Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Honda Accord - ponowanie 2

Honda Accord - ponowanie 2

Data: 2010-06-29 14:52:20
Autor: Krzysztof
Honda Accord - ponowanie 2
TM wrote:
Witam

Mecze ta honde i mecze. Jak wyglada spalanie 2.4 benzyna AT? Czy duzo
wiecej bedzie palil od 2.0 MT? Do wyboru 2.4 AT kombi full wypas lub
2.0 MT podstawowa .. czy nie bede zalowal tego AT jesli ostatecznie
kupie MT?

Pozdrawiam

Oj bedziesz zalowal i to mocno. MT to przezytek - szczegolnie w korkach i generalnie w ruchu miejskim, chyba ze jestes jakims meczennikiem i lubisz sie umartwiac.Dzisiaj jak ktos chce biegami mieszac to kupuje cos z lopatkami przy kierownicy a nie z pala w podlodze.

Kup AT i z usmiechem politowania bedziesz patrzyl na nieszczesnikow zmuszonych do pompowania sprzegla i mieszania pala co kilkanascie sekund. Ty, z AT, z jedna raczka na kierownicy (prawa czy lewa do wyboru) tylko przesuniesz stope odrobine i zaleznie czy nacisniesz gaz czy hamulec, albo jedziesz albo stoisz.
Kto raz przejechal sie w godzinach szczytu po miescie autem z AT nigdy nie zamieni tego na MT.

Czasy kiedy AT palily wiecej niz MT juz dawno minely. Tak naprawde to AT czesto pala odrobine mniej (okolo 0,5l/100) niz MT, bo w przeciwienstwie do czlowieka komputer bez przerwy dobiera najwlasciwsze przelozenie do warunkow jazdy.

Kombi jest ciezsze, AT wazy odrobine wiecej, full wypas tez wazy wiecej niz wersja podstawowa - wiec wiecej paliwa. Roznice w spalaniu moze robic pojemnosc silnika, ale..... przy takiej niewielkiej roznicy nie powinno miec to specjalnego znaczenia - chyba ze ten 2.0 to zupelnie inny, nowszy, itd.
Zauwaz tez ze sa sytuacje gdy mniejszy silnik musi pracowac ciezej zeby utrzymac te sama szybkosc jazdy co silnik wiekszy. Znaczy to tyle, ze wiekszy moze pracowac w zakresie optymalnych obrotow w czasie kiedy maly jest zylowany do granic mozliwosci co oczywiscie ma zasadnicze znaczenie przy pompie.

Data: 2010-06-30 14:44:34
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Honda Accord - ponowanie 2
....
Oj bedziesz zalowal i to mocno. MT to przezytek - szczegolnie w korkach i generalnie w ruchu miejskim, chyba ze jestes jakims meczennikiem i lubisz sie umartwiac.Dzisiaj jak ktos chce biegami mieszac to kupuje cos z lopatkami przy kierownicy a nie z pala w podlodze.
To chyba tylko dla taksówkarzy i emerytów się sprawdza ;-) Oczywiście
przerysowuję, jednak nie można jednoznacznie uznać co jest lepsze? Każdy
powinien się sam zastanowić czy tego właśnie chce?
Z sąsiedniego wątku. To nie Honda, ale doskonale pokazuje o co w tym chodzi:
"Niestety zawiodłem się na dotychczas chwalonej przeze mnie skrzyni PDK. Dwie
911-tki, jedna z nich wyposażona właśnie w PDK, natomiast druga w zwykłą
manualną skrzynię. To wystarczyło, aby przekonać się o wadach tego rozwiązania.
Agresywna jazda pokazała wszystkie słabe punkty dwusprzęgłowej skrzyni. Zmiana
za pomocą nienaturalnych przycisków na kierownicy jest jeszcze to przełknięcia,
jednak reakcje na polecenia kierowcy są często ignorowane, a to już irytujące.
Wystarczy, że o ułamek sekundy za wcześnie naciśniemy redukcję o jeden bieg
(ochrona silnika przed zbyt dużymi obrotami), a komputer nas po prostu
zlekceważy. Wtedy naciskamy go ponownie i tak aż do skutku. Ostatecznie bieg się
zmieni, ale dużo później niż jak zrobilibyśmy to sami w skrzyni manualnej.
Spodziewałem się czegoś lepszego po Porsche."
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--


Honda Accord - ponowanie 2

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona