Hucząca piasta

Data: 2015-08-01 01:19:24
Autor: Ignac
Hucząca piasta
W dniu piątek, 31 lipca 2015 11:10:36 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
Jest sobie tylna piasta FH-RM60, przebieg 7000 km. Jakiś czas temu robiłem przegląd i czyszczenie bębenka, więc przy okazji wyczyściłem i nasmarowałem całą piastę. No i od tego momentu piasta mi trochę huczy podczas jazdy.

Przebieg tej piasty określiłbym jako minimalny.
A po odkręceniu bębenka od piasty, to w jaki sposób go potem rozkręcałeś,
bo musiałeś go czymś przytrzymać, żeby mu bieżnie wykręcić?

Data: 2015-08-02 15:47:42
Autor: JDX
Hucząca piasta
On 2015-08-01 10:19, Ignac wrote:
[...]
A po odkręceniu bębenka od piasty, to w jaki sposób go potem rozkręcałeś,
bo musiałeś go czymś przytrzymać, żeby mu bieżnie wykręcić?
Stosownym kluczem najpierw rozkręciłem bębenek, a następnie inbusem 10 odkręciłem resztę pozostałości bębenka od korpusu piasty.

Data: 2015-08-02 12:16:18
Autor: Ignac
Hucząca piasta
W dniu niedziela, 2 sierpnia 2015 15:48:05 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
On 2015-08-01 10:19, Ignac wrote:
[...]
> [...]
Stosownym kluczem najpierw rozkręciłem bębenek, a następnie inbusem 10 odkręciłem resztę pozostałości bębenka od korpusu piasty.

Śruba na imbus mocuje bębenek w całości do korpusu piasty, po wyciągnięciu tej śruby wkładam ponownie bębenek na jego miejsce,
zakładam (klucz do odkręcenie bieżni kulek piasty-kdobkp) i przytrzymuję go
zaciskiem(QR)z luzem osiowym ok. 1 mm. Wcześniej trzeba wyciągnąć
kulki i ich osłonkę. Powyższym kluczem obracam jeden obrót, uwalniam
zacisk, zdejmuję bębenek z piasty i kluczem-kdobkp oraz palcami wykręcam
bieżnie całkowicie. Pamiętam kolejność, bo odkręcałem powyższe w trzech piastach, jak się
okazało, że w jednej brak było 5 kulek, a jedna zapadka była odwrotnie założona(nie zazębiała się). Objaw-falowanie i klinowanie się pasty!

Ale głównie chodziło mi o to, aby bębenka nie rozkręcać w IMADLE, bo
na skutek ściskania odkształcają się bieżnie.

Hucząca piasta