Data: 2017-01-05 15:43:02 | |
Autor: Wilczak | |
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie" | |
Koledzy.
Od pewnego czasu mam tzw. dziurę w gazie w mojej Hondzie NTV 650 Deauville. Otóż przy jeździe z prędkością powyżej 90 km/h na 4 i 5-tym biegu, ściągam manetkę gazu do zera i po dodawaniu gazu z początku nic się nie dzieje a nawet jakby trochę przyhamowuje a ciągnąc dalej gaz dopiero przyspiesza. Gaźniki, świece, membrany wszystko wydaje się OK. Przy jeździe "miejskiej" problemu nie ma. Ale już na autostradach i szybszej jeździe daje w kość. Problem ten miał również niejaki"diobeu" - Marcin Gardela. Opisał to 03.03.2009 na tym forum, ale nie ma zakończenia (a może się odezwie ?). Dodam jeszcze, że wcześniej zapalając zimny silnik na pełnym ssaniu wychodził on na wysokie obroty i płynnie na nich pracował. Teraz w takiej samej sytuacji po ok. 30 - 60 sek. obroty maleją a nawet silnik zgaśnie. Być może są to dwie różne problemy ,ale wcześniej ich nie było. Jeżeli miał ktoś z tym do czynienia to proszę o podzielenie się ze mną. W ubiegłym roku byłem z grupą 140 motorów w Watykanie - wjechaliśmy na Plac św. Piotra a w tym roku wybieramy się do Fatimy na 100-lecie objawień Matki Bożej więc chciałbym ten feler usunąć (a może ktoś chciałby z nami jeszcze pojechać?). Pozdrawiam wszystkich motocyklistów. Andrzej. -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2017-01-05 14:26:22 | |
Autor: kjzkrakufa | |
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie" | |
Skoro układ zasilania jest OK, to może Ci się sprzęgło ślizga.
Aczkolwiek ja dalej obstawiam problem z zasilaniu, za mały przepływ paliwa. KJ W dniu czwartek, 5 stycznia 2017 16:43:03 UTC+1 użytkownik Wilczak napisał: Koledzy. |
|
Data: 2017-01-05 19:11:42 | |
Autor: Akarm | |
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie" | |
W dniu 2017-01-05 o 16:43, Wilczak pisze:
Problem ten miał również niejaki"diobeu" - Co ty pieprzysz? Marcin Gardela płynnie pracował na wysokich obrotach zapalając silnik? Puknij się w łeb! są to dwie różne Widzę, że masz sporą problemę... - - - - - - - .... z językiem ojczystym. -- Akarm http://www.bykomstop.avx.pl Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego |
|
Data: 2017-01-05 21:00:40 | |
Autor: Budzik | |
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie" | |
Użytkownik Akarm akarmWYWAL@wp.pl ...
Widzę, że masz sporą problemę.. Czepiasz sie, jeden z lepszych postów ostatnio. Spójrz dla porównania na to, co wysmażył tomek76... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz." Frank Herbert |
|
Data: 2017-01-07 11:46:55 | |
Autor: poreba | |
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie" | |
Dnia Thu, 5 Jan 2017 21:00:40 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
I tak jest nieźle, 50% merytorycznych odpowiedzi w wątku -Widzę, że masz sporą problemę..Czepiasz sie, jeden z lepszych postów ostatnio. przed moim postem oczywiście, zaniżam ten udział ;-) -- pozdro poreba |
|
Data: 2017-01-06 23:59:15 | |
Autor: Hinek | |
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie" | |
Użytkownik "Wilczak" napisał w wiadomości grup: Zmień świece, sprawdź synchronizację gaźników, sprawdź króćce. Warto też sprawdzić p-pę paliwa, bo ta w Deauville lubiła nawalać. -- Hinek |
|
Data: 2017-01-09 11:28:25 | |
Autor: Wilczak | |
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie" | |
Hinek napisal
Użytkownik "Wilczak" napisał w wiadomości grup: Koledzy. Najpierw temu pierwszemu koledze odpowiem. Nie bardzo wiem co go tak rozsierdziło, bo przejęzyczenie nie jest aż tak oczywiste. A te epitety pod moim adresem to chyba jakaś pomyłka, przynajmniej nie traktuję tego poważnie - ani tego gościa (przez małe "g"). Innym kolegom dziękuję. Chyba zacznę jeszcze raz od początku i po kolei, tym bardziej że jest spora zima, więc na razie i tak motor stoi. Jak ktoś coś wymyśli to niech napisze - jak ja usunę ten feler to też dam cynk. Szkoda, że kolega "diobeu" nie daje znaku życia, bo może do tego doszedł. Pozdrawiam wszystkich serdecznie. Andrzej Wilczak. P.S. Jak chodzi o pompę paliwa to chyba ona nie ma wpływu na to, bo kiedyś mi nawaliła, więc ją pominąłem - dałem wężyk bezpośrednio do kurka przy baku i silnik tak samo pracował. -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2017-01-09 14:53:48 | |
Autor: Hinek | |
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie" | |
W dniu 09.01.2017 o 12:28, Wilczak pisze:
Hinek napisalBez pompy można jechać jeśli jest więcej niż pół zbiornika paliwa. Potem silnik zdycha. Ta pompa, to mało prawdopodobna przyczyna kłopotów ale co szkodzi sprawdzić. Przed synchronizacją o której pisałem warto wyczyścić gaźniki. -- Hinek -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2017-01-10 08:23:52 | |
Autor: Wilczak | |
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie" | |
Hinek napisal
W dniu 09.01.2017 o 12:28, Wilczak pisze:Dziękuję, tego nie wiedziałem, a jest to ważne. Właśnie wybudowałem gaźniki, przedmuchałem i oczyszczę je ultradźwiękowo. Potem wyreguluję je i zrobię synchronizację. Zobaczymy czy coś się zmieni. Próbę to zrobię ale jak się trochę ociepli - chociaż jeżeli praca zimnego silnika na pełnym ssaniu wróci do normy, to jest nadzieja że i dziura w gazie zniknie, ale nie na pewno. Pozdrawiam. Andrzej Wilczak. -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2017-01-13 12:33:37 | |
Autor: Monster | |
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie" | |
Użytkownik "Wilczak" <wilczak.a@_NOSPAM_gmail.com> napisał w wiadomości news:4042de213accb6ed71385475666b1d65$1grupy.scigacz.pl... Niestety wystarczyło że napisałeś przez sikacza,dostałeś z miejsca łatkę gimbusa:-) Tomek Ducati 900SS Ironhead sidecar racer |
|
Data: 2017-01-16 11:36:22 | |
Autor: Wilczak | |
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie" | |
Monster napisal
Użytkownik "Wilczak" <wilczak.a@_NOSPAM_gmail.com> napisał w wiadomości TomekTomku. Nie jestem chyba "na topie" bo nie łapię o co chodzi - właśnie przekroczyłem sześćdziesiątkę ( i niestety wcale nie chodzi tu o prędkość). Może przybliżysz mi to jakoś? Pozdrawiam. Andrzej. -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2017-01-16 16:30:16 | |
Autor: Arni | |
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie" | |
W dniu 16.01.2017 o 12:36, Wilczak pisze:
Niestety wystarczyło że napisałeś przez sikacza,dostałeś z miejsca łatkę odpowiedź masz w mojej stopce ;) Niestety gimbaza z sikacza zrobiła tu takie szambo że nikogo z tego zasranego portaliku podczepionego na siłę i dla kasy do grup newsowych nie traktuje sie poważnie -- Arni SCIGACZ.PL to szambo a jego właściciel to chuj. Pisząc przez bramkę na newsy dostajesz na dzień dobry -50 do lansu. Jeśli masz zamiar o coś zapytać to poszukaj jak skonfigurować czytnik grup newsowych i pisz na pl.rec.motocykle. Jeśli nie potrafisz tego zrobić to lepiej nie pytaj wcale, poszukaj forum na scigacz.pl, jest ono dostosowane do Twojego IQ |
|
Data: 2017-01-16 21:24:12 | |
Autor: Yorick | |
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie" | |
Dnia 16 - 01 - 2017 (poniedziałek) o godzinie 12:36, Wilczak napisał(a):
Nie jestem chyba "na topie" bo nie łapię o co chodzi - właśnie przekroczyłem sześćdziesiątkę ( i niestety wcale nie chodzi tu o prędkość). Może przybliżysz mi to jakoś? Pozdrawiam. No dobra, to może ja coś spróbuję wyjaśnić. Co prawda, odpowiedź rzeczywiście jest w stopce Arniego, ale jest ona bardzo skrótowa i silnie emocjonalna... ;-) No więc, po kolei: pl.rec.motocykle to nie jest forum, tylko grupa dyskusyjna - jest to zupełnie odmienny twór internetowy, zarówno technologicznie, jak i "obyczajowo". Parę epok lodowcowych temu, aby móc korzystać z grup dyskusyjnych, trzeba było posiadać minimum wiedzy komputerowej - znaleźć serwer i skonfigurować pod niego specjalny program (czytnik grup). Powodowało to naturalną selekcję użytkowników, bo nie każdy był w stanie przez to przebrnąć ;-) Później, niestety, pojawił się portal "Ścigacz", czyli źródło wszelkiego zła ;-) Różni źli ludzie zainstalowali na nim "bramkę" - specjalny program, który sprawia, że na grupę dyskusyjną można się dostać równie łatwo, jak na forum. Efektem tego było to, że w krótkim czasie przeróżni półanalfabeci z gimnazjów zrobili nam tu niezły śmietnik... Od tej pory, co poniektórzy grupowicze, jak widzą post napisany przez "bramkę" "Ścigacza", na dodatek z "literówkami", to od razu traktują autora jak nierozgarniętego czternastolatka... Mam nadzieję, że wyjaśniłem Ci nieco całą sytuację. -- Yorick MG Nevada 750 |
|
Data: 2017-01-16 18:20:06 | |
Autor: gizmacz | |
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie" | |
W dniu 05.01.2017 o 16:43, Wilczak pisze:
Problem ten miał również niejaki"diobeu" - Marcin Gardela. Opisał to 03.03.2009 na tym forum, ale nie ma Diobeu swój problem rozwiązał: " Pilot set screws wykręciłem 1 1/4 a nie 2,5 jak było pierwotnie, zresztą po odebraniu motocykla z serwisu. Problem znikł. Winne były źle ustawione śruby pilot." Cała historia opisana jest tutaj: http://africatwin.com.pl/archive/index.php/t-1612.html g. |
|
Data: 2017-01-19 10:29:06 | |
Autor: Wilczak | |
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie" | |
gizmacz napisal
W dniu 05.01.2017 o 16:43, Wilczak pisze: Diobeu swój problem rozwiązał: " Pilot set screws wykręciłem 1 1/4 a nie g.Koledzy. Nie byłem świadomy animozji pomiędzy portalami. Co do pisowni to staram się pisać i wyrażać gramatycznie i po polsku - natomiast jak czytam niektóre wypowiedzi to chciałoby się zapytać, czy ci ludzie chodzili do szkoły. A co do IQ to nie wiem, czy obycie z informatyką jest jedynym wyznacznikiem inteligencji - np. IQ p. Dody jest podobno nieprzeciętnie wysoki... . A teraz do meritum. W związku z tym, że na tym portalu rozpocząłem więc wypadałoby go tu zakończyć. Dla przypomnienia - walczę z "dziurą" w gazie. Otóż we wstępie napisałem, że gaźniki i zapłon ok, bo przed wyjazdem oddałem motor do "wywołanego" warsztatu motocyklowego (mój chroniczny brak czasu), celem wyregulowania i usunięcia feleru. Kasę wydałem, zapewnienie że wszystko ok przyjąłem w dobrej wierze i pojechałem do Watykanu Oczywiście problem pozostał. Stwierdzono na reklamacji że problem jest poważniejszy - jaki, na razie nie wiadomo. Dałem spokój. Przyszła zima. Jak ostatnio pisałem wydłubałem gaźniki, wyczyściłem ultradźwiękowo i teraz stop bo mam zapalenie płuc... . Ale dzięki Wam i podesłanemu linkowi o gaźniku CV (fantastyczny dydaktycznie opis działania), dowiedziałem się wielu kapitalnych szczegółów. Nawiasem mówiąc warsztat samochodowy miałem od 1982 roku i na gaźnikach zęby zjadłem - ale SAMOCHODOWYCH. I tu jest pies pogrzebany. W gaźniku samochodowym układ przyspieszenia (poza innymi szczegółami) jest realizowany głównie poprzez pompkę wtryskiwacza i wtryskiwacz umieszczony w gardzieli gaźnika. Natomiast w gaźniku motocyklowym jest on realizowany poprzez układ podciśnienia działający na membrany przepustnic suwakowych sprzężonych ze stożkowymi iglicami otwierającymi dopływ paliwa do kanału dolotowego. W moim przypadku, po rozebraniu gaźników i weryfikacji elementów stwierdziłem, że w zasadzie wszystkie one są ok, ale iglice (piloty) składu mieszanki były wykręcone po 4 obroty. Więc wg. "diobeu-a" to jest przyczyna. Ja jednak po przestudiowaniu w/w opisu przypomniałem sobie, że na wiosnę, jak zdejmowałem filtr powietrza to wymieniłem taki mały filterek w puszce wyrównującej ciśnienie pomiędzy gaźnikami. Ja "dorobiłem" go z gąbki, która ma bardzo małą przepuszczalność, a z opisu wynika, że te opory przepływu powietrza atmosferycznego powinny być minimalne, bo ma to kolosalna znaczenie. Ponadto idąc pamięcią wstecz wydaje mi się, że czas pojawienia się tej "dziury" zbiega się z tym moim dorobionym filtrem. Dlatego (na razie teoretycznie) jestem pewien, że zmiana filterka pomoże, chociaż regulacja iglic (1 i 1/2 obrotu wg. mojej niemieckiej instrukcji) będzie również miała pewien wpływ. Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Przy okazji wyregulowałem sobie zawory, co było już konieczne. Jak poskładam najpierw siebie a potem motor i zrobię próbę to dam znać. Jeszcze raz dziękuję za opis działania gaźnika - wszystkim polecam. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim. Andrzej. P.S. Myślę, że pielgrzymka do Fatimy będzie przebiegała bez "felerów". -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2017-01-28 21:55:55 | |
Autor: Grzegorz Rogala | |
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie" | |
W dniu 2017-01-19 o 11:29, Wilczak pisze:
[cut] Jak poskładam najpierw siebie a potem motor i zrobięO! Ktos normalny. Co do gaznikow taki maly tip - sprawdz _wszystkie_ mozliwe oringi, uszczelki i w miare mozliwosci wymien. Dalej, stare w sensie zuzyte gazniki regulujesz tak naprawde na oko, sluch, wech, smak czy co tam wolisz. Napisales, ze zjadles zeby na samochodowych - to z motocyklowymi bedziesz mial juz z górki ;) -- Pozdr! Rogal GSX1300RL2 http://www.rogal.mig.edu.pl |
|
Data: 2017-01-30 11:20:58 | |
Autor: Wilczak | |
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie" | |
Grzegorz Rogala napisal
W dniu 2017-01-19 o 11:29, Wilczak pisze: Kolego.Jak poskładam najpierw siebie a potem motor i zrobięO! Ktos normalny. Dziękuję, właśnie tak robię - mikroskopijnej wielkości "o" ringi iglic składu mieszanki. Natomiast ciągle jeszcze nie zrobiłem próby "drogowej", a ta dopiero pokaże, czy znalazłem i usunąłem "feler". Jednak ciągle wydaje mi się, że (na razie teoretycznie) problem rozwiązałem, dzięki kapitalnemu opisowi działania gaźnika motocyklowego, za który (po raz wtóry) serdecznie dziękuję i wszystkim polecam. Jak tylko dokonam próby to zaraz zdam relację. Pozdrawiam wszystkich serdecznie. Andrzej Wilczak. P.S. Z ostatniej chwili: Rajd-Pielgrzymka motocyklowa do Fatimy w dniach 11 - 18 czerwca, szczegóły na SWM.pl/rajd: Salezjański Wolontariat Misyjny-Młodzi Światu>>Rajd. Zapraszam. -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|