Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych

Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych

Data: 2009-04-17 11:26:07
Autor: J.F.
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych
Użytkownik "STranger" <pisz_na@berdyczow.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gs89pf$1268$1opal.icpnet.pl...
Sporo jeĽdziłem po Holandii, przejechałem w sumie ten kraj w szerz i wzdłuż po drogach lokalnych. Charakterystyczne dla Holandii s± ronda zamiast kolizyjnych zwykłych skrzyżowań!

Holandia to jest kraj oswietlonych autostrad a nie tam jakis rond :-)

Znakomicie się jeĽdzi po Holandii - istnienie rond zamiast skrzyżowań pozwala na płynn± i bezpieczn± jazdę.
Dlaczego w Polsce nie buduje się czę¶ciej skrzyżowań w formie rond?

Jest coraz wiecej .. ale czy to dobrze ?

Ja tam we Francji sie troche wsciekalem na te ronda .. jedzie sobie czlowiek droga w terenie niezabudowanym,
90 bo nie zna zwyczajow policji, a co kawalek zwalniac trzeba bo rondo.

A tu ruch maly, teren plaski, widocznosc dobra - mozna bylo jechac 90 bez zwalniania.

A jak ruch jest wiekszy, to i na rondzie plynnosc znika.



J.

Data: 2009-04-17 11:29:58
Autor: Cavallino
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gs9i1u$pl0$1news.onet.pl...
Użytkownik "STranger" <pisz_na@berdyczow.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gs89pf$1268$1opal.icpnet.pl...
Sporo jeĽdziłem po Holandii, przejechałem w sumie ten kraj w szerz i wzdłuż po drogach lokalnych. Charakterystyczne dla Holandii s± ronda zamiast kolizyjnych zwykłych skrzyżowań!

Holandia to jest kraj oswietlonych autostrad a nie tam jakis rond :-)

Znakomicie się jeĽdzi po Holandii - istnienie rond zamiast skrzyżowań pozwala na płynn± i bezpieczn± jazdę.
Dlaczego w Polsce nie buduje się czę¶ciej skrzyżowań w formie rond?

Jest coraz wiecej .. ale czy to dobrze ?

Ja tam we Francji sie troche wsciekalem na te ronda .. jedzie sobie czlowiek droga w terenie niezabudowanym,
90 bo nie zna zwyczajow policji, a co kawalek zwalniac trzeba bo rondo.

Korona z głowy nie spada.

A tu ruch maly, teren plaski, widocznosc dobra - mozna bylo jechac 90 bez zwalniania.

A jak ruch jest wiekszy, to i na rondzie plynnosc znika.

Nie blużnij.
W porównaniu ze skrzyżowaniem ze ¶wiatłami?

Data: 2009-04-17 12:09:12
Autor: J.F.
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gs9i98$qda$1news.onet.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
Ja tam we Francji sie troche wsciekalem na te ronda .. jedzie sobie czlowiek droga w terenie niezabudowanym,
90 bo nie zna zwyczajow policji, a co kawalek zwalniac trzeba bo rondo.

Korona z głowy nie spada.

Nie poznaje kolegi  :-)
Korona nie spada, kapelusz wyrasta :-)

A tu ruch maly, teren plaski, widocznosc dobra - mozna bylo jechac 90 bez zwalniania.
A jak ruch jest wiekszy, to i na rondzie plynnosc znika.
Nie blużnij.
W porównaniu ze skrzyżowaniem ze ¶wiatłami?

A co to za plynnosc, gdy trzeba sie zatrzymac bo akurat ktos jedzie ?

Mozna miec pierwszenstwo bez swiatel, mozna miec swiatla z zielona fala, widoczne z daleka albo z wyswietlaczem
"jedz 45 to dojedziesz na zielone".

Tak czy inaczej - jezdzac po kraju na skrzyzowania raczej nie narzekam.
Mozna narzekac jak ktos przecina kilka krajowek.

A w miescie przy wiekszym natezeniu ruchu to zalet ronda jakos nie widze. Tzn moze i sa, ale ile terenu wymaga zeby to dobrze dzialalo..


J.

Data: 2009-04-17 12:30:04
Autor: Cavallino
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gs9kin$1hn$1news.onet.pl...
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gs9i98$qda$1news.onet.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
Ja tam we Francji sie troche wsciekalem na te ronda .. jedzie sobie czlowiek droga w terenie niezabudowanym,
90 bo nie zna zwyczajow policji, a co kawalek zwalniac trzeba bo rondo.

Korona z głowy nie spada.

Nie poznaje kolegi  :-)
Korona nie spada, kapelusz wyrasta :-)

Od zwalniania na skrzyżowaniach nie wystarsta.
Wyrasta od wleczenia się tam, gdzie spokojnie można szybciej.

A jak ruch jest wiekszy, to i na rondzie plynnosc znika.
Nie blużnij.
W porównaniu ze skrzyżowaniem ze ¶wiatłami?

A co to za plynnosc, gdy trzeba sie zatrzymac bo akurat ktos jedzie ?

Większa niż przy sytuacji że trzeba się zatrzymać, kiedy nikt nie jedzie.
Czyli sytuacji nagminnej przy ¶wiatłach.



Mozna miec pierwszenstwo bez swiatel, mozna miec swiatla z zielona fala, widoczne z daleka albo z wyswietlaczem
"jedz 45 to dojedziesz na zielone".

Jasne.
Ale ja osobi¶cie wolę rondo.


A w miescie przy wiekszym natezeniu ruchu to zalet ronda jakos nie widze. Tzn moze i sa, ale ile terenu wymaga zeby to dobrze dzialalo..

Dopóki skrzyżowania nie s± wielopoziomowe, to rondo lepsze.
Pod warunkiem że kto¶ się na nim nie doktoryzuje z głupoty.

Data: 2009-04-17 16:53:10
Autor: STranger
Holandia państwo rond zamiast skrzyż owań prostych
J.F. pisze:

Holandia to jest kraj oswietlonych autostrad a nie tam jakis rond :-)

Autostrady maj± bezpieczne to fakt, ale czy zjechałe¶ kiedy¶ z autostrad w tym kraju? Zupełnie inne do¶wiadczenie.



Ja tam we Francji sie troche wsciekalem na te ronda .. jedzie sobie czlowiek droga w terenie niezabudowanym,
90 bo nie zna zwyczajow policji, a co kawalek zwalniac trzeba bo rondo.

A tu ruch maly, teren plaski, widocznosc dobra - mozna bylo jechac 90 bez zwalniania.

Chyba czego¶ nie rozumiałe¶ w tej Francji :)
Przecież ronda były tam ZAMIAST skrzyżowań. One nie były tam po to, żeby zwolnić ruch tylko żeby zast±pić skrzyżowanie proste, albo skrzyżowanie więcej niż dwóch dróg. Dzięki temu,że były ronda to wła¶nie było szybciej dla wszystkich, a nie tylko dla kierowców na głównej.



A jak ruch jest wiekszy, to i na rondzie plynnosc znika.

Jasne, ale gdy nie ma sygnalizacji ¶wietlnej to do dużego ruchu na rondzie łatwiej się wł±czyć niż skręcić w lewo z podporz±dkowanej gdy jest taki sam duży ruch. Poza tym bezpieczniej jest.


--
pozdrawiam
STranger

Data: 2009-04-17 21:07:00
Autor: J.F.
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych
On Fri, 17 Apr 2009 16:53:10 +0200,  STranger wrote:
J.F. pisze:
Holandia to jest kraj oswietlonych autostrad a nie tam jakis rond :-)

Autostrady maj± bezpieczne to fakt, ale czy zjechałe¶ kiedy¶ z autostrad w tym kraju? Zupełnie inne do¶wiadczenie.

O tak, Amsterdam .. koszmar maly :-)


Ja tam we Francji sie troche wsciekalem na te ronda .. jedzie sobie czlowiek droga w terenie niezabudowanym,
90 bo nie zna zwyczajow policji, a co kawalek zwalniac trzeba bo rondo.

Chyba czego¶ nie rozumiałe¶ w tej Francji :)
Przecież ronda były tam ZAMIAST skrzyżowań. One nie były tam po to, żeby zwolnić ruch tylko żeby zast±pić skrzyżowanie proste, albo skrzyżowanie więcej niż dwóch dróg. Dzięki temu,że były ronda to wła¶nie było szybciej dla wszystkich, a nie tylko dla kierowców na głównej.

No to nie szybciej dla wszystkich, tylko szybciej dla mniejszosci, a
wolniej dla wiekszosci, socjalizm pie*ny :-)

Albo i wolniej dla wszystkich, bo czasem widac ze glowna nikt nie
jedzie :-)

A jak ruch jest wiekszy, to i na rondzie plynnosc znika.

Jasne, ale gdy nie ma sygnalizacji ¶wietlnej to do dużego ruchu na rondzie łatwiej się wł±czyć niż skręcić w lewo z podporz±dkowanej gdy jest taki sam duży ruch.

Wtedy mozna postawic swiatla
Poza tym bezpieczniej jest.

owszem, choc niedawno podawalem angielskie statystyki - na rondach tez
gina ludzie, sporo ich nawet.

A tak nawiasem mowiac to patrze sobie w Google Earth .. wcale nie ma w
Holandii tak duzo rond. No chyba ze zdjecia przestarzale.

J.

Data: 2009-04-18 11:24:39
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Holandia państwo rond zamiast skrzyżow ań prostych
J.F. pisze:
Holandia to jest kraj oswietlonych autostrad a nie tam jakis rond :-)

I zajebistych podatkow drogowych - od €100 kwartalnie za malestwa typu smart/maluch/SC przez €400/kwartal auta typu Laguna/407 do €800/kwartal za Navare, etc

Data: 2009-04-18 11:46:37
Autor: Grzegorz Mazur
Holandia państwo rond zamias t skrzyżowań prostych
Marcin J. Kowalczyk (kowalma@kowalma.kom) wrote in
news:gsc696$6m9$3bgp.inds.pl:
J.F. pisze:
Holandia to jest kraj oswietlonych autostrad a nie tam jakis rond :-)
I zajebistych podatkow drogowych - od €100 kwartalnie za malestwa typu smart/maluch/SC przez €400/kwartal auta typu Laguna/407 do €800/kwartal za Navare, etc

Bez przesady... Za Golfa 1.8 (95') płaciłem €26 kwartalnie. Jeśli więc nie podnieśli 4-krotnie w ciągu ostatnich 3 lat, to chyba cytujesz jakiś urban legend.

Poza tym nie wszystkie autostrady w NL są oświetlone (np. A2 z Eindhoven do Maastricht). Wszystkie oświetlone to są w Belgii, ale w każdej chwili wolę nieoświetlone holenderskie, niż oświetlone belgijskie :)

G.

--
GIT d++ s:+ a->? c++$ U P L+ !E W+ N++ o? K? w O-- -- M-- V- PS+ PE+++ Y+
PGP  t+@ 5- X- !R tv+ b++ DI+++ D+ G+ e+++ h-- - y?
* Adres w nagłówku to pułapka *

Data: 2009-04-18 12:42:52
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Holandia państwo rond zamiast skrzyżow ań prostych
Grzegorz Mazur pisze:
Marcin J. Kowalczyk (kowalma@kowalma.kom) wrote in
news:gsc696$6m9$3bgp.inds.pl:
J.F. pisze:
Holandia to jest kraj oswietlonych autostrad a nie tam jakis rond :-)
I zajebistych podatkow drogowych - od €100 kwartalnie za malestwa typu smart/maluch/SC przez €400/kwartal auta typu Laguna/407 do €800/kwartal za Navare, etc

Bez przesady... Za Golfa 1.8 (95') płaciłem €26 kwartalnie. Jeśli więc nie podnieśli 4-krotnie w ciągu ostatnich 3 lat, to chyba cytujesz jakiś urban legend.

Hint: Marcin tam zamieszkuje. Obecnie.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.
GG: 291246, skype: kenickie_PL

Data: 2009-04-18 12:18:22
Autor: Waldek Godel
Holandia państwo rond zamiast skrzyżow ań prostych
Dnia Sat, 18 Apr 2009 12:42:52 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Hint: Marcin tam zamieszkuje. Obecnie.

Może i mieszka, ale specjalnie zorientowany nie jest:
http://www.cfe-eutax.org/taxation/road-tax/netherlands
 Wychodzi, że auto typu Laguna/407 będzie kosztowało 600 rocznie a nie 400
kwartalnie.

400 kwartalnie to będzie za czteroosiow± cieżarówkę z norm± Euro0

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-04-18 15:02:35
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Holandia państwo rond zamiast skrzyżow ań prostych
Waldek Godel pisze:
Hint: Marcin tam zamieszkuje. Obecnie.

MoĹĽe i mieszka, ale specjalnie zorientowany nie jest:

Chyba wiem ile place.

http://www.cfe-eutax.org/taxation/road-tax/netherlands

http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/ prawidlowy link

 Wychodzi, ĹĽe auto typu Laguna/407 bÄ™dzie kosztowaĹ‚o 600 rocznie a nie 400
kwartalnie.

Za 407SW 2.0HDi:

Uitkomst berekening

Motorrijtuigenbelasting per *kwartaal*: € 412,00
Motorrijtuigenbelasting per *jaar*: € 1636,00

Data: 2009-04-18 14:59:33
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Holandia państwo rond zamiast skrzyżow ań prostych
Grzegorz Mazur pisze:
Bez przesady... Za Golfa 1.8 (95') płaciłem €26 kwartalnie. Jeśli więc nie podnieśli 4-krotnie w ciągu ostatnich 3 lat, to chyba cytujesz jakiś urban legend.

Podniesli dosc mocno - np. placilem niecale €350/kwartal w zeszlym roku teraz €390/kwartal :(

Data: 2009-04-19 21:17:34
Autor: Grzegorz Mazur
Holandia państwo rond zamias t skrzyżowań prostych
Marcin J. Kowalczyk (kowalma@kowalma.kom) wrote in
news:gscis4$6m9$6bgp.inds.pl:
Grzegorz Mazur pisze:
Bez przesady... Za Golfa 1.8 (95') płaciłem €26 kwartalnie. Jeśli więc nie podnieśli 4-krotnie w ciągu ostatnich 3 lat, to chyba cytujesz jakiś urban legend.
Podniesli dosc mocno - np. placilem niecale €350/kwartal w zeszlym roku teraz €390/kwartal :(

Fuck... To mnie powaliło:
http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/

Oczywiście diesel dużo droższy, ale pamiętam jeszcze parę lat temu, za Passata 1.9TDI (nówka z salonu) płaciło się €92 kwartalnie :( Rzeczywiście - zwracam honor - zwariowali ci Holendrzy...

Z drugiej strony - za takie drogi chętnie bym płacił. Przez >8 lat tam nigdy zawieszenia nie naprawiałem. Po roku tutaj już kupa śmieci do wymiany :( Może tylko trajectcontrole bym u nich zostawił, niech się nie dzielą ;)))

G.

--
GIT d++ s:+ a->? c++$ U P L+ !E W+ N++ o? K? w O-- -- M-- V- PS+ PE+++ Y+
PGP  t+@ 5- X- !R tv+ b++ DI+++ D+ G+ e+++ h-- - y?
* Adres w nagłówku to pułapka *

Data: 2009-04-19 22:10:40
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Holandia państwo rond zamiast skrzyżow ań prostych
Grzegorz Mazur pisze:
Bez przesady... Za Golfa 1.8 (95') płaciłem €26 kwartalnie. Jeśli więc nie podnieśli 4-krotnie w ciągu ostatnich 3 lat, to chyba cytujesz jakiś urban legend.
Podniesli dosc mocno - np. placilem niecale €350/kwartal w zeszlym roku teraz €390/kwartal :(

Fuck... To mnie powaliło:
http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/

I znow q***a podwyzka - teraz na €412 kwartal ;/

Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona