Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Holowanie elektryka

Holowanie elektryka

Data: 2020-08-13 09:10:01
Autor: viktorius
Holowanie elektryka
W dniu 2020-08-12 o 20:57, cef pisze:
Czy samochód EV umożliwia konstrukcyjnie
holowanie? Czy też elektryczność jest wprowadzona
do działania układów kierowniczego i hamulcowego
i jak prądu nie ma, to działanie tych układów jest jakoś upośledzone.

Jak się da hamować bez prądu, to można holować, najwyżej jakiś podzespół napędowy sie zepsuje, bo sie kręci, a nie powinien.

Jak jest z pełnymi elektrykami, to nie wiem.
Hybryda Lexus GS450h ma pedał hamulca "by wire". Czyli naciskając hamulec chcesz hamować, ale to komputer decyduje za kierowcę, czy użyć silnika elektrycznego jako hamulca, czy może tradycyjnych klocków hamulcowych.
Jak kompletnie nie ma prądu, to pedał hamulca będzie nieaktywny.
Bez sztywnego hola to proszenie sie o kłopoty.

--
viktorius

Data: 2020-08-15 10:45:14
Autor: Jacek Maciejewski
Holowanie elektryka
Dnia Thu, 13 Aug 2020 09:10:01 +0200, viktorius napisał(a):

Hybryda Lexus GS450h ma pedał hamulca "by wire". Czyli naciskając hamulec chcesz hamować, ale to komputer decyduje za kierowcę, czy użyć silnika elektrycznego jako hamulca, czy może tradycyjnych klocków hamulcowych.
IMO jeśli tylko konstrukcja auta przewiduje odzysk energii z hamowania,
to mechanika jest przystosowana do przenoszenia obciążeń w obu
kierunkach. Więc holowanie nie będzie powodowało szkód. A nawet, jeśli
podczas holowania naciśniemy hamulec, da się baterię podładować :)

Jak kompletnie nie ma prądu, to pedał hamulca będzie nieaktywny.
Bez sztywnego hola to proszenie sie o kłopoty.
Baterie Li-ion mają określone dolne napięcie rozładowania. Po jego
osiągnięciu komputer pokładowy wyłączy silnik napędowy. Ale nie musi
wyłączać siebie i paru innych istotnych podzespołów, ponieważ pobieraqją
one znacznie mniej mocy niż trakcja a napięcie rozładowania jest dosyć
elastyczne. Powiedzmy, poniżej 3,3 V silnika nie włączymy ale reszta
będzie działać aż do napięcia 3,2 V.  Więc hamować da się, nawet jak
jest by wire i wspomagane.
Ale, oczywiście, jak jest naprawdę, bez wglądu do projektu nie da się
powiedzieć na 100%.


--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-08-26 22:47:33
Autor: kk
Holowanie elektryka
On 2020-08-15 10:45, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Thu, 13 Aug 2020 09:10:01 +0200, viktorius napisał(a):

Hybryda Lexus GS450h ma pedał hamulca "by wire". Czyli naciskając
hamulec chcesz hamować, ale to komputer decyduje za kierowcę, czy użyć
silnika elektrycznego jako hamulca, czy może tradycyjnych klocków
hamulcowych.
IMO jeśli tylko konstrukcja auta przewiduje odzysk energii z hamowania,
to mechanika jest przystosowana do przenoszenia obciążeń w obu
kierunkach. Więc holowanie nie będzie powodowało szkód. A nawet, jeśli
podczas holowania naciśniemy hamulec, da się baterię podładować :)

Jak kompletnie nie ma prądu, to pedał hamulca będzie nieaktywny.
Bez sztywnego hola to proszenie sie o kłopoty.
Baterie Li-ion mają określone dolne napięcie rozładowania. Po jego
osiągnięciu komputer pokładowy wyłączy silnik napędowy. Ale nie musi
wyłączać siebie i paru innych istotnych podzespołów, ponieważ pobieraqją
one znacznie mniej mocy niż trakcja a napięcie rozładowania jest dosyć
elastyczne. Powiedzmy, poniżej 3,3 V silnika nie włączymy ale reszta
będzie działać aż do napięcia 3,2 V.  Więc hamować da się, nawet jak
jest by wire i wspomagane.
Ale, oczywiście, jak jest naprawdę, bez wglądu do projektu nie da się
powiedzieć na 100%.



Komputer pokładowy zasilany jest osobnym akumulatorem.

Holowanie elektryka

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona