Hodujemy wêża na własnej piersi

Data: 2015-03-05 01:28:01
Autor: boukun
Hodujemy wêża na własnej piersi

My¶lałem, że w problematyce ukraińskiej już mnie nikt niczym nie zaskoczy. A jednak zaskoczył. Mam przyjaciela pedagoga w jednym z prestiżowych gimnazjów Warszawy. I to on opowiedział mi historiê krew mroż±c± w żyłach.

Na razie nie wymieniam nazwy tego gimnazjum, ponieważ sprawa - jak to siê mówi - ma charakter rozwojowy. Z przyjacielem wielokrotnie rozmawiałem o dramacie Polaków na Kresach, o przerażaj±cych aktach ludobójstwa, o mordowaniu niewinnych ludzi, dzieci, starców, ale zawsze, ilekroæ wracałem do tego tematu, przyjaciel dawał mi do zrozumienia, że tamta epoka dawno już minêła i nigdy siê nie powtórzy, a my, Polacy, powinni¶my rozwijaæ dobre stosunki z Ukraińcami, bo to naród, który nauczony tragicznymi do¶wiadczeniami, na pewno nie podda siê złowrogiej propagandzie.

Patrzyłem na niego z lekkim wyrazem zawodu. Bo wiedziałem, że ten naród wła¶nie poddaje siê złowrogiej propagandzie nazistowskiej i czyni to ostentacyjnie. I oto spotykam przyjaciela znowu i widzê w jego oczach smutek. Gdy pytam, czy co¶ siê złego zdarzyło w rodzinie, odpowiada, że nie, nic złego siê w rodzinie nie zdarzyło, on też jest zdrowy, ale drêczy go pewna my¶l, z któr± nie może sobie poradziæ. Cóż to za my¶l, pytam go, a on z opuszczon± głow± odpowiada, że nie docenił siły zbrodniczej ideologii Dmytra Doncowa, w któr± duża czê¶æ ukraińskiej inteligencji niegdy¶ uwierzyła i utworzyła OUN, UPA, by wymordowaæ ok. 200 tys. Polaków. Jakby skruszony, zacz±ł mi mówiæ, czego sam do¶wiadczył. Otóż po zakończonej lekcji podszedł do szafki uczniów, w których trzymaj± oni swoje osobiste rzeczy, czasami ksi±żki, podrêczniki, zeszyty. I szafki te s± otwarte. Każdy może zobaczyæ, co one mieszcz±. I mój przyjaciel zobaczył rzeczy, które go poraziły. Powiada mi: - WyobraŒ sobie, co ja widzê? Zdjêcie polskiej flagi przekre¶lone mazakiem.

Drugie zdjêcie, na którym widnieje godło Polski, orzeł biały, zbryzgane farb± i poszarpane, a na czoło wysuwa siê czerwono-czarna flaga ukraińskich nazistów z czasów wojny oraz portret Stepana Bandery. Własnym oczom nie wierzê - chwyta siê za głowê - Podchodzimy do ucznia, do którego ta szafka należy i pytam go, co to wszystko znaczy. A on hardo mi odpowiada: - Jak to co? To kawałek Ukrainy. Ja jestem Ukraińcem i trzymam tam narodowe skarby - tak mówi. - Te skarby? - dopytujê. - Banderê i czerwono-czarn± flagê? - Tak - odpowiada bez wahania - to s± nasze symbole. Symbole wolnej Ukrainy. Nienawidzê Polski. Polska okupowała Ukrainê. Moj± stolic± jest Kijów, a nie Warszawa. - Ale przecież uczysz siê w polskiej szkole, w Warszawie!? - z niedowierzaniem ci±gnê. - To chwilowa sprawa. Wykorzystamy was, pokończymy studia i wyjedziemy do swojej ojczyzny - już mówi w liczbie mnogiej. - A poza tym, w jakiej tam polskiej szkole? - butnie rzuca. - Niedługo przył±czymy was do Ukrainy. I bêdziemy wielkim państwem. Mogê panu pokazaæ mapy, na których wyraŒnie widaæ, jak wielka jest Ukraina. A jak przył±czymy Kraków i Warszawê, bêdzie jeszcze wiêksza. Mogê panu przesłaæ emailem filmy o prawdziwej i wielkiej Ukrainie. - Nauczyciel tego słuchał ze zdumieniem, a uczeń na jego oczach wyci±gn±ł z kieszeni niebiesko-żółt± opaskê i nałożył na rêkaw. - Widzi pan, jestem Ukraińcem - powiedział. - I co ja mam teraz z tym zrobiæ? - pyta mój przyjaciel. - Ta sytuacja rozłożyła mnie na łopatki - powiada. - Zrozumiałem, że twoje przestrogi - mówi do mnie - nie s± wyssane z palca. Kiedy czytałem napisane przez ciebie felietony i artykuły w "WG", byłem do¶æ sceptyczny, nie do końca wierzyłem, że masz racjê, i że demony zła siê odradzaj±. Nie tylko pomniki Bandery na Ukrainie. I jak piszesz, w Polsce, gdzie¶ na wschodzie, ale teraz widzê, że odradzaj± siê tutaj, pod moim bokiem, w stolicy kraju, w sercu Polski. I to w umy¶le dziecka. Bo ten chłopiec ma trzyna¶cie lat. - No, wła¶nie, ma trzyna¶cie lat - odpowiadam przyjacielowi. I to nie on sam z siebie zaraził siê nazistowsk± ideologi±. Wyniósł j± z domu, może ze ¶rodowiska ukraińskiego.

Kto¶ musiał mu w głowê wbijaæ, że Bandera to wzór i bohater. I że słowa, które wypowiadał jeden z ideologów ukraińskiego nazizmu, Mychajło Kołodziński: Trzeba krwi, dajmy morze krwi, trzeba terroru, uczyńmy go piekielnym [.]. Nie wstydŒmy siê mordów, grabieży i podpaleń. W walce nie ma etyki - że słowa te s± i dla tego chłopca ważne. - Bojê siê go teraz - wyznaje przyjaciel. - Nie wiem, jak do niego podej¶æ. Bojê siê, kto z niego wyro¶nie. Z nikim z polskich kolegów siê nie przyjaŒni. Nie mam pojêcia, do czego jest zdolny - martwi siê. I ma racjê. A ja zadajê pytanie: Polska wspiera Ukrainê. Dostarcza jej pomoc, któr± Kijów wykorzystuje, by zabijaæ.

Czy polski nadzór pedagogiczny sprawdza, co siê naprawdê dzieje tam, gdzie ucz± siê ukraińskie dzieci? Powiedzmy wprost, to nie one s± winne tego, czym siê zaraziły. To dom, rodzina, historyczna wspólnota.

W Polsce działaj± potêżne grupy wsparcia. A tymczasem w szkołach wyrastaj± na naszych piersiach małe żmije, które mog± w nas wpuszczaæ swój zabójczy jad. Oby nie było za póŒno, kiedy ich my¶li rozwin± siê w czyn. A czyn to rzeki krwi. Przestrzegam przed tym.

www.srokowski.art.pl

http://www.warszawskagazeta.pl/felietony/jadlospis/item/506-hodujemy-weza-na-wlasnej-piersi

boukun

Data: 2015-03-05 03:26:54
Autor: andal
Hodujemy wêża na własnej piersi
On Thu, 05 Mar 2015 01:28:01 +0100, boukun wrote:

. A tymczasem w szkoƂach wyrastają na naszych piersiach maƂe ĆŒmije,
ktĂłre mogą w nas wpuszczać swĂłj zabĂłjczy jad. Oby nie byƂo za pĂłĆșno,
kiedy ich myƛli rozwiną się w czyn. A czyn to rzeki krwi. Przestrzegam
przed tym.

tak jakbym czytal o tobie

Data: 2015-03-05 12:35:49
Autor: Lord Donald
Hodujemy wÄ™ĆŒa na wƂasnej piersi
Ty chyba nie zrozumiesz do czasu jak ci nazistowski banderowiec nie przybije dzieciaka do drwi, zamorduje i zgwaƂci ĆŒonę na oczach a na koniec zatƂucze cię swoimi buciorami. Faszyzm to najgorsza zbrodnicza ideologia, co gorsze bardzo nieprzewidywalna, nie da się jej kontrolować, trzeba ją zwalczać w zarodku, i tak przez UE i USA rozwinęƂo się to za bardzo, mniemy nadzieję ĆŒe Ruscy sobie z tym poradzą i w Europie inne paƄstwa zmądrzeją i zlikwidują te ognisko faszyzmu, to nie sƂuĆŒy nikomu, nawet w USA niech nie mają pewnoƛci, ĆŒe ocean moĆŒe zatrzymać ten faszystowskie tsunami jak uroƛnie w siƂę. Faszyzm jest naprawdę bardzo nieprzewidywalny, to nie jest tak jak terroryzm grupki islamistĂłw walczących o swĂłj kraj, Hitlera podobnie promowaƂy ĆŒydokorporacje z USA, RokefelerĂłw, itp..., i się nieĆșle na tym caƂy ƛwiat przejjechaƂ.

Data: 2015-03-05 14:15:41
Autor: XL
Hodujemy w??a na w?asnej piersi
Lord Donald <ldonald@sejm.pl> Wrote in message:
Ty chyba nie zrozumiesz do czasu jak ci nazistowski banderowiec nie przybije dzieciaka do drwi, zamorduje i zgwa?ci ?on? na oczach a na koniec zat?ucze ci? swoimi buciorami. Faszyzm to najgorsza zbrodnicza ideologia, co gorsze bardzo nieprzewidywalna, nie da si? jej kontrolowa?, trzeba j? zwalcza? w zarodku, i tak przez UE i USA rozwin??o si? to za bardzo, mniemy nadziej? ?e Ruscy sobie z tym poradz? i w Europie inne pa?stwa zm?drzej? i zlikwiduj? te ognisko faszyzmu, to nie s?u?y nikomu, nawet w USA niech nie maj? pewno?ci, ?e ocean mo?e zatrzyma? ten faszystowskie tsunami jak uro?nie w si??. Faszyzm jest naprawd? bardzo nieprzewidywalny, to nie jest tak jak terroryzm grupki islamistów walcz?cych o swój kraj, Hitlera podobnie promowa?y ?ydokorporacje z USA, Rokefelerów, itp..., i si? nie?le na tym ca?y ?wiat przejjecha?.

100/100!!!
--
XL -- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2015-03-08 13:31:32
Autor: Ikselka
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Re: Hodujemy wêża na własnej piersi (was: Hodujemy wêża na własnej piersi)
Dnia Thu, 05 Mar 2015 12:35:49 +0100, Lord Donald napisał(a):

Ty chyba nie zrozumiesz do czasu jak ci nazistowski banderowiec nie przybije dzieciaka do drwi, zamorduje i zgwałci żonê na oczach a na koniec zatłucze ciê swoimi buciorami. Faszyzm to najgorsza zbrodnicza ideologia, co gorsze bardzo nieprzewidywalna, nie da siê jej kontrolowaæ, trzeba j± zwalczaæ w zarodku, i tak przez UE i USA rozwinêło siê to za bardzo, mniemy nadziejê że Ruscy sobie z tym poradz±

http://www.stefczyk.info/wiadomosci/polska/siemoniak-zrobimy-szkolenia-wojskowe-dla-ukraincow,13179572311

Siemoniak to ukraińskie nazwisko! - Semeniuk, Simoniak, Simoniuk,
Siemoniak, Simonowicz... --

Ikselka
na jego siły i ¶rodki obronne, na jego dostatki, bogactwa, na wszystko, co
ludziom jest potrzebne. Czegóż nam brakuje? Oto rz±du silnego i ustalonego
ładu prawnego, a wtedy wszystko bêdziemy mieli i staæ bêdziemy silni i
pewni siebie.

Data: 2015-03-08 14:01:29
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 8 Mar 2015 13:31:32 +0100, Ikselka napisał(a):

[...]

http://wolna-polska.pl/wiadomosci/ukraina-rzez-wolynska-byla-dobra-2015-03
"RzeŒ wołyńska była dobra. Znany ukraiński pisarz i dziennikarz Taras
Prochasko w wywiadzie udzielonym polskiej gazecie ?Kurier Galicyjski?
wyraził pogl±d, że ludobójstwo dokonane przez UPA na Polakach było
niezbêdne, by mogło powstaæ ukraińskie państwo narodowe."

PS.
http://wolna-polska.pl/wiadomosci/ukraina-oto-cala-prawda-o-ukrainie-spowiedz-otrzezwialego-ukrainca-2015-03
"W rzeczywisto¶ci nikt i nigdy nie zamierzał budowaæ niepodległej Ukrainy
na ziemiach ukradzionych Rosji. Eksterminacja Rosjan i Ukraińców mówi o
tym, że tutaj zamierzaj± zamieszkaæ ludzie zupełnie innej przynależno¶ci
etnicznej i wyznania religijnego. O tym wymownie ¶wiadczy najwiêksze w
Europie religijno-kulturalne Centrum Żydowskie w Dniepropietrowsku."

Data: 2015-03-08 15:56:20
Autor: u2
W dniu 2015-03-08 o 13:31, Ikselka pisze:
Siemoniak to ukraińskie nazwisko! - Semeniuk, Simoniak, Simoniuk,
Siemoniak, Simonowicz..

a ty zydowka, i co XL dobrze ci z tym ?:)))

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj± slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-03-08 22:30:38
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 08 Mar 2015 15:56:20 +0100, u2 napisał(a):

W dniu 2015-03-08 o 13:31, Ikselka pisze:
Siemoniak to ukraińskie nazwisko! - Semeniuk, Simoniak, Simoniuk,
Siemoniak, Simonowicz..

a ty zydowka, i co XL dobrze ci z tym ?:)))

Z prapradziada Czeszka.

Data: 2015-03-05 14:21:02
Autor: XL
Hodujemy w??a na w?asnej piersi
"boukun" <boukun@neostrada.pl> Wrote in message:

My?la?em, ?e w problematyce ukrai?skiej ju? mnie nikt niczym nie zaskoczy. A jednak zaskoczy?. Mam przyjaciela pedagoga w jednym z presti?owych gimnazjów Warszawy. I to on opowiedzia? mi histori? krew mro??c? w ?y?ach.

Na razie nie wymieniam nazwy tego gimnazjum, poniewa? sprawa - jak to si? mówi - ma charakter rozwojowy. Z przyjacielem wielokrotnie rozmawia?em o dramacie Polaków na Kresach, o przera?aj?cych aktach ludobójstwa, o mordowaniu niewinnych ludzi, dzieci, starców, ale zawsze, ilekro? wraca?em do tego tematu, przyjaciel dawa? mi do zrozumienia, ?e tamta epoka dawno ju? min??a i nigdy si? nie powtórzy, a my, Polacy, powinni?my rozwija? dobre stosunki z Ukrai?cami, bo to naród, który nauczony tragicznymi do?wiadczeniami, na pewno nie podda si? z?owrogiej propagandzie.

Patrzy?em na niego z lekkim wyrazem zawodu. Bo wiedzia?em, ?e ten naród w?a?nie poddaje si? z?owrogiej propagandzie nazistowskiej i czyni to ostentacyjnie. I oto spotykam przyjaciela znowu i widz? w jego oczach smutek. Gdy pytam, czy co? si? z?ego zdarzy?o w rodzinie, odpowiada, ?e nie, nic z?ego si? w rodzinie nie zdarzy?o, on te? jest zdrowy, ale dr?czy go pewna my?l, z któr? nie mo?e sobie poradzi?. Có? to za my?l, pytam go, a on z opuszczon? g?ow? odpowiada, ?e nie doceni? si?y zbrodniczej ideologii Dmytra Doncowa, w któr? du?a cz??? ukrai?skiej inteligencji niegdy? uwierzy?a i utworzy?a OUN, UPA, by wymordowa? ok. 200 tys. Polaków. Jakby skruszony, zacz?? mi mówi?, czego sam do?wiadczy?. Otó? po zako?czonej lekcji podszed? do szafki uczniów, w których trzymaj? oni swoje osobiste rzeczy, czasami ksi??ki, podr?czniki, zeszyty. I szafki te s? otwarte. Ka?dy mo?e zobaczy?, co one mieszcz?. I mój przyjaciel zobaczy? rzeczy, które go porazi?y. Powiada mi: - Wyobra? sobie, co ja widz?? Zdj?cie polskiej flagi przekre?lone mazakiem.

Drugie zdj?cie, na którym widnieje god?o Polski, orze? bia?y, zbryzgane farb? i poszarpane, a na czo?o wysuwa si? czerwono-czarna flaga ukrai?skich nazistów z czasów wojny oraz portret Stepana Bandery. W?asnym oczom nie wierz? - chwyta si? za g?ow? - Podchodzimy do ucznia, do którego ta szafka nale?y i pytam go, co to wszystko znaczy. A on hardo mi odpowiada: - Jak to co? To kawa?ek Ukrainy. Ja jestem Ukrai?cem i trzymam tam narodowe skarby - tak mówi. - Te skarby? - dopytuj?. - Bander? i czerwono-czarn? flag?? - Tak - odpowiada bez wahania - to s? nasze symbole. Symbole wolnej Ukrainy. Nienawidz? Polski. Polska okupowa?a Ukrain?. Moj? stolic? jest Kijów, a nie Warszawa. - Ale przecie? uczysz si? w polskiej szkole, w Warszawie!? - z niedowierzaniem ci?gn?. - To chwilowa sprawa. Wykorzystamy was, poko?czymy studia i wyjedziemy do swojej ojczyzny - ju? mówi w liczbie mnogiej. - A poza tym, w jakiej tam polskiej szkole? - butnie rzuca. - Nied?ugo przy??czymy was do Ukrainy. I b?dziemy wielkim pa?stwem. Mog? panu pokaza? mapy, na których wyra?nie wida?, jak wielka jest Ukraina. A jak przy??czymy Kraków i Warszaw?, b?dzie jeszcze wi?ksza. Mog? panu przes?a? emailem filmy o prawdziwej i wielkiej Ukrainie. - Nauczyciel tego s?ucha? ze zdumieniem, a ucze? na jego oczach wyci?gn?? z kieszeni niebiesko-?ó?t? opask? i na?o?y? na r?kaw. - Widzi pan, jestem Ukrai?cem - powiedzia?. - I co ja mam teraz z tym zrobi?? - pyta mój przyjaciel. - Ta sytuacja roz?o?y?a mnie na ?opatki - powiada. - Zrozumia?em, ?e twoje przestrogi - mówi do mnie - nie s? wyssane z palca. Kiedy czyta?em napisane przez ciebie felietony i artyku?y w "WG", by?em do?? sceptyczny, nie do ko?ca wierzy?em, ?e masz racj?, i ?e demony z?a si? odradzaj?. Nie tylko pomniki Bandery na Ukrainie. I jak piszesz, w Polsce, gdzie? na wschodzie, ale teraz widz?, ?e odradzaj? si? tutaj, pod moim bokiem, w stolicy kraju, w sercu Polski. I to w umy?le dziecka. Bo ten ch?opiec ma trzyna?cie lat. - No, w?a?nie, ma trzyna?cie lat - odpowiadam przyjacielowi. I to nie on sam z siebie zarazi? si? nazistowsk? ideologi?. Wyniós? j? z domu, mo?e ze ?rodowiska ukrai?skiego.

Kto? musia? mu w g?ow? wbija?, ?e Bandera to wzór i bohater. I ?e s?owa, które wypowiada? jeden z ideologów ukrai?skiego nazizmu, Mychaj?o Ko?odzi?ski: Trzeba krwi, dajmy morze krwi, trzeba terroru, uczy?my go piekielnym [.]. Nie wstyd?my si? mordów, grabie?y i podpale?. W walce nie ma etyki - ?e s?owa te s? i dla tego ch?opca wa?ne. - Boj? si? go teraz - wyznaje przyjaciel. - Nie wiem, jak do niego podej??. Boj? si?, kto z niego wyro?nie. Z nikim z polskich kolegów si? nie przyja?ni. Nie mam poj?cia, do czego jest zdolny - martwi si?. I ma racj?. A ja zadaj? pytanie: Polska wspiera Ukrain?. Dostarcza jej pomoc, któr? Kijów wykorzystuje, by zabija?.

Czy polski nadzór pedagogiczny sprawdza, co si? naprawd? dzieje tam, gdzie ucz? si? ukrai?skie dzieci? Powiedzmy wprost, to nie one s? winne tego, czym si? zarazi?y. To dom, rodzina, historyczna wspólnota.

W Polsce dzia?aj? pot??ne grupy wsparcia. A tymczasem w szko?ach wyrastaj? na naszych piersiach ma?e ?mije, które mog? w nas wpuszcza? swój zabójczy jad. Oby nie by?o za pó?no, kiedy ich my?li rozwin? si? w czyn. A czyn to rzeki krwi. Przestrzegam przed tym.

www.srokowski.art.pl

http://www.warszawskagazeta.pl/felietony/jadlospis/item/506-hodujemy-weza-na-wlasnej-piersi

boukun

Powinnismy im wyslac jeszcze wiecej szkoleniowcow wojskowych i  dolozyc pare transportow broni. A Komorowski niech odwiedza w
 polskich szpitalach ukrainskich zolnierzy i dwa razy mocniej i
 czesciej sciska im dlonie - jak przyjda, to w podziece  moze sie
 zlituja i od razu go zabija...

Data: 2015-03-05 15:30:39
Autor: Wiesiaczek
W dniu 05.03.2015 o 14:21, XL pisze:
[...]

Ja Ciebie ikselka nie rozumiem do koƄca...
Tu potępiasz UkraiƄców i ja się z tym zgadzam, a gdzie indziej chcesz mi usunąć pomnik Braterstwa Broni (z Armią Radziecką) z czym się nie zgadzam.
To w koƄcu czyją trzymasz stronę: Rosji czy Ukrainy?
A moĆŒe zbytnio to uproƛciƂem i jest jakieƛ inne rozwiązanie?

--
Wiesiaczek (dziƛ z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ¼

Data: 2015-03-05 16:32:20
Autor: XL
Wiesiaczek <Wiesiaczek@vp.pl> Wrote in message:
[...]

Ja Ciebie ikselka nie rozumiem do ko?ca...
Tu pot?piasz Ukrai?ców i ja si? z tym zgadzam, a gdzie indziej chcesz mi usun?? pomnik Braterstwa Broni (z Armi? Radzieck?) z czym si? nie zgadzam.
To w ko?cu czyj? trzymasz stron?: Rosji czy Ukrainy?
A mo?e zbytnio to upro?ci?em i jest jakie? inne rozwi?zanie?

Jest tylko JEDNO sluszne  rozwiazanie - ANI jednych, ANI drugich,
 bo i jedni, i drudzy, to sa nasi historia potwierdzani wrogowie.
 Jezeli jeszcze wciaz czegos tu nie bedziesz rozumial, to
 przeczytaj wywiad z Krzesimirem Debskim, minimum to, co znajduje
 sie pod pierwszym zdjeciem dokumentalnym:
http://www.tvp.info/11746447/opinie/wywiady/o-planowanej-rzezi-wie
dzieli-wszyscy-poza-polakami/

Data: 2015-03-05 08:02:49
Autor: Stachu Chebel
W dniu czwartek, 5 marca 2015 16:32:23 UTC+1 użytkownik XL napisał:

[...]

Co mnie w tym wszystkim dziwi, to fakt publikacji tego wywiadu w tvp-info.
I jak zwykle, Krzesiek nigdy słów nie owijał "w bawełnê". A muzê robi wspaniał±!

Data: 2015-03-05 16:36:20
Autor: XL
XL <ikselk@gazeta.pl> Wrote in message:
[...]

....oczywiscie chodzi o zdanie "Mama zapytala..."

Data: 2015-03-05 19:32:26
Autor: Wiesiaczek
W dniu 05.03.2015 o 16:36, XL pisze:
[...]

Tu pot?piasz Ukrai?cĂłw i ja si? z tym zgadzam, a gdzie indziej chcesz mi
[...]

AleĆŒ co do UkraiƄcĂłw to napisaƂem, ze się zgadzam, ale Rosja?
Burzenie pomnika Braterstwa Broni?
W ogĂłle burzenie jakichkolwiek pomnikĂłw uwaĆŒam za prymitywne barbarzyƄstwo, a przecieĆŒ to Rosjanami walczyli Polacy ramię w ramię w czasie II Wƚ. Po wojnie pomogli nam odbudować kraj ze zniszczeƄ, odbudować przemysƂ i armię. Dlaczego nie moĆŒna o tym pamiętać?
Cenzura?
Zerknij na filmik - e-mail do Obamy zamieszczony przez boukuna:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=T65SwzHAbes
CzyĆŒ to nieprawda? SzczegĂłlnie scenka z kiblami UE? :)

Data: 2015-03-06 01:16:10
Autor: Ikselka
Hodujemy w??a na w?asnej piersi
Dnia Thu, 05 Mar 2015 19:32:26 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

Ależ co do Ukraińców to napisałem, ze siê zgadzam, ale Rosja?
Burzenie pomnika Braterstwa Broni?
W ogóle burzenie jakichkolwiek pomników uważam za prymitywne barbarzyństwo, a przecież to Rosjanami walczyli Polacy ramiê w ramiê w czasie II WŠ. Po wojnie pomogli nam odbudowaæ kraj ze zniszczeń, odbudowaæ przemysł i armiê. Dlaczego nie można o tym pamiêtaæ?

Dlaczego? - gdyby nie oni, gdyby nie ich "wyzwolenie" i ta "pomoc w
odbudowie", które ł±cznie wyrwały Polsce z życiorysu 50 lat, byliby¶my dzi¶
o 100 lat ¶wietlnych dalej w przodzie niż dzi¶, nie byliby¶my dupkiem
Europy i ¶wiata. Mieliby¶my inteligencjê z tradycjami, a nie komunistyczne
wykształciuchy bez czci i honoru, wydajace z siebie "polityków" rz±dz±cych
krajem zza brzucha i sprzedaj±cych obcym jego ostatnie dobra.

A jak samo "wyzwalanie" i "odbudowa" w wykoie Rosjan wygl±dały, to my,
POLACY, dobrze wiemy. Poczytaj Sołżenicyna, na pocz±tek "Pruskie noce".

--

XL

Data: 2015-03-06 02:42:26
Autor: andal
Hodujemy w??a na w?asnej piersi
On Fri, 06 Mar 2015 01:16:10 +0100, Ikselka wrote:

Dnia Thu, 05 Mar 2015 19:32:26 +0100, Wiesiaczek napisaƂ(a):

[...]

odbudowie", ktĂłre Ƃącznie wyrwaƂy Polsce z ĆŒyciorysu 50 lat, bylibyƛmy
dziƛ o 100 lat ƛwietlnych dalej w przodzie niĆŒ dziƛ, nie bylibyƛmy
dupkiem Europy i ƛwiata. Mielibyƛmy inteligencję z tradycjami, a nie
komunistyczne wyksztaƂciuchy bez czci i honoru, wydajace z siebie
"polityków" rządzących krajem zza brzucha i sprzedających obcym jego
ostatnie dobra.

A jak samo "wyzwalanie" i "odbudowa" w wykoie Rosjan wyglądaƂy, to my,
POLACY, dobrze wiemy. Poczytaj SoĆ‚ĆŒenicyna, na początek "Pruskie noce".

Ikselka, nie wiem czy to dotrze do tych durni

to sa wszystko  wnuki po stalinie

Data: 2015-03-07 15:13:53
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 6 Mar 2015 02:42:26 +0000 (UTC), andal napisał(a):

On Fri, 06 Mar 2015 01:16:10 +0100, Ikselka wrote:

Dnia Thu, 05 Mar 2015 19:32:26 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

Ależ co do Ukraińców to napisałem, ze siê zgadzam, ale Rosja? Burzenie
pomnika Braterstwa Broni?
[...]

I na nich przyjdzie kryska - nie wybroni± siê, Ruscy albo Ukraińcy równo
ich zmiot± z nami, jeżeli siê co¶ w tym narodzie nie obudzi jednak...
--

XL

Data: 2015-03-06 08:03:47
Autor: Wiesiaczek
W dniu 06.03.2015 o 01:16, Ikselka pisze:
[...]

Skąd wiesz, co by byƂo?
Sądząc po tym co jest, to do dzisiaj Polska jeszcze byƂaby w gruzach, Polacy bez wyksztaƂcenia, lasy wycięte, i tylko jedno wielkie wysypisko ƛmieci.
Odpowiada Ci taka wizja?
Nie pisz o odbudowie i wyzwalaniu w cudzysƂowie, bo samo się nic nie odbudowaƂo. Fabryki, drogi, szkoƂy, energetyka, i wiele innych nie spadƂo z nieba do zniszczonego caƂkowicie kraju.
Popatrz za to na "wyzwolony" Irak. Podoba Ci się?

Data: 2015-03-06 09:17:54
Autor: A. Filip
Hodujemy wÄ™ĆŒa«­Ä0 Ÿ6jÉȚ piersi [PRL "wyzwolony" v. Irak "wyzwolony"]
Wiesiaczek <Wiesiaczek@vp.pl> pisze:
W dniu 06.03.2015 o 01:16, Ikselka pisze:
[...]
[...]

Bushowi Drugiemu się tak się podobaƂ "wyzwolony demokratyczny Irak" ĆŒe chciaƂ
stawiać go Ruskim za wzór :-)

Jakoƛ mi się zapamiętaƂo jak się Putin krótko acz zƂoƛliwie odciąƂ, gƂownie
dzięki temu jak merdia w Polsce spƂyciƂy sens tegoĆŒ odcięcia wiernopoddaƄczo
powtarzając "nie najbardziej niekorzystną dla USA interpretacje " za hamerykaƄcami :-)

--
A. Filip  -- W Starych Kiejkutach CIA wyprodukowaƂa KukliƄkisch 21 wieku.
Jeƛliby nie byƂo bƂogosƂawieƄstwa ƛmierci i obawy, ludzie wzajemnie by się

Data: 2015-03-06 16:12:13
Autor: Jakub A. Krzewicki
Wiesiaczek wrote:

Nie pisz o odbudowie i wyzwalaniu w cudzysƂowie, bo samo się nic nie
odbudowaƂo. Fabryki, drogi, szkoƂy, energetyka, i wiele innych nie
spadƂo z nieba do zniszczonego caƂkowicie kraju.

Ogonki za mięsem. Pan tu nie staƂ!
Po godz. 9:00 na póƂkach sklepu:
Ocet, groszek konserwowy, masƂo zdrowotne, herbata gruziƄska, ostrobok.

W TV dwa kanaƂy. Jak się chciaƂo zachodni film obejrzeć, to na pirackim, zaszumionym VHS.

Będąc dzieciakiem jeszcze trafiƂem na caƂe lata 80-te, koniec komuny, więc wiem. Tak byƂo.

--
СВЕб
МИР

Data: 2015-03-06 15:34:15
Autor: andal
On Fri, 06 Mar 2015 16:12:13 +0100, Jakub A.  Krzewicki wrote:

Wiesiaczek wrote:

[...]

lata 70-te i 80-te to male piwo

w 50-tych za takie gadkie to bys z mamra nie wyszedl

Data: 2015-03-06 16:44:08
Autor: Wiesiaczek
W dniu 06.03.2015 o 16:12, Jakub A. Krzewicki pisze:
Wiesiaczek wrote:

[...]

No to maƂo wiesz, bo lata 80-te to byƂa Solidarnoƛć i jej rozkƂadanie gospodarki.
MasƂa zdrowotnego nigdy nie byƂo.
ByƂy dwa gatunki i oba dobre. Herbata byƂa nie tylko GruziƄska bo byƂo kilka gatunków do wyboru.
Za to halibuta (i inne ryby) moĆŒna byƂo kupić za grosze i byƂ pyszny. No, ale wtedy jeszcze mieliƛmy flotę dalekomorską, zanim Solidarnoƛć ją rozpieprzyƂa.
Zresztą ryby traktowano jako jedzenie zastępcze i nikt nie podaƂ ryby goƛciom! Ryba na obiad oznaczaƂa skrajną biedę w domu.
A margaryna nazywaƂa się "margaryna" a nie "masmix", "smaseƂko" czy jeszcze inne chujostwo.
Tak samo gdy przez embargo nie byƂo dostaw kakao to czekolada nie nazywaƂa się "czekolada" tak jak dziƛ, tylko jasno byƂo napisane, ĆŒe to wyrĂłb czekoladopodobny.
Zawdzięczaliƛmy to "bratniej pomocy" zachodu, bo wczeƛniej wyroby Wedla przewyĆŒszaƂy wszystkie zagraniczne jakoƛcią i smakiem.

A co do TV, to faktycznie byƂy tylko dwa kanaƂy ale programy i filmy lepsze niĆŒ obecnie na stu kanaƂach, gdzie w kóƂko leci Kevin, Rambo i parę innych, w dodatku poprzecinanych reklamami.
Popatrz zresztą na Kino Polska i zobacz ile i jakiej jakoƛci byƂy robione filmy w Polsce.

Data: 2015-03-06 15:56:24
Autor: andal
On Fri, 06 Mar 2015 16:44:08 +0100, Wiesiaczek wrote:

[...]

to dzieki tym wspanialym programom do dzisiaj

nie nauczyles sie myslec samodzielnie

Data: 2015-03-08 18:17:12
Autor: Jakub A. Krzewicki
Wiesiaczek wrote:

No to maƂo wiesz, bo lata 80-te to byƂa Solidarnoƛć i jej rozkƂadanie
gospodarki.

No ale staƂem w wielu kolejkach rano i wolaƂbym tego nie pamiętać.

MasƂa zdrowotnego nigdy nie byƂo.

ByƂo. NazywaƂo się masƂo roƛlinne i to byƂa wƂaƛnie margaryna ;)

ByƂy dwa gatunki i oba dobre. Herbata byƂa nie tylko GruziƄska bo byƂo
kilka gatunkĂłw do wyboru.

Jak lepsze gatunki to niestety krajanka z liƛci, a nie jak dziƛ w torebkach.

Tak samo gdy przez embargo nie byƂo dostaw kakao to czekolada nie nazywaƂa się "czekolada" tak jak dziƛ, tylko jasno byƂo napisane, ĆŒe to wyrĂłb czekoladopodobny.

Mniejsza, ĆŒe czekoladopodobny, bo to się rozumie. Gorzej, ĆŒe w szaroburym opakowaniu zastępczym.

OranĆŒady nie byƂo w butelkach, ale w proszku lub w torebkach.

A jakie drogie w Peweksach byƂy batoniki "Mars" i guma "Donald" :(

[...]

No moĆŒe, ale kina kopanego prawie nie byƂo, to jest w kinie. A wƂaƛnie kino azjatyckie jest moim konikiem.

Jak ktoƛ nie miaƂ odtwarzacza VHS, to mĂłgƂ sobie obejrzeć w kinach co najwyĆŒej Wejƛcie Smoka i póƂnocnokoreaƄski Hong-Kil-Dong. Jak ktoƛ miaƂ, to musiaƂ mieć w pokoju w ktĂłrym staƂo to cacko trzy szerokie kanapy przy kaĆŒdej ƛcianie, bo w weekendy przychodziƂ do niego caƂy blok kumpli oglądać i napić się piwa albo bimberka, a dzieciaki siedziaƂy na podƂodze. Puszczano kto co poĆŒyczyƂ albo w inny sposĂłb zaƂatwiƂ.

Pamiętam pierwsze "Pijane Mistrze" z Jackie Chanem, na zaƛnieĆŒonych pirackich kasetach. No niestety w lepszej jakoƛci nie byƂo. Ktoƛ przywiĂłzƂ z JugosƂawii, w Polsce dograno dubbing i chaƂupniczo przegrywano.

--
СВЕб
МИР

Data: 2015-03-08 19:26:31
Autor: Wiesiaczek
W dniu 08.03.2015 o 18:17, Jakub A. Krzewicki pisze:
Wiesiaczek wrote:

No to maƂo wiesz, bo lata 80-te to byƂa Solidarnoƛć i jej rozkƂadanie
gospodarki.

No ale staƂem w wielu kolejkach rano i wolaƂbym tego nie pamiętać.

Straszne!

MasƂa zdrowotnego nigdy nie byƂo.

ByƂo. NazywaƂo się masƂo roƛlinne i to byƂa wƂaƛnie margaryna ;)

No więc "roƛlinne" a nie zdrowotne i ono chyba jest produkowane do dziƛ.
Nikt teĆŒ nie ukrywaƂ, ze to byƂa margaryna.

ByƂy dwa gatunki i oba dobre. Herbata byƂa nie tylko GruziƄska bo byƂo
kilka gatunkĂłw do wyboru.

Jak lepsze gatunki to niestety krajanka z liƛci, a nie jak dziƛ w torebkach.

MoĆŒe nie wiesz, ale dobra herbata to wƂaƛnie krajanka z liƛci.
Zaproponuj smakoszowi herbatę w torebkach to Cię pogoni:)

[...]

Papier byƂ straszny :)

OranĆŒady nie byƂo w butelkach, ale w proszku lub w torebkach.

ByƂa i w butelkach i w torebkach. Ta druga zresztą byƂa takim folklorem, bo nikt tego nie traktowaƂ jako napój.
ByƂy teĆŒ napoje smakowe, Polo Cocta (ta z Kingsajzu), wody gazowane, soki etc.

A jakie drogie w Peweksach byƂy batoniki "Mars" i guma "Donald" :(

Tu pojechaƂeƛ po bandzie :)
Oczywiƛcie, ze byƂy drogie bo Peweks sprzedawaƂ towary z importu a Mars i Donald nie byƂy produkowane w Polsce.
Gdzieƛ juĆŒ pisaƂem wczeƛniej, ĆŒe to byƂy dwa rĂłĆŒne systemy i nie moĆŒna byƂo brać częƛci z jednego i częƛci z drugiego.
Dlatego moĆŒemy mĂłwić o cenach produktĂłw krajowych lub z krajĂłw RWPG) i je porĂłwnywać.
Krajowa guma do ĆŒucia byƂa tania, tak samo jak dĆŒinsy lub trampki.

[...]

ByƂo byƂo, tylko nie pokazywano tej szmiry, której obecnie peƂno wokóƂ.
Filmy japoƄskie byƂy wyƛwietlane jak najbardziej, lepsze pozycje z kin zachodnich rĂłwnieĆŒ.

Jak ktoƛ nie miaƂ odtwarzacza VHS, to mógƂ sobie obejrzeć w kinach co
najwyĆŒej Wejƛcie Smoka i póƂnocnokoreaƄski Hong-Kil-Dong. Jak ktoƛ miaƂ, to
musiaƂ mieć w pokoju w którym staƂo to cacko trzy szerokie kanapy przy
kaĆŒdej ƛcianie, bo w weekendy przychodziƂ do niego caƂy blok kumpli oglądać
i napić się piwa albo bimberka, a dzieciaki siedziaƂy na podƂodze. Puszczano
kto co poĆŒyczyƂ albo w inny sposĂłb zaƂatwiƂ.

Nie byƂo teĆŒ komĂłrek i ajfonĂłw! :)

Pamiętam pierwsze "Pijane Mistrze" z Jackie Chanem, na zaƛnieĆŒonych
pirackich kasetach. No niestety w lepszej jakoƛci nie byƂo. Ktoƛ przywiózƂ z
JugosƂawii, w Polsce dograno dubbing i chaƂupniczo przegrywano.

Dla tego ƛredni poziom inteligencji Polaków plasowaƂ się (w latach 80-tych) w czoƂówce ƛwiatowej.
Kiedyƛ widziaƂem takie badania prowadzone przez firmy zachodnie lecz od jakiegoƛ czasu nie mogę na takie statystyki trafić.
MoĆŒe ktoƛ z czytających podpowie?

Data: 2015-03-08 20:01:34
Autor: Wiesiaczek
W dniu 08.03.2015 o 19:26, Wiesiaczek pisze:
[...]

PoszukaƂem i znalazƂem artykuƂ (z 2007 roku) gdzie Poalcy są na drugim miejscu wƛród krajów europejskich.

http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/192346,polacy-w-czolowce-inteligentnych-europejczykow.html

PĂłĆșniejszy artykuƂ (z 2013 roku) podaje juĆŒ, ĆŒe Polacy są na 17 miejscu, co parwda w klasyfikacji ƛwiatowej ale kilka europejskich krajĂłw juĆŒ nas przegoniƂo.

http://www.sadistic.pl/ranking-iq-panstw-vt235803.htm

Czy to ma związek z napƂywem amerykaƄskich filmów pozostawiam do indywidualnej oceny.

Data: 2015-03-10 09:04:39
Autor: Patriota
Wiesiaczek wrote:

[...]

je porównywać.
[...]

Daj czƂowiekowi spokĂłj, to sprowadzenie go w tak bezpoƛredni sposĂłb na ziemię, moĆŒe zwyczajnie go zabić.

Data: 2015-03-07 08:08:41
Autor: Stachu Chebel
W dniu pi±tek, 6 marca 2015 16:12:15 UTC+1 użytkownik Jakub A.  Krzewicki napisał:
Wiesiaczek wrote:

> Nie pisz o odbudowie i wyzwalaniu w cudzysłowie, bo samo siê nic nie
> odbudowało. Fabryki, drogi, szkoły, energetyka, i wiele innych nie
> spadło z nieba do zniszczonego całkowicie kraju.

Ogonki za miêsem. Pan tu nie stał!
Po godz. 9:00 na półkach sklepu:
Ocet, groszek konserwowy, masło zdrowotne, herbata gruzińska, ostrobok.

W TV dwa kanały. Jak siê chciało zachodni film obejrzeæ, to na pirackim, zaszumionym VHS.

Bêd±c dzieciakiem jeszcze trafiłem na całe lata 80-te, koniec komuny, wiêc wiem. Tak było.

No to żałuj że¶ nie był nastolatkiem w latach '70. A to oczym piszesz, to efekty przeskakiwania przez płot do zakładu, którego już nie ma. Popatrz na to:

https://www.youtube.com/watch?v=rc6xsrXx1QA

Czytaj±c Twoje posty, postrzegam Ciê jako inteligentnego i oczytanego faceta. Niestety siła propagandy w konfrontacji z Twoim intelektem wygrywa..

Data: 2015-03-08 18:43:50
Autor: Jakub A. Krzewicki
Hodujemy w??a na w?asnej piersi
Stachu Chebel wrote:

No to ĆŒaƂuj ĆŒeƛ nie byƂ nastolatkiem w latach '70. A to oczym piszesz, to
efekty przeskakiwania przez pƂot do zakƂadu, ktĂłrego juĆŒ nie ma. Popatrz
na to:

https://www.youtube.com/watch?v=rc6xsrXx1QA

Wtedy trzeba byƂo wypoczywać w polskich gĂłrach i nad polskim zimnym BaƂtykiem, a to gdyĆŒ po pierwsze nie wszystkim pozwalano wyjeĆŒdĆŒać, po drugie nie stać ich byƂo na zagraniczne hotele 3-gwiazdkowe, to nic dziwnego Stachu, ĆŒe byznes się rozwijaƂ!

Dzisiaj taƄszy jest wyjazd do Grecji, BuƂgarii, Chorwacji, gdzie mamy w dodatku ciepƂe morze, niĆŒ wakacje w kraju. Co bogatsze (...to w teatrze...) jeĆŒdĆŒÄ… na Majorkę, Teneryfę, Mauritius, a galerianki na Ibizę - zabawić się i dorobić jednoczeƛnie. Przyjemne z poĆŒytecznym. Do Egiptu i Turcji nie polecam, nie doƛć, ĆŒe biura podrĂłĆŒy mogą okraƛć, to jeszcze terroryzm. Ja sam, pomimo ĆŒe mnie (teoretycznie) stać na wiele takich wyjazdĂłw, nie wyƛciubiaƂem nosa dalej jak do Czech i Szkoplandii, szkoda mi rozpier....ć kapitaƂ.

PS. Za to sƂyszaƂem odznajomego kauzyperdy, ĆŒe niezwykle tani jest... Madagaskar. Za cenę 2-tygodniowego pobytu w Grecji turysta moĆŒe podobno wynająć tamĆŒe caƂy dom prywatny nad morzem z ogrĂłdkiem bananĂłw,a jedyny problem, ĆŒe daleko, a zatem drogo tam dolecieć.

--
СВЕб
МИР

Data: 2015-03-07 15:14:55
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 06 Mar 2015 08:03:47 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

[...]

Sk±d wiesz, co by było?

Bo patrzê na Zachód. Proste.
--

XL

Data: 2015-03-07 20:15:05
Autor: ikka
W dniu 2015-03-06 o 01:16, Ikselka pisze:
[...]

Wiesz, czasami s± momenty, kiedy nie mogê siê z tob± nie zgodziæ.
Aż ciê zacytujê:
100/100

--
"Until your god pays taxes he has no say in my goverment"

Data: 2015-03-05 16:44:58
Autor: boukun
"XL" <ikselk@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:54f87704$0$2187$65785112news.neostrada.pl...
[...]

-- XL

Zadajac sie z Ruskimi, bylismy potega. Psioczac na wszystkich, jestesmy slabi, a ze slabymi nikt sie nie zadaje, tylko nas leja potem z kazdej strony...

boukun

Data: 2015-03-05 18:23:28
Autor: boukun
"andal" <andal@andal.com> schrieb im Newsbeitrag news:mda1g9$tmr$1speranza.aioe.org...
[...]

A jak byƂo przed wojną analu? DokƂadnie tak samo, pomachiwaliƛmy szabelką na prawo i lewo i potem wpierdol, a syjoniƛci podĆŒegacze spierdalali przez Rumunię...

boukun

Data: 2015-03-07 07:52:19
Autor: Stachu Chebel
W dniu czwartek, 5 marca 2015 01:28:04 UTC+1 użytkownik boukun napisał:
[...]

Bo wszystko jest wysrane z palca. Nie broniê UPAińców, ale trochê zdrowego rozs±dku należy zachowaæ. Krótko mówi±c, nie dajê wiary w to pierdolenie, dopuki z nazwy owo gimnazjum nie zostanie podane.

Amen.

Hodujemy wêża na własnej piersi