Honda - Wyłączająca się klimatyzacja

Data: 2010-06-11 19:10:51
Autor: WOJO
Honda - Wyłączająca się klimatyzacja
Na internecie poczytałem trochę o podobnych objawach, wydaje się że
padło chłodzenie klimatyzacji (wentylator). Pytanie do Was:
oczywiście nikt tu mi nic nie wywróży, ale może miał podobny
objaw .. co ją (honde) boli?
Dwie sprawy
1.W tym modelu i roczniku występuje oddzielna chłodnica klimy i oddzielna dla silnika.
2.Jeżeli podło się wentylatorowi, to na logikę - nie załącza się, więc nie obciąża dadatkowo instalacji elektrycznej (jest napędzany elekrycznie). Chyba, że padło mu się w tak niefortunny sposób,że robi zwarcie i cała instalacja na tym cierpi. Miałem osobiście padnięty wentylator, a konkretnie styk w przekaźniku zaśniedział i nie przewodził prawidłowo, co objawiało się tym, że klima się załączała, ale wentylator już nie. Chłodziło to tak sobie, ale nie było objawów mulenia silnika. Podnieś maskę, włącz klimatyzacje, obserwuj wentylator od klimy (powinien się włączyć od razu po włączeniu klimy). W ten sposób wykluczysz wentylator klimy. Bardziej martwi mnie to mulenie, które może być spowodowane usterką mechaniczną na układzie pompa wody, pasek rozrządu, napinacz, pompa wspomagania. Jaki masz przebieg ? Sprawdź stan i naciąg pasków klinowych (alternator, wspomaganie układu kierowniczego).
WOJO

Data: 2010-06-11 23:40:45
Autor: TM
Honda - Wył±czaj±ca się klimatyzacja
On Fri, 11 Jun 2010 19:10:51 +0200
"WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> wrote:

> [...]
> objaw .. co ją (honde) boli?
Dwie sprawy
1.W tym modelu i roczniku występuje oddzielna chłodnica klimy i

tak

[...]

Wentylator działa.

[...]

Bez uzywania klimy autko smiga sprawnie. Jak juz napisalem w innym
poscie w poniedzialek wymienie osuszacz, nabije klime i sprawdze
ponownie (w warsztacie jak na złość klimatyzacja działałą ciągle)
natomiast co zaobserowałem .. auto po krótkim czasie gazowania i
pozostawione na luzie chodziło trochę jak traktor, znaczy obroty
spadaly do 500obr/min, wzrastaly do 900obr/min,

Rozrząd w zeszłym roku wymieniłem, pasek klinowy nie piszczy, wydaje
się być ok. Przebieg 213tys.

--
TM

Honda - Wyłączająca się klimatyzacja