Holandia, alkochol i rowery

Data: 2010-03-30 21:22:50
Autor: arturbac
Holandia, alkochol i rowery
Ogladam jakiÅ› program na Discovery o pracy policji obyczajowej w Holandii

Pokazują kobietę która siedzi na jezdni i mówią że potrącił ją pijany
rowerzysta po czym odjechał ze śmiechem ...
Pokazują 2 policjantów co dosiadają swoich rumaków ze szprychami i mówią
że zaraz go dogonią i ...

....i "_pouczą_" że powinien był się zatrzymać i udzielić pomocy !!!

Co kraj to obyczaj ..., u nas by statystyka podskoczyła i kolejny
"kolarz" trafił do paki.

Data: 2010-03-30 23:10:48
Autor: szaman
Holandia, alkochol i rowery
arturbac wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
[...]

I dobrze by było w takim przypadku. Nieudzielenie pomocy ofierze wypadku to wg. mnie czyste skurwysyństwo. Inaczej tego nazwać nie potrafię.

p.s. alkoHol

szaman

Data: 2010-03-31 00:42:27
Autor: arturbac
Holandia, alkochol i rowery
W dniu 2010-03-30 23:10, szaman pisze:
[...]

Zgadza sie, ale chcialem pokazac stosunek i roznicowanie rowerzysta,
prowadzacy pojazd silnikowy czy TIRa.

W/g naszego prawa rowerzysta zagraza zyciu innych tak samo jak kierowca
TIRa co jest idiotyczne, poza tym w mediach u nas tak samo traktuje sie
kogoÅ› po piwie z 0.5 promila na rowerze jak tego co ma 2 lub 3 promile i
siedzi za koliiem TIRa.

U nas osoba pod wplywem mająca przebłyski przytomności wie że czy
pojedzie samochodem czy rowerem to beknie tak samo i wybierze samochod
bo ryzko wpadki mniejsze - czas podrozy krotszy a i rower wymaga
zachowania rownowagi itd ...

p.s. alkoHol

widać że nie używam ;-)

Data: 2010-03-31 08:29:25
Autor: bans
Holandia, alkochol i rowery
W dniu 2010-03-31 00:42, arturbac pisze:

bo ryzko wpadki mniejsze - czas podrozy krotszy a i rower wymaga
zachowania rownowagi itd ...

Nie wiem dlaczego, ale na rowerze bez problemu utrzymywa³em równowagê nawet gdy pieszo nogi ju¿ mi siê pl±ta³y. A jak szybko siê jedzie! Jak ju¿ siê ruszy³o, to te czasem i 13km jazdy lasem mija³y jak z bicza strzeli³ ;)

Oczywi¶cie piszê o do¶wiadczeniach z czasów, gdy na rowerze mo¿na by³o je¼dziæ nawalonym jak stodo³a (czyli w moim przypadku po góra 6 piwach ;)

--
bans

Data: 2010-04-07 12:41:01
Autor: nb
Holandia, alkochol i rowery
at Wed 31 of Mar 2010 08:29, bans wrote:

W dniu 2010-03-31 00:42, arturbac pisze:

bo ryzko wpadki mniejsze - czas podrozy krotszy a i rower wymaga
zachowania rownowagi itd ...

Nie wiem dlaczego, ale na rowerze bez problemu utrzymywałem równowagę
nawet gdy pieszo nogi już mi się plątały.

Zauważyłem podobne zjawisko. Chód zygzakien, ale jazda prosto.
Problem tylko z zakończeniem jazdy, wówczas można się nieźle
załatwić.

A jak szybko siÄ™ jedzie!

No nie! Po pijaku jeździ się ostrożnie, o wiele wolniej niż
na trzeźwo.

Jak już się ruszyło, to te czasem i 13km jazdy lasem mijały jak z bicza
strzelił ;)

Oczywiście piszę o doświadczeniach z czasów, gdy na rowerze można było
jeździć nawalonym jak stodoła (czyli w moim przypadku po góra 6 piwach
;)

A teraz nie można?

--
nb

Data: 2010-03-31 08:43:37
Autor: Pawel Ratajczak
Holandia, alkochol i rowery
W dniu 2010-03-31 00:42, arturbac pisze:
U nas osoba pod wplywem mająca przebłyski przytomności wie że czy
pojedzie samochodem czy rowerem to beknie tak samo

O ile mnie pamięć nie myli to w tych okolicach coś się zmieniło (było
chyba nawet na grupie) i zgodnie z jakimś wyrokiem Sądu Najwyższego nie
można już stracić prawa jazdy za jazdę pod wpływem alkoholu na rowerze,
konsekwencje tylu grzywna/mandat/odszkodowanie pozostajÄ… zdaje siÄ™ takie
same.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-03-31 10:44:11
Autor: TO-masz
Holandia, alkochol i rowery
Wed, 31 Mar 2010 08:43:37 +0200, na pl.rec.rowery, Pawel Ratajczak
napisa³(a):

W dniu 2010-03-31 00:42, arturbac pisze:
U nas osoba pod wplywem maj±ca przeb³yski przytomno¶ci wie ¿e czy
pojedzie samochodem czy rowerem to beknie tak samo

O ile mnie pamiêæ nie myli to w tych okolicach co¶ siê zmieni³o (by³o
chyba nawet na grupie) i zgodnie z jakim¶ wyrokiem S±du Najwy¿szego nie
mo¿na ju¿ straciæ prawa jazdy za jazdê pod wp³ywem alkoholu na rowerze,
konsekwencje tylu grzywna/mandat/odszkodowanie pozostaj± zdaje siê takie
same.

Otó¿ mylisz siê. Za jazdê rowerem pod wp³ywem alkoholu nadal traci siê
prawo jazdy i dostaje siê Wyrok! Zazwyczaj jest to zakaz prowadzenia
pojazdów mechanicznych na ROK CZASU i oko³o 4 MIESIÊCY WIÊZIENIA w
zawieszeniu na DWA LATA. Paradoksalnie nadal mo¿na ja¼dziæ rowerem poniewa¿
rower nie jest traktowany jako pojazd mechaniczny.

Wiêc skoro zdecydowali¶my siê na ¿ycie w Polsce musimy braæ pod uwagê
równie¿ Prawo tego kraju. Sumuj±c lepiej wróciæ do domu na piechotê, czy
te¿ jak ¶mierdzisz groszem zamówiæ taksówke ;)

--
Pozdro, TO-masz
/do adresu email dodaj pl/

Data: 2010-03-31 09:56:18
Autor: Marcin Kroner
Holandia, alkochol i rowery
On 31 Mar, 10:44, TO-masz <TO-masz@go2.> wrote:
> [...]

równie¿ Prawo tego kraju. Sumuj±c lepiej wróciæ do domu na piechotê, czy
te¿ jak ¶mierdzisz groszem zamówiæ taksówke ;)

No niestety niespecjalnie masz racjê. Za jazdê na bani rowerem dostaje
siê zakaz prowadzenia rowerów i pojazdów mechanicznych. Nie wiem sk±d
wzi±³e¶ dane o karze zasadniczej ale w praktyce wygl±da to w ten
sposób ¿e za pierwszy raz delikwent dostaje grzywnê je¿eli ma j± z
czego zap³aciæ lub karê ograniczenia wolno¶ci je¿eli nie pracuje. Co
do kary pozbawienia wolno¶ci - z zasady nie orzeka jej siê za
pierwszym razem chyba ¿e przemawiaj± za tym jakie¶ szczególne
okoliczno¶ci - olbrzymia zawarto¶æ alkoholu w organizmie, centrum
miasta w godzinach szczytu, przewo¿enie innej osoby itp. Nie wiem te¿
dlaczego mia³a by byc to akurat kara 4 miesi±ce pozbawienia wolno¶ci z
warunkowym zawieszeniem jej wykonania na okres próby wynosz±cy dwa
lata skoro art. 178a par 2 kk przewiduje m.in kare pozbawienia
wolno¶ci od 1 miesi±ca do 1 roku za¶ ewentualne "zawiasy" to od 2 do 5
lat

Data: 2010-03-31 22:56:20
Autor: TO-masz
Holandia, alkochol i rowery
Wed, 31 Mar 2010 09:56:18 -0700 (PDT), na pl.rec.rowery, Marcin Kroner
napisa³(a):

[...]

Z w³asnego i znajomych do¶wiadczenia, niestety :(
¯aden do tej pory nie dosta³ zakazu jazdy rowerem.
Kara pozbawienia wolno¶ci w ka¿dym przypadku by³a orzekana za pierwszym
razem. Z tego co pamiêtam to chyba nie by³o przypadku kiedy zdarzenie mia³o
miejsce w centrum w godzinach szczytu, czy te¿ innych podobnych
okoliczno¶ciach.
Kara zale¿na jest od poziomu alkoholu we krwi, dlaczego akurat te 4
miesi±ce/2 lata - nie wiem :)
Wydaje mi siê ¿e karanie rowerzystów w ten sposób to ³atwe nabijanie
statystyk przez policjê, oraz ³atwy zarobek dla sêdziego/prokuratora i kogo
tam jeszcze. (s±dy 24 godzinne).
--
Pozdro, TO-masz
/do adresu email dodaj pl/

Data: 2010-04-01 13:57:38
Autor: Marcin Kroner
Holandia, alkochol i rowery
On 31 Mar, 22:56, TO-masz <TO-masz@go2.> wrote:
> [...]

Wydaje mi siê ¿e karanie rowerzystów w ten sposób to ³atwe nabijanie
statystyk przez policjê, oraz ³atwy zarobek dla sêdziego/prokuratora i kogo

Powiem tak -  to troszkê dziwna praktyka - ma³o racjonalna bo potem
taka kara podlega ewentualnemu "odwieszeniu" i delikwent idzie
siedzieæ zajmuj±c miejsce prawdziwym kryminalistom A mo¿esz powiedzieæ
o jakim regionie kraju mówisz ?
Masz racjê co do tego ¿e pijani rowerzy¶ci stanowi± ³atwy ³up dla
policjantów którzy nabijaj± sobie w ten sposób statystykê - ba nawet
dostaj± nagrody za wykrywalno¶æ :)
Co do sêdziów i prokuratorów to im generalnie to wisi - wyp³ata zawsze
ta sama a narobiæ siê musz± :D U nas s±dy 24 godzinne na szczê¶cie
umar³y ¶mierci± naturaln± a by³o to niez³e ¼ród³o dochodów ale akurat
nie dla sêdziów tylko adwokatów :)
Pozdro :)

Data: 2010-03-31 10:51:44
Autor: Frankie
Holandia, alkochol i rowery
W dniu 10-03-31 10:44, TO-masz pisze:

Wiêc skoro zdecydowali¶my siê na ¿ycie w Polsce musimy braæ pod uwagê
równie¿ Prawo tego kraju.

Mnie nikt niestety nie pyta³ o zdanie. "Skoro siê zdecydowali¶my..." dobre :-))

--
pzdr,
frankie.

Data: 2010-04-01 00:16:30
Autor: Ryszard Mikke
Holandia, alkochol i rowery
Frankie <frankie[blablabla]@post.pl> napisa³(a):
> [...]

> równie¿ Prawo tego kraju.

Mnie nikt niestety nie pyta³ o zdanie. "Skoro siê zdecydowali¶my..." dobre :-))

Ale¿ nikt Ciê nie musi pytaæ, nikomu nie musisz mówiæ... Wsiadasz na rower
(albo co tam chcesz), jedziesz do Holandii i ¿yjesz.

Wiêc nie pitol, ¿e nikt Cie nie pyta³.

rmikke

Data: 2010-04-01 10:39:30
Autor: Frankie
Holandia, alkochol i rowery
W dniu 10-04-01 02:16, Ryszard Mikke pisze:

Ale¿ nikt Ciê nie musi pytaæ, nikomu nie musisz mówiæ... Wsiadasz na rower
(albo co tam chcesz), jedziesz do Holandii i ¿yjesz.

Wolê, ¿eby tak post±pi³ ca³y nasz kochany parlament :-] A najlepiej na Madagaskar! :-)

Data: 2010-03-31 17:06:17
Autor: robertcb
Holandia, alkochol i rowery
[...]

Przede wszystkim w przypadku roweru - wiêksza szansa na kontrolê.

Policjanci wol± zatrzymywaæ i legitymowaæ rowerzystów ni¿ kontrolowaæ kierowców samochodów - o czym sam wielokrotnie siê przekona³em.

Data: 2010-03-31 17:51:46
Autor: RadoslawF
Holandia, alkochol i rowery
Dnia 2010-03-31 17:06, U¿ytkownik robertcb@poczta.onet.pl napisa³:

Przede wszystkim w przypadku roweru - wiêksza szansa na kontrolê.

Policjanci wol± zatrzymywaæ i legitymowaæ rowerzystów ni¿ kontrolowaæ kierowców samochodów - o czym sam wielokrotnie siê przekona³em.

Do zatrzymania i skontrolowania kierowcy pojazdu trzeba mieæ
odpowiednie uprawnienia do kieruj±cego rowerem ju¿ nie wiêc
byle menda ze SM w samo po³udnie proponuje mandat za brak
lampki.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-31 19:24:58
Autor: robertcb
Holandia, alkochol i rowery

Do zatrzymania i skontrolowania kierowcy pojazdu trzeba mieæ
odpowiednie uprawnienia do kieruj±cego rowerem ju¿ nie wiêc
byle menda ze SM w samo po³udnie proponuje mandat za brak
lampki.

A mo¿esz zapodaæ ¼ród³o tej informacji o tych" odpowiednich uprawnieniach" które dotycz± samochodów, a rowerów ju¿ nie?
no i jak z motocyklami, skuterami, quadami?

Data: 2010-03-31 21:07:24
Autor: RadoslawF
Holandia, alkochol i rowery
Dnia 2010-03-31 19:24, U¿ytkownik robertcb@poczta.onet.pl napisa³:
[...]

SM dotychczas nie mia³a prawa do zatrzymywania pojazdów mechanicznych
czyli samochodów, motorów, motorowerów, quadów i traktorów.
Rower, nie jest pojazdem mechanicznym wiêc mog± zatrzymaæ
niezale¿nie czy jecha³e¶ chodnikiem czy jezdni±.
¬ród³o - program radiowy Janusza Weissa "Dzwoniê do Pani, Pana w
bardzo nietypowej sprawie".

Pozdrawiam

Data: 2010-03-31 21:43:36
Autor: robertcb
Holandia, alkochol i rowery

[...]

rozumiem, ale mi nie chodzi o SM (nigdy mnie nie zatrzymali)
za to policja conajmniej z 10 razy.

Data: 2010-03-31 22:42:54
Autor: RadoslawF
Holandia, alkochol i rowery
Dnia 2010-03-31 21:43, U¿ytkownik robertcb@poczta.onet.pl napisa³:

[...]

Mieszkam w mie¶cie wojewódzkim i policja nie zawraca sobie g³owy
rowerzystami niezale¿nie czy jad± jezdni± czy chodnikiem.
SM ju¿ sobie lubi rowerzystê skontrolowaæ.
Mam trochê rodziny w ma³ym miasteczku i tam to ju¿ wygl±da
jakby by³a nagonka na rowerzystów. SM to potrafi± podej¶æ
do stoj±cego na chodniku i rozmawiaj±cego z kim¶ rowerzysty
i zaproponowaæ mandat za jazdê po chodniku.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-01 09:10:25
Autor: Wojtek Paszkowski
Holandia, alkochol i rowery

"RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> wrote in message

[...]

móg³by¶ zdradziæ, które miasto szczyci siê wydawaniem pieniêdzy podatników
na tak "s³uszne" dzia³ania? (tak coby omijaæ szerokim ³ukiem).

pozdr

Data: 2010-04-01 09:20:02
Autor: Kon Doncjusz El Presidente Cudakos vel K ud³aty Konservateesta
Holandia, alkochol i rowery
W dniu 2010-03-31 22:42, RadoslawF pisze:
SM to potrafi± podej¶æ
do stoj±cego na chodniku i rozmawiaj±cego z kim¶ rowerzysty
i zaproponowaæ mandat za jazdê po chodniku.

Zaproponowa³bym im, ¿eby spierdalali.

Data: 2010-04-01 01:49:50
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Holandia, alkochol i rowery
On Apr 1, 8:20 am, Kon Doncjusz El Presidente Cudakos vel Kud³aty
Konservateesta <n...@podam.pl> wrote:
W dniu 2010-03-31 22:42, RadoslawF pisze:

> SM to potrafi podej
> do stoj cego na chodniku i rozmawiaj cego z kim rowerzysty
> i zaproponowa mandat za jazd po chodniku.

Zaproponowa bym im, eby spierdalali.

Haha, zgadzam sie w calej rozciaglosci. Zapytal bym sie tez czy nie
boli ich glowa :)

Data: 2010-04-01 11:31:46
Autor: Coaster
Holandia, alkochol i rowery
RadoslawF wrote:
[...]

Proba sil - spuszczac na drzewo.

--
PoZdR
"The average Joe bike guy is head to toe spandex

Data: 2010-04-01 11:25:09
Autor: Coaster
Holandia, alkochol i rowery
RadoslawF wrote:
[...]

"Stra¿ Miejska (Gminna)

Stra¿nicy stra¿y gminnych (miejskich) s± uprawnieni do wykonywania czynno¶ci z zakresu kontroli ruchu drogowego tylko w odniesieniu do kieruj±cych pojazdami:

    1. niestosuj±cych siê do zakazu ruchu w obu kierunkach,
    2. niestosuj±cych siê do wskazañ sygnalizacji ¶wietlnej,
    3. przekraczaj±cych dozwolon± prêdko¶æ; lecz w punktach 2 i 3 mog± to robiæ wy³±cznie przy u¿yciu urz±dzeñ samoczynnie rejestruj±cych wykroczenie (np. fotoradarów) i wówczas nie maj± uprawnieñ do zatrzymywania pojazdów (wzywaj± w³a¶ciciela do siedziby Stra¿y);

*Stra¿nicy stra¿y gminnych (miejskich) mog± natomiast zatrzymywaæ pojazdy i uczestników ruchu jedynie naruszaj±cych przepisy o:*

    1. zatrzymaniu lub postoju pojazdów,
    2. ruchu motorowerów, rowerów, pojazdów zaprzêgowych oraz o je¼dzie wierzchem lub pêdzeniu zwierz±t,
    3. ruchu pieszych.

W ramach wykonywania czynno¶ci z zakresu kontroli ruchu drogowego stra¿nicy stra¿y gminnych (miejskich) s± upowa¿nieni do:

    1. sprawdzania dokumentów wymaganych w zwi±zku z kierowaniem pojazdem lub jego u¿ywaniem;
    2. usuwania, przemieszczania lub blokowania pojazdów w przypadkach i w trybie okre¶lonym w odrêbnych przepisach;
    3. u¿ywania urz±dzeñ samoczynnie rejestruj±cych przekroczenie dozwolonej prêdko¶ci lub niestosowanie siê do sygnalizacji ¶wietlnej.

Stra¿nicy stra¿y gminnych (miejskich) s± upowa¿nieni do zatrzymywania kieruj±cego pojazdem na obszarze zabudowanym przez ca³± dobê, a poza obszarem zabudowanym - tylko od ¶witu do zmierzchu i wtedy, kiedy dysponuj± pojazdem samochodowym oznakowanym emblematem w³a¶ciwej stra¿y gminnej (miejskiej).

Zatrzymanie pojazdu w przypadku, gdy kieruj±cy naruszy³ zakaz ruchu w obu kierunkach, mo¿e nast±piæ wy³±cznie na drodze, na której obowi±zuje ten zakaz.

Stra¿nicy stra¿y gminnych (miejskich) w zwi±zku z wykonywaniem czynno¶ci z zakresu kontroli ruchu drogowego s± obowi±zani do czasu przybycia Policji uniemo¿liwiæ kierowanie pojazdem osobie, co do której istnieje uzasadnione podejrzenie, ¿e znajduje siê ona w stanie nietrze¼wo¶ci lub w stanie po u¿yciu alkoholu albo ¶rodka dzia³aj±cego podobnie do alkoholu."

Data: 2010-04-01 11:09:21
Autor: Coaster
Holandia, alkochol i rowery
RadoslawF wrote:
[...]

Lampke trzeba miec i nie smedzic.

Data: 2010-04-03 10:38:00
Autor: Artur M. Piwko
Holandia, alkochol i rowery
In the darkest hour on Wed, 31 Mar 2010 00:42:27 +0200,
arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> screamed:
[...]

To jeszcze pokaż stosunek obu nacji do alkoholu... :>

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:235B ]
[ 10:37:31 user up 12396 days, 22:32,  1 user, load average: 0.36, 0.01, 0.12 ]

      If a train station is where the train stops, what is a work station?

Data: 2010-03-31 08:55:32
Autor: Pawel Ratajczak
Holandia, alkochol i rowery
W dniu 2010-03-30 21:22, arturbac pisze:
[...]

Spędziłem w ubiegłym lecie 2 tygodniowe delegacje w tym pięknym kraju
(ZaltBommel około 35km od Utrechtu), na rowerze używałem tak gdzieś od
17:30 do okolic 21-22 i muszę przyznać, że nie widziałem nikogo jadącego
w stanie wskazującym, choć lokalne knajpki na ichnim ryneczku były
obstawione rowerami a towarzystwo popijało rożne trunki jak też nie
udało mi się spotkać patrolu rowerowego, no chyba, że to byli tajniacy ;D.

Jak już rozmawiamy o Holandii to wszyscy wiedzą, że mają wspaniałą
infrastrukturę rowerową, ale mnie np. rozwaliła droga rowerowa wzdłuż
autostrady, która jak na drogę rowerową była całkiem spora.

http://tiny.pl/hg1vm

To te pasy po lewej stronie porównywalne z 2/3 szerokości jednego
3-pasmowego kierunku ruchu na autostradzie.

Heh może nasze dzieciaki się doczekają czegoś podobnego u nas.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-03-31 14:54:30
Autor: Jaroslaw Berezowski
Holandia, alkochol i rowery
Dnia Tue, 30 Mar 2010 21:22:50 +0200, arturbac napisał(a):

<...>
Jawochl, jawochl, ich liebe alkochol...

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski