Honda Accord 99-2002

Data: 2011-07-27 11:47:13
Autor: Micha³
Honda Accord 99-2002
Zastanawiam siê nad kupnem Hondy Accord rocznik 1999-2002. Na co zwracaæ uwagê, jakie silniki omijaæ a jakie polecacie? Jeszcze nie wiem czy diesel, benzyna czy benzyna+lpg
Jak z awaryjnoscia ?
Dziekuje za wszelkie wskazówki

Data: 2011-07-27 12:47:56
Autor: WOJO
Honda Accord 99-2002
[...]
http://www.accordklubpolska.pl/
Pozdrawiam !
WOJO

Data: 2011-07-27 22:08:36
Autor: Shrek
Honda Accord 99-2002
W dniu 2011-07-27 11:47, Micha� pisze:
Zastanawiam si� nad kupnem Hondy Accord rocznik 1999-2002. Na co zwraca�
uwag�, jakie silniki omija� a jakie polecacie? Jeszcze nie wiem czy diesel,
benzyna czy benzyna+lpg

Benzyna + ew. gaz założony w dobrym warsztacie po zakupie, mniej problemów. No chyba, że wiesz, ze gaz zakładany w dobrym punkcie.

Jak z awaryjnoscia ?

Dobrze. Mój ma 10 lat, 120 tysia (co coekawe mechanior na dużym przeglądzie stwierdził, że raczej rzeczywiście tyle ma). Mam od roku, wymieniłem rozrząd i co ciekawe sprzęgło - było zupełnie zajechane. Poza tym olej, filtry i klocki. Od początku cieknie trochę pompa wspomagania kierownicy.

Dziekuje za wszelkie wskaz�wki

Dużo pali. Nie wierz, jak ktoś pisze, że pali 10l LPG na miasto (z korkami) i 6 w trasie;) Realnie to 14-15 i koło 10. No ale ja go specjalnie nie oszczędzam, choć na Vtecu się po mieście raczej nie bujam (trasa to głównie 20+15km dziennie). Średnio wyciszony, przy wyższych prędkościach głośno (jak na samochód stworzony do trasy, choć w porównaniu z Yariską to prawie cisza), trzeba raczej wysoko kręcić, żeby się bujał. No i jak jeździsz głównie po mieście i nie masz parkingu w domu i w pracy to pewnie cię zmartwi, że ma wyjątkowo ch... promień skrętu, a widoczność dupy kończy się na tylnych drzwiach (to można rozwiązać czujnikami).

Jako właściciel moge powiedzieć, że dużo pali, wyglada średnio (a w środku dupnie, ale to kwestia gustu) i jest nie do zajechania;) Raczej się nie psuje, a części nie są tak drogie jak obiegowa opinia o japończykach głosi - sprzęgło 1100 z wymianą, sam hardware 700.

No i podali już link do forum. Jak przeczytasz wątek "ile palą wasze accordy" to zamieść streszczenie na końcu, bo już ponad 100 stron jest;)

Jak do miasta i twoim priorytetem nie jest bezpieczeństwo bierne, to szukaj czegoś bardziej miejskiego. A no i bagażnik jest niby duży, ale o przewożeniu nieporęcznych gratów w sedanie zapomnij - dziura miedzy kabiną i bagażnikiem jest znacznie mniejsza, niż mogłaby być:(

Shrek.

Data: 2011-07-28 08:00:53
Autor: Vlad The Ripper
Honda Accord 99-2002
[...]

Sprzęgło wymieniane po 120kkm, rzeczywiście auto nie do zajechania. :D

Data: 2011-07-28 18:27:26
Autor: Shrek
Honda Accord 99-2002
W dniu 2011-07-28 08:00, Vlad The Ripper pisze:

Sprzęgło wymieniane po 120kkm, rzeczywiście auto nie do zajechania. :D

Zależy kto nim wcześniej jeździł;) Dobra źle się wyraziłem - każdy samochód nawet WRC da się zajechać w 20kkm.

Shrek.

Data: 2011-07-28 16:30:09
Autor: masti
Honda Accord 99-2002
Dnia pięknego Thu, 28 Jul 2011 18:27:26 +0200 osobnik zwany Shrek
wystukał:

akurat WRC to da sie zajechać w 2 km ;)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-07-28 22:16:22
Autor: Shrek
Honda Accord 99-2002
W dniu 2011-07-28 18:30, masti pisze:
[...]

Czyli w 20kkm też;)

Shrek.

Data: 2011-07-28 20:22:51
Autor: masti
Honda Accord 99-2002
Dnia pięknego Thu, 28 Jul 2011 22:16:22 +0200 osobnik zwany Shrek
wystukał:

[...]

no też, choć myślę, ze bardziej jest sztuką go w 20kkm nie zajechać :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-07-28 22:35:41
Autor: Shrek
Honda Accord 99-2002
W dniu 2011-07-28 22:22, masti pisze:

akurat WRC to da sie zajechać w 2 km ;)

Czyli w 20kkm też;)

no też, choć myślę, ze bardziej jest sztuką go w 20kkm nie zajechać :)

Racja. Choć ciekawe ile by wytrzymał w normalnej ekspolatacji, znaczy dom-praca-dom;)

Shrek.

Data: 2011-07-28 20:43:25
Autor: masti
Honda Accord 99-2002
Dnia pięknego Thu, 28 Jul 2011 22:35:41 +0200 osobnik zwany Shrek
wystukał:

chętnie przeprowadzę eksperyment :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-07-28 22:46:26
Autor: Shrek
Honda Accord 99-2002
W dniu 2011-07-28 22:43, masti pisze:
[...]

A masz WRC, czy szukasz sponsora;)

Shrek.

Data: 2011-07-28 20:49:28
Autor: masti
Honda Accord 99-2002
Dnia pięknego Thu, 28 Jul 2011 22:46:26 +0200 osobnik zwany Shrek
wystukał:

niestety raczej to drugie :(

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-07-28 22:59:27
Autor: Shrek
Honda Accord 99-2002
W dniu 2011-07-28 22:49, masti pisze:

Racja. Choć ciekawe ile by wytrzymał w normalnej ekspolatacji, znaczy
dom-praca-dom;)

chętnie przeprowadzę eksperyment :)

A masz WRC, czy szukasz sponsora;)

niestety raczej to drugie :(

Tak to i ja bym chciał;) Może z braku sprzętu ktoś wygoogla, ja obstawiam, że wytrzymałby mimo solidnej konstrukcji krócej niż cywilny.

Shrek

Data: 2011-07-28 21:00:30
Autor: masti
Honda Accord 99-2002
Dnia pięknego Thu, 28 Jul 2011 22:59:27 +0200 osobnik zwany Shrek
wystukał:

Tak to i ja bym chciał;) Może z braku sprzętu ktoś wygoogla, ja
obstawiam, że wytrzymałby mimo solidnej konstrukcji krócej niż cywilny.

to na pewno. W końcu wszystko wyżyłowane na maksa

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-07-29 06:42:08
Autor: Shrek
Honda Accord 99-2002
W dniu 2011-07-28 23:00, masti pisze:
[...]

Ale jednak wszystkie bebechy ma mocniejsze nisz stockowe, a warunki ekspolatacji lżejsze niż założone.

Shrek.

Data: 2011-07-28 19:29:22
Autor: Maciej Browarczyk
Honda Accord 99-2002
W dniu 2011-07-27 22:08, Shrek pisze:

[cut]

Wysokoobrotowa benzyna z małym momentem i padło sprzęgło po 120kkm? Na każdych światłach robisz przegazówkę zostawiając chmurę dymu palonego sprzęgła? :) Mi sprzęgło w dieslu z 400Nm praktycznie od dołu (2300rpm) padło (w sumie to nie padło ale łożysko zaczęło hałasować to wymieniono sprzęgło i dwumas) przy ~220kkm.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-07-28 20:13:07
Autor: Shrek
Honda Accord 99-2002
W dniu 2011-07-28 19:29, Maciej Browarczyk pisze:
W dniu 2011-07-27 22:08, Shrek pisze:

[cut]

Wysokoobrotowa benzyna z małym momentem i padło sprzęgło po 120kkm?

Ja wiem czy 160Nm to tak mało - jak na benzynę to w normie. I w sumie moment łapie wbrew pozorom nisko, co innego moc;)

[...]

A kto powiedział, że ja? 10 letnia, trzeci właściciel, drugiego znam i on raczej go nie zajechał. Zresztą sprzęgło to akurat raczej się zalicza do materiałów eksploatacyjnych, te 120 kkm mieści się w "normie" 100-250, zwłaszcza jak większość w mieście. Nie to żebym jakoś bronił, że padło, ale jak na 10 letnie zagazowane auto, to wymiana sprzęgła, klocków, filtrów, oleju, planowo rozrządu (i jakiegoś drobiazgu w amortyzatorach za 40 PLN) to jednak dość bezawaryjnie, dyskusyjne jest jedynie to sprzęgło, reszta to normalne materiały ekspoatacyjne. Zwłascza, że ceny części nie powalają. No właśnie, ile cię ta dwumasa + sprzęgło kosztowało i jaka to marka?

Shrek.

Data: 2011-07-30 16:59:19
Autor: Maciej Browarczyk
Honda Accord 99-2002
W dniu 2011-07-28 20:13, Shrek pisze:

[...]

Marka Audi.
Sprzęgło (z oddaniem starego oryg.) coś koło 650zł. Dwumasa nie pamiętam ale więcej niż sprzęgło.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-07-30 17:11:05
Autor: Shrek
Honda Accord 99-2002
On 2011-07-30 16:59, Maciej Browarczyk wrote:
[...]

I do tego wymiana, czy już wliczone? Bo wychodzi na to, że moje sprzęgło (pewnie zjechane przez poprzednika) kosztowało połowę tego co prawidłowo ekspoatowane twoje. I wytrzymało połowę tego. Wychodzi na zero.

Shrek.

Data: 2011-07-30 18:02:14
Autor: Maciej Browarczyk
Honda Accord 99-2002
W dniu 2011-07-30 17:11, Shrek pisze:

I do tego wymiana, czy już wliczone? Bo wychodzi na to, że moje sprzęgło
(pewnie zjechane przez poprzednika) kosztowało połowę tego co prawidłowo
ekspoatowane twoje. I wytrzymało połowę tego. Wychodzi na zero.

Nie będę się licytował ale 160Nm vs 400Nm robi różnice dla sprzęgła. Obejrzyj sprzęgła z mocniejszych diesli, tarcze są spore i ogólnie cały układ napędowy jest dużo bardziej pancerny.

ps. To ceny oryginałów VW/Audi. Wymiana 200 (nie ASO). Też kupujesz oryginały Hondy?

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-07-30 18:40:28
Autor: Shrek
Honda Accord 99-2002
On 2011-07-30 18:02, Maciej Browarczyk wrote:
[...]

Ale te sprzęgła są pod takie obciążenia dobierane. No i dla użytkownika czy na silniku jest 160 czy 400 Nm też nie ma znaczenia, bo skrzynia zamienia to na taki sam moment na kołach, tylko obroty silnia inne.

Obejrzyj sprzęgła z mocniejszych diesli, tarcze są spore i ogólnie cały
układ napędowy jest dużo bardziej pancerny.

No właśnie. Inne warunki pracy - inne sprzęgła - dla użyszkodnika bez różnicy. Co z tego, że sprzęgło bardziej pancerne, skoro moment większy i trwałość w efekcie ta sama.

ps. To ceny oryginałów VW/Audi. Wymiana 200 (nie ASO). Też kupujesz
oryginały Hondy?

Oryginały jak oryginały. Takie same jak te co producent dostarcza do fabryk hondy, bo przecież honda sprzęgieł nie robi. Zresztą zapewnie podobnie jak VW.

Ja zamontowałem Exedy. Honda na pierwszy montaż dale Aisin Exidy, a czesem nawet znaleźli w dziewiczej Hondzie Valeo:)

Shrek.

Data: 2011-07-29 22:12:27
Autor: Janko Walski
Honda Accord 99-2002

[...]

Od 4 lat uzytkuje accorda z 99r z silnikiem 1.8.
Przebieg 90 tys mil, oprocz wymiany rozrzadu w warsztacie, klockow hamulcowych i koncowego wydechu nie robilem z autem NIC.
Powolutku zaczyna stukac zawieszenie ale jak na razie to nic powaznego, biorac pod uwage ze  zawieszenie jest nie ruszane od nowosci.

Honda Accord 99-2002