Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych

Data: 2009-04-17 13:14:28
Autor: Moon
STranger wrote:
> Znakomicie się jeździ po Holandii - istnienie rond zamiast skrzyżowań
pozwala na płynną i bezpieczną jazdę.

w NYC nie ma ani jednego ronda (są dwa, ale nie ma na nich reguły ronda) i jeździ się tez bezpiecznie, a korki mniejsze niż w Wwie.
Na rondach jest zawsze najwięcej wypadków, przynajmniej w Polsce.

moon

Data: 2009-04-17 13:28:44
Autor: Cavallino
Użytkownik "Moon" <munip79@yahoo.com> napisał w wiadomości news:gs9nd0$cv7$1news.interia.pl...
STranger wrote:
> [...]

Na rondach jest zawsze najwięcej wypadków, przynajmniej w Polsce.

Chyba stłuczek.

Data: 2009-04-19 11:14:58
Autor: Cavallino
Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych
Użytkownik "Moon" <munip79@yahoo.com> napisał w wiadomości news:

Na rondach jest zawsze najwięcej wypadków, przynajmniej w Polsce.

Chyba stłuczek.

Chyba jednak.
Konstrukcja skrzyżowania praktycznie bardzo zmniejsza szansę na poważny wypadek.
Może z wyjątkiem takich z udziałem tramwajów i ciężarówek - tu swoje robi sama masa.

Data: 2009-05-07 15:36:36
Autor: Jacek \"Plumpi\"
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gseq57$1gd$1news.onet.pl...

Chyba jednak.
Konstrukcja skrzyżowania praktycznie bardzo zmniejsza szansę na poważny wypadek.
Może z wyjątkiem takich z udziałem tramwajów i ciężarówek - tu swoje robi sama masa.

Niestety spora część rond, zwłaszcza tych starszych jest nieprzystosowana do pierwszeństwa z prawej strony.
Po prostu często drogi dochodzą do takich rond pod dużym kątem często zbiegając się w jednym punkcie.
Prawie codziennie przejeżdżam przez takie rondo, na którym trzeba ustępować jadącym z trzech wjazdów, które schodzą się w jednym miejscu. Aby ustąpić pierwszeństwa na tym rondzie trzeba obserwować jadących z prawej oraz jadących z tyłu.
Po przebudowie tego ronda nareszcie wprowadzono pierwszeństwo dla znajdujących się na rondzie, ale spora część miejscowych kierowców jeździła "na pamięć" co powodowało, że w przeciągu pierwszym tygodniu po tej zmianie prawie codziennie dochodziło do kolizji na tym rondzie. Po tych 2 tygodniach znów przywrócono bzdurne pierwszeństwo z prawej, co nadal powoduje poważne zagrożenia jak i częste kolizje, a ponadto okropne korki w godzinach szczytu. Niestety wypadki na tym rondzie są dość poważne, ponieważ wjeżdzający na to rondo wiedząc o tym, że mają pierwszeństwo, a do tego mając dobrą widoczność, wjeżdżają z dużymi prędkościami rzędu 60-80km/h dając niewielkie szanse na zauważenie ich tym, którzy już znajdują się na tym rondzie, muszących obserować wjazdy pod dużym kątem z tyłu.

Data: 2009-05-07 15:54:15
Autor: Cavallino
Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <plumpixjr@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtuo5b$qb8$1inews.gazeta.pl...
[...]

I bardzo dobrze, bo nie ma go być.

Data: 2009-04-17 16:58:23
Autor: STranger
Moon pisze:
STranger wrote:
> [...]

w NYC nie ma ani jednego ronda (są dwa, ale nie ma na nich reguły ronda) i jeździ się tez bezpiecznie, a korki mniejsze niż w Wwie.

Ale ulice szerokie, wielopasmowe mają, wszyscy się mieszczą.

Na rondach jest zawsze najwięcej wypadków, przynajmniej w Polsce.

Stłuczek, a nie wypadków. Trudniej o wypadek śmiertelny na rondzie niż na zwykłym prostym skrzyżowaniu.
W NL są dość duże ronda nawet na małych wioskach na drogach gminnych (między wioskami) gdzie jest mniejszy ruch więc wypadków prawie nie ma. Dlatego to zrobiło na mnie takie wrażenie, zupełnie inaczej (bezpieczniej) się jeździ niż w PL.

STranger

Holandia państwo rond zamiast skrzyżowań prostych