radiowysokościomierz. Jest to
taki "sonar" , skierowany pionowo w dół , wykorzystujący w przeciwieństwie do
sonara fale EM , a nie akustyczne. To jest tak w dużym uproszczeniu , bo czas
przejścia impulsu EM "w te i nazat" na wysokości kilkunastu/kilkudziesięciu
metrów jest ÓREWSKO trudny do zmierzenia z wymaganą precyzją. W praktyce
"puszcza" się 2 impulsy ze znanym opóźnieniem , a dalej demodulacja fazowa.

SZEROKOŚĆ "WĄWOZU" NIE MA NIC DO TEGO !!!

Jestem elektronikiem-automatykiem.
 Dlaczego nie ma?
Wąwozu nie widać na mapie terenowej google maps. Ale
dziennikarze go pokazywali i filmowali że jest prostopadły do lotniska
i znajduje się sporo niżej lotniska. Zbocze zaczyna się gdzieś
w okolicy 250 metrów przed radiolatarnią tą bliżej pasa.
(patrz na mapę) Teren wznosi się w stronę lotniska.

 Mógł włączyć się alarm przed nalotem nad wąwóz, po czym
mierzona odległość się zwiększyła (dno wąwozu) i pilot zlekceważył
to jako chwilowe fałszywe wskazanie. Porównał to
ze wskazaniem barometru i wydało mu się to trafne.
Chwilę później już pakował się na drugie zbocze tego
wąwozu (przed lotniskiem)... przy tych prędkościach
to trwało kilka sekund.

 To spekulacje ... ale to co powiedział ten pułkownik
daje mocno do myślenia. Czy dowiemy się prawdy?
Przecież prawda mogłby doprowadzić do złych nastrojów
społecznych, podczas gdy pilot nie żyje i można
to zrzucić na niego...

--



Tomy M. www.ansibl.com

Hmmmm ... co Wy na to?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona