Huawei - kupować czy unikać?

Data: 2019-01-16 14:23:47
Autor: Piotrek
Huawei - kupować czy unikać?
Przymierzałem się do zakupu Huawei P20 Lite, bo ma wszystko to,
czego potrzebuję, ładnie wygląda i mieści się w założonym przeze
mnie budżecie (sztywny górny pułap to 1200 zł). W związku z ostatnią
nagonką na Huawei (afera szpiegowska, straszenie oprogramowaniem
szpiegującym itp.) trochę jednak zwątpiłem i chciałem Was spytać
o opinię. Po pierwsze: czy rzeczywiście chiński producent inwigiluje
użytkowników swojego sprzętu bardziej niż to czyni konkurencja,
są jakieś realne powody do obaw? Po drugie: czy wspomniana afera
sprzed kilku dni może doprowadzić do tego, że Huawei po prostu
wyniesie się z naszego kraju, co będzie skutkować tym, że o jakimkolwiek
supporcie, aktualizacjach, gwarancjach itp. na ich sprzęt będzie można
po prostu zapomnieć? Trzymać się pierwotnej koncepcji czy brać jakiegoś
Samsunga?

Data: 2019-01-17 00:04:42
Autor: PiteR
Huawei - kupować czy unikać?
Piotrek pisze tak:

Po pierwsze: czy rzeczywiście chiński producent inwigiluje
użytkowników swojego sprzętu bardziej niż to czyni konkurencja, są
jakieś realne powody do obaw?

Powiem tak. Wolę kiedy mnie szpiegują kapitaliści niż komuniści.
Dwa nie lubię Chińczyków.

[...]

Raczej nierealne. Poza tym ile masz zamiar go mieć. Po dwóch latach powiesz e stary znudził mi się.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-01-17 09:33:05
Autor: Trybun
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-16 o 23:23, Piotrek pisze:
[...]

Doradzał nie będę, mogę tylko powiedzieć że firma totalnie olewa klientów. W swoim czasie kupiłem ich tablet i jako jedyny mój sprzęt tego typu nie dostał ani jednej aktualizacji, tak że po niespełna roku był to już sprzęt niepełnowartościowy. Tak że na support lepiej nie licz bez względu na to czy pozostanie w Polsce czy nie.

Data: 2019-01-17 10:41:34
Autor: dizel
Huawei - kupować czy unikać?
Trybun has brought this to us :
[...]

Jak kupiłeś jakiś tańszy tablet to tak jest, z telefonami też tak jest tańszymi niezależnie od marki. No tak to działa po prostu.
Chcesz mieć aktualizacje na bieżąco to kup flagowca, chociaż już się to powoli zmienia za sprawą android one.

Data: 2019-01-17 01:56:19
Autor: przemek.jedrzejczak
Huawei - kupować czy unikać?
mialem p8 lite i w sumie nie bylo sie do czego przyczepic ... aktualizacje szly na biezaco, producent zezwala na unlock bootloadera ale co mnie wkurzalo to brak usb otg wiec sie go pozbylem ... nie wiem skad ta cena 1200 ? na pepperze chodzi ponizej 1000 pln a IMHO to i tak za duzo ... jak komus nie zalezy na nfc niech sprawdzi mi a2 lite bywal po 500 zeta od chinczykow, 2-3 lata pochodzi na android one potem i tak bateria padnie a jest konkretna 4000 mAh, o samsungu s8 w tej cenie mozna pomarzyc a kupowanie s7 czy A/J serii to pomylka ...

Data: 2019-01-17 11:47:02
Autor: Trybun
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-17 o 10:41, dizel pisze:
[...]

W tamtym czasie Ideos to był najdroższy tablet na rynku. Nawet w topowych firmach próżno było szukać sprzętu z takimi bajerami jak rozmowy telefoniczne i SMSowanie.

Data: 2019-01-17 04:59:54
Autor: Kris
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu czwartek, 17 stycznia 2019 11:43:25 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

W tamtym czasie Ideos to był najdroższy tablet na rynku. Nawet w topowych firmach próżno było szukać sprzętu z takimi bajerami jak rozmowy telefoniczne i SMSowanie.

Oj tam, oj tam
W tamtym mniej więcej czasie w Biedroce pojawił się kosztujący coś koło 4 stów tablet który miał dokładnie te same bajery. city tab supreme się chyba nazywał
Brak aktualizacji czego konkretnie spowodował ze Twój Ideos stał się niepełnowartościowy?

Data: 2019-01-17 15:09:59
Autor: Trybun
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-17 o 13:59, Kris pisze:
[...]

To by było dziwne że w Biedronce jest coś lepszego niż w wyspecjalizowanych sklepach.

Brak aktualizacji systemu ma kluczowe znaczenie. Na wersji 2.2 nie mogę już korzystać z Sklepu Play. W moim przypadku sytuację pogarsza fakt że do tabletu producent dołożył trochę komercyjnego oprogramowania, choćby nawigację.

Pewnie nie zwróciłeś uwagi ale z telewizorami jest to samo. - Brak aktualizacji sprawia że po kilku latach sprzęt służy już tylko do odbioru telewizji, do YT i innych serwisów trzeba by kupić nowy telewizor.

Data: 2019-01-28 21:36:41
Autor: WAM
Huawei - kupować czy unikać?
On Thu, 17 Jan 2019 15:09:59 +0100, Trybun <cheilmx@jachu.ru> wrote:

Pewnie nie zwróciłeś uwagi ale z telewizorami jest to samo. - Brak aktualizacji sprawia że po kilku latach sprzęt służy już tylko do odbioru telewizji, do YT i innych serwisów trzeba by kupić nowy telewizor.
Czasem przeciwnie - w jednej z aktualizacji Samsung usunął mi YT z
telewizora i ze "sklepu". I na tym się użyteczność tego urządzenia
skończyła.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2019-01-29 02:09:21
Autor: przemek.jedrzejczak
Huawei - kupować czy unikać?
-- Czasem przeciwnie - w jednej z aktualizacji Samsung usunął mi YT z telewizora i ze "sklepu". I na tym się użyteczność tego urządzenia skończyła.

no coz gnojki moga podskakiwac i robic klientowi pod gorke ale klient moze ich olac i kupic chromecasta :-) najpierw kombinowalem zeby kupic boxa ale chromecast ma yt, netflixa oraz streamuje smarftona na full screenie wiec mam juz 3 sztuki ... brakuje mi co prawda kamery do skype (LG go utrupilo podobnie jak samsung) ale xbox z kinectem zalatwia sprawe

https://www.emag.pl/odtwarzacz-multimedialny-google-chromecast-3-czarny-wtyczka-pl-ga00439-de/pd/DZV0V4BBM/?cmpid=60051&mustela=&tduid=a56a4315f10d97a49e26f59164cd0f55&utm_campaign=2381265&utm_content=emag&utm_medium=link&utm_source=tradedoubler

https://www.joybuy.com/651559126.html?_cps=62103310.1135541583&utm_source=AD111&utm_medium=affiliate&utm_campaign=202779

Data: 2019-01-30 14:41:45
Autor: Trybun
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-28 o 21:36, WAM pisze:
[...]

Jeżeli był na gwarancji to pozostaje zwrócić telewizor.

Data: 2019-01-30 20:56:15
Autor: WAM
Huawei - kupować czy unikać?
On Wed, 30 Jan 2019 14:41:45 +0100, Trybun <cheilmx@jachu.ru> wrote:

[...]
Nie był na gwarancji. Miał już kilka lat życia ale YT działało aż do
momentu gdy aplikację usunęli.

WAM

Data: 2019-01-31 09:43:06
Autor: Trybun
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-30 o 20:56, WAM pisze:
[...]

Dziwne zagranie Samsunga. Przecie obsługa YT to dla wielu użytkownikow ważny element.

Data: 2019-01-31 18:12:39
Autor: Animka
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-31 o 10:43, Trybun pisze:
[...]

W moim Samsungu aplikacja jest ale i tak można (jak kto chce) wejść linkiem, a nie aplikacją.

--
animka

Data: 2019-02-01 11:46:46
Autor: Trybun
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-31 o 17:12, Animka pisze:
[...]

Piszesz o telefonie czy TV? U mnie w telefonie Huawei w żaden sposób nie idzie wejść na stronę YT, gdy kliknę na YT w przeglądarce to i tak uruchamia się aplikacja YT  i wyskakuje komunikat o błędzie. W TV to samo.

Data: 2019-02-01 15:50:10
Autor: Animka
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-02-01 o 12:46, Trybun pisze:
[...]

Masz asystenta w telefonie. Powiedz mu połącz mnie z YOUTUBE.

--
animka

Data: 2019-02-02 14:32:06
Autor: Trybun
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-02-01 o 14:50, Animka pisze:

[...]

W telefonie w którym jest Asystent to i jest YT;-)

Data: 2019-02-02 17:39:51
Autor: Animka
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-02-02 o 15:32, Trybun pisze:
[...]

To w komputerze kliknij na ten link.
https://www.youtube.com/

--
animka

Data: 2019-02-04 09:34:45
Autor: Chris
Huawei - kupować czy unikać?
[...]

Tam się jakieś licencje chyba pokończyły bo mi z napędu BD LG też skasowali YT.

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

Data: 2019-01-17 17:20:51
Autor: dizel
Huawei - kupować czy unikać?
It happens that Trybun formulated :
[...]

Specjalnie tak robią producenci teraz. Chcesz najnowszy android, kup nowsze urządzenie, od zawsze tak było.
Jedyne wyjście dla ciebie to poszukanie na xda custom romów, jeśli w ogóle tablet da się zrootować i jakieś są dostępne. Tyle że jeśli tablet ma 1gb ramu to maksymalnie kitkata mógłbyś wrzucić. Jeśli mniej to mija się z celem.
Jakiś 2.3 by mógł być.

Data: 2019-01-18 11:58:52
Autor: Trybun
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-17 o 17:20, dizel pisze:
[...]

Ale przecie wcale nie chodzi o najnowszego. Z moim tabletem nie da się już nic zrobić, i jestem w stanie się pogodzić z tym że po 10latach sprzęt już nie jest pełnowartościowy programowo, ale nigdy z sytuacją że takie coś następuje już po roku od daty zakupu.. A z moich doświadczeń wynika że Huawei jest najgorszy pod tym względem.

Data: 2019-01-18 15:08:44
Autor: Chris
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-18 o 11:58, Trybun pisze:
[...]

a ja cały czas używam swojego Xperia Z1 i nie widzę problemów :)

Data: 2019-01-19 09:35:04
Autor: Trybun
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-18 o 15:08, Chris pisze:
[...]

U mnie jeszcze lepiej - mam w szufladzie stary telefon Sony Ericsson Play, dawno nie używany. Niedawno na próbę włączyłem i po chwili powitał mnie komunikat że są aktualizacje do pobrania. Sony w odróżnieniu od np Huawei, mimo pewnego zbieszenia ostatnio, nadal stara się poważnie traktować klienta.

Data: 2019-01-29 23:03:52
Autor: Marek S
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-19 o 09:35, Trybun pisze:
Sony w odróżnieniu od np Huawei, mimo pewnego zbieszenia ostatnio, nadal stara się poważnie traktować klienta.

No to moja przypowieść. Kupiłem jeden z najdroższych aparatów fotograficznych Sony. Dobrałem do niego obiektyw bo na stronach Sony był on kompatybilny z aparatem. Nie był - jak się okazało. Sony mnie przeprosiło za błąd na stronie a parę tysiączków poszło się jeb... Żadnej propozycji rozwiązania problemu. Mogłem jedynie procesować się.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-01-30 12:43:32
Autor: dizel
Huawei - kupować czy unikać?
Marek S formulated the question :
W dniu 2019-01-19 o 09:35, Trybun pisze:
Sony w odróżnieniu od np Huawei, mimo pewnego zbieszenia ostatnio, nadal stara się poważnie traktować klienta.

Chyba żartujesz. Jeden z droższych tabletów za 2500zł brany w markecie za gotówkę od Sony. W czasie gwarancji oddany do naprawy bo przycisk jeden nie działał i głośniki przestały. Wiesz co serwis stwierdził?
Najpierw wymienimy odpłatnie (coś koło 700zł ekran), a potem resztę możemy zrobić w ramach gwarancji nieodpłatnie. Wszystko by było fajnie tylko nie wiem o co im chodziło z tym ekranem bo żadnej usterki ekranu nikt nie zgłaszał. Konieć końców znajomy zrobił wszystko za 150zł.
Ale mam też znajomego który kupuje flagowce Sony ze sporym abo i praktycznie nigdy nie miał problemu z serwisem, wszystko mu bez problemu wymieniali.
Także nie bardzo wiem od czego to zależy. Dziwna firma.

Data: 2019-01-30 14:41:25
Autor: Trybun
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-30 o 12:43, dizel pisze:
[...]

Może w tym wypadku zaważyło co innego. Może ekran nie był już na gwarancji. Tak, niektóre firmy prowadzą takie praktyki że poszczególnione podzespoły są wykluczone z ogólnej gwarancji. Miałem taki przykład z nawigacją Goclever, kiedy to po niespełna roku padł ekran, a okazało się że gwarancja na niego to tylko 6 miesięcy.

Data: 2019-01-30 17:20:01
Autor: dizel
Huawei - kupować czy unikać?
After serious thinking Trybun wrote :
[...]

Tu chodzi o to że ekran działał i nikt nie zgłaszał żadnej usterki ekranu, a oni chcieli zacząć naprawę od wymiany ekranu. Do tej pory nie bardzo rozumiem o co im chodziło.

Data: 2019-01-31 09:42:40
Autor: Trybun
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-30 o 17:20, dizel pisze:
[...]

Faktycznie trudno to zrozumieć.

Data: 2019-02-04 20:07:27
Autor: Marek S
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-30 o 12:43, dizel pisze:

Także nie bardzo wiem od czego to zależy. Dziwna firma.

Więc właśnie. Najgorsze jest to, że uzależniłem się od niej bo w aparatach jest tak, że wyposażenie dodatkowe jest kosztowniejsze i jest kompatybilne z daną marką jedynie. Jeśli chciałbym przejść na inną markę, musiałbym z ogromną stratą pozbyć się wszystkiego. :-(

Zresztą powiem Ci, że Nikon wcale nie jest lepszy. Potrafi on propagować błędny firmware przez kolejne modele mimo licznych zgłoszeń. Pewnie nie przeginali by pały aż tak jak Sony w moim przypadku, ale zachowanie również nie jest fair.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-01-30 14:40:15
Autor: Trybun
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-29 o 23:03, Marek S pisze:
[...]

Może to jednak nie był autoryzowany sklep.. Bo miałem do czynienia i z serwisem Sony, pogwarancyjna wycena i naprawa kamery taka że np taki Asus mógłby brać przykład.

Data: 2019-02-04 20:01:33
Autor: Marek S
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-30 o 14:40, Trybun pisze:

Może to jednak nie był autoryzowany sklep.. Bo miałem do czynienia i z serwisem Sony, pogwarancyjna wycena i naprawa kamery taka że np taki Asus mógłby brać przykład.

Owszem, był. Zależało mi na 5-cio letniej gwarancji. Nowiusieńki obiektyw koniec końców sprzedałem na Allegro ze stratą.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-01-17 14:39:10
Autor: Chris
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-17 o 11:47, Trybun pisze:
W tamtym czasie Ideos to był najdroższy tablet na rynku. Nawet w

Ciekawe, a możesz przedstawić ceny inny tabletów z tego okresu?

Data: 2019-01-17 15:11:03
Autor: Trybun
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-17 o 14:39, Chris pisze:
W dniu 2019-01-17 o 11:47, Trybun pisze:
W tamtym czasie Ideos to był najdroższy tablet na rynku. Nawet w

Ciekawe, a możesz przedstawić ceny inny tabletów z tego okresu?

Niestety nie pamiętam. Samsung o podobnej specyfikacji (czyli RAM i procek) kosztował sporo mniej. Pamiętam za to dobrze wizytę w komisie i kłótnie z sprzedawcą który twierdził  że w nie ma tabletów z funkcją rozmów. Czyli były to czasy gdy takie funkcje w tabletach były absolutną nowością.

Data: 2019-01-17 10:52:57
Autor: dizel
Huawei - kupować czy unikać?
Piotrek pretended :
[...]

Ja bym się nie przejmował, każdy producent na bank szpieguje tylko się głośno o tym nie mówi, nie chcesz żeby cię szpiegowali to kup klasyczną Nokię za 100zł i tyle.

[...]

Myślę że to za bardzo czarny scenariusz, za mocną pozycję ma Huawei w Polsce żeby z dnia na dzień się wynieśli. Nie tyczy się tylko telefonów, ale i infrastruktury operatorów. Cały Play stoi w większości na Huawei.Wyrzucenie z Polski Huawei to byłby spory cios bo popatrz choćby na telefony do 1000zł tych tańszych znanych marek. Masz tylko: Asus,Xiaomi,Motorola(Lenovo) i właśnie Huawei. Także praktycznie wyboru nie ma.
Nie wspominając o sprzęcie typu modem/ruter gsm, gdzie praktycznie poza Huawei w rozsądnych pieniądzach jest tylko Zte.

Data: 2019-01-17 11:50:30
Autor: Chris
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-16 o 23:23, Piotrek pisze:
nagonką na Huawei (afera szpiegowska, straszenie oprogramowaniem
szpiegującym itp.) trochę jednak zwątpiłem i chciałem Was spytać

Kup Xiaomi/Huawei - twoje dane idą do Chin.
Kup Samsunga - twoje dane idą do Korea.
Kup Iphona - twoje dane idą do USA.

Data: 2019-01-17 16:49:26
Autor: ToMasz
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 17.01.2019 o 11:50, Chris pisze:
[...]

kup jakikolwiek porządny telefon z androidem i wgraj lineage albo inny podobny system. Nawet sam root chyba by wystarczył plus blokowanie konkretnych usług.

ToMasz

Data: 2019-01-17 21:16:16
Autor: z
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-17 o 16:49, ToMasz pisze:
kup jakikolwiek porządny telefon z androidem i wgraj lineage albo inny podobny system. Nawet sam root chyba by wystarczył plus blokowanie konkretnych usług.

I myślisz że będziesz bezpieczny?

Data: 2019-01-18 12:10:20
Autor: ToMasz
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 17.01.2019 o 21:16, z pisze:
[...]

nie rozmawiamy o bezpieczeństwie, tylko o tym że huawei wysyła jakieś dane do chin. po wymianie oprogramowania przestanie wysyłać. Lineage może działać bez usług googla "gigant" nic nie będzie wiedział o Twoim telefonie. co więcej, paczka instalacyjna usług google, jest objętościowo większa niż sam system operacyjny. Ciekawe jak by się zachowywał telefon całkowicie pozbawiony usług googla. Być moze bateria wytrzymywałaby dużo dłużej

ToMasz

Data: 2019-01-18 13:39:46
Autor: z
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-18 o 12:10, ToMasz pisze:

nie rozmawiamy o bezpieczeństwie, tylko o tym że huawei wysyła jakieś dane do chin. po wymianie oprogramowania przestanie wysyłać.

Nie masz takiej pewności. Pewność tylko jak go pozbawisz zasilania.

Więc... Szkoda czasu i nerwów. Albo stara cegła Nokii

Data: 2019-01-18 13:43:15
Autor: z
Huawei - kupować czy unikać?
Data: 2019-01-18 15:11:09
Autor: Chris
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-18 o 13:43, z pisze:
https://www.dobreprogramy.pl/Wirus-w-BIOSie,News,10285.html

https://tvn24bis.pl/tech,80/bloomberg-chiny-uzyly-mikroczipow-do-szpiegowania-amerykanskich-firm,873437.html

Data: 2019-01-18 22:34:35
Autor: Animka
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-18 o 16:11, Chris pisze:
W dniu 2019-01-18 o 13:43, z pisze:
https://www.dobreprogramy.pl/Wirus-w-BIOSie,News,10285.html

https://tvn24bis.pl/tech,80/bloomberg-chiny-uzyly-mikroczipow-do-szpiegowania-amerykanskich-firm,873437.html

Amerykanie nie mongoły i z tym problemem szybko sie rozprawią.

--
animka

Data: 2019-01-18 21:47:29
Autor: ToMasz
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 18.01.2019 o 13:39, z pisze:
W dniu 2019-01-18 o 12:10, ToMasz pisze:

nie rozmawiamy o bezpieczeństwie, tylko o tym że huawei wysyła jakieś dane do chin. po wymianie oprogramowania przestanie wysyłać.

Nie masz takiej pewności.
masz racje. moje przypuszczenia graniczą z pewnością. bo? Bo to system oparty o linuksa. W tym systemie łatwo - na etapie produkcji - ukryć szpiega. Więc zmiana sytemu, marginalne zjawisko, nie przeszkodzi w planach producenta, ale czy producent musi szpiegowanie przesunąć do części pamięci nie przeznaczonej na system? myślę ze nie. bo to dużo bardziej skomplikowana procedura. choćby z tego powodu, ze miejsca jest na tyle mało, że trzeba by dobrze "celować" w konkrente pliki, usługi, a po zmianie softu już ich tam nie będzie....

Więc... Szkoda czasu i nerwów. Albo stara cegła Nokii
ale jakiego czasu i nerwów? Ja mam 3 telefony xiaomi. i nerwy to właśnie miui. system jak z odpustu. wodotryski i kotyliony. wgranie lineage os to ulga. powrót do ładu i optymalizacji.

ToMasz

Data: 2019-01-18 22:33:00
Autor: Animka
Huawei - kupować czy unikać?
W dniu 2019-01-18 o 13:10, ToMasz pisze:
[...]

To weź powyłączaj te upierdliwe i niepotrzebne aplikacje to i pamieci przybyje.
Fakt, że po wyłączeniu i włączeniu telefonu trzeba znowu zamykać.

--
animka

Data: 2019-01-19 12:12:18
Autor: ToMasz
Huawei - kupować czy unikać?
 Ciekawe jak by się zachowywał telefon całkowicie pozbawiony usług googla. Być moze bateria wytrzymywałaby dużo dłużej
To weź powyłączaj te upierdliwe i niepotrzebne aplikacje to i pamieci przybyje.
nie. zabicie procesu powinno zwolnić nieco ramu, ale to nie o to chodzi. wejdź na stronę:
https://opengapps.org/
znajdź rozmiar paczki. domyślnie powienna wynosić 688 mega. w prawej kolumnie poprzełączaj na inne paczki i zobacz jak się zmienia rozmiar. system operacyjny to 200-300 mega. pozwala używać telefonu, rozmawiać, nawigować, robić fotki. goły system niema dostępu go "sklepu google" co nie znaczy że nie można instalować programów z karty pamięci!. ale już kontakty z serwera google się nie pobiorą. (bez usług gooogle)
Ja mam tylko te usługi googla które mi są potrzebne. nie mam map i google strasznie się dziwi że nie może znaleźć, określić mojej aktywności. Ale synchronizacje kontaktów i sklep mam. wczoraj nawet zainstalowałem asystenta, ale tego co wniósł nowego, raczej nie skorzystam. zrobię kiedys test najakimś starym smartfonie, jak się zachowuje całkowicie bez programów google.
reasumując. skoro paczka softu od googla "waży" co windows xp, to obawiam się że trudno będzie na telefonie ubić te wszsykie procesy i okiełznać ten bajzel. ale nie zainstalowanie 688 mega wogóle - to powinno dać róznice

ToMasz

Data: 2019-01-18 09:28:24
Autor: Chris
Huawei - kupować czy unikać?
[...]

Mnie te afery interesują tyle co życie robaków w Amazonii.
Ja używam od lat SONY Xperia Z2 i jestem zadowolony, n\do dzwonienia nie trzeba mi super wydajnych procków czy terabajtów ramu ...
A to że ktoś podsłuchuje to mnie wali, co się dowiedzą, że syn ma wyjść z domu bo czekam pod domem, że mam kupić 2kg ziemniaków i kawałek mięsa :)