Holland: Platforma kolesiów, Platforma biurok ratów albo ignorantów

Data: 2012-05-25 11:41:46
Autor: Przemysław W
Holland: Platforma kolesiów, Platforma biurok ratów albo ignorantów
Minister kultury reprezentuje chwilowe interesy ministra finansów. Problemem tej władzy jest to, jak traktuje kulturę i ludzi kultury, widać tu całkowity brak wizji. Są za to poszczególne, chaotyczne, na ogół szkodliwe decyzje - mówiła w "Poranku TOK FM" reżyserka Agnieszka Holland.

- Arogancja władz samorządowych w Warszawie osiągnęła monstrualne rozmiary - stwierdziła Holland w rozmowie z Jackiem Żakowskim. Odniosła się w ten sposób do pomysłu, aby nowym dyrektorem Teatru Dramatycznego został Tadeusz Słobodzianek. Działacze teatralni skarżą się, że to kolejna decyzja władz Warszawy podjęta bez ich udziału.

- Dlaczego nie ma dyskusji ze środowiskiem? Dlaczego nie ma współdziałania z instytucjami kultury? Dlaczego jeden urzędas, średnio kompetentny, ma decydować o tym, jak wygląda życie teatralne największego polskiego miasta? - pytała rozmówczyni Żakowskiego.

I dodała: - Możliwe, że to tendencja w PO, żeby odciąć przymiotnik "obywatelska" i zamienić nazwę na Platformę Kolesiów, Platformę Biurokratów albo Ignorantów. Nie wiem, skąd to się bierze - sposób traktowania wyborców, obywateli, ludzi kultury to pewien trend. Szczególnie w Warszawie mnie to martwi, ponieważ stąd promieniuje kultura na Polskę i kultura polska na Europę. Ten samorząd to ludzie, którzy nie mają głębokiego zaangażowania w to, co robią. To aroganccy biurokraci. Wszystko na to wskazuje.

http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103087,11796337,Holland__Jest_tendencja__aby_Platforma_nie_byla__obywatelska__.html

Holland: Platforma kolesiów, Platforma biurok ratów albo ignorantów