Hucząca piasta

Data: 2015-07-31 19:57:26
Autor: PeJot
Hucząca piasta
W dniu 2015-07-31 o 11:10, JDX pisze:
Jest sobie tylna piasta FH-RM60, przebieg 7000 km. Jakiś czas temu
robiłem przegląd i czyszczenie bębenka, więc przy okazji wyczyściłem i
nasmarowałem całą piastę. No i od tego momentu piasta mi trochę huczy
podczas jazdy. Tzn. gdy normalnie pedałuję to jest OK, ale gdy przestanę
i toczę się "na luzie" z prędkością 20-30 km/h, to z tyłu słychać
huczenie. I wzmaga się ono gdy zacznę kręcić pedałami do tyłu.

Co jest? Schrzaniłem coś przy składaniu? Ale nie wydaje mi się, bo koło
(sprawdzane w dłoniach) obraca się ładnie, bez oporów. Za luźno? Ale
jakichś specjalnie dużych luzów to nie wyczuwam. Czy może piasta, a w
zasadzie to konusy i łożyska zaczynają już dogorywać?

Prawdopodobnie któraś z bieżni sprzęgła jest zniszczona. Przy okazji serwisu wymieszałeś też śruty.

Mam też drugą, nową FH-RM60. Czy wymienić wnętrzności piasty zostawiając
tylko korpus

To zależy od stanu bieżni w piaście. Trzeba rozebrać i sprawdzić. Przekładka samego sprzęgła jest łatwa, o ile wiadomo jak odkręcić od zapasowej piasty.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-08-02 15:51:35
Autor: JDX
Hucząca piasta
On 2015-07-31 19:57, PeJot wrote:
[...]
To zależy od stanu bieżni w piaście. Trzeba rozebrać i sprawdzić.
Przekładka samego sprzęgła jest łatwa, o ile wiadomo jak odkręcić od
zapasowej piasty.
Nie miałem na myśli wymiany jedynie bębenka, a wszystkiego, tj. również kulek, konusów i osi łącznie z szybkozamykaczem. Tylko nie jestem przekonany czy to ma sens.

Data: 2015-08-02 16:21:49
Autor: PeJot
Hucząca piasta
W dniu 2015-08-02 o 15:51, JDX pisze:
On 2015-07-31 19:57, PeJot wrote:
[...]
[...]

Ja bym spróbował na razie podmienić sprzęgło.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Hucząca piasta