Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Hornet wypluwa p³yn ch³odiczy

Hornet wypluwa p³yn ch³odiczy

Data: 2011-06-14 07:46:28
Autor: Kazik
Hornet wypluwa p³yn ch³odiczy
Witam grupê,

Mam pytanko do bardziej do¶wiadczonych. Ostatnio Hornet 600 jak dostanie temperatury to wypluwa mi p³yn ch³odniczy przez korek. Co to mo¿e byæ? Podejrzewam pompe wody, ale nie wiem jak sprawdziæ czy dzia³a prawid³owo. Co oprócz pompy mo¿e byæ co¶ nie tak i jak ewentualnie to sprawdziæ?

Pozdrawiam,
Kazik

Data: 2011-06-14 05:35:46
Autor: Kefir
Hornet wypluwa p³yn ch³odiczy
Elou!
On Jun 14, 7:46 am, "Kazik" <ka...@kkk.pl> wrote:
Witam grupê,

Mam pytanko do bardziej do¶wiadczonych. Ostatnio Hornet 600 jak dostanie
temperatury to wypluwa mi p³yn ch³odniczy przez korek. Co to mo¿e byæ?
Podejrzewam pompe wody, ale nie wiem jak sprawdziæ czy dzia³a prawid³owo. Co
oprócz pompy mo¿e byæ co¶ nie tak i jak ewentualnie to sprawdziæ?

Plyn uzupelnij starannnie, odpowietrzajac, po przestygnieciu silnika.
Zanim dasz sie namowic na sciaganie glowicy KONIECZNIE wymien korek i
potestuj. Kup porzadny.

--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST955 XT660X Tiger955

Data: 2011-06-14 08:09:59
Autor: juhass
Hornet wypluwa p³yn ch³odiczy
W dniu 2011-06-14 07:46, Kazik pisze:
  do bardziej do¶wiadczonych. Ostatnio Hornet 600 jak dostanie
temperatury to wypluwa mi p³yn ch³odniczy przez korek. Co to mo¿e byæ?
Podejrzewam pompe wody, ale nie wiem jak sprawdziæ czy dzia³a prawid³owo. Co
oprócz pompy mo¿e byæ co¶ nie tak i jak ewentualnie to sprawdziæ?

Je¶li dzieje siê tak po do¶æ forsownej je¼dzie, to podejrzewaæ mo¿na jeszcze uszczelkê pod g³owic± (czê¶ciej), lub pêkniêcie owej (na szczê¶cie rzadko). Przedmuchy z cylindrów dostaj± siê do uk³adu ch³odz±cego i wywala p³yn.

--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice/trzebinia

Data: 2011-06-14 09:47:20
Autor: Kazik
Hornet wypluwa p³yn ch³odiczy

U¿ytkownik "juhass" <juchass@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:it6tvj$4r8$1usenet.news.interia.pl...
Je¶li dzieje siê tak po do¶æ forsownej je¼dzie, to podejrzewaæ mo¿na jeszcze uszczelkê pod g³owic± (czê¶ciej), lub pêkniêcie owej (na szczê¶cie rzadko). Przedmuchy z cylindrów dostaj± siê do uk³adu ch³odz±cego i wywala p³yn.

Na szczescie(chyba) nie, bo przy szybszej jezdzie temperatura trzyma sie w polowie i nie wywala p³ynu. Dopiero jak siê zatrzymam(np. ¶wiat³a) to temperatura ro¶nie i wywala mi p³yn. Próbowa³em ju¿ odpowietrzyæ - w³±czy³em go z otwartym korkiem i dolewa³em p³ynu przy pracuj±cym silniku. Po dodaniu gazu zaczê³o czasem bulgotaæ, wtedy uzupe³ni³em p³yn, ale nie pomog³o.

Pozdrawiam,
Kazik.

Data: 2011-06-14 08:36:08
Autor: kakmar
Hornet wypluwa p³yn ch³odiczy
Dnia 14.06.2011 Kazik <kazik@kkk.pl> napisał/a:

Na szczescie(chyba) nie, bo przy szybszej jezdzie temperatura trzyma sie w polowie i nie wywala p³ynu. Dopiero jak siê zatrzymam(np. ¶wiat³a) to temperatura ro¶nie i wywala mi p³yn. Próbowa³em ju¿ odpowietrzyæ - w³±czy³em go z otwartym korkiem i dolewa³em p³ynu przy pracuj±cym silniku. Po dodaniu gazu zaczê³o czasem bulgotaæ, wtedy uzupe³ni³em p³yn, ale nie pomog³o.

A wiatrak działa? I może wymień ten płyn, może jest tam coś co się zbyt szybko zaczyna gotować.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-06-14 12:19:25
Autor: Kazik
Hornet wypluwa p3yn ch3odiczy

U¿ytkownik "kakmar" <kakmar+sp@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:it76ho$bv4$1news.onet.pl...
A wiatrak dzia³a? I mo¿e wymieñ ten p³yn, mo¿e jest tam co¶ co siê zbyt
szybko zaczyna gotowaæ.
Wiatrak dzia³a. Wczesniej potrafil wychlodzic plyn i sie wylaczyc. Teraz nie :)

Pozdrawiam,
Kazik.

Data: 2011-06-14 14:25:20
Autor: Mystik
Hornet wypluwa p�yn ch�odiczy
Cześć

W dniu 2011-06-14 09:47, Kazik pisze:

Na szczescie(chyba) nie, bo przy szybszej jezdzie temperatura trzyma sie w
polowie i nie wywala p�ynu. Dopiero jak si� zatrzymam(np. �wiat�a) to
temperatura ro�nie i wywala mi p�yn. Pr�bowa�em ju� odpowietrzy� - w��czy�em
go z otwartym korkiem i dolewa�em p�ynu przy pracuj�cym silniku. Po dodaniu
gazu zacz�o czasem bulgota�, wtedy uzupe�ni�em p�yn, ale nie pomog�o.

1. Sprawdź sam korek. Jak Cię stać, to po prostu go wymień.
2. Termostat. Jak szybko rośnie Ci temperatura na postoju? Jeżeli bardzo szybko, to trzeba wymontować termostat i sprawdzić w garnku czy się otwiera.
3. Chłodnica. Może jest częściowo zatkana? Albo po prostu brudna w pień. Trzeba wymontować i przedmuchać/umyć.

I wszystko powyżej powinno załatwić sprawę, z wyjątkiem tych bąbelków. Jeżeli cały czas pojawiają się bąbelki przy korku chłodnicy, to trzeba się zastanowić, skąd mogą się brać. A niestety, jednym z najczęstszych przyczyn jest ta nieszczęsna uszczelka pod głowicą :(.

pozdr.
Mystik - który ostatnio poznał cały układ chłodniczy FJR od podszewki :).

Data: 2011-06-14 11:37:29
Autor: moonraker
Hornet wypluwa p�yn ch�odiczy
W dniu 2011-06-14 07:46, Kazik pisze:
Witam grup�,

Mam pytanko do bardziej do�wiadczonych. Ostatnio Hornet 600 jak dostanie
temperatury to wypluwa mi p�yn ch�odniczy przez korek. Co to mo�e by�?
Podejrzewam pompe wody, ale nie wiem jak sprawdzi� czy dzia�a prawid�owo. Co
opr�cz pompy mo�e by� co� nie tak i jak ewentualnie to sprawdzi�?

Pozdrawiam,
Kazik



Wypluwa ci płyn chłodniczy przez korek do zbiorniczka wyrównawczego?
Jeżeli tak to sprawdź stan uszczelek w samym korku, może po prostu "puszczają". W motocyklu jest ciśnieniowy układ chłodzenia i jak jest nieszczelność to chłodziwo zaczyna się gotować w niższej temp.

--
Pozdrawiam
moonraker
Stara CZ i DRZ
http://bikepics.com/members/moonraker/

Data: 2011-06-14 06:57:13
Autor: amos
Hornet wypluwa p yn ch odiczy
On 14 Cze, 11:37, moonraker <moonra...@epf.pl> wrote:
Wypluwa ci p³yn ch³odniczy przez korek do zbiorniczka wyrównawczego?
Je¿eli tak to sprawd¼ stan uszczelek w samym korku, mo¿e po prostu
"puszczaj±". W motocyklu jest ci¶nieniowy uk³ad ch³odzenia i jak jest
nieszczelno¶æ to ch³odziwo zaczyna siê gotowaæ w ni¿szej temp..

Przy okazji podczepie sie z pytaniem. Co nalezy zrobic gdy podczas
dojezdzania na miejsce docelowe, tuz przed zaparkowaniem wlacza sie
wentylator chlodnicy?

Zostawic na wolnych obrotach do czasu wylaczenia sie wentylatora, czy
poprostu zgasic?

Po zgaszeniu wentylator przestaje dzialac, jak sie domyslam aby nie
zabic akumulatora. W samochodzie wciaz sie kreci do czasu uzyskania
dopuszczalnej temperatry ukladu.

--
zdrowka
amos

Data: 2011-06-14 21:07:57
Autor: kakmar
Hornet wypluwa p yn ch odiczy
Dnia 14.06.2011 amos <gwojciula@gmail.com> napisał/a:
Przy okazji podczepie sie z pytaniem. Co nalezy zrobic gdy podczas
dojezdzania na miejsce docelowe, tuz przed zaparkowaniem wlacza sie
wentylator chlodnicy?

Zostawic na wolnych obrotach do czasu wylaczenia sie wentylatora, czy
poprostu zgasic?

Zgasić, wyłączając silnik, wyłączasz pompę wody.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-06-15 11:56:50
Autor: juhass
Hornet wypluwa p yn ch odiczy
W dniu 2011-06-14 23:07, kakmar pisze:
(..)
Zostawic na wolnych obrotach do czasu wylaczenia sie wentylatora, czy
poprostu zgasic?

Zgasić, wyłączając silnik, wyłączasz pompę wody.


Ja tam zwykle pozwalam mu się wychłodzić, no chyba że się spieszę. Samo zgaszenie silnika przy pracującym wentylatorze niewiele daje, bo płyn nie cyrkuluje w układzie. Pozostawienie w silniku płynu o temperaturze ponad 100 stopni chyba nie jest szczególnie szkodliwe?
Można teoretyzować, że wyłączenie silnika z płynem o wysokiej temperaturze może spowodować jego zagotowanie (w skutek spadku ciśnienia w układzie), ale się z tym nie spotkałem.
Zresztą zamiast teoretyzować- chodźmy polatać :D


--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice/trzebinia

Data: 2011-06-15 10:03:18
Autor: AZ
Hornet wypluwa p yn ch odiczy
On 2011-06-15, juhass <juchass@poczta.fm> wrote:

Zgasić, wyłączając silnik, wyłączasz pompę wody.


Ja tam zwykle pozwalam mu się wychłodzić, no chyba że się spieszę. Samo zgaszenie silnika przy pracującym wentylatorze niewiele daje, bo płyn nie cyrkuluje w układzie. Pozostawienie w silniku płynu o temperaturze ponad 100 stopni chyba nie jest szczególnie szkodliwe?
Można teoretyzować, że wyłączenie silnika z płynem o wysokiej temperaturze może spowodować jego zagotowanie (w skutek spadku ciśnienia w układzie), ale się z tym nie spotkałem.
Zresztą zamiast teoretyzować- chodźmy polatać :D

Nie zmienia to nic, te pare stopni spadnie w kilka minut po zgaszeniu. A
czemu mialo by byc szkodliwe? Przy wylaczeniu silnika nie spada przeciez
cisnienie, cisnienia nie generuje pompa tylko powstaje ono na skutek
rozszerzalnosci plynu pod wplywem ciepla.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-06-14 12:28:29
Autor: Kazik
Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy

U¿ytkownik "moonraker" <moonraker@epf.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:it7a4u$phr$1inews.gazeta.pl...


Wypluwa ci p³yn ch³odniczy przez korek do zbiorniczka wyrównawczego?

Nie, nie. Przez ten glowny korek na ch³odnicy.


Pozdrawiam,
Kazik.

Data: 2011-06-14 12:42:32
Autor: wsk125
Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy
W dniu 2011-06-14 12:28, Kazik pisze:
U¿ytkownik "moonraker"<moonraker@epf.pl>  napisa³ w wiadomo¶ci
news:it7a4u$phr$1inews.gazeta.pl...


Wypluwa ci p³yn ch³odniczy przez korek do zbiorniczka wyrównawczego?

Nie, nie. Przez ten glowny korek na ch³odnicy.


Pozdrawiam,
Kazik.




Mo¿e termostat - nie puszcza wody z ch³odnicy do obiegu. W trakcie jazdy pêd powietrza zdo³a wych³odziæ silnik - na postoju ju¿ nie...

Sprawd¼ termostat.

-- -
Marcin
TT900
wroc

Data: 2011-06-14 06:59:21
Autor: amos
Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy
On 14 Cze, 12:42, wsk125 <marcinczu_wytnij...@poczta.onet.pl> wrote:
Mo¿e termostat - nie puszcza wody z ch³odnicy do obiegu. W trakcie jazdy
pêd powietrza zdo³a wych³odziæ silnik - na postoju ju¿ nie...

A nie jest przypadkiem tak, ze zepsuty termostat nie domyka ukladu?

--
amos

Data: 2011-06-14 14:20:04
Autor: AZ
Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy
On 2011-06-14, amos <gwojciula@gmail.com> wrote:

A nie jest przypadkiem tak, ze zepsuty termostat nie domyka ukladu?

Jak sie zatnie to moze tak byc - mialem tak w aucie, ale zdarza sie tez
ze sie nie otwiera. Tytus moze cos o tym powiedziec.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-06-14 15:58:21
Autor: TaDzik
Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy
W dniu 14-06-2011 12:42, wsk125 pisze:
Sprawd¼ termostat.
Te¿ to mia³em proponowaæ,
sprawd¼
albo go w ogóle wywal na jaki¶ czas (w koñcu lato mamy) :)

--
Pozdro
TaDzik

Data: 2011-06-14 12:59:16
Autor: moonraker
Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy
W dniu 2011-06-14 12:28, Kazik pisze:
U�ytkownik "moonraker"<moonraker@epf.pl>  napisa� w wiadomo�ci
news:it7a4u$phr$1inews.gazeta.pl...


Wypluwa ci p�yn ch�odniczy przez korek do zbiorniczka wyr�wnawczego?

Nie, nie. Przez ten glowny korek na ch�odnicy.


Ale w okolicy korka jest przewód odprowadzający płyn do zbiorniczka? Nie pamiętam jak to tam wygląda ale nadmiar płynu powinien chyba wędrować do zbiorniczka a nie w atmosferę? Może masz nieszczelny korek?
--
Pozdrawiam
moonraker
Stara CZ i DRZ
http://bikepics.com/members/moonraker/

Data: 2011-06-14 14:27:19
Autor: Kazik
Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy

U¿ytkownik "moonraker" <moonraker@epf.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:it7eu9$dm8$1inews.gazeta.pl...
Ale w okolicy korka jest przewód odprowadzaj±cy p³yn do zbiorniczka? Nie pamiêtam jak to tam wygl±da ale nadmiar p³ynu powinien chyba wêdrowaæ do zbiorniczka a nie w atmosferê? Mo¿e masz nieszczelny korek?

Dok³adnie. Jest wê¿yk, wiêc sytuacja jest do¶æ dziwna, a jeszcze dziwniejsza ¿e jak wywali mi p³yn to w zbiorniczku wyrównawczym jest ci±gle tyle samo p³ynu i nie sp³ywa mi do ch³odnicy. Wê¿yk dro¿ny, bo dmucha³em lekko pompk± i bulgota³o w zbiorniczku wyrównawczym. Sprawdze jeszcze ten korek i jak kolega wsk125 mi poradzi³ termostat. Sporo rzeczy tam mo¿e byæ ¼le ;/

Dziêki za pomoc :)

Data: 2011-06-15 10:46:03
Autor: moonraker
Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy
W dniu 2011-06-14 14:27, Kazik pisze:
U�ytkownik "moonraker"<moonraker@epf.pl>  napisa� w wiadomo�ci
news:it7eu9$dm8$1inews.gazeta.pl...
Ale w okolicy korka jest przew�d odprowadzaj�cy p�yn do zbiorniczka? Nie
pami�tam jak to tam wygl�da ale nadmiar p�ynu powinien chyba w�drowa� do
zbiorniczka a nie w atmosfer�? Mo�e masz nieszczelny korek?

Dok�adnie. Jest w�yk, wi�c sytuacja jest do�� dziwna, a jeszcze dziwniejsza
�e jak wywali mi p�yn to w zbiorniczku wyr�wnawczym jest ci�gle tyle samo
p�ynu i nie sp�ywa mi do ch�odnicy. W�yk dro�ny, bo dmucha�em lekko pompk�
i bulgota�o w zbiorniczku wyr�wnawczym. Sprawdze jeszcze ten korek i jak
kolega wsk125 mi poradzi� termostat. Sporo rzeczy tam mo�e by� �le ;/

Obstawiam że wymiana korka załatwi sprawę. Być może że wystarczy wymiana uszczelki tej największej która jest między tym za co trzymasz odkręcając korek a chłodnicą. Bo wszyscy myślą że " korek jak korek co się może zepsuć w korku?", ale jak się przyjrzeć dokładnie są w nim 2 zawory, które regulują ilość płynu w układzie chłodzenia.

--
Pozdrawiam
moonraker
Stara CZ i DRZ
http://bikepics.com/members/moonraker/

Hornet wypluwa p³yn ch³odiczy

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona