Hocki, Eurobank - cd.

Data: 2011-09-08 10:44:46
Autor: bzdreg
Hocki, Eurobank - cd.
Zadysponowałem sobie w sobotę przelew na poniedziałek. Środki oczywiście cały czas na koncie były. Przelew nie wyszedł.
We wtorek zadzwonił do mnie "odbiorca" z grzecznym pytaniem "Co jezd q...?". Sprawdzam - no faktycznie, nie wyszedł. No to myk-myk zrobiłem nowy (odbiorca też w EB, więc poszło "natychmiastowo").
Potem zauważyłem w poczcie wewnętrznej mejl "zarejestrowano nieudaną próbę realizacji zlecenia". Czytam - no tak, ten przelew.

Stukam dziś do panienki z czat-linii i pytam jaki był powód "nieudania". Po paru pytaniach o wszystkie szczegóły dowiaduję się, że panienka "Niestety nie ma możliwości sprawdzenia jakieś treści dyspozycję Pan składał w Bankowości Internetowej. Te informacje może Pan sprawdzi telefonicznie w serwisie Bankowości Telefonicznej pod numerem 0801-703-603 dla telefonów stacjonarnych..."
(Dla czytających to ludzi z EB: nie mam pretensji do panienki, wszak ona "nie miała możliwości")

Co jeszcze możecie dla mnie zrobić? He he... Możecie mnie nie wq..ać?

Wniosek - używać np. IrfanView i robić PrtScr z każdego ekranu Eurobank-u.
No i chyba nie przywiązywać się nadmiernie do ulokowanych tam środków.

--

Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

Data: 2011-09-08 11:45:24
Autor: barman
Hocki, Eurobank - cd.
W dniu 08.09.2011 10:44, bzdreg pisze:
Zadysponowałem sobie w sobotę przelew na poniedziałek. Środki oczywiście
cały czas na koncie były. Przelew nie wyszedł.
Ja miałem zadysponowane na 7.09, dziś sprawdzam nie wyszły. Oj Eurobank
..... bo siÄ™ pogniewamy.

Pozdrawiam,
B.

Data: 2011-09-08 11:24:00
Autor: BI
Hocki, Eurobank - cd.
Mnie nigdy nie zdarzy³o siê by zlecenie nie zrealizowa³o siê, chocia¿
bywa³o, ¿e kwota zlecenia dalej wisia³a w podgl±dzie jako
niezrealizowana (pierwszy raz mnie to zdenerwowa³o, poniewa¿ jednak
powszechnie znane s± problemy EB i banków Grupy Getin z od¶wie¿aniem -
brakiem aktualizacji sald teraz ju¿ mnie to nie przera¿a).
Warunek wykonania zlecenia to wystarczaj±ce ¶rodki na ROR w przeddzieñ
zlecenia, nie da siê zrobiæ zlecenia z RO na ROR tak by w tym samym
dniu z tych ¶rodków wykona³o siê zlecenie zewnêtrzne.

Data: 2011-09-09 14:42:23
Autor: witrak()
Hocki, Eurobank - cd.
BI <fabian_05@o2.pl> wrote on 2011-09-08_20:24

Warunek wykonania zlecenia to wystarczajÄ…ce
środki na ROR w przeddzień zlecenia, nie da się zrobić zlecenia
z RO na ROR tak by w tym samym dniu z tych środków wykonało się
zlecenie zewnętrzne.

Ciekawe, który to już raz musze dementować powyższą oczywistą
nieprawdÄ™.

1. Da siÄ™.

2. Kiedyś tak była w systemie zasada działania i taką informację
podawano zainteresowanym klientom (oficjalnie).

3. Jednak system (od strony organizacyjnej) nie jest przygotowany
do działania w taki sposób, aby ta spełnianie tej zasady było
*gwarantowane*: idzie o to, że są kolejki wsadowe zleceń,
przetwarzane na zakończenie (poprzedniego) - czyli rozpoczęcie
nowego - dnia. Jedna likwiduje zapadajÄ…ce lokaty (co de facto
sprowadza sie do wykonania przelewów wewnętrznych). *Po wykonaniu*
tej operacji uruchamiane jest przetwarzanie przelewów wewnętrznych.
Natomiast przetwarzanie przelewów zewnętrznych jest realizowane w
odrębnej kolejce, której wystartowanie nie jest zsynchronizowane z
zakończeniem realizacji kolejki przelewów wewnętrznych.
Jeśli wewnętrzne *zdążą* skończyć się wcześniej - wszystko jest
OK. Jeśli nie, to próby wykonania *niektórych przelewów
zewnętrznych* będą podjęte za wcześnie, tj. przed realizacją
przelewów wewnętrznych, zapewniających tamtym niezbędne środki.

Im dłuższa kolejka przelewów wewnętrznych, tym większa część
przetwarzania obu kolejek się nakłada i większa jest szansa, że
część przelewów zewn. nie będzie miała przygotowanych środków.

4. Problem zaczął się pojawiać w formie ostrej w okresie
gwałtownego wzrostu liczby kont oszczędnościowych po zwiększeniu
ich maksymalnej liczby przypadającej na konto bieżące (z 3 do 15).
Ze względu na kapitalizację dzienną zwiększyło to zarówno liczbę
operacji księgowania odsetek (de facto przelewów) i zamykania
lokat, jak i liczbę operacji zlecanych przez klientów. Przy okazji
zbiegło się to z wyjątkowo dobrym oprocentowaniem i związanym z
tym wzrostem liczby klientów.
Ponieważ system (błyskawicznie - w ciągu 2 mies.) przestał się
"wyrabiać" z otwarciem dnia przed pierwszym eliksirem ("za dużo"
było przelewów zlecanych z datą przyszłą), przyśpieszono godzinę
startu przetwarzania kolejki przelewów zewnętrznych, powodując
znaczne nakładanie się z przetwarzaniem kolejki wewnętrznych. I
pojawiły się stałe problemy, które wszyscy znamy.

5. Aby załatwić sprawę wybrano standardowe rozwiązanie: zmieniono
instrukcję infolinii (gadka o potrzebie środków dzień wcześniej,
powoływanie się na punkt regulaminu, który generalnie odnosi się
do przypadków problemów technicznych), przyśpieszono godzinę
rozpoczynania przetwarzania na zamknięcie dnia (teraz właściwie
zawsze już od 22, a kiedyś bywało, że po 23), aby jego koniec
przypadał wcześniej itp. kroki zwiększające komfort klienta ;-)

6. Aby zredukować ryzyko (ważne dla *bardzo terminowych* przelewów
- KK) należy robić "jak bank każe", gdy płatność przypada na
"trefną datę". W innych dniach wszystko działa.

Podsumowując: jeśli już ktoś dzwoni na infolinię to byłoby
korzystne, aby (niezależnie od tego, co naprawdę załatwia) składał
też reklamację w sprawie nie realizowania przelewów wewnętrznych z
datą przyszłą przed przelewami zewnętrznymi.
Złożyłem w tej (m.in.) sprawie skargę do KNF. I w zasadzie teraz
potrzeba, aby przy najbliższej okazji bank był zmuszony przyznać
się do otrzymania paru tysięcy skarg.
To samo dotyczy niemożności złożenia przelewu "na jutro" pomiędzy
22 a 24: Bank wie, że to narusza regulamin i jako rozwiązanie
proponuje (mam to na piśmie) składanie reklamacji, jeśli ktoś
straci przez to odsetki (licząc pewnie, że nikomu nie będzie się
chciało, bo od przelewu 1kPLN z oszczędnościowego o jeden dzień
wcześniej wychodzi kwota straty 1.10 PLN).

witrak()

Data: 2011-09-09 10:08:11
Autor: BI
Hocki, Eurobank - cd.
On 9 Wrz, 14:42, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:
BI <fabian...@o2.pl> wrote on 2011-09-08_20:24

> Warunek wykonania zlecenia to wystarczaj±ce
> ¶rodki na ROR w przeddzieñ zlecenia, nie da siê zrobiæ zlecenia
> z RO na ROR tak by w tym samym dniu z tych ¶rodków wykona³o siê
> zlecenie zewnêtrzne.

Ciekawe, który to ju¿ raz musze dementowaæ powy¿sz± oczywist±
nieprawdê.

1. Da siê.

3. Jednak system (od strony organizacyjnej) nie jest przygotowany
do dzia³ania w taki sposób, aby ta spe³nianie tej zasady by³o
*gwarantowane*:

witrak()

Je¶li ma siê to odbywaæ na zasadzie chybi³-trafi³, to ja dziêkujê za
tak± oczywist± prawdê.
Ju¿ próbowa³em kiedy¶ i pozosta³em z niezrealizowanymi zleceniami
zewnêtrznymi...

Data: 2011-09-10 01:38:25
Autor: witrak()
Hocki, Eurobank - cd.
BI <fabian_05@o2.pl> wrote on 2011-09-09_19:08
On 9 Wrz, 14:42, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:
BI <fabian...@o2.pl> wrote on 2011-09-08_20:24

Warunek wykonania zlecenia to wystarczające środki na ROR w
przeddzień zlecenia, nie da się zrobić zlecenia z RO na ROR
tak by w tym samym dniu z tych środków wykonało się zlecenie zewnętrzne.

Ciekawe, który to już raz musze dementować powyższą
oczywistÄ… nieprawdÄ™.

1. Da siÄ™.

3. Jednak system (od strony organizacyjnej) nie jest
przygotowany do działania w taki sposób, aby ta spełnianie
tej zasady było *gwarantowane*:

witrak()

Jeśli ma się to odbywać na zasadzie chybił-trafił, to ja
dziękuję za taką oczywistą prawdę. Już próbowałem kiedyś i
pozostałem z niezrealizowanymi zleceniami zewnętrznymi...

Chyba jesteś mało zahartowany w walce z bankami ? :-)))

Poczytaj lepiej w jednym z sąsiednich wątków, co dzieje się z kasą
na kontach kart kredytowych. Może wtedy stwierdzisz, że problemy z
EB zawierajÄ… chaos w wersji pozwalajÄ…cej na oszacowalnie ryzyka i
jego eliminację (pewnym kosztem oczywiście) i że to jest pikuś w
porównaniu do Chaosu przez duże C spotykanego gdzie indziej ;-)

witrak()

Hocki, Eurobank - cd.