Hollowtech II, śrubki od lewego ramienia kor by, pytanie nieco lamerskie.

Data: 2010-08-13 13:28:33
Autor: Publius
Hollowtech II, śrubki od lewego ramienia kor by, pytanie nieco lamerskie.
Przy dokręcaniu korby lekko zjechałem łeb jednej imbusowej śrubce, na rysunku oznaczonej dwójką: http://leszek.guru.strefa.pl/obrazy/korba.jpg
Jeszcze jest ok, ale podmieniłbym ją na nową, żeby uniknąć problemów w przyszłości i tu lamerskie pytanie - gdzie taką kupię, to standardowa śrubka do dostania w jakiejś castoramie?

Karol

Data: 2010-08-13 14:01:12
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoń
Hollowtech II, ¶rubki od lewego ramienia k orby, pytanie nieco lamerskie.
Dnia 13-08-2010 o 13:28:33 Publius <"publius-enigma[nospam]"@o2.pl>  napisał(a):

 to standardowa ¶rubka do dostania w jakiej¶ castoramie?

na 90% standardowa z gwintem metrycznym. przy zakupie zwroc uwage na  dlugosc  gwintu i klase sruby, conajmniej 8.8 a lepiej wiecej.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Ł±cka http://www.lacko.pl/

Data: 2010-08-13 06:35:34
Autor: rzymo
On 13 Sie, 14:01, Leszek \"QSi\" Pasoń <cou...@wywalspam.o2.pl> wrote:
na 90% standardowa z gwintem metrycznym. przy zakupie zwroc uwage na
dlugosc  gwintu i klase sruby, conajmniej 8.8 a lepiej wiecej.

M6, gwint >= 20mm.

Co do wytrzymało¶ci ¶rub - po testach na swojej korbie stwierdziłem,
że mogę dać i alu, i najpodlejsze stalowe - działaj± równie dobrze co
10.9 ;)

Data: 2010-08-13 16:34:25
Autor: Publius
W dniu 2010-08-13 15:35, rzymo pisze:
M6, gwint>= 20mm.

Co do wytrzymało¶ci ¶rub - po testach na swojej korbie stwierdziłem,
że mogę dać i alu, i najpodlejsze stalowe - działaj± równie dobrze co
10.9 ;)

I nie miałe¶ nigdy problemu ze zbyt szerokim łebkiem jak kolega Mario niżej? ;)

Najlepiej chyba sobie wezmę tę ¶rubkę na wzór i dobra.

Karol

Data: 2010-08-13 09:03:37
Autor: rzymo
On 13 Sie, 16:34, Publius <"publius-enigma[nospam]"@o2.pl> wrote:
I nie miałe¶ nigdy problemu ze zbyt szerokim łebkiem jak kolega Mario
niżej? ;)

Aż zmierzyłem - łebki maj± równo 1cm i bez problemu się mieszcz±
(pierwsze lepsze ¶ruby kupione w sklepie "metalowym").

Data: 2010-08-13 18:51:58
Autor: Publius
W dniu 2010-08-13 18:03, rzymo pisze:

Aż zmierzyłem - łebki maj± równo 1cm i bez problemu się mieszcz±
(pierwsze lepsze ¶ruby kupione w sklepie "metalowym").

No w takim razie trzeba będzie obrać kurs na metalowy, dzięki ;]

Karol

Data: 2010-08-13 15:50:50
Autor: Mario
Hollowtech II, ¶rubki od lewego ramienia korby, pytanie nieco lamerskie.
gwint jest standardowy, dlugosc tez zwyczajna ale lepek sruby musi byc nieco mniejszy niz standardowy :-/ ja w podobnej sytuacji mialem duuzy problem zeby ja dopasowac... w koncu sie udalo ale i tak na zapas kupilem zapasowe oryginaly od shimano...

pzdr

Data: 2010-08-14 14:11:58
Autor: Publius
Hollowtech II, śrubki od lewego ramienia korby, pytanie nieco lamerskie.
Zwykłe M6, 20 cm pasują idealnie. Innych niż klasy 8,8 nie było ;) Co prawda oryginały od Shimano mają rzeczywiście węższy łeb (8mm), to zwykłe śruby z łbem 10mm bez problemu mieszczą się w otworze w korbie.

Załatwione pozytywnie jednym słowem, dzięki ;)

Karol

Data: 2010-08-14 14:12:35
Autor: Publius
Hollowtech II, śrubki od lewego ramienia korby, pytanie nieco lamerskie.
W dniu 2010-08-14 14:11, Publius pisze:
Zwykłe M6, 20 cm

Milimetrów oczywiście ;)

Karol

Data: 2010-08-16 00:07:01
Autor: AlbertStonoga
On 14 Sie, 14:12, Publius <"publius-enigma[nospam]"@o2.pl> wrote:
W dniu 2010-08-14 14:11, Publius pisze:

> Zwykłe M6, 20 cm

Milimetrów oczywi¶cie ;)

Karol

Zwykłe metalowe M6 kupowałem w Liroju. Jeden sprawuje się poprawnie,
drugiego nie mogę wykorzystać, bo ¶ruba oryginalna zapieczona na amen
a z jej łba pozostały strzępy. Pomysłu na wykręcenie nie mam.

Albert Stonoga

Data: 2010-08-16 20:40:45
Autor: Publius
W dniu 2010-08-16 09:07, AlbertStonoga pisze:

Zwykłe metalowe M6 kupowałem w Liroju. Jeden sprawuje się poprawnie,
drugiego nie mogę wykorzystać, bo ¶ruba oryginalna zapieczona na amen
a z jej łba pozostały strzępy. Pomysłu na wykręcenie nie mam.

Dokładnie tego chciałem unikn±ć ;] Skoro już nie masz w niej łba, to ja kiedy¶ w potrzebie wymy¶liłem na to pewien patent: Wzi±łem jaki¶ stary imbusowy klucz i wkleiłem go do łba na poxipol. Prostackie ale zadziałało ;-) Nie wiem tylko czy na mocno zapieczonej ¶rubie poxipol nie okaże się za mało wytrzymały.

Jak nie to s± narzędzia do wykręcania zerwanych ¶rubek, nie kosztuj± maj±tku ale ZNACZNIE więcej niż dwie nowe ¶rubki :>

Karol

Hollowtech II, śrubki od lewego ramienia kor by, pytanie nieco lamerskie.