Horst Köhler - przyjaciel Polaków...

Data: 2009-07-13 11:41:01
Autor: Tzva Adonai
Horst Köhler - przyjaciel Polaków...
.... zasugerował, że Powiernictwo Pruskie poniesie wkrótce klęskę przed
Europejskim Trybunałem Praw Człowieka... Jego sugestię należy
traktować jako stwierdzenie faktu...

***

Horst Köhler: Moi rodzice pochodzili z Besarabii w Rumunii. Naziści
przesiedlili ich do Polski - właśnie do Skierbieszowa. Musieli później
stamtąd uciekać, gdy ze wschodu nadeszła Armia Czerwona. Dotarli do
Lipska, wschodnioniemieckiego miasta, które znalazło się w rosyjskiej
strefie okupacyjnej. Żyliśmy tam jako chłopi. W Wielkanoc 1953 r.
postanowili uciec na Zachód. Tak więc trzykrotnie w swoim życiu moi
rodzice zaczynali od zera. Co to dla mnie oznacza? To, że Niemcy nigdy
więcej nie mogą rozpocząć wojny. Musimy uznać niemiecką
odpowiedzialność za zbrodnie nazistów i mają obowiązek poświęcać się
na rzecz jednoczenia Europy. Właśnie przez moje pochodzenie tak bardzo
zależy mi na stosunkach z Polską i polsko-niemieckim pojednaniu

[...]

Być może nie zawsze uderza się w Niemczech we właściwy ton. (...)
Cieszę się, że w Niemczech nie istnieje żadna licząca się siła
polityczna, która chciałaby pisać historię na nowo. Cieszy mnie też
to, że także Związek Wypędzonych w jasno zdystansował się od tzw.
"Powiernictwa Pruskiego" i jego roszczeń [ co do nieruchomości
pozostawionych przez wypędzonych w Polsce] . Jestem w stanie
zrozumieć, że pozew tego niewielkiego prywatnego stowarzyszenia
wysłany do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka swego czasu poruszył
polską opinię publiczną. Życzyłbym sobie jednak, aby fakt odrzucenia
tego pozwu przez Trybunał również wywołał szeroki oddźwięk.

http://wyborcza.pl/1,75248,6813644,Prezydent_Niemiec__Urodzilem_sie_w_Polsce__ale_nie.html

Horst Köhler - przyjaciel Polaków...