"Humanitarne" wg sądu zabijanie ps ów [o "wyższości" psa nad tucznikiem]

Data: 2009-10-16 11:34:26
Autor: Andrzej Adam Filip
"Humanitarne" wg sądu zabijanie ps ów [o "wyższości" psa nad tucznikiem]
GK <grego69@gazeta.pl> pisze:
Witam,
Nie wiem jak Was, ale mnie zbulwersowało postanowienie sądu odnośnie
ostatnio głośnej sprawy zabijania psów na smalec. Jakie są Wasze
opinie na ten temat?
Druga sprawa: skoro wg sądu ten człowiek mógł zabijać, czy nie można
oskarżyć o wprowadzanie do obrotu produktów spożywczych i co za to
grozi?
Kolejna sprawa: skoro sprzedawał te "specjały" uzyskiwał
dochód. Prowadził więc nielegalną działalność gospodarczą, nie
odprowadzał podatku. Chyba 'skarbówka' powinna się nim zainteresować?
I jeszcze jedno: te psy on kupował czy może to były czyjeś psy?
Pozdrawiam,
Grzegorz

ps.
Sam mam psa.

To może *TY* nam wyjaśnisz podstawę do różnicy *prawnej* w prawie RP
między tucznikiem/świnią hodowlaną a "psem hodowlanym/rzeźnym"?

Orzeczenie sądu jest dość "szokujące" tylko dlatego że sąd nie
"wyinterpretował sobie samodzielnie" wyższości psa nad (np.) świnią
a pies jest najpowszechniejszym zwierzęciem "towarzyskim" w Polsce.
Całkiem uzasadnione domniemanie że typowo "psy na smalec" nie są
zabijane humanitarnie nie powinno być dla sądu samodzielnie
przesądzającym dowodem w konkretnej sprawie.

A najbardziej oczywiste podstawy do oskarżeń "po innych liniach" sam
"usłużnie" podałeś:
* "epidemiologiczne" - sprzedaż produktów *spożywczych* bez zezwoleń
   [moĹźliwe stwarzanie zagroĹźenia dla zdrowia]
* "podatkowe" - zysk z niezarejestrowanej działalności gospodarczej

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Co łysemu po złotym grzebieniu?

Data: 2009-10-16 03:02:56
Autor: SzalonyKapelusznik
On 16 Paź, 11:34, Andrzej Adam Filip <a...@xl.wp.pl> wrote:

A najbardziej oczywiste podstawy do oskarżeń "po innych liniach" sam
"usłużnie" podałeś:
* "epidemiologiczne" - sprzedaż produktów *spożywczych* bez zezwoleń
   [możliwe stwarzanie zagrożenia dla zdrowia]

Andrzej Adam Filip : a...@onet.eu : Andrzej.Fi...@gmail.com
Co łysemu po złotym grzebieniu?
  -- Przysłowie armeńskie (pl.wikiquote.org)

A sprzedaz grzybkow przy drodze? Zurkow na targu? Pomidorow z wlasnego
ogrodu?

Data: 2009-10-16 04:55:30
Autor: JaMyszka
"Humanitarne" wg sądu zabijanie psów [o "wyżs zości" psa nad tucznikiem]
On 16 Paź, 12:02, SzalonyKapelusznik  wrote:
[...]
A sprzedaz grzybkow przy drodze? Zurkow na targu? Pomidorow z wlasnego
ogrodu?

Trolujesz czy się czepiasz?
Sorry, ale pytam nie bez kozery przy tak wyartykułowanych zdaniach.
Ludzie, którzy nie mają wiedzy w danym temacie, inaczej formułują
swoje pytania.
Nawet ja wiem, że dochód ze sprzedaży runa leśnego i produktów ze
swojej działki nie podlega opodatkowaniu. Jedynym wymogiem przy
sprzedaży grzybów jest posiadanie zaświadczenia z Sanepidu
obejmującego daną partię zbioru, że są to grzyby jadalne. Poza tym,
przy sprzedaży ww. produktów (na targu, na ulicy) obowiązuje wykup
tzw. placowego.
Co do żurku to nie mam wiadomości - ale sądzę, że jak kupujesz u osoby
fizycznej, to sam ponosisz ryzyko co do "jakości" produktu pod kątem
wymogów sanitarnych.

--
Pozdrawiam :)
JM

Data: 2009-10-17 16:18:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 16 Oct 2009, JaMyszka wrote:

[...]

  Obstawiam to pierwsze :)
  Znaczna większość społeczeństwa nie zdaje sobie sprawy, że zarówno
zrobienie kanapek własnym dzieciom (jako obowiązek ustawowy)
jak i sprzedaż osobiście lub "rodzinnie" zebranych grzybów
ma *formalne* podstawy do zwolnienia z podatku - jest przepis,
podatek się nie należy, mimo istnienia "świadczenia".
  Kanapki przytaczam dlatego, że raz na pół roku ktoś je wyciąga
na .podatki zza pasa w dyskusji o "nieodpłatnych świadczeniach",
w podobnym stylu :) (znaczy "to co, jak robię kanapki własnym
dzieciom to podatek się należy?")

[...]

  To są chyba bakterie albo grzyby "wraz z podłożem hodowlanym",
którym (podłożem) są jadalne rośliny, więc wychodzi czysta
sprzedaż osobiście wyprodukowanych produktów rolnych - nie
podlega pod podatek dochodowy.
  Mylę się gdzieś? :)
  Tak, wiem, uwaga że hodowane w celach spożywczych bakterie
jakby nie było pozostają roślinami - więc hodowca jest
rolnikiem - może się wydawać szokująca, ale przecież *formalnie*
tak jest, prawda?

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-18 02:49:44
Autor: JaMyszka
On 17 Paź, 16:18, Gotfryd Smolik news wrote:
> Trolujesz czy się czepiasz?
  Obstawiam to pierwsze :)

No to się załapaliśmy;-)
Wszak nasze posty są dalekie od tematu wątku;p

  Znaczna większość społeczeństwa nie zdaje sobie sprawy, że zarówno
(...)
podatek się nie należy, mimo istnienia "świadczenia".

Każdy ma prawo do niewiedzy - ale nikt mu nie daje prawa, by narzucał
innym ową niewiedzę.

[...]

Kanapki są dobrym przykładem:)
Przecież każdy coś mówi na podstawie tego co zna.
U  niektórych znajomość sprowadza się do kanapek;p
BTW Gdy nastał sejm kontraktowy, to w którymś momencie z jego kuluarów
na prowincję spłynęła wieść, iż należy zaliczki pobierane w z-dach
pracy traktować jako pożyczki i w związku z tym objąć je opłatą
skarbową.
No cóż, wtedy gro posłów wywodziło się z klasy robotniczej i całkiem
być może, że prócz zaliczek a konto wynagrodzeń również tak
wykorzystywali zaliczki pobrane na poczet zakupów dla zakładu pracy.

[...]
> [...]
którym (podłożem) są jadalne rośliny, więc wychodzi czysta
sprzedaż osobiście wyprodukowanych produktów rolnych - nie

Nie wiem. Kiedyś wiadome mi było, że sprzedaż nieopodatkowana dotyczy
produktów rolnych nieprzetworzonych. A żurek, jakby nie patrzeć, to
już jest przetworzona mąka.

  Tak, wiem, uwaga że hodowane w celach spożywczych bakterie
jakby nie było pozostają roślinami - więc hodowca jest
rolnikiem - może się wydawać szokująca, ale przecież *formalnie*
tak jest, prawda?

Rolnik, który mieszka w mieście? Wszak tu ma bliżej na targ, a hodowla
nie jest skomplikowana;-)

Data: 2009-10-17 20:04:07
Autor: poreba
"Humanitarne" wg sądu zabijanie psów [o "wyższości" psa nad tucznikiem]
Dnia Fri, 16 Oct 2009 04:55:30 -0700 (PDT), JaMyszka napisał(a):

Trolujesz  czy się czepiasz? /.../ Nawet ja
wiem,  że  dochód ze sprzedaży runa leśnego
/.../  nie  podlega  opodatkowaniu.
Bzzzz, wrong. Podlega. Nie jest to wprawdzie
POF, jednak pożytki ze swojego lasu masz
opodatkowane - ryczałtem.

--
pozdro
poreba

Data: 2009-10-18 02:49:55
Autor: Andrzej Lawa
poreba pisze:
[...]

Ze swojego.

A większość tych zbieraczy handlujących przy ulicach to, odnoszę
wrażenie, posiadaczami lasów nie jest ;)

Data: 2009-10-18 08:54:36
Autor: Andrzej Adam Filip
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> pisze:
poreba pisze:
Dnia Fri, 16 Oct 2009 04:55:30 -0700 (PDT), JaMyszka napisał(a):

Trolujesz  czy się czepiasz? /.../ Nawet ja
wiem,  Ĺźe  dochĂłd ze sprzedaĹźy runa leśnego
/.../  nie  podlega  opodatkowaniu.
Bzzzz, wrong. Podlega. Nie jest to wprawdzie
POF, jednak poĹźytki ze swojego lasu masz
opodatkowane - ryczałtem.

Ze swojego.

A większość tych zbieraczy handlujących przy ulicach to, odnoszę
wraĹźenie, posiadaczami lasĂłw nie jest ;)

<tryb-czepialski-bardzo> To nie są "współposiadaczami" Lasów Państwowych? ;-) </tryb-czepialski-bardzo>

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Nieszczęścia pochodzą z naszych ust, choroby też wchodzą ustami.

Data: 2009-10-18 12:22:58
Autor: Andrzej Lawa
Andrzej Adam Filip pisze:

A większość tych zbieraczy handlujących przy ulicach to, odnoszę
wrażenie, posiadaczami lasów nie jest ;)

<tryb-czepialski-bardzo> To nie są "współposiadaczami" Lasów Państwowych? ;-) </tryb-czepialski-bardzo>

Tylko w bardzo abstrakcyjnej teorii ;)

Data: 2009-10-18 02:55:34
Autor: JaMyszka
On 17 Paź, 20:04, poreba  wrote:
> [...]
> /.../  nie  podlega  opodatkowaniu.
Bzzzz, wrong. Podlega. Nie jest to wprawdzie
POF, jednak pożytki ze swojego lasu masz

Hmm... Nie wiem, czy są to pozostałości komuny czy też podstawy
kapitalizmu;/
Ale uważam to za słuszne!
Bo jak to bardzo boli właściciela lasu, to niech pozbiera to runo i je
sprzeda bez podatku;p
A jak mu się nie zechce chodzić i schylać, to niech wystawia płatne
zezwolenia na zbiory w swoim lesie.
W obu przypadkach ja mam korzyść: mogę to runo dostać na targu;p

Data: 2009-10-16 17:20:35
Autor: Andrzej Adam Filip
SzalonyKapelusznik <szalonykapelusznik@gmail.com> pisze:
On 16 PaĹş, 11:34, Andrzej Adam Filip <a...@xl.wp.pl> wrote:

[...]

Prawo gdzieś musi wyznaczać dość ostre granice w plejadzie "stanów
pośrednich" i całkiem często są to granice absurdu/absurdalne :-)

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry.

Data: 2009-10-17 16:10:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 16 Oct 2009, Andrzej Adam Filip wrote:

[...]

  Nie wiem co miałeś na myśli, skoro poprzednik "wystrzelał" właśnie
listę zwolnień z podatku, jawnie wymienioną w ustawie o podatku
dochodowym.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-18 02:37:47
Autor: Andrzej Lawa
SzalonyKapelusznik pisze:

A sprzedaz grzybkow przy drodze? Zurkow na targu? Pomidorow z wlasnego
ogrodu?

A do więzienia, paskudnych spekulantów i paskarzy!

Słuszną linię ma nasza partia!

"Humanitarne" wg sądu zabijanie ps ów [o "wyższości" psa nad tucznikiem]