Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika

Data: 2009-04-25 16:01:14
Autor: Piotrek
Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika
Dlaczego tak dziwnie to jest zaprojektowane? Dlaczego przez stacyjkę
puszczają duży prąd i dopuszczają takie iskrzenie styków w przekaźniku?
Ja nie widzę zalet takiego rozwiązania w stosunku do tego z toyoty
a wręcz same wady...

niestety ale jest to dosc czeste rozwiazanie(wiem ze zle ale to producenci tak wymyslili :)
podobne przypadki(upalania stykow w stacyjce) mialem np w Favorit czy w Scorpio mk3)
wstawienie przekaznika rozwiazuje problem, poki co jak masz gwarancje to gon ASO niech ci zmienia stacyjke, bo styki w niej to pewnie juz maja dosc.
bedziesz miec pecha to po gwarancji juz nie zapalisz :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-04-25 22:51:45
Autor: Pszemol
"Piotrek" <a@b.ru> wrote in message news:gsv51i$1mp$1opal.futuro.pl...
[...]

Okazuje się, że nie jestem pierwszy kto zauważył ten problem...
Honda twierdzi że to normalne:
http://www.tegger.com/hondafaq/p0420/A011000.pdf

Cytat z Honda ServiceNews  October 2001

Starter Relay Buzzes

If you turn the ignition switch very slowly to start
the engine, all Honda models except Passport
have this little quirk: the starter relay buzzes. If
your customer complains about it, don't spend
your time trying to fix it; there's really nothing
wrong. Just tell your customer to turn the ignition
switch a little faster, and the relay won't buzz.

Data: 2009-04-26 13:14:15
Autor: Piotrek
Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika
Okazuje się, że nie jestem pierwszy kto zauważył ten problem...
Honda twierdzi że to normalne:
http://www.tegger.com/hondafaq/p0420/A011000.pdf

wiesz dla nich to jest normalne bo prawie nie ma szans zeby to padlo na gwarancji(nawet jesli to pojedyncze przypadki) a pozniej po gwarancji to tez dla nich nie problem bo naprawa prosta ale za kase(pewnie nie mala jak by chciceli wszystkie zamki zmieniac) itd itp

wiec czym sie maja martwic? tym ze kiedys klient nie odpali samochodu, przeciez to juz po gwarancji bedzie wiec koszt dla nich zaden :)

skoro oficjalnie honda twierdzi ze tak ma byc to kiepsko widze twoja walke z nimi o naprawe tego.
coz poczekaj do konca gwarancji i wstaw pozniej przekaznik poki nie jest za pozno i nie staniesz gdzies w trasie niemogac zapalic(wtedy zawsze mozesz podac + bezposrednio na rozrusznik z akumulatora o ile dostep masz w miare sensowny :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-04-27 15:11:43
Autor: Pszemol
"Piotrek" <a@b.ru> wrote in message news:gt1fjn$a88$1opal.futuro.pl...
[...]

Muszę po prostu unikać przekręcania kluczykiem powoli...

Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika