Data: 2009-04-17 11:26:07 | |
Autor: J.F. | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Użytkownik "STranger" <pisz_na@berdyczow.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gs89pf$1268$1opal.icpnet.pl...
Sporo jeĽdziłem po Holandii, przejechałem w sumie ten kraj w szerz i wzdłuż po drogach lokalnych. Charakterystyczne dla Holandii s± ronda zamiast kolizyjnych zwykłych skrzyżowań! Holandia to jest kraj oswietlonych autostrad a nie tam jakis rond :-) Znakomicie się jeĽdzi po Holandii - istnienie rond zamiast skrzyżowań pozwala na płynn± i bezpieczn± jazdę. Jest coraz wiecej .. ale czy to dobrze ? Ja tam we Francji sie troche wsciekalem na te ronda .. jedzie sobie czlowiek droga w terenie niezabudowanym, 90 bo nie zna zwyczajow policji, a co kawalek zwalniac trzeba bo rondo. A tu ruch maly, teren plaski, widocznosc dobra - mozna bylo jechac 90 bez zwalniania. A jak ruch jest wiekszy, to i na rondzie plynnosc znika. J. |
|
Data: 2009-04-17 11:29:58 | |
Autor: Cavallino | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gs9i1u$pl0$1news.onet.pl...
Użytkownik "STranger" <pisz_na@berdyczow.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gs89pf$1268$1opal.icpnet.pl... Korona z głowy nie spada.
Nie blużnij. W porównaniu ze skrzyżowaniem ze ¶wiatłami? |
|
Data: 2009-04-17 12:09:12 | |
Autor: J.F. | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gs9i98$qda$1news.onet.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci Nie poznaje kolegi :-) Korona nie spada, kapelusz wyrasta :-) A tu ruch maly, teren plaski, widocznosc dobra - mozna bylo jechac 90 bez zwalniania.Nie blużnij. A co to za plynnosc, gdy trzeba sie zatrzymac bo akurat ktos jedzie ? Mozna miec pierwszenstwo bez swiatel, mozna miec swiatla z zielona fala, widoczne z daleka albo z wyswietlaczem "jedz 45 to dojedziesz na zielone". Tak czy inaczej - jezdzac po kraju na skrzyzowania raczej nie narzekam. Mozna narzekac jak ktos przecina kilka krajowek. A w miescie przy wiekszym natezeniu ruchu to zalet ronda jakos nie widze. Tzn moze i sa, ale ile terenu wymaga zeby to dobrze dzialalo.. J. |
|
Data: 2009-04-17 12:30:04 | |
Autor: Cavallino | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gs9kin$1hn$1news.onet.pl...
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gs9i98$qda$1news.onet.pl... Od zwalniania na skrzyżowaniach nie wystarsta. Wyrasta od wleczenia się tam, gdzie spokojnie można szybciej. A jak ruch jest wiekszy, to i na rondzie plynnosc znika.Nie blużnij. Większa niż przy sytuacji że trzeba się zatrzymać, kiedy nikt nie jedzie. Czyli sytuacji nagminnej przy ¶wiatłach.
Jasne. Ale ja osobi¶cie wolę rondo. A w miescie przy wiekszym natezeniu ruchu to zalet ronda jakos nie widze. Tzn moze i sa, ale ile terenu wymaga zeby to dobrze dzialalo.. Dopóki skrzyżowania nie s± wielopoziomowe, to rondo lepsze. Pod warunkiem że kto¶ się na nim nie doktoryzuje z głupoty. |
|
Data: 2009-04-17 16:53:10 | |
Autor: STranger | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyż owań prostych | |
J.F. pisze:
Holandia to jest kraj oswietlonych autostrad a nie tam jakis rond :-) Autostrady maj± bezpieczne to fakt, ale czy zjechałe¶ kiedy¶ z autostrad w tym kraju? Zupełnie inne do¶wiadczenie.
Chyba czego¶ nie rozumiałe¶ w tej Francji :) Przecież ronda były tam ZAMIAST skrzyżowań. One nie były tam po to, żeby zwolnić ruch tylko żeby zast±pić skrzyżowanie proste, albo skrzyżowanie więcej niż dwóch dróg. Dzięki temu,że były ronda to wła¶nie było szybciej dla wszystkich, a nie tylko dla kierowców na głównej. A jak ruch jest wiekszy, to i na rondzie plynnosc znika. Jasne, ale gdy nie ma sygnalizacji ¶wietlnej to do dużego ruchu na rondzie łatwiej się wł±czyć niż skręcić w lewo z podporz±dkowanej gdy jest taki sam duży ruch. Poza tym bezpieczniej jest. -- pozdrawiam STranger |
|
Data: 2009-04-17 21:07:00 | |
Autor: J.F. | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych | |
On Fri, 17 Apr 2009 16:53:10 +0200, STranger wrote:
J.F. pisze: O tak, Amsterdam .. koszmar maly :-) Ja tam we Francji sie troche wsciekalem na te ronda .. jedzie sobie czlowiek droga w terenie niezabudowanym, No to nie szybciej dla wszystkich, tylko szybciej dla mniejszosci, a wolniej dla wiekszosci, socjalizm pie*ny :-) Albo i wolniej dla wszystkich, bo czasem widac ze glowna nikt nie jedzie :-) A jak ruch jest wiekszy, to i na rondzie plynnosc znika. Wtedy mozna postawic swiatla Poza tym bezpieczniej jest. owszem, choc niedawno podawalem angielskie statystyki - na rondach tez gina ludzie, sporo ich nawet. A tak nawiasem mowiac to patrze sobie w Google Earth .. wcale nie ma w Holandii tak duzo rond. No chyba ze zdjecia przestarzale. J. |
|
Data: 2009-04-18 11:24:39 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżow ań prostych | |
J.F. pisze:
Holandia to jest kraj oswietlonych autostrad a nie tam jakis rond :-) I zajebistych podatkow drogowych - od €100 kwartalnie za malestwa typu smart/maluch/SC przez €400/kwartal auta typu Laguna/407 do €800/kwartal za Navare, etc |
|
Data: 2009-04-18 11:46:37 | |
Autor: Grzegorz Mazur | |
Holandia państwo rond zamias t skrzyżowań prostych | |
Marcin J. Kowalczyk (kowalma@kowalma.kom) wrote in
news:gsc696$6m9$3bgp.inds.pl: J.F. pisze: Bez przesady... Za Golfa 1.8 (95') płaciłem €26 kwartalnie. Jeśli więc nie podnieśli 4-krotnie w ciągu ostatnich 3 lat, to chyba cytujesz jakiś urban legend. Poza tym nie wszystkie autostrady w NL są oświetlone (np. A2 z Eindhoven do Maastricht). Wszystkie oświetlone to są w Belgii, ale w każdej chwili wolę nieoświetlone holenderskie, niż oświetlone belgijskie :) G. -- GIT d++ s:+ a->? c++$ U P L+ !E W+ N++ o? K? w O-- -- M-- V- PS+ PE+++ Y+ PGP t+@ 5- X- !R tv+ b++ DI+++ D+ G+ e+++ h-- - y? * Adres w nagłówku to pułapka * |
|
Data: 2009-04-18 12:42:52 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżow ań prostych | |
Grzegorz Mazur pisze:
Marcin J. Kowalczyk (kowalma@kowalma.kom) wrote in Hint: Marcin tam zamieszkuje. Obecnie. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona. GG: 291246, skype: kenickie_PL |
|
Data: 2009-04-18 12:18:22 | |
Autor: Waldek Godel | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżow ań prostych | |
Dnia Sat, 18 Apr 2009 12:42:52 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
Hint: Marcin tam zamieszkuje. Obecnie. Może i mieszka, ale specjalnie zorientowany nie jest: http://www.cfe-eutax.org/taxation/road-tax/netherlands Wychodzi, że auto typu Laguna/407 będzie kosztowało 600 rocznie a nie 400 kwartalnie. 400 kwartalnie to będzie za czteroosiow± cieżarówkę z norm± Euro0 -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. |
|
Data: 2009-04-18 15:02:35 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżow ań prostych | |
Waldek Godel pisze:
Hint: Marcin tam zamieszkuje. Obecnie. Chyba wiem ile place. http://www.cfe-eutax.org/taxation/road-tax/netherlands http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/ prawidlowy link Wychodzi, że auto typu Laguna/407 będzie kosztowało 600 rocznie a nie 400 Za 407SW 2.0HDi: Uitkomst berekening Motorrijtuigenbelasting per *kwartaal*: € 412,00 Motorrijtuigenbelasting per *jaar*: € 1636,00 |
|
Data: 2009-04-18 14:59:33 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżow ań prostych | |
Grzegorz Mazur pisze:
Bez przesady... Za Golfa 1.8 (95') płaciłem €26 kwartalnie. Jeśli więc nie podnieśli 4-krotnie w ciągu ostatnich 3 lat, to chyba cytujesz jakiś urban legend. Podniesli dosc mocno - np. placilem niecale €350/kwartal w zeszlym roku teraz €390/kwartal :( |
|
Data: 2009-04-19 21:17:34 | |
Autor: Grzegorz Mazur | |
Holandia państwo rond zamias t skrzyżowań prostych | |
Marcin J. Kowalczyk (kowalma@kowalma.kom) wrote in
news:gscis4$6m9$6bgp.inds.pl: Grzegorz Mazur pisze: Fuck... To mnie powaliło: http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/ Oczywiście diesel dużo droższy, ale pamiętam jeszcze parę lat temu, za Passata 1.9TDI (nówka z salonu) płaciło się €92 kwartalnie :( Rzeczywiście - zwracam honor - zwariowali ci Holendrzy... Z drugiej strony - za takie drogi chętnie bym płacił. Przez >8 lat tam nigdy zawieszenia nie naprawiałem. Po roku tutaj już kupa śmieci do wymiany :( Może tylko trajectcontrole bym u nich zostawił, niech się nie dzielą ;))) G. -- GIT d++ s:+ a->? c++$ U P L+ !E W+ N++ o? K? w O-- -- M-- V- PS+ PE+++ Y+ PGP t+@ 5- X- !R tv+ b++ DI+++ D+ G+ e+++ h-- - y? * Adres w nagłówku to pułapka * |
|
Data: 2009-04-19 22:10:40 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Holandia państwo rond zamiast skrzyżow ań prostych | |
Grzegorz Mazur pisze:
Bez przesady... Za Golfa 1.8 (95') płaciłem €26 kwartalnie. Jeśli więc nie podnieśli 4-krotnie w ciągu ostatnich 3 lat, to chyba cytujesz jakiś urban legend.Podniesli dosc mocno - np. placilem niecale €350/kwartal w zeszlym roku teraz €390/kwartal :( I znow q***a podwyzka - teraz na €412 kwartal ;/ |
|