Data: 2010-06-29 14:52:20 | |
Autor: Krzysztof | |
Honda Accord - ponowanie 2 | |
TM wrote:
WitamOj bedziesz zalowal i to mocno. MT to przezytek - szczegolnie w korkach i generalnie w ruchu miejskim, chyba ze jestes jakims meczennikiem i lubisz sie umartwiac.Dzisiaj jak ktos chce biegami mieszac to kupuje cos z lopatkami przy kierownicy a nie z pala w podlodze. Kup AT i z usmiechem politowania bedziesz patrzyl na nieszczesnikow zmuszonych do pompowania sprzegla i mieszania pala co kilkanascie sekund. Ty, z AT, z jedna raczka na kierownicy (prawa czy lewa do wyboru) tylko przesuniesz stope odrobine i zaleznie czy nacisniesz gaz czy hamulec, albo jedziesz albo stoisz. Kto raz przejechal sie w godzinach szczytu po miescie autem z AT nigdy nie zamieni tego na MT. Czasy kiedy AT palily wiecej niz MT juz dawno minely. Tak naprawde to AT czesto pala odrobine mniej (okolo 0,5l/100) niz MT, bo w przeciwienstwie do czlowieka komputer bez przerwy dobiera najwlasciwsze przelozenie do warunkow jazdy. Kombi jest ciezsze, AT wazy odrobine wiecej, full wypas tez wazy wiecej niz wersja podstawowa - wiec wiecej paliwa. Roznice w spalaniu moze robic pojemnosc silnika, ale..... przy takiej niewielkiej roznicy nie powinno miec to specjalnego znaczenia - chyba ze ten 2.0 to zupelnie inny, nowszy, itd. Zauwaz tez ze sa sytuacje gdy mniejszy silnik musi pracowac ciezej zeby utrzymac te sama szybkosc jazdy co silnik wiekszy. Znaczy to tyle, ze wiekszy moze pracowac w zakresie optymalnych obrotow w czasie kiedy maly jest zylowany do granic mozliwosci co oczywiscie ma zasadnicze znaczenie przy pompie. |
|
Data: 2010-06-30 14:44:34 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Honda Accord - ponowanie 2 | |
....
Oj bedziesz zalowal i to mocno. MT to przezytek - szczegolnie w korkach i generalnie w ruchu miejskim, chyba ze jestes jakims meczennikiem i lubisz sie umartwiac.Dzisiaj jak ktos chce biegami mieszac to kupuje cos z lopatkami przy kierownicy a nie z pala w podlodze.To chyba tylko dla taksówkarzy i emerytów się sprawdza ;-) Oczywiście przerysowuję, jednak nie można jednoznacznie uznać co jest lepsze? Każdy powinien się sam zastanowić czy tego właśnie chce? Z sąsiedniego wątku. To nie Honda, ale doskonale pokazuje o co w tym chodzi: "Niestety zawiodłem się na dotychczas chwalonej przeze mnie skrzyni PDK. Dwie 911-tki, jedna z nich wyposażona właśnie w PDK, natomiast druga w zwykłą manualną skrzynię. To wystarczyło, aby przekonać się o wadach tego rozwiązania. Agresywna jazda pokazała wszystkie słabe punkty dwusprzęgłowej skrzyni. Zmiana za pomocą nienaturalnych przycisków na kierownicy jest jeszcze to przełknięcia, jednak reakcje na polecenia kierowcy są często ignorowane, a to już irytujące. Wystarczy, że o ułamek sekundy za wcześnie naciśniemy redukcję o jeden bieg (ochrona silnika przed zbyt dużymi obrotami), a komputer nas po prostu zlekceważy. Wtedy naciskamy go ponownie i tak aż do skutku. Ostatecznie bieg się zmieni, ale dużo później niż jak zrobilibyśmy to sami w skrzyni manualnej. Spodziewałem się czegoś lepszego po Porsche." Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|