Data: 2009-04-17 00:04:33 | |
Autor: STranger | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowa ń prostych | |
Sporo jeździłem po Holandii, przejechałem w sumie ten kraj w szerz i wzdłuż po drogach lokalnych. Charakterystyczne dla Holandii są ronda zamiast kolizyjnych zwykłych skrzyżowań!
Do tego ronda są często jakby podwójne, z wydzielonymi (osobnymi) pasami których nie da się zmienić na rondzie, a mimo to można zjechać z ronda na każdym wyjeździe lub jeździć dookoła. Genialne rozwiązanie w swojej prostocie. A dookoła dalej jest jeszcze jeden niezależny ring dla rowerów i motorowerów. Znakomicie się jeździ po Holandii - istnienie rond zamiast skrzyżowań pozwala na płynną i bezpieczną jazdę. Dlaczego w Polsce nie buduje się częściej skrzyżowań w formie rond? Niech projektanci i decydenci z Zarządów Dróg pojadą sobie pooglądać jak to wygląda w NL a potem wrócą do PL i zaczną projektować i budować drogi podobnie. -- pozdrawiam STranger |
|
Data: 2009-04-17 00:04:31 | |
Autor: Cavallino | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Użytkownik "STranger" <pisz_na@berdyczow.pl> napisał w wiadomości news:
Dlaczego w Polsce nie buduje się częściej skrzyżowań w formie rond? Jak to się nie buduje jak się buduje? Przynajmniej w Polsce zachodniej ronda powstają jak grzyby po deszczu. Zarówno na starych jak i nowych drogach. I dopóki jakiś palant nie zrobi doktoratu z organizacji ruchu na takim rondzie (tak chyba musiało być z rondem Starołęka w Poznaniu), to działają wyśmienicie. Miejsca wypadkogenne zamieniają się w spokojne. |
|
Data: 2009-04-17 00:28:00 | |
Autor: STranger | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyż owań prostych | |
Cavallino pisze:
Dlaczego w Polsce nie buduje się częściej skrzyżowań w formie rond? Taak? Jakoś nie zauważyłem, żeby ich trochę było. Ale to dobrze, że powstają, zawsze jakiś postęp. I dopóki jakiś palant nie zrobi doktoratu z organizacji ruchu na takim rondzie (tak chyba musiało być z rondem Starołęka w Poznaniu), to działają wyśmienicie. Haha. Akurat Rondem Starołęka jeżdżę prawie codziennie więc wiem co masz na myśli. Miejsca wypadkogenne zamieniają się w spokojne. Otóż to. A do tego płynnie się jedzie. Dodam, że w Holandii ronda istnieją nawet na drugorzędnych i trzeciorzędnych drogach gminnych na których ruch jest mały. -- pozdrawiam STranger |
|
Data: 2009-04-17 09:35:00 | |
Autor: Tadeusz | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Użytkownik "STranger" <> napisał w wiadomości .pl...
taaa? to kiedy ty ostatnio jeździłes po polskich drogach? -- pozdrawiam Tadeusz |
|
Data: 2009-04-17 16:44:40 | |
Autor: STranger | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyż owań prostych | |
Tadeusz pisze:
Ciągle jeżdżę po polskich drogach. Jeżeli są już ronda to albo w miastach duże, albo takie maleńkie ciasne ronda poza miastem. lepszy rydz niż nic, ale to nie jest TO. Przejedź się do Holandii dzielnica (Nord Braband) i zobacz jak powinny wyglądać normalne przepustowe ronda poza miastem. -- pozdrawiam STranger |
|
Data: 2009-04-17 01:41:22 | |
Autor: Szczepan | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
no wlasnie; rowniez jestem za rondami
w moim miescie zaczynaja sie lawinowo budowy 'inteligentnych' swiatel-skrzyzowan ktore i tak gowno daja a w dzien to juz calkowicie sie im jeb... ! W nocy potrafia przytrzymac na czerownym gdy nikogo nnie ma - pojebane w hiszpani tez duzo jest rond i moim zdaniem spelniaja lepiej swoje zadanie niz te swiatla; przynajmniej ronda sa bardziej przepustowe |
|
Data: 2009-04-17 08:41:46 | |
Autor: Lukasz | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
no wlasnie; rowniez jestem za rondami Ja jestem za takimi http://www.youtube.com/watch?v=IZkyZ8dIW_g Bo np. na DK2 w Sochaczewie (Kuzocin) to porażka. |
|
Data: 2009-04-17 09:42:21 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Szczepan wydusił z siebie te słowy:
W nocy potrafia przytrzymac na czerownym gdy nikogo nnie ma - pojebane myslisz, ze to przypadek, ze tak jest? Tak one są skonstruowane. Pytasz po co? Żeby ograniczyć prędkość. Jedziesz, widzisz czerwone, zwalniasz (a jak sie na uczysz, to będziesz wiedzial, ze przepisową prędkością przejedziesz na zielonym bez dotykania hamulca), wlacza sie zielone i mykasz dalej. Jesli wszytsko jest odpowiednio ustawione - tak to własnie działa. W Poznaniu sprawdza sie całkiem nieźle od wielu lat. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-04-17 10:39:26 | |
Autor: Cavallino | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:gs9bt5$kqf$1inews.gazeta.pl...
Szczepan wydusił z siebie te słowy: W ten sposób prędzej oprócz braku szacunku do limitów nauczy się również kierowców braku szacunku do czerwonego światła. Będą przejeżdżać w takich przypadkach na czerwonym i już (nieraz już coś takiego widziałem). A w efekcie efekt przeniesie się na normalne sytuacje z czerwonym światłem. Czy polscy drogowcy nie mogą trochę pomyśleć PRZED? bez dotykania hamulca), wlacza sie zielone i mykasz dalej. Co się sprawdza? Właśnie od tych lat to jest katastrofa - im mniej aut na drogach tym gorzej się jeździ. Najgorzej wtedy gdy wszystko powinno być wyłączone (w środku nocy). Nic nie jedzie, a na każdym skrzyżowaniu pali się wszędzie tylko czerwone. |
|
Data: 2009-04-17 08:21:49 | |
Autor: JKK | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Użytkownik "STranger" <pisz_na@berdyczow.pl> napisał w wiadomości news:gs89pf$1268$1opal.icpnet.pl... Dlaczego w Polsce nie buduje się częściej skrzyżowań w formie rond? ? Pionier rond na południu - Żory (już w latach 90-tych). Oświęcim - chyba już > 10. Pzdr JKK |
|
Data: 2009-04-17 08:48:48 | |
Autor: grzech | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Genialne rozwiązanie w swojej prostocie. W Hiszpanii jest podobnie. Do tego dochodzi fakt, że kierowcy widząc pieszego zbliżającego się do przejścia, zatrzymują by go przepuścić. Na początku byłem w szoku -się da się?:)) Grzech nyska |
|
Data: 2009-04-17 09:57:29 | |
Autor: .Peeter | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Użytkownik "grzech" napisał:
Do tego dochodzi fakt, że kierowcy widząc Jak zapierdalasz służbową pandą 120 po mieście, to się nie da. ;) Pozdrawiam ..Peeter |
|
Data: 2009-04-17 11:26:07 | |
Autor: J.F. | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Użytkownik "STranger" <pisz_na@berdyczow.pl> napisał w wiadomości news:gs89pf$1268$1opal.icpnet.pl...
Sporo jeździłem po Holandii, przejechałem w sumie ten kraj w szerz i wzdłuż po drogach lokalnych. Charakterystyczne dla Holandii są ronda zamiast kolizyjnych zwykłych skrzyżowań! Holandia to jest kraj oswietlonych autostrad a nie tam jakis rond :-) Znakomicie się jeździ po Holandii - istnienie rond zamiast skrzyżowań pozwala na płynną i bezpieczną jazdę. Jest coraz wiecej .. ale czy to dobrze ? Ja tam we Francji sie troche wsciekalem na te ronda .. jedzie sobie czlowiek droga w terenie niezabudowanym, 90 bo nie zna zwyczajow policji, a co kawalek zwalniac trzeba bo rondo. A tu ruch maly, teren plaski, widocznosc dobra - mozna bylo jechac 90 bez zwalniania. A jak ruch jest wiekszy, to i na rondzie plynnosc znika. J. |
|
Data: 2009-04-17 11:29:58 | |
Autor: Cavallino | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gs9i1u$pl0$1news.onet.pl...
Użytkownik "STranger" <pisz_na@berdyczow.pl> napisał w wiadomości news:gs89pf$1268$1opal.icpnet.pl... Korona z głowy nie spada.
Nie blużnij. W porównaniu ze skrzyżowaniem ze światłami? |
|
Data: 2009-04-17 12:09:12 | |
Autor: J.F. | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gs9i98$qda$1news.onet.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Nie poznaje kolegi :-) Korona nie spada, kapelusz wyrasta :-) A tu ruch maly, teren plaski, widocznosc dobra - mozna bylo jechac 90 bez zwalniania.Nie blużnij. A co to za plynnosc, gdy trzeba sie zatrzymac bo akurat ktos jedzie ? Mozna miec pierwszenstwo bez swiatel, mozna miec swiatla z zielona fala, widoczne z daleka albo z wyswietlaczem "jedz 45 to dojedziesz na zielone". Tak czy inaczej - jezdzac po kraju na skrzyzowania raczej nie narzekam. Mozna narzekac jak ktos przecina kilka krajowek. A w miescie przy wiekszym natezeniu ruchu to zalet ronda jakos nie widze. Tzn moze i sa, ale ile terenu wymaga zeby to dobrze dzialalo.. J. |
|
Data: 2009-04-17 12:30:04 | |
Autor: Cavallino | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gs9kin$1hn$1news.onet.pl...
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gs9i98$qda$1news.onet.pl... Od zwalniania na skrzyżowaniach nie wystarsta. Wyrasta od wleczenia się tam, gdzie spokojnie można szybciej. A jak ruch jest wiekszy, to i na rondzie plynnosc znika.Nie blużnij. Większa niż przy sytuacji że trzeba się zatrzymać, kiedy nikt nie jedzie. Czyli sytuacji nagminnej przy światłach.
Jasne. Ale ja osobiście wolę rondo. A w miescie przy wiekszym natezeniu ruchu to zalet ronda jakos nie widze. Tzn moze i sa, ale ile terenu wymaga zeby to dobrze dzialalo.. Dopóki skrzyżowania nie są wielopoziomowe, to rondo lepsze. Pod warunkiem że ktoś się na nim nie doktoryzuje z głupoty. |
|
Data: 2009-04-17 16:53:10 | |
Autor: STranger | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyż owań prostych | |
J.F. pisze:
Holandia to jest kraj oswietlonych autostrad a nie tam jakis rond :-) Autostrady mają bezpieczne to fakt, ale czy zjechałeś kiedyś z autostrad w tym kraju? Zupełnie inne doświadczenie.
Chyba czegoś nie rozumiałeś w tej Francji :) Przecież ronda były tam ZAMIAST skrzyżowań. One nie były tam po to, żeby zwolnić ruch tylko żeby zastąpić skrzyżowanie proste, albo skrzyżowanie więcej niż dwóch dróg. Dzięki temu,że były ronda to właśnie było szybciej dla wszystkich, a nie tylko dla kierowców na głównej. A jak ruch jest wiekszy, to i na rondzie plynnosc znika. Jasne, ale gdy nie ma sygnalizacji świetlnej to do dużego ruchu na rondzie łatwiej się włączyć niż skręcić w lewo z podporządkowanej gdy jest taki sam duży ruch. Poza tym bezpieczniej jest. -- pozdrawiam STranger |
|
Data: 2009-04-17 21:07:00 | |
Autor: J.F. | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
On Fri, 17 Apr 2009 16:53:10 +0200, STranger wrote:
J.F. pisze: O tak, Amsterdam .. koszmar maly :-) Ja tam we Francji sie troche wsciekalem na te ronda .. jedzie sobie czlowiek droga w terenie niezabudowanym, No to nie szybciej dla wszystkich, tylko szybciej dla mniejszosci, a wolniej dla wiekszosci, socjalizm pie*ny :-) Albo i wolniej dla wszystkich, bo czasem widac ze glowna nikt nie jedzie :-) A jak ruch jest wiekszy, to i na rondzie plynnosc znika. Wtedy mozna postawic swiatla Poza tym bezpieczniej jest. owszem, choc niedawno podawalem angielskie statystyki - na rondach tez gina ludzie, sporo ich nawet. A tak nawiasem mowiac to patrze sobie w Google Earth .. wcale nie ma w Holandii tak duzo rond. No chyba ze zdjecia przestarzale. J. |
|
Data: 2009-04-18 11:24:39 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Holandia paĹstwo rond zamiast skrzyĹźow aĹ prostych | |
J.F. pisze:
Holandia to jest kraj oswietlonych autostrad a nie tam jakis rond :-) I zajebistych podatkow drogowych - od âŹ100 kwartalnie za malestwa typu smart/maluch/SC przez âŹ400/kwartal auta typu Laguna/407 do âŹ800/kwartal za Navare, etc |
|
Data: 2009-04-18 11:46:37 | |
Autor: Grzegorz Mazur | |
Holandia paĹstwo rond zamias t skrzyĹźowaĹ prostych | |
Marcin J. Kowalczyk (kowalma@kowalma.kom) wrote in
news:gsc696$6m9$3bgp.inds.pl: J.F. pisze: Bez przesady... Za Golfa 1.8 (95') pĹaciĹem âŹ26 kwartalnie. JeĹli wiÄc nie podnieĹli 4-krotnie w ciÄ gu ostatnich 3 lat, to chyba cytujesz jakiĹ urban legend. Poza tym nie wszystkie autostrady w NL sÄ oĹwietlone (np. A2 z Eindhoven do Maastricht). Wszystkie oĹwietlone to sÄ w Belgii, ale w kaĹźdej chwili wolÄ nieoĹwietlone holenderskie, niĹź oĹwietlone belgijskie :) G. -- GIT d++ s:+ a->? c++$ U P L+ !E W+ N++ o? K? w O-- -- M-- V- PS+ PE+++ Y+ PGP t+@ 5- X- !R tv+ b++ DI+++ D+ G+ e+++ h-- - y? * Adres w nagĹĂłwku to puĹapka * |
|
Data: 2009-04-18 12:42:52 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Holandia paĹstwo rond zamiast skrzyĹźow aĹ prostych | |
Grzegorz Mazur pisze:
Marcin J. Kowalczyk (kowalma@kowalma.kom) wrote in Hint: Marcin tam zamieszkuje. Obecnie. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona. GG: 291246, skype: kenickie_PL |
|
Data: 2009-04-18 12:18:22 | |
Autor: Waldek Godel | |
Holandia paĹstwo rond zamiast skrzyĹźow aĹ prostych | |
Dnia Sat, 18 Apr 2009 12:42:52 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
Hint: Marcin tam zamieszkuje. Obecnie. Może i mieszka, ale specjalnie zorientowany nie jest: http://www.cfe-eutax.org/taxation/road-tax/netherlands Wychodzi, że auto typu Laguna/407 będzie kosztowało 600 rocznie a nie 400 kwartalnie. 400 kwartalnie to będzie za czteroosiową cieżarówkę z normą Euro0 -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. |
|
Data: 2009-04-18 15:02:35 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Holandia paĹstwo rond zamiast skrzyĹźow aĹ prostych | |
Waldek Godel pisze:
Hint: Marcin tam zamieszkuje. Obecnie. Chyba wiem ile place. http://www.cfe-eutax.org/taxation/road-tax/netherlands http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/ prawidlowy link Wychodzi, Ĺźe auto typu Laguna/407 bÄdzie kosztowaĹo 600 rocznie a nie 400 Za 407SW 2.0HDi: Uitkomst berekening Motorrijtuigenbelasting per *kwartaal*: ⏠412,00 Motorrijtuigenbelasting per *jaar*: ⏠1636,00 |
|
Data: 2009-04-18 14:59:33 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Holandia paĹstwo rond zamiast skrzyĹźow aĹ prostych | |
Grzegorz Mazur pisze:
Bez przesady... Za Golfa 1.8 (95') pĹaciĹem âŹ26 kwartalnie. JeĹli wiÄc nie podnieĹli 4-krotnie w ciÄ gu ostatnich 3 lat, to chyba cytujesz jakiĹ urban legend. Podniesli dosc mocno - np. placilem niecale âŹ350/kwartal w zeszlym roku teraz âŹ390/kwartal :( |
|
Data: 2009-04-19 21:17:34 | |
Autor: Grzegorz Mazur | |
Holandia paĹstwo rond zamias t skrzyĹźowaĹ prostych | |
Marcin J. Kowalczyk (kowalma@kowalma.kom) wrote in
news:gscis4$6m9$6bgp.inds.pl: Grzegorz Mazur pisze: Fuck... To mnie powaliĹo: http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/ OczywiĹcie diesel duĹźo droĹźszy, ale pamiÄtam jeszcze parÄ lat temu, za Passata 1.9TDI (nĂłwka z salonu) pĹaciĹo siÄ âŹ92 kwartalnie :( RzeczywiĹcie - zwracam honor - zwariowali ci Holendrzy... Z drugiej strony - za takie drogi chÄtnie bym pĹaciĹ. Przez >8 lat tam nigdy zawieszenia nie naprawiaĹem. Po roku tutaj juĹź kupa Ĺmieci do wymiany :( MoĹźe tylko trajectcontrole bym u nich zostawiĹ, niech siÄ nie dzielÄ ;))) G. -- GIT d++ s:+ a->? c++$ U P L+ !E W+ N++ o? K? w O-- -- M-- V- PS+ PE+++ Y+ PGP t+@ 5- X- !R tv+ b++ DI+++ D+ G+ e+++ h-- - y? * Adres w nagĹĂłwku to puĹapka * |
|
Data: 2009-04-19 22:10:40 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Holandia paĹstwo rond zamiast skrzyĹźow aĹ prostych | |
Grzegorz Mazur pisze:
Bez przesady... Za Golfa 1.8 (95') pĹaciĹem âŹ26 kwartalnie. JeĹli wiÄc nie podnieĹli 4-krotnie w ciÄ gu ostatnich 3 lat, to chyba cytujesz jakiĹ urban legend.Podniesli dosc mocno - np. placilem niecale âŹ350/kwartal w zeszlym roku teraz âŹ390/kwartal :( I znow q***a podwyzka - teraz na âŹ412 kwartal ;/ |
|
Data: 2009-04-17 13:14:28 | |
Autor: Moon | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
STranger wrote:
> Znakomicie się jeździ po Holandii - istnienie rond zamiast skrzyżowań pozwala na płynną i bezpieczną jazdę. w NYC nie ma ani jednego ronda (są dwa, ale nie ma na nich reguły ronda) i jeździ się tez bezpiecznie, a korki mniejsze niż w Wwie. Na rondach jest zawsze najwięcej wypadków, przynajmniej w Polsce. moon |
|
Data: 2009-04-17 13:28:44 | |
Autor: Cavallino | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Użytkownik "Moon" <munip79@yahoo.com> napisał w wiadomości news:gs9nd0$cv7$1news.interia.pl...
STranger wrote: Chyba stłuczek. |
|
Data: 2009-04-18 16:07:58 | |
Autor: Moon | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Cavallino wrote:
Użytkownik "Moon" <munip79@yahoo.com> napisał w wiadomości chyba nie tylko moon |
|
Data: 2009-04-19 11:14:58 | |
Autor: Cavallino | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Użytkownik "Moon" <munip79@yahoo.com> napisał w wiadomości news:
Na rondach jest zawsze najwięcej wypadków, przynajmniej w Polsce. Chyba jednak. Konstrukcja skrzyżowania praktycznie bardzo zmniejsza szansę na poważny wypadek. Może z wyjątkiem takich z udziałem tramwajów i ciężarówek - tu swoje robi sama masa. |
|
Data: 2009-05-07 15:36:36 | |
Autor: Jacek \"Plumpi\" | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gseq57$1gd$1news.onet.pl...
Chyba jednak. Niestety spora część rond, zwłaszcza tych starszych jest nieprzystosowana do pierwszeństwa z prawej strony. Po prostu często drogi dochodzą do takich rond pod dużym kątem często zbiegając się w jednym punkcie. Prawie codziennie przejeżdżam przez takie rondo, na którym trzeba ustępować jadącym z trzech wjazdów, które schodzą się w jednym miejscu. Aby ustąpić pierwszeństwa na tym rondzie trzeba obserwować jadących z prawej oraz jadących z tyłu. Po przebudowie tego ronda nareszcie wprowadzono pierwszeństwo dla znajdujących się na rondzie, ale spora część miejscowych kierowców jeździła "na pamięć" co powodowało, że w przeciągu pierwszym tygodniu po tej zmianie prawie codziennie dochodziło do kolizji na tym rondzie. Po tych 2 tygodniach znów przywrócono bzdurne pierwszeństwo z prawej, co nadal powoduje poważne zagrożenia jak i częste kolizje, a ponadto okropne korki w godzinach szczytu. Niestety wypadki na tym rondzie są dość poważne, ponieważ wjeżdzający na to rondo wiedząc o tym, że mają pierwszeństwo, a do tego mając dobrą widoczność, wjeżdżają z dużymi prędkościami rzędu 60-80km/h dając niewielkie szanse na zauważenie ich tym, którzy już znajdują się na tym rondzie, muszących obserować wjazdy pod dużym kątem z tyłu. |
|
Data: 2009-05-07 15:54:15 | |
Autor: Cavallino | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <plumpixjr@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtuo5b$qb8$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gseq57$1gd$1news.onet.pl... I bardzo dobrze, bo nie ma go być. |
|
Data: 2009-04-17 16:58:23 | |
Autor: STranger | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyż owań prostych | |
Moon pisze:
STranger wrote: Ale ulice szerokie, wielopasmowe mają, wszyscy się mieszczą. Na rondach jest zawsze najwięcej wypadków, przynajmniej w Polsce. Stłuczek, a nie wypadków. Trudniej o wypadek śmiertelny na rondzie niż na zwykłym prostym skrzyżowaniu. W NL są dość duże ronda nawet na małych wioskach na drogach gminnych (między wioskami) gdzie jest mniejszy ruch więc wypadków prawie nie ma. Dlatego to zrobiło na mnie takie wrażenie, zupełnie inaczej (bezpieczniej) się jeździ niż w PL. -- pozdrawiam STranger |
|
Data: 2009-04-17 21:37:15 | |
Autor: Klaudiusz \"gALL\" | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Sporo jeździłem po Holandii, przejechałem w sumie ten kraj w szerz i wzdłuż po drogach lokalnych. Charakterystyczne dla Holandii są ronda zamiast kolizyjnych zwykłych skrzyżowań! Angole maja to od dawna. Do tego ronda są często jakby podwójne, z wydzielonymi (osobnymi) pasami których nie da się zmienić na rondzie, a mimo to można zjechać z ronda na każdym wyjeździe lub jeździć dookoła. Genialne rozwiązanie w swojej prostocie. A dookoła dalej jest jeszcze jeden niezależny ring dla rowerów i motorowerów. Normalka na drogach w UK (no moze poza tymi rowerami). Dlaczego w Polsce nie buduje się częściej skrzyżowań w formie rond? Niech projektanci i decydenci z Zarządów Dróg pojadą sobie pooglądać jak to wygląda w NL a potem wrócą do PL i zaczną projektować i budować drogi podobnie. Alez sie buduje. Wylewa kupe asfaltu na srodek instniejacego skrzyzowania, wali znak "rondo" i gotowe ... tak bylo w Strzegomiu. Takie rondo walneli na poczatku, ze Tiry przejezdzaly jakby go nie bylo, bo inaczej by sie nie zmiescil na zakrecie. Pozdrawiam KL -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- "Po co mi mozg? Mam cyfrowke!" www.fotogalleria.info |
|
Data: 2009-04-18 13:17:27 | |
Autor: huri_khan | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyż owań prostych | |
STranger pisze:
Dlaczego w Polsce nie buduje się częściej skrzyżowań w formie rond? Zapraszam do Rybnika i na drugi raz nie pisz głupot. -- [Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094] [Astra G '1,6 16V] [SY] |
|
Data: 2009-04-18 16:09:07 | |
Autor: Moon | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
huri_khan wrote:
STranger pisze: właśnie w Rybniku można zwariować od tych mini-rondek i złej widoczności, na nich. moon |
|
Data: 2009-05-07 12:06:12 | |
Autor: Jacek \"Plumpi\" | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Użytkownik "STranger" <pisz_na@berdyczow.pl> napisał w wiadomości news:gs89pf$1268$1opal.icpnet.pl...
Buduje się ronda i to całkiem sporą ilość. Jednak poza zaletami, ronda także mają wady. Są nimi trudności w pokonywaniu takich skrzyżowań przez większe pojazdy lub zestawy. Kiedyś miałem okazję uczestniczyć w akcji przejazdu 2 samochodów-dłużyc przewożących przęsła suwnic. Pomimo, iż samochody były wyposażone w naczepy z zestawami kół skrętnych (skrętny przód oraz tył) to przejazd przez to rondo trwał prawie 3 godziny. Myślałem, że dostanę cholery, bo akurat miałem tam do wykonania robotę polegającą na naprawie uszkodzonego przez wandali sygnalizatora, a następnie zaprogramowaniu wszystkich sygnalizatorów wahadłowych co wiązało się z przejazdem pomiędzy sygnalizatorami oddalonymi od tego ronda od kilkuset metrów do ponad 1km. Przez te prawie 3 godziny ruch był całkowicie sparaliżowany na wszystkich drogach dojazdowych do tego ronda i nie miałem nawet jak się dostać od sygnalizatora do sygnalizatora. Naprawdę miałem wielki podziw dla kierowców tych dłużyc, którzy pokonywali to rondo będąc przodem zestawu po jednej stronie ronda, a końcem po drugiej stronie tego ronda i manewrując przód-tył skręt przodem-skręt tyłem pokonywali to rondo przy sporej ilości przeciskajacych się obok samochodów osobowych (nawet pod prąd). Dlatego też osobiście uważam za głupotę budowanie rond wszędzie, gdzie tylko jest skrzyżowanie. Ronda - TAK, ale tylko tam, gdzie jest odpowiednia ilość miejsca umożliwiająca wybudowanie ronda o conajmniej 2 pasach ruchu na rondzie, a najlepiej jako ronda turbinowe. |