Huawei

Data: 2016-01-09 22:23:59
Autor: ALEX Alpha MR
Huawei
Właśnie nosiłem się z zamiarem kupna P8 Lite.
Mam Samsunga i jest w nim taki podkatalog, gdzie lądują wszelkie skróty do aplikacji i widgetów, zainstalowanych aplikacji. Jak zechcę to je wyciągnę na dowolny pulpit, a jak nie to czekają na użycie. Ale właśnie dziś jakaś panienka mi powiedziała, z logo Huawei na koszulce, że WSZYSTKIE zainstalowane aplikacje i widżety MUSZĄ wylądować na pulpicie. Brzmi to niedorzecznie. Może ktoś z użytkowników powiedzieć jak to jest?
Widget "odliczanie" mam uruchomiony 12 razy na jednym pulpicie, bo odliczają mi czas do różnych zdarzeń. Więc jak to jest z tymi widgetami?

--
ALEX Alpha MR
Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2016-01-09 23:32:09
Autor: Mirek Ptak
Huawei
W dniu 2016-01-09 o 22:23, ALEX Alpha MR pisze:
[...]

Zapewne taki jest firmowy launcher (miałem podobny w tablecie Lenovo), ale że nie mamy tu do czynienia z "najlepszym systemem mobilnym na świecie" ;) wystarczy zmienić launcher na inny (na przykład Nova) i już będzie "klasycznie" :)

Pozdrawiam - Mirek
PS.
Sprawdzić, czy nie miui (wg Opisu Android 5.0 więc OK)
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2016-01-10 00:33:51
Autor: P.B.
Huawei
Dnia Sat, 9 Jan 2016 22:23:59 +0100, ALEX Alpha MR napisa³(a):

W³a¶nie nosi³em siê z zamiarem kupna P8 Lite.
Mam Samsunga i jest w nim taki podkatalog, gdzie l±duj± wszelkie skróty do aplikacji i widgetów, zainstalowanych aplikacji. Jak zechcê to je wyci±gnê na dowolny pulpit, a jak nie to czekaj± na u¿ycie. Ale w³a¶nie dzi¶ jaka¶ panienka mi powiedzia³a, z logo Huawei na koszulce, ¿e WSZYSTKIE zainstalowane aplikacje i wid¿ety MUSZ¡ wyl±dowaæ na pulpicie. Brzmi to niedorzecznie. Mo¿e kto¶ z u¿ytkowników powiedzieæ jak to jest?
Widget "odliczanie" mam uruchomiony 12 razy na jednym pulpicie, bo odliczaj± mi czas do ró¿nych zdarzeñ. Wiêc jak to jest z tymi widgetami?

To prawda. W Huaweiach jest launcher EMUI, który udaje ca³kiem zgrabnie
iOS. Nie ma w nim drawera, czyli szufladki z aplikacjami znanej z
klasycznego Androida. Masz do wybory dwie opcje:  - przyzwyczaiæ siê. Ja wybra³em w³a¶nie t±. Mo¿na aplikacje pogrupowaæ w
foldery, co niepotrzebne ca³kiem ukryæ. Dla mnie okaza³o siê to ca³kiem
wygodne. - je¿eli nie chcesz siê przyzwyczajaæ, to mo¿na zainstalowaæ jaki¶ inny
launcher. Ja przez chwilê u¿ywa³em Apex w wersji Pro. Mnóstwo opcji
konfiguracji, klasyczny drawer. W sumie OK, ale mia³em wra¿enie, ¿e dzia³a
delikatnie wolniej ni¿ oryginalny producenta, a w praktyce u¿ywam kilku
aplikacji i dwóch wid¿etów, wiêc dla mnie ten oryginalny jest ca³kowicie
wystarczaj±cy. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-01-10 12:53:19
Autor: ALEX Alpha MR
Huawei
W dniu 10.01.2016 o 0:33, P.B. pisze:
Dnia Sat, 9 Jan 2016 22:23:59 +0100, ALEX Alpha MR napisał(a):

[...]

To prawda. W Huaweiach jest launcher EMUI, który udaje całkiem zgrabnie
iOS. Nie ma w nim drawera, czyli szufladki z aplikacjami znanej z
klasycznego Androida.
Masz do wybory dwie opcje:
- przyzwyczaić się. Ja wybrałem właśnie tą. Można aplikacje pogrupować w
foldery, co niepotrzebne całkiem ukryć. Dla mnie okazało się to całkiem
wygodne.

Też na to wpadłem. Tyle że skróty nie są problemem, tylko widżety. Można mieć ten sam widżet kilka razy na jednym pulpicie, albo różnych pulpitach? Np widżet Odliczanie mam wrzucony kilka razy na pulpit i pokazuje mi on liczbę dni do różnych wydarzeń. Bardzo przydatne dla mnie :-) A co się dzieje z programami które mają kilka/kilkanaście widgetów? Wszystkie lecą na pulpit?

- jeżeli nie chcesz się przyzwyczajać, to można zainstalować jakiś inny
launcher. Ja przez chwilę używałem Apex w wersji Pro. Mnóstwo opcji
konfiguracji, klasyczny drawer. W sumie OK, ale miałem wrażenie, że działa
delikatnie wolniej niż oryginalny producenta, a w praktyce używam kilku
aplikacji i dwóch widżetów, więc dla mnie ten oryginalny jest całkowicie
wystarczajÄ…cy.

Dzięki za podpowiedź, obu kolegom :-)

Data: 2016-01-10 15:39:23
Autor: P.B.
Huawei
Dnia Sun, 10 Jan 2016 12:53:19 +0100, ALEX Alpha MR napisa³(a):

Te¿ na to wpad³em. Tyle ¿e skróty nie s± problemem, tylko wid¿ety. Mo¿na mieæ ten sam wid¿et kilka razy na jednym pulpicie, albo ró¿nych pulpitach? Np wid¿et Odliczanie mam wrzucony kilka razy na pulpit i pokazuje mi on liczbê dni do ró¿nych wydarzeñ. Bardzo przydatne dla mnie :-) A co siê dzieje z programami które maj± kilka/kilkana¶cie widgetów? Wszystkie lec± na pulpit?

Obs³uga wid¿etów dzia³a jak w tradycyjnych launcherach. Automatycznie na
pulpicie l±duj± tylko ikony aplikacji i nie ma dedykowanej szuflady z
aplikacjami (mo¿na j± sobie zrobiæ jako folder i upchn±æ gdziekolwiek).
Wid¿ety mo¿na sobie umieszczaæ na pulpitach wed³ug w³asnego ¿yczenia. Same
siê nie pojawiaj±.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-01-10 16:23:43
Autor: ALEX Alpha MR
Huawei
W dniu 10.01.2016 o 15:39, P.B. pisze:

[...]
Wszystkie lecÄ… na pulpit?

Obsługa widżetów działa jak w tradycyjnych launcherach. Automatycznie na
pulpicie lÄ…dujÄ… tylko ikony aplikacji i nie ma dedykowanej szuflady z
aplikacjami (można ją sobie zrobić jako folder i upchnąć gdziekolwiek).
Widżety można sobie umieszczać na pulpitach według własnego życzenia. Same
siÄ™ nie pojawiajÄ….

A gdzie są widżety do wrzucenia na pulpit? Dziewczyna nie umiała powiedzieć.

Data: 2016-01-10 19:44:47
Autor: P.B.
Huawei
Dnia Sun, 10 Jan 2016 16:23:43 +0100, ALEX Alpha MR napisa³(a):

A gdzie s± wid¿ety do wrzucenia na pulpit? Dziewczyna nie umia³a powiedzieæ.

W P7 (EMUI 3,1) trzeba nacisn±æ i przytrzymaæ gdzie¶ na pustym miejscu
dowolnego pulpitu. Mo¿na wtedy zmieniæ tapetê, dodaæ wid¿et, dodaæ lub
usun±æ pulpit, zmieniæ animacjê przej¶cia miêdzy pulpitami. Inaczej
graficznie, le identycznie funkcjonalnie jest to zrobione choæby w
Samsungach z Androidem 4.2 i odpowiednim do niego launcherem, wiêc nie jest
to jaki¶ niezwyk³y wynalazek Huawei. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-01-10 20:51:31
Autor: ALEX Alpha MR
Huawei
W dniu 10.01.2016 o 19:44, P.B. pisze:

A gdzie są widżety do wrzucenia na pulpit? Dziewczyna nie umiała powiedzieć.

W P7 (EMUI 3,1) trzeba nacisnąć i przytrzymać gdzieś na pustym miejscu
dowolnego pulpitu. Można wtedy zmienić tapetę, dodać widżet, dodać lub
usunąć pulpit, zmienić animację przejścia między pulpitami. Inaczej
graficznie, le identycznie funkcjonalnie jest to zrobione choćby w
Samsungach z Androidem 4.2 i odpowiednim do niego launcherem, więc nie jest
to jakiś niezwykły wynalazek Huawei.

Faktycznie, w 4.4 też tak jest :-) Wielkie dzięki, widać P8 mi pisany :-)