Huawei - kupować czy unikać?

Data: 2019-01-17 10:52:57
Autor: dizel
Huawei - kupować czy unikać?
Piotrek pretended :
Przymierzałem się do zakupu Huawei P20 Lite, bo ma wszystko to,
czego potrzebuję, ładnie wygląda i mieści się w założonym przeze
mnie budżecie (sztywny górny pułap to 1200 zł). W związku z ostatnią
nagonką na Huawei (afera szpiegowska, straszenie oprogramowaniem
szpiegującym itp.) trochę jednak zwątpiłem i chciałem Was spytać
o opinię. Po pierwsze: czy rzeczywiście chiński producent inwigiluje
użytkowników swojego sprzętu bardziej niż to czyni konkurencja,
są jakieś realne powody do obaw?

Ja bym się nie przejmował, każdy producent na bank szpieguje tylko się głośno o tym nie mówi, nie chcesz żeby cię szpiegowali to kup klasyczną Nokię za 100zł i tyle.

Po drugie: czy wspomniana afera
sprzed kilku dni może doprowadzić do tego, że Huawei po prostu
wyniesie się z naszego kraju, co będzie skutkować tym, że o jakimkolwiek
supporcie, aktualizacjach, gwarancjach itp. na ich sprzęt będzie można
po prostu zapomnieć? Trzymać się pierwotnej koncepcji czy brać jakiegoś
Samsunga?

Myślę że to za bardzo czarny scenariusz, za mocną pozycję ma Huawei w Polsce żeby z dnia na dzień się wynieśli. Nie tyczy się tylko telefonów, ale i infrastruktury operatorów. Cały Play stoi w większości na Huawei.Wyrzucenie z Polski Huawei to byłby spory cios bo popatrz choćby na telefony do 1000zł tych tańszych znanych marek. Masz tylko: Asus,Xiaomi,Motorola(Lenovo) i właśnie Huawei. Także praktycznie wyboru nie ma.
Nie wspominając o sprzęcie typu modem/ruter gsm, gdzie praktycznie poza Huawei w rozsądnych pieniądzach jest tylko Zte.

Huawei - kupować czy unikać?