Holowanie rowerka dziecięcego

Data: 2015-06-07 23:07:01
Autor: Wojciech Penar
Holowanie rowerka dziecięcego
Witam,

Pierworodny podrósł na tyle, że już może jeździć samemu, choć
wypuszczenie go "luzem" na drogę publiczną wymaga obstawy, a klasyczna
pętla Trzebnicka (Wrocław - Strzeszów - Trzebnica - Brochocin - Wrocław) jest jeszcze poza zasięgiem samodzielnej jazdy (rowerek 16 czy
18", bez przerzutek).

Wymyślono kilka "patentów" na holowanie dziecka za rowerem rodzica
z opcję "odpięcia" i jazdy samodzielnej:
- Trailgator i pochodne zapinane do rury podsiodłowej odpadają o ile
   Młodsza ma jechać na zwolnionym przez brata "koźle" (fotelik)
- FollowMe wydaje się być ciekawym rozwiązaniem, ale mam "pogrążone"
   haki w tylnym trójkącie - adapter do wózka wymagał drobnej plastyki
   u znajomego ślusarza i dorobienia dystansownika (ok 5mm podkładka
   z jednej strony z dziurą na oś, z drugiej z wypustką oś imitującą)
- za bagażnik rowerowy montowane są zwykle "półrowerki", jednakże mi
   zależy na opcji odpięcia Młodego na szutrze za miastem, niech też się
   zmęczy ;)
Jakieś inne pomysły?

Przy okazji - kiedyś mi się obiło o uszy, że są bagażniki typu Low
Rider montowane do "gładkich" (bez dedykowanych gwintów) rur dolnych
amortyzatora z wykorzystaniem piwotów/gwintów pod V-Brake - jakieś
wskazówki czego szukać?

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2015-06-08 09:51:46
Autor: Olivander
Holowanie rowerka dziecięcego
imo cudujesz

Spraw sobie przedni fotelik dla młodszego dziecka
i użyj normalnego trailgatora, lub dowolnego innego sztywnego składanego holu dla większego. Wydasz najmniej, a niektóre foteliki przednie możesz też założyć z tyłu, jak chcesz odmianę. Nie pamiętam jaki miałem model, ale
był od Rittera. Ale mogłem go montować (do Wigier 3), i z tyłu, i z przodu.

Data: 2015-06-08 22:39:57
Autor: Wojciech Penar
W dniu 08.06.2015 o 18:51, Olivander pisze:
[...]

Przedni fotelik nie wejdzie - "krótki" góral, pozycja dość sportowa
i do tego mój bęben i miejsca na fotelik brak.
Dodatkowo Młodsza ma już ponad 3 lata, więc całkiem mała nie jest.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2015-06-09 09:28:20
Autor: kawoN
Holowanie rowerka dziecięcego
W dniu 07.06.2015 o 23:07, Wojciech Penar pisze:

Jakieś inne pomysły?

Janek Cytawa polecał patent ze smyczą dla psa jako
hol miękki samozwijający się. Jak dla mnie najtańsze,
najlżejsze, najbardziej uniwersalne rozwiązanie.
Aczkolwiek jeszcze nie sprawdziłem.

Data: 2015-06-10 14:41:50
Autor: Olivander
Holowanie rowerka dziecięcego
1.
OK, wydłużyć ramy nie wydłużysz, ale możesz sporo przesunąć siodło do tyłu, a może i niekiedy mostek ciut do przodu, negocjuj. Ja mieściłem czterolatka na Wigry 3, z tą zgięta kierownicą, nie ma wiele równie krótkich rowerów - trochę musiałem nogami kręcić na boki, ale z boku nie wyglądało to pokracznie, za to jazda z przednim fotelikiem daje niezrównanie zrównoważony rower. A czasem montowałem też inny fotelik z tyłu i woziłem też jednocześnie drugie dziecko, koleżankę mojego synka, jak jaki Holender, ale to było w Niemczech i to na zachodzie, więc na nikim nie robiło to żadnego wrażenia - ale w naszym snobistycznym kraiku mogło by być inaczej, pewnie stąd część twoich wątpliwości.

2.
Jeździłem też trochę z miękkim holem z dzieciakiem znajomej. Ale uprzedzam, że to ciut upierdliwe.

Improwizowany hol był zwalniany i przez nią, i przeze mnie. Potrzebne było króciutko, bo faza, że dzieciak jest dość sprytny by to ogarnąć, ma dość silną dłoń, a jeszcze jest za słaby by dorównać wlokącej się powolutku Masie Krytycznej jest niedługa. Wymaga to dość sprytnego dzieciaka. Za hol robiła nylonowa miękka taśma parciana, długa 2m szeroka 2cm. U dzieciaka okręcona kilkakroć (3x) wkoło osi kierownicy i trzymana jej łapką. Puszczenie łapki powodowało ześlizgnięcie się taśmy i uwolnienie.

Po mojej stronie najpierw wiązałem węzłem z wycofaniem do sztycy (wygodny dostęp, ale potem przekładałem taśmę górą przez ramię i wiązałem do swej kierownicy. Dzięki temu po zwolnieniu przez dzieciaka mogłem hol wygodnie pozbierać i unikać fazy wkręcania się go innym i sobie. W Gdyni w centrum nie ma wielkich różnic wzniesień, ale parę łagodnych podjazdów jest i jak by nie wspomaganie holem, dziewczynka nie dawała by rady. Ale jak tylko się trochę wzmocniła, przestała korzystać z pomocy, dzielna dziewczynka. Jeden raz próbowałem też holować dorosłą wymiękającą uczestniczkę Masy, ale to nie był dobry pomysł. Obiekt holowany nie powinien być dwakroć cięższy od obiektu holującego ;->

Data: 2015-06-11 00:36:17
Autor: Wojciech Penar
W dniu 10.06.2015 o 23:41, Olivander pisze:
[...]

Siodło mam już do tyłu - przy wzroście 175+ i masie 120kg jeżdżę na
ramie 17,5" - wysunięcie siodła do tyłu powoduje, że i tylny fotelik
jest z tyłu (kilka cm dalej niż zaleca instrukcja użytkownika...) więc
na podjazdach pojawia się problem podrywania przedniego koła (więc
praktycznie leżę na kierownicy). Dodatkowo doświadczenie z troczeniem
bagażu przy główce ramy wskazuje, że moje kolana bardzo nie lubią pracy
na boki. Sprawę niewątpliwie utrudnia też jazda w zatrzaskach, ale to
już inna para kaloszy - pewnie nauczyłbym się na nowo jazdy po lasach
i błotach na platformach.

[...]

Podstawowy teren naszej działalności to Wzgórza Trzebnickie lub Beskid
Niski, zwykle unikając asfaltów. Zatem gorsza nawierzchnia, odczuwalne
podjazdy (a przynajmniej powodujące, ze sportowcy zeskakują z siodełek
na maratonie, a ja zestaw "tata + dwoje dzieci" pracowicie wciągam na
ustawieniu 20-pare zębów z przodu, 32 z tyłu, osiągając zawrotne 3km/h)

Mam gdzieś stare taśmy wspinaczkowe, więc przy okazji przetestuję rozwiązanie z miękkim holem, obawiam się jednak, że o ile na płaskim
i lekkich podjazdach Młody daje radę sam (w porywach 18km/h) to
problemem jest głównie dyscyplina na jezdni i jazda po gorszych drogach
czy "zwykłe" dziecięce wygłupy typu jazda od rowu do rowu.
O ile na pustej polnej drodze jest czas i możliwości sprowadzenia
młodego do stanu podstawowego, o tyle na jezdni póki co wymaga bardzo
czujnej asysty. Sztywny hol z zaczepem nie dającym się łatwo łapką
dziecięcą odpiąć i pozbawiający możliwości manewrowania kierownicą
powoduje, że Młodego uciągnę i "na smyka" i pojedzie tam, gdzie ja chcę
i tak, jak sobie życzę. Przynajmniej dopóki nie dotrze do niego,
że gwałtowny manewr wyjechania na środek drogi nie jest tym, co
kierowcy wyprzedzający rowerzystów lubią najbardziej, a dyskusja nad
dalszym kierunkiem jazdy na środku skrzyżowania nie jest dobrym
pomysłem.

W sumie jest wariant trzeci - młodego i rowerek w auto, pojechać do
lasu i tata w końcu zacznie biegać ;) Jak za bardzo ucieknie do przodu
przypomni mu się o dzikach i wilkach ;)

Data: 2015-06-17 13:17:06
Autor: zbrochaty
Holowanie rowerka dziecięcego
W sumie jest wariant trzeci - młodego i rowerek w auto, pojechać do
lasu i tata w końcu zacznie biegać ;) Jak za bardzo ucieknie do przodu
przypomni mu się o dzikach i wilkach ;)

Ile przebiegnie niewysportowany facet o wzroscie 175 i wadze 75kg z dwoma plecakami: 20 i 25 kg??? Przecież nosisz takie plecaki na brzuchu przez caly czas (waga 120kg)

Z.

Data: 2015-06-10 15:16:45
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 9 czerwca 2015 09:28:21 UTC+2 użytkownik kawoN napisał:
> [...]

hol miękki samozwijający się. Jak dla mnie najtańsze,
najlżejsze, najbardziej uniwersalne rozwiązanie.

Nie sprawdzaj, dziecko zjedzie z toru twojej jazdy pociągniesz go i leży!

Data: 2015-06-11 10:02:38
Autor: cytawa
  Ignac pisze:

[...]

Tysiace  przejechanych kilometrow w ten sposob, nie tylko przeze mnie i moje dzieci, ale i znajomych jakos nie potwierdzaja twojej obawy.
Hol jest dlugi  5-6m i ciagnie sie bardzo latwo.

Jan Cytawa

Data: 2015-06-12 11:29:17
Autor: Wojciech Penar
W dniu 11.06.2015 o 00:16, Ignac pisze:
[...]

Mam pełną tego świadomość - i nie ukrywam, w przypadku ruchu drogowego
to pomysł dyskwalifikuje. Dodatkowo dochodzi łatwe rozpraszanie uwagi
i oporne korzystanie z hamulca i przepis na kraksę gotowy.

Pojawił się jeszcze jeden pomysł - ślusarz-rzeźbiarz umiejący spawać
aluminium, kształtowniki aluminiowe i sprzęg od Extrawheel - tylko musi
się znaleźć taki, by to "za odrobek" wyrzeźbił, bo spawanie na
zamówienie tańsze od oryginału nie będzie ;)

Data: 2015-06-11 04:25:27
Autor: przemek.jedrzejczak
Holowanie rowerka dziecięcego
-- Jakieś inne pomysły?

tak, tylko uprzedzam ze tanio nie bedzie :-)

http://www.elektrofahrrad24.de/2015-e-bike-ktm-macina-mini-me-24-emtb-fuer-kinder

PS dlaczego (rowerek 16 czy 18", bez przerzutek) ? sa nexusy 3-ki do 18-tek i pamietam jak w trakcie lata zalozylem takiego do 20-tki syna i nagle nabral mocy/checi do krecenia ...

P.

Data: 2016-05-12 08:12:12
Autor: cytawa
Wojciech Penar pisze:

[...]

Automatyczna smycz  zapinana karabinkiem za drut siodelka. Moge pokazac zdjecie, tylko musze go najpierw zrobic.

Jan Cytawa

Holowanie rowerka dziecięcego