Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika

Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika

Data: 2009-04-25 14:16:31
Autor: Jd.
Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:gsubfd.3m4.0poczta.onet.pl...

Okazuje się, że w hondzie accord ten układ okablowania jest rozwiązany
zupełnie innaczej, moim zdaniem bardzo dziwnie.

Przekaźnik pośredniczący występuje tylko w części obecnie produkowanych samochodów.

Popatrzcie na
schemat: http://www.voila.pl/145/xnkew/index.php?get=1&f=1
Biało-czarny (BLK-WHT) przewód zasila nie tylko cewkę przekaźnika
ale również jego własne styki! W efekcie przez stacyjkę płynie duży
prąd elektromagnesu załączającego rozrusznik (kontakt S rozrusznika).

Dlaczego tak dziwnie to jest zaprojektowane? Dlaczego przez stacyjkę
puszczają duży prąd i dopuszczają takie iskrzenie styków w przekaźniku?
Ja nie widzę zalet takiego rozwiązania w stosunku do tego z toyoty
a wręcz same wady...

Co o tym myślicie?

Jedynym celem zastosowania tego przekaźnika jest obsłużenie blokady rozrusznika przy nie wciśniętym sprzęgle, która zapewne występuje tylko w wersji z automatyczną skrzynią biegów. Wersje manulane prawdopodobnie w ogóle nie mają tego przekaźnika, a stacyjka jest w obydwu rozwiazaniach taka sama.


Bo ja mam ochotę przerobić to okablowanie w taki deseń:
http://www.voila.pl/145/xnkew/index.php?get=1&f=2


--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom   jdubowski@interia.pl
==========###-###-###-###==============

Data: 2009-04-25 07:43:39
Autor: Pszemol
Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika
"Jd." <jdubowski@interia.pl> wrote in message news:gsuvga$joi$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:gsubfd.3m4.0poczta.onet.pl...

Okazuje się, że w hondzie accord ten układ okablowania jest rozwiązany
zupełnie innaczej, moim zdaniem bardzo dziwnie.

Przekaźnik pośredniczący występuje tylko w części obecnie produkowanych samochodów.

Biorą zły przykład z hondy? ;-)

Popatrzcie na
schemat: http://www.voila.pl/145/xnkew/index.php?get=1&f=1
Biało-czarny (BLK-WHT) przewód zasila nie tylko cewkę przekaźnika
ale również jego własne styki! W efekcie przez stacyjkę płynie duży
prąd elektromagnesu załączającego rozrusznik (kontakt S rozrusznika).

Dlaczego tak dziwnie to jest zaprojektowane? Dlaczego przez stacyjkę
puszczają duży prąd i dopuszczają takie iskrzenie styków w przekaźniku?
Ja nie widzę zalet takiego rozwiązania w stosunku do tego z toyoty
a wręcz same wady...

Co o tym myślicie?

Jedynym celem zastosowania tego przekaźnika jest obsłużenie blokady rozrusznika przy nie wciśniętym sprzęgle, która zapewne występuje tylko w wersji z automatyczną skrzynią biegów. Wersje manulane prawdopodobnie w ogóle nie mają tego przekaźnika, a stacyjka jest w obydwu rozwiazaniach taka sama.

Czy Ty się słyszysz?
Piszesz o niewciśniętym sprzęgle przy automatycznej skrzyni biegów? :-)

Celem przekaźnika jest zwykle umożliwianie sterowania dużym prądem
za pomocą małych prądów sterujących i małych przełączników...

Tutaj jest coś dziwnego - przez stacyjkę płynie mały prąd sterujący
I JEDNOCZEŚNIE duży prąd wykonawczy zasilający elektromagnes
w rozruszniku. Dodatkowo ten duży prąd jest załączany małym
prądem cewki, co powoduje wibracje i iskrzenie...
Efekty w hondzie są wyjątkowo akustyczne :-)

Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona