Hugo-Bader: Dlugi film o milosci. Powrot na Broad Peak.

Data: 2014-06-04 10:48:40
Autor: Titus Atomicus
Hugo-Bader: Dlugi film o milosci. Powrot na Broad Peak.
Witam,
<http://lubimyczytac.pl/ksiazka/206354/dlugi-film-o-milosci-powrot-na-bro
ad-peak>
Ktos czytal?
Jak sie sprawdzil Hugo-Bader w 'literaturze gorskiej'?
Bo te recenzje jakies egzaltowane dla mnie...
--
TA

Data: 2014-06-04 10:58:43
Autor: bans
W dniu 2014-06-04 10:48, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Bo te recenzje jakies egzaltowane dla mnie...

I słusznie, jaka książka taki8e recenzje.

Czytałem tylko fragmenty tej książki - i zniechęciłem się do autora kompletnie. Cieszę się, że nie kupiłem żadnej jego książki wcześniej, choć kusiło. Egzaltacja wylewa się z niej strumieniami... I nie lubię, kiedy autor ma nikłe pojęcie o tym, o czym pisze.

--
bans

Data: 2014-06-04 18:46:04
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Wed, 04 Jun 2014 10:58:43 +0200, bans napisał(a):

[...]

Hmm, tej konkretnej to jeszcze nie czytałem - choć i owszem, kupiłem.
Czytałem parę innych jego pozycji i jak dla mnie jest OK. Akurat lubię taki
styl, nie wydaje mi się też aby pojęcie o tym o czym pisze miał nikłe. Ani
też przebogate... Zresztą nie traktuję "takiej" literatury jak przewodnik,
to tylko (lub aż) mocno subiektywne spojrzenie na te czy inne miejsca czy
sprawy. Cieszy że głównie w pierwszej osobie, w sensie że najpierw gdzieś
jedzie a potem pisze :)
Ocenami na LC specjalnie bym się nie przejmował, literatura o górach to
IMHO małe zamknięte getto - tak jak i tzw. "ludzie gór" zresztą ;) I ogół
nie zrozumie - ani tego ani tego - choć zawsze będzie próbował, z miernym
skutkiem, bo taka już natura ludzka że musi sobie szufladkować wszystko. A
już historia jak ta zawsze polaryzuje opinie. Love or hate; ale czy aby nie
o to zawsze chodzi?

Pozdrawiam Tomek

Data: 2014-06-04 20:32:22
Autor: solar
W dniu 2014-06-04 10:58, bans pisze:

[...]

Tej nie czytałem, ale poprzednie i owszem. Bardzo dobrze się mi je czytało i zdecydowanie nie odniosłem wrażenia, że autor nie wie, o czym pisze. Ale poprzednie nie mają nic wspólnego z górami. Białą gorączkę polecam najbardziej.

"Religia to komunikacja w jedną stronę. W obie to psychoza."
                                     dr House

Data: 2014-06-05 09:20:20
Autor: adam
Hugo-Bader: Dlugi film o milosci. Powrot na Broad Peak.
Białą gorączkę polecam najbardziej.

A ja się na niej zawiodłem. Opisał bardzo jednostronnie, odniosłem wrażenie, że zobaczył to co chciał zobaczyć.

Data: 2014-06-12 05:11:31
Autor: Slawomir Gorniak
W dniu środa, 4 czerwca 2014 21:15:24 UTC+3 użytkownik solar napisał:
> [...]
> choć kusiło. Egzaltacja wylewa się z niej strumieniami... I nie lubię,
> kiedy autor ma nikłe pojęcie o tym, o czym pisze.

Moze bys sie podparl konkretami? On tam nie pojechal jako ekspert-znajacy-sie-na-wszystkim. Egzaltacji nie widzialem nigdzie (jak np w skad inad dobrej ksiazce 'Annapurna gora kobiet'). Po prostu opis ludzi z ktorymi przebywa, prezentacja ich sylwetek, dzialan i przekonan, w najbardziej neutralnym, moim zdaniem, stylu.

Tej nie czytałem, ale poprzednie i owszem. bardzo dobrze się mi je czytało i zdeydowanie nie odniosłem wrażenia, że nie wie, o czym pisze. Ale poprzednie nie mają nic wspólnego z górami. Białą gorączkę polecam najbardziej.

Mnie ta tez sie czytalo swietnie. Jest wywazona, niczego nie ocenia tylko prezentuje opinie, do oceny przez samego czytajacego. Akcja jest wartka i ksiazka sie nie nudzi. Dobry kawalek literatury faktu, bardzo polecam.

S.

Data: 2014-06-20 12:25:22
Autor: bans
[...]

Dzięki, Titus, za skierowanie na właściwą grupę ;)

http://kulturaliberalna.pl/2014/06/17/broad-peak-drugim-koncu-liny/

I ja miałem podobne odczucia zaledwie po przeczytaniu fragmentu tej książki - że JHB nie ma pojęcia o czym pisze, ale świetnie potrafi się sprzedać i  okłamać laików.

--
bans

Data: 2014-06-20 17:31:11
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Fri, 20 Jun 2014 12:25:22 +0200, bans napisał(a):

[...]

Jak dla mnie ten wywiad wprowadza więcej pytań niż odpowiedzi. Z jednej
strony nie zostawia (J.B.) suchej nitki na książce i autorze, z drugiej
ztrony pisze: "Gdybyśmy wycięli pięć, dziesięć stron, materiał byłby
rzeczywiście godziwy." (książka ma stron ponad trzysta). To ma pojęcie czy
go nie ma? Miałbym też uwierzyć że zabrał go bo nazwał się najlepszym
reporterem w Polsce i jeszcze powiedział po tym że będzie przestrzegał
reguł gry? I tyle?... :) Jakoś mi się Rashomon dziwnie na myśl nasuwa. Pzdr. Tomek

Data: 2014-06-27 08:49:21
Autor: bans
[...]

http://www.znak.com.pl/kartoteka,ksiazka,4398,Dlugi-film-o-milosci

Kolejny kamyczek do ogródka "Jacek Hugo Bajer" - ktoś wie o co chodzi w tym wtrąconymi ni z gruchy ni z pietruchy przeprosinami:

"Jacek Hugo-Bader i Wydawnictwo Znak przepraszają Annę Czerwińską za zamieszczenie nieprawdziwej informacji o niej na stronie 50 książki "Długi film o miłości. Powrót na Broad Peak".

Bo czytać całego tego dzieła nie mam zamiaru...

--
bans

Data: 2014-06-27 09:09:30
Autor: Olin
Dnia Fri, 27 Jun 2014 08:49:21 +0200, bans napisał(a):

Bo czytać całego tego dzieła nie mam zamiaru...

Może wystarczy stronę 50.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

prawo Sattingera:
Każde urządzenie elektryczne będzie działać lepiej, jeżeli włożysz wtyczkę
do gniazdka.

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2014-06-27 09:57:28
Autor: bans
Hugo-Bader: Dlugi film o milosci. Powrot na Broad Peak.
W dniu 2014-06-27 09:09, Olin pisze:

Może wystarczy stronę 50.

Empik mam nie po drodze ;)

--
bans

Data: 2014-06-27 23:28:56
Autor: Tomasz Sójka
[...]

No skoro już podjąłeś taką odważną decyzję (oklaski) to przytoczę kawałek
onej strony 50 w nadziei że nie naruszam komuś niezbywalnych praw etc.:
"...jak Anna Czerwińska poganiała wspinaczy do roboty: "Panowie góry
czekają na trupy - wypierdalać z namiotów."". Nic więcej, chyba że jestem
ślepy :)

Pzdr tomek

Data: 2014-06-27 23:29:38
Autor: Henek Dąbrowski
W dniu 2014-06-27 08:49, bans pisze:

[...]

Tutaj jakby grubsza afera się robi:
http://tygodnik.onet.pl/kraj/jacek-hugo-bader-popelnil-plagiat/cge8h

Pzdr Henek

Data: 2014-07-02 15:16:53
Autor: Olin
Dnia Fri, 27 Jun 2014 23:29:38 +0200, Henek Dąbrowski napisał(a):

Tutaj jakby grubsza afera się robi:
http://tygodnik.onet.pl/kraj/jacek-hugo-bader-popelnil-plagiat/cge8h

Jest i ciąg dalszy:
http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,102433,16257461,Hugo_Bader_pokornie_przeprasza____i_zapewnia__ze_nie.html#BoxSlotIMT