How to track your bike in case of theft using your smartphone?

Data: 2016-09-14 10:17:50
Autor: ąćęłńóśźż
How to track your bike in case of theft using your smartphone?
Data: 2016-09-14 01:46:59
Autor: rmikke
How to track your bike in case of theft using your smartphone?
W dniu środa, 14 września 2016 10:17:57 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Całkiem niezłe:
http://improved-lifestyles.com/trackr/track-your-bike.html

Jakoś się nie chwalą sposobem działania, a od tego zależy, jakie z tym
wiążą się problemy.

Jeśli to odbiornik GPS, podający pozycję przez sieć komórkową (tak jak iPhone),
to co z baterią i jakimś abonamentem GSM?

Jeśli to tylko tag BT4 (a tak by sugerowała konieczność parowania),
to telefon będzie tylko wiedział, gdzie ostatnio "widział" tag.

Istnieją jeszcze rozwiązania pośrednie, "społecznościowe" - tag BT4,
który zgłasza się każdemu telefonowi wyposażonemu w aplikację,
a już telefon "donosi" gdzie widział tag. Działanie zależy od tego,
ile jest w okolicy telefonów z aplikacją...

Data: 2016-09-14 14:01:23
Autor: AL
On 2016-09-14 10:46, rmikke wrote:
[...]

czyli to coś takiego jak ten startup (tylko, że schowany)
http://www.lokalizacja.info/pl/rynek-masowy/tech/raczki-roweru-zaprowadza-do-celu.html

Więc bedzie dobry o ile będzie duża społeczność go używająca.
Inaczej to taki bajer.

(rączki przynajmniej można wykorzystać jako sygnalizator 'gps')

Data: 2016-09-14 14:19:22
Autor: re
How to track your bike in case of theft using your smartphone?

Użytkownik "rmikke"

Całkiem niezłe:
http://improved-lifestyles.com/trackr/track-your-bike.html

Jakoś się nie chwalą sposobem działania, a od tego zależy, jakie z tym
wiążą się problemy.
-- -
Ale gdzie się nie chwalą ? Zajrzyj na witrynę urządzenia a nie zajawki.

Jeśli to tylko tag BT4 (a tak by sugerowała konieczność parowania),
to telefon będzie tylko wiedział, gdzie ostatnio "widział" tag.
-- -
No tak -> http://niusy.pl/9te -> The Details
"
Diameter: 31mm

Thickness: 3.5mm

Battery Life: Up to 1 year

Battery Type: Replaceable CR1620 Battery

Device Ringer Volume: Up to 85dB

Connectivity: Bluetooth 4.0 (Bluetooth Low Energy)

Device Compatibility:
oDevices with iOS 8 & up
oAndroid 4.4 & Later with Bluetooth Low Energy
oWorks World Wide
"

Adresy ?

Data: 2016-09-14 06:04:58
Autor: rmikke
How to track your bike in case of theft using your smartphone?
W dniu środa, 14 września 2016 14:19:35 UTC+2 użytkownik re napisał:
Użytkownik "rmikke"

[...]

Choćby wymienione w tym wątku smrtGRiPS:
http://www.lokalizacja.info/pl/rynek-masowy/tech/raczki-roweru-zaprowadza-do-celu.html#.V9lKMKJuNzY

Data: 2016-09-15 00:37:04
Autor: re
[...]

A co to ma wspólnego ? :-)

Mnie o systemy śledzenia chodzi. Bo koncepcja łapania tych BT wydaje się bardzo interesująca i jednocześnie niebezpieczna.

Data: 2016-09-15 02:59:36
Autor: rmikke
How to track your bike in case of theft using your smartphone?
W dniu czwartek, 15 września 2016 00:37:16 UTC+2 użytkownik re napisał:
Użytkownik "rmikke"

> [...]

Mnie o systemy śledzenia chodzi. Bo koncepcja łapania tych BT wydaje się bardzo interesująca i jednocześnie niebezpieczna.

Zrozumiałem, że pytasz o przykłady takiego pośredniego, społecznościowego
śledzenia po tagu BT. To jest przykład.

Jeśli źle zrozumiałem, to przepraszam, doprecyzuj pytanie.

Data: 2016-09-15 17:47:35
Autor: re
> [...]

Mnie o systemy śledzenia chodzi. Bo koncepcja łapania tych BT wydaje się
bardzo interesująca i jednocześnie niebezpieczna.

Ok, nie przeczytałem całości a tylko tytuł :-)

Data: 2016-09-14 06:12:34
Autor: rmikke
> [...]

wiążą się problemy.
-- -
Ale gdzie się nie chwalą ? Zajrzyj na witrynę urządzenia a nie zajawki.

Słusznie

Jeśli to tylko tag BT4 (a tak by sugerowała konieczność parowania),
to telefon będzie tylko wiedział, gdzie ostatnio "widział" tag.
-- -
No tak -> http://niusy.pl/9te -> The Details

....i ze strony urządzenia wychodzi, że to jest opcja trzecia:
Crowd GPS

Lost something? TrackR's item tracking network will help you find it.
When another TrackR user is within range of your lost item, you will receive a GPS update.

Data: 2016-09-15 00:46:28
Autor: re
[...]

29 dolarów to trochę dużo jak na prostego taga BT. Poza tym system zamknięty jest, nie ma np oprogramowania dla Windows Phone. Nie ma czegoś otwartego ?

Data: 2016-09-15 03:10:54
Autor: rmikke
How to track your bike in case of theft using your smartphone?
W dniu czwartek, 15 września 2016 00:46:40 UTC+2 użytkownik re napisał:
Użytkownik "rmikke"

> [...]

you will receive a GPS update.
-- -
29 dolarów to trochę dużo jak na prostego taga BT.

No to jest _odrobinkę_ więcej, niż prosty tag BT, on się musi jakoś
identyfikować każdemu urządzeniu z aplikacją. Dodatkowo zdaje się,
że urządzenie ma jakiś głośny brzęczyk i może coś tam jeszcze.

Poza tym system zamknięty jest, nie ma np oprogramowania dla Windows Phone. Nie ma czegoś otwartego ?

Nie wiem, nie wgłębiałem się w temat. Moim skromnym, nie ma siły żeby
takim systemem, nawet otwartym, dało się skutecznie namierzyć rower. Dopiero opracowanie otwartego _standardu_ używanego przez wiele aplikacji
może dać jakąś tam nadzieję na dostateczną gęstość aparatów z jakąś aplikacją
wykrywającą tag i zgłaszającą namiar.

Data: 2016-09-15 18:01:46
Autor: re
> [...]

identyfikować każdemu urządzeniu z aplikacją. Dodatkowo zdaje się,
że urządzenie ma jakiś głośny brzęczyk i może coś tam jeszcze.
Pierwsze trafienie
https://botland.com.pl/moduly-bluetooth/4505-core51822-ic-test-board.html

Jest dolar raza tańsze a zobacz co może.

[...]

Zależy od szczęścia. A przede wszystkim od wiedzy kradnącego, to radio można zakłócić, odnaleźć tag, zaekranować.

Dopiero opracowanie otwartego _standardu_ używanego przez wiele aplikacji
może dać jakąś tam nadzieję na dostateczną gęstość aparatów z jakąś aplikacją
wykrywającą tag i zgłaszającą namiar.
-- --
To na pewno. Dlatego właśnie pytam o coś bardziej otwartego.

Data: 2016-09-16 02:51:46
Autor: rmikke
How to track your bike in case of theft using your smartphone?
W dniu piątek, 16 września 2016 00:09:30 UTC+2 użytkownik re napisał:
Użytkownik "rmikke"

> [...]

https://botland.com.pl/moduly-bluetooth/4505-core51822-ic-test-board.html

Jest dolar raza tańsze a zobacz co może.

Podejrzewam, że w tym tagu siedzi podobny element.
Dodaj do tego guzik, brzęczyk, zrobiony programik,
w miarę pogodoodporną obudowę, zysk producenta, bateryjkę,
może jakąś marżę spraedawcy, podatki, pewnie wyjdzie podobnie.

> [...]

Zależy od szczęścia. A przede wszystkim od wiedzy kradnącego, to radio można zakłócić, odnaleźć tag, zaekranować.

To akurat dotyczy dowolnego urządzenia.

[...]

Rozumiem, ale jest jeszcze krok od otwarcia specyfikacji do uzgodnienia
i upowszechnienia standardu. Może się kiedyś doczekamy.

Data: 2016-09-14 11:35:45
Autor: Piotr Majka
W dniu 14.09.2016 o 10:17,  ąćęłńóśźż pisze:
Całkiem niezłe:
http://improved-lifestyles.com/trackr/track-your-bike.html

bluetooth crap. Proponuje przeczytać te pseudo-opinie stylizowane na fejbusowe komentarze - cóż za przypadek, że tak tematycznie ułożone, cóż za porządek - pytanie, odpowiedź.
Omijać szerokim łukiem.

How to track your bike in case of theft using your smartphone?