Data: 2011-09-08 10:44:46 | |
Autor: bzdreg | |
Hocki, Eurobank - cd. | |
Zadysponowałem sobie w sobotę przelew na poniedziałek. Środki oczywiście cały czas na koncie były. Przelew nie wyszedł.
We wtorek zadzwonił do mnie "odbiorca" z grzecznym pytaniem "Co jezd q...?". Sprawdzam - no faktycznie, nie wyszedł. No to myk-myk zrobiłem nowy (odbiorca też w EB, więc poszło "natychmiastowo"). Potem zauważyłem w poczcie wewnętrznej mejl "zarejestrowano nieudaną próbę realizacji zlecenia". Czytam - no tak, ten przelew. Stukam dziś do panienki z czat-linii i pytam jaki był powód "nieudania". Po paru pytaniach o wszystkie szczegóły dowiaduję się, że panienka "Niestety nie ma możliwości sprawdzenia jakieś treści dyspozycję Pan składał w Bankowości Internetowej. Te informacje może Pan sprawdzi telefonicznie w serwisie Bankowości Telefonicznej pod numerem 0801-703-603 dla telefonów stacjonarnych..." (Dla czytających to ludzi z EB: nie mam pretensji do panienki, wszak ona "nie miała możliwości") Co jeszcze możecie dla mnie zrobić? He he... Możecie mnie nie wq..ać? Wniosek - używać np. IrfanView i robić PrtScr z każdego ekranu Eurobank-u. No i chyba nie przywiązywać się nadmiernie do ulokowanych tam środków. -- Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg. |
|
Data: 2011-09-08 11:45:24 | |
Autor: barman | |
Hocki, Eurobank - cd. | |
W dniu 08.09.2011 10:44, bzdreg pisze:
Zadysponowałem sobie w sobotę przelew na poniedziałek. Środki oczywiścieJa miałem zadysponowane na 7.09, dziś sprawdzam nie wyszły. Oj Eurobank ..... bo się pogniewamy. Pozdrawiam, B. |
|
Data: 2011-09-08 11:24:00 | |
Autor: BI | |
Hocki, Eurobank - cd. | |
Mnie nigdy nie zdarzy³o siê by zlecenie nie zrealizowa³o siê, chocia¿
bywa³o, ¿e kwota zlecenia dalej wisia³a w podgl±dzie jako niezrealizowana (pierwszy raz mnie to zdenerwowa³o, poniewa¿ jednak powszechnie znane s± problemy EB i banków Grupy Getin z od¶wie¿aniem - brakiem aktualizacji sald teraz ju¿ mnie to nie przera¿a). Warunek wykonania zlecenia to wystarczaj±ce ¶rodki na ROR w przeddzieñ zlecenia, nie da siê zrobiæ zlecenia z RO na ROR tak by w tym samym dniu z tych ¶rodków wykona³o siê zlecenie zewnêtrzne. |
|
Data: 2011-09-09 14:42:23 | |
Autor: witrak() | |
Hocki, Eurobank - cd. | |
BI <fabian_05@o2.pl> wrote on 2011-09-08_20:24
Warunek wykonania zlecenia to wystarczające Ciekawe, który to już raz musze dementować powyższą oczywistą nieprawdę. 1. Da się. 2. Kiedyś tak była w systemie zasada działania i taką informację podawano zainteresowanym klientom (oficjalnie). 3. Jednak system (od strony organizacyjnej) nie jest przygotowany do działania w taki sposób, aby ta spełnianie tej zasady było *gwarantowane*: idzie o to, że są kolejki wsadowe zleceń, przetwarzane na zakończenie (poprzedniego) - czyli rozpoczęcie nowego - dnia. Jedna likwiduje zapadające lokaty (co de facto sprowadza sie do wykonania przelewów wewnętrznych). *Po wykonaniu* tej operacji uruchamiane jest przetwarzanie przelewów wewnętrznych. Natomiast przetwarzanie przelewów zewnętrznych jest realizowane w odrębnej kolejce, której wystartowanie nie jest zsynchronizowane z zakończeniem realizacji kolejki przelewów wewnętrznych. Jeśli wewnętrzne *zdążą* skończyć się wcześniej - wszystko jest OK. Jeśli nie, to próby wykonania *niektórych przelewów zewnętrznych* będą podjęte za wcześnie, tj. przed realizacją przelewów wewnętrznych, zapewniających tamtym niezbędne środki. Im dłuższa kolejka przelewów wewnętrznych, tym większa część przetwarzania obu kolejek się nakłada i większa jest szansa, że część przelewów zewn. nie będzie miała przygotowanych środków. 4. Problem zaczął się pojawiać w formie ostrej w okresie gwałtownego wzrostu liczby kont oszczędnościowych po zwiększeniu ich maksymalnej liczby przypadającej na konto bieżące (z 3 do 15). Ze względu na kapitalizację dzienną zwiększyło to zarówno liczbę operacji księgowania odsetek (de facto przelewów) i zamykania lokat, jak i liczbę operacji zlecanych przez klientów. Przy okazji zbiegło się to z wyjątkowo dobrym oprocentowaniem i związanym z tym wzrostem liczby klientów. Ponieważ system (błyskawicznie - w ciągu 2 mies.) przestał się "wyrabiać" z otwarciem dnia przed pierwszym eliksirem ("za dużo" było przelewów zlecanych z datą przyszłą), przyśpieszono godzinę startu przetwarzania kolejki przelewów zewnętrznych, powodując znaczne nakładanie się z przetwarzaniem kolejki wewnętrznych. I pojawiły się stałe problemy, które wszyscy znamy. 5. Aby załatwić sprawę wybrano standardowe rozwiązanie: zmieniono instrukcję infolinii (gadka o potrzebie środków dzień wcześniej, powoływanie się na punkt regulaminu, który generalnie odnosi się do przypadków problemów technicznych), przyśpieszono godzinę rozpoczynania przetwarzania na zamknięcie dnia (teraz właściwie zawsze już od 22, a kiedyś bywało, że po 23), aby jego koniec przypadał wcześniej itp. kroki zwiększające komfort klienta ;-) 6. Aby zredukować ryzyko (ważne dla *bardzo terminowych* przelewów - KK) należy robić "jak bank każe", gdy płatność przypada na "trefną datę". W innych dniach wszystko działa. Podsumowując: jeśli już ktoś dzwoni na infolinię to byłoby korzystne, aby (niezależnie od tego, co naprawdę załatwia) składał też reklamację w sprawie nie realizowania przelewów wewnętrznych z datą przyszłą przed przelewami zewnętrznymi. Złożyłem w tej (m.in.) sprawie skargę do KNF. I w zasadzie teraz potrzeba, aby przy najbliższej okazji bank był zmuszony przyznać się do otrzymania paru tysięcy skarg. To samo dotyczy niemożności złożenia przelewu "na jutro" pomiędzy 22 a 24: Bank wie, że to narusza regulamin i jako rozwiązanie proponuje (mam to na piśmie) składanie reklamacji, jeśli ktoś straci przez to odsetki (licząc pewnie, że nikomu nie będzie się chciało, bo od przelewu 1kPLN z oszczędnościowego o jeden dzień wcześniej wychodzi kwota straty 1.10 PLN). witrak() |
|
Data: 2011-09-09 10:08:11 | |
Autor: BI | |
Hocki, Eurobank - cd. | |
On 9 Wrz, 14:42, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:
BI <fabian...@o2.pl> wrote on 2011-09-08_20:24 Je¶li ma siê to odbywaæ na zasadzie chybi³-trafi³, to ja dziêkujê za tak± oczywist± prawdê. Ju¿ próbowa³em kiedy¶ i pozosta³em z niezrealizowanymi zleceniami zewnêtrznymi... |
|
Data: 2011-09-10 01:38:25 | |
Autor: witrak() | |
Hocki, Eurobank - cd. | |
BI <fabian_05@o2.pl> wrote on 2011-09-09_19:08
On 9 Wrz, 14:42, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote: Chyba jesteś mało zahartowany w walce z bankami ? :-))) Poczytaj lepiej w jednym z sąsiednich wątków, co dzieje się z kasą na kontach kart kredytowych. Może wtedy stwierdzisz, że problemy z EB zawierają chaos w wersji pozwalającej na oszacowalnie ryzyka i jego eliminację (pewnym kosztem oczywiście) i że to jest pikuś w porównaniu do Chaosu przez duże C spotykanego gdzie indziej ;-) witrak() |
|