Holowanie na autostradzie "zabronione".

Data: 2011-05-13 01:26:46
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Holowanie na autostradzie "zabronione".
Jedziemy za autem. Nie ważne jakim - auto na klapie z tyłu ma zamocowany trójkąt. Zgodnie z przepisami - zakładamy, że jest holowane. Holować (przynajmniej u niemcowni) zasadniczo się nie wolno na autostradzie.

I to jest chyba jasne. Ale ja o czymÅ› innym.

Czy PRZYCZEPA oznakowana trójkątem ostrzegawczym z tyłu - jest ciągnięta, czy holowana ? Bo spotkałem kolesia z przyczepą z niesprawnymi światłami stop (po chwilowej obserwacji wyszło) ... Koleś "zdroworozsądkowo" przyczepił z tyłu trójkąt.

On ją ciągnął czy holował ?

RZÓK na miarę naszych możliwości: http://rzok.wroclaw.pl/
Wspomóż RZÓKA ! Podaruj futerko, narożnik, wersalkę lub ...

Data: 2011-05-13 07:04:41
Autor: WOJO
Holowanie na autostradzie "zabronione".
On ją ciągnął czy holował ?
A przyczepa sama potrafi się poruszać (ma silnik) czy musi być ciągnięta ? :)
Pozdrawiam !
WOJO

Data: 2011-05-13 07:45:54
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości news:iqie59$r6g$1news.lublin.pl...
On ją ciągnął czy holował ?
A przyczepa sama potrafi się poruszać (ma silnik) czy musi być ciągnięta ? :)

No ale nie o to pytał przedpiśca, i nawet to nie jest śmieszne.

Data: 2011-05-13 08:00:44
Autor: WOJO
Holowanie na autostradzie "zabronione".
No ale nie o to pytał przedpiśca, i nawet to nie jest śmieszne.

Też nie rozumiesz ?
To przeczytaj sobie definicję holowania z PORD ze szczególnym zwróceniem uwagi na Art 31.1.
Pozdrawiam !
WOJO

Data: 2011-05-13 11:57:31
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości news:iqihec$uc3$1news.lublin.pl...
No ale nie o to pytał przedpiśca, i nawet to nie jest śmieszne.

Też nie rozumiesz ?
To przeczytaj sobie definicję holowania z PORD ze szczególnym zwróceniem uwagi na Art 31.1.

Nie wgłębiam się. Nie chce mi się:(.
Zaintrygowało mnie pytanie, w podobnym sensie
jak różnica w słowie "lub" i "albo" w języku prawniczym.
Może "drogowcy" rozróżniają "ciągnięcie" od "holowania"
:)

Artur(m)

Data: 2011-05-13 13:13:23
Autor: MichałG
W dniu 2011-05-13 11:57, Artur(m) pisze:

[...]

to niech ci sie zachce

Pozdrawiam
Michał

Data: 2011-05-13 08:20:04
Autor: LEPEK
Holowanie na autostradzie "zabronione".

On ją ciągnął czy holował ?

Myślę, że jeśli w przyczepie nie było kierowcy, to była ona ciągnięta ;)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-05-13 11:55:23
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-13 08:20, LEPEK pisze:

On ją ciągnął czy holował ?
Myślę, że jeśli w przyczepie nie było kierowcy, to była ona
ciągnięta ;)

To co wg przepisów zatem oznaczał trójkąt na przyczepie ?

Data: 2011-05-13 12:08:57
Autor: LEPEK
Holowanie na autostradzie "zabronione".

To co wg przepisów zatem oznaczał trójkąt na przyczepie ?

Nie wiem :)
W sumie kierowca zachował się zdroworozsądkowo.
A myślisz, że trójkąt zawieszony na przyczepie zmienia jej stan prawny?

Pozdr,

Data: 2011-05-13 17:19:48
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:iqiv6f$kti$1node2.news.atman.pl...
[...]

nic z punktu widzenia przepisów.
Przecież powieszenie trójkąta nie decyduje o tym, czy coś jest holowane czy nie.

Jak zaczepisz linką auto i zaczniesz jechać, a linka pociągnie pojazd z tyłu to wg Ciebie będzie kolowany gdy ma trójkąt z tyłu, a ciągnięty kiedy trójkąta nie ma?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-14 17:13:42
Autor: Bydlê
On 2011-05-13 11:55:23 +0200, "Rafa³ \"SP\" Gil" <usenet@motopower.pl> said:

To co wg przepisów zatem oznacza³ trójk±t na przyczepie ?

"Uwaga! Pojazdem kieruje jaki¶ debil!"

;>

--
Bydlê

Data: 2011-05-14 17:33:21
Autor: J.F.
On 2011-05-13 11:55:23 +0200, "Rafa³ \"SP\" Gil" <usenet@motopower.pl> said:
To co wg przepisów zatem oznacza³ trójk±t na przyczepie ?

"Uwaga! Pojazdem kieruje jaki¶ debil!"
;>

Ale dlaczego debil ? on sobie spokojnie jedzie i jeszcze ma dwie opcje
prawne do wyboru :-)

J.

Holowanie na autostradzie "zabronione".