Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Homofobia w Islandii

Homofobia w Islandii

Data: 2013-02-17 14:31:25
Autor: u2
Homofobia w Islandii
W dniu 2013-02-17 14:25, abc pisze:
Brawo dla Islandczyk贸w. W艂adze tego wyspiarskiego pa艅stwa, mocno zreszt膮
zlaicyzowanego, cho膰 o tradycji protestanckiej, szukaj膮 obecnie dr贸g do
zablokowania internetowej pornografii.

Projekt przygotowywany jest przez ministra spraw wewn臋trznych Ogmundura
Jonassona z Partii Zielonych, kt贸ry chcia艂by zablokowa膰 dost臋p do zdj臋膰 i
film贸w porno za po艣rednictwem wszystkich urz膮dze艅 z pod艂膮czeniem do
internetu (komputer贸w, konsoli gier, smartfon贸w).

Minister poszukuje tak偶e sposobu, by uzna膰 za nielegalne stosowanie kart
kredytowych do kupowania pornografii, a tak偶e by zablokowa膰 adresy IP stron
pornograficznych.

Wi臋cej
http://www.fronda.pl/a/islandia-chce-zakazac-pornografii-internetowej-bo-szkodzi-ona-dzieciom-mlodziezy-i-kobietom,26263.html


Homoseksualizm a pedofilia

Pytanie, czy istnieje jaki艣 zwi膮zek mi臋dzy homoseksualizmem a pedofili膮, budzi ogromne emocje w Polsce. Na Zachodzie z kolei m贸wi si臋 ju偶 o "dobrej pedofilii", zak艂adaj膮cej, 偶e seks z osob膮 doros艂膮 pozytywnie wp艂ywa na rozw贸j dziecka. Szczeg贸lnie ho艂ubiony jest seks dojrza艂ego m臋偶czyzny z nastolatkiem. Warto zatem przyjrze膰 si臋 dok艂adniej temu problemowi.

Pedofilia to wykorzystywanie seksualne dzieci i nastolatk贸w. Prawd膮 jest, 偶e bior膮c pod uwag臋 og贸ln膮 liczb臋 przypadk贸w 鈥 wi臋kszo艣膰 akt贸w pedofilskich ma charakter heteroseksualny. Nie w tym rzecz. W艣r贸d pedofili wyst臋puje nieproporcjonalnie wysoka liczba homoseksualist贸w. Podczas gdy homoseksuali艣ci stanowi膮 1-3% populacji, a偶 1/3 akt贸w pedofilii pope艂niana jest przez homoseksualist贸w (1a). Konkretnie: 25% akt贸w pedofilii pope艂nianych jest na ch艂opcach (1b), a chocia偶 jednym z argument贸w przeciw m贸wieniu o "homoseksualnej pedofilii" jest twierdzenie, i偶 p艂e膰 dziecka jest dla pedofila oboj臋tna, a poci膮ga go niedojrza艂o艣膰 organizmu, jednak a偶 86% pedofili wykorzystuj膮cych seksualnie ch艂opc贸w deklaruje si臋 jako homoseksuali艣ci (1c). Zatem wyst臋powanie pedofilii w艣r贸d homoseksualist贸w jest wielokrotnie wy偶sze, ni偶 wynika z prostej statystyki.

Homoseksualna pedofilia przyczynia si臋 do powstania homoseksualizmu

Istnieje szereg prac pokazuj膮cych, 偶e wielu m臋偶czyzn, kt贸rzy w doros艂o艣ci anga偶uj膮 si臋 w homoseksualny styl 偶ycia, by艂o ofiarami wykorzystania seksualnego w dzieci艅stwie (2). Przytoczymy tu wyniki kilku z nich. Spo艣r贸d badanych 1001 homoseksualnych i biseksualnych m臋偶czyzn 37% przed uko艅czeniem 19 roku 偶ycia do艣wiadczy艂o bycia ofiar膮 przymusowego kontaktu seksualnego z osob膮 doros艂膮 (3). W jednej trzeciej przypadk贸w dochodzi艂o do seksu analnego.

Niedawne prace, obejmuj膮ce 942 doros艂ych por贸wnuj膮 proporcje os贸b wykorzystywanych seksualnie w dzieci艅stwie w grupie heteroseksualist贸w i homoseksualist贸w. 46% homoseksualist贸w i 22% lesbijek by艂o molestowanych przez osob臋 tej samej p艂ci w dzieci艅stwie (艣rednia wieku dla dziewcz膮t 鈥 13 lat, dla ch艂opc贸w - 11). W przypadku os贸b heteroseksualnych tylko 7% m臋偶czyzn i 1% kobiet by艂o molestowanych seksualnie przez osob臋 tej samej p艂ci (r贸偶nica istotna na poziomie p < .001.). Co istotne, 97% z badanych os贸b deklarowa艂o, 偶e s膮 dumni ze swego homoseksualnego stylu 偶ycia, a zatem trudno zarzuci膰 tej pracy, by koncentrowa艂a si臋 na osobach nieszcz臋艣liwych z powodu odczuwanego poci膮gu homoseksualnego. Danymi, na kt贸re warto zwr贸ci膰 uwag臋 jest fakt, 偶e a偶 68% m臋偶czyzn i 38% kobiet zacz臋艂o identyfikowa膰 si臋 jako homoseksuali艣ci/lesbijki dopiero po fakcie homoseksualnego molestowania, a zatem wykorzystanie seksualne spowodowa艂o lub co najmniej przyczyni艂o si臋 do rozwoju sk艂onno艣ci homoseksualnych. (4)

Szereg innych bada艅 potwierdza, 偶e mi臋dzy 40 a 50% os贸b odczuwaj膮cych poci膮g p艂ciowy do tej samej p艂ci by艂o w dzieci艅stwie ofiarami gwa艂tu, lub molestowania seksualnego (5).

Czy homoseksuali艣ci popieraj膮 pedofili臋?

Istniej膮 zwi膮zki mi臋dzy organizacjami promuj膮cymi pedofili臋 a ruchem gejowskim. Naukowiec polityczny prof. Mirkin w pracy opublikowanej w czasopismie naukowym Journal of Homosexuality napisa艂: "Organizacje pedofilskie by艂y pocz膮tkowo cz臋艣ci膮 koalicji gejowsko-lesbijskiej". Naukowiec ten przewiduje, 偶e spo艂eczna akceptacja pedofilii nast膮pi w ten sam spos贸b jak nast膮pi艂a akceptacja homoseksualizmu (6).

Podobn膮 przysz艂o艣膰 statusu pedofilii przewiduje David Thorstad, wsp贸艂za艂o偶yciel NAMBLA (7), kt贸ry swe pogl膮dy stre艣ci艂 w artykule promuj膮cym "ch艂opi臋co-m臋ska mi艂o艣膰" (8).

Z kolei Charles Silverstein (znany w Polsce np. z ksi膮偶ki "Rado艣膰 seksu gejowskiego") w artykule z roku 2008 wyra偶a jednoznaczn膮 deklaracj臋:

Charles Silverstein"Poza homoseksualizmem DSM (9)wymienia tak偶e sadyzm, masochizm, ekshibicjonizm, voyeuryzm, pedofili臋 i fetyszyzm jako zaburzenia psychiczne. Je艣li nie ma obiektywnego, niezale偶nego dowodu, 偶e orientacja homoseksualna jest sama w sobie nienormalna, jakie istnieje usprawiedliwienie umieszczania jakiegokolwiek z innych zachowa艅 seksualnych w DSM?" (10)
"Mija w tej chwili 35 lat od usuni臋cia homoseksualizmu z DSM, co by艂o naszym celem kr贸tkoterminowym. Nasz cel d艂ugoterminowy - usuni臋cie z DSM r贸偶nie okre艣lanych perwersji seksualnych, zaburze艅 seksualnych i parafilii, w zale偶no艣ci od wydania, nie zosta艂 zrealizowany" (11).

Autor konkluduje, ze 偶ycie samo sobie z problemem poradzi. Uwa偶a, 偶e powszechny dost臋p do r贸偶norodnego typu pornografii w Internecie spowoduje, 偶e m艂ode pokolenie b臋dzie uznawa艂o ka偶de z wymienionych przez niego perwersji, zaburze艅 seksualnych i parafilii za norm臋:

"Mo偶na za艂o偶y膰, 偶e wiele dzieci i nastolatk贸w ogl膮da pornografi臋. Nadz贸r rodzic贸w nigdy nie by艂 bardziej mizerny. Podejrzewam, 偶e w momencie, gdy te dzieci dorosn膮, nasz cel d艂ugoterminowy 鈥 wyeliminowanie parafilii z DSM zostanie zrealizowany. Najprawdopodobniej b臋d膮 si臋 zastanawia膰, o co by艂o tyle zamieszania, tak jak dzi艣 wielu m艂odych ludzi zastanawia si臋, dlaczego kto艣 m贸g艂 mie膰 cokolwiek przeciw homoseksualistom w ubieg艂ym wieku." (12)

Nie jest to g艂os odosobniony. W American Psychiatric Association mo偶na aktualnie zauwa偶y膰 silny trend do normalizacji pedofilii (13). Naukowcy zastrzegaj膮, 偶e wykluczenie pedofilii z listy chor贸b nie oznacza jej akceptacji, lecz unikanie stygmatyzacji pedofili (identyczny argument u偶ywany by艂 podczas g艂osowania nad usuni臋ciem homoseksualizmu ze spisu chor贸b w roku 1973).

Podkre艣laj膮 te偶, 偶e seks osoby doros艂ej z nieletni膮 jest nielegalny, a wi臋c jak najs艂uszniej podlegaj膮cy karze. Jednak nale偶y zda膰 sobie spraw臋, 偶e od kilku lat podejmowane s膮 (np. w Kanadzie i USA) systematyczne pr贸by obni偶ania wieku, w kt贸rym uprawianie seksu jest legalne (tzw. consent age). Wykre艣lenie pedofilii z listy zaburze艅 tylko ten proces przyspieszy. B臋dzie koronnym argumentem na rzecz obni偶ania barier wiekowych, je艣li chodzi o "wolno艣膰" uprawianie seksu.

(1a) Kurt Freund, Robin Watson, and Douglas Rienzo, 鈥淗eterosexuality, Homosexuality, and Erotic Age Preference,鈥 The Journal of Sex Research 26, No. 1 (February, 1989): 107.

(1b) Blanchard, R et al., (2000) Fraternal birth order and sexual orientation in pedophiles. Archives of Sexual Behavior 29: 463-78. (artyku艂 p艂atny)

(1c) W. D. Erickson, 鈥淏ehavior Patterns of Child Mo- lesters,鈥 Archives of Sexual Behavior 17 (1988): 83.

(2) Beitchman, J., Zucker, K., Hood, J., DaCosta, G., Akman, D. (1991) A review of the short-terms effects of child sexual abuse. Child Abuse and Neglect. 15: 537 - 556. (artyku艂 p艂atny)
Bradley, S., Zucker, K. (1997) Gender identity disorder: A review of the past 10 Years. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Pschiatry. 34, 7: 872 - 880. (artyku艂 p艂atny)
Finkelhor, D. (1984) Child sexual abuse: New theory and research. NY: The Free Press.
Gundlach, R., Riess, B. (1967) Birth order and sex of siblings in a sample of lesbians and non-lesbians. Psychological Reports. 20:61 - 62.

(3) Doll, LS et al., (1992) Self-reported childhood and adolescent sexual abuse among adult homosexual bisexual men. Child Abuse and Neglect. 16: 855-64. (artyku艂 p艂atny)

(4) Tomeo, M et al., (2001) Comparative Data of Childhood and Adolescence Molestation in Heterosexual and Homosexual Persons. Archives of Sexual Behavior. 30: 535-54. (artyku艂 p艂atny)

(5) Johnson R., Shrier D. (1985) Sexual victimization of boys: Experience at an adolescent medicine clinic. Journal of Adolescent Health Care, 6: 372-376; (artyku艂 p艂atny)
Siegel J., et al. (1987) The prevalence of childhood sexual assault: The Los Angeles epidemiological catchment area project. American Journal of Epidemiology, 126/6: 1141; (artyku艂 p艂atny)
Bradford J., Ryan C., Rothblum E.D., (1994) National Lesbian Health Care Survey: Implications for Mental Health Care, Journal of Consulting and Clinical Psychology, 62/2: 228-242 ; (artyku艂 p艂atny)
Dickson G., Byrd D. (2006) An empirical study of the mother-son dyad in relation to the development of male homosexuality, Journal of the Association of Mormon Counselors and Psychotherapists, 30

(6) Mirkin, H. (1999) The pattern of sexual politics: feminism, homosexuality and pedophilia. Journal of Homosexuality; 37: 1-24. (artyku艂 p艂atny)

(7) North American Man/Boy Love Association 鈥 organizacja promuj膮ca seks mi臋dzy doros艂ymi m臋偶czyznami a nieletnimi ch艂opcami.

(8) Thorstad, D., (1990) Man/boy love and the American gay movement. Journal of Homosexuality. 20: 251-74.

(9) DSM - Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders - spis zaburze艅 psychicznych publikowany i aktualizowany przez Ameryka艅skie Towarzystwo Psychiatryczne 鈥 przyp. t艂um.

(10) Silverstein Ch.(2009) The Implications of Removing Homosexuality from the DSM as a Mental Disorder Archives of Sexual Behavior 38:161鈥163, s.162 (artyku艂 p艂atny)

(11) Tam偶e.

(12) Tam偶e.

(13) Moser, C., Kleinplatz, P.J. (2005). DSM-IV-TR and the Paraphilias: An argument for removal. Journal of Psychology and Human Sexuality, 17(3/4): 91-100 (artyku艂 p艂atny)



--

"G艂贸wn膮 motywacj膮 mojej aktywno艣ci publicznej by艂a potrzeba w艂adzy
i 偶膮dza popularno艣ci. Ta druga by艂a nawet silniejsza od pierwszej,
bo chyba jestem bardziej pr贸偶ny, ni偶 spragniony w艂adzy. Nawet na pewno..."

- Donald Tusk: Gazeta Wyborcza, 15鈥16 pa藕dziernika 2005

Data: 2013-02-17 06:50:37
Autor: glob
Homofobia w Islandii
W dniu 2. Grudnia 1983 roku Ameryka駍kie Towarzystwo Psychologiczne
(APA) wykre秎i硂 Camerona z listy swoich cz硂nk體 w zwi眤ku z
naruszeniem Preambu硑 Zasad Etycznych Psycholog體 oraz w wys砤硂 mu
list informuj眂y go o tym, jednak jak on sam twierdzi rok wcze秐iej
oddzieli si on od APA by stworzy sw骿 w砤sny Family Research
Institute (FRI).
瑀骴硂: Notice: Persons dropped from membership in the American
Psychological Association. (1984). Internal communication from APA to
all members. (tekst i list dost阷ny tutaj)


19. Pa糳ziernika 1984 Towarzystwo Psychologiczne Stanu Nebraska
przyj瓿o zicjalne stanowisko m體i眂e, 縠 ca砶owicie izoluje si od
bada i teorii Paula Camerona oraz nie chce by w 縜den spos骲
kojarzone z jego publikacjami.
瑀骴硂: [Nebraska Psychological Association. (1984, October 19).
Resolution. Minutes z the Nebraska Psychological Association. Omaha,
Nebraska: Author.] (tekst dost阷ny tutaj)
Ameryka駍kie Towarzystwo Socjologiczne (ASA) w roku 1985 og硂si硂, 縠
nie Paul Cameron mimo upomnie wielokrotnie 糽e interpretowa i
fa硈zowa wyniki bada socjologicznych nienale勘cych do niego, oraz i
nie ma on wymaganych umiej阾no禼i do korzystania z bada
socjologicznych, nie jest on socjologiem i wnioski wyci眊ane przez
niego w celu agitacji przeciw ochronie podstawowych praw os骲
homoseksualnych s fa硈zywe i ca砶owicie bezpodstawne.
瑀骴硂: http://psychology.ucdavis.edu/Rainbow/html/ASA_resolution_1985.PDF
http://www.asanet.org/footnotes/1987/ASA.02.1987.pdf#page=14

W sierpniu 1996 Kanadyjskie Towarzystwo Psychologiczne (CPA) oskar縴硂
Camerona o nadinterpretacj i fa硈zowanie wynik體 ich bada
spo砮cznych oraz og硂si硂, i nie chce by w 縜den spos骲 潮czone z
teoriami i interpretacjami bada przedstawianych przez Camerona w jego
publikacjach.
瑀骴硂:  http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Cameron

Podczas kampanii na rzecz ograniczenia praw homoseksualist體 w Lincoln
w Nebrasce Cameron wyg硂si w lutera駍kiej kaplicy wyk砤d o
niebezpiecze駍twach wynikaj眂ych z homoseksualizmu skupiaj眂 si na
przyk砤dzie czteroletniego ch硂pca, kt髍y dozna brutalnego
homoseksualnego molestowania w miejscowym supermarkecie. Policja nie
potwierdzi砤 tego zdarzenia, poniewa nigdy o nim nie s硑sza砤, a
Cameron sam przyzna po wyk砤dzie, 縠 us硑sza on jedynie tak plotk.
瑀骴硂: http://www.westword.com/1996-10-03/news/slay-it-with-a-smile/full

Wiarygodno舵 Camerona zosta砤 tak縠 zakwestionowana poza 秗odowiskiem
uniwersyteckim, na gruncie s眃owym: w sprawie Baker konta Wade z 1984
roku s阣zia Buchmeyer z dystryktu Dallas stwierdzi, 縠 Cameron
opiniuj眂 spraw o molestowanie dopu禼i si 秝iadomego wprowadzenia w
b潮d, zatem krzywoprzysi阺twa.
瑀骴硂: [Baker v. Wade, 106 Federal Rules Decisions 526 (N.D. Texas,
1985).] (tekst dost阷ny tutaj)

W 1978 wyda ma潮 publikacj pt. "Chrze禼ija駍ki przewodnik po
seksualno禼i dla nastolatk體", gdzie stwierdzi m.in. ,縠 ca硂wanie
"nale縴 prawdopodobnie do najbardziej gro糿ych praktyk, jakie
rozpowszechnione s w naszej kulturze. Nie znam 縜dnego sposobu, by
dok砤dnie por體na rozmaito舵 chor骲 przekazywanych przez stosunek
p砪iowy z t rozpowszechnian przez wymian p硑n體 poprzez usta,
jednak podejrzewam, 縠 znacznie bardziej niebezpieczne choroby
przenoszone s t w砤秐ie drog, ni drog p砪iow".
[Biedna jego 縪na i dzieci]
W ulotce "Same-sex Marriage: Till Death Do Us Part?" napisa, 縠
"sperma zawiera wiele z zarazk體 obecnych r體nie we krwi, wi阠 geje
kt髍zy praktykuj seks oralny praktycznie spo縴waj krew ludzk z
wszystkimi p硑n眂ymi z tego zagro縠niami".
瑀骴硂: http://www.westword.com/1996-10-03/news/slay-it-with-a-smile/full



KRYTYKA I
B酬dy metodologiczne w badaniach z lat 1983-1984 przeprowadzonych
przez zesp蟪 badawczy Camerona:
Badanie zosta硂 przeprowadzone w siedmiu miastach Stan體 Zjednoczonych
(w 1984 roku dodano jeszcze Dallas). Wykryto w nim sze舵 powa縩ych
b酬d體, z kt髍ych ka縟y z osobna ju powoduje, 縠 ca硑 jego wynik jest
bezwarto禼iowy. Badania te, mimo krytyk, Cameron wykorzystuje do dzi.
B潮d pierwszy: Z硑 dob髍 pr骲y uniemo縧iwiaj眂y generalizacj.

Badacze wykorzystali do badania mieszka馽體 o秏iu miast (pocz眛kowo
7): Bennett, Los Angeles, Denver, Louisville, Omaha, Rochester,
Washington i Dallas, jednak uznali, i pr骲ka jest wystarczaj眂o du縜
i rozmaita do okre秎enia rozk砤du badanych cech w ca砮j populacji
Stan體 Zjednoczonych oraz generalizacji ich na 秝iat.


B潮d drugi: Niski wska糿ik odpowiedzi

Nigdzie w raportach z bada nie pojawia si wzmianka o procentowym
wska糿iku odpowiedzi (ilo舵 os骲, kt髍e odpowiedzia硂 spo秗骴 tych, do
kt髍ych ankiety dostarczono), jednak pojawia si tzw. "compliance
rate", czyli wska糿ik zgodno禼i (?) - ilo舵 os骲, kt髍e poprawnie
wype硁i硑 kwestionariusze do ilo禼i zebranych w og髄e. Wska糿ik ten po
u秗ednieniu wynosi oko硂 45,28% (z siedmiu pierwszych miast 43,5% za
z Dallas 57,7%), co oznacza, 縠 odpowiedzi wi阫szo禼i z respondent體
(pomijaj眂 osoby, kt髍e kwestionariuszy nie wype硁i硑) nie by硑 brane
pod uwag.
Pocz眛kowo zesp蟪 Camerona zamierza zbada oko硂 18400 os骲, z czego
kwestionariusze zwr骳i硂 troch ponad 4000, co daje nam wska糿ik
odpowiedzi ok. 23%, w mie禼ie Dallas ok. 20%, wi阠 po u秗ednieniu 21%..
Zatem na ka縟e cztery osoby, kt髍e mia硑 wzi辨 udzia w badaniu trzy
albo odm體i硑, albo nie zwr骳i硑 kwestionariuszy, albo nie zastano ich
w domach. Metodolodzy nie SA zgodni co do progu jaki musi przekroczy
wska糿ik odpowiedzi, by badanie mog硂 by zaakceptowane, jednak
wska糿ik 21% jest zdecydowanie zbyt niski, by grup badan mo縩a by硂
uzna za reprezentatywn. Bior眂 pod uwag, 縠 kwestionariusze, kt髍e
zosta硑 zaakceptowane pochodzi硑 g丑wnie od m硂dych, wyedukowanych,
bia硑ch m昕czyzn, a pozosta砮 grupy praktycznie nie wyst阷owa硑,
badanie to nie mo縠 nawet reprezentowa populacji miast, w kt髍ych
zosta硂 przeprowadzone, nie m體i眂 ju o populacji ca砮go USA.


B潮d trzeci: Podgrupy wykorzystane w badaniach do wyci眊ni阠ia pewnych
wniosk體 by硑 zbyt ma砮.

W ca砶owitej grupie badanych z o秏iu miast (N=5182) Cameron odnalaz
17 os骲, kt髍e twierdzi硑, 縠 przynajmniej jeden z ich rodzic體 jest
homoseksualny (nie klasyfikowano w badaniu kt髍y) i na podstawie pyta
o negatywne do秝iadczenia z dzieci駍twa zwi眤ane z rodzicami Cameron
stwierdzi, 縠 5 spo秗骴 17 os骲 z homoseksualnym rodzicem dozna硂
jakiej formy molestowania ze strony rodzica (jednak tu r體nie nie
klasyfikowano kt髍ego). Podzieliwszy uzyskane dane, tj. 5/17 Cameron
uzyska wniosek, 縠 29% dzieci, kt髍e maj rodzica homoseksualnego
jest molestowane. W odpowiedziach dzieci rodzic體 heteroseksualnych
(kt髍ych oko硂 40 by硂 molestowane) nie za硂縪no, 縠 ojciec m骻
molestowa syna.
Nawet gdyby fakt p砪i osoby molestuj眂ej mia dla badaczy znaczenie,
pr骲ka 17 os骲 jest tak ma砤, 縠 nie stanowi 縜dnej reprezentacji.. Do
tego Cameron w swoich badaniach uzna obszar przyj阠ia wynosz眂y 99%,
co oznacza, 縠 gdyby nawet pr骲a by砤 reprezentatywna, to przedzia
ufno禼i dla wyniku waha si w granicach -4% do 62%. Zatem ze wzgl阣u
na du縴 obszar przyj阠ia prawdopodobie駍two, 縠 osoba mia砤
homoseksualnego rodzica i by砤 molestowana waha si od -4% do +62%.


B潮d czwarty: wiarygodno舵 odpowiedzi jest w眛pliwa.

Je縠li respondent nie daje prawdziwej odpowiedzi na pytanie mo縠 robi
tak z dw骳h powod體: nie potrafi, b眃 nie chce tego zrobi. W
badaniach Camerona obie te sytuacje mog硑 zaj舵. Kwestionariusz
sk砤da si 550 pyta a przewidziany czas na jego wype硁ienie wynosi
75 minut. Wi阫szo舵 pyta odnosi砤 si do delikatnej sfery
seksualno禼i i sformu硂wana by砤 w trudny, niezrozumia硑 i niejasny
spos骲. Wiarygodno舵 mo縩a sprawdzi w trakcie badania w prosty
spos骲: zadaj眂 to samo pytanie (wprost lub odwr骳one) w kilku
miejscach kwestionariusza. Zesp蟪 Camerona nie zawar takich pyta
sprawdzaj眂ych. Zanotowa fakt, 縠 w niekt髍ych kwestionariuszach
znajdowa硑 si niezgodno禼i np. odno秐ie dat i sytuacji kontakt體
seksualnych z dzieci駍twa, jednak kwestionariuszy tych nie odrzuci.
Ponadto pytania by硑 bardzo kompleksowe: w jednym z nich zadaniem
badanego by硂 przeczyta list 36 charakterystyk osobowych (np.
m昕czyzna, kobieta, starszy, doros硑, nauczyciel itp.), oznaczy przy
ka縟ym wiek, w kt髍ym badany by, kiedy osoba posiadaj眂a dan
charakterystyk z硂縴砤 jak倍 propozycj o podtek禼ie seksualnym,
pierwszy raz prze縴砤 seksualny kontakt fizyczny, a nast阷nie poda
dok砤dn liczb os骲 z danej kategorii, z kt髍ymi badany mia kontakty
seksualne. Innym zadaniem by硂 oznaczenie tych spo秗骴 44 powod體,
kt髍e badani uznaj za decyduj眂e w procesie kszta硉owania si ich
orientacjo seksualnej. By硑 tam m.in.: uwiedzenie przez
homoseksualnego doros砮go, kontakty seksualne z homoseksualnym
doros硑m, nie wiod硂 mi si w heteroseksualizmie.
Do tego dochodzi jeszcze forma zbierania wype硁ionych odpowiedzi -
mimo i badacze twierdzili, 縠 by硑 one anonimowe, by硑 dostarczane do
drzwi ich dom體, badani byli specjalnie wybrani do tego badania, za
odpowiedzi nale縜硂 zwraca w bia砮j, nieopisanej kopercie. W takiej
sytuacji badani mogli nie chcie odpowiada szczerze na pytania
zwi眤ane np. z ich orientacj seksualn, ilo禼i partner體 czy
preferencjami. Badacze pojawiali si na progu domostw nie b阣眂
jednocze秐ie w stanie po秝iadczy swoja to縮amo舵 i prawdziwo舵
badania 縜dn legitymacj Uniwersytetu ani 縜dnego o秗odka badawczego
- badani mogli wi阠 po prostu nie bra badania na powa縩ie.

B潮d pi眛y: Badacze byli tendencyjni i nie trzymali si standardowych
procedur.
Przy zbieraniu takich danych wymagane jest, aby ankieterzy byli
odpowiednio wytrenowani, prezentowali obiektywne, niezwi眤ane z
badaniem stanowisko, nie os眃zali i nie byli zaznajomieni z hipotez
badawcz. Cameron nigdy nie udost阷ni danych o swoich ankieterach;
nie wiadomo czy mieli oni odpowiednie szkolenia ani czy w og髄e
rozprowadzili wszystkie kwestionariusze (jedn z procedur jest
wys砤nie do kilku dom體 obj阾ych badaniem nadzorcy, kt髍y pyta
domownik體 czy badanie zosta硂 przeprowadzone lub czy ankieter si
pojawi - procedura ta nie mia砤 miejsca w tym przypadku w og髄e). Co
wi阠ej, broszurki wydawane w p蠹niejszych latach zawieraj anegdoty o
osobach obj阾ych badaniem, co sugeruje, 縠 wysoko postawieni
cz硂nkowie grupy badawczej wraz z samym Paulem Cameronem brali udzia
w zbieraniu odpowiedzi. Bior眂 pod uwag, 縠 mieli oczekiwania  oni
oczekiwania wobec wynik體 bada i w owym czasie wszyscy jasno i
negatywnie wypowiadali si na temat homoseksualizmu, trudno uwa縜, 縠
badanie przeprowadzone by硂 z obiektywnego punktu widzenia - nawet
je秎i badacze pr骲owali nie wp硑wa na odpowiedzi badanych, byli na
tyle znani, 縠 respondenci mogli wiedzie z kim maj do czynienia.


B潮d sz髎ty: Respondenci znali cel przeprowadzania bada.

Jedn z g丑wnych zasad prowadzenia bada jest to, aby badani nie znali
prawdziwych cel體, hipotez ani tematu przeprowadzanych bada, bo
mog硂by to zmodyfikowa ich odpowiedzi i pokusi ich o manipulacj.
Cameron jednak opublikowa w jednej z lokalnych gazet artyku, w
kt髍ym opisa badanie, kt髍e b阣zie przeprowadza, czysto zaznaczy
jego hipotezy oraz okre秎i swoje w砤sne pogl眃y na ten temat. Napisa
r體nie, 縠 badanie to ma "dostarczy broni tym, kt髍zy chc by
przejawy homoseksualizmu w Stanach Zjednoczonych zosta硑 zakazane
prawem".
Badanie to zatem przesta硂 by naukowe, a sta硂 si polityczno-
religijne.

Jak zaznaczy砤m wcze秐iej ka縟y z tych b酬d體 z osobna sprawia, i
badanie Camerona jest ca砶owicie niewiarygodne, jednak po po潮czeniu
tych wszystkich s砤bo禼i metodologicznych otrzymujemy tak ra勘co
bezwarto禼iowe wyniki, 縠 nic dziwnego, 縠 naukowy p蟪秝iatek Stan體
Zjednoczonych nie by nawet przez chwil zainteresowany tym badaniem.



KRYTYKA II
B酬dy w badaniu nad nekrologami w prasie kierowanej do
homoseksualist體 z roku 1994.
Cameron wraz z zaprzyja糿ionymi badaczami Wellumem i Playfairem
policzyli nekrologi w magazynach 秗odowisk gejowskich i uznali, 縠 na
ich podstawie s w stanie wyliczy przewidywan d硊go舵 縴cia dla
homoseksualist體. Ich hipoteza, 縠 heteroseksuali禼i 縴j oczywi禼ie
d硊縠j ni homoseksuali禼i okaza砤 si, oczywi禼ie, prawdziwa..


W gazetach tych przed ko馽em lat 80'tych nie by硂 dzia硊 nekrolog體,
jednak ze wzgl阣u na epidemi AIDS i HIV zdecydowano si na
umieszczanie nekrolog體 os骲 zmar硑ch je縠li: a/ by硑 one znane w
秗odowisku lub s砤wne, b/ zmar硑 tragicznie lub m硂do, c/ lub by硂
wystarczaj眂o miejsca na inne nekrologi. W dw骳h ostatnich przypadkach
jednak to rodziny b眃 najbli縮i zg砤szali 秏ier i pisali nekrolog,
za redaktor pisma go ewentualnie zatwierdza.

Oto kilka przyk砤d體 os骲, kt髍ych nekrologi nigdy nie pojawi硑 si w
prasie gejowskiej:
* homoseksuali禼i, kt髍zy nie uczestniczyli w 縴ciu 秗odowiska, tj.
nie mieli wielu homoseksualnych znajomych,
* homoseksuali禼i, kt髍zy nie odkrywali przed bliskimi swojej
orientacji seksualnej,
* homoseksuali禼i, kt髍ych rodziny nie 縴czy硑 sobie, aby orientacja
seksualna zmar砮go by砤 znana,
* homoseksuali禼i, kt髍ych bliscy nie wpadli na pomys pisania
nekrologu do gazety,
* homoseksuali禼i, kt髍zy nie mieli bliskich,
* oraz prawdopodobnie r體nie homoseksuali禼i, kt髍zy zmarli ze
staro禼i.


Rzetelne obliczenie przewidywanej d硊go禼i 縴cia powinno wlicza te
osoby, jednak Cameron i wsp蟪pracownicy o tym nie pomy秎eli. Ich uwagi
nie zwr骳i tak縠 fakt, 縠 cho, jak sami stwierdzili, stosunek gej體
do lesbijek jest jak 1,6 do 1, to stosunek 秏ierci gej體 do lesbijek
jest jak 6 do 1, a je秎i wliczy 秏ierci zwi眤ane z AIDS, morderstwami
i nieszcz甓liwymi wypadkami, to nawet 32 do 1. Mog硂by to znaczy, 縠
skoro lesbijek i gej體 jest niemal縠 tyle samo i lesbijki umieraj
rzadziej, to 縴j d硊縠j. Jednak Cameron nie wzi背 tego faktu pod
uwag i podliczy 秗edni wieku zmar硑ch lesbijek, kt髍a wysz砤
podobna do wieku umieraj眂ych gej體 - pomi阣zy 40 a 50 rokiem 縴cia..
Mimo, i liczba nekrolog體 w prasie by niepor體nywanie mniejsza ni
liczba zgon體 homoseksualist體 w r罂nym wieku, i nekrologi te
publikowane by硑 wybi髍czo oraz i liczba nekrolog體 lesbijek
stanowi砤 jedynie 2% liczby wszystkich nekrolog體 Cameron uzna, i te
ma砮 pr骲ki s wystarczaj眂e do okre秎enie 秗edniej d硊go禼i 縴cia
gej體 na 43 lata a lesbijek na 46 lat.




KRYTYKA III
Nadinterpretacje w wykorzystywanym w wielu wyk砤dach i publikacjach
badaniach innych badaczy:

Groth i Birnbaum (1978)
Groth i Birnbaum prowadzili badania nad osobowo禼i i
charakterystykami osadzonych w zak砤dach karnych m昕czyzn. Zbadali 175
m昕czyzn skazanych za przest阷stwa seksualne zwi眤ane z dzie鎚i. 痑den
z m昕czyzn nie okre秎i si jako homoseksualny, 縜den z nich te nie
zaznaczy, jakoby by biseksualny a m昕czy糿i bardziej podobali mu si
ni kobiety. Mo縩a zatem 秏ia硂 wnioskowa, 縠 w grupie badanej nie
by硂 gej體 ani biseksualist體 ukierunkowanych bardziej w stron
w砤snej p砪i. Spo秗骴 nich wszystkich 83 (47%) zosta硂 zakwalifikowane
przez psycholog體 i psychiatr體 jako "powa縩ie zaburzony", kolejnych
70 (40%) jako doros硑ch heteroseksualist體 oraz 22 (13%)
biseksualist體, kt髍zy "uprawiali okazjonalny seks z przedstawicielami
obu p砪i, jednak g丑wnym zainteresowaniem darzyli kobiety".

Przypadki molestowania zdarza硑 si g丑wnie w grupie 47% wi昙ni體
zaburzonych - o nieukierunkowanym pop阣zie seksualnym, jednak Cameron
w swoim raporcie napisa, 縠 54% przypadk體 spowodowane by硂 przez
homo- i biseksualist體. Cameron zinterpretowa wszystkie przypadki
molestowania ch硂pc體 jako homoseksualne, zatem dokonane przez gej體,
jednocze秐ie uznaj眂, 縠 nie wszystkie przypadki molestowania
dziewczynek by硑 molestowaniem heteroseksualnym. Nazwa to
"biseksualn korekcj", kt髍ej oprawcy pr骲uj w sobie dokona. W ten
spos骲 ros砤 liczba przypadk體 molestowania dokonanych przez homo- i
biseksualist體, nie zmienia砤 si za ta dokonana przez
heteroseksualist體.
瑀骴硂 danych nieznane (1985)


Podobnych za硂縠 u縴, gdy bada molestowanie uczni體 przez
nauczycieli. W opublikowanym przez niego w 1985 roku artykule w
magazynie "Psychological Reports" nie podaje 縜dnego sposobu
wyszukiwania danych, ale zaznacza wyra糿ie "rzadko舵 wyst阷owania w
literaturze heteroseksualnych przypadkach molestowania" i t硊maczy to
faktem, 縠 molestowanie heteroseksualne w og髄e rzadko si zdarza.
Jednak na podstawie 30 znalezionych mi阣zy 1920 a 1982 rokiem w
dziesi阠iu r罂nych 紃骴砤ch przypadk體 molestowania nauczyciel-ucze
wnioskuje, 縠 uczniowie s 90 razy bardziej nara縠ni na molestowanie,
je縠li maj homoseksualnego nauczyciela. A je縠li doda efekt
"biseksualnej korekcji", stosunek ten ro秐ie do stukrotnego
zagro縠nia. Oczywi禼ie brakuje w raporcie danych o orientacji
seksualnej oprawc體 - Cameron wszelkie kontakty m昕czyzn z ch硂pcami
nazywa po prostu homoseksualnymi.
瑀骴硂: http://psychology.ucdavis.edu/rainbow/HTML/facts_molestation.html


Kinsey (1947)
Alfred Kinsey wraz z wsp蟪pracownikami zebra kwestionariusze od ponad
5900 kobiet i 5300 m昕czyzn. Pyta o stosunki przedma晨e駍kie,
ma晨e駍kie, zdrady, homoseksualnych kontakt體, masturbacji  innych
form aktywno禼i seksualnej oraz wzorc體 zachowa seksualnych w
zale縩o禼i od p砪i, wykszta砪enia, wyznania i innych czynnik體
socjologicznych. Uzyska zaskakuj眂e, wr阠z szokuj眂e wyniki zw砤szcza
w sferze kontakt體 homoseksualnych, 縴cia seksualnego nieletnich oraz
kontakt體 doros硑ch z nieletnimi.
Wykorzystuj眂 to badanie Cameron r體nie nazywa wszystkich m昕czyzn,
kt髍zy molestowali ch硂pc體 homoseksualnymi nie bior眂 pod uwag
cz阺to禼i ich kontakt體 z osobami doros硑mi obu p砪i. Jednak gdyby
nawet przyjmowanie molestowania ch硂pc體 za spowodowane przez gej體
by硂 za硂縠niem poprawnym, same badania Kinseya ze wzgl阣u na dob髍
pr骲y maj niewielk warto舵: pr骲a skonstruowana by砤 w 28% z
wi昙ni體 osadzonych za zbrodnie na tle seksualnym, w 5% z m阺kich
prostytutek, oraz z op砤canych ochotnik體 (co mog硂 powodowa, 縠 b阣
oni ubarwia swoje historie w celu uzyskania wi阫szej zap砤ty).
Ponadto cz甓 raportu odnosz眂a si do seksualno禼i dzieci pochodzi砤
w ca硂禼i z jednego 紃骴砤: z pami阾nik體 anonimowego pedzila, kt髍e
prowadzi od 1917 roku. Niereprezentatywny dob髍 pr骲y t硊maczy
niekt髍e z szokuj眂ych wynik體.
瑀骴硂: http://www.leaderu.com/jhs/reisman.html



Wi阠ej bada nie jestem w stanie przytoczy, poniewa 紃骴砤 teorii
pana Camerona znane s jedynie jemu. Na jego stronie internetowej
mo縩a znale兼 wiele prac, jednak 縜dna z nich nie jest zaopatrzona w
bibliografi ani nawet we wspomnienie nazwisk badaczy, z kt髍ych
dorobku korzysta pisz眂 np. 縠 "dowiedziono..." lub "badania wskazuj
na...". Co wi阠ej - wszystkie przypisy (rzekomo odno秐iki) pojawiaj眂e
si w tekstach prowadz... do nik眃. Trudno zatem jest przyj辨 za
rzetelne prace, kt髍e owszem - mog by owocem skrz阾nych bada i
d硊goletnich poszukia, ale r體nie dobrze mog by ca砶iem wyssane z
palca.
A b酬dy wy縠j wymienione i wci笨 te same, zaprzeczaj眂e medycynie i
psychologii w dziedzinie pedofilii i seksualno禼i cz硂wieka, Paul
Cameron powtarza od 30 lat we wszystkich kolejnych publikacjach.




KTO PRACE DOKTORA PUBLIKUJE - POWA疉NIE W IECIE NAUKOWYM


To jakie kto ma powa縜nie w 秝iecie naukowym Stan體 Zjednoczonych
okre秎ane jest na podstawie dw骳h skal. Skale te: SSCI (Social Science
Citation Index) oraz JRC (Journal Citation Reports) umiejscawiaj
badania, osoby i pras psychologiczn i socjologiczn na konkretnym
miejscu w rankingu na podstawie ilo禼i przytocze w innych 紃骴砤ch
naukowych. Te dwie miary okre秎aj wi阠 warto舵 jak wnosz badania i
magazyny m.in. Paula Camerona do rozwoju wsp蟪czesnej nauki. Dane z
tych ranking體 pozwalaj nam zatem zweryfikowa s硂wa Joanny Najfeld o
tym, 縠 dr Cameron jest jednym z najcz甓ciej cytowanych badaczy
homoseksualizmu i wydawane przez niego magazyny psychologiczne zajmuj
czo硂we miejsca w rankingach. Jednak do JCR wliczane s oczywi禼ie
tylko te cytaty, kt髍ych zadaniem jest wnie舵 jaki wk砤d w rozwijanie
bada, nie za krytyczne opinie i recenzje odno秐ie metodologii, kt髍e
na pewno zwi阫szy硑by wska糿ik cytowania osoby dr. Camerona.


Cztery z magazyn體 wydaj眂ych badania przeprowadzone przez zesp蟪
Camerona: Journal z Pscyhology, Journal z Pscyhology and Theology,
Omega oraz Pscyhological Reports zosta硑 zakwalifikowane do rankingu
JCR jako magazyny dotycz眂e psychologii og髄nej. Zamieszczam poni縠j
tabelk ilustruj眂 ich pozycje.

 Magazyny: Psychologia Og髄na 1994 1995 2005
wp硑w pozycja wp硑w pozycja wp硑w pozycja
Przyk砤dy wysoko odenianych magazyn體
Psychological Review 7,187 1 z 97 5,058 5 z 84 7,986 3 z 101
Psychological Bulletin 6,697 3 z 97 6,966 1 z 84 9,746 2 z 101
American Psychologist 4,209 4 z 97 5,304 4 z 84 6,46 4 z 101
Przyk砤dy nisko ocenianych magazyn體
Studia Psychologica 0,029 97 z 97 0,130 13 z 84 0,136 97 z 101
New Zeland Journal of Psychology 0,238 71 z 97 0,000 84 z 84 0,581 57
z 101
Magazyny najcz甓ciej publikuj眂e prace zespo硊 Camerona
Journal z Psychology & Theology 0,296 61 z 97 0,066 81 z 84 0,200 93 z
101
Psychological Reports 0,242 69 z 97 0,295 53 z 84 0,281 82 z 101
Journal of Psychology 0,158 82 z 97 0,338 48 z 84 0,525 60 z 101
Omega: Journal of Death & Dying 0,153 83 z 97 0,187 67 z 84 0,214 89 z
101




Kolejnym magazynem by硂 Adolescence, kt髍e jednak zosta硂
zakwalifikowane do grupy Psychologii Rozwoju. Zaj瓿o w roku 1994 w
rankingu JCR 30 miejsce z 32 ze wska糿ikiem wp硑wu 0,312, za 11 lat
p蠹niej podnios硂 si do miejsca 42 z 52 ze wska糿ikiem wp硑wu 0,693.
O magazynie The Nebraska Psychology Journal, w kt髍ym Cameron
opublikowa swoje badania z lat 1983-1984 nie ma danych, poniewa nie
zakwalifikowa si on na list ponad 1500 magazyn體 ocenianych przez
skale SSCI i JCR.


Co ciekawe, najwi阫sz ilo舵 publikacji Cameron zawar w magazynie
Psychological Reports, kt髍y jest o tyle ciekawym przypadkiem, i nie
posiada rady recenzent體, kt髍zy czytaj i zatwierdzaj artyku硑 a
autorzy aby wyda w nim swoje prace p砤c 27,50$ za ka縟 stron. Nie
trzeba chyba wspomina, i magazyn ten ma bardzo niski wska糿ik
odrzucania artyku丑w.


Chcia砤bym jeszcze przytoczy dane bazuj眂e na SSCI z wrze秐ia 2007
roku okre秎aj眂e ilo舵 cytowa konkretnych prac zespo硊 Camerona, aby
ukaza jak powa縜nym jest on badaczem. Dane te, jako 縠 nie bior pod
uwag wska糿ika wp硑wu a jedynie sam liczb cytowa, zawieraj tak縠
cytowania z krytycznych recenzji, wspominek o Cameronie jako o
antygejowskim publicy禼ie oraz z magazyn體 dotycz眂ych praw cz硂wieka
czy po prostu codziennych gazet.Praca Liczba cytowa
Cameron & Ross, 1981 (Social Psychological Aspects of the Judeo-
Christian Stance Toward Homosexuality) 12
Cameron et al., 1985 (Sexual Orientation and Sexually Transmitted
Diseases) dane niedost阷ne
Cameron et al., 1986 (Child Molestation and Homosexuality) 6
Cameron et al., 1988 (Homosexuals in the Armed Forces) 6
Cameron et al., 1989 (Effect Of Homosexuality Upon Public Health and
Social-Order) 1
Cameron & Cameron, 1995 (Does Incest Cause Homosexuality?) 8
Cameron & Cameron, 1996 (Homosexual Parents) 9
Cameron & Cameron, 1996 (Do Homosexual Teachers Pose a Risk To
Pupils?) 3
Cameron et al., 1994 (The Longevity Of Homosexuals: Before and After
the AIDS Epidemic) 4


Okazuje si wi阠, 縠 badania i teorie dr. Camerona by硑 przez
profesjonalist體 dos硂wnie ignorowane od dnia ich publikacji, a
zainteresowanie nimi wyra縜li jedynie politycy i organizatorzy
manifest體 antygejowskich. Aby podsumowa powiem tylko tyle: dr
Cameron w 秝iecie naukowym Stan體 Zjednoczonych zdaje si by uznany
za cz硂wieka tak niewyedukowanego i niepowa縩ego, i badacze ze
秗odowiska zdecydowali go po prostu nawet nie zauwa縜 istnienia jego
bada. By mo縠 dlatego w dobie, kiedy coraz wi阫sze powa縜nie w
rz眃ach Stan體 zyskuj prawa cz硂wieka i prawa antydyskryminacyjne,
rozpocz背 on swoje tournee po 秝iecie, gdzie r體no舵 jest na takim
poziomie, na jakim by砤 w jego rodzinnych kraju trzydzie禼i lat temu.

Data: 2013-02-17 16:15:35
Autor: u2
Homofobia w Islandii
W dniu 2013-02-17 15:50, glob pisze:
W dniu 2. Grudnia 1983 roku Ameryka艅skie Towarzystwo Psychologiczne
(APA) wykre艣li艂o Camerona z listy swoich cz艂onk贸w w zwi膮zku z
naruszeniem Preambu艂y Zasad Etycznych Psycholog贸w oraz w wys艂a艂o mu
list informuj膮cy go o tym, jednak jak on sam twierdzi rok wcze艣niej
oddzieli艂 si臋 on od APA by stworzy膰 sw贸j w艂asny Family Research
Institute (FRI).
殴r贸d艂o: Notice: Persons dropped from membership in the American
Psychological Association. (1984). Internal communication from APA to
all members. (tekst i list dost臋pny tutaj)


19. Pa藕dziernika 1984 Towarzystwo Psychologiczne Stanu Nebraska
przyj臋艂o zicjalne stanowisko m贸wi膮ce, 偶e ca艂kowicie izoluje si臋 od
bada艅 i teorii Paula Camerona oraz nie chce by膰 w 偶aden spos贸b
kojarzone z jego publikacjami.
殴r贸d艂o: [Nebraska Psychological Association. (1984, October 19).
Resolution. Minutes z the Nebraska Psychological Association. Omaha,
Nebraska: Author.] (tekst dost臋pny tutaj)
Ameryka艅skie Towarzystwo Socjologiczne (ASA) w roku 1985 og艂osi艂o, 偶e
nie Paul Cameron mimo upomnie艅 wielokrotnie 藕le interpretowa艂 i
fa艂szowa艂 wyniki bada艅 socjologicznych nienale偶膮cych do niego, oraz i偶
nie ma on wymaganych umiej臋tno艣ci do korzystania z bada艅
socjologicznych, nie jest on socjologiem i wnioski wyci膮gane przez
niego w celu agitacji przeciw ochronie podstawowych praw os贸b
homoseksualnych s膮 fa艂szywe i ca艂kowicie bezpodstawne.
殴r贸d艂o: http://psychology.ucdavis.edu/Rainbow/html/ASA_resolution_1985.PDF
http://www.asanet.org/footnotes/1987/ASA.02.1987.pdf#page=14

W sierpniu 1996 Kanadyjskie Towarzystwo Psychologiczne (CPA) oskar偶y艂o
Camerona o nadinterpretacj臋 i fa艂szowanie wynik贸w ich bada艅
spo艂ecznych oraz og艂osi艂o, i偶 nie chce by膰 w 偶aden spos贸b 艂膮czone z
teoriami i interpretacjami bada艅 przedstawianych przez Camerona w jego
publikacjach.
殴r贸d艂o:  http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Cameron

Podczas kampanii na rzecz ograniczenia praw homoseksualist贸w w Lincoln
w Nebrasce Cameron wyg艂osi艂 w lutera艅skiej kaplicy wyk艂ad o
niebezpiecze艅stwach wynikaj膮cych z homoseksualizmu skupiaj膮c si臋 na
przyk艂adzie czteroletniego ch艂opca, kt贸ry dozna艂 brutalnego
homoseksualnego molestowania w miejscowym supermarkecie. Policja nie
potwierdzi艂a tego zdarzenia, poniewa偶 nigdy o nim nie s艂ysza艂a, a
Cameron sam przyzna艂 po wyk艂adzie, 偶e us艂ysza艂 on jedynie tak膮 plotk臋.
殴r贸d艂o: http://www.westword.com/1996-10-03/news/slay-it-with-a-smile/full

Wiarygodno艣膰 Camerona zosta艂a tak偶e zakwestionowana poza 艣rodowiskiem
uniwersyteckim, na gruncie s膮dowym: w sprawie Baker konta Wade z 1984
roku s臋dzia Buchmeyer z dystryktu Dallas stwierdzi艂, 偶e Cameron
opiniuj膮c spraw臋 o molestowanie dopu艣ci艂 si臋 艣wiadomego wprowadzenia w
b艂膮d, zatem krzywoprzysi臋stwa.
殴r贸d艂o: [Baker v. Wade, 106 Federal Rules Decisions 526 (N.D. Texas,
1985).] (tekst dost臋pny tutaj)

W 1978 wyda艂 ma艂膮 publikacj臋 pt. "Chrze艣cija艅ski przewodnik po
seksualno艣ci dla nastolatk贸w", gdzie stwierdzi艂 m.in. ,偶e ca艂owanie
"nale偶y prawdopodobnie do najbardziej gro藕nych praktyk, jakie
rozpowszechnione s膮 w naszej kulturze. Nie znam 偶adnego sposobu, by
dok艂adnie por贸wna膰 rozmaito艣膰 chor贸b przekazywanych przez stosunek
p艂ciowy z t膮 rozpowszechnian膮 przez wymian臋 p艂yn贸w poprzez usta,
jednak podejrzewam, 偶e znacznie bardziej niebezpieczne choroby
przenoszone s膮 t膮 w艂a艣nie drog膮, ni偶 drog膮 p艂ciow膮".
[Biedna jego 偶ona i dzieci]
W ulotce "Same-sex Marriage: Till Death Do Us Part?" napisa艂, 偶e
"sperma zawiera wiele z zarazk贸w obecnych r贸wnie偶 we krwi, wi臋c geje
kt贸rzy praktykuj膮 seks oralny praktycznie spo偶ywaj膮 krew ludzk膮 z
wszystkimi p艂yn膮cymi z tego zagro偶eniami".
殴r贸d艂o: http://www.westword.com/1996-10-03/news/slay-it-with-a-smile/full



KRYTYKA I
B艂臋dy metodologiczne w badaniach z lat 1983-1984 przeprowadzonych
przez zesp贸艂 badawczy Camerona:
Badanie zosta艂o przeprowadzone w siedmiu miastach Stan贸w Zjednoczonych
(w 1984 roku dodano jeszcze Dallas). Wykryto w nim sze艣膰 powa偶nych
b艂臋d贸w, z kt贸rych ka偶dy z osobna ju偶 powoduje, 偶e ca艂y jego wynik jest
bezwarto艣ciowy. Badania te, mimo krytyk, Cameron wykorzystuje do dzi艣.
B艂膮d pierwszy: Z艂y dob贸r pr贸by uniemo偶liwiaj膮cy generalizacj臋.

Badacze wykorzystali do badania mieszka艅c贸w o艣miu miast (pocz膮tkowo
7): Bennett, Los Angeles, Denver, Louisville, Omaha, Rochester,
Washington i Dallas, jednak uznali, i偶 pr贸bka jest wystarczaj膮co du偶a
i rozmaita do okre艣lenia rozk艂adu badanych cech w ca艂ej populacji
Stan贸w Zjednoczonych oraz generalizacji ich na 艣wiat.


B艂膮d drugi: Niski wska藕nik odpowiedzi

Nigdzie w raportach z bada艅 nie pojawia si臋 wzmianka o procentowym
wska藕niku odpowiedzi (ilo艣膰 os贸b, kt贸re odpowiedzia艂o spo艣r贸d tych, do
kt贸rych ankiety dostarczono), jednak pojawia si臋 tzw. "compliance
rate", czyli wska藕nik zgodno艣ci (?) - ilo艣膰 os贸b, kt贸re poprawnie
wype艂ni艂y kwestionariusze do ilo艣ci zebranych w og贸le. Wska藕nik ten po
u艣rednieniu wynosi oko艂o 45,28% (z siedmiu pierwszych miast 43,5% za艣
z Dallas 57,7%), co oznacza, 偶e odpowiedzi wi臋kszo艣ci z respondent贸w
(pomijaj膮c osoby, kt贸re kwestionariuszy nie wype艂ni艂y) nie by艂y brane
pod uwag臋.
Pocz膮tkowo zesp贸艂 Camerona zamierza艂 zbada膰 oko艂o 18400 os贸b, z czego
kwestionariusze zwr贸ci艂o troch臋 ponad 4000, co daje nam wska藕nik
odpowiedzi ok. 23%, w mie艣cie Dallas ok. 20%, wi臋c po u艣rednieniu 21%.
Zatem na ka偶de cztery osoby, kt贸re mia艂y wzi膮膰 udzia艂 w badaniu trzy
albo odm贸wi艂y, albo nie zwr贸ci艂y kwestionariuszy, albo nie zastano ich
w domach. Metodolodzy nie SA zgodni co do progu jaki musi przekroczy膰
wska藕nik odpowiedzi, by badanie mog艂o by膰 zaakceptowane, jednak
wska藕nik 21% jest zdecydowanie zbyt niski, by grup臋 badan膮 mo偶na by艂o
uzna膰 za reprezentatywn膮. Bior膮c pod uwag臋, 偶e kwestionariusze, kt贸re
zosta艂y zaakceptowane pochodzi艂y g艂贸wnie od m艂odych, wyedukowanych,
bia艂ych m臋偶czyzn, a pozosta艂e grupy praktycznie nie wyst臋powa艂y,
badanie to nie mo偶e nawet reprezentowa膰 populacji miast, w kt贸rych
zosta艂o przeprowadzone, nie m贸wi膮c ju偶 o populacji ca艂ego USA.


B艂膮d trzeci: Podgrupy wykorzystane w badaniach do wyci膮gni臋cia pewnych
wniosk贸w by艂y zbyt ma艂e.

W ca艂kowitej grupie badanych z o艣miu miast (N=5182) Cameron odnalaz艂
17 os贸b, kt贸re twierdzi艂y, 偶e przynajmniej jeden z ich rodzic贸w jest
homoseksualny (nie klasyfikowano w badaniu kt贸ry) i na podstawie pyta艅
o negatywne do艣wiadczenia z dzieci艅stwa zwi膮zane z rodzicami Cameron
stwierdzi艂, 偶e 5 spo艣r贸d 17 os贸b z homoseksualnym rodzicem dozna艂o
jakiej艣 formy molestowania ze strony rodzica (jednak tu r贸wnie偶 nie
klasyfikowano kt贸rego). Podzieliwszy uzyskane dane, tj. 5/17 Cameron
uzyska艂 wniosek, 偶e 29% dzieci, kt贸re maj膮 rodzica homoseksualnego
jest molestowane. W odpowiedziach dzieci rodzic贸w heteroseksualnych
(kt贸rych oko艂o 40 by艂o molestowane) nie za艂o偶ono, 偶e ojciec m贸g艂
molestowa膰 syna.
Nawet gdyby fakt p艂ci osoby molestuj膮cej mia艂 dla badaczy znaczenie,
pr贸bka 17 os贸b jest tak ma艂a, 偶e nie stanowi 偶adnej reprezentacji. Do
tego Cameron w swoich badaniach uzna艂 obszar przyj臋cia wynosz膮cy 99%,
co oznacza, 偶e gdyby nawet pr贸ba by艂a reprezentatywna, to przedzia艂
ufno艣ci dla wyniku waha si臋 w granicach -4% do 62%. Zatem ze wzgl臋du
na du偶y obszar przyj臋cia prawdopodobie艅stwo, 偶e osoba mia艂a
homoseksualnego rodzica i by艂a molestowana waha si臋 od -4% do +62%.


B艂膮d czwarty: wiarygodno艣膰 odpowiedzi jest w膮tpliwa.

Je偶eli respondent nie daje prawdziwej odpowiedzi na pytanie mo偶e robi膰
tak z dw贸ch powod贸w: nie potrafi, b膮d藕 nie chce tego zrobi膰. W
badaniach Camerona obie te sytuacje mog艂y zaj艣膰. Kwestionariusz
sk艂ada艂 si臋 550 pyta艅 a przewidziany czas na jego wype艂nienie wynosi艂
75 minut. Wi臋kszo艣膰 pyta艅 odnosi艂a si臋 do delikatnej sfery
seksualno艣ci i sformu艂owana by艂a w trudny, niezrozumia艂y i niejasny
spos贸b. Wiarygodno艣膰 mo偶na sprawdzi膰 w trakcie badania w prosty
spos贸b: zadaj膮c to samo pytanie (wprost lub odwr贸cone) w kilku
miejscach kwestionariusza. Zesp贸艂 Camerona nie zawar艂 takich pyta艅
sprawdzaj膮cych. Zanotowa艂 fakt, 偶e w niekt贸rych kwestionariuszach
znajdowa艂y si臋 niezgodno艣ci np. odno艣nie dat i sytuacji kontakt贸w
seksualnych z dzieci艅stwa, jednak kwestionariuszy tych nie odrzuci艂.
Ponadto pytania by艂y bardzo kompleksowe: w jednym z nich zadaniem
badanego by艂o przeczyta膰 list臋 36 charakterystyk osobowych (np.
m臋偶czyzna, kobieta, starszy, doros艂y, nauczyciel itp.), oznaczy膰 przy
ka偶dym wiek, w kt贸rym badany by艂, kiedy osoba posiadaj膮ca dan膮
charakterystyk臋 z艂o偶y艂a jak膮艣 propozycj臋 o podtek艣cie seksualnym,
pierwszy raz prze偶y艂a seksualny kontakt fizyczny, a nast臋pnie poda膰
dok艂adn膮 liczb臋 os贸b z danej kategorii, z kt贸rymi badany mia艂 kontakty
seksualne. Innym zadaniem by艂o oznaczenie tych spo艣r贸d 44 powod贸w,
kt贸re badani uznaj膮 za decyduj膮ce w procesie kszta艂towania si臋 ich
orientacjo seksualnej. By艂y tam m.in.: uwiedzenie przez
homoseksualnego doros艂ego, kontakty seksualne z homoseksualnym
doros艂ym, nie wiod艂o mi si臋 w heteroseksualizmie.
Do tego dochodzi jeszcze forma zbierania wype艂nionych odpowiedzi -
mimo i偶 badacze twierdzili, 偶e by艂y one anonimowe, by艂y dostarczane do
drzwi ich dom贸w, badani byli specjalnie wybrani do tego badania, za艣
odpowiedzi nale偶a艂o zwraca膰 w bia艂ej, nieopisanej kopercie. W takiej
sytuacji badani mogli nie chcie膰 odpowiada膰 szczerze na pytania
zwi膮zane np. z ich orientacj膮 seksualn膮, ilo艣ci膮 partner贸w czy
preferencjami. Badacze pojawiali si臋 na progu domostw nie b臋d膮c
jednocze艣nie w stanie po艣wiadczy膰 swoja to偶samo艣膰 i prawdziwo艣膰
badania 偶adn膮 legitymacj膮 Uniwersytetu ani 偶adnego o艣rodka badawczego
- badani mogli wi臋c po prostu nie bra膰 badania na powa偶nie.

B艂膮d pi膮ty: Badacze byli tendencyjni i nie trzymali si臋 standardowych
procedur.
Przy zbieraniu takich danych wymagane jest, aby ankieterzy byli
odpowiednio wytrenowani, prezentowali obiektywne, niezwi膮zane z
badaniem stanowisko, nie os膮dzali i nie byli zaznajomieni z hipotez膮
badawcz膮. Cameron nigdy nie udost臋pni艂 danych o swoich ankieterach;
nie wiadomo czy mieli oni odpowiednie szkolenia ani czy w og贸le
rozprowadzili wszystkie kwestionariusze (jedn膮 z procedur jest
wys艂anie do kilku dom贸w obj臋tych badaniem nadzorcy, kt贸ry pyta
domownik贸w czy badanie zosta艂o przeprowadzone lub czy ankieter si臋
pojawi艂 - procedura ta nie mia艂a miejsca w tym przypadku w og贸le). Co
wi臋cej, broszurki wydawane w p贸藕niejszych latach zawieraj膮 anegdoty o
osobach obj臋tych badaniem, co sugeruje, 偶e wysoko postawieni
cz艂onkowie grupy badawczej wraz z samym Paulem Cameronem brali udzia艂
w zbieraniu odpowiedzi. Bior膮c pod uwag臋, 偶e mieli oczekiwania  oni
oczekiwania wobec wynik贸w bada艅 i w owym czasie wszyscy jasno i
negatywnie wypowiadali si臋 na temat homoseksualizmu, trudno uwa偶a膰, 偶e
badanie przeprowadzone by艂o z obiektywnego punktu widzenia - nawet
je艣li badacze pr贸bowali nie wp艂ywa膰 na odpowiedzi badanych, byli na
tyle znani, 偶e respondenci mogli wiedzie膰 z kim maj膮 do czynienia.


B艂膮d sz贸sty: Respondenci znali cel przeprowadzania bada艅.

Jedn膮 z g艂贸wnych zasad prowadzenia bada艅 jest to, aby badani nie znali
prawdziwych cel贸w, hipotez ani tematu przeprowadzanych bada艅, bo
mog艂oby to zmodyfikowa膰 ich odpowiedzi i pokusi膰 ich o manipulacj臋.
Cameron jednak opublikowa艂 w jednej z lokalnych gazet artyku艂, w
kt贸rym opisa艂 badanie, kt贸re b臋dzie przeprowadza艂, czysto zaznaczy艂
jego hipotezy oraz okre艣li艂 swoje w艂asne pogl膮dy na ten temat. Napisa艂
r贸wnie偶, 偶e badanie to ma "dostarczy膰 broni tym, kt贸rzy chc膮 by
przejawy homoseksualizmu w Stanach Zjednoczonych zosta艂y zakazane
prawem".
Badanie to zatem przesta艂o by膰 naukowe, a sta艂o si臋 polityczno-
religijne.

Jak zaznaczy艂am wcze艣niej ka偶dy z tych b艂臋d贸w z osobna sprawia, i偶
badanie Camerona jest ca艂kowicie niewiarygodne, jednak po po艂膮czeniu
tych wszystkich s艂abo艣ci metodologicznych otrzymujemy tak ra偶膮co
bezwarto艣ciowe wyniki, 偶e nic dziwnego, 偶e naukowy p贸艂艣wiatek Stan贸w
Zjednoczonych nie by艂 nawet przez chwil臋 zainteresowany tym badaniem.



KRYTYKA II
B艂臋dy w badaniu nad nekrologami w prasie kierowanej do
homoseksualist贸w z roku 1994.
Cameron wraz z zaprzyja藕nionymi badaczami Wellumem i Playfairem
policzyli nekrologi w magazynach 艣rodowisk gejowskich i uznali, 偶e na
ich podstawie s膮 w stanie wyliczy膰 przewidywan膮 d艂ugo艣膰 偶ycia dla
homoseksualist贸w. Ich hipoteza, 偶e heteroseksuali艣ci 偶yj膮 oczywi艣cie
d艂u偶ej ni偶 homoseksuali艣ci okaza艂a si臋, oczywi艣cie, prawdziwa.


W gazetach tych przed ko艅cem lat 80'tych nie by艂o dzia艂u nekrolog贸w,
jednak ze wzgl臋du na epidemi臋 AIDS i HIV zdecydowano si臋 na
umieszczanie nekrolog贸w os贸b zmar艂ych je偶eli: a/ by艂y one znane w
艣rodowisku lub s艂awne, b/ zmar艂y tragicznie lub m艂odo, c/ lub by艂o
wystarczaj膮co miejsca na inne nekrologi. W dw贸ch ostatnich przypadkach
jednak to rodziny b膮d藕 najbli偶si zg艂aszali 艣mier膰 i pisali nekrolog,
za艣 redaktor pisma go ewentualnie zatwierdza艂.

Oto kilka przyk艂ad贸w os贸b, kt贸rych nekrologi nigdy nie pojawi艂y si臋 w
prasie gejowskiej:
* homoseksuali艣ci, kt贸rzy nie uczestniczyli w 偶yciu 艣rodowiska, tj.
nie mieli wielu homoseksualnych znajomych,
* homoseksuali艣ci, kt贸rzy nie odkrywali przed bliskimi swojej
orientacji seksualnej,
* homoseksuali艣ci, kt贸rych rodziny nie 偶yczy艂y sobie, aby orientacja
seksualna zmar艂ego by艂a znana,
* homoseksuali艣ci, kt贸rych bliscy nie wpadli na pomys艂 pisania
nekrologu do gazety,
* homoseksuali艣ci, kt贸rzy nie mieli bliskich,
* oraz prawdopodobnie r贸wnie偶 homoseksuali艣ci, kt贸rzy zmarli ze
staro艣ci.


Rzetelne obliczenie przewidywanej d艂ugo艣ci 偶ycia powinno wlicza膰 te
osoby, jednak Cameron i wsp贸艂pracownicy o tym nie pomy艣leli. Ich uwagi
nie zwr贸ci艂 tak偶e fakt, 偶e cho膰, jak sami stwierdzili, stosunek gej贸w
do lesbijek jest jak 1,6 do 1, to stosunek 艣mierci gej贸w do lesbijek
jest jak 6 do 1, a je艣li wliczy膰 艣mierci zwi膮zane z AIDS, morderstwami
i nieszcz臋艣liwymi wypadkami, to nawet 32 do 1. Mog艂oby to znaczy膰, 偶e
skoro lesbijek i gej贸w jest niemal偶e tyle samo i lesbijki umieraj膮
rzadziej, to 偶yj膮 d艂u偶ej. Jednak Cameron nie wzi膮艂 tego faktu pod
uwag臋 i podliczy艂 艣redni膮 wieku zmar艂ych lesbijek, kt贸ra wysz艂a
podobna do wieku umieraj膮cych gej贸w - pomi臋dzy 40 a 50 rokiem 偶ycia.
Mimo, i偶 liczba nekrolog贸w w prasie by艂 niepor贸wnywanie mniejsza ni偶
liczba zgon贸w homoseksualist贸w w r贸偶nym wieku, i偶 nekrologi te
publikowane by艂y wybi贸rczo oraz i偶 liczba nekrolog贸w lesbijek
stanowi艂a jedynie 2% liczby wszystkich nekrolog贸w Cameron uzna艂, i偶 te
ma艂e pr贸bki s膮 wystarczaj膮ce do okre艣lenie 艣redniej d艂ugo艣ci 偶ycia
gej贸w na 43 lata a lesbijek na 46 lat.




KRYTYKA III
Nadinterpretacje w wykorzystywanym w wielu wyk艂adach i publikacjach
badaniach innych badaczy:

Groth i Birnbaum (1978)
Groth i Birnbaum prowadzili badania nad osobowo艣ci膮 i
charakterystykami osadzonych w zak艂adach karnych m臋偶czyzn. Zbadali 175
m臋偶czyzn skazanych za przest臋pstwa seksualne zwi膮zane z dzie膰mi. 呕aden
z m臋偶czyzn nie okre艣li艂 si臋 jako homoseksualny, 偶aden z nich te偶 nie
zaznaczy艂, jakoby by艂 biseksualny a m臋偶czy藕ni bardziej podobali mu si臋
ni偶 kobiety. Mo偶na zatem 艣mia艂o wnioskowa膰, 偶e w grupie badanej nie
by艂o gej贸w ani biseksualist贸w ukierunkowanych bardziej w stron臋
w艂asnej p艂ci. Spo艣r贸d nich wszystkich 83 (47%) zosta艂o zakwalifikowane
przez psycholog贸w i psychiatr贸w jako "powa偶nie zaburzony", kolejnych
70 (40%) jako doros艂ych heteroseksualist贸w oraz 22 (13%)
biseksualist贸w, kt贸rzy "uprawiali okazjonalny seks z przedstawicielami
obu p艂ci, jednak g艂贸wnym zainteresowaniem darzyli kobiety".

Przypadki molestowania zdarza艂y si臋 g艂贸wnie w grupie 47% wi臋藕ni贸w
zaburzonych - o nieukierunkowanym pop臋dzie seksualnym, jednak Cameron
w swoim raporcie napisa艂, 偶e 54% przypadk贸w spowodowane by艂o przez
homo- i biseksualist贸w. Cameron zinterpretowa艂 wszystkie przypadki
molestowania ch艂opc贸w jako homoseksualne, zatem dokonane przez gej贸w,
jednocze艣nie uznaj膮c, 偶e nie wszystkie przypadki molestowania
dziewczynek by艂y molestowaniem heteroseksualnym. Nazwa艂 to
"biseksualn膮 korekcj膮", kt贸rej oprawcy pr贸buj膮 w sobie dokona膰. W ten
spos贸b ros艂a liczba przypadk贸w molestowania dokonanych przez homo- i
biseksualist贸w, nie zmienia艂a si臋 za艣 ta dokonana przez
heteroseksualist贸w.
殴r贸d艂o danych nieznane (1985)


Podobnych za艂o偶e艅 u偶y艂, gdy bada艂 molestowanie uczni贸w przez
nauczycieli. W opublikowanym przez niego w 1985 roku artykule w
magazynie "Psychological Reports" nie podaje 偶adnego sposobu
wyszukiwania danych, ale zaznacza wyra藕nie "rzadko艣膰 wyst臋powania w
literaturze heteroseksualnych przypadkach molestowania" i t艂umaczy to
faktem, 偶e molestowanie heteroseksualne w og贸le rzadko si臋 zdarza.
Jednak na podstawie 30 znalezionych mi臋dzy 1920 a 1982 rokiem w
dziesi臋ciu r贸偶nych 藕r贸d艂ach przypadk贸w molestowania nauczyciel-ucze艅
wnioskuje, 偶e uczniowie s膮 90 razy bardziej nara偶eni na molestowanie,
je偶eli maj膮 homoseksualnego nauczyciela. A je偶eli doda膰 efekt
"biseksualnej korekcji", stosunek ten ro艣nie do stukrotnego
zagro偶enia. Oczywi艣cie brakuje w raporcie danych o orientacji
seksualnej oprawc贸w - Cameron wszelkie kontakty m臋偶czyzn z ch艂opcami
nazywa po prostu homoseksualnymi.
殴r贸d艂o: http://psychology.ucdavis.edu/rainbow/HTML/facts_molestation.html


Kinsey (1947)
Alfred Kinsey wraz z wsp贸艂pracownikami zebra艂 kwestionariusze od ponad
5900 kobiet i 5300 m臋偶czyzn. Pyta艂 o stosunki przedma艂偶e艅skie,
ma艂偶e艅skie, zdrady, homoseksualnych kontakt贸w, masturbacji  innych
form aktywno艣ci seksualnej oraz wzorc贸w zachowa艅 seksualnych w
zale偶no艣ci od p艂ci, wykszta艂cenia, wyznania i innych czynnik贸w
socjologicznych. Uzyska艂 zaskakuj膮ce, wr臋cz szokuj膮ce wyniki zw艂aszcza
w sferze kontakt贸w homoseksualnych, 偶ycia seksualnego nieletnich oraz
kontakt贸w doros艂ych z nieletnimi.
Wykorzystuj膮c to badanie Cameron r贸wnie偶 nazywa wszystkich m臋偶czyzn,
kt贸rzy molestowali ch艂opc贸w homoseksualnymi nie bior膮c pod uwag臋
cz臋sto艣ci ich kontakt贸w z osobami doros艂ymi obu p艂ci. Jednak gdyby
nawet przyjmowanie molestowania ch艂opc贸w za spowodowane przez gej贸w
by艂o za艂o偶eniem poprawnym, same badania Kinseya ze wzgl臋du na dob贸r
pr贸by maj膮 niewielk膮 warto艣膰: pr贸ba skonstruowana by艂a w 28% z
wi臋藕ni贸w osadzonych za zbrodnie na tle seksualnym, w 5% z m臋skich
prostytutek, oraz z op艂acanych ochotnik贸w (co mog艂o powodowa膰, 偶e b臋d膮
oni ubarwia膰 swoje historie w celu uzyskania wi臋kszej zap艂aty).
Ponadto cz臋艣膰 raportu odnosz膮ca si臋 do seksualno艣ci dzieci pochodzi艂a
w ca艂o艣ci z jednego 藕r贸d艂a: z pami臋tnik贸w anonimowego pedzila, kt贸re
prowadzi艂 od 1917 roku. Niereprezentatywny dob贸r pr贸by t艂umaczy艂
niekt贸re z szokuj膮cych wynik贸w.
殴r贸d艂o: http://www.leaderu.com/jhs/reisman.html



Wi臋cej bada艅 nie jestem w stanie przytoczy膰, poniewa偶 藕r贸d艂a teorii
pana Camerona znane s膮 jedynie jemu. Na jego stronie internetowej
mo偶na znale藕膰 wiele prac, jednak 偶adna z nich nie jest zaopatrzona w
bibliografi臋 ani nawet we wspomnienie nazwisk badaczy, z kt贸rych
dorobku korzysta pisz膮c np. 偶e "dowiedziono..." lub "badania wskazuj膮
na...". Co wi臋cej - wszystkie przypisy (rzekomo odno艣niki) pojawiaj膮ce
si臋 w tekstach prowadz膮... do nik膮d. Trudno zatem jest przyj膮膰 za
rzetelne prace, kt贸re owszem - mog膮 by膰 owocem skrz臋tnych bada艅 i
d艂ugoletnich poszukia艅, ale r贸wnie dobrze mog膮 by膰 ca艂kiem wyssane z
palca.
A b艂臋dy wy偶ej wymienione i wci膮偶 te same, zaprzeczaj膮ce medycynie i
psychologii w dziedzinie pedofilii i seksualno艣ci cz艂owieka, Paul
Cameron powtarza od 30 lat we wszystkich kolejnych publikacjach.




KTO PRACE DOKTORA PUBLIKUJE - POWA呕ANIE W 艢WIECIE NAUKOWYM


To jakie kto ma powa偶anie w 艣wiecie naukowym Stan贸w Zjednoczonych
okre艣lane jest na podstawie dw贸ch skal. Skale te: SSCI (Social Science
Citation Index) oraz JRC (Journal Citation Reports) umiejscawiaj膮
badania, osoby i pras臋 psychologiczn膮 i socjologiczn膮 na konkretnym
miejscu w rankingu na podstawie ilo艣ci przytocze艅 w innych 藕r贸d艂ach
naukowych. Te dwie miary okre艣laj膮 wi臋c warto艣膰 jak膮 wnosz膮 badania i
magazyny m.in. Paula Camerona do rozwoju wsp贸艂czesnej nauki. Dane z
tych ranking贸w pozwalaj膮 nam zatem zweryfikowa膰 s艂owa Joanny Najfeld o
tym, 偶e dr Cameron jest jednym z najcz臋艣ciej cytowanych badaczy
homoseksualizmu i wydawane przez niego magazyny psychologiczne zajmuj膮
czo艂owe miejsca w rankingach. Jednak do JCR wliczane s膮 oczywi艣cie
tylko te cytaty, kt贸rych zadaniem jest wnie艣膰 jaki艣 wk艂ad w rozwijanie
bada艅, nie za艣 krytyczne opinie i recenzje odno艣nie metodologii, kt贸re
na pewno zwi臋kszy艂yby wska藕nik cytowania osoby dr. Camerona.


Cztery z magazyn贸w wydaj膮cych badania przeprowadzone przez zesp贸艂
Camerona: Journal z Pscyhology, Journal z Pscyhology and Theology,
Omega oraz Pscyhological Reports zosta艂y zakwalifikowane do rankingu
JCR jako magazyny dotycz膮ce psychologii og贸lnej. Zamieszczam poni偶ej
tabelk臋 ilustruj膮c膮 ich pozycje.

  Magazyny: Psychologia Og贸lna 1994 1995 2005
wp艂yw pozycja wp艂yw pozycja wp艂yw pozycja
Przyk艂ady wysoko odenianych magazyn贸w
Psychological Review 7,187 1 z 97 5,058 5 z 84 7,986 3 z 101
Psychological Bulletin 6,697 3 z 97 6,966 1 z 84 9,746 2 z 101
American Psychologist 4,209 4 z 97 5,304 4 z 84 6,46 4 z 101
Przyk艂ady nisko ocenianych magazyn贸w
Studia Psychologica 0,029 97 z 97 0,130 13 z 84 0,136 97 z 101
New Zeland Journal of Psychology 0,238 71 z 97 0,000 84 z 84 0,581 57
z 101
Magazyny najcz臋艣ciej publikuj膮ce prace zespo艂u Camerona
Journal z Psychology & Theology 0,296 61 z 97 0,066 81 z 84 0,200 93 z
101
Psychological Reports 0,242 69 z 97 0,295 53 z 84 0,281 82 z 101
Journal of Psychology 0,158 82 z 97 0,338 48 z 84 0,525 60 z 101
Omega: Journal of Death & Dying 0,153 83 z 97 0,187 67 z 84 0,214 89 z
101




Kolejnym magazynem by艂o Adolescence, kt贸re jednak zosta艂o
zakwalifikowane do grupy Psychologii Rozwoju. Zaj臋艂o w roku 1994 w
rankingu JCR 30 miejsce z 32 ze wska藕nikiem wp艂ywu 0,312, za艣 11 lat
p贸藕niej podnios艂o si臋 do miejsca 42 z 52 ze wska藕nikiem wp艂ywu 0,693.
O magazynie The Nebraska Psychology Journal, w kt贸rym Cameron
opublikowa艂 swoje badania z lat 1983-1984 nie ma danych, poniewa偶 nie
zakwalifikowa艂 si臋 on na list臋 ponad 1500 magazyn贸w ocenianych przez
skale SSCI i JCR.


Co ciekawe, najwi臋ksz膮 ilo艣膰 publikacji Cameron zawar艂 w magazynie
Psychological Reports, kt贸ry jest o tyle ciekawym przypadkiem, i偶 nie
posiada rady recenzent贸w, kt贸rzy czytaj膮 i zatwierdzaj膮 artyku艂y a
autorzy aby wyda膰 w nim swoje prace p艂ac膮 27,50$ za ka偶d膮 stron臋. Nie
trzeba chyba wspomina膰, i偶 magazyn ten ma bardzo niski wska藕nik
odrzucania artyku艂贸w.


Chcia艂abym jeszcze przytoczy膰 dane bazuj膮ce na SSCI z wrze艣nia 2007
roku okre艣laj膮ce ilo艣膰 cytowa艅 konkretnych prac zespo艂u Camerona, aby
ukaza膰 jak powa偶anym jest on badaczem. Dane te, jako 偶e nie bior膮 pod
uwag臋 wska藕nika wp艂ywu a jedynie sam膮 liczb臋 cytowa艅, zawieraj膮 tak偶e
cytowania z krytycznych recenzji, wspominek o Cameronie jako o
antygejowskim publicy艣cie oraz z magazyn贸w dotycz膮cych praw cz艂owieka
czy po prostu codziennych gazet.Praca Liczba cytowa艅
Cameron & Ross, 1981 (Social Psychological Aspects of the Judeo-
Christian Stance Toward Homosexuality) 12
Cameron et al., 1985 (Sexual Orientation and Sexually Transmitted
Diseases) dane niedost臋pne
Cameron et al., 1986 (Child Molestation and Homosexuality) 6
Cameron et al., 1988 (Homosexuals in the Armed Forces) 6
Cameron et al., 1989 (Effect Of Homosexuality Upon Public Health and
Social-Order) 1
Cameron & Cameron, 1995 (Does Incest Cause Homosexuality?) 8
Cameron & Cameron, 1996 (Homosexual Parents) 9
Cameron & Cameron, 1996 (Do Homosexual Teachers Pose a Risk To
Pupils?) 3
Cameron et al., 1994 (The Longevity Of Homosexuals: Before and After
the AIDS Epidemic) 4


Okazuje si臋 wi臋c, 偶e badania i teorie dr. Camerona by艂y przez
profesjonalist贸w dos艂ownie ignorowane od dnia ich publikacji, a
zainteresowanie nimi wyra偶ali jedynie politycy i organizatorzy
manifest贸w antygejowskich. Aby podsumowa膰 powiem tylko tyle: dr
Cameron w 艣wiecie naukowym Stan贸w Zjednoczonych zdaje si臋 by膰 uznany
za cz艂owieka tak niewyedukowanego i niepowa偶nego, i偶 badacze ze
艣rodowiska zdecydowali go po prostu nawet nie zauwa偶a膰 istnienia jego
bada艅. By膰 mo偶e dlatego w dobie, kiedy coraz wi臋ksze powa偶anie w
rz膮dach Stan贸w zyskuj膮 prawa cz艂owieka i prawa antydyskryminacyjne,
rozpocz膮艂 on swoje tournee po 艣wiecie, gdzie r贸wno艣膰 jest na takim
poziomie, na jakim by艂a w jego rodzinnych kraju trzydzie艣ci lat temu.



Homoseksualizm a pedofilia

Pytanie, czy istnieje jaki艣 zwi膮zek mi臋dzy homoseksualizmem a pedofili膮, budzi ogromne emocje w Polsce. Na Zachodzie z kolei m贸wi si臋 ju偶 o "dobrej pedofilii", zak艂adaj膮cej, 偶e seks z osob膮 doros艂膮 pozytywnie wp艂ywa na rozw贸j dziecka. Szczeg贸lnie ho艂ubiony jest seks dojrza艂ego m臋偶czyzny z nastolatkiem. Warto zatem przyjrze膰 si臋 dok艂adniej temu problemowi.

Pedofilia to wykorzystywanie seksualne dzieci i nastolatk贸w. Prawd膮 jest, 偶e bior膮c pod uwag臋 og贸ln膮 liczb臋 przypadk贸w 鈥 wi臋kszo艣膰 akt贸w pedofilskich ma charakter heteroseksualny. Nie w tym rzecz. W艣r贸d pedofili wyst臋puje nieproporcjonalnie wysoka liczba homoseksualist贸w. Podczas gdy homoseksuali艣ci stanowi膮 1-3% populacji, a偶 1/3 akt贸w pedofilii pope艂niana jest przez homoseksualist贸w (1a). Konkretnie: 25% akt贸w pedofilii pope艂nianych jest na ch艂opcach (1b), a chocia偶 jednym z argument贸w przeciw m贸wieniu o "homoseksualnej pedofilii" jest twierdzenie, i偶 p艂e膰 dziecka jest dla pedofila oboj臋tna, a poci膮ga go niedojrza艂o艣膰 organizmu, jednak a偶 86% pedofili wykorzystuj膮cych seksualnie ch艂opc贸w deklaruje si臋 jako homoseksuali艣ci (1c). Zatem wyst臋powanie pedofilii w艣r贸d homoseksualist贸w jest wielokrotnie wy偶sze, ni偶 wynika z prostej statystyki.

Homoseksualna pedofilia przyczynia si臋 do powstania homoseksualizmu

Istnieje szereg prac pokazuj膮cych, 偶e wielu m臋偶czyzn, kt贸rzy w doros艂o艣ci anga偶uj膮 si臋 w homoseksualny styl 偶ycia, by艂o ofiarami wykorzystania seksualnego w dzieci艅stwie (2). Przytoczymy tu wyniki kilku z nich. Spo艣r贸d badanych 1001 homoseksualnych i biseksualnych m臋偶czyzn 37% przed uko艅czeniem 19 roku 偶ycia do艣wiadczy艂o bycia ofiar膮 przymusowego kontaktu seksualnego z osob膮 doros艂膮 (3). W jednej trzeciej przypadk贸w dochodzi艂o do seksu analnego.

Niedawne prace, obejmuj膮ce 942 doros艂ych por贸wnuj膮 proporcje os贸b wykorzystywanych seksualnie w dzieci艅stwie w grupie heteroseksualist贸w i homoseksualist贸w. 46% homoseksualist贸w i 22% lesbijek by艂o molestowanych przez osob臋 tej samej p艂ci w dzieci艅stwie (艣rednia wieku dla dziewcz膮t 鈥 13 lat, dla ch艂opc贸w - 11). W przypadku os贸b heteroseksualnych tylko 7% m臋偶czyzn i 1% kobiet by艂o molestowanych seksualnie przez osob臋 tej samej p艂ci (r贸偶nica istotna na poziomie p < .001.). Co istotne, 97% z badanych os贸b deklarowa艂o, 偶e s膮 dumni ze swego homoseksualnego stylu 偶ycia, a zatem trudno zarzuci膰 tej pracy, by koncentrowa艂a si臋 na osobach nieszcz臋艣liwych z powodu odczuwanego poci膮gu homoseksualnego. Danymi, na kt贸re warto zwr贸ci膰 uwag臋 jest fakt, 偶e a偶 68% m臋偶czyzn i 38% kobiet zacz臋艂o identyfikowa膰 si臋 jako homoseksuali艣ci/lesbijki dopiero po fakcie homoseksualnego molestowania, a zatem wykorzystanie seksualne spowodowa艂o lub co najmniej przyczyni艂o si臋 do rozwoju sk艂onno艣ci homoseksualnych. (4)

Szereg innych bada艅 potwierdza, 偶e mi臋dzy 40 a 50% os贸b odczuwaj膮cych poci膮g p艂ciowy do tej samej p艂ci by艂o w dzieci艅stwie ofiarami gwa艂tu, lub molestowania seksualnego (5).

Czy homoseksuali艣ci popieraj膮 pedofili臋?

Istniej膮 zwi膮zki mi臋dzy organizacjami promuj膮cymi pedofili臋 a ruchem gejowskim. Naukowiec polityczny prof. Mirkin w pracy opublikowanej w czasopismie naukowym Journal of Homosexuality napisa艂: "Organizacje pedofilskie by艂y pocz膮tkowo cz臋艣ci膮 koalicji gejowsko-lesbijskiej". Naukowiec ten przewiduje, 偶e spo艂eczna akceptacja pedofilii nast膮pi w ten sam spos贸b jak nast膮pi艂a akceptacja homoseksualizmu (6).

Podobn膮 przysz艂o艣膰 statusu pedofilii przewiduje David Thorstad, wsp贸艂za艂o偶yciel NAMBLA (7), kt贸ry swe pogl膮dy stre艣ci艂 w artykule promuj膮cym "ch艂opi臋co-m臋ska mi艂o艣膰" (8).

Z kolei Charles Silverstein (znany w Polsce np. z ksi膮偶ki "Rado艣膰 seksu gejowskiego") w artykule z roku 2008 wyra偶a jednoznaczn膮 deklaracj臋:

Charles Silverstein"Poza homoseksualizmem DSM (9)wymienia tak偶e sadyzm, masochizm, ekshibicjonizm, voyeuryzm, pedofili臋 i fetyszyzm jako zaburzenia psychiczne. Je艣li nie ma obiektywnego, niezale偶nego dowodu, 偶e orientacja homoseksualna jest sama w sobie nienormalna, jakie istnieje usprawiedliwienie umieszczania jakiegokolwiek z innych zachowa艅 seksualnych w DSM?" (10)
"Mija w tej chwili 35 lat od usuni臋cia homoseksualizmu z DSM, co by艂o naszym celem kr贸tkoterminowym. Nasz cel d艂ugoterminowy - usuni臋cie z DSM r贸偶nie okre艣lanych perwersji seksualnych, zaburze艅 seksualnych i parafilii, w zale偶no艣ci od wydania, nie zosta艂 zrealizowany" (11).

Autor konkluduje, ze 偶ycie samo sobie z problemem poradzi. Uwa偶a, 偶e powszechny dost臋p do r贸偶norodnego typu pornografii w Internecie spowoduje, 偶e m艂ode pokolenie b臋dzie uznawa艂o ka偶de z wymienionych przez niego perwersji, zaburze艅 seksualnych i parafilii za norm臋:

"Mo偶na za艂o偶y膰, 偶e wiele dzieci i nastolatk贸w ogl膮da pornografi臋. Nadz贸r rodzic贸w nigdy nie by艂 bardziej mizerny. Podejrzewam, 偶e w momencie, gdy te dzieci dorosn膮, nasz cel d艂ugoterminowy 鈥 wyeliminowanie parafilii z DSM zostanie zrealizowany. Najprawdopodobniej b臋d膮 si臋 zastanawia膰, o co by艂o tyle zamieszania, tak jak dzi艣 wielu m艂odych ludzi zastanawia si臋, dlaczego kto艣 m贸g艂 mie膰 cokolwiek przeciw homoseksualistom w ubieg艂ym wieku." (12)

Nie jest to g艂os odosobniony. W American Psychiatric Association mo偶na aktualnie zauwa偶y膰 silny trend do normalizacji pedofilii (13). Naukowcy zastrzegaj膮, 偶e wykluczenie pedofilii z listy chor贸b nie oznacza jej akceptacji, lecz unikanie stygmatyzacji pedofili (identyczny argument u偶ywany by艂 podczas g艂osowania nad usuni臋ciem homoseksualizmu ze spisu chor贸b w roku 1973).

Podkre艣laj膮 te偶, 偶e seks osoby doros艂ej z nieletni膮 jest nielegalny, a wi臋c jak najs艂uszniej podlegaj膮cy karze. Jednak nale偶y zda膰 sobie spraw臋, 偶e od kilku lat podejmowane s膮 (np. w Kanadzie i USA) systematyczne pr贸by obni偶ania wieku, w kt贸rym uprawianie seksu jest legalne (tzw. consent age). Wykre艣lenie pedofilii z listy zaburze艅 tylko ten proces przyspieszy. B臋dzie koronnym argumentem na rzecz obni偶ania barier wiekowych, je艣li chodzi o "wolno艣膰" uprawianie seksu.

(1a) Kurt Freund, Robin Watson, and Douglas Rienzo, 鈥淗eterosexuality, Homosexuality, and Erotic Age Preference,鈥 The Journal of Sex Research 26, No. 1 (February, 1989): 107.

(1b) Blanchard, R et al., (2000) Fraternal birth order and sexual orientation in pedophiles. Archives of Sexual Behavior 29: 463-78. (artyku艂 p艂atny)

(1c) W. D. Erickson, 鈥淏ehavior Patterns of Child Mo- lesters,鈥 Archives of Sexual Behavior 17 (1988): 83.

(2) Beitchman, J., Zucker, K., Hood, J., DaCosta, G., Akman, D. (1991) A review of the short-terms effects of child sexual abuse. Child Abuse and Neglect. 15: 537 - 556. (artyku艂 p艂atny)
Bradley, S., Zucker, K. (1997) Gender identity disorder: A review of the past 10 Years. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Pschiatry. 34, 7: 872 - 880. (artyku艂 p艂atny)
Finkelhor, D. (1984) Child sexual abuse: New theory and research. NY: The Free Press.
Gundlach, R., Riess, B. (1967) Birth order and sex of siblings in a sample of lesbians and non-lesbians. Psychological Reports. 20:61 - 62.

(3) Doll, LS et al., (1992) Self-reported childhood and adolescent sexual abuse among adult homosexual bisexual men. Child Abuse and Neglect. 16: 855-64. (artyku艂 p艂atny)

(4) Tomeo, M et al., (2001) Comparative Data of Childhood and Adolescence Molestation in Heterosexual and Homosexual Persons. Archives of Sexual Behavior. 30: 535-54. (artyku艂 p艂atny)

(5) Johnson R., Shrier D. (1985) Sexual victimization of boys: Experience at an adolescent medicine clinic. Journal of Adolescent Health Care, 6: 372-376; (artyku艂 p艂atny)
Siegel J., et al. (1987) The prevalence of childhood sexual assault: The Los Angeles epidemiological catchment area project. American Journal of Epidemiology, 126/6: 1141; (artyku艂 p艂atny)
Bradford J., Ryan C., Rothblum E.D., (1994) National Lesbian Health Care Survey: Implications for Mental Health Care, Journal of Consulting and Clinical Psychology, 62/2: 228-242 ; (artyku艂 p艂atny)
Dickson G., Byrd D. (2006) An empirical study of the mother-son dyad in relation to the development of male homosexuality, Journal of the Association of Mormon Counselors and Psychotherapists, 30

(6) Mirkin, H. (1999) The pattern of sexual politics: feminism, homosexuality and pedophilia. Journal of Homosexuality; 37: 1-24. (artyku艂 p艂atny)

(7) North American Man/Boy Love Association 鈥 organizacja promuj膮ca seks mi臋dzy doros艂ymi m臋偶czyznami a nieletnimi ch艂opcami.

(8) Thorstad, D., (1990) Man/boy love and the American gay movement. Journal of Homosexuality. 20: 251-74.

(9) DSM - Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders - spis zaburze艅 psychicznych publikowany i aktualizowany przez Ameryka艅skie Towarzystwo Psychiatryczne 鈥 przyp. t艂um.

(10) Silverstein Ch.(2009) The Implications of Removing Homosexuality from the DSM as a Mental Disorder Archives of Sexual Behavior 38:161鈥163, s.162 (artyku艂 p艂atny)

(11) Tam偶e.

(12) Tam偶e.

(13) Moser, C., Kleinplatz, P.J. (2005). DSM-IV-TR and the Paraphilias: An argument for removal. Journal of Psychology and Human Sexuality, 17(3/4): 91-100 (artyku艂 p艂atny)




--

"G艂贸wn膮 motywacj膮 mojej aktywno艣ci publicznej by艂a potrzeba w艂adzy
i 偶膮dza popularno艣ci. Ta druga by艂a nawet silniejsza od pierwszej,
bo chyba jestem bardziej pr贸偶ny, ni偶 spragniony w艂adzy. Nawet na pewno..."

- Donald Tusk: Gazeta Wyborcza, 15鈥16 pa藕dziernika 2005

Data: 2013-02-17 07:32:42
Autor: glob
Homofobia w Islandii
U2
 No widzisz g硊pku masz tu powy縠j wklejone jak Cameron fa硈zowa,
k砤ma, manipulowa, przez co wszystkie organizacje naukowe
powiedzia硑- won oszo硂mie, ale jak go tak lubisz to Cameron zabroni
ca硂wania 縪n i dzieci, wi阠 na秎aduj katolickiego czuba.

Homofobia w Islandii

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona