Hobbit 48 fps

Data: 2012-12-26 13:39:09
Autor: Latet
Hobbit 48 fps
Witam,

Jak wrażenia z Hobbita w wersji HFR?
Szkoda, że nie ma wersji 2D 48fps. Nie znoszę 3D.

Dzięki,

latet

Data: 2012-12-26 13:56:53
Autor: Hiki Koniec Swiata Mori San
Hobbit 48 fps
On 26.12.2012 13:39, Latet wrote:
Witam,

Jak wraĹźenia z Hobbita w wersji HFR?
Szkoda, że nie ma wersji 2D 48fps. Nie znoszę 3D.

Modne jest! Musisz lubić!

;)

--
ZUS marnuje pieniądze podatnikow, w czasie kryzysu zaciskanie pasa
_NIE DOTYCZY_ instytucji panstwowych, bo przeciez wydaja nie swoje

Data: 2012-12-26 14:15:05
Autor: Habeck Colibretto
Hobbit 48 fps
Dnia 26.12.2012, o godzinie 13.39.09, na pl.rec.film, Latet napisał(a):

Witam,

Jak wrażenia z Hobbita w wersji HFR?
Szkoda, że nie ma wersji 2D 48fps. Nie znoszę 3D.

Nie wiem, ale... jest DUBBING! Hura! :)

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2012-12-27 12:06:00
Autor: Marcin N
Hobbit 48 fps
W dniu 2012-12-26 13:39, Latet pisze:
Witam,

Jak wrażenia z Hobbita w wersji HFR?
Szkoda, że nie ma wersji 2D 48fps. Nie znoszę 3D.

To się da tak w każdym kinie? 24 klatki zamieniają na 48 bez wymiany projektorów?

--
MN

Data: 2012-12-27 12:42:54
Autor: Habeck Colibretto
Hobbit 48 fps
Dnia 27.12.2012, o godzinie 12.06.00, na pl.rec.film, Marcin N napisał(a):

Witam,

Jak wrażenia z Hobbita w wersji HFR?
Szkoda, że nie ma wersji 2D 48fps. Nie znoszę 3D.

To się da tak w każdym kinie? 24 klatki zamieniają na 48 bez wymiany projektorów?

Nie da się tak. Trzeba wymienić lub zrobić upgrade tych nowszych.
Zawsze można obejrzeć film 2 razy dłużej. ;)

Tutaj jest lista kin, nie wiem na ile można temu zaufać:
http://obywatelhd.pl/index.php/2012/12/04/hobbit-48-fps-bedzie-w-polsce-mam-liste-kin/

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2012-12-27 13:25:09
Autor: rs
Hobbit 48 fps

to jest projekcja cyfrowa. <rs>

Data: 2012-12-27 21:16:01
Autor: Habeck Colibretto
Hobbit 48 fps
Dnia 27.12.2012, o godzinie 19.25.09, na pl.rec.film, rs napisał(a):

[...]

Ale coś jednak trzeba zrobić bo nie wszystkie cyfrowe kina mają taką
możliwość.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2012-12-28 13:09:24
Autor: MaW
Hobbit 48 fps
Użytkownik "Habeck Colibretto" <habeck@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1un3q3xlh5rwd$.dlghabeck.pl...
[...]

Z zaufanego źródła wiem, że trzeba było robic upgrade projektorów - filmy są dostarczane na dyskach twardych, ale przy 48 fps transfer jest tak duzy, że połaczenia elementów projektora (zazwyczaj SDI) nie wyrabiały.

MaW

Data: 2012-12-28 11:34:02
Autor: rs
Hobbit 48 fps
On Fri, 28 Dec 2012 13:09:24 +0100, "MaW" <niepisztu@aaa.bbb> wrote:

[...]

rozmawialem z technikiem kina w ktorym bylem. nie mieli zadnego
upgradu (przynajmniej nic o tym nie wpominal). powiedzial jednak, ze
moze byc ciekawie, jesli realizatorzy beda chcieli podniesc FR filmu
do 120, a wczesniej czy pozniej to pewnie nastapi. ale kiedy do tego
dojdzie to i tak w kinach nastapi modernizacja sprzetu i tak i tak. w standardzie reald3d obraz jest wyswietlany z predkoscia 144 klatek
na sekunde (72 dla kazdego oka), i nie ma to znaczenia, ze jedna
klatka jest wyswietlana trzy razy. dane trzeba przeslac i tak i tak. w rozmowach o tym filmie nie chodzi, wiec o wyrabianie sie
projektorow, czy systemu dyskow i polaczen, ale o sama realizacje
filmu, przy zwiekszonej FR, ktora jest sporo ponizej limitow
standardu. chyba warto przypomniec, ze przyzwoite kino domowe obsluguje format 2K
przy 60fps (1080p60). nie sadze, wiec zeby sprzet w kinach mial
problemy z obslulga formatu 4K przy 48fps, ale jak ktos cial koszty,
przy instalacji, to kto wie.
sadze, ze upgrade o ktorym mowisz, mogl dotyczyc raczej przejscia kina
z projekcji cyfrowej 2K na 4K. to jest spora roznica. np. cyfrowy IMAX
gdzie niegdzie ma z tym problemy. <rs>

Data: 2012-12-28 14:45:44
Autor: Habeck Colibretto
Hobbit 48 fps
Dnia 28.12.2012, o godzinie 13.09.24, na pl.rec.film, MaW napisał(a):

[...]

Czyli pewnie coś tam z hardwarem zrobić trzeba - pewnie dokupić i pewnie z
kilkadziesiąt dobrych tysiaków to kosztuje. --
Pozdrawiam,
*Habeck*
- Schutzbach

Data: 2012-12-28 00:02:06
Autor: rs
Hobbit 48 fps
On Wed, 26 Dec 2012 13:39:09 +0100, "Latet" <latet@latet.pl> wrote:

Witam,

Jak wrażenia z Hobbita w wersji HFR?

nie jest zle. spodziewalem sie, ze bedzie znacznie gorzej. ludzie sie
skarzyli, ze obraz wyglada jak z "teatru telewizji" albo krecony tania
kamerka HD. faktycznie pare scen tak wyglada, ale moze dlatego, ze
spodziewalem sie takiego efektu i go szukalem. kto ma wypasiona plazme czy inny ekran z full HD nie bedzie specjalnie
zaskoczony jakoscia obrazu. w kinie, to jest cos nowego, i nie czesto
jest widac pory na skorze aktorow. efekty 3D bez jakis extrawagancji.
troche innies i outies, ale ze to bylo realD3D to nie bily tak po
oczach jak to jest w realizacjach np. pod IMAX3D. jest jedna scena,
ktora przyprawia prawie o chorobe lokomocyjna, ale to w pozytywnym
znaczeniu, bo tak to mialo chyba byc. jedno zastrzezenie jakie mam, to
do realizacji planow, ktore byly poza DoF (zarowno dalszych i
blizszych)i szybko przesuwaly sie poziomo. nie wiem co sie dzialo, ale
byly zupelnie nie ostre (no niby nieostre mialy byc) w jakis taki
dziwnie skaczacy sposob. dosc niemile wrazenie.
co do tresci filmu to nie mam specjalnie wiele do powiedzenia (ot.
film drogi), bo poszedlem wlasciwie wylacznie na efekty, ale nie
uwazam, tez czasu za stracony. fryzury na brodach krasnoludow rzadza.
schizofreniczny golum tez byl dobry. <rs>

Data: 2012-12-31 18:26:10
Autor: Tomek Głowacki
Hobbit 48 fps
W dniu 2012-12-28 06:02, rs pisze:
[...]

Ja się zastanawiałem, czy te 48fps poprawi odbiór w 3D bo w normalnym framerate blur i skakanie było przeokrutne aż głowa bolała. Poza tym tak jak mówisz, wszystko praktycznie kręcone było na DoF na nieskończoność niezależnie od odległości planu. Ten mankament jest non stop widoczny w produkcjach 3D....

--
Tomek Głowacki

Data: 2012-12-31 20:09:51
Autor: Habeck Colibretto
Hobbit 48 fps
Dnia 31.12.2012, o godzinie 18.26.10, na pl.rec.film, Tomek Głowacki
napisał(a):

[...]

Ufff... już doszukiwałem się jakiegoś "wszystkich", ale nie widzę. :)

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2013-01-14 00:36:39
Autor: Latet
Hobbit 48 fps
Jak wrażenia z Hobbita w wersji HFR?
latet

Dziś wreszcie sam obejrzałem. Jestem w 100% zachwycony technologią 48 fps!
Natomiast bardzo żałuję, że nie ma wersji 2D/48fps. Męczy i drażni mnie 3D, choć
wydaje mi się, że dzięki 48fps jest znośniejsze.

Przez pierwsze pół godziny obserwowałem zauważalną desynchronizację audio/video,
ale to chyba wina kontkretnego kina.

Co do treści:

Miłe niespodzianki: pokazanie Saurona i jednego z Nazguli. Mam nadzieję, że ten
wątek będzie mocno rozwijany w kolejnych 2 częściach.
Znakomicie obsadzono Martina Freemana w roli Bilbo.

Największa, irytująca wada, to skrajnie nadnaturalna i nieuzasadniona odporność
większości bohaterów filmu na upadki z dużych wysokości połączone z obijaniem
się o skały.

Trochę też nazbyt rozwlekły początek.

Szkoda też, że w Hobbicie scena znalezienia Jedynego Pierścienia przez Bilba w
niczym nie przypominała tej samej sceny pokazanej w Drużynie Pierścienia.

Ogólnie: 9/10 plus 1 za 48fps, wychodzi 10/10.

latet

Data: 2013-01-14 00:44:24
Autor: Smok Eustachy
Hobbit 48 fps
W dniu 14.01.2013 00:36, Latet pisze:
/../

Ogólnie: 9/10 plus 1 za 48fps, wychodzi 10/10.

A grają to w iMAxie? Opłaca się?
3D+48fps również oceniam wysoko, Orły fajne, nawiązania do LOTR, Krasnoludy za duże (?!?)

Hobbit 48 fps