Data: 2012-08-14 21:13:47 | |
Autor: abc | |
Hodowla t³ustego p³atnika podatków | |
W ca³± tź reformź edukacji, któr± maltretuje siź nas od ponad dekady,
wpompowano juæ masź pieniźdzy, pokrywaj±cych m.in. koszty wdraæania setek albo i tysiźcy szczegó³owych programów i zmian, do których przygotowania najźto setki albo i tysi±ce specjalistów i ekspertów, drugie tyle zatrudniaj±c do nadzoru tego wdraæania i innych akrobacji towarzysz±cych tej zabawie. Wg³źbianie siź w tre¶ę tych programów jest oczywi¶cie ca³kowicie zbźdne, albowiem pomimo rozmaitych werbalnych róænic wszystkie one s³uæ± w zasadzie dwóm nadzwyczaj prostym celom: stopniowej demoralizacji edukowanych oraz demoralizacji edukuj±cych. Pierwszy cel osi±ga siź najkrótsz± drog± poprzez obniæanie poziomu przekazywanej wiedzy aæ do momentu, w którym nobilituj±ce niegdy¶ i pozwalaj±ce tworzyę spo³eczn± hierarchiź dyplomy dostźpne stan± siź dla ludzi, których nazwanie nierozgarniźtymi by³oby przesadn± uprzejmo¶ci±. Argumentuje siź zazwyczaj za tym, odwo³uj±c siź do zuæytej, ale wci±æ chwytliwej retoryki egalitarystycznej i demokratycznej - i odwo³anie to w sumie jest w pe³ni zasadne, gdyæ je¶li komunizm za Célinem moæna okre¶lię jako ustrój chamów na uæytek chamów, to do demokracji jak ula³ pasuje parafraza tej lakonicznej definicji: ustrój wymy¶lony przez idiotów na uæytek idiotów (przy czym naleæa³oby dodaę, æe w¶ród tych, którzy go idiotom wciskaj±, przewaæaj± zazwyczaj cwaniacy). To demokratyczne zidiocenie ma wszakæe ca³kiem racjonalne uzasadnienie: baranami ³atwiej rz±dzię, a przede wszystkim moæna je - niczego nie podejrzewaj±ce - systematycznie strzyc. Kiedy w³adze Generalnej Guberni decydowa³y o tym, jaki system edukacji by³by najlepszy dla Polaków jako podludzi, maj±cych dzielnie pracowaę na rzecz zjednoczonej pod wodz± III Rzeszy Europy, postanowiono ograniczyę edukacjź do tego, co pozwoli tubylcom radzię sobie w æyciu. Polak mia³ umieę liczyę do 500, podpisaę siź, ewentualnie czytaę w zakresie umoæliwiaj±cym zrozumienie rozporz±dzeń w³adzy; nauka historii, literatury, filozofii i tym podobnych przedmiotów zosta³a zakazana. Zabawne - a moæe i smutne - jest to, æe obecnie w modzie s± niezwykle podobne, "pragmatyczne" w duchu rozwi±zania (choę jako ich patrona nie podaje siź Himmlera, lecz Johna Deweya). Ich najlepsz± ilustracj± jest opinia jednego z ojców edukacyjnych reform, który stwierdzi³, æe w szkole uczeń powinien przede wszystkim nauczyę siź wype³niaę formularz PIT. Nic lepiej nie pokazuje prawdziwych celów wszelkich edukacyjnych reform proponowanych przez demokratyczn± w³adzź. Chodzi wy³±cznie o hodowlź t³ustego p³atnika podatków, który pobekuj±c rado¶nie æywi³ bździe rozrastaj±cego siź lewiatana. Wszystkie szczegó³owe zabiegi, wszystkie te programy i systemy, opas³e komentarze i akty prawne s± jedynie retoryk± opakowuj±c± ten prosty pomys³, w którego realizacji dzisiejsze w³adze s± w stanie prze¶cign±ę Generalne Gubernatorstwo. Temu w³a¶nie s³uæy przekszta³cenie matury w teleturniej dla szaradzistów, zast±pienie egzaminów na studia rywalizacj± na punkty niczym w grze w kulki oraz uniformizacja programów nauczania wszystkich szczebli wedle jakich¶ pokrźtnych kryteriów wygl±daj±cych, jakby przygotowywa³ je zespó³ pracoholików na przymusowym odwyku. Wiźcej http://www.opcjanaprawo.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=4205:kastracja-edukacji&catid=215:nr-7-8127-128-lipiec-sierpie-2012-r&Itemid=8 -- Nie da siź oddzielię polityki od religii. Nie da siź w cz³owieku oddzielię katolika od obywatela. Rozdzia³ państwa od Ko¶cio³a jest sztuczny. |
|
Data: 2012-08-15 08:41:26 | |
Autor: Przemys³aw M. | |
Hodowla t³ustego p³atnika podatków | |
Dnia Tue, 14 Aug 2012 21:13:47 +0200, abc napisał(a):
W całą tę reformę edukacji, którą maltretuje się nas od ponad dekady, A jakie jest twoje zdanie w tym temacie? -- „Musimy pamiętać, że aby zwyciężyć, trzeba pamiętać o maksymie Józefa Piłsudskiego zwyciężyć i spocząć na laurach to klęska, być zwyciężonym, a nie ulec to zwycięstwo” - powiedział Jarosław Kaczyński. |
|