Data: 2015-07-31 11:10:32 | |
Autor: JDX | |
HuczÄ…ca piasta | |
Jest sobie tylna piasta FH-RM60, przebieg 7000 km. Jakiś czas temu robiłem przegląd i czyszczenie bębenka, więc przy okazji wyczyściłem i nasmarowałem całą piastę. No i od tego momentu piasta mi trochę huczy podczas jazdy. Tzn. gdy normalnie pedałuję to jest OK, ale gdy przestanę i toczę się "na luzie" z prędkością 20-30 km/h, to z tyłu słychać huczenie. I wzmaga się ono gdy zacznę kręcić pedałami do tyłu.
Co jest? Schrzaniłem coś przy składaniu? Ale nie wydaje mi się, bo koło (sprawdzane w dłoniach) obraca się ładnie, bez oporów. Za luźno? Ale jakichś specjalnie dużych luzów to nie wyczuwam. Czy może piasta, a w zasadzie to konusy i łożyska zaczynają już dogorywać? Mam też drugą, nową FH-RM60. Czy wymienić wnętrzności piasty zostawiając tylko korpus czy też może dać koło do wymiany całej piasty i przeplecenia? Tego drugiego nie chce mi się robić, ale chyba to jest porządniejsze rozwiązanie ponieważ bieżnie łożysk (czyli korpus piasty) też się zużywają. Rajt? |
|
Data: 2015-07-31 11:30:29 | |
Autor: mbut | |
HuczÄ…ca piasta | |
W dniu 31.07.2015 o 11:10, JDX pisze:
Jest sobie tylna piasta FH-RM60, przebieg 7000 km. Jakiś czas temuJeżeli dokładnie umyłeś w benzynie to powinno być OK. Sprawdź konusy i bieżnię po której się one toczą. |
|
Data: 2015-07-31 11:31:54 | |
Autor: Ignac | |
Hucz±ca piasta | |
W dniu pi±tek, 31 lipca 2015 11:10:36 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
Ale nie wydaje mi się, bo koło (sprawdzane w dłoniach) obraca się ładnie, bez oporów. Za luĽno? Ale jakich¶ specjalnie dużych luzów to nie wyczuwam. Na konusach, po zamontowaniu koła ma nie być żadnych wyczuwalnych luzów osiowych (jak podniesionym tylnym kołem ruszasz na boki). Musisz znaleĽć granicę luz-brak luzu i zakontrować konusy tuż na zakresie brak luzu. Mówimy o luzie w kole zamontowanym do jazdy. A kaseta nie faluje, podczas kręcenia kołem? A na bębenku po zamontowaniu ma nie być żadnych luzów, ma się kręcić leciutko bez najmniejszych zacięć. |
|
Data: 2015-07-31 19:57:26 | |
Autor: PeJot | |
HuczÄ…ca piasta | |
W dniu 2015-07-31 o 11:10, JDX pisze:
Jest sobie tylna piasta FH-RM60, przebieg 7000 km. Jaki¶ czas temu Prawdopodobnie która¶ z bieżni sprzęgła jest zniszczona. Przy okazji serwisu wymieszałe¶ też ¶ruty.
To zależy od stanu bieżni w pia¶cie. Trzeba rozebrać i sprawdzić. Przekładka samego sprzęgła jest łatwa, o ile wiadomo jak odkręcić od zapasowej piasty. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2015-08-02 15:51:35 | |
Autor: JDX | |
HuczÄ…ca piasta | |
On 2015-07-31 19:57, PeJot wrote:
[...] To zależy od stanu bieżni w pia¶cie. Trzeba rozebrać i sprawdzić.Nie miałem na my¶li wymiany jedynie bębenka, a wszystkiego, tj. również kulek, konusów i osi ł±cznie z szybkozamykaczem. Tylko nie jestem przekonany czy to ma sens. |
|
Data: 2015-08-02 16:21:49 | |
Autor: PeJot | |
HuczÄ…ca piasta | |
W dniu 2015-08-02 o 15:51, JDX pisze:
On 2015-07-31 19:57, PeJot wrote: Ja bym spróbował na razie podmienić sprzęgło. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2015-08-01 01:19:24 | |
Autor: Ignac | |
Hucz±ca piasta | |
W dniu pi±tek, 31 lipca 2015 11:10:36 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
Jest sobie tylna piasta FH-RM60, przebieg 7000 km. Jaki¶ czas temu robiłem przegl±d i czyszczenie bębenka, więc przy okazji wyczy¶ciłem i nasmarowałem cał± piastę. No i od tego momentu piasta mi trochę huczy podczas jazdy. Przebieg tej piasty okre¶liłbym jako minimalny. A po odkręceniu bębenka od piasty, to w jaki sposób go potem rozkręcałe¶, bo musiałe¶ go czym¶ przytrzymać, żeby mu bieżnie wykręcić? |
|
Data: 2015-08-02 15:47:42 | |
Autor: JDX | |
HuczÄ…ca piasta | |
On 2015-08-01 10:19, Ignac wrote:
[...] A po odkręceniu bębenka od piasty, to w jaki sposób go potem rozkręcałe¶,Stosownym kluczem najpierw rozkręciłem bębenek, a następnie inbusem 10 odkręciłem resztę pozostało¶ci bębenka od korpusu piasty. |
|
Data: 2015-08-02 12:16:18 | |
Autor: Ignac | |
Hucz±ca piasta | |
W dniu niedziela, 2 sierpnia 2015 15:48:05 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
On 2015-08-01 10:19, Ignac wrote: ¦ruba na imbus mocuje bębenek w cało¶ci do korpusu piasty, po wyci±gnięciu tej ¶ruby wkładam ponownie bębenek na jego miejsce, zakładam (klucz do odkręcenie bieżni kulek piasty-kdobkp) i przytrzymuję go zaciskiem(QR)z luzem osiowym ok. 1 mm. Wcze¶niej trzeba wyci±gn±ć kulki i ich osłonkę. Powyższym kluczem obracam jeden obrót, uwalniam zacisk, zdejmuję bębenek z piasty i kluczem-kdobkp oraz palcami wykręcam bieżnie całkowicie. Pamiętam kolejno¶ć, bo odkręcałem powyższe w trzech piastach, jak się okazało, że w jednej brak było 5 kulek, a jedna zapadka była odwrotnie założona(nie zazębiała się). Objaw-falowanie i klinowanie się pasty! Ale głównie chodziło mi o to, aby bębenka nie rozkręcać w IMADLE, bo na skutek ¶ciskania odkształcaj± się bieżnie. |
|