Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   HondaCBR - drugie moto

HondaCBR - drugie moto

Data: 2012-06-29 09:19:08
Autor: Magic
HondaCBR - drugie moto
W dniu 2012-06-28 23:33, maryano85 pisze:
Sezon na XJ 600 i kilka tygodni na GS500
mam pytanie; czy poradzÄ™ sobie na Hondzie CBR 600 F4 ?


Na tak postawione pytanie jest tylko jedna odpowiedź - może.

Nikt z nas Cię nie zna, nie wiemy jak jeździsz, czy ogarniasz itepe. Pewną podpowiedzią byłaby informacja ile km na moto zrobiłeś, czy brałeś udział w jakichś szkoleniach doskonalących itd, ale nadal byłaby to informacja niepełna więc nikt przy zdrowych zmysłach nie powie "tak" lub "nie". XJ 600 występowały w różnych wersjach mocowych, od 34 do 61 KM, więc i doświadczenie na na nich zdobyte będzie się różnić.

Zapytaj jakiegoś doświadczonego kolegę z którym miałeś okazję jeździć, ale i tak będziesz musiał odpowiedzieć sobie sam - Twój wybór, Twoja odpowiedzialność. Jeśli będziesz się motocykla bał, będziesz popełniał błędy, więc pierwsze pytanie powinno brzmieć "Czy jestem gotowy na zmianę i z jakiego powodu". Jeśli XJ nadal umie więcej niż Ty a chcesz zmienić bo już Ci się znudziła, ma za mało punktów do lansu albo koledzy się śmieją to to na pewno dobre powody nie są, ale jeśli czujesz że ogarniasz i możesz więcej to zmieniaj, bo będziesz miał większą radochę z jazdy. Wg dzisiejszych standardów F4 to sport-sport-turystyk a nie typowa maszyna sportowa. Czyli dobrze jeździ, ale nie jest jadowita.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2012-06-29 10:08:50
Autor: kakmar
HondaCBR - drugie moto
Dnia 29.06.2012 Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> napisał/a:
W dniu 2012-06-28 23:33, maryano85 pisze:
Sezon na XJ 600 i kilka tygodni na GS500
mam pytanie; czy poradzÄ™ sobie na Hondzie CBR 600 F4 ?

Na F4 jeździ się o wiele łatwiej niż na XJ, skręca zamiast się zginać
jak to ma XJota w zwyczaju, sama jedzie prosto, niezależnie od prędkości. Zawieszenie, hamulce, są o wiele lepsze, moc dupy nie urywa,
żeby ją poczuć ;) trzeba utrzymywać obroty powyżej 9k. Można zmieniać
biegi w okolicach 6k i mieć bardzo spokojny i dobrze prowadzący się lekki motocykl.
Jedyne co Ci grozi to nadmiar ekscytacji spowodowany tym, że to co na
XJ wymagało uwagi, planowania, na F4 "robi się samo". Jeśli uznasz że
nagle stałeś się zajebisty, najszybszy i wszystko już umiesz, to bardzo
rośnie szansa na bliskie spotkanie z jakimś elementem krajobrazu, lub
pojazdem. Jak w skrócie napisał Doktorski, uwaga na ułańską fantazję.
A i na jedynce pojedzie 100, XJota zdaje się wymagała do tego trójki.

Na tak postawione pytanie jest tylko jedna odpowiedź - może.

Nikt z nas Cię nie zna, nie wiemy jak jeździsz, czy ogarniasz itepe. Pewną podpowiedzią byłaby informacja ile km na moto zrobiłeś, czy brałeś udział w jakichś szkoleniach doskonalących itd, ale nadal byłaby to informacja niepełna więc nikt przy zdrowych zmysłach nie powie "tak" lub "nie". XJ 600 występowały w różnych wersjach mocowych, od 34 do 61 KM, więc i doświadczenie na na nich zdobyte będzie się różnić.

I na tej podstawie byś mu fachowo doradził? Respect.

Zapytaj jakiegoś doświadczonego kolegę z którym miałeś okazję jeździć, ale i tak będziesz musiał odpowiedzieć sobie sam - Twój wybór, Twoja odpowiedzialność. Jeśli będziesz się motocykla bał, będziesz popełniał błędy, więc pierwsze pytanie powinno brzmieć "Czy jestem gotowy na zmianę i z jakiego powodu". Jeśli XJ nadal umie więcej niż Ty a chcesz zmienić bo już Ci się znudziła, ma za mało punktów do lansu albo koledzy się śmieją to to na pewno dobre powody nie są, ale jeśli czujesz że ogarniasz i możesz więcej to zmieniaj, bo będziesz miał większą radochę z jazdy. Wg dzisiejszych standardów F4 to sport-sport-turystyk a nie typowa maszyna sportowa. Czyli dobrze jeździ, ale nie jest jadowita.

No to jest z sensem, ale sądzę że jeśli się chce pomóc pytajnikowi, to lepiej opisać subiektywnie różnice między tymi motocyklami, czy własne wrażenia z przesiadki, zamiast dywagować o rozterkach emocjonalnych.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-06-29 12:55:26
Autor: duddits
HondaCBR - drugie moto
On 29.06.2012 12:08, kakmar wrote:

Na F4 jeździ się o wiele łatwiej niż na XJ, skręca zamiast się zginać
jak to ma XJota w zwyczaju, sama jedzie prosto, niezależnie od
prędkości. Zawieszenie, hamulce, są o wiele lepsze, moc dupy nie urywa,

Zgina? Ciekawe, ja pamiętam że XJ skręcała całkiem normalnie. To są po prostu różne motocykle. Jeśli ja miałbym wybierać to wziąłbym XJ do codziennego użytku a F4 pewnie obrałbym ze zbędnych detali i przeznaczył na tor :)

[..]
I na tej podstawie byś mu fachowo doradził? Respect.

No Ty coś o jakimś zginaniu pisałeś powyżej, nie jestem pewien czy to się kwalifikuje pod "fachową poradę" :)

[..]
No to jest z sensem, ale sądzę że jeśli się chce pomóc pytajnikowi, to
lepiej opisać subiektywnie różnice między tymi motocyklami, czy własne
wrażenia z przesiadki, zamiast dywagować o rozterkach emocjonalnych.

Tak szczerze? To sobie podyskutować można. Nie za wiele dla pytającego z tego wyniknie dopóki sam się nie przymierzy i nie pojeździ.

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-06-29 16:15:25
Autor: kakmar
HondaCBR - drugie moto
Dnia 29.06.2012 duddits <pawel@NOSPAM.gomoto.tv> napisał/a:

Zgina? Ciekawe, ja pamiętam że XJ skręcała całkiem normalnie.

To normalnie, to zależy co się uważa za normę, XJ600 91'+ nie skręca dobrze, zwłaszcza przy większych prędkościach. Nie wiem jak te z dwiema
tarczami i poprawionym zawieszeniem po 98', ale pierwsze roczniki wymagały od kierownika sporo uwagi.
To są po prostu różne motocykle. Jeśli ja miałbym wybierać to wziąłbym XJ do codziennego użytku a F4 pewnie obrałbym ze zbędnych detali i przeznaczył na tor :)

Piszesz o cbr600f, czy cbr600rr? bo to wbrew pozorom dość różne motocykle,
zwłaszcza zza kierownicy. 600f popularnie nazywana F4, to mały motocykl sportowo-turystyczny, gdzie ten sport to bardziej marketing. XJota przy niej nie ma żadnych zalet, nawet miejsca dla kierownika jest więcej w CBR.

No Ty coś o jakimś zginaniu pisałeś powyżej, nie jestem pewien czy to się kwalifikuje pod "fachową poradę" :)

OK, XJ600S 93' miała niestabilne zawieszenie, bujała się i wężykowała
w szybszych zakrętach i w okolicach maksymalnej przy jeździe na wprost.
Była bardzo wrażliwa na wszelkie nierówności, była niestabilna podczas hamowania, zawieszenie też wtedy bardzo łatwo dobijało. Przejeździłem na takiej 3 komplety opon i trochę kombinacji przy zawieszeniu, progresywne sprężyny, gęstszy ojej, itp. Wiele to nie zmieniło. XJ to kwintesencja motocykla budżetowego, gdzie oszczędzano na wszystkim.
Fakt że jeździ i się raczej nie psuje.
Tak szczerze? To sobie podyskutować można. Nie za wiele dla pytającego z tego wyniknie dopóki sam się nie przymierzy i nie pojeździ.

Owszem, w ten sposób można wszelkie dyskusje sprowadzić do dupy.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-06-29 20:20:35
Autor: duddits
HondaCBR - drugie moto
W dniu 2012-06-29 18:15, kakmar pisze:
Piszesz o cbr600f, czy cbr600rr? bo to wbrew pozorom dość różne motocykle,
zwłaszcza zza kierownicy. 600f popularnie nazywana F4, to mały motocykl
sportowo-turystyczny, gdzie ten sport to bardziej marketing. XJota przy
niej nie ma żadnych zalet, nawet miejsca dla kierownika jest więcej w CBR.

Oczywiście, że o F, no przecież na ten temat toczy się tu dyskusja :) Bez przesady, eFka to nie RR.

No Ty coś o jakimś zginaniu pisałeś powyżej, nie jestem pewien czy to
siÄ™ kwalifikuje pod "fachowÄ… poradÄ™" :)

OK, XJ600S 93' miała niestabilne zawieszenie, bujała się i wężykowała
w szybszych zakrętach i w okolicach maksymalnej przy jeździe na wprost.
Była bardzo wrażliwa na wszelkie nierówności, była niestabilna podczas
hamowania, zawieszenie też wtedy bardzo łatwo dobijało. Przejeździłem
na takiej 3 komplety opon i trochÄ™ kombinacji przy zawieszeniu,
progresywne sprężyny, gęstszy ojej, itp. Wiele to nie zmieniło.
XJ to kwintesencja motocykla budżetowego, gdzie oszczędzano na wszystkim.
Fakt że jeździ i się raczej nie psuje.

No to wszystko jasne, ja pisałem o nieco młodszym roczniku i wersji: XJ6. Powyższych chorób nie stwierdziłem, ale nie przejeździłem nią dużo.
Powiedziałbym nawet, że bliżej nowej (ca. 2006 w górę) XJ do małego Fazera, który próbuje być takim motocyklem do wszystkiego.

Tak szczerze? To sobie podyskutować można. Nie za wiele dla pytającego z
tego wyniknie dopóki sam się nie przymierzy i nie pojeździ.

Owszem, w ten sposób można wszelkie dyskusje sprowadzić do dupy.

Zaraz tam sprowadzić. Warto dyskutować i poznawać inne punkty widzenia, ale na koniec i tak samemu się podejmuje decyzje niekoniecznie w oparciu o te merytoryczne przesłanki, które pojawiły się w wątku. Zwłaszcza jest to prawdziwe w przypadku motocykli, które spora część osób kupuje wyłącznie dla jakiejś tam rozrywki :)

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-06-29 13:02:25
Autor: Magic
HondaCBR - drugie moto
W dniu 2012-06-29 12:08, kakmar pisze:
Dnia 29.06.2012 Magic<maciejsajeckiCIACH@wp.pl>  napisaÅ‚/a:

Zapytaj jakiegoś doświadczonego kolegę z którym miałeś okazję jeździć,
ale i tak będziesz musiał odpowiedzieć sobie sam - Twój wybór, Twoja
odpowiedzialność. Jeśli będziesz się motocykla bał, będziesz popełniał
błędy, więc pierwsze pytanie powinno brzmieć "Czy jestem gotowy na
zmianę i z jakiego powodu". Jeśli XJ nadal umie więcej niż Ty a chcesz
zmienić bo już Ci się znudziła, ma za mało punktów do lansu albo koledzy
się śmieją to to na pewno dobre powody nie są, ale jeśli czujesz że
ogarniasz i możesz więcej to zmieniaj, bo będziesz miał większą radochę
z jazdy. Wg dzisiejszych standardów F4 to sport-sport-turystyk a nie
typowa maszyna sportowa. Czyli dobrze jeździ, ale nie jest jadowita.

No to jest z sensem, ale sądzę że jeśli się chce pomóc pytajnikowi, to
lepiej opisać subiektywnie różnice między tymi motocyklami, czy własne
wrażenia z przesiadki, zamiast dywagować o rozterkach emocjonalnych.


Każdy pomaga jak umie :) Motocykl nie ma rozterek emocjonalnych, kierownik tak. Motocykl da radę, pytanie czy kierownik też.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2012-06-29 13:22:20
Autor: maryano85
HondaCBR - drugie moto
dziêki za odpowiedzi;

je¿eli chodzi o moc to by³a to XJ600 61KM; czy mnie znudzi³a? chyba tak, jest ciê¿ka, stara, ma³o zwrotna - wiêc to s± chyba ogólne powody zmiany na inny, zawsze podoba³y mi siê "golasy" ale brak owiewki na d³u¿sz± metê jest mêcz±cy, a po mie¶ci latam rzadko, wolê trasy rozwa¿am jeszcze Horneta 600 i SV 650; nie chodzi tu raczej o lans, bardzo powa¿nie podchodzê do jazdy, by³em kierowc± ciê¿arówki i wiem co to odpowiedzialno¶æ na drodze za czyje¶ ¿ycie;


kwestia czy dam radê opanowaæ Cebrê? mia³em z ni± styczno¶æ tylko kilka razy i raz je¼dzi³em, ogólnie bardzo pozytywnie oceniam,
ale czy mój brak do¶wiadczenia mnie nie zgubi...hmmm

--
Wys³ano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2012-06-29 13:57:33
Autor: Piotr Klimek
HondaCBR - drugie moto
Dnia (Fri, 29 Jun 2012 13:22:20 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za maryano85
wyklawiaturowal co nastepuje:

dziêki za odpowiedzi;

[...]

kwestia czy dam radê opanowaæ Cebrê? mia³em z ni± styczno¶æ tylko kilka razy i raz je¼dzi³em, ogólnie bardzo pozytywnie oceniam,
ale czy mój brak do¶wiadczenia mnie nie zgubi...hmmm

Brzmisz rozs±dnie - dasz sobie radê. W koñcu kiedy¶ trzeba si±¶æ na te
100KM a sezon na XJ to moim zdaniem wystarczaj±ce do¶wiadczenie. ¯eby Ci
dodatkowo nam±ciæ to powiem, ¿e moim zdaniem SV650 to fajniejszy motocykl ni¿ CBR :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-06-29 16:11:23
Autor: Marcin N
HondaCBR - drugie moto
W dniu 2012-06-29 15:22, maryano85 pisze:

je¿eli chodzi o moc to by³a to XJ600 61KM; czy mnie znudzi³a? chyba tak,
jest ciê¿ka, stara, ma³o zwrotna (...)

Potrenuj na parkingu.
Kumpel na takim ma³ozwrotnym i ciê¿kim XJ600 je¼dzi najlepiej z ca³ego towarzystwa trenuj±cego gymkhanê.

A co do wiêkszego motocykla - kupuj i nie pytaj. Bardziej gotowy nie bêdziesz.

--
MN

HondaCBR - drugie moto

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona