Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie"

Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie"

Data: 2017-01-16 18:20:06
Autor: gizmacz
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie"
W dniu 05.01.2017 o 16:43, Wilczak pisze:
  Problem ten miał również niejaki"diobeu" -
Marcin Gardela. Opisał to 03.03.2009 na tym forum, ale nie ma
zakończenia (a może się odezwie ?).

Diobeu swój problem rozwiązał: " Pilot set screws wykręciłem 1 1/4 a nie 2,5 jak było pierwotnie, zresztą po odebraniu motocykla z serwisu.
Problem znikł. Winne były źle ustawione śruby pilot."
Cała historia opisana jest tutaj:
http://africatwin.com.pl/archive/index.php/t-1612.html

g.

Data: 2017-01-19 10:29:06
Autor: Wilczak
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie"
gizmacz napisal

W dniu 05.01.2017 o 16:43, Wilczak pisze:
  Problem ten miał również niejaki"diobeu" -
Marcin Gardela. Opisał to 03.03.2009 na tym forum, ale nie ma
zakończenia (a może się odezwie ?).

Diobeu swój problem rozwiązał: " Pilot set screws wykręciłem 1 1/4 a nie
2,5 jak było pierwotnie, zresztą po odebraniu motocykla z serwisu.
Problem znikł. Winne były źle ustawione śruby pilot."
Cała historia opisana jest tutaj:
http://africatwin.com.pl/archive/index.php/t-1612.html

g.
Koledzy.
Nie byłem świadomy animozji pomiędzy portalami. Co do pisowni to staram się pisać i wyrażać gramatycznie i po polsku - natomiast jak czytam niektóre wypowiedzi to chciałoby się zapytać, czy ci ludzie chodzili do szkoły. A co do IQ to nie wiem, czy obycie z informatyką jest jedynym wyznacznikiem inteligencji - np. IQ p. Dody jest podobno nieprzeciętnie wysoki... . A teraz do meritum. W związku z tym, że na tym portalu rozpocząłem więc wypadałoby go tu zakończyć. Dla przypomnienia - walczę z "dziurą" w gazie. Otóż we wstępie napisałem, że gaźniki i zapłon ok, bo przed wyjazdem oddałem motor do "wywołanego" warsztatu motocyklowego (mój chroniczny brak czasu), celem wyregulowania i usunięcia feleru. Kasę wydałem, zapewnienie że wszystko ok przyjąłem w dobrej wierze i pojechałem do Watykanu Oczywiście problem pozostał. Stwierdzono na reklamacji że problem jest poważniejszy - jaki, na razie nie wiadomo. Dałem spokój. Przyszła zima. Jak ostatnio pisałem wydłubałem gaźniki, wyczyściłem ultradźwiękowo i teraz stop bo mam zapalenie płuc... . Ale dzięki Wam i podesłanemu linkowi o gaźniku CV (fantastyczny dydaktycznie opis działania), dowiedziałem się wielu kapitalnych szczegółów. Nawiasem mówiąc warsztat samochodowy miałem od 1982 roku i na gaźnikach zęby zjadłem - ale SAMOCHODOWYCH. I tu jest pies pogrzebany. W gaźniku samochodowym układ przyspieszenia (poza innymi szczegółami) jest realizowany głównie poprzez pompkę wtryskiwacza i wtryskiwacz umieszczony w gardzieli gaźnika. Natomiast w gaźniku motocyklowym jest on realizowany poprzez układ podciśnienia działający na membrany przepustnic suwakowych sprzężonych ze stożkowymi  iglicami otwierającymi dopływ paliwa do kanału dolotowego. W moim przypadku, po rozebraniu gaźników i weryfikacji elementów stwierdziłem, że w zasadzie wszystkie one są ok, ale iglice (piloty) składu mieszanki były wykręcone po 4 obroty. Więc wg. "diobeu-a" to jest przyczyna. Ja jednak po przestudiowaniu w/w opisu przypomniałem sobie, że na wiosnę, jak zdejmowałem filtr powietrza to wymieniłem taki mały filterek w puszce wyrównującej ciśnienie pomiędzy gaźnikami. Ja "dorobiłem" go z gąbki, która ma bardzo małą przepuszczalność, a z opisu wynika, że te opory przepływu powietrza atmosferycznego powinny być minimalne, bo ma to kolosalna znaczenie. Ponadto idąc pamięcią wstecz wydaje mi się, że czas pojawienia się tej "dziury" zbiega się z tym moim dorobionym filtrem. Dlatego (na razie teoretycznie) jestem pewien, że zmiana filterka pomoże, chociaż regulacja iglic (1 i 1/2 obrotu wg. mojej niemieckiej instrukcji) będzie również miała pewien wpływ. Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Przy okazji wyregulowałem sobie zawory, co było już konieczne. Jak poskładam najpierw siebie a potem motor i zrobię próbę to dam znać. Jeszcze raz dziękuję za opis działania gaźnika - wszystkim polecam.
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim. Andrzej.
P.S. Myślę, że pielgrzymka do Fatimy będzie przebiegała bez "felerów".

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2017-01-28 21:55:55
Autor: Grzegorz Rogala
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie"
W dniu 2017-01-19 o 11:29, Wilczak pisze:
[cut]

Jak poskładam najpierw siebie a potem motor i zrobię
próbę to dam znać. Jeszcze raz dziękuję za opis działania gaźnika -
wszystkim polecam.
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim. Andrzej.
O! Ktos normalny.
Co do gaznikow taki maly tip - sprawdz _wszystkie_ mozliwe oringi, uszczelki i w miare mozliwosci wymien.
Dalej, stare w sensie zuzyte gazniki regulujesz tak naprawde na oko, sluch, wech, smak czy co tam wolisz. Napisales, ze zjadles zeby na samochodowych - to z motocyklowymi bedziesz mial juz z górki ;)

--
Pozdr!
Rogal
GSX1300RL2
http://www.rogal.mig.edu.pl

Data: 2017-01-30 11:20:58
Autor: Wilczak
Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie"
Grzegorz Rogala napisal

W dniu 2017-01-19 o 11:29, Wilczak pisze:
[cut]

Jak poskładam najpierw siebie a potem motor i zrobię
próbę to dam znać. Jeszcze raz dziękuję za opis działania gaźnika -
wszystkim polecam.
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim. Andrzej.
O! Ktos normalny.
Co do gaznikow taki maly tip - sprawdz _wszystkie_ mozliwe oringi,
uszczelki i w miare mozliwosci wymien.
Dalej, stare w sensie zuzyte gazniki regulujesz tak naprawde na oko,
sluch, wech, smak czy co tam wolisz. Napisales, ze zjadles zeby na
samochodowych - to z motocyklowymi bedziesz mial juz z górki ;)
Kolego.
Dziękuję, właśnie tak robię - mikroskopijnej wielkości "o" ringi iglic składu mieszanki. Natomiast ciągle jeszcze nie zrobiłem próby "drogowej", a ta dopiero pokaże, czy znalazłem i usunąłem "feler". Jednak ciągle wydaje mi się, że (na razie teoretycznie) problem rozwiązałem, dzięki kapitalnemu opisowi działania gaźnika motocyklowego, za który (po raz wtóry) serdecznie dziękuję i wszystkim polecam. Jak tylko dokonam próby to zaraz zdam relację.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie. Andrzej Wilczak. P.S. Z ostatniej chwili: Rajd-Pielgrzymka motocyklowa do Fatimy w dniach 11 - 18 czerwca, szczegóły na SWM.pl/rajd:  Salezjański Wolontariat Misyjny-Młodzi Światu>>Rajd.  Zapraszam.     --
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Honda NTV 650 Deauville - "dziura w gazie"

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona