"Humanitarne" wg sądu zabijanie psów

Data: 2009-10-16 11:05:55
Autor: GK
"Humanitarne" wg sądu zabijanie psów
Witam,
Nie wiem jak Was, ale mnie zbulwersowało postanowienie sądu odnośnie ostatnio głośnej sprawy zabijania psów na smalec. Jakie są Wasze opinie na ten temat?
Druga sprawa: skoro wg sądu ten człowiek mógł zabijać, czy nie można oskarżyć o wprowadzanie do obrotu produktów spożywczych i co za to grozi?
Kolejna sprawa: skoro sprzedawał te "specjały" uzyskiwał dochód. Prowadził więc nielegalną działalność gospodarczą, nie odprowadzał podatku. Chyba 'skarbówka' powinna się nim zainteresować?
I jeszcze jedno: te psy on kupował czy może to były czyjeś psy?
Pozdrawiam,
Grzegorz

ps.
Sam mam psa.

Data: 2009-10-16 02:58:28
Autor: Stachna
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
On 16 Pa¼, 11:05, GK <greg...@gazeta.pl> wrote:
Sam mam psa

UE i nasze prawo odnosi siê do
Artyku³ 1

1. Niniejsza Konwencja stosuje siê do przemieszczania,
przetrzymywania, unieruchamiania, og³uszania i uboju zwierz±t
jednokopytnych, prze¿uwaczy, ¶wiñ, królików i drobiu.

ustawa o ochronie zwierz±t
Rozdzia³ 3
Zwierzêta gospodarskie
Art. 13.
1. Wprowadzenie dotychczas niestosowanej na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej
technologii chowu zwierz±t wymaga uzyskania zezwolenia marsza³ka
województwa
stwierdzaj±cego, ¿e technologia spe³nia wymogi okre¶lone ustaw±.

Pytanie czy by³y prowadzone badania oraz rejestry zwierz±t - wymagane
zgodnie z oboma i UE i ochrona zwierz±t.

Niestety ale tylko to - no i oczywi¶cie nielegalna dzia³alno¶æ
gospodarcza.

Pozdrawiam

Data: 2009-10-16 11:10:17
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
GK pisze:
Witam,
Nie wiem jak Was, ale mnie zbulwersowało postanowienie sądu odnośnie
ostatnio głośnej sprawy zabijania psów na smalec. Jakie są Wasze opinie
na ten temat?

Nie wiem jaki jest wyrok, ale moralność kalego niektórych dziennikarzy w
takich sprawach mnie wkurza. Parę miesięcy temu słyszałem jak stado
dziennikarzyn marudziło, że azjaci jedzą psy i jakie to złeee...

Bosko: Zabić i zjeść krowę - dobre. Zabić i zjeść owcę - dobre. Zabić i
zjeść świnie - codzienność. Zabić i zjeść psa - złe, złe, złe, do
więzienia.

Druga sprawa: skoro wg sądu ten człowiek mógł zabijać, czy nie można
oskarżyć o wprowadzanie do obrotu produktów spożywczych i co za to grozi?

No to jest zapewne wina dziurawego polskiego prawa, które pozwala zabić
krowę i wtedy można ją weterynaryjnie przebadać, ale już zabić psa nie
pozwala, więc takie przysmaki trzeba dystrybuować jak za PRL - tajniacko.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-16 12:06:02
Autor: GK
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
GK pisze:
[...]

Co mnie obchodzą azjaci? Żyję w Polsce, w Europie i tu nie ma tradycji jedzenia psów i kotów. Poza tym są ustawy o ochronie zwierząt. Pies czy kot nie jest zwierzęciem rzeźnym ani hodowanym na mięso czy smalec.
A poza tym w Papui Nowej Gwinei czy innych państwach jedzono też ludzi...

Data: 2009-10-16 12:11:32
Autor: Liwiusz
GK pisze:

Co mnie obchodzą azjaci? Żyję w Polsce, w Europie i tu nie ma tradycji jedzenia psów i kotów. Poza tym są ustawy o ochronie zwierząt. Pies czy kot nie jest zwierzęciem rzeźnym ani hodowanym na mięso czy smalec.

   Na podstawie którego przepisu powinna być zatem skazana ta osoba?

--
Liwiusz

Data: 2009-10-16 12:14:30
Autor: szerszen

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hb9gsk$936$1news.onet.pl...

  Na podstawie którego przepisu powinna być zatem skazana ta osoba?

najlepiej wszystkich ktore zlamala, lacznie jak w stanach

Data: 2009-10-16 03:18:43
Autor: Stachna
On 16 Pa¼, 12:14, "szerszen" <szers...@tlen.pl> wrote:
U¿ytkownik "Liwiusz" <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:hb9gsk$936$1news.onet.pl...

> [...]

województwa
stwierdzaj±cego, ¿e technologia spe³nia wymogi okre¶lone ustaw±.

I wszystkich punktów tam zawartych bo takigo zezwolenia zapewne nie
otrzyma³

Data: 2009-10-16 12:20:29
Autor: Liwiusz
Stachna pisze:
[...]

   A o ukaranie z jakiego artyku³u wnosi³ prokurator?

--
Liwiusz

Data: 2009-10-16 03:27:01
Autor: Stachna
On 16 Pa¼, 12:20, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Stachna pisze:

> [...]

> otrzyma³

   A o ukaranie z jakiego artyku³u wnosi³ prokurator?

Niestety to jest moja opinia - a nie wiem o co prokurator oskar¿a³ (z
tego co informuj± o niehumanitarne u¶miercanie i traktowanie zapewne)

Pozdrawiam

Data: 2009-10-16 12:34:17
Autor: Liwiusz
Stachna pisze:

Niestety to jest moja opinia - a nie wiem o co prokurator oskar¿a³ (z
tego co informuj± o niehumanitarne u¶miercanie i traktowanie zapewne)

   No to nie wiem o co tyle ha³asu - widocznie nie udowodniono niehumanitarnego traktowania (zreszt± co to za absurd - zwierz±t nie traktuje siê humanitarnie, czyli tak jak ludzi. Chyba ¿e chcemy karaæ schroniska dla zwierz±t za wiêzienie psów bez wyroku).

   A pok±tna dzia³alno¶æ gospodarcza to ju¿ inna sprawa.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-16 10:55:17
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 16 Oct 2009 12:34:17 +0200, Liwiusz napisa³(a):

[...]

Humanitaryzm IMHO to nie tylko "jak cz³owieka". To po prostu ogólny zbiór zasad cywilizowanego cz³owieka (OK, ¿yj±cego w kulturze indoeuropejskiej czy jak to zwaæ).
Zak³ada to tak¿e nie niszczenie cudzych przedmiotów, nie ¶miecenie, nie zanieczyszczanie ¶rodowiska, nie zabijanie zwierz±t bez potrzeby, etc.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-16 12:59:44
Autor: Liwiusz
Olgierd pisze:
[...]

   I na wszystkie powy¿sze wystêpki s± paragrafy. A na zabicie psa - jak widaæ - nie ma.

   Samo zachowanie mo¿e budziæ odrazê. Ale w³a¶nie po to temida jest ¶lepa...

> nie zabijanie zwierz±t bez potrzeby, etc.

   A który paragraf zabrania zabijaæ zwierz±t bez potrzeby? Nieraz w TV widaæ, jak kto¶ sobie sma¿y jakie¶ owady na obiad - te¿ ma byæ to zabronione?

   Zreszt± nie mówimy o zabijaniu bez potrzeby, tylko na smalec.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-16 11:25:51
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 16 Oct 2009 12:59:44 +0200, Liwiusz napisa³(a):

   I na wszystkie powy¿sze wystêpki s± paragrafy. A na zabicie psa - jak
widaæ - nie ma.

Art. 35 ust. 1-2 ustawy o ochronie zwierz±t.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-16 13:40:32
Autor: Liwiusz
Olgierd pisze:
Dnia Fri, 16 Oct 2009 12:59:44 +0200, Liwiusz napisa³(a):

   I na wszystkie powy¿sze wystêpki s± paragrafy. A na zabicie psa - jak
widaæ - nie ma.

Art. 35 ust. 1-2 ustawy o ochronie zwierz±t.

Zatem sprawd¼my co jest karalne z tego artyku³u:

"1. Nieuzasadnione lub niehumanitarne zabijanie zwierz±t oraz znêcanie siê nad nimi jest zabronione."

Tutaj uzasadnieniem jest smalec.

"1. U¶miercanie zwierz±t mo¿e byæ uzasadnione wy³±cznie:

1) potrzeb± gospodarcz±,
"

tutaj to zachodzi

art. 34 te¿ nie opisuje zachowania naszego oprawcy (opisuje sposoby uboju w ubojni, lub uboju domowego zwierz±t kopytnych).

--
Liwiusz

Data: 2009-10-16 12:30:00
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 16 Oct 2009 13:40:32 +0200, Liwiusz napisa³(a):

[...]

No tak, nie pomy¶la³em, ¿e ten smalec ;-) to jak za okupacji wrêcz!

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-16 16:19:50
Autor: Roman Rumpel
Liwiusz pisze:

"1. Nieuzasadnione lub niehumanitarne zabijanie zwierz±t oraz znêcanie siê nad nimi jest zabronione."

Tutaj uzasadnieniem jest smalec.

¯artujesz prawda?

A je¶li nie ¿artujesz, to cel sprzeczny z zws nie mo¿e byæ jakimkolwiek uzasadnieniem.

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl
"Bo jakby¶ czyta³ od przodu to by³by to najzwyklejszy pamiêtnik a tak

Data: 2009-10-16 17:56:16
Autor: Jotte
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
W wiadomo¶ci news:hb9vel$j57$1news.onet.pl Roman Rumpel
<romane@screwspam.gazeta.pl> pisze:

"1. Nieuzasadnione lub niehumanitarne zabijanie zwierz±t oraz znêcanie siê nad nimi jest zabronione."
Tutaj uzasadnieniem jest smalec.
¯artujesz prawda?
Uwa¿am, ¿e on nie ¿artuje.
To g³upiec i ³ajdak.
Poza tym istnieje rozró¿nienie na zwierzêta gospodarskie i domowe (inna sprawa to ocena takiego rozró¿nienia).
Pies nie jest w Polsce zwierzêciem gospodarskim.

--
Jotte

Data: 2009-10-19 21:25:00
Autor: KRZYZAK
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 16 Oct 2009 17:56:16 +0200, Jotte napisa³(a):

Pies nie jest w Polsce zwierzêciem gospodarskim.

W tym przypadku byl.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-10-19 19:35:06
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Mon, 19 Oct 2009 21:25:00 +0200, KRZYZAK napisa³(a):

Pies nie jest w Polsce zwierzêciem gospodarskim.

W tym przypadku byl.

Och, rozumiem, ¿e kolega jest zwolennikiem za¶piewu muzzeinów na polskiej ziemi? Tradycyjna obyczajowo¶æ polska ka¿e jednak rozró¿niaæ psy od jakiej¶ gadziny czy innej trzody. Nie s±dzi³em, ¿e na grupie mamy a¿ tak silne spektrum progresistów.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-10-19 19:45:25
Autor: Jacek_P
Olgierd napisal:
Tradycyjna obyczajowo¶æ polska ka¿e jednak rozró¿niaæ psy od jakiej¶ gadziny czy innej trzody. Nie s±dzi³em, ¿e na grupie mamy a¿ tak silne spektrum progresistów.

Widac, zes mieszczuch z dziada pradziada i o ludowej medycynie pojecie
masz nikle. Psie sadlo na przeziebienie i kocia skorka na reumatyzm
to od daaawna wiejskie metody leczenia i jakos nikt z glowy wlosow
nie rwal. Podobnie jak w przypadku konskiej kielbasy :)

Ot, taka hipokryzja mieszczuchow w stylu europejskiego najezdzania
na biednych Koreanczykow i Chinczykow, ze psy jedza. Zabawne, ale
jak pamietam, obie nacje na zadania FIFA i MKOl odgryzly sie stawiajac
kontr-zadanie zaniechania uboju bydla, bo w Indiach krowy sa swiete :)

Zerknij sobie na ponizsze haslo:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tabu_pokarmowe

Calkiem ciekawe :)
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-10-20 06:47:41
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Mon, 19 Oct 2009 19:45:25 +0000, Jacek_P napisa³(a):

[...]

Pochodzê z rodziny szlacheckiej. Zubo¿a³ej szlachty litewskiej ;=)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-19 22:21:39
Autor: KRZYZAK
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Mon, 19 Oct 2009 19:35:06 +0000 (UTC), Olgierd napisa³(a):

Och, rozumiem, ¿e kolega jest zwolennikiem za¶piewu muzzeinów na polskiej ziemi?

Raczej rabinow. Chyba nie jestes antysemita?

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-10-19 23:35:08
Autor: Jotte
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
W wiadomo¶ci news:1qa8z6dlqd2bs.1mbbpd2lp5krf.dlg40tude.net KRZYZAK
<krzyzak@krzyzak.pl> pisze:

Pies nie jest w Polsce zwierzêciem gospodarskim.
W tym przypadku byl.
A nie mylisz czasem zwierz±t gospodarskich ze zwierzêtami u¿ytkowymi?
Zreszt± mniejsza o to - zwyrodnialec jest zwyrodnialcem, nawet je¶li rodzaj "umys³owo¶ci" pozwala mu nie rozumieæ znaczenia czynu b±d¼ je w jaki¶ sposób zag³uszyæ b±d¼ wyprzeæ.
Zadaj sobie samemu proste pytanie czy jeste¶ zdolny do zrobienia czego¶ takiego i przeanalizuj dan± sobie odpowied¼.

--
Jotte

Data: 2009-10-19 15:08:43
Autor: Stachna
<krzy...@krzyzak.pl> pisze:

> W tym przypadku byl.
[...]
Zadaj sobie samemu proste pytanie czy jeste¶ zdolny do zrobienia czego¶
takiego i przeanalizuj dan± sobie odpowied¼.

Bez wzglêdu na moje odczucia by³.

Brakuje tu jeszcze wypowiedzi - dla urozmaicenia hodowcy go³êbi
pocztowych i smakosza - co bardziej zaciera tê granicê i jest dla nas
bardziej naturalne.

Pozdrawiam

Data: 2009-10-16 19:12:12
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 16 Oct 2009 16:19:50 +0200, Roman Rumpel napisa³(a):

[...]

My¶lê, ¿e ¿artuje; a ¿art ten, choæ mo¿e siê wydawaæ okrutny -- w ¶wietle tego jak siê w Polsce traktuje olbrzymi± wiêkszo¶æ psów, nie jest jeszcze najgorszy.
Byæ mo¿e nawet los obchodzi siê z psem, który skoñczy³ jako smalec w s³oiku, w stosunkowo ³agodny sposób. Wiejskie psy dyndaj± na metrowych ³añcuchach, reszta karmiona jest w sposób, który skraca im ¿ycie spokojnie o 1/3.

Data: 2009-10-18 02:48:16
Autor: Andrzej Lawa
Olgierd pisze:

My¶lê, ¿e ¿artuje; a ¿art ten, choæ mo¿e siê wydawaæ okrutny -- w ¶wietle tego jak siê w Polsce traktuje olbrzymi± wiêkszo¶æ psów, nie jest jeszcze najgorszy.

Dok³adnie.

[...]

Dodaj jeszcze przywi±zywane drutem w lasach, ¿eby zdech³y z g³odu,
po³amane po wyrzuceniu z samochodu. Los psów w schroniskach te¿ nie jest
zbyt weso³y - dla wiêkszo¶ci to powolne konanie.

Wiele z nich mia³o lepszy koniec - skoro by³o z czego robiæ smalec, to
przynajmniej nie by³a to ¶mieræ g³odowa.

Data: 2009-10-18 02:44:26
Autor: Andrzej Lawa
Roman Rumpel pisze:
Liwiusz pisze:

"1. Nieuzasadnione lub niehumanitarne zabijanie zwierz±t oraz znêcanie
siê nad nimi jest zabronione."

Tutaj uzasadnieniem jest smalec.

¯artujesz prawda?

Smalec jest nielegalny?

A je¶li nie ¿artujesz, to cel sprzeczny z zws nie mo¿e byæ jakimkolwiek
uzasadnieniem.

Nie tobie ustalaæ zasady.

Data: 2009-10-18 02:41:47
Autor: Andrzej Lawa
Olgierd pisze:
Dnia Fri, 16 Oct 2009 12:59:44 +0200, Liwiusz napisa³(a):

   I na wszystkie powy¿sze wystêpki s± paragrafy. A na zabicie psa - jak
widaæ - nie ma.

Art. 35 ust. 1-2 ustawy o ochronie zwierz±t.

Jako¶ nie widzê, ¿eby ta ustawa zakazywa³a zabijania jakich¶ konkretnych
zwierz±t, a w szczególno¶ci psów.

Data: 2009-10-18 07:14:10
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Sun, 18 Oct 2009 02:41:47 +0200, Andrzej Lawa napisa³(a):

Art. 35 ust. 1-2 ustawy o ochronie zwierz±t.

Jako¶ nie widzê, ¿eby ta ustawa zakazywa³a zabijania jakich¶ konkretnych
zwierz±t, a w szczególno¶ci psów.

I s³usznie, ¿e nie widzisz -- na tym polega istota normy generalnej i abstrakcyjnej.

Data: 2009-10-19 14:11:54
Autor: kuba
Olgierd pisze:
[...]

¯e co? Norma generalna i abstrakcyjna to taka, której nie widaæ?;)
Z tego co ja siê uczy³em jest to taka norma, w której adresat jest okre¶lony generalnie, a dyspozycja nie wyczerpuje siê przez jednokrotne zastosowanie. Przeciwieñstwem jest norma indywidualno-konkretna.

Nie pomyli³o Ci sie z czym¶ w rodzaju normy-zasady albo ducha ustawy?

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-19 13:09:17
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Mon, 19 Oct 2009 14:11:54 +0200, kuba napisa³(a):

[...]

Nie, nie pomyli³o siê -- chodzi mi o to, ¿e przepis nie musi mówiæ o psach, bo mówi o wszystkich zwierzêtach.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-19 21:12:35
Autor: kuba
Olgierd pisze:
[...]

To bym nazwa³ albo wyk³adni± rozszerzaj±c±, albo analogi±. W dalszym ci±gu nie rozumiem na czym polega w tym przypadku abstrakcyjno¶æ i generalny charakter?

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-19 19:15:09
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Mon, 19 Oct 2009 21:12:35 +0200, kuba napisa³(a):

[...]

Norma generalna bêdzie brzmia³a "kto zabija cz³owieka...", norma szczegó³owa "kto zabija blondyna", "kto zabija S³oweñca".
Przepis ustawy o ochronie zwierz±t nie odnosi siê tylko do psów, odnosi siê do wszystkich zwierz±t.

Data: 2009-10-19 21:52:31
Autor: kuba
Olgierd pisze:

[...]

Ok, ju¿ siê nie bêdê k³óci³, ale nie znam teorii, która u¿ywa nazewnictwa normy generalnej i szczegó³owej.
Teraz i tak trochê lepiej, bo wcze¶niej u¿y³e¶ pojêcia normy generalnej i abstrakcyjnej, co jest zupe³nie z innej bajki.
A jeszcze hint: w podanym przez Ciebie przyk³adzie, generalno¶æ odnosi siê przecie¿ to s³owa "kto" a nie S³oweñca czy blondyna..

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-19 19:58:27
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Mon, 19 Oct 2009 21:52:31 +0200, kuba napisa³(a):

Ok, ju¿ siê nie bêdê k³óci³, ale nie znam teorii, która u¿ywa
nazewnictwa normy generalnej i szczegó³owej.

Ach te teorie... no fakt, ¿e ju¿ zapomnia³em wszystkie te podzia³y...

Data: 2009-10-19 22:18:29
Autor: kuba
Olgierd pisze:
[...]

Moim zdaniem tê akurat warto znaæ - ma spor± donios³o¶æ praktyczn± :)
TK zajmowa³ siê kilka razy problemem generalno¶ci adresata, stwierdzaj±c, ¿e jest ona w ogóle warunkiem normatywno¶ci (i tym samym dopuszczalno¶ci kontroli pod k±tem konstytucyjno¶ci).

Podobnie, odró¿nienie normy generalnej od indywidualnej ma znaczenie dla kontroli pewnych rozstrzygniêæ administracyjnych. Np. sporne jest w doktrynie, czy np. nakaz ewakuacji jest aktem prawnym indywidualnym czy generalnym - adresat jest wprawdzie okre¶lony generalnie, ale kr±g adresatów mo¿e byæ czasem tak ma³y, ¿e bez trudu mo¿na wskazaæ konkretne osoby z imienia i nazwiska.

kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-19 20:47:09
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Mon, 19 Oct 2009 22:18:29 +0200, kuba napisa³(a):

[...]

Rozumieæ dlaczego w tamtym przepisie nie musi byæ napisane dok³adnie o psach zawsze warto.
Za¶ o tym, o czym piszesz -- a¿ muszê poszukaæ. Generalne okre¶lenie adresata normy warunkiem normatywno¶ci... Je¶li przez normê indywidualn± rozumieæ tylko indywidualne rozstrzygniêcie (a wiêc np. decyzja administracyjna), to jasne. Ale je¶li norm± indywidualn± nazywaæ n. kierowan± do konkretnego adresata, to ju¿ siê tak nie da.

Ale widzê, ¿e faktycznie warto odkopaæ stare sprawy i sobie od¶wie¿yæ.

Data: 2009-10-19 23:36:30
Autor: kuba
Olgierd pisze:

[...]

BTW: indywidualna norma postêpowania mo¿e wynikaæ nie tylko z decyzji administracyjnej. Innym dobrym przyk³adem jest akt mianowania kogo¶ na okre¶lone stanowisko.

Ale widzê, ¿e faktycznie warto odkopaæ stare sprawy i sobie od¶wie¿yæ.

Tak na dobry pocz±tek wklejê Ci fragment post. TK U 5/94

Przyjête przez TK kryterium oceny normatywno¶ci aktu, odwo³uje siê do
wystêpuj±cych w teorii prawa pogl±dów dotycz±cych koniecznych cech normy prawnej.
Zgodnie z przewa¿aj±cymi pogl±dami tymi cechami ró¿ni±cymi normy prawne od innych
regu³ spo³ecznych s± m.in. ich generalny i jednocze¶nie abstrakcyjny charakter.
Cecha generalno¶ci dotyczy tej czê¶ci normy prawnej, któr± okre¶la siê jako hipotezê
(okre¶lenie adresata a tak¿e warunków zastosowania normy) i zobowi±zuje organ
prawotwórczy do takiego konstruowania normy, w której adresat, jak równie¿ okoliczno¶ci
zastosowania normy bêd± okre¶lone rodzajowo a nie indywidualnie. Adresat winien byæ
okre¶lony jako element klasy podmiotów wyodrêbnionych ze wzglêdu na okre¶lon± cechê lub
cechy.

Warto przeczytaæ tak¿e dalej, bo b. ciekawe :)

Inne orzeczenie ma sygnaturê U 22/97.

Z ciekawostek: w USA dopuszczalne s± ustawy indywidualne. Wydano kiedy¶ tak± ustawê "For the relief of [nie pamiêtam jak siê go¶æ nazywa³], która mia³a na celu tylko i wy³±cznie uregulowanie sytuacji jakiego¶ kolesia, który znalaz³ siê w pu³apce prawnej.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-20 06:45:38
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Mon, 19 Oct 2009 23:36:30 +0200, kuba napisa³(a):

[...]

No to jest akurat jasne ;-) Nawet je¶li ze ³ba wyfrunê³y mi ju¿ teoretyczne podzia³y, którym faszerowano mnie na 1 roku studiów, to generalnie jaki jest zakres kognicji TK wiem ;-)

W Polsce te¿ takie by³y ;-) --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-16 13:53:07
Autor: SDD
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów

U¿ytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisa³ w wiadomo¶ci news:pan.2009.10.16.10.55.17rudak.org...

zasad cywilizowanego cz³owieka (OK, ¿yj±cego w kulturze indoeuropejskiej
czy jak to zwaæ).

Indoeuropejskiej powiadasz....
Arabowie Arabami, Zydzi Zydami - ale nawet u naszych wegierskich bratankow czy w Finlandii tez nie ma cywilizacji? :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-16 12:30:53
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 16 Oct 2009 13:53:07 +0200, SDD napisa³(a):

zasad cywilizowanego cz³owieka (OK, ¿yj±cego w kulturze
indoeuropejskiej czy jak to zwaæ).

Indoeuropejskiej powiadasz....
Arabowie Arabami, Zydzi Zydami -

To oni jedz± psy? Bo ¿e nie jedz± prosiaków, to wiem -- ale co z psami?

ale nawet u naszych wegierskich
bratankow czy w Finlandii tez nie ma cywilizacji?

Madziarzy jedz± psy??! Ten gulasz to z psiny jest? Katastrofa...

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-16 18:15:35
Autor: SDD
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów

U¿ytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisa³ w wiadomo¶ci news:pan.2009.10.16.12.30.53rudak.org...
Dnia Fri, 16 Oct 2009 13:53:07 +0200, SDD napisa³(a):

Madziarzy jedz± psy??! Ten gulasz to z psiny jest?
Katastrofa...

A myslales, ze z czego? :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-19 03:43:33
Autor: adp
> [...]

Arabowie Arabami, Zydzi Zydami - ale nawet u naszych wegierskich bratankow
czy w Finlandii tez nie ma cywilizacji? :)

Okre¶lenie "cyw. indoeuropejska" zosta³o chyba uzyte zamiast k³uj±cej
niektórych w oczy "cyw. judeochrze¶cijanskiej".

Data: 2009-10-18 02:37:13
Autor: Andrzej Lawa
Stachna pisze:

[...]

Hê? Psów w Polsce siê nie hodowa³o do tej pory?

Data: 2009-10-19 03:14:56
Autor: Stachna
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
On 18 Pa¼, 02:37, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
Stachna pisze:

> [...]
> stwierdzaj±cego, ¿e technologia spe³nia wymogi okre¶lone ustaw±.

Hê? Psów w Polsce siê nie hodowa³o do tej pory?

Ale nie do robienia smalcu - poka¿ mi chocia¿ jedn± legaln± wytwórniê
psiego smalcu na terytorium Polski

Stawiam piwo jak mi tak± legaln± wytwórniê znajdziesz

Pozdrawiam

Data: 2009-10-19 13:59:51
Autor: Andrzej Lawa
wrote:
Stachna pisze:

[...]

W przepisie jest mowa tylko o technologii hodowli, a nie o celu.

A mo¿e czytasz co¶ "miêdzy wierszami"? ;->

Data: 2009-10-19 05:29:11
Autor: Stachna
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
On 19 Pa¼, 13:59, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
[...]
W przepisie jest mowa tylko o technologii hodowli, a nie o celu.

A mo¿e czytasz co¶ "miêdzy wierszami"? ;->

TAK CZYTAM MIÊDZY WIERSZAMI - ustawa odnosi siê do ochrony zwierz±t  i
wiêcej nie czepiaj siê ale odpowiem

ROZPORZ¡DZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI z dnia 22 maja 2007 r.
w sprawie warunków, trybu i sposobu wydawania zezwoleñ na wprowadzenie
dotychczas niestosowanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
technologii chowu zwierz±t
§ 3. 1. Do wniosku o wydanie zezwolenia na wprowadzenie technologii
chowu wnioskodawca do³±cza:
1) opis technologii chowu uwzglêdniaj±cy zasady i warunki prowadzenia
chowu zwierz±t, a w szczególno¶ci:
a) cele, jakie ma spe³niaæ ta technologia,
b) gatunek zwierz±t objêty t± technologi±,
c) warunki techniczne i mikroklimatyczne pomieszczeñ, w których bêd±
utrzymywane zwierzêta,
d) sposób ¿ywienia i pojenia zwierz±t,
e) wskazanie ró¿nic pomiêdzy t± technologi± chowu a innymi
technologiami chowu stosowanymi dotychczas dla danego gatunku
zwierz±t;

USTAWA z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierz±t
wskazuje podzia³ na zwierzêta art.2
Ustawa reguluje postêpowanie ze zwierzêtami krêgowymi, w tym:
1) domowymi;
2) gospodarskimi;
3) wykorzystywanymi do celów rozrywkowych, widowiskowych, filmowych,
sportowych i specjalnych;
4) (uchylony)
5) utrzymywanymi w ogrodach zoologicznych;
6) wolno ¿yj±cymi (dzikimi);
7) obcymi faunie rodzimej.
nie okre¶la ras i gatunków psa tu mo¿na zaliczyæ do ka¿dego punktu -
Informuje o obowiêzku ewidencji zezwoleñ itp. PSA - JAKO ZWIERZÊTA
DOMOWE w odniesieniu do ras niebezpiecznych

konwencja UE o ochronie zwierz±t odosi siê natomiast
Artyku³ 1
1. Niniejsza Konwencja stosuje siê do przemieszczania,
przetrzymywania, unieruchamiania, og³uszania i uboju zwierz±t
jednokopytnych, prze¿uwaczy, ¶wiñ, królików i drobiu.

A moje pytanie czy cokolwiek przeczyta³e¶ z tych 3 dokumntów JA TAK
proszê odpwoiedz mi co mia³ na my¶li Minister Rolnictwa art.3 pkt. 1
lit a) w powy¿szym rozporz±dzeniu

Pozdrawiam

Data: 2009-10-16 12:55:08
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
GK pisze:
[...]

A co mnie obchodzi twoja tradycja? Ja lubiÄ™ schabowe z burka, tak jak ty
lubisz schabowe z gutka.

Poza tym sÄ… ustawy o ochronie zwierzÄ…t. Pies czy
kot nie jest zwierzęciem rzeźnym ani hodowanym na mięso czy smalec.

Albowiem?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-16 18:07:27
Autor: Jotte
"Humanitarne" wg sądu zabija nie psów
W wiadomości news:hb9gid$f83$1inews.gazeta.pl GK <grego69@gazeta.pl>
pisze:

[...]
Gadasz z mÄ…drym inaczej (AKA Tristan, Wrak Tristana, Tristan Adler i diabli wiedzÄ… jak jeszcze, ale faktycznie nazywa siÄ™ tak, jak w obecnym podpisie).
Niemniej pies jest psem i w centrum Europy, i w Azji, a nawet na Alasce.
To w Polsce psa byś nie zjadł, a w Tajlandii i owszem?

Poza tym są ustawy o ochronie zwierząt. Pies czy kot nie jest zwierzęciem rzeźnym ani hodowanym na mięso czy smalec.
Prawo dokonuje rozróżnienia na zwierzęta domowe i gospodarskie.

A poza tym w Papui Nowej Gwinei czy innych państwach jedzono też ludzi...
Ludzinę jedzono także w Europie. Wcale nie tak dawno.

--
Jotte

Data: 2009-10-16 23:01:09
Autor: Marcin Wasilewski
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
U¿ytkownik "GK" <grego69@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hb9gid$f83$1inews.gazeta.pl...
Przemys³aw Adam ¦miejek pisze:

Co mnie obchodz± azjaci? ¯yjê w Polsce, w Europie i tu nie ma tradycji jedzenia psów i kotów. Poza tym s± ustawy o ochronie zwierz±t. Pies czy kot nie jest zwierzêciem rze¼nym ani hodowanym na miêso czy smalec.

    Tak samo jak nie ma zwyczaju jedzenia ¿ab, czy ¶limaków. A jednak w "cywilizowanych" europejskich krajach je jedz±.
Je siê ró¿ne rzeczy go³êbie, ¶winki morskie,  na d¿d¿ownicach koñcz±c, dlaczego akurat jedzenie psów mia³o by byæ be??

Dlaczego wg Ciebie akurat za zabicie i zjedzienie psa powinno groziæ wiêzienie, a zjedzenie ¿aby, ¶limaka, czy dzika jest w najlepszym porz±dku?

Data: 2009-10-16 11:18:33
Autor: Liwiusz
GK pisze:
Witam,
Nie wiem jak Was, ale mnie zbulwersowało postanowienie sądu odnośnie ostatnio głośnej sprawy zabijania psów na smalec. Jakie są Wasze opinie na ten temat?

   Bardzo dobry wyrok.

[...]

   W PRLu też Å‚apano tych, którzy zamiast oddawać miÄ™so do skupu, handlowali nim na wolnym rynku. Chcesz do tego wrócić?

I jeszcze jedno: te psy on kupował czy może to były czyjeś psy?

   Zapewne nie byÅ‚y to czyjeÅ› psy, bo nikt o kradzieży nie mówiÅ‚.

Sam mam psa.

   Ja też. Ale jakbym spaÅ‚ ze Å›winiÄ…, to nie krzyczaÅ‚bym, że należy jedzÄ…cych szynkÄ™ wsadzać do wiÄ™zienia.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-16 11:24:15
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Liwiusz pisze:
  W PRLu też Å‚apano tych, którzy zamiast oddawać miÄ™so do skupu,
handlowali nim na wolnym rynku. Chcesz do tego wrócić?

Tylko problem badania i zagrożenia dla zdrowia pozostaje przy takim
wolnorynkowym handlu.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-16 11:27:54
Autor: Liwiusz
Liwiusz pisze:
[...]

   Å»e niby na wolnym rynku jest zakaz badania miÄ™sa?

--
Liwiusz

Data: 2009-10-16 12:15:31
Autor: szerszen

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hb9eaq$1b7$1news.onet.pl...

  Å»e niby na wolnym rynku jest zakaz badania miÄ™sa?

czemu odwracasz kota ogonem?

Data: 2009-10-16 12:19:11
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hb9eaq$1b7$1news.onet.pl...

  Å»e niby na wolnym rynku jest zakaz badania miÄ™sa?

czemu odwracasz kota ogonem?

   Pytam siÄ™, w jaki sposób uwolnienie rynku miÄ™sa spowodowaÅ‚oby to, że ludzie nie mogli by kupować miÄ™sa po badaniach.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-16 13:48:55
Autor: szerszen

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hb9hav$aik$1news.onet.pl...

  Å»e niby na wolnym rynku jest zakaz badania miÄ™sa?

czemu odwracasz kota ogonem?

  Pytam siÄ™, w jaki sposób uwolnienie rynku miÄ™sa spowodowaÅ‚oby to, że ludzie nie mogli by kupować miÄ™sa po badaniach.

nie ;)
odwrociles kota ogonem, bo dobrze wiesz ze nie ma zakazu, ale rowniez nie ma tez nakazu, bo wszystko to szara strefa i o to mi chodzi

Data: 2009-10-16 12:56:01
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

Liwiusz pisze:
[...]

Nie. Że prawo polskie nie pozwala na hodowlę psów w celach konsumpcji
niestety, więc to raczej niestety czarny niż wolny rynek.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-16 13:01:03
Autor: Liwiusz

Liwiusz pisze:
[...]

   Nieraz czarny rynek jest wÅ‚aÅ›nie tym wolnym rynkiem. JakoÅ› dziwnie siÄ™ skÅ‚ada, że każdej totalitarnej wÅ‚adzy bardzo przeszkadza, aby obywatele mogli jeść miÄ™so - czy to za PRL, czy za niemieckiej okupacji, czy za okupacji III RP.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-16 13:19:38
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Liwiusz pisze:

Nie. Że prawo polskie nie pozwala na hodowlę psów w celach konsumpcji
niestety, więc to raczej niestety czarny niż wolny rynek.
  Nieraz czarny rynek jest wÅ‚aÅ›nie tym wolnym rynkiem.

Ale niestety brak pewności co do badań i nieszkodliwości tego mięsa jest
stanowczym NIE przeciwko czarnemu rynkowi.

JakoÅ› dziwnie siÄ™
składa, że każdej totalitarnej władzy bardzo przeszkadza, aby obywatele
mogli jeść mięso - czy to za PRL, czy za niemieckiej okupacji, czy za
okupacji III RP.

Bo to rarytas był dla wybranych.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-16 13:23:56
Autor: Liwiusz
Liwiusz pisze:

[...]

   Jest taka stara, nieprzestrzegana zasada, chcÄ…cemu nie dzieje siÄ™ krzywda. Nawet na czarnym/wolnym rynku konsument ma możliwość kupna miÄ™sa, które zostaÅ‚o przebadane przez instytucjÄ™, do której ma zaufanie. Jednakże okupant nie powinien przeszkadzać w handlu. JeÅ›li za takie transakcje jest kara Å›mierci, to wiadomo, że kwestie ewentualnych badaÅ„ schodzÄ… na dalszy plan.

[...]

   W socjaliźmie wszystko jest rarytasem. Jak podczas stanu wojennego generaÅ‚ Jaruzelski wprowadziÅ‚ ceny maksymalne na kurczaki, to natychmiast zniknęły ze sklepów. Co ciekawe - jajka byÅ‚y. GeneraÅ‚ zapomniaÅ‚ dać ceny maksymalne na jajka.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-16 13:28:05
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Liwiusz pisze:
[...]
mięsa, które zostało przebadane przez instytucję, do której ma zaufanie.

Ale nie chciałbym musieć chodzić po sklepach i sprawdzać dodatkowo
certyfikatów badań, sprawdzać czy nie oszukują itp. Tak samo jak nie
chciałbym np. musieć sprawdzać stanu chemicznego dowolnych produktów w
sklepie. Jako członek społeczeństwa mam od tego odpowiednie służby i
regulacje, bo ja personalnie nie jestem w stanie nad wszystkim zapanować.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-16 13:30:05
Autor: Liwiusz
Liwiusz pisze:
[...]

   Czy jest jakiÅ› szczególny powód, aby organem kontrolujÄ…cym byÅ‚ urzÄ™dnik paÅ„stwowy, a nie prywatna firma?

--
Liwiusz

Data: 2009-10-16 15:47:02
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Liwiusz pisze:
[...]

urzędnik państwowy, a nie prywatna firma?

No taki, że Państwo to instytucja powołana i kontrolowana przez
społeczeństwo. Państwo to coś w rodzaju Zarządu w SA. Nie bardzo wiem
jak prywatna firma miała by być organem kontrolującym. Za jakie
pieniądze oraz kto by ją kontrolował?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-16 14:09:28
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 16 Oct 2009 15:47:02 +0200, Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³(a):

  Czy jest jaki¶ szczególny powód, aby organem kontroluj±cym by³
urzêdnik pañstwowy, a nie prywatna firma?

No taki, ¿e Pañstwo to instytucja powo³ana i kontrolowana przez
spo³eczeñstwo. Pañstwo to co¶ w rodzaju Zarz±du w SA. Nie bardzo wiem
jak prywatna firma mia³a by byæ organem kontroluj±cym. Za jakie
pieni±dze oraz kto by j± kontrolowa³?

Przecie¿ ju¿ dzi¶ czê¶æ tego rodzaju uprawnieñ scedowano na zwyk³ych przedsiêbiorców -- jakie¶ odbiory elektryczne, co¶ w ten deseñ. W sumie móg³by te¿ byæ wydzia³ w starostwie, albo i osobny Generalny Inspektorat Odbiorów Energetycznych i Innych Spraw z nimi Zwi±zanych -- a nie jest.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-16 16:11:24
Autor: Tomek
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia 16-10-2009 o 16:09:28 Olgierd <no.email.no.spam@no.problem>  napisa³(a):

[...]

Co¶ bardziej popularnego te¿ - stacje kontroli pojazdów

--
Tomek

Data: 2009-10-19 09:31:34
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek

Tomek pisze:
Co¶ bardziej popularnego te¿ - stacje kontroli pojazdów

I nie ma nad nimi nadzoru? Co wiêc broni im wystawiaæ zezwoleñ jak leci,
,,zaocznie''?

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-16 11:34:26
Autor: Andrzej Adam Filip
"Humanitarne" wg sądu zabijanie ps ów [o "wyższości" psa nad tucznikiem]
GK <grego69@gazeta.pl> pisze:
[...]

To może *TY* nam wyjaśnisz podstawę do różnicy *prawnej* w prawie RP
między tucznikiem/świnią hodowlaną a "psem hodowlanym/rzeźnym"?

Orzeczenie sądu jest dość "szokujące" tylko dlatego że sąd nie
"wyinterpretował sobie samodzielnie" wyższości psa nad (np.) świnią
a pies jest najpowszechniejszym zwierzęciem "towarzyskim" w Polsce.
Całkiem uzasadnione domniemanie że typowo "psy na smalec" nie są
zabijane humanitarnie nie powinno być dla sądu samodzielnie
przesÄ…dzajÄ…cym dowodem w konkretnej sprawie.

A najbardziej oczywiste podstawy do oskarżeń "po innych liniach" sam
"usłużnie" podałeś:
* "epidemiologiczne" - sprzedaż produktów *spożywczych* bez zezwoleń
   [możliwe stwarzanie zagrożenia dla zdrowia]
* "podatkowe" - zysk z niezarejestrowanej działalności gospodarczej

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Co łysemu po złotym grzebieniu?

Data: 2009-10-16 03:02:56
Autor: SzalonyKapelusznik
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów [o "wy¿s zo¶ci" psa nad tucznikiem]
On 16 Pa¼, 11:34, Andrzej Adam Filip <a...@xl.wp.pl> wrote:

A najbardziej oczywiste podstawy do oskar¿eñ "po innych liniach" sam
"us³u¿nie" poda³e¶:
* "epidemiologiczne" - sprzeda¿ produktów *spo¿ywczych* bez zezwoleñ
   [mo¿liwe stwarzanie zagro¿enia dla zdrowia]
* "podatkowe" - zysk z niezarejestrowanej dzia³alno¶ci gospodarczej

--
Andrzej Adam Filip : a...@onet.eu : Andrzej.Fi...@gmail.com
Co ³ysemu po z³otym grzebieniu?

A sprzedaz grzybkow przy drodze? Zurkow na targu? Pomidorow z wlasnego
ogrodu?

Data: 2009-10-16 04:55:30
Autor: JaMyszka
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów [o "wy¿s zo¶ci" psa nad tucznikiem]
On 16 Pa¼, 12:02, SzalonyKapelusznik  wrote:
[...]
A sprzedaz grzybkow przy drodze? Zurkow na targu? Pomidorow z wlasnego
ogrodu?

Trolujesz czy siê czepiasz?
Sorry, ale pytam nie bez kozery przy tak wyartyku³owanych zdaniach.
Ludzie, którzy nie maj± wiedzy w danym temacie, inaczej formu³uj±
swoje pytania.
Nawet ja wiem, ¿e dochód ze sprzeda¿y runa le¶nego i produktów ze
swojej dzia³ki nie podlega opodatkowaniu. Jedynym wymogiem przy
sprzeda¿y grzybów jest posiadanie za¶wiadczenia z Sanepidu
obejmuj±cego dan± partiê zbioru, ¿e s± to grzyby jadalne. Poza tym,
przy sprzeda¿y ww. produktów (na targu, na ulicy) obowi±zuje wykup
tzw. placowego.
Co do ¿urku to nie mam wiadomo¶ci - ale s±dzê, ¿e jak kupujesz u osoby
fizycznej, to sam ponosisz ryzyko co do "jako¶ci" produktu pod k±tem
wymogów sanitarnych.

--
Pozdrawiam :)
JM

Data: 2009-10-17 16:18:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 16 Oct 2009, JaMyszka wrote:

[...]

  Obstawiam to pierwsze :)
  Znaczna wiêkszo¶æ spo³eczeñstwa nie zdaje sobie sprawy, ¿e zarówno
zrobienie kanapek w³asnym dzieciom (jako obowi±zek ustawowy)
jak i sprzeda¿ osobi¶cie lub "rodzinnie" zebranych grzybów
ma *formalne* podstawy do zwolnienia z podatku - jest przepis,
podatek siê nie nale¿y, mimo istnienia "¶wiadczenia".
  Kanapki przytaczam dlatego, ¿e raz na pó³ roku kto¶ je wyci±ga
na .podatki zza pasa w dyskusji o "nieodp³atnych ¶wiadczeniach",
w podobnym stylu :) (znaczy "to co, jak robiê kanapki w³asnym
dzieciom to podatek siê nale¿y?")

[...]

  To s± chyba bakterie albo grzyby "wraz z pod³o¿em hodowlanym",
którym (pod³o¿em) s± jadalne ro¶liny, wiêc wychodzi czysta
sprzeda¿ osobi¶cie wyprodukowanych produktów rolnych - nie
podlega pod podatek dochodowy.
  Mylê siê gdzie¶? :)
  Tak, wiem, uwaga ¿e hodowane w celach spo¿ywczych bakterie
jakby nie by³o pozostaj± ro¶linami - wiêc hodowca jest
rolnikiem - mo¿e siê wydawaæ szokuj±ca, ale przecie¿ *formalnie*
tak jest, prawda?

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-18 02:49:44
Autor: JaMyszka
On 17 Pa¼, 16:18, Gotfryd Smolik news wrote:
> Trolujesz czy siê czepiasz?
  Obstawiam to pierwsze :)

No to siê za³apali¶my;-)
Wszak nasze posty s± dalekie od tematu w±tku;p

  Znaczna wiêkszo¶æ spo³eczeñstwa nie zdaje sobie sprawy, ¿e zarówno
(...)
podatek siê nie nale¿y, mimo istnienia "¶wiadczenia".

Ka¿dy ma prawo do niewiedzy - ale nikt mu nie daje prawa, by narzuca³
innym ow± niewiedzê.

[...]

Kanapki s± dobrym przyk³adem:)
Przecie¿ ka¿dy co¶ mówi na podstawie tego co zna.
U  niektórych znajomo¶æ sprowadza siê do kanapek;p
BTW Gdy nasta³ sejm kontraktowy, to w którym¶ momencie z jego kuluarów
na prowincjê sp³ynê³a wie¶æ, i¿ nale¿y zaliczki pobierane w z-dach
pracy traktowaæ jako po¿yczki i w zwi±zku z tym obj±æ je op³at±
skarbow±.
No có¿, wtedy gro pos³ów wywodzi³o siê z klasy robotniczej i ca³kiem
byæ mo¿e, ¿e prócz zaliczek a konto wynagrodzeñ równie¿ tak
wykorzystywali zaliczki pobrane na poczet zakupów dla zak³adu pracy.

[...]
> [...]
którym (pod³o¿em) s± jadalne ro¶liny, wiêc wychodzi czysta
sprzeda¿ osobi¶cie wyprodukowanych produktów rolnych - nie

Nie wiem. Kiedy¶ wiadome mi by³o, ¿e sprzeda¿ nieopodatkowana dotyczy
produktów rolnych nieprzetworzonych. A ¿urek, jakby nie patrzeæ, to
ju¿ jest przetworzona m±ka.

  Tak, wiem, uwaga ¿e hodowane w celach spo¿ywczych bakterie
jakby nie by³o pozostaj± ro¶linami - wiêc hodowca jest
rolnikiem - mo¿e siê wydawaæ szokuj±ca, ale przecie¿ *formalnie*
tak jest, prawda?

Rolnik, który mieszka w mie¶cie? Wszak tu ma bli¿ej na targ, a hodowla
nie jest skomplikowana;-)

Data: 2009-10-17 20:04:07
Autor: poreba
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów [o "wy¿szo¶ci" psa nad tucznikiem]
Dnia Fri, 16 Oct 2009 04:55:30 -0700 (PDT), JaMyszka napisa³(a):

Trolujesz  czy siê czepiasz? /.../ Nawet ja
wiem,  ¿e  dochód ze sprzeda¿y runa le¶nego
/.../  nie  podlega  opodatkowaniu.
Bzzzz, wrong. Podlega. Nie jest to wprawdzie
POF, jednak po¿ytki ze swojego lasu masz
opodatkowane - rycza³tem.

--
pozdro
poreba

Data: 2009-10-18 02:49:55
Autor: Andrzej Lawa
poreba pisze:
[...]

Ze swojego.

A wiêkszo¶æ tych zbieraczy handluj±cych przy ulicach to, odnoszê
wra¿enie, posiadaczami lasów nie jest ;)

Data: 2009-10-18 08:54:36
Autor: Andrzej Adam Filip
"Humanitarne" wg sądu zabijanie ps ów [o "wyższości" psa nad tucznikiem]
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> pisze:
poreba pisze:
Dnia Fri, 16 Oct 2009 04:55:30 -0700 (PDT), JaMyszka napisał(a):

Trolujesz  czy siÄ™ czepiasz? /.../ Nawet ja
wiem,  że  dochód ze sprzedaży runa leÅ›nego
/.../  nie  podlega  opodatkowaniu.
Bzzzz, wrong. Podlega. Nie jest to wprawdzie
POF, jednak pożytki ze swojego lasu masz
opodatkowane - ryczałtem.

Ze swojego.

A większość tych zbieraczy handlujących przy ulicach to, odnoszę
wrażenie, posiadaczami lasów nie jest ;)

<tryb-czepialski-bardzo> To nie są "współposiadaczami" Lasów Państwowych? ;-) </tryb-czepialski-bardzo>

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Nieszczęścia pochodzą z naszych ust, choroby też wchodzą ustami.

Data: 2009-10-18 12:22:58
Autor: Andrzej Lawa
Andrzej Adam Filip pisze:

A wiêkszo¶æ tych zbieraczy handluj±cych przy ulicach to, odnoszê
wra¿enie, posiadaczami lasów nie jest ;)

<tryb-czepialski-bardzo> To nie s± "wspó³posiadaczami" Lasów Pañstwowych? ;-) </tryb-czepialski-bardzo>

Tylko w bardzo abstrakcyjnej teorii ;)

Data: 2009-10-18 02:55:34
Autor: JaMyszka
On 17 Pa¼, 20:04, poreba  wrote:
> [...]
> /.../  nie  podlega  opodatkowaniu.
Bzzzz, wrong. Podlega. Nie jest to wprawdzie
POF, jednak po¿ytki ze swojego lasu masz

Hmm... Nie wiem, czy s± to pozosta³o¶ci komuny czy te¿ podstawy
kapitalizmu;/
Ale uwa¿am to za s³uszne!
Bo jak to bardzo boli w³a¶ciciela lasu, to niech pozbiera to runo i je
sprzeda bez podatku;p
A jak mu siê nie zechce chodziæ i schylaæ, to niech wystawia p³atne
zezwolenia na zbiory w swoim lesie.
W obu przypadkach ja mam korzy¶æ: mogê to runo dostaæ na targu;p

Data: 2009-10-16 17:20:35
Autor: Andrzej Adam Filip
SzalonyKapelusznik <szalonykapelusznik@gmail.com> pisze:
On 16 Paź, 11:34, Andrzej Adam Filip <a...@xl.wp.pl> wrote:

[...]

Prawo gdzieś musi wyznaczać dość ostre granice w plejadzie "stanów
pośrednich" i całkiem często są to granice absurdu/absurdalne :-)

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry.

Data: 2009-10-17 16:10:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 16 Oct 2009, Andrzej Adam Filip wrote:

SzalonyKapelusznik <szalonykapelusznik@gmail.com> pisze:
A sprzedaz grzybkow przy drodze? Zurkow na targu? Pomidorow z wlasnego
ogrodu?

Prawo gdzie¶ musi wyznaczaæ do¶æ ostre granice w plejadzie "stanów
po¶rednich" i ca³kiem czêsto s± to granice absurdu/absurdalne :-)

  Nie wiem co mia³e¶ na my¶li, skoro poprzednik "wystrzela³" w³a¶nie
listê zwolnieñ z podatku, jawnie wymienion± w ustawie o podatku
dochodowym.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-18 02:37:47
Autor: Andrzej Lawa
SzalonyKapelusznik pisze:

A sprzedaz grzybkow przy drodze? Zurkow na targu? Pomidorow z wlasnego
ogrodu?

A do wiêzienia, paskudnych spekulantów i paskarzy!

S³uszn± liniê ma nasza partia!

Data: 2009-10-16 17:51:29
Autor: Jotte
"Humanitarne" wg sądu zabija nie psów
W wiadomości news:hb9d1l$1vq$1inews.gazeta.pl GK <grego69@gazeta.pl>
pisze:

Nie wiem jak Was, ale mnie zbulwersowało postanowienie sądu odnośnie ostatnio głośnej sprawy zabijania psów na smalec. Jakie są Wasze opinie na ten temat?
Zawód sędziego, jak i wiele innych zawodów, nie posiada mechanizmów uniemożliwiających pełniene go przez idiotów, kanalie czy śmieci podatnych na korupcję.
Wyrok jest skandaliczny.
ZresztÄ… i prawo w tym zakresie jest skandaliczne karzÄ…c bestialstwo tak nisko.

--
Jotte

Data: 2009-10-18 02:35:06
Autor: Andrzej Lawa
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
GK pisze:
Witam,
Nie wiem jak Was, ale mnie zbulwersowa³o postanowienie s±du odno¶nie
ostatnio g³o¶nej sprawy zabijania psów na smalec. Jakie s± Wasze opinie
na ten temat?

A jakie ono by³o?

Druga sprawa: skoro wg s±du ten cz³owiek móg³ zabijaæ, czy nie mo¿na
oskar¿yæ o wprowadzanie do obrotu produktów spo¿ywczych i co za to grozi?

A ty co, czekista? "Dajcie mi cz³owieka, a paragraf zawsze siê znajdzie?"

Poza tym "wprowadzanie do obrotu" produktów spo¿ywczych nie jest ju¿
nielegalne - chyba ¿e masz na my¶li grzybki-psylocybki.

Kolejna sprawa: skoro sprzedawa³ te "specja³y" uzyskiwa³ dochód.
Prowadzi³ wiêc nielegaln± dzia³alno¶æ gospodarcz±,

Nielegaln±?

nie odprowadza³ podatku.

Dlaczego czynisz takie za³o¿enie?

Chyba 'skarbówka' powinna siê nim zainteresowaæ?

Mo¿e nie czytaj± prasy?

I jeszcze jedno: te psy on kupowa³ czy mo¿e to by³y czyje¶ psy?
Pozdrawiam,
Grzegorz

ps.
Sam mam psa.

A pies miêso jada? A ty?

Data: 2009-10-19 06:09:06
Autor: KRZYZAK
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
On 16 Pa¼, 11:05, GK <greg...@gazeta.pl> wrote:

Sam mam psa.

A ja mam swinie. I co teraz?

Data: 2009-10-19 13:37:13
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Mon, 19 Oct 2009 06:09:06 -0700, KRZYZAK napisa³(a):

Sam mam psa.

A ja mam swinie. I co teraz?

Kompletnie nie wiem o co Wam chodzi. Jest jasne, ¿e *normy* tego rodzaju -- nieprzypadkowo nazywa siê to w³a¶nie norm± -- odpowiadaj± jako¶ aksjologii w danym spo³eczeñstwie. Skoro psów nie jemy, a ¶winie jemy, to na tym polega ró¿nica.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-19 17:31:21
Autor: KRZYZAK
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Mon, 19 Oct 2009 13:37:13 +0000 (UTC), Olgierd napisa³(a):

Skoro psów nie jemy, a ¶winie jemy, to na tym polega ró¿nica.

Ja swin nie jadam, a poza tym sa one duzo inteligentniejsze od psow. I
bardziej podobne do czlowieka.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-10-19 23:34:59
Autor: Jotte
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
W wiadomo¶ci news:u46um45xnazj.38t1jpz8jk0h.dlg40tude.net KRZYZAK
<krzyzak@krzyzak.pl> pisze:

Skoro psów nie jemy, a ¶winie jemy, to na tym polega ró¿nica.
Ja swin nie jadam,
Nikt ciê nie zmusza.

a poza tym sa one duzo inteligentniejsze od psow.
Nieprawda. Có¿ zreszt± znaczy inteligencja w przypadku zwierz±t?

I bardziej podobne do czlowieka.
Pod wzglêdem morfologii i rodzaju genotypu?
Czy z twarzy? :)

--
Jotte

Data: 2009-10-20 06:43:12
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Mon, 19 Oct 2009 17:31:21 +0200, KRZYZAK napisa³(a):

Skoro psów nie jemy, a ¶winie jemy, to na tym polega ró¿nica.

Ja swin nie jadam, a poza tym sa one duzo inteligentniejsze od psow. I
bardziej podobne do czlowieka.

Mam psa i nie narzekam na brak inteligencji u tego zwierzêcia. A czy ¶winia jest bardziej podobna do cz³owieka... to zale¿y do którego ;-) --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-20 11:52:39
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Olgierd pisze:
Skoro psów nie jemy, a ¶winie jemy, to na tym polega ró¿nica.

Ale dlaczego WASZE normy wtr±caj± siê do MOJEJ kuchni? Przecie nie jem
WASZEGO psa, tylko swojego.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-20 10:26:41
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Tue, 20 Oct 2009 11:52:39 +0200, Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³(a):

Skoro psów nie jemy, a ¶winie jemy, to na tym polega ró¿nica.

Ale dlaczego WASZE normy wtr±caj± siê do MOJEJ kuchni? Przecie nie jem
WASZEGO psa, tylko swojego.

Bo normy wynikaj± (tak¿e) z przyjêtej aksjologii. Nawet Chiñczycy musz± siê u nas w tym zakresie dostosowaæ.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-20 13:17:44
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Olgierd pisze:
[...]

Albowiem? Przecie nie jem Twojego psa. Dlaczego mam siê dostosowywaæ do
gustów ¿ywieniowych Twoich? Bo TY uwa¿asz, ¿e ¶winia jest smaczna, a
pies nie?

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-20 11:48:34
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Tue, 20 Oct 2009 13:17:44 +0200, Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³(a):

[...]

Mi ¶winia te¿ ma³o smakuje, w ogóle robiê siê powoli bezmiêsny. Ale aksjologia to nie jest co¶ takiego, ¿e to mój pies czy czyj¶ inny. To tak jak z pedofili± -- te¿ nie chodzi o to, czy dziecko moje, Twoje czy czyje¶ inne. S± po prostu pewne spo³eczne zasady. --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-20 16:19:02
Autor: Papa Smerf
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Órzytkownik "Olgierd" napisa³:
Ale aksjologia to nie jest co¶ takiego, ¿e to mój pies czy czyj¶ inny. To
tak jak z pedofili± -- te¿ nie chodzi o to, czy dziecko moje, Twoje czy
czyje¶ inne. S± po prostu pewne spo³eczne zasady.

no w³a¶nie spo³eczne zasady s± takie ¿e na bul gard³a smalec z psa,
na ³amanie w ko¶ciach z kota:O)

a co do tych psuf to widzisz jako¶ parê lat temu jak chiñczycy sprowadzili sie do warszawy i restauracje pozak³adali to jako¶ nikomu nie przeszkadza³o ¿e z okolicy kilkudziesiêciu kilometrów wyginê³y nagle wszystkie psy, koty i go³êbie, warszawiakom smakowa³o i jako¶ zadnego chinola do paki nie pos³ali!!!

Data: 2009-10-20 14:19:28
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Tue, 20 Oct 2009 16:19:02 +0200, Papa Smerf napisa³(a):

A na samotno¶æ jaki¶ malec z dworca? --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-20 21:25:53
Autor: mvoicem
(20.10.2009 16:19), Olgierd wrote:
[...]

Nie wsadzaj do jednego wora zabijania psów i krzywdzenia dzieci (ludzi w
koñcu, chocia¿ ma³ych).

p. m.

Data: 2009-10-20 19:39:20
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Tue, 20 Oct 2009 21:25:53 +0200, mvoicem napisa³(a):

[...]

Niczego nie wrzucam do jednego wora. Staram siê obja¶niæ z czym wi±¿e siê fakt, ¿e mieszkamy w jednym miejscu, w jednym czasie, razem.

Data: 2009-10-20 21:54:41
Autor: Andrzej Lawa
Olgierd pisze:

Niczego nie wrzucam do jednego wora. Staram siê obja¶niæ z czym wi±¿e siê fakt, ¿e mieszkamy w jednym miejscu, w jednym czasie, razem.

Resistance is futile. You will be assimilated.

;->

Data: 2009-10-21 01:06:48
Autor: mvoicem
(20.10.2009 21:39), Olgierd wrote:
[...]

No mo¿na by odnie¶æ wra¿enie, ¿e leczenie smalcem z psa jest stawiasz na
równi z leczeniem samotno¶ci malcem z dworca.

p. m.

Data: 2009-10-21 07:01:45
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Wed, 21 Oct 2009 01:06:48 +0200, mvoicem napisa³(a):

[...]

B³êdne. To by³ przyk³ad na dzia³anie aksjologii.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-21 11:24:05
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Papa Smerf pisze:
[...]

legendy urbana. Psie miêso to rarytas i w Polsce jest do¶æ drogie i
¿adne azjatycki w³a¶ciciel restauracji nie ³apie psów celem ich
sprzeda¿y jako wo³owina/¶winina. By³by g³upi, bo taniej ma prawdziw±
¶wininê. Jak ju¿ ciulaj±, to w³a¶nie ¶winia zamiast krowy.

Natomiast azjaci wykupuj±/wy³apuj± czasami psy dlatego, ¿e w swoim krêgu
chc± siê delektowaæ tym miêskiem na swoje w³asne okazje.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-21 13:56:13
Autor: Papa Smerf
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Órzytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek" napisa³:
legendy urbana.

to nie ¿adne legenty, tylko fakty, nawet z³apano jakich¶ chinoli jak w lodówkach mieli go³êbie i koty, nie pamiêtam czy psy, ale sprawa sie rozbi³a nie o zjadanie go³êbi, tylko o brak higieny, zreszt± sprubuj  w warszawie znale¼æ bezpañskeigo psa, bêdzie ciê¿ki:O)

[...]

nie roz¶mieszaj z tym ze miêso psie jest drogie, to po ile chodzi?:O)
a krowê to musieli by kupiæ bo bezpañskie nie chodz±, a psy, koty i go³êbie mog± ³±paæ dowoli bo bezpañskie nic nie kosztuj±!:O)

Natomiast azjaci wykupuj±/wy³apuj± czasami psy dlatego, ¿e w swoim krêgu
chc± siê delektowaæ tym miêskiem na swoje w³asne okazje.

w swoimk kraju moga je kupiæ w sklepie, nie musza tutaj wy³apywaæ:O)

Data: 2009-10-21 13:49:10
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Wed, 21 Oct 2009 13:56:13 +0200, Papa Smerf napisa³(a):

zreszt± sprubuj  w
warszawie znale¼æ bezpañskeigo psa, bêdzie ciê¿ki

Bo miastowi w miarê psami siê interesuj±, w domach je trzymaj± -- i raczej nie dlatego, ¿eby Chiñczycy im tego nie zjedli.

We Wroc³awiu wa³êsaj±cych siê psów te¿ wiele nie ma, a mniejszo¶ci sinusoidalnej raczej te¿ wiele nie ma... ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-21 15:55:40
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Papa Smerf pisze:
Órzytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek" napisa³:
legendy urbana.

to nie ¿adne legenty, tylko fakty, nawet z³apano jakich¶ chinoli jak w
lodówkach mieli go³êbie i koty, nie pamiêtam czy psy,

DLA SIEBIE.

ale sprawa sie
rozbi³a nie o zjadanie go³êbi, tylko o brak higieny, zreszt± sprubuj  w
warszawie znale¼æ bezpañskeigo psa, bêdzie ciê¿ki:O)

No w³a¶nie. O tym piszê.

[...]

No, po ile? Po ile dostarczysz np. 50kg dziennie?

a krowê to musieli by kupiæ bo bezpañskie nie chodz±, a psy, koty i
go³êbie mog± ³±paæ dowoli bo bezpañskie nic nie kosztuj±!:O)

Do woli? Ile kosztuje ³apacz warszawski i jak szybki siê wyczerpi± zasoby?

Natomiast azjaci wykupuj±/wy³apuj± czasami psy dlatego, ¿e w swoim krêgu
chc± siê delektowaæ tym miêskiem na swoje w³asne okazje.
w swoimk kraju moga je kupiæ w sklepie, nie musza tutaj wy³apywaæ:O)

No ale jako¶ daleko z transportem.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-21 17:08:54
Autor: Papa Smerf
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Órzytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek" napisa³:
DLA SIEBIE.

to by³a resta³racja z chiñszczyzn±, zreszt± dla siebie czy nie jaka ró¿nica, ja smalec
z psa te¿ mam dla siebie na roumatyzm:O)

Do woli? Ile kosztuje ³apacz warszawski i jak szybki siê wyczerpi± zasoby?

a ile kosztuje ubojnik krowi, plus cena ¿yfca? na pewno taniej wychodzi z³apaæ  bezpañskiego psa, wa³êsaj±cego siê w okolicy ni¿ kupiæ krowê co nie?:O)

Data: 2009-10-22 10:30:38
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Papa Smerf pisze:
Órzytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek" napisa³:
DLA SIEBIE.
to by³a resta³racja z chiñszczyzn±,

No i trzymali to dla ziomków.

[...]

Skup siê: krowy/¶winie siê hoduje! Wiêc ich poda¿ jest sta³a, taka jak
popyt. Bezpañskie psy s± tañsze przez 1 tydzieñ. Potem poda¿ nie nad±¿y
za popytem.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-22 11:54:25
Autor: Andrzej Adam Filip
"Humanitarne" wg sądu zabijanie ps ów
Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> pisze:
Papa Smerf pisze:
Órzytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał:
DLA SIEBIE.
to była restałracja z chińszczyzną,

No i trzymali to dla ziomków.

Do woli? Ile kosztuje Å‚apacz warszawski i jak szybki siÄ™ wyczerpiÄ…
zasoby?

a ile kosztuje ubojnik krowi, plus cena żyfca? na pewno taniej wychodzi
zÅ‚apać  bezpaÅ„skiego psa, waÅ‚Ä™sajÄ…cego siÄ™ w okolicy niż kupić krowÄ™ co
nie?:O)

Skup się: krowy/świnie się hoduje! Więc ich podaż jest stała, taka jak
popyt. Bezpańskie psy są tańsze przez 1 tydzień. Potem podaż nie
nadąży za popytem.

To w jeden tydzień się da się wyłapać bezpańskie psy z całej Polski?
Od kiedy koszty transportu o 100-200km sÄ… w RP3 zaporowe? :-)

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Nie pokładaj zbyt wiele nadziei w młodym, nie zniechęcaj się starym.

Data: 2009-10-22 12:33:30
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Andrzej Adam Filip pisze:
[...]

No to sprawdź sobie jakie liczby opisują w jakich tonach zużycie
wieprzowiny czy wołowiny... I policz sobie ile psów na to trzeba, ile
trzeba kasy na transport, na nielegalne ubojnie itp.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-22 13:13:16
Autor: Andrzej Adam Filip
Andrzej Adam Filip pisze:
[...]

No wiec krakowskim targiem ustalmy że "psina" (bez hodowli ubojowej lub
importu) nie ma szans zastąpić w Polsce istotnie znaczącej części
spożycia mięsa. Ta "niemal prawnicza" precyzja już cię zadowala? :-)

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Nie wchodzi sie dwa razy do tej samej rzeki.

Data: 2009-10-22 13:36:19
Autor: Maddy
Andrzej Adam Filip pisze:
Skup siê: krowy/¶winie siê hoduje! Wiêc ich poda¿ jest sta³a, taka jak
popyt. Bezpañskie psy s± tañsze przez 1 tydzieñ. Potem poda¿ nie
nad±¿y za popytem.
To w jeden tydzieñ siê da siê wy³apaæ bezpañskie psy z ca³ej Polski?
Od kiedy koszty transportu o 100-200km s± w RP3 zaporowe? :-)

No to sprawd¼ sobie jakie liczby opisuj± w jakich tonach zu¿ycie
wieprzowiny czy wo³owiny... I policz sobie ile psów na to trzeba, ile
trzeba kasy na transport, na nielegalne ubojnie itp.

Podkre¶lmy to s³owo - "nielegalne".
Jak by siê nie gimnastykowaæ nie da siê legalnie otworzyæ w Polsce ubojni psów ani legalnie sprzedawaæ produktów tej ubojni.

To jest grupa "prawo", chcia³am przypomnieæ.

Dyskusja o tym ¿e ¶winia jest m±drzejsza od psa a j± jemy nie ma znaczenia dla prawnej oceny sytuacji, to kwestia kulturowa.

Proceder ³ama³ tuzin ró¿nych przepisów, od sanitarnych do podatkowych.
Byæ mo¿e ubój by³ niehumanitarny (jestem prawie pewna ¿e by³, naj³atwiej psa zat³uc kijem a na dodatek to podobno podnosi "walory lecznicze" smalcu) ale trudno to udowodniæ.
B³êdem TOZu by³o, ¿e sprawê opar³o na koncepcji 'humanitaryzmu' wobec zwierz±t zamiast zadowoliæ sie mniej szlachetnym w wymowie ale skuteczniejszym doniesieniem o zagro¿eniach sanitarnych czy ukrywaniu dochodów.

Ale sprawa nie jest jeszcze zamkniêta.

--
*** Stosujesz sie do powy¿szych teorii na w³asn± odpowiedzialno¶æ ***

Magdalena "Maddy" Wo³oszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-10-22 12:02:09
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Thu, 22 Oct 2009 13:36:19 +0200, Maddy napisa³(a):

[...]

Raczej nie TOZ oskar¿a w takich sprawach. I: nie wiemy jak sprawê zahacza³ prokurator. --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-22 13:40:26
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Maddy pisze:
Podkre¶lmy to s³owo - "nielegalne".
Jak by siê nie gimnastykowaæ nie da siê legalnie otworzyæ w Polsce
ubojni psów ani legalnie sprzedawaæ produktów tej ubojni.

No i ja siê z tym nie zgadzam. Uwa¿am to za bezsensowne prawo,
wynikaj±ce z ciemnogrodu i przes±dów ludowych.

Dyskusja o tym ¿e ¶winia jest m±drzejsza od psa a j± jemy nie ma
znaczenia dla prawnej oceny sytuacji, to kwestia kulturowa.

No jak widaæ ma znaczenie dla prawnej oceny, bo prawodawca to nie jest
Wielki Natchniony Nieomylny tylko p.os³owie dzia³aj±cy wg okre¶lonych
schematów. I ¿e przypadkiem kiedy¶ wywodzili siê z krêgów psofobów, to
wysz³o jak wysz³o, ale zgadzaæ siê z tym nie trzeba. Ja uwa¿am, ¿e jest
to prawo do zmiany.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-22 12:03:30
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Thu, 22 Oct 2009 13:40:26 +0200, Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³(a):

[...]

Przes±dem ciemnogrodu jest to, ¿e siê w Polce psów nie je? Czy fakt, ¿e jednak wiêkszo¶æ Polaków psów nie je jest efektem ciemnogrództwa?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-22 14:08:34
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Olgierd pisze:
[...]

Nie, to, ¿e wiêkszo¶æ Polaków psów nie jest jest efektem ich braku w
sprzeda¿y. Natomiast ciemnogrodem nazywam moralno¶æ kalego
dopuszczaj±cego warunki hodowli kurczaków, warunki hodowli ¶wiñ itp przy
jednoczesnym niedopuszczaniu hodowli psów na miêso, nawet je¶liby by³y
prowadzone zdecydowanie ,,humanitarniej'' ni¿ hodowle kurczaków czy ¶wiñ.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-22 12:12:50
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Thu, 22 Oct 2009 14:08:34 +0200, Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³(a):

[...]

W pewnym sensie siê z Tob± zgadzam.

Aczkolwiek to chyba tak¿e wynika z aksjologii. Ja w takich sytuacjach "my¶lê Kossakiem" ;-) i nie mogê zrozumieæ jak w Polsce mo¿na tak traktowaæ konie i psy (i pó¼niej sobie przypominam, ¿e tamt± warstwê do¶æ skutecznie zdruzgotano, najpierw po 1863 i pó¼niej, po 1939 te¿), a wspó³czesne nam spo³eczeñstwo to w wiêkszo¶ci element nap³ywowy ze wsi do miast.
A tam, wiadomo, pies to zwierzê nieczyste itd.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-22 14:59:17
Autor: mvoicem
(22.10.2009 14:08), Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:
Olgierd pisze:
[...]

My¶lê jednak, ¿e jest zupe³nie odwrotnie i brak sprzeda¿y jest efektem
braku popytu.

Jakby by³ popyt na psinê (czyli jedzenie psów by³oby zgodne z nasz±
kultur±), to i hodowle by by³y i prawo by by³o inne.

[...]

Widzisz, problem w tym ¿e jakby psy mia³y byæ hodowane w tych warunkach
co ¶winie, to nikt chocia¿ trochê wra¿liwy by nie da³ rady ...

Nasz stosunek emocjonalny do zwierzaka ma du¿e znaczenie. ¦winia - to
¶winia po prostu, okr±g³e toto i niepodobne do niczego. Ale jak odkryli
jaki¶ czas temu hodowlê koni jakiego¶ pos³a bodaj¿e, które ¿y³y w
strasznych warunkach, to siê raban (s³usznie zreszt±) podniós³. ZTCW w
podobnych lub gorszych warunkach s± traktowane ¶winie, kury i jako¶ ogó³
przechodzi nad tym do porz±dku dziennego.

Po prostu pies i koñ bli¿szy cz³owiekowi ni¿ ¶winia i kura.

p. m.

Data: 2009-10-22 13:13:56
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Thu, 22 Oct 2009 14:59:17 +0200, mvoicem napisa³(a):

Po prostu pies i koñ bli¿szy cz³owiekowi ni¿ ¶winia i kura.

Kossak, ja twierdzê, ¿e to Kossak i Sienkiewicz.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-22 15:37:44
Autor: mvoicem
(22.10.2009 15:13), Olgierd wrote:
Dnia Thu, 22 Oct 2009 14:59:17 +0200, mvoicem napisa³(a):

Po prostu pies i koñ bli¿szy cz³owiekowi ni¿ ¶winia i kura.

Kossak, ja twierdzê, ¿e to Kossak i Sienkiewicz.

A ja twierdzê ¿e koñ jest po prostu ³adniejszy, a pies bardziej
kompatybilnie z lud¼mi wyra¿a emocje. ¦winia nie po³o¿y ci ³ba na
kolanie, bo jej po prostu szyja nie pozwoli :)

p. m.

Data: 2009-10-22 16:19:28
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
mvoicem pisze:
My¶lê jednak, ¿e jest zupe³nie odwrotnie i brak sprzeda¿y jest efektem
braku popytu.

Ok. To ja zaryzykujê bankructwo... Mogê zacz±æ hodowaæ, ubijaæ i
sprzedawaæ? Nie! A wiêc sam widzisz.

Jakby by³ popyt na psinê (czyli jedzenie psów by³oby zgodne z nasz±
kultur±), to i hodowle by by³y i prawo by by³o inne.

A jaki by³ popyt na internet w Polsce w latach 70?

[...]

No to by je hodowali niewra¿liwi. Tak samo jak teraz hoduj± kurczaczki,
¶winiaczki i inne pokarmy.

Nasz stosunek emocjonalny do zwierzaka ma du¿e znaczenie. ¦winia - to
¶winia po prostu, okr±g³e toto i niepodobne do niczego.

Jak nie? Do wiêkszo¶ci polityków.

Ale jak odkryli
jaki¶ czas temu hodowlê koni jakiego¶ pos³a bodaj¿e, które ¿y³y w
strasznych warunkach, to siê raban (s³usznie zreszt±) podniós³.

A ja mówiê, ¿e nale¿y hodowaæ w strasznych warunkach? Wrêcz przeciwnie.

ZTCW w
podobnych lub gorszych warunkach s± traktowane ¶winie, kury i jako¶ ogó³
przechodzi nad tym do porz±dku dziennego.

No i w³a¶nie to nazywam ciemnogrodem i moralno¶ci± kalego.

Po prostu pies i koñ bli¿szy cz³owiekowi ni¿ ¶winia i kura.

No, temu mo¿na se go am-am, mlask-mlask.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-22 18:24:46
Autor: mvoicem
(22.10.2009 16:19), Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:
mvoicem pisze:
My¶lê jednak, ¿e jest zupe³nie odwrotnie i brak sprzeda¿y jest efektem
braku popytu.

Ok. To ja zaryzykujê bankructwo... Mogê zacz±æ hodowaæ, ubijaæ i
sprzedawaæ? Nie! A wiêc sam widzisz.

A przeczyta³e¶ dalsze dwa zdania które napisa³em?

Jakby by³ popyt na psinê (czyli jedzenie psów by³oby zgodne z nasz±
kultur±), to i hodowle by by³y i prawo by by³o inne.

Jakby by³ popyt na psinê, to by prawo by³o inne. Gdyby by³ w Polsce
popyt na broñ, gdyby posiadanie broni by³o tak zakorzenione w naszej
kulturze jak w kulturze amerykañskiej, to by¶my mieli prawo posiadania
broni.

A jaki by³ popyt na internet w Polsce w latach 70?

A co to ma do rzeczy?

[...]

Wydaje mi siê ¿e do maltretowania psa trzeba znacznie wiêkszej
niewra¿liwo¶ci ni¿ do maltretowania ¶wini czy kurczaka.

Nasz stosunek emocjonalny do zwierzaka ma du¿e znaczenie. ¦winia - to
¶winia po prostu, okr±g³e toto i niepodobne do niczego.

Jak nie? Do wiêkszo¶ci polityków.

Jeden Oleksy nie stanowi o podobieñstwie miêdzy gatunkami :)

p. m.

Data: 2009-10-23 08:29:01
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
mvoicem pisze:
[...]

Tak, s± niestety nielogiczne.

Jakby by³ popyt na psinê (czyli jedzenie psów by³oby zgodne z nasz±
kultur±), to i hodowle by by³y i prawo by by³o inne.
Jakby by³ popyt na psinê, to by prawo by³o inne.

Jakby by³ popyt na GSM czy internet w latach 70, to by by³ internet i
gsm w latach 70.

A jaki by³ popyt na internet w Polsce w latach 70?
A co to ma do rzeczy?

To, ¿e jak ludzie czego¶ nie znaj±, to tego nie pragn±.

[...]

Poza tym, ja nie chcê maltretowaæ...

[...]

Ja tam o duchowym podobieñstwie pisa³em. Fakt, ¿e Premier to do ryby
podobny z rozumku...

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-23 08:33:08
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Przemys³aw Adam ¦miejek pisze:
Jakby by³ popyt na GSM czy internet w latach 70, to by by³ internet i
gsm w latach 70.

Albo na przyk³ad ziemniaki. Albo sól... Pojawi³y siê w naszej kuchni
pewnego dnia i zosta³y bardzo popularne, a wcze¶niej nikt siê ziemniaków
nie domaga³. ¿eby ju¿ daæ przyk³ad bardziej z ¿ywienia.

A Nasza Klasa? Mówisz, ¿e popyt na ni± zacz±³ siê 2 lata temu i
wcze¶niej popytu nie by³o, dlatego nie by³o NK?

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-23 11:16:09
Autor: mvoicem
(23.10.2009 08:33), Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:
[...]

Zauwa¿ ¿e mówimy o czym¶ co istnieje i na to jest popyt albo nie. W
latach 70tych GSM ani Internet nie istnia³y (ten ostatni mo¿e ju¿ siê
tworzy³, ale nie u nas).

Niech odpowiednikiem psiny bêdzie bimber. By³ zabroniony, ale by³ na
niego nies³abn±cy popyt. Dzisiaj ZTCW znowu mo¿esz sobie pêdziæ w domu,
byle na w³asne potrzeby.

Gdyby zabroniono jedzenia owadów, u nas nikt by nawet nie zauwa¿y³, za
to tam gdzie szarañcza jest tradycyjnym przysmakiem przepisy by albo
by³y szybko zneutralizowane przez powszechne ignorowanie, albo by
zosta³y zmienione.

p. m.

Data: 2009-10-23 12:12:54
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
mvoicem pisze:
[...]

No dobrze, dlatego da³em przyk³ad z innymi kulinarnymi elementami albo
Nasz± Klas±.

Psina te¿ nie istnieje. Jak ma byæ popyt, skoro ma³o kto ma szanse
spróbowaæ i potem siê domagaæ?

Niech odpowiednikiem psiny bêdzie bimber. By³ zabroniony, ale by³ na
niego nies³abn±cy popyt.

Dlatego, ¿e alkohol by³ znany od pokoleñ i tylko przej¶ciowo zabroniony.
To tak jakby w³a¶nie dzisiaj zabroniæ schabowego, bo ¶winki siê mêcz±.

[...]

No dlatego, ¿e na razie szarañczy nikt nie serwuje u nas. Nie ma poda¿y,
wiêc nie ma popytu. Ale ja bym chcia³ zaryzykowaæ z poda¿± psininy, a
nie mogê, bo zabobony.

Nikt nie poda³ ¿adnego argumentu przeciw, poza ,,bo mi siê wydaje, ¿e
spo³eczeñstwo nie chce''. Jak nie bêdzie chcia³o, nie bêdzie kupowa³o...
Ale pozwólcie mi spróbowaæ z poda¿±.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-23 12:46:28
Autor: mvoicem
(23.10.2009 12:12), Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:
mvoicem pisze:
[...]

Ale¿ psina istnieje, biega dooko³a w du¿ych ilo¶ciach.

Jak ma byæ popyt, skoro ma³o kto ma szanse
spróbowaæ i potem siê domagaæ?

Przez wieki ca³e nie by³o zakazu, a jako¶ nikt siê nie zainteresowa³.
Poza tym popytu nie ma i tyle. Gdyby nagle ten zakaz znikn±³ (a zauwa¿
¿e nie jest on taki jednoznaczny, s±dz±c po wyroku s±du o którym
dyskutujemy) to jestem przekonany ¿e ten popyt by siê nie pojawi³.

No chyba ¿eby nagle siê do nas zjecha³o kilka milionów np. Wietnamczyków
- ale wtedy popyt by siê pojawi³ mimo zakazu i w zale¿no¶ci od dalszych
losów go¶ci - byæ mo¿e zosta³by zniesiony po jakim¶ czasie.

Niech odpowiednikiem psiny bêdzie bimber. By³ zabroniony, ale by³ na
niego nies³abn±cy popyt.

Dlatego, ¿e alkohol by³ znany od pokoleñ i tylko przej¶ciowo zabroniony.

No w³a¶nie, by³o i jest popyt, przez to wszelkie próby zabronienia tego
s± trudne lub niemo¿liwe.

To tak jakby w³a¶nie dzisiaj zabroniæ schabowego, bo ¶winki siê mêcz±.

No w³a¶nie. Jest popyt. Przez to taki zakaz nie utrzyma³by siê d³ugo ,
wzglêdnie by³by powszechnie ignorowany.

[...]

Mamy ca³± kupê innych owadów, które podobno s± smaczne a jako¶ nikt u
nas ich je¶æ nie chce.

We¼ takie ¶limaki (nie owad co prawda, ale mimo to "robal"). Jest poda¿
- jest. Jest popyt - nie ma. Przej±³by siê kto¶ zakazem ich
zbierania/hodowli - zwi±zani z eksportem na pewno, ale to promil.

Nikt nie poda³ ¿adnego argumentu przeciw, poza ,,bo mi siê wydaje, ¿e
spo³eczeñstwo nie chce''. Jak nie bêdzie chcia³o, nie bêdzie kupowa³o...
Ale pozwólcie mi spróbowaæ z poda¿±.

Ale spo³eczeñstwo nie chce ci pozwoliæ i co mu zrobisz?

p. m.

Data: 2009-10-23 13:28:38
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
mvoicem pisze:
No dobrze, dlatego da³em przyk³ad z innymi kulinarnymi elementami albo
Nasz± Klas±.
Psina te¿ nie istnieje.
Ale¿ psina istnieje, biega dooko³a w du¿ych ilo¶ciach.

ale psinina ju¿ nie.

Jak ma byæ popyt, skoro ma³o kto ma szanse
spróbowaæ i potem siê domagaæ?
Przez wieki ca³e nie by³o zakazu, a jako¶ nikt siê nie zainteresowa³.

jak nie? Przeca o to afera, ¿e zainteresowa³....

Poza tym popytu nie ma i tyle. Gdyby nagle ten zakaz znikn±³ (a zauwa¿
¿e nie jest on taki jednoznaczny, s±dz±c po wyroku s±du o którym
dyskutujemy) to jestem przekonany ¿e ten popyt by siê nie pojawi³.

Jakby pojawi³a siê psinina w sklepach, to by siê zmieni³o. Mo¿e nie tak,
jak ze schabem, ale có¿.... Króliki te¿ jadamy, a s± rzadko¶ci± w sklepach.

No chyba ¿eby nagle siê do nas zjecha³o kilka milionów np. Wietnamczyków
- ale wtedy popyt by siê pojawi³ mimo zakazu i w zale¿no¶ci od dalszych
losów go¶ci - byæ mo¿e zosta³by zniesiony po jakim¶ czasie.

No ale to inna sytuacja.

[...]

No, a u muzu³manów wychodzi.

To tak jakby w³a¶nie dzisiaj zabroniæ schabowego, bo ¶winki siê mêcz±.
No w³a¶nie. Jest popyt. Przez to taki zakaz nie utrzyma³by siê d³ugo ,
wzglêdnie by³by powszechnie ignorowany.

No. Bo ludzie ju¿ znaj± schaba. Jak poznaj± steka z burka, to sporo z
nich zmieni zdanie, bo jedyne co przemawia przeciw, to zabobon, ¿e psa
siê nie je..

No dlatego, ¿e na razie szarañczy nikt nie serwuje u nas. Nie ma poda¿y,
wiêc nie ma popytu.
Mamy ca³± kupê innych owadów, które podobno s± smaczne a jako¶ nikt u
nas ich je¶æ nie chce.

a kto¶ próbowa³ je przyrz±dzaæ i podawaæ?

We¼ takie ¶limaki (nie owad co prawda, ale mimo to "robal"). Jest poda¿
- jest. Jest popyt - nie ma.

A nie wiem, nie natkn±³em siê na poda¿. Ale w lepsiejszych restauracjach
chyba s±. Zreszt± ¶limaki do¶æ w±sko s± lubiane ZTCW.

Przej±³by siê kto¶ zakazem ich
zbierania/hodowli - zwi±zani z eksportem na pewno, ale to promil.

No widzisz, a zakazu nie ma. I wtedy popyt jest regulowany chceniem
spo³eczeñstwa, a nie restrykcjami totalitaryzmu.

[...]

Ale jeste¶ pewien? Bo ja tylko to kwestionujê... ¯e niekoniecznie
spo³eczeñstwo jako takie ma rozs±dne argumenty przeciw i ¿e
niekoniecznie w sumie by³by protest spo³eczny (spo³eczeñstwo to nie
jednostki-krzykacze). I zastanawiam siê nad tym, czy faktycznie
spo³eczenstwo jest przeciw.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-23 15:31:49
Autor: GK
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Przemys³aw Adam ¦miejek pisze:

Nie bêdê cytowa³, bo te wypowiedzi nie s± tego warte.
Przedpi¶ca zapomnia³ o pewnych poza prawnych aspektach. Mianowicie psy i koty s± zwierzêtami domowymi. Sporo ludzi ma te zwierzaki, dba o nie, s± jakby domownikami. Nie patrzê tu na wie¶, bo tam zwierzêta te spe³niaj± pewn± rolê przypisan± im od dawna: kot ma ³apaæ myszy a pies pilnowaæ obej¶cia. W miastach pies czy kot to zazwyczaj pupilek - rodzaj domownika. Owszem, s± kanalie, które traktuj± zwierzêta jak ¶mieci. Znêcanie siê, zabijanie - dla tego wprowadzono odpowiednie prawo - do ochrony zwierz±t. Wykorzystywanie tych zwierz±t w celach kulinarnych nie ma w Polsce tradycji i mam nadziejê, mieæ nie bêdzie. Je¶li macie dzieci, ciekawe jak wyt³umaczyliby¶cie synkowi czy córce, ¿e na obiad bêdzie gulasz z ich pupilka, bo taka jest moda i to jest teraz popularne. Bo nie ma i nie bêdzie w Polsce hodowli psów czy kotów jako przysmak dla ludzi.
Sam mam psa i by³bym w stanie powa¿n± krzywdê zrobiæ komu¶, kto podniós³by rêkê na niego z niecnym zamiarem uszkodzenia go lub co gorsza pozbawienia ¿ycia.

Data: 2009-10-23 15:33:24
Autor: Liwiusz
GK pisze:
[...]

   Identyczne argumenty mo¿na by zastosowaæ w przypadku rybek, albo karpi w Wielkiej Brytanii, których tam siê nie je, tylko co z nich wynika? Jedno wielkie niiiic.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-23 13:34:56
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 23 Oct 2009 15:33:24 +0200, Liwiusz napisa³(a):

   Identyczne argumenty mo¿na by zastosowaæ w przypadku rybek, albo
karpi w Wielkiej Brytanii, których tam siê nie je, tylko co z nich
wynika? Jedno wielkie niiiic.

Albo mi³o¶ników ma³ych ch³opców. --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-23 15:42:37
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Olgierd pisze:
[...]

je¿eli zrównujesz ludzi do zwierz±t, to i owszem.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-23 14:01:25
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 23 Oct 2009 15:42:37 +0200, Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³(a):

[...]

Mówimy o zasadach. Chyba ¿e jeste¶ jednym z tych, co czasem zasady mog± mieæ, a czasami -- niekoniecznie.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-23 16:05:04
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Olgierd pisze:
[...]

Mówimy o zasadach.

No ale jakich zasadach? Przecie moje s± jasne. Cz³owiek to cz³owiek,
zwierzê to zwierzê. Bóg Adamowi kaza³ czyniæ ziemiê poddan± i stworzy³
zwierzêta by mu s³u¿y³y.

Chyba ¿e jeste¶ jednym z tych, co czasem zasady mog± mieæ, a czasami
niekoniecznie.

No w³a¶nie. Czasami zabijaæ (¶winiê) a czasami udawaæ co¶ innego (bo pies).

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-23 16:07:31
Autor: Liwiusz
Olgierd pisze:
[...]

   A jakie to masz zasady, które zabraniaj± zabijania psów, a dopuszczaj± zabijanie koni, owiec, krów, ¶wiñ, ¿ó³wi, ¿ab, itp. itd?

   To w³a¶nie przyzwolenie na zabijanie psów jest oznak± na posiadanie pewnej zasady. Zasady: nie zabija siê ludzi, mo¿na zabijaæ zwierzêta, je¶li jest ku temu powód. W my¶l tej zasady nie mogê pozwoliæ na zakaz zabijania psów, choæby sam proceder by³ dla mnie obrzydliwy.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-23 14:17:55
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 23 Oct 2009 16:07:31 +0200, Liwiusz napisa³(a):

[...]

Tak w³a¶nie brzmi ta zasada (przy czym ¿ab, ¿ó³wi i w zasadzie koni w Polsce siê nie jada, wiêc zasada brzmi: ¿ab, ¿ó³wi i koni siê nie zabija).

Identyczna zasada brzmi: na meczu siê ¶piewa, i w ko¶ciele siê ¶piewa -- ale inaczej. Albo: wódkê siê pije w knajpie i na imieninach, ale nie w ko¶ciele. Itd.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-23 16:21:39
Autor: Liwiusz
Olgierd pisze:
[...]

   Dlaczego chcesz wprowadzaæ Twoje zasady wobec wszystkich pod gro¼b± kary? Poza tym tutaj widaæ absurdalno¶æ Twoich zasad. Na przyk³ad ¶limaków w Polsce siê nie jada, ale zabija i eksportuje tam, gdzie siê jada. Czy robi± to ludzie "bez zasad"? Byæ mo¿e. A czy nale¿y ich karaæ?

Identyczna zasada brzmi: na meczu siê ¶piewa, i w ko¶ciele siê ¶piewa -- ale inaczej. Albo: wódkê siê pije w knajpie i na imieninach, ale nie w ko¶ciele. Itd.

   A w niedzielê chodzi siê do ko¶cio³a. Czy nale¿y karaæ za nieobecno¶æ?

--
Liwiusz

Data: 2009-10-23 19:40:05
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 23 Oct 2009 16:21:39 +0200, Liwiusz napisa³(a):

[...]

Nie chcê ich wprowadzaæ. One istniej±. --

Data: 2009-10-23 21:52:07
Autor: Andrzej Adam Filip
"Humanitarne" wg sądu zabijanie ps ów
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> pisze:
Dnia Fri, 23 Oct 2009 16:21:39 +0200, Liwiusz napisał(a):

Tak właśnie brzmi ta zasada (przy czym żab, żółwi i w zasadzie koni w
Polsce się nie jada, więc zasada brzmi: żab, żółwi i koni się nie
zabija).

   Dlaczego chcesz wprowadzać Twoje zasady wobec wszystkich pod groźbÄ…
kary?

Nie chcę ich wprowadzać. One istnieją.

Według dyskutowanego wyroku sądu nie są one literą prawa.
A "schroniska dla zwierzÄ…t" usypiajÄ… (zabijajÄ…) "psy" rutynowo.

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Jeśli podejmiesz się roli ponad siły, nie tylko źle ją odegrasz,

Data: 2009-10-23 19:55:28
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 23 Oct 2009 21:52:07 +0200, Andrzej Adam Filip napisa³(a):

   Dlaczego chcesz wprowadzaæ Twoje zasady wobec wszystkich pod gro¼b±
kary?

Nie chcê ich wprowadzaæ. One istniej±.

Wed³ug dyskutowanego wyroku s±du nie s± one liter± prawa.

Nie wiem jak s±d interpretuje to prawo. Mo¿e ¼le, mo¿e prawid³owo.

Natomiast chodzi mi po prostu o zasady, aksjologiê, normy spo³eczne -- jak zwa³ tak zwa³. Z prawem niekoniecznie musz± mieæ one wiele wspólnego.

Data: 2009-10-23 22:08:51
Autor: Andrzej Adam Filip
Dnia Fri, 23 Oct 2009 21:52:07 +0200, Andrzej Adam Filip napisał(a):

   Dlaczego chcesz wprowadzać Twoje zasady wobec wszystkich pod groźbÄ…
kary?

Nie chcę ich wprowadzać. One istnieją.

Według dyskutowanego wyroku sądu nie są one literą prawa.

Nie wiem jak sąd interpretuje to prawo. Może źle, może prawidłowo.

Natomiast chodzi mi po prostu o zasady, aksjologię, normy społeczne -- jak zwał tak zwał. Z prawem niekoniecznie muszą mieć one wiele
wspólnego.

Sądy w praktyce orzeczniczej stosują "normy społeczne" przy
interpretowaniu istniejącego prawa. Ale nie powinny same prawa *tworzyć*, przynajmniej nie w obecnej Polskiej tradycji/kulturze prawnej.

Jak chcesz to zacznij kampanie (na pl.soc.polityka) na rzecz prawa
zakazującego "uboju" psów w sposób na tyle "sprytny" by nie obejmowało np. domowego uboju świń/kurczaków na "użytek własny".

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Powtórzę Izbie to, co powiedziałem członkom mego gabinetu:

Data: 2009-10-24 07:29:06
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 23 Oct 2009 22:08:51 +0200, Andrzej Adam Filip napisa³(a):

Natomiast chodzi mi po prostu o zasady, aksjologiê, normy spo³eczne --
jak zwa³ tak zwa³. Z prawem niekoniecznie musz± mieæ one wiele
wspólnego.

S±dy w praktyce orzeczniczej stosuj± "normy spo³eczne" przy
interpretowaniu istniej±cego prawa. Ale nie powinny same prawa
*tworzyæ*, przynajmniej nie w obecnej Polskiej tradycji/kulturze
prawnej.

"Tworzeniem" prawa jest tak¿e wype³nianie klauzul generalnych (zasady wspó³¿ycia spo³ecznego, itd.). To s± elementy przepisów, które maj± wype³niæ normy "¿yciem codziennym", a bierze siê je w³a¶nie z tego "co ludzie mówi±".

St±d np. jestem generalnie zwolennikiem cytowania przez s±dy w orzeczeniach np. Wikipedii.

Data: 2009-10-23 22:14:23
Autor: Liwiusz
Olgierd pisze:
[...]

   Ale¿ sk±d. Zabijanie psów jest w wielu przypadkach dozwolone. Na przyk³ad jak biegaj± luzem bez opieki w odleg³o¶ci 200m od zabudowañ (uprawnienie my¶liwych). Czy to jest lepszy powód do ich zabijania ni¿ na smalec? Czy ¶mieræ od kuli, poprzedzona ci±gniêciem swoich wnêtrzno¶ci po ziemi, jest zgodna z zasadami, a szybka ¶mieræ w celach kulinarnych ju¿ nie?

--
Liwiusz

Data: 2009-10-24 07:27:23
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 23 Oct 2009 22:14:23 +0200, Liwiusz napisa³(a):

[...]

Upraszczasz, przepis jest znacznie bardziej rozbudowany. Co nie zmienia, ¿e mi siê on nie podoba.

Czy to jest lepszy powód do ich zabijania ni¿
na smalec?

Generalnie: owszem, s± lepsze i gorsze powody do zabijania. To tak jak z u¶miercaniem ludzi: stosowanie KS jest dobrym powodem, by ich pozbawiæ ¿ycia, za¶ zabijanie na ulicy jest z³ym powodem (i dobrym do stosowania KS). --

Data: 2009-10-23 15:38:00
Autor: GK
Liwiusz pisze:

  Identyczne argumenty mo¿na by zastosowaæ w przypadku rybek, albo karpi w Wielkiej Brytanii, których tam siê nie je, tylko co z nich wynika? Jedno wielkie niiiic.

G³upie i bezsensowne porównanie. Rybka merda ci ogonkiem i wskakuje na kolana? Albo ³asi siê do nogi jak kot jak wchodzisz do mieszkania?

Data: 2009-10-23 15:40:23
Autor: Liwiusz
GK pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

   Tylko takie zwierzêta zas³uguj± na mi³o¶æ?

--
Liwiusz

Data: 2009-10-24 01:24:55
Autor: mvoicem
(23.10.2009 15:40), Liwiusz wrote:
GK pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

¬le postawione pytanie. Tylko takie zwierzêta maj± szansê na tyle
powszechnej sympatii ¿e ogó³ trzyma nad nimi swojego rodzaju parasol
ochronny.

Zauwa¿ co by³o kiedy tury¶ci zabili m³odego niedzwiedzia. Gdyby to by³
jaki¶ bardzo rzadki ale pokraczny ptak - to zareagowa³oby kilku ekologów
i ewentualnie ze 2 redaktorów pism ró¿nie.

Ale to by³ ma³y nied¼wied¼. Mi¶ niemal¿e Puchatek. Ca³a Polska trzês³a
siê z oburzenia (nie mówiê ¿e nies³usznie).

p. m.

Data: 2009-10-23 15:49:52
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
GK pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

A widzia³e¶ owieczkê albo kurkê albo cielaczka? Jak to warto¶ciujesz? Bo
s± i têpe psy i têpe koty.

A moje szczurki? By³y ¶wietne... I popatrz, ¼li ludzie zabijaj± szczury
i to trucizn±, która powoduje, ¿e umieraj± w mêczarniach od krwotoków
wewnêtrznych. Krwawi± im oczka, wypalaj± siê wnêtrzno¶ci i padaj± po
torturach jak rzadko...

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-23 15:41:44
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
GK pisze:
[...]

A co powiesz na jedzenie kur? Ja w dzieciñstwie bawi³em siê z kurami i
te¿ by³o mi zawsze ¿al, jak jaka¶ sz³a na roso³ek. Ale potem siê
przyzwyczai³em. Taki ¶wiat, ¿e musimy siê wzajemnie zjadaæ. Robienie z
tego cyrków, bo kto¶ se hoduje kotka jest bez sensu. przecie nie zjem Ci
TWOJEGO kotka.

Znajomy kiedy¶ opowiada³ mi historiê o swoim kurczaczku, którego hodowa³
od ma³ego, który zagin±³, a jego ojciec przez ¶nie¿ycê szed³ go szukaæ.
A krówki? Za ma³ego bajtla sporo spêdza³em czasu z cielaczkami i
krówkami na pastwisku albo wieczorem przy oporz±dzaniu.

Wiêc miastowe niech se dziel± zwierzêta na dobre i z³e (czytaj: znane z
miasta i znane z obrazka w ksi±¿ce), ale dla mnie nie ma ró¿nicy.
Bawi³em siê zarówno z cielaczkiem jak i z psiaczkiem. Wiêc nie ma dla
mnie ró¿nicy pomiêdzy cielêcink± a psinink±.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-23 14:02:12
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 23 Oct 2009 15:41:44 +0200, Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³(a):

Bawi³em
siê zarówno z cielaczkiem jak i z psiaczkiem. Wiêc nie ma dla mnie
ró¿nicy pomiêdzy cielêcink± a psinink±.

No to smacznego zatem.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-23 16:32:57
Autor: GK
GK pisze:
[...]

Napiszê tak: nie zabijam ¿adnych stworzeñ bez powodu. Choæby to by³ paj±k czy mucha, je¶li mogê je z³apaæ to ³apiê i wyrzucam przez okno z mieszkania. Ka¿de stworzenie zas³uguje na to aby ¿yæ. Smalec nie jest powodem, dla którego mo¿na zabijaæ psy. I dla jasno¶ci, nie jestem buddyst± czy jakiej¶ innej wiary, która zabrania zabijania. Jestem zwyczajnym Katolikiem.
Za³o¿y³em temat, bo przyj±³em, ¿e s±d pope³ni³ b³±d w swojej interpretacji zdarzeñ. Ale jak widzê, mo¿liwe, ¿e sêdzia mia³ podobne podej¶cie do niektórych pisz±cych.
Mam nadziejê, ¿e nie wszyscy s± tacy...

Data: 2009-10-23 18:28:20
Autor: Jotte
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
W wiadomo¶ci news:hbseqt$msp$1inews.gazeta.pl GK <grego69@gazeta.pl>
pisze:

Napiszê tak: nie zabijam ¿adnych stworzeñ bez powodu. Choæby to by³ paj±k czy mucha, je¶li mogê je z³apaæ to ³apiê i wyrzucam przez okno z mieszkania.
Nareszcie!

Ka¿de stworzenie zas³uguje na to aby ¿yæ.
Postawiê tezê, ¿e czêsto twierdzenie to nie sprawdza siê w przypadku konkretnych instancji homo sapiens sapiens.

Smalec nie jest powodem, dla którego mo¿na zabijaæ psy.
Nareszcie!

Prawo naturalne, którego elementem jest ³añcuch pokarmowy opiera siê w du¿ej mierze na zabijaniu w celu przetrwania. Opisuj±c prawo naturalne nie pos³ugujemy siê pojêciami dobra czy z³a, lecz pojêciami przydatno¶ci i konieczno¶ci.
¯adne zwierzê prawa tego nie jest w stanie zmieniæ, nagi±æ czy z³amaæ.
Cz³owiek - tak.
I to go m.in. _mo¿e_ ró¿niæ od zwierz±t. Nie wszyscy jednak s± w stanie czy te¿ chc± z tej mo¿liwo¶ci skorzystaæ.
Wówczas ich cz³owieczeñstwo sprowadza siê wy³±cznie do biologicznej przynale¿no¶ci gatunkowej. Powstaj± wtedy zwyrodnialcy, którzy s± mniej warci ¿ycia od zwierz±t - w koñcu rozum zobowi±zuje.

--
Jotte

Data: 2009-10-23 18:54:17
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
GK pisze:
Napiszê tak: nie zabijam ¿adnych stworzeñ bez powodu. Choæby to by³
paj±k czy mucha, je¶li mogê je z³apaæ to ³apiê i wyrzucam przez okno z
mieszkania.

Ja te¿ nie. Powodem jest jedzenie.

Ka¿de stworzenie zas³uguje na to aby ¿yæ. Smalec nie jest
powodem, dla którego mo¿na zabijaæ psy.

Ale jest powodem do zabijania ¶wini? smalec ze ¶wini jest ju¿ w³a¶ciwy?

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-22 15:58:13
Autor: Maddy
Olgierd pisze:
[...]

Ja poproszê o zaprzestanie gwa³tu na jêzyku polskim i u¿ywanie s³ów w takim znaczeniu w jakim u¿ywa ich wiêkszo¶æ populacji. Inaczej s³owa przestaj± s³u¿yæ komunikacji, s± tylko artyku³owanym ha³asem.

Moralno¶æ Kalego to co innego ni¿ my¶lisz.
Oznacza stosowanie innych standardów wobec siebie a innych wobec pozosta³y jednostek tego samego gatunku. Czyli upraszczaj±c odwrotno¶æ imperatywu kategorycznego.

Ciemnogród jest rozumiany przez wiêkszo¶æ spo³eczeñstwa zupe³nie inaczej, ni¿ przez Ciebie. Wiêkszo¶æ przychyla siê do koncepcji twórcy tego terminu, który by³ cz³owiekiem o¶wiecenia i humanist±.
To ciemnogród zabija psy i wytapia z nich "leczniczy" smalec.

dopuszczaj±cego warunki hodowli kurczaków, warunki hodowli ¶wiñ itp przy
jednoczesnym niedopuszczaniu hodowli psów na miêso, nawet je¶liby by³y
prowadzone zdecydowanie ,,humanitarniej'' ni¿ hodowle kurczaków czy ¶wiñ.

Jako¶ dziwnie pobrzmiewa tu przekonanie o zastêpowalno¶ci jednej hodowli drug±.
Niestety, psy to miêso¿ercy, wiêc trzeba dalej niehumanitarnie hodowaæ i zabijaæ kurczaki czy ¶winie, ¿eby karmiæ te psy które pó¼niej zjemy.

Nie mo¿emy karmiæ psów miêsnych odpadkami. Musi to byæ czysta karma z kontrolowanej hodowli. Inaczej to bomba zegarowa. Chorób odzwierzêcych mamy ju¿ do¶æ, nowych nie trzeba.
Zjadanie miêso¿erców na wiêksza skalê jest niezdrowe dla populacji.
Zjada siê ró¿ne dziwne i niezbyt zdrowe rzeczy albo ze snobizmu, bo to rarytas, albo z braku alternatywy. Pies nale¿y do tej grupy "pokarmów".

Ponadto nie wierzê, ¿eby ludzie którzy zdecyduj± sie hodowaæ psy na miêso zapewnili im lepsze warunki ni¿ maj± kurczaki czy ¶winie.
W momencie gdy zwierzê zmienia siê w produkt liczy siê zysk.
Jak kto¶ kocha psy to ich nie bêdzie hodowa³ ¿eby ubiæ.
Jak kto¶ je bêdzie chcia³ hodowaæ, to pies, ¶winia, krowa - jedno bydle.
Raczej bêd± to ludzie okroju tych, którzy prowadz± ju¿ dzi¶ hodowle psów "rasowych" w których suki s± maszynami do rodzenia i nie do¿ywaj± 5 lat.

Tak wiêc jest wiele powodów dla których nie ma hodowli psów rze¼nych, poza oczywistym oporem spo³ecznym.

Ale zawsze mo¿na wierzyæ w spisek "ciemnogrodzian", jak kto¶ lubi spiski.

Data: 2009-10-22 16:30:35
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
"Humanitarne" wg sądu zabijanie psów
Maddy pisze:
Nie, to, że większość Polaków psów nie jest jest efektem ich braku w
sprzedaży. Natomiast ciemnogrodem nazywam moralność kalego
Ja poproszę o zaprzestanie gwałtu na języku polskim i używanie słów w
takim znaczeniu w jakim używa ich większość populacji. Inaczej słowa
przestają służyć komunikacji, są tylko artykułowanym hałasem.
Moralność Kalego to co innego niż myślisz.
Oznacza stosowanie innych standardów wobec siebie a innych wobec
pozostały jednostek tego samego gatunku.

No właśnie. Czyli Kali zabić świniaka (którego Tristan uwielbiać i
szanować) i go zeźreć, to być dobrze, bo Kali lubić mniam-mniam
świniaki. Jak Tristan zabić psa i go zeźreć, to być źle, bo Kali lubić i
szanować psa.

Ciemnogród jest rozumiany przez większość społeczeństwa zupełnie
inaczej, niż przez Ciebie.

No przykro mi, ja posługuję się SJP.

http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=ciemnogr%F3d
ciemnogród pogard. «środowisko zacofane i nietolerancyjne»

i takie właśnie zacofane i nietolerancyjne jest środowisko nie
pozwalające mi jeść kotleta z psa...

Większość przychyla się do koncepcji twórcy
tego terminu, który był człowiekiem oświecenia i humanistą.
To ciemnogród zabija psy i wytapia z nich "leczniczy" smalec.

Tak ci siÄ™ wydaje, bo tkwisz w strasznych stereotypach... Jakby wszyscy
tacy byli, to byśmy nadal same mamuty żarli i zagryzali korzonkami.

dopuszczającego warunki hodowli kurczaków, warunki hodowli świń itp przy
jednoczesnym niedopuszczaniu hodowli psów na mięso, nawet jeśliby były
prowadzone zdecydowanie ,,humanitarniej'' niż hodowle kurczaków czy świń.

Jakoś dziwnie pobrzmiewa tu przekonanie o zastępowalności jednej hodowli
drugÄ….
Niestety, psy to mięsożercy, więc trzeba dalej niehumanitarnie hodować i
zabijać kurczaki czy świnie, żeby karmić te psy które później zjemy.

A ja mówię o zastępowalności? Ja mówię o poszerzeniu kuchni.
Aczkolwiek owszem, świetnie pokazałaś kolejny aspekt zjadania biednej
świnki, która nic nikomu nie zrobiła złego, ziemniaczki wtranżala, a my
ją brutalnie zarzynamy.... Za to taki pies, drapieżnik... o! On sam jest
bezwzględny i bezwzględnie zabija i zjada inne żyjątka, więc i nie
będzie zdziwiony, jak go zjemy.

Nie możemy karmić psów mięsnych odpadkami. Musi to być czysta karma z
kontrolowanej hodowli.

Nie sądzę, ale że to grupa prawna, a nie hodowlana, to nie będę się w to
wgryzał.

Zjadanie mięsożerców na większa skalę jest niezdrowe dla populacji.

A) A to niby dlaczego? I czy kura jest mięsożercą, skoro zjada dżdżownice?

b) a ja mówię na większą skalę? Ja nie o tym zupełnie w tym wątku. Nie
dyskutuję żywieniowych zwyczajów. Coca Cola też jest niezdrowa, a jednak
nie jest zakazana. Więc skoro JA chcę jeść psa, to jak bardzo chcesz
napisz na opakowaniu, że ,,jedzenie psa zabija'' jak na fajkach i już.

Zjada się różne dziwne i niezbyt zdrowe rzeczy albo ze snobizmu, bo to
rarytas, albo z braku alternatywy. Pies należy do tej grupy "pokarmów".

No i ok.

Ponadto nie wierzę, żeby ludzie którzy zdecydują sie hodować psy na
mięso zapewnili im lepsze warunki niż mają kurczaki czy świnie.

A czemu mają lepsze? Kali godzić się na męczenie świnia, a nie pies, bo
Kali lubić pies, a nie lubić świnia, ale jak Tristan lubić świnia, a nie
lubić pies, to Tristan być be.

Jak ktoś je będzie chciał hodować, to pies, świnia, krowa - jedno bydle.

O! MÄ…drze prawisz. StÄ…d nie widzÄ™ powodu do ich rozgraniczania.

Raczej będą to ludzie okroju tych, którzy prowadzą już dziś hodowle psów
"rasowych" w których suki są maszynami do rodzenia i nie dożywają 5 lat.

O! I na to jest zgoda społeczna, a na zjedzenie nie?

Tak więc jest wiele powodów dla których nie ma hodowli psów rzeźnych,

No na razie żadnego nie wskazano. Jednie ten:

poza oczywistym oporem społecznym.

który do mnie nie przemawia.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-22 17:49:51
Autor: Maddy
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Przemys³aw Adam ¦miejek pisze:
Maddy pisze:
[ciach}

No w³a¶nie. Czyli Kali zabiæ ¶winiaka (którego Tristan uwielbiaæ i
szanowaæ) i go ze¼reæ, to byæ dobrze, bo Kali lubiæ mniam-mniam
¶winiaki. Jak Tristan zabiæ psa i go ze¼reæ, to byæ ¼le, bo Kali lubiæ i
szanowaæ psa.

Jak Tristan zje¶æ Kalego to ¼le bo Kali ¶liczny i sympatyczny. Ale jak Kali zj¶æ Tristana to dobrze! Wszyscy siê cieszyæ, ¿e Tristan pój¶æ prosto do nieba.

Wiêkszo¶æ przychyla siê do koncepcji twórcy
tego terminu, który by³ cz³owiekiem o¶wiecenia i humanist±.
To ciemnogród zabija psy i wytapia z nich "leczniczy" smalec.

Tak ci siê wydaje, bo tkwisz w strasznych stereotypach... Jakby wszyscy
tacy byli, to by¶my nadal same mamuty ¿arli i zagryzali korzonkami.

Ok, to ju¿ wiemy, ¿e wierzysz i¿ psi smalec jest leczniczy. Rozumiem, ¿e akceptujesz te¿ metodê uboju na smalec? Bo psa trzeba zat³uc na ¶mieræ, inaczej smalec do niczego.

Masz mo¿e w zapasie trochê ¿ó³ci utoczonej ¿ywemu baribalowi? Podobno pomaga na zgagê.

A ja mówiê o zastêpowalno¶ci? Ja mówiê o poszerzeniu kuchni.

Teraz budowlanka? Cz³owiek renesansu, jak w mordê.

Aczkolwiek owszem, ¶wietnie pokaza³a¶ kolejny aspekt zjadania biednej
¶winki, która nic nikomu nie zrobi³a z³ego, ziemniaczki wtran¿ala, a my
j± brutalnie zarzynamy.... Za to taki pies, drapie¿nik... o! On sam jest
bezwzglêdny i bezwzglêdnie zabija i zjada inne ¿yj±tka, wiêc i nie
bêdzie zdziwiony, jak go zjemy.

Znaczy kotlet sie dziwi jak go jesz... hmm...
A co konkretnie mówi³?

Nie mo¿emy karmiæ psów miêsnych odpadkami. Musi to byæ czysta karma z
kontrolowanej hodowli.

Nie s±dzê, ale ¿e to grupa prawna, a nie hodowlana, to nie bêdê siê w to
wgryza³.

Lepsze to do wgryzania siê ni¿ Burek.

Zjada siê ró¿ne dziwne i niezbyt zdrowe rzeczy albo ze snobizmu, bo to
rarytas, albo z braku alternatywy. Pies nale¿y do tej grupy "pokarmów".

No i ok.

Snob.
Bo nie wierzê ¿e g³odujesz.

Ponadto nie wierzê, ¿eby ludzie którzy zdecyduj± sie hodowaæ psy na
miêso zapewnili im lepsze warunki ni¿ maj± kurczaki czy ¶winie.

A czemu maj± lepsze?

Bo pisa³e¶, ¿e maj± byæ bardziej humanitarne. Mam ci pacn±æ w nos Twoim w³asnym cytatem czy sam sobie przypomnisz?
A¿ tak nie lubisz czytaæ drugi raz tego co pisa³e¶?

A inni jako¶ siê potrafi± przemóc.

Kali godziæ siê na mêczenie ¶winia, a nie pies, bo
Kali lubiæ pies, a nie lubiæ ¶winia, ale jak Tristan lubiæ ¶winia, a nie
lubiæ pies, to Tristan byæ be.

Marzyciel.
Tristan nie mo¿e byæ ju¿ bardziej be...

Jak kto¶ je bêdzie chcia³ hodowaæ, to pies, ¶winia, krowa - jedno bydle.

O! M±drze prawisz. St±d nie widzê powodu do ich rozgraniczania.

Raczej bêd± to ludzie okroju tych, którzy prowadz± ju¿ dzi¶ hodowle psów
"rasowych" w których suki s± maszynami do rodzenia i nie do¿ywaj± 5 lat.

O! I na to jest zgoda spo³eczna, a na zjedzenie nie?

Nie ma zgody i s± na to paragrafy ale jak z ka¿dym podziemiem ciê¿ko takie hodowle wykryæ. Szczeniaki sprzedaj sie poza terenem "fermy" ¿eby kupuj±cy nie widzieli w jakich warunkach przebywaj± psy.
To znaczy, ze jakby widzieli to by nie kupili, co przeczy Twoim teoriom o przyzwoleniu spo³ecznym.

Kupuj±c szczeniaka poza terenem hodowli masz szans kupiæ produkt w³a¶nie takiego przemys³u.

No ale w sumie jak i tak ma i¶æ pod kij i na kotlety...

poza oczywistym oporem spo³ecznym.

który do mnie nie przemawia.

No to musisz sobie wybraæ inne spo³eczeñstwo. To jest wszak przypadkowe i jak widaæ nie spe³nia Twoich oczekiwañ.
Nie rozumie jeszcze co Ty w tym spo³eczeñstwie jeszcze robisz. Sadomasochizm jaki¶. Chcesz je zmieniæ od ¶rodka?
Przecie¿ z Twoj± si³± przekonywania nie namówisz g³odnego na obiad.

Data: 2009-10-22 19:21:06
Autor: Papa Smerf
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Órzytkownik "Maddy" napisa³ w:
Ok, to ju¿ wiemy, ¿e wierzysz i¿ psi smalec jest leczniczy. Rozumiem, ¿e akceptujesz te¿ metodê uboju na smalec? Bo psa trzeba zat³uc na ¶mieræ, inaczej smalec do niczego.

psa trza zat³uc na ¶mieræ a ¶winiê trza zar¿n±æ na ¶mieræ:O)
ech te miastowe ch³opy to my¶l± ¿e kie³basa ro¶nie na drzewach:O)

Data: 2009-10-22 19:54:07
Autor: Jotte
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
W wiadomo¶ci news:hbpvir$s8v$1nemesis.news.neostrada.pl Maddy
<maddy@esi.com.pl> pisze:

Tristan nie mo¿e byæ ju¿ bardziej be...
Trudno znale¿æ tu ba³wana
nade Smerfa czy Tristana...

--
Jotte

Data: 2009-10-23 08:20:58
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Maddy pisze:
Jak Tristan zje¶æ Kalego to ¼le bo Kali ¶liczny i sympatyczny. Ale jak
Kali zj¶æ Tristana to dobrze! Wszyscy siê cieszyæ, ¿e Tristan pój¶æ
prosto do nieba.

No có¿, podzia³ na zwierzêta i ludzi jest stary jak ¶wiat. Bóg ju¿ przy
stworzeniu ¶wiata powiedzia³ Adamowi, ¿eby sobie czyni³ ziemiê poddan±.
Zwierzêta to nie ludzie, choæby¶ nie wiem jak psinki kocha³a.

[...]

A gdzie to pisa³em? Nie wiem czy ,,wierzê'', bo nie analizowa³em
medycznie. W ¿adnym z moich listów nie znajdziesz takich twierdzeñ.
Zawsze odnosi³em siê do spo¿ywania i tyle.

Rozumiem, ¿e
akceptujesz te¿ metodê uboju na smalec? Bo psa trzeba zat³uc na ¶mieræ,
inaczej smalec do niczego.

Nie wiem, metod nie analizowa³em zbytnio, poza pisaniem, ¿e hodowla i
ubój innych zwierz±t jest równie¿ okrutny patrz±c na to z tej strony.
Ba! Proponowa³em wrêcz dopuszczenie hodowli i uboju psów przy zachowaniu
warunków LEPSZYCH ni¿ w przypadku ¶wiñ. Wiêc nie szukaj na si³ê tego,
czego nie ma.

A ja mówiê o zastêpowalno¶ci? Ja mówiê o poszerzeniu kuchni.
Teraz budowlanka? Cz³owiek renesansu, jak w mordê.

Daruj sobie takie ¿a³osne zagrywki.

[...]

¯e kopanie siê z koniem sensu nie ma, PLONK.

Tristan nie mo¿e byæ ju¿ bardziej be...

No to mam przynajmniej spokój. Ty mo¿esz byæ bardziej prymitywna. Ale
tylko tyle, na ile prymitywny jest jotte. Bo tylko on jest ni¿ej w
hierarchii grupowej.

No to musisz sobie wybraæ inne spo³eczeñstwo. To jest wszak przypadkowe
i jak widaæ nie spe³nia Twoich oczekiwañ.

twoja pycha jest wiêksza od wierzy WTC, skoro uwa¿asz, ¿e spo³eczeñstwo
jest po twojej stronie.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-23 06:50:25
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 23 Oct 2009 08:20:58 +0200, Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³(a):

No có¿, podzia³ na zwierzêta i ludzi jest stary jak ¶wiat. Bóg ju¿ przy
stworzeniu ¶wiata powiedzia³ Adamowi, ¿eby sobie czyni³ ziemiê poddan±.

No wiesz, w to nawet Rabczewska nie wierzy ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-23 09:02:13
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Olgierd pisze:
[...]

Nie wiem, nie znam Rabczewskiej. Natomiast osób wierz±cych w Bibliê jest
na pewno sporo, wiêc to nawet nie pasuje.

Zreszt±, niezale¿nie od Biblii, cz³owiek jest istot± inn± ni¿ zwierzêta.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-23 13:51:07
Autor: Papa Smerf
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Órzytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek" napisa³:
Zreszt±, niezale¿nie od Biblii, cz³owiek jest istot± inn± ni¿ zwierzêta.

pewnie innego ¿ród³a religi poza bibli± nie znasz, ale u¶wiadomiê ciebie ¿e takei istniej± i traktuj± zwierzêta na równi z cz³owiekiem:O)

Data: 2009-10-23 18:52:06
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Papa Smerf pisze:
[...]

No wiêc ja ich nie wyznajê. I jak widzê , grupowicze tako¿, bo ¶wininkê
wcinaj± a¿ im siê uszy trzês±.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-23 20:00:55
Autor: Papa Smerf
[...]

ja te¿ ich nie wyznajê, ale je znam, w ka¿dym raize ¿adna religia nie tworzy, ani nie opisuje rzeczywisto¶ci, religia to kreowanie fikcji,
ja te¿ jem ¶winie i nie widzê nic dziwnego nic dziwnego ze kto¶ wetnie psa, co za ró¿nica?:O)

Data: 2009-10-22 13:59:11
Autor: Maddy
Maddy pisze:
[...]

Mo¿esz rozwin±æ? Bo nie zrozumia³am przes³ania.

Przejrza³a poprzednie Twoje wypowiedzi w tym temacie i mam nieodparte wra¿enie, ¿e zrobi³e¶ w³a¶nie jakie¶ intelektualne salto w ty³ z obrotem.

Co jest konkretnie przes±dem i z czym siê nie zgadzasz?

Data: 2009-10-22 14:03:20
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Maddy pisze:
[...]

Albowiem? Ja s±dzê co¶ przeciwnego.

Co jest konkretnie przes±dem i z czym siê nie zgadzasz?

Rozró¿nianie psów i ¶wiñ. To, ¿e ciemnogród chwali pyszne miêsko ze
¶wininki... ¯e nie przeszkadzaj± mu rze¼nie ¶wiñ, krów... ¯e nie
przeszkadza mu, jak ryby siê dusz± na pok³adach kutrów... Ale
jednocze¶nie ciemnogród nie pozwala mi na legaln± hodowlê i ubojniê
psów, choæby nawet by³o to 1000 razy bardziej humanitarne ni¿ ubojnia
krów, ¶wiñ czy owiec.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-22 13:59:44
Autor: Tomek
[OT] Re: "Humanitarne" wg s±du zabijanie p sów
Dnia 22-10-2009 o 13:40:26 Przemys³aw Adam ¦miejek <niechce@spamu.pl>  napisa³(a):

No jak widaæ ma znaczenie dla prawnej oceny, bo prawodawca to nie jest
Wielki Natchniony Nieomylny tylko p.os³owie dzia³aj±cy wg okre¶lonych
schematów.

Zaraz, to ju¿ nie ty docydujesz, poprzez utworzenie z kolegami  spo³eczeñstwa
na podstawie umowy spo³ecznej - tylko jakie¶ p.os³y decyduj± za ciebie?

--
Tomek

Data: 2009-10-22 13:54:19
Autor: Andrzej Adam Filip
Andrzej Adam Filip pisze:
[...]

Podkreślmy to słowo - "nielegalne".
Jak by się nie gimnastykować nie da się legalnie otworzyć w Polsce
ubojni psów ani legalnie sprzedawać produktów tej ubojni.
To jest grupa "prawo", chciałam przypomnieć.
[...]

A ktoś to rzeczywiście sprawdzał w praktyce że masz taką *PEWNOŚĆ*?
"Opóźnić otwarcie" dałoby się z pewnością, uniemożliwić osobie
zdeterminowanej, cierpliwej i wytrwałej to już nie mam pewności.
Po za tym jest zawsze możliwość importu :-)

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Takie jest życie.

Data: 2009-10-21 15:55:49
Autor: Henry(k)
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Wed, 21 Oct 2009 13:56:13 +0200, Papa Smerf napisa³(a):

nie roz¶mieszaj z tym ze miêso psie jest drogie, to po ile chodzi?:O)

"Za ¶redniego, dobrze utrzymanego psa mo¿na by³o zarobiæ ok. 30 z³".
A miêsa na nim nie jest tak du¿o bo nie jest tak "zoptymalizowany" pod
hodowlê jak ¶winki.

a krowê to musieli by kupiæ bo bezpañskie nie chodz±, a psy, koty i go³êbie mog± ³±paæ dowoli bo bezpañskie nic nie kosztuj±!:O)

Bezpañskich psów jest ma³o. Go³êbi wiêcej, ale miêsa te¿ przy nich ma³o.

Henry

Data: 2009-10-21 17:12:48
Autor: Papa Smerf
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Órzytkownik "Henry(k)" napisa³:
"Za ¶redniego, dobrze utrzymanego psa mo¿na by³o zarobiæ ok. 30 z³".
A miêsa na nim nie jest tak du¿o bo nie jest tak "zoptymalizowany" pod
hodowlê jak ¶winki.

w schroniskach chodz± za darmo, zreszt± po kiego kto¶ ma kupowaæ jak mo¿na mieæ darmo?:O)

Bezpañskich psów jest ma³o. Go³êbi wiêcej, ale miêsa te¿ przy nich ma³o.

jakie to ma znaczenie czy ma³o miêsa czy nie, 10 kilo darmowej psiny czy 10kg p³atnej wieprzowiny o to idzie, a jak siê przyj¿ysz takiej chiñskiej wieprzowinie w sosie s³odko kwa¶nym to tego miêska tam tyle ci pies nap³aka³:O)

Data: 2009-10-22 10:30:48
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Papa Smerf pisze:
[...]

Pies w schronisku kosztuje 50z³. Wiem, bo sam kupowa³em. Poza tym -- jak
szybko wyczerpiesz zasoby schroniska? Zesrasz siê, a nie dasz rady psim
miêsem zast±piæ wo³owiny/¶wininy tak, ¿eby by³o taniej.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-22 13:01:09
Autor: Papa Smerf
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Órzytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek" napisa³:
Pies w schronisku kosztuje 50z³. Wiem, bo sam kupowa³em.

te usypane te¿ kupowa³e¶?:O)
ka¿de schronisko jest dotowane i g³ównie z dotacji maj± kasê, jak psuf akurat maj± ma³o to sprzedaj±, bo dzia³±æ musz±, ale jak maj± nadmiar to usypiaj±, bo nikt im dodatkowo za ich utrzymanie nie p³aci:O)

p.s. co robi chiñski kucharz w schronisku dla psuf, pewnie szuka du¿ych psuf obronnych:O)

Poza tym -- jak szybko wyczerpiesz zasoby schroniska?
Zesrasz siê, a nie dasz rady psim miêsem zast±piæ wo³owiny/¶wininy
tak, ¿eby by³o taniej.

nikt nie chce zastêpowaæ, tylko jak siê trafi od czsu do czsu 10kg darmowego
miêsa to jak fucha na budowie:O)

Data: 2009-10-22 10:53:06
Autor: Krzysztof
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
"Papa Smerf" <Papa@zagurami.zalasami.trala.la> napisa³

w schroniskach chodz± za darmo,

Mylisz siê. Zwierzêta ze schroniska siê kupuje.

zreszt± po kiego kto¶ ma kupowaæ jak mo¿na mieæ darmo?:O)

Sk±d? Ile_bezpañskich_psów spotykasz na co dzieñ na ulicach?
Bo ja od lat widujê sporadycznie i w wiêkszo¶ci przypadków wa³esaj±cy siê pies albo komu¶ zgin±³ albo po prostu jest z okoliczych posesji i akurat lata luzem. Zaw³aszczenie takiego psa to zwyk³a kradzie¿.

jakie to ma znaczenie czy ma³o miêsa czy nie, 10 kilo darmowej psiny czy 10kg p³atnej wieprzowiny o to idzie,

Zastanów siê trochê, jak± masz poda¿ wieprzowiny, a jak± psiego miêsa.

Pozdr
K.

Data: 2009-10-22 12:53:21
Autor: Papa Smerf
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Órzytkownik "Krzysztof" napisa³:
Mylisz siê. Zwierzêta ze schroniska siê kupuje.

taaa. te usypiane pewnie te¿?:O)

Sk±d? Ile_bezpañskich_psów spotykasz na co dzieñ na ulicach?
Bo ja od lat widujê sporadycznie i w wiêkszo¶ci przypadków wa³esaj±cy siê pies albo komu¶ zgin±³ albo po prostu jest z okoliczych

jak to sk±d, z ludzkiej g³upoty, bo ka¿dy g³upi mieszczuch chce mieæ pieska, a jak ten podro¶nie i zaczyna z¿eraæ wiadro karmy dziennie to go wy¿uca z samochodu przy okolicznym lesie, widuje to na co dzieñ i jest, by³a i bêdzie masa bezdomnych zwierz±t domowych, ale prawda ¿e w ka¿dym wiêkszym mie¶cie funkcjonuje chiñsk restauracja i o psinê tam ciê¿ko:O)

Zastanów siê trochê, jak± masz poda¿ wieprzowiny, a jak± psiego miêsa.

poda¿y nie ma, bo to siê nazywa "cielêcina":O)

Data: 2009-10-23 17:35:26
Autor: Henry(k)
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Thu, 22 Oct 2009 12:53:21 +0200, Papa Smerf napisa³(a):

[...]

A widzia³e¶ takiego na d³u¿ej bezdomnego? Sam mam psa który zosta³ porzucony - od razu go wziêli¶my do domu
i ju¿ zosta³. U te¶ciowej te¿ kto¶ porzuci³ ko³o drogi - przygarnê³a.
Pod ¶mietnikiem kto¶ podrzuci³ szczeniaczka - z miejsca przygarniêty.
U rodziców kto¶ porzuci³ dwa - jednego od razu s±siad wzi±³, drugiego
po kilku dniach te¿ ju¿ nie widzia³em (a chcia³em zabraæ do rodziców). Na moim osiedlu to z miejsca zabieraj± do schroniska - nawet nie musi byæ
bezdomny, wystarczy ¿e kto¶ wypu¶ci bez smyczy - s±siadka ju¿ kilka razy po
swojego je¼dzi³a.

Henry

Data: 2009-10-20 20:42:53
Autor: Andrzej Lawa
Olgierd pisze:

[...]

Masz na my¶li pedofiliê, czy "pedofiliê prasow±"? ;)

Data: 2009-10-21 11:21:52
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Olgierd pisze:
Mi ¶winia te¿ ma³o smakuje, w ogóle robiê siê powoli bezmiêsny.

Twoje zdrowie, twój wybór.

Ale aksjologia to nie jest co¶ takiego, ¿e to mój pies czy czyj¶ inny. To tak jak z pedofili± -- te¿ nie chodzi o to, czy dziecko moje, Twoje czy czyje¶ inne. S± po prostu pewne spo³eczne zasady.

Owszem, w ochronie dziecka.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-20 13:40:05
Autor: Henry(k)
[...]

Bo jest nas wiêkszo¶æ. A ty mieszkaj±c z nami musisz siê podporz±dkowaæ
albo wyjechaæ.

Henry

Data: 2009-10-20 05:59:14
Autor: KRZYZAK
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
On 20 Pa¼, 13:40, "Henry(k)"
<moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

Bo jest nas wiêkszo¶æ. A ty mieszkaj±c z nami musisz siê podporz±dkowaæ
albo wyjechaæ.

Czyli pedzie powinni opuscic Polske, a nie jakies tam parady rownosci
organizowac?

Data: 2009-10-20 13:21:15
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Tue, 20 Oct 2009 05:59:14 -0700, KRZYZAK napisa³(a):

No ba. Przecie¿ mówi± im i t³umacz± ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-21 08:31:47
Autor: Henry(k)
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Tue, 20 Oct 2009 05:59:14 -0700 (PDT), KRZYZAK napisa³(a):

Czyli pedzie powinni opuscic Polske, a nie jakies tam parady rownosci
organizowac?

Ale akurat oni to ma³o komu przeszkadzaj± (tylko kilku krzykaczom z RM
czy nazistom) - przynajmniej póki nie chc± braæ ¶lubów i adoptowaæ dzieci.

Pozdrawiam
                  Henry

Data: 2009-10-21 08:39:34
Autor: Andrzej Adam Filip
"Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> pisze:
Dnia Tue, 20 Oct 2009 05:59:14 -0700 (PDT), KRZYZAK napisał(a):

Czyli pedzie powinni opuscic Polske, a nie jakies tam parady rownosci
organizowac?

Ale akurat oni to mało komu przeszkadzają (tylko kilku krzykaczom z RM
czy nazistom) - przynajmniej póki nie chcą brać ślubów i adoptować dzieci.

Pozdrawiam
                  Henry

A "psi smalcownicy" przeszkadzają znacznie więcej niż "mało komu"?

P.S.
Jak miło i przyjemnie jest stosować zasady wyciągane przez oponenta w
jednej sprawie tam gdzie oponentowi to już "nie pasuje" w innej sprawie
=> nie tocz bitew, tocz wojny ;-)

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
I bezstronni nie są bezstronni. Są za sprawiedliwością.

Data: 2009-10-21 12:51:58
Autor: Henry(k)
"Humanitarne" wg sądu zabijanie ps ów
Dnia Wed, 21 Oct 2009 08:39:34 +0200, Andrzej Adam Filip napisa³(a):

A "psi smalcownicy" przeszkadzaj± znacznie wiêcej ni¿ "ma³o komu"?

To chyba oczywiste, w koñcu dlaczego go zamkniêto i dopiero przed
s±dem siê musia³ wybroniæ z wiêzienia? Dlaczego Krakowskie Towarzystwo
Opieki nad Zwierzêtami zak³ada 30 takich spraw rocznie i w wiêkszo¶ci (a mo¿e i wszystkich do tej pory) koñczy³y siê wyrokami skazuj±cymi?
Dlaczego nawet rzecznik S±du Okrêgowego w Krakowie przyzna³ i¿ prawo o
ochronie zwierz±t jest wadliwe ¿e dopu¶ci³o tak± lukê?

Zobaczymy co bêdzie po apelacji.

Henry

Data: 2009-10-21 12:53:51
Autor: Liwiusz
Henry(k) pisze:
[...]

   Dyskusja w tej sprawie jest - moim zdaniem - kierowana na z³e tory. Pedofilia nie jest karalna dlatego, ¿e przeszkadza wiêkszo¶ci, tylko dlatego, ¿e jest na ni± odpowiedni przepis. Jak widzimy, wyra¼nego przepisu na zabijanie psów nie ma. Wyrok zatem mo¿na uznaæ za zgodny z prawem, bez wzglêdu na to ilu osobom siê to niepodoba.

   I czego¶ nie rozumiem - je¶li prawo ma lukê, jak twierdzi rzecznik s±du, to na jakiej podstawie skazywano w innych sprawach?

--
Liwiusz

Data: 2009-10-21 13:15:43
Autor: mvoicem
(21.10.2009 12:53), Liwiusz wrote:
Henry(k) pisze:
[...]

No ale przepis jest dlatego ¿e przeszkadza wiêkszo¶ci. Przynajmniej
takie jest za³o¿enie , w przypadku pedofilii chyba nawet zrealizowane.

  I czego¶ nie rozumiem - je¶li prawo ma lukê, jak twierdzi rzecznik
s±du, to na jakiej podstawie skazywano w innych sprawach?

Mo¿e w tych innych przypadkach by³o niehumanitarne u¶miercanie, na co
ju¿ jest przepis.

p. m.

Data: 2009-10-21 13:18:07
Autor: Liwiusz
Henry(k) pisze:
[...]

   Interpretacja tego przepisu jest mocno dyskusyjna. Jest zakaz zabijania bez powodu. Plus jakie¶ przepisy sanitarne, ale chyba nie o to w tym chodzi, ¿e zabijano psy nie w ubojni, tylko w domu?

[...]

   Mo¿e. Tym bardziej nie rozumiem psioczenia na s±d. Skoro nie udowodniono niehumanitarnego u¶miercania, to nie mo¿na by³o skazaæ.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-21 13:26:41
Autor: Andrzej Adam Filip
Henry(k) pisze:
Dnia Wed, 21 Oct 2009 08:39:34 +0200, Andrzej Adam Filip napisał(a):

A "psi smalcownicy" przeszkadzają znacznie więcej niż "mało komu"?
To chyba oczywiste, w końcu dlaczego go zamknięto i dopiero przed
sądem się musiał wybronić z więzienia? Dlaczego Krakowskie Towarzystwo
Opieki nad Zwierzętami zakłada 30 takich spraw rocznie i w większości
(a może i wszystkich do tej pory) kończyły się wyrokami skazującymi?
Dlaczego nawet rzecznik Sądu Okręgowego w Krakowie przyznał iż prawo o
ochronie zwierząt jest wadliwe że dopuściło taką lukę?

Zobaczymy co będzie po apelacji.

  Dyskusja w tej sprawie jest - moim zdaniem - kierowana na zÅ‚e tory.
Pedofilia nie jest karalna dlatego, że przeszkadza większości, tylko
dlatego, że jest na nią odpowiedni przepis. Jak widzimy, wyraźnego
przepisu na zabijanie psów nie ma. Wyrok zatem można uznać za zgodny z
prawem, bez względu na to ilu osobom się to niepodoba.

No ale przepis jest dlatego że przeszkadza większości. Przynajmniej
takie jest założenie , w przypadku pedofilii chyba nawet zrealizowane.

  Interpretacja tego przepisu jest mocno dyskusyjna. Jest zakaz
zabijania bez powodu. Plus jakieÅ› przepisy sanitarne, ale chyba nie o
to w tym chodzi, że zabijano psy nie w ubojni, tylko w domu?

sÄ…du, to na jakiej podstawie skazywano w innych sprawach?

Może w tych innych przypadkach było niehumanitarne uśmiercanie, na co
już jest przepis.

  Może. Tym bardziej nie rozumiem psioczenia na sÄ…d. Skoro nie
udowodniono niehumanitarnego uśmiercania, to nie można było skazać.

Zaczynam już podejrzewać że raban jest o to że ci (dość liczni) "uprzednio skazani" mogą się teraz zacząć odwoływać i ciągać
"*towarzystwo*" po sÄ…dach :-)

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Raz, dwa, trzy, cztery, nie ma takiej rury na świecie,

Data: 2009-10-21 12:04:26
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Wed, 21 Oct 2009 13:26:41 +0200, Andrzej Adam Filip napisa³(a):

  Mo¿e. Tym bardziej nie rozumiem psioczenia na s±d. Skoro nie
udowodniono niehumanitarnego u¶miercania, to nie mo¿na by³o skazaæ.

Zaczynam ju¿ podejrzewaæ ¿e raban jest o to ¿e ci (do¶æ liczni)
"uprzednio skazani" mog± siê teraz zacz±æ odwo³ywaæ i ci±gaæ
"*towarzystwo*" po s±dach

Nie mog± ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-21 14:21:14
Autor: Andrzej Adam Filip
Dnia Wed, 21 Oct 2009 13:26:41 +0200, Andrzej Adam Filip napisał(a):

[...]

Nie mogÄ… ;-)

Skarżyć "wprost" może i nie, ale ciągać *latami* po sądach
ekspertów/świadków z 'towarzystwa' z tamtych procesów jako ekspertów/świadków w trakcie *długich*
apelacji/odwołań/kasacji/Sztrasburga jak najbardziej :-)

"Niechlujstwo prawne" (niech) nie popłaca *boleśnie* "zorganizowanym grupom" :-)

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Starożytni nie oglądali dzisiejszego księżyca, ale dzisiejszy

Data: 2009-10-21 13:01:20
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Wed, 21 Oct 2009 14:21:14 +0200, Andrzej Adam Filip napisa³(a):

Zaczynam ju¿ podejrzewaæ ¿e raban jest o to ¿e ci (do¶æ liczni)
"uprzednio skazani" mog± siê teraz zacz±æ odwo³ywaæ i ci±gaæ
"*towarzystwo*" po s±dach

Nie mog± ;-)

Skar¿yæ "wprost" mo¿e i nie, ale ci±gaæ *latami* po s±dach
ekspertów/¶wiadków z 'towarzystwa' z tamtych procesów jako
ekspertów/¶wiadków w trakcie *d³ugich*
apelacji/odwo³añ/kasacji/Sztrasburga jak najbardziej

¦wiadkiem mo¿e byæ tylko ten, kto co¶ wie o rzeczy. W apelacji zwykle nowych ¶wiadków powo³aæ nie mo¿na. Bieg³ymi ci ludzie w sprawie nie bêd± -- bo na jak± okoliczno¶æ? Sztrasburg pracuje na papierach, ¶wiadków nie s³ucha.

Zatem strachy na lachy ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-21 16:22:52
Autor: Andrzej Adam Filip
Dnia Wed, 21 Oct 2009 14:21:14 +0200, Andrzej Adam Filip napisał(a):

[...]

Świadkiem może być tylko ten, kto coś wie o rzeczy. W apelacji zwykle nowych świadków powołać nie można. Biegłymi ci ludzie w sprawie nie będą -- bo na jaką okoliczność? Sztrasburg pracuje na papierach, świadków nie słucha.

Zatem strachy na lachy ;-)

A "cofnięcie do pierwszej instancji" to pies? :-)

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Darmozjad i dygnitarz nie oddalajÄ… siÄ™ bez przyczyny.

Data: 2009-10-20 18:05:39
Autor: Jotte
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
W wiadomo¶ci news:1nrcfb38ptxrj.z1fqo83cmbpv$.dlg40tude.net Henry(k)
[...]

Spo³eczny dowód s³uszno¶ci to  zwykle antydowód.
Wiêkszo¶æ wybra³a niegdy¶ nadêtego, têpego robola na prezydenta, wiêkszo¶æ zrobi³a potem to samo z kartoflem, wiêkszo¶æ da³a w³adzê parlamentarn± najpierw czubom i oszo³omom, zaraz potem kanaliom i afera³om.
A nieco ponad 70 lat temu jednym kraju wiêkszo¶æ legalnie wybra³a pewnego malarza na kanclerza...
Wszystko legalnie i zgodnie z prawem
Bo w spo³eczeñstwie (ka¿dym chyba) rozk³ad jest taki, ¿e wiêkszo¶æ to g³upcy.
Jeszcze inni m±drzy inaczej uwa¿aj±, ¿e skoro oni maj± embrion za cz³owieka, a jego usuniêcie jest zabójstwem (za czym winno byæ zakazane i penalizowane), to i inni musz± ich chory pogl±d podzielaæ i siê mu podporz±dkowaæ.
A przecie¿ tamci nie usuwaj± embrionów ICH, tylko SWOJE.

Nie têdy droga.

--
Jotte

Data: 2009-10-21 11:19:37
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Henry(k) pisze:
[...]

A po czym tak s±dzisz? Prowadzi³e¶ badania?

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-20 20:39:55
Autor: Andrzej Lawa
Olgierd pisze:

Bo normy wynikaj± (tak¿e) z przyjêtej aksjologii. Nawet Chiñczycy musz± siê u nas w tym zakresie dostosowaæ.

Przepraszam bardzo, czy to w takim razie oznacza, ¿e MUSZÊ jadaæ ¶winie? ;)

Data: 2009-10-19 15:32:19
Autor: Andrzej Lawa
KRZYZAK pisze:
On 16 Pa¼, 11:05, GK <greg...@gazeta.pl> wrote:

Sam mam psa.

A ja mam swinie. I co teraz?

Znajomy hoduje myszkê... Zdelegalizowaæ pu³apki na myszy? ;->

Data: 2009-10-19 15:40:12
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek

Andrzej Lawa pisze:
KRZYZAK pisze:
On 16 Pa¼, 11:05, GK <greg...@gazeta.pl> wrote:

Sam mam psa.
A ja mam swinie. I co teraz?

Znajomy hoduje myszkê... Zdelegalizowaæ pu³apki na myszy? ;->

Pu³apki to jeszcze detal, ale moje szczury umiera³y w bole¶ciach, bo
jaki¶ kretyn rozsypa³ trutkê i wnios³em j± na butach przypadkowo do
mieszkania. Pu³apka, jak dobrze trza¶nie, to z³amie krêgos³up. Trutka na
szczury dzia³a tak, ¿e zwierzê zaczyna krwawiæ wewnêtrznie i spala mu
wnêtrzno¶ci, a zwierzê umiera w bole¶ciach. To dopiero jest zbrodnia.

Albo ryby... Wyci±gniête sieci± na pok³ad kutra dusz± siê niemi³osiernie.

To, co cz³owiek robi zwierzêtom, to jest jedna wielka zbrodnia i szybkie
zabicie psa na miêso to jest czyste mi³osierdzie.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-10-22 09:22:44
Autor: GB
"Humanitarne" wg s�du zabijanie psów
Nie zgadzasz siê z wyrokiem s±du - Twoje prawo.

Natomiast z reszty posta wynika ¿e po prostu szukasz pretekstów ¿eby dobraæ siê
mu do skóry za to co jest legalne. Przyznaj ¿e tak naprawdê bulwersuje Ciê to ¿e facet u¿ywa psów do celów
spo¿ywczych, a to czy np. ma ksi±¿eczke sanepidowsk± (któr± jako przerabiaj±cy
miêso powinien chyba formalnie mieæ) interesujê Ciê tylko o tyle o ile mo¿na mu
za to wlepiæ grzywnê. A mo¿e jeszcze na dodatek ¼le zaparkowa³, albo nie od¶nie¿a chodnika przed posesj±? --

Data: 2009-10-22 11:25:35
Autor: GK
GB pisze:
[...]

Ala Capone te¿ nie wsadzono za zbrodnie tylko za podatki, co nie znaczy, ¿e ich nie pope³ni³. A sk±d wiadomo, ¿e on faktycznie 'humanitarnie' traktuje zwierzêta? Rozumiem, ¿e przeszed³ specjalne kursy rze¼nicze i jego dzia³alno¶æ jest dozorowana i zgodna z prawem? Otó¿ nie jest, a wyrok uwa¿am za skandaliczny, z czym nie ka¿dy mo¿e siê zgodziæ i ... to jego sprawa. Na pewno tak sprawa siê nie zakoñczy, instytucja zg³aszaj±ca podejrzenie pope³nienia przestêpstwa z pewno¶ci± podejmie odpowiednie dzia³ania.
Wyrok s±du u³atwi drogê obrony drêczycielom zwierz±t. Zawsze bêd± mogli powiedzieæ, ¿e by³o to 'humanitarne' zabicie psa czy kota. I jak mu udowodni siê, ¿e by³o inaczej? Jaka jest ró¿nica z 'humanitarnym' zabiciem psa a 'humanitarnym' zabiciem psa dla smalcu? A mo¿e nied³ugo dowiemy siê o 'humanitarnym' zabijaniu kotów dla skóry?
Wierzê, ¿e ta sprawa tak siê nie zakoñczy, a potencjalni na¶ladowcy zastanowi± siê kilka razy zanim podejm± podobne dzia³ania.

Data: 2009-10-22 12:00:09
Autor: gregbal
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Ala Capone te¿ nie wsadzono za zbrodnie tylko za podatki, co nie znaczy, ¿e ich nie pope³ni³. A sk±d wiadomo, ¿e on faktycznie 'humanitarnie' traktuje zwierzêta?
Nie wiadomo. Wiêc mo¿e tak, a mo¿e nie, wg mnie do¶æ s³aba podstawa ¿eby a¿
uciekaæ siê do pretekstów i karaæ za co¶ co (byæ mo¿e) nie mia³o miejsca . Co do
Capone to przynajmniej by³o wiadomo ¿e jest szefem mafii i r±k czystych mieæ nie
mo¿e.
Jaka jest ró¿nica z 'humanitarnym'  zabiciem psa a 'humanitarnym' zabiciem psa
dla smalcu? A mo¿e nied³ugo dowiemy siê o 'humanitarnym' zabijaniu kotów dla skóry?

Istotnie, co za ró¿nica jakie zwierze i w jakich celach (je¶li jest to
humanitarne)? Fretki siê zabija dla skóry, a wspomniane ju¿ ile¶ tam razy ¶winie
dla smalcu. W czym s± lepsze od kotów/psów?

Który¶ z dyskutantów co¶ mówi³ o ogólnie przyjêtych normach (które wg niego
powoduj± ¿e mo¿nliwo¶æ zar¿niêcia ¶winii dla smalcu, ale ju¿ nie psa, jest dla
wszystkich "oczywist± oczywisto¶ci±")... ale najwyra¼niej by³by w tym pogl±dzie
do¶æ osamotniony. Zw³aszcza ¿e takim ujêciu traktowanie psiego smalcu jako
alternatywnego ¶rodka leczniczego równie¿ by³oby swego rodzaju "ludow±" norm±.

Data: 2009-10-22 12:04:06
Autor: Andrzej Adam Filip
"Humanitarne" wg sądu zabijanie p sów
GK <grego69@gazeta.pl> pisze:
GB pisze:
Nie zgadzasz siÄ™ z wyrokiem sÄ…du - Twoje prawo.

Natomiast z reszty posta wynika że po prostu szukasz pretekstów żeby dobrać się
mu do skóry za to co jest legalne. Przyznaj że tak naprawdę bulwersuje Cię to że facet używa psów do celów
spożywczych, a to czy np. ma książeczke sanepidowską (którą jako przerabiający
mięso powinien chyba formalnie mieć) interesuję Cię tylko o tyle o ile można mu
za to wlepić grzywnę. A może jeszcze na dodatek źle zaparkował, albo nie odśnieża chodnika
przed posesjÄ…?

Ala Capone też nie wsadzono za zbrodnie tylko za podatki, co nie
znaczy, że ich nie popełnił. A skąd wiadomo, że on faktycznie
humanitarnie' traktuje zwierzęta? Rozumiem, że przeszedł specjalne
kursy rzeźnicze i jego działalność jest dozorowana i zgodna z prawem?
Otóż nie jest, a wyrok uważam za skandaliczny, z czym nie każdy może
się zgodzić i ... to jego sprawa. Na pewno tak sprawa się nie
zakończy, instytucja zgłaszająca podejrzenie popełnienia przestępstwa
z pewnością podejmie odpowiednie działania.
Wyrok sądu ułatwi drogę obrony dręczycielom zwierząt. Zawsze będą
mogli powiedzieć, że było to 'humanitarne' zabicie psa czy kota. I jak
mu udowodni się, że było inaczej? Jaka jest różnica z 'humanitarnym'
zabiciem psa a 'humanitarnym' zabiciem psa dla smalcu? A może niedługo
dowiemy się o 'humanitarnym' zabijaniu kotów dla skóry?
Wierzę, że ta sprawa tak się nie zakończy, a potencjalni naśladowcy
zastanowią się kilka razy zanim podejmą podobne działania.

No wiec jak rozumiem sąd stwierdził że *samo* zabicie psa na smalec nie
jest *DOWODEM* (dla sądu w sprawie karnej) na to że pies musiał zostać
zabity niehumanitarnie - sąd "przyblokował" *jedną z kilku* (oczywistych)
linii oskarżania/skazywania "za ubój psa"

Jak rozumiem ty jesteś leniem patentowanym który nie ruszy ciężkiej dupy
by skorzystać z pozostałych "nie zamkniętych" linii skazywania za "psi smalec" lub innego niż "automatyczne 'bezdowodowe' domniemanie" że
"pies na smalec"  zostaÅ‚ zabity niehumanitarnie?

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Åšniadanie zjedz sam, obiadem podziel siÄ™ z przyjacielem, a kolacjÄ™